Hirdetés
- Még mindig itt tartunk jelenleg...
- Asszociációs játék. :)
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Miért ne vegyél gagyi kínai LED izzósort...
- Szólánc.
- Megérkezett a Android 15 és a HyperOS 2-! (EEA Stable ROM)
- Digitális Állampolgárság Program
- Fűzzük össze a szavakat :)
- PLEX: multimédia az egész lakásban
- MultiCooker avagy az elektromos kukta. Ötletek, tippek, tanácsok, receptek.
-
LOGOUT.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
prsq
aktív tag
"Tegnap vezettem 300km-t egy Kia Picanto-ban, elsőre az ülések nem tűntek rossznak, de 300km után már fájt a derekam és ha valamit, azt biztos nem sok menésre tervezték."
Nekem a Jazzben 100 km után már fáj a hátam, a Vengában kell 150 km, hogy elkezdjem érezni a sajgást, szóval 300km egy Picanto-ban, ami egy városi mini, az marha jó ám, becsüld meg.
-
bugsyonic
tag
Az octavia tetszik, de a turbó miatt nekem kilőve. Most 1 Fabia 1-esem van, hát rendszeres vendégek vagyunk a szervizben, igaz 20 éves, és annyira nem olcsók az alkatrészek még ennyi évesen sem. Sógoromnak Focusa van, azt mondta olyat ne vegyek. A szomszédnak szintén Focusa van, teljesen elégedett... Most akkor döntsd el.
Nehéz még 3 milla környékén is normális megbízható autót találni... Szerdán vizsgálják át az Aurist, ha frankó minden, akkor szerintem az lesz. Ha nem... Akkor kezdjük elölről. 😁 -
Dare2Live
félisten
kia és hyundainál szivoból sztem legjobb az 1.6MPI aztán 1.4MPI és legvégül az 1.6 GDI
1.6 GDIk már 100kkm körül csipegetik az olajat 200kkm körül már nagyon. Megvétel elött kötelető egy kompressziómérés.
1.4 MPIknél régebbi szériáknál érdemes ránézni a lánc/láncfeszítő kombóra. Képes 100kkmnél ugrani. A probléma fő oka, hogy újként is csörögnek így nem tűnik fel tulajoknak, hogy szépen lassan mégjobban csörögnek.
1.6 MPI talán a gamma legjobbja, de megvétel elött itt se ördögtől való dolog ránézni láncra, kompressziómérés.
Egyik motor se bírja a 10W40 és tsait szigorúan 5W30 de mégjobb a 0W30.És a kappak (újabb, turbos motorok se jobbak mint a konkurencia)
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
bugsyonic
tag
Szia! Pontosan ugyanebben vagyunk, mint ti. A keret ugyanaz. A dilemma, hogy kicsit régebbi olcsóbban, vagy újabb drágábban szintén stimmel.
Nekem se jött be a toyota vonal, de aztan beültem egy 16-os Aurisba, mindent beallitottam magamnak, és megtetszett. Még az Sx4 scross ami játszik, de ennyiért inkabb fapad GL verziók vannak.
Kb minden egyéb márka kizárva nálunk, a toyota es a Suzuki sem atombiztos, de talán ezek jobbak... fene tudja.
Ti milyen fázisban vagytok a döntés kapcsán? -
ngaba
aktív tag
Most vagy én nem követem az árakat, vagy ez baromi túlárazott... (A képeket nem néztem meg, de kötve hiszem, hogy 100 ezer van benne). Illetve ez a motor lomha, sokat fogyaszt, viszont agyonüthetetlen.
Turbósok: 1.4 turbós motorral még a J Astra, amit ajánlani szoktunk (de ott is az M32 váltó a gyenge pont), illetve a szívócső befecskendezéses 1.6t-jük is érdekes lehet (de az ritka), az már combos.
Szívók: Az Opel 1.8 szívója se rossz: H Astra (nem vennék), Fiat Croma, Alfa 159 (!). Na meg persze a japánok. Ha elég az 1.6, akkor esetleg Renault vagy Ford. -
footy
addikt
Csillaggarazshoz nem vennek draga autot. Foleg ha a hazra gyujtes megy mellette.
2-2,5 korul tok jo autokat lehet venni az olaszoktol. Az 1.4Tjet abszolut problemamentes motor.
-Lancia Delta (legnagyobb csomagtarto)
-Fiat Bravo (legolcsobb a 3 kozul)
-Alfa Giulietta (leginkabb minosegi )A Delta es a Bravonal az M32es valtora kell figyelni, a Giuliettanal mar nincs ez a gond.
Ha kicsi a Bravo/Giulietta csomagtartoja, akkor egy tetobox alternativa lehet. (a babakocsi meg a Giuliettaba is befer, pedig annak a legkisebb a csomagtartoja)#197807Veron
Ne a zajtol felj, hanem a beazastol. A G7, Leon3-nal sok problemat lehetett olvasni a napfenytetovel kapcsolatban. -
félisten
-
félisten
-
ngaba
aktív tag
Általánosságban egyáltalán nem biztos, hogy az újabb autó kevésbé problémás (mivel jellemzően csak bonyolódik a technika)... A kor nyilván kor, növeli a dolgok elfáradásának valószínűségét.
A Mondeohoz szerintem kevés az 1.6 szívó, a Focushoz oké, de az 1.4 TSI-t élvezetesebb vezetni... (És ha már szóba jött a belső, nekem az mk3 Focus vállalhatatlan.)
-
MC Pite
veterán
Van amikből van EU5ös is hasonló korban, pl Megane 3 (1.6), 2010-től már EU5 elvileg. Plusz amúgy is nagyságrendekkel jobb autó mint elődje.
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
MC Pite
veterán
Nem valószínű hogy fogja. Ha igen, akkor páros-páratlan alapon, amikor meg tökmindegy.
Ez európa bontószökevény gyűjtője, ahova a szar csillapítós, ezeréves gumikno guruló, bemattult lámpás, füstölő szarokat lehet legálisan hozni.Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
molnarpeter
nagyúr
-
BigBlackDog
veterán
Szeritnem érdemes lehet a kevésbé felkapott típusok között is szétnézni. Pl. sokan félnek a TSi-től is, miközben azért a harmadik generáció már elég kellemesre sikeredett véleményem szerint. Ugyanígy a francia típusok sem feltétlen örvendnek általános közimádatnak, de bőven létezik az olvasottak, tapasztaltak alapján azok között is típushibamentes, megbízható konstrukció. Ha ilyenből sikerül kifogni egy olyat, amit a gazdája tisztességesen rendben is tartott, akkor sokáig még elégedett lehetsz vele.
-
Lacko32
tag
2007-es 2.0 benzin már faceliftes, pofás, egy gyerkőccel pedig elégséges. Kényelmes, relativ jól megy a 155 lóerejével, és nem utolsó sorban biztonságos.
Isten egyik prototípusa vagyok, egy csodálatos mutánsa egy olyan valaminek, amit soha nem akartak kipróbálni sorozatgyártásban. Túl bizarr, hogy éljek, túl ritka, hogy meghaljak.
-
Lacko32
tag
-
molnarpeter
nagyúr
Bocsi, nem a kérdésre válaszolok, de főleg hosszú években gondolkodva én dízelt vennék Szóval:
Focus mk3 1.6 TDCI már van ennyiért szép példány, és annyival olcsóbbak, hogy simán kijön pl egy szett porlasztó csak az árkülönbségből, és akkor a tankoláson spórolt összeg megint marad a perselyben.
Megane 3 1.5 dCi 86 lóval még eggyel olcsóbban fenntartható szekér, mondjuk nem a leggyakoribb a piacon, de megbízhatóbb a 90 és 110 lóerős motoroknál. Befecskendező rendszer Bosch (tartós, mindenhol javítják nem vész pénzért), nincs kettőstömegű, talán ebben még DPF sem ha jól rémlik, mivel Euro 4.
Octavia 2 1.9 TDI 2010-ig volt épp, egyszerű motor, még nem common rail, minden bokorban van bontott alkatrész, strapabíró futómű, stb. Kifutó történet volt, szóval ezt is nehezebb ilyen fiatalon találni, de nem lehetetlen; hajtókarcsapágyak megelőző cseréje egyszeri költségként felmerül.
Írtad a tömegközlekedést, így a smog riadó sem érint különösebben szerintem. Ha meg csak a benzin, akkor gázszettel indítanám a karriert, 10 év alatt bőven bejön szerintem. -
-
rbalint88
addikt
Ha elkapsz kint pár szép kátyút -ott rendes tél van, szóval van rá esély, hogy nőtt pár méretes darab-, simán elmegy a futómű. Nekem Erdélyben sikerült gyári BBS, tehát igencsak nem kínai felnit sokszögűre verni, itthon pedig kaptam el úgy kátyút, hogy lengőkar is hajlott és kipuklisodott a gumi oldala. (érdekes módon az A3 Pepperpot felninek semmi baja nem lett)
-
-v-
addikt
Hosszú út előtt sose baj, ha ránéznek az autóra De ha semmi nem kopog/zörög, és stabilitásra meg vezethetőségre sem érzel semmi változást, akkor valószínűleg fölösleges.
A futóműállítás az a legtöbb autónál kimerül az első (esetleg hátsó) kerékösszetartás állításából, ott olyan drasztikus különbségek nincsenek, elég ja 1-2 évente ...
Attól is függ milyen autó, van 1-2 típus ahol érdemes szemmel tartani pár dolgot, hogy ha elfáradt időben észrevedd és ne egye meg a gumit.[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
Keresd fel index-en a gumis topikot. Több nagy webshop is jelen van, általában egymásra licitálnak árakban, nekem is úgy sikerült argep-es árak alatt hozzájutnom mind a téli, mind a nyári szetthez.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
nagyúr
Ha nem akarsz, nem muszáj 2 szett felni. Kényelmesebb, de lehet nélküle élni. Évi szinten 10.000 Ft a gumicsere, használt lemezfelni 15"-ban szerintem már ~20 környékén is van. 2 év alatt behozza az árát.
A peres guminak tényleg nem jó a sok csere, de a magasabb oldalfalú gumik általában bírják.
-
BlacKSouL
addikt
Szlovákoknál divat a "mobil sátor", vagy valami ilyesmi. Van egy kerete/váza, és arra van ráhúzva a ponyva. Sima utcai parkolókban is tárolják így a kocsit. Képet most nem találok hozzá. Talán ilyesmi Vagy ilyen
[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
DeFranco
nagyúr
nézd, szétfagyni nem fog benne semmi. hűtővizet állíttasd be fagyállóval, üzemanyag nem fagy meg itthoni körülmények között, ablakmosó szintén nem, azért tegyél bele télit biztos ami biztos, olaj szintén nem fagy meg, másnak meg nem árt a hideg. a csapadék igen, bár szerintem az is csak a kasztninak.
-
DeFranco
nagyúr
hamarabb korrodál, ennyi. ezzel nem tudsz mit csinálni, a garázs nélküli lét velejárója. tönkre nem fog menni, ez 5-10 éves távban jelenthet gondot
szerintem három szint van: csillaggarázs, fix tető, garázs. ha nincs lehetőség fix tetőre, akkor kb. az marad, hogy kint áll.
-
giigz
veterán
HI!
vasarlas elott telefonon kerdezd meg a DOT szamot
15.900 ingyen szallitassal ez a legjobb ajanlat megbizhato nagy helyrol
udv
duddukki
-
Declare
őstag
Webshopokban arra kell vigyazni, hogy sokszor azert akcios a teli gumi, mert jo regi a DOT szama (azaz a gyartasi szama). Ha jol van tarolva egy jo minösegi guminal nem veszes ez a kerdes szerintem, de azert az ujabb jobb. Ha talalsz szimpatikusat irj nekik mailt, hogy mi a DOT szama a guminak.
(#94273) lancerboy : tudom, tudom, flancolas az egesz...az a jo gumi ami fekete!
-
DeFranco
nagyúr
Szerintem a gumi az autón a kritikál dolgok egyike, ott nem kellene okoskodni. Alapvető szerepe van a haladásban, megállásban, az életed múlhat raja, ő a kapcsolat az aszfalt meg a másfél tonna között amiben ülsz, rajta múlik, hogy hányszor és milyen pózokban tudod a fizikát megkhm...
Inkább nem ültetem a kocsit, nem fóliáztatom, nincs rainX a szélvédőn, nincs felpolírozva a kasztni, nincs szép 15-ös alufelni, de futómű, gumi, fék, kormány, olaj, világítás legyen rendben. Kinek mi a fontos.
@tboy93: te egy hös vagy.
-
atos19881101
senior tag
-
Declare
őstag
Azert a telinel meg a futofelület kemenysege is nagyon fontos...ez az amit a sok "nyaronteligumivalautozom" emberke nem fog fel esszel. Ha nagy hömerseklet eri (pl nagy melegben hasznaljak, vagy a megengedettnel nagyobb sebesseg tartomanyban), akkor felkemenyedik az amugy puha teli gumi es igy pont az egyik legfontosabb tulajdonsaga, a jobb tapadas veszik el.
Ha meg tudod allapitani elöben, jo e a gumi, biztos lehet talalni, en nem tudnam szerintem.....nincs gumis venam
-
DeFranco
nagyúr
Dettó erre a használatra én nyárra vettem egy szett barumot (brillantis 2) télre meg egy szett dunlopot (winter response 2). Téli azért fontosabb, ott hamarabb van necces helyzet a csapadék miatt.
Kibicnek meg semmi se drága, egyrészt meg van magyarázva a saját hülyeség is, már nem fáj annyira, másrészt meg ha történik valami veled, semmi köze hozzá, nem kell neki helyt állni, biztos nem nézted meg rendesen, hát meg volt mondva hogy jól meg kell nézni.
szerk: ja, ha jól emlékszem, Nokian jó, Semperit talán jó (annak a nyáriját néztem csak), Barumot nem biztos, hogy vennék télre, de nézd meg esetleg még a teszteket. Mekkora méret?
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
Én nem vennék használtat. Nagy kockázat, minimális az esélye hogy kifogsz 4 hibátlant, és szégyenletes taknyolásnak tartom, ha valakinek "majomra telik" de a banánt már nem akarja kifizetni.
Nyilván ha valaki driftelni jár, vagy a szántó meg a hobbi között közlekedik akkor más a helyzet, de normál forgalomra normál felhasználásra sokkal inkább egy tisztes közepes gumi (barummal jó tapasztalatom van) mint egy ki-tudja-honnan használt.
Persze mindent meg lehet magyarázni, flame lesz ebből is már látom, de szerintem használt gumira (normál használatnál) nincs magyarázat.
-
runner 125
nagyúr
Barátomnak van, eladó, bécsi fizuból sem tudja fenntartani.
Igaz ennek az elődje (még nem a nagy hűtőmaszkos, de ez a kaszni), 2004-es, 4.0 diesel. Utóbbi 1 évben 1,3m-t költött rá.
3,2 körül árulja.
_..és ne feledjétek:
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
bitpork
nagyúr
Ha megveszed fiammá fogadlak!
#68247) runner 125 : Nem szagkörözünk mert szerinte egy fossz@r ódim van pedig nem is Különben meg ne szójjá be mert linkelem hogy milyen kedvem van a söröm után
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
-
TaaT
nagyúr
"Úgy hallottam nem tesz jót a guminak az egyhelyben állás."
1-2 hét? Nekem volt hogy több mint egy hónapig nem mozdult az autó, és semmi bajuk a gumiknak.
Az új vagy használt gumi kérdésben neked kell döntened, ez olyan mint az új és a használt autó vásárlás, mind2-nek vannak előnyei-hátrányai.
Give them hell Ukraine!
-
nagyúr
a gumi egyik legnagyobb ellensége a nap, ha kevés közvetlen napsugárzás érte, akkor sokáig jó lehet
ha viszont több nyáron át süti a nap, akkor 5 év alatt is elöregedhetpersze túl alacsony vagy magas hőmérséklet, olaj és más anyag is károsíthatja, de nem ez a jellemző
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Kornel
veterán
nem büntet a rendőr elvileg, de biztos, hogy 10 éves? tényleg nem volt akkor még A4.
egyébként én maradok a nokiannal, ma rájöttem, milyen fontos a gumi és a fék: barom kikanyarodott elém a kereszteződésbe, 50-ről úgy álltam meg, hogy az öv rendesen megfogott. jó ez az uniroyal rainexpert.
de reggelente már kéne a téli néha, jövő héten megy is fel. -
-
Kornel
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Hisense LCD és LED TV-k
- Crypto Trade
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Teljes verziós játékok letöltése ingyen
- Még mindig itt tartunk jelenleg...
- Xbox tulajok OFF topicja
- TCL LCD és LED TV-k
- LEGO klub
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- 3DMark (2013) eredmények
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest