Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • 8th

    addikt

    válasz bitpork #13056 üzenetére

    Aha. Tehát egy ember beszámolójára hagyatkozol aki bevallottan agyatlan stílusban közlekedik. Gondolom az autójára is roppant módon vigyáz azért lett hengerfejes 2x is a motorja. Én eddig soha nem láttam még hengerfejes pdtdi-t pedig volt szerencsém pár extrém módon átfaragottat is megvizsgálni. Viszont két embertől is olvastam, hogy egy sima chiptuning miatt tönkre ment a motorjuk (115lovas pdtdi, hajtókartörés mindkettőnél). 115lovasból csak chippel kihozol ~160lovat. Az önmagában nem lenne sok viszont a nyomaték is durván megugrik (plusz 100-120Nm) ráadásul alacsony fordulaton ami nem túl előnyös. A 101/115lovas verzióknak gyengébb a belük. Már szolidabb tuning miatt is szépen lassan összenyomódik és eltörik a hajtókar. Ezek a motorok mechanikusan alul lettek méretezve. Viszont a 130/150 lovasnál ez a probléma elképzelhetetlen. Azokat erősebb hajtókarokkal és más csapágyazással szerelték. Több srácnak a fórumról 200+ lóerővel stabilan fut az autója 3-4 vagy még több éve. Folyamatosan figyelik de a kompresszió mindnél a gyári tűréshatáron belül maradt vagyis a hajtókar nem gyengült el, nem nyomódott össze. Pedig egyik másik alulról karcolja az 500Nm-t. Nincsen azokkal a motorokkal semmi baj főleg az erősebbik verziókkal :N . A sima adagolós tdi-be sem véletlenül a 130lovas pd hajtókarját teszi mindenki tuning esetén.

    (#13066) Bull Boss:

    "amúgy a 90 lovas pd nélküli TDI vel járna még talán a legjobban."

    Ezzel egyetértek. Adagoló, egytömegű lendkerék, egyszerű primitív befecskendező rendszer, fix turbó. Ha dízel és Golf 4 kell neki akkor már inkább az mint bármelyik pd. Sőt az adagolós motor még hangyaf@xnyival kevesebbet is fogyaszt mint az 1.9 pd-k. Hátránya, hogy csak euro2-es és kevésbé rugalmas. Viszont az esetleges javítási költségei a töredéke egy pdtdi vagy bármilyen common rail dízelének. Nem mindegy.

    [ Szerkesztve ]

    ...

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés