Nem a bizniszrol van szo, a gazdasag szinte meghalna. Egyelore nem teheti meg az orszag, hogy a Kyoto szerint mukodjon. En is szeretnem, de belatom, hogy egyszeruen lehetetlen lenne megoldani.
Always Outnumbered, Never Outgunned
Nem a bizniszrol van szo, a gazdasag szinte meghalna. Egyelore nem teheti meg az orszag, hogy a Kyoto szerint mukodjon. En is szeretnem, de belatom, hogy egyszeruen lehetetlen lenne megoldani.
Always Outnumbered, Never Outgunned
énsem értek vele egyet, de meg kell termelni az áramot, mert az embereknek süksége van rá. ha atomerőműből lenne ennyi, akkor az lenne a baj...más alternatíva tudtommal nem sok van.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
Megszokás kérdése. Van aki a Learjetnél kisebb közlekedési eszközben megfullad, és képtelen nem telepakolni. Ha mindenki mástól kell félned egy kisautóban, akkor mindenki más is mehetne kisautóval. Nem lenne mitől félni. Ha Európa nagy részén megoldható, hogy egy 1-2 gyerekes család egy dízel 2.0-2.5-ös kombival leruccan 7-800 km-eket nyaralni, és ennek megfelelő kacatot vinni, pedig megtehetné hogy kibérel 2db Ford Excursiont, és azzal megy le, de mégsem teszi, annak nem az az oka, hogy Európában csak vízszintes és autóktól mentes utak vannak, hanem az, hogy ott az a szokás, itt meg ez. Horvátországban rengeteg német autót látni, amiben papa-mama-1,2 gyerek is van, és sokkal több a relatíve kisebb hengerűrtartalmú kocsi. Mégis odaérnek, mégis utaznak nem kevés km-t, mégis túlélik.
Persze, Európában is sok nagy autó van, de egyszerűen nem találok kézzelfogható cáfolhatatlan indokot a böhöm méretekre.
"Ekkora" útra nem indulál el ilyen kategóriájú autóval..Mi 2700 km-t mentünk egy hét alatt 4-en egy 1.4-es Golffal, Bosznia-Horvátország-Montenegró útvonalon. Nyilván nem egy Appalache, de azért meglehetősen hegyesvölgyes az is arrafelé, elárulom. Túléltük, élveztük, elfértünk(ismétlem 4-en) Kényelmes csak mértékkel volt, mégcsak légkondi se volt, de vicces módon még aludni is lehetett benne. Két éve egy Ibizában mentünk le Isztriára(odavissza 1350 km) 5-en(!), pedig az pláne nem egy nagy autó. És túléltük, élveztük, kurva szűk volt, de megoldottuk. Mindkét útra mehettünk volna vagy egy 2002-es 2.0-s Vectrával, vagy egy 2006-os 2.0 TD Passattal, de mégsem.
Megszokás kérdése.
Aláírás (nem kötelező megadni)
Prius?
Idézem Ahmedet, a halott terroristát:
- No, but I saw a blue Prius
- Do you really have one of those vehicle?
- That is not the car, that's a lunchbox...
- Did you know when you're going down the highway in the Prius and you put hand out the window, the vehicle will turn?
primus inter pares
Ez nagyon nagy!
jajoffvagyok
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
(#4357) South Velen válasza Rover623 (#4355) üzenetére
Be is baxna...
(#4358) Gergello válasza South Velen (#4347) üzenetére
Használt, új?
SWIFT 1.3 GLX 3 ajtós (CD, AC) 2 800 000 Ft 92 ló 1.3-as
SWIFT 1.3 GLX 5 ajtós 2 720 000 Ft
Grande Punto 5 ajtó 2 760 000 Ft 65 ló 1.2-es
Grande Punto 5 ajtó 2 660 000 Ft
Mazda 2 2 849 900 Ft 75 ló, 1.3
Ezeken nem gondolkodtál?
Hyundai i30 1.4 109 ló 3 millió Ft
Honda Jazz 1.2 75 ló 2.7 millió Ft
A Punto ezzel a motorral szvsz alulmotorizált.
Persze mindent meg lehet csinalni. Se legkondi, se futes. Csak mikor mesz ejjel, a hegy aljan meg 28C van, a tetejen meg -5, nem art a klima/futes. A hegy aljan meg szarazsag, a tetejen mar hozapor. Korom sotet, 4 sav, 10-bol 9 jarmu hatalmas Wal-Mart-os kamion, ami docog felfele. Nemtudom elmagyarazni, szeretem a kenyelmet, de elsosorban nem azert szeretek nagyautoval jarni, hogy kitegyem a konyokom es bomboltessem a Tiestot. Hanem a biztonsagunk es kenyelmunk erdekeben. Ne kovezz meg
Persze ladikkal is at lehet menni az Oceanon, de ha van valasztasom, akkor minek evezzek? /Ezzel most nem azt mondom, hogy nekem mindenkepp luxus hajo kell, de Te mit csinalnal, ha odatolnanak eled egy ilyet es egy ilyet . Melyikkel utaznal szivesebben 700km-ert?
[ Szerkesztve ]
Always Outnumbered, Never Outgunned
(#4360) parandroid válasza Gergello (#4358) üzenetére
Esetleg Clio III, vagy D Corsa? 3M-ba szerintem ezek is beleférnek, ha dinamikus kisautó kell.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
(#4361) South Velen válasza Gergello (#4358) üzenetére
Hyundai...? Nem tünik rossznak. Nem tul nagy meglepetésre sok ismerösömnek van swiftje egyik sem panaszkodik de nem is igazan rajonganak érte. Igen a punto talan kiesö. a mazda2 röl nem sok mindent tudok, de szvsz elég design-os, és mint mazda elvileg megbizhato. hyundai teljesen ismlen szamomra. szubjektive te melyiket vennéd? köszi. Új!
[ Szerkesztve ]
(#4362) parandroid válasza tiv83us (#4359) üzenetére
Ez az Escalade nagyon csúnya.
Nem tudom, mi áll ott a Vectra mellett, de azt választom.
Egyébként ez mikori kép? Ahogy nézem, sem a Vectrában (ami amúgy is egy korábbi modell), sem a mellette álló autóban nincs hátul fejtámla. Hülyék ezek az angolok?
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
(#4363) parandroid válasza South Velen (#4361) üzenetére
Az i30 elvileg ugyanaz az autó, mint a mostanában olyan sokat dicsért Kia Cee'd.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
kapna az Escalade egy szép nagy króm felnit és máris kéne
(#4365) tiv83us válasza parandroid (#4362) üzenetére
Lehet csunya, de en inkabb azt valasztanam. Te a Vectrat? Vagy a Passatot? Nincs veluk baj, de el nem indulnek veluk hosszabb utra. Ultel mar Escalade-ben?
ps: Ez a kep a Vectrarol egy random volt, wikis.
ps: Szvsz nem olyan csunya ez egyebkent, nekem kifejezetten tetszik.
[ Szerkesztve ]
Always Outnumbered, Never Outgunned
ja, ez az escalade eszméletlen pimp verda
a kisautók közül én a jazz-t választanám.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
jaja NFSUban húztam is rendesen
ha kisautó kéne akkor nekem hm... most a I30 meg tetszet illetve egy Ford Fiesta ST vagy VW Polo G40 / GTi
Jazz-nek nem venném hasznat fö hogy elvigyen a-bol b-be, szép legyen, valamint megbizhato. Varialhatosag nem kell.
(#4369) t1 válasza South Velen (#4368) üzenetére
3ajtós Swift 2...bár én lehet az i30-at választanám
(#4370) parandroid válasza tiv83us (#4365) üzenetére
Hosszú útra, családdal? Talán egy Ford Galaxy-t, nem tudom, felétek van-e, vagy ilyen néven van-e, vagy hogy ennek milyen minivan felelne meg. Esetleg egy Volvót, mondjuk V70-et, vagy ha telne rá, akkor XC70, esetleg XC90-et.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
Sokat gondolkodtam már ilyenen, az elsőt kipróbálnám, úgy két hétig lenne érdekes számomra, hogy hűazannyát, meg aztamindenit, aztán fognám a másodikat, és azzal elgurulnék jó sokáig.
Klíma nagyban segíti a komfortot, de nem létfontosságú a vezetéshez. Amúgy egy Vectrában pl. már van légkondi. A hegy alján szárazság, ok, a tetején meg hózápor, hát ablaktörlő van, fűtés van, mi okozna gondot? Korom sötét. Hát basszus, azért fényszóró már a trabantokon is volt, de mondjuk a Vectrán is van Xenon. Sötét kilőve. 4sáv. Már luxus, errefelé a 2x 1+1 sáv az autópálya, és ezen megy el a kamion is. Ott sem hiszem hogy a 4-ből mindig 4 sávot elfoglalnak. Meg mitől másabb kamionokat előzni egy 2 tonnás döggel, mint egy 1400 kilóssal? Ok, néhány másodperccel rövidebb ideig tart, de csak mert 2.0 helyett 3.5 motor van benne. Biztonságosabb-e vagy sem. Hát tömege biztos nagyobb, vagyis nagyobbat is üt a másikon. Kényelem. Na ez az egyetlen ami már majdnem észérv, de 2 embernek 2 tonna, meg 3 m3 hely, mikor 1,5 tonna, és 2 m3 is bőven elég kéne hogy legyen..Nemtom. Biztos át kell érezni hogy mi van odaát, de én nem látom hogy ha mindenkinek egy számmal kisebb autója lenne, akkor miért lenne mindenkinek sokkal rosszabb, mint ideát. Sebességhatárok meg ott is betartandóak, tehát annyival jobban sietni sem lehet.
Az egészet egy megideologizált megalomániának érzem, nem konkrétan részedről, Te csak alkalmazkodtál az ottani szokásokhoz.
Mindig azon gondolkodom, hogy a Japánok hogyan gondolkodnak. Ott is fejlett a gazdaság, mégis évtizedek óta a kisautókat favorizálják. Helyhiány? Kizárólag? Vagy talán mert drága kőolajimport késztette őket a gazdaságosság irányába haladásra?
Aláírás (nem kötelező megadni)
(#4372) South Velen válasza t1 (#4369) üzenetére
Köszönöm a választ, én is leginkább erre gondoltam, bár a mazda2-ről jól jönne egy pár gyakorlati info.
(#4374) Gergello válasza South Velen (#4372) üzenetére
Swift 2, de nekem a i30 is tetszik. Mazda 2ről ezelőtt még nem is halottam.
Hogy érted azt, hogy a Jazznak nem vennéd hasznát?
csak az a baj hogy nagyon nem egy kategória. i30 nagyobb, viszont 3 misiért a full fapadost dobják utánad, míg swiftből ugyanennyiért majdnem a legmagasabb felszereltséget kapod meg. talán ez is egy szempont lehet. továbbá hunyadiéknál nem tudom, hogy van, de kiánál konkrétan kinevetett a csaj, amikor mondtam, hogy az alapváltozatra számoljuk ki a törlesztőt, mert az csak ilyen csalogató modell, és nem is igen lehet belőle rendelni, meg ugye ők se igen ajánlják mert tényleg nincs benne semmi, és a következő meg 3.5 misi, és azért szerintem 500EFt nem olyan kis pénz.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
(#4376) South Velen válasza Gergello (#4374) üzenetére
A tér-kihasználhatóságának nem igazan, de nem is jön be nekem. Swift ráncfelvarrásrol tudtok vmit, mondjuk h mikor lesz, ha lesz?
(#4377) South Velen válasza a_tesz (#4375) üzenetére
Na az se egy utolsó szempont hogy a suzuki kínálja a legjobb lízing lehetőségeket.
(#4378) a_tesz válasza South Velen (#4376) üzenetére
kb fél évvel ezelőtt történt meg, kívülről az első lökhárító változott kismértékben, valamint a hátsó lámpa kapott félig átlátszó burát. belül pedig meglepődésemre a csomagtér rosszabbul kihasználható, mint a réginek (viszont így legalább síkba lehet dönteni az üléseket...)
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
(#4379) South Velen válasza a_tesz (#4378) üzenetére
?! Mar meg is történt? Eredményeit nem latom az utakon, a szomszéd is vett egyet most, tökugyanaz mint a szüleim félévese és az tudtommal nem a frissitett.
(#4380) a_tesz válasza South Velen (#4379) üzenetére
ilyen a frissített hátsó lámpája, most hirtelenjében csak ezt a képet találtam
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
(#4381) South Velen válasza a_tesz (#4380) üzenetére
Na erre gondoltam én. De nincs még. És jön vele egy új motor is 1.2 86 h.p.
[ Szerkesztve ]
Azért néha miközben Escaladeokkal, Suburbanokkal és társaival rójátok a kilométereket és ha majd megálltok egy-egy benzinkútnál, akkor picit hajtsátok le szemellenzőt és vegyétek ki a fületekből a vattát, mert a világ más tájain igencsak sokat fizetnek azért (többekközöt nálunk is Magyarországon), hogy az amerikaiak által értelmezett kényelem és biztonság a "mindenkepp luxus hajo kell" tartósan fenntartható legyen. Légyszíves ezt ne felejtsd el.
(#4383) BlacKSouL válasza South Velen (#4379) üzenetére
Aláírás (nem kötelező megadni)
Milyen autot venni csak is japánt azokbol bármelyiket lehet venni.
everlasting AMD
(#4385) South Velen válasza BlacKSouL (#4383) üzenetére
Akkor magyaroknak még várni kell.
(#4386) eszaki0 válasza South Velen (#4385) üzenetére
Én is most akartam cserélni a Swiftünket mert hallottam a frisítésröl de azt mondták tavasszal lesz itthon már kapható 4 új szinnel együtt.
[ Szerkesztve ]
everlasting AMD
(#4387) a_tesz válasza South Velen (#4385) üzenetére
mi egy hónapja voltunk kb suzuki szalonban, kettőben is, és mindkettőben már ez volt kitéve, igaz 1.3as motorral, és az eladók is azt mondták, hogy ha rendelünk, már mi is abból kapunk. csak aztán úgy néz ki, hogy inkább jazz lesz ennyi pénzért
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
Akkor egyértelmű a döntés. Köszönöm a hsz.eket swift 1.3 gs/glx. még ugyse holnap fogom megvenni, ugyhogy lehet addigra kinn lesz az 1.2 is csak ne lenne automata.
(#4389) a_tesz válasza South Velen (#4388) üzenetére
kizártnak tartom, hogy csak automatával lehessen megvásárolni
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
Megintcsak az a baj, hogy az elso tobb, mint 3-szor annyiba kerul, mint a masodik. Szerintem ha megtehetne, mindenki 20 millas kocsiban nyomna, de sajna nem teheti meg, ugyhogy maradnak az olcsobbak.
(#4391) South Velen válasza a_tesz (#4389) üzenetére
Tekintve hogy a teljesítmény hasonló lesz az 1.3 ashoz, igy zarja ki a Suzuki h egymas alternativai legyenek...
Gondolatkiserletkent szorozd meg az autok es a benzin arat 4-gyel, es mondd meg, hogy ugy mit vennel. Kb. ez kell ahhoz, hogy osszehasonlitsd a magyar viszonyokkal. Persze ok, lehet, hogy k. gazdag vagy, es $200k-ert is az escalade kellene neked, de szerintem ugy mar elgondolkoztato egy alacsonyabb fogyasztasu kisebb auto, nem?
nemértem miért jó az 1.2-es motor... csak szétpörgi magát a biztosítása meg ugyanannyi...ha meg azonos LE akkor a teljesítményadó is... de valamiért biztos jó, majd megmondjátok
https://logout.hu/bejegyzes/guga/az_utolso_kivansag.html
(#4394) South Velen válasza Zozzant (#4393) üzenetére
Egyrészt szeretem ha pörgetni kell a gépet. A suzi szerint meg a fogyasztás is jobb, bár a 2 ellentmond egymásnak.
(#4395) Zozzant válasza South Velen (#4394) üzenetére
a japán motorok amúgy is pörgősek ahhoz nem kellett volna 1.2-re lemenni hogy mégjobban pörögjön? talán kevesebb károsanyag, olcsóbb gyártás vagy nemtudom...
https://logout.hu/bejegyzes/guga/az_utolso_kivansag.html
(#4396) Bubu79 válasza South Velen (#4394) üzenetére
Pedig az üveghangon visító motor mindennek nevezhető hosszútávon, csak pihentetőnek nem
Olvastam valahol, hogy az 1,3-as Ignissel olyan 8-10 liter környékén közlekednek városban - én az 1,8-as motorral olyan 8,5-9 liter körül furikázok úgy, hogy közben nem pörgetem szét a gépet - bár el lehet tekerni 6500-ig ( ott szabályoz ), de sok értelmét nem látom...
A biztosításom kicsit több ugyan, mint amit 1,3-ra kérnek, de üzemanyagban ugyanott vagyok és van tartalék is az autóban szükség esetén
"In the mist | dark figures move and twist | was all this for real | or just some kind of hell | 6-6-6 the Number of the Beast | Hell and fire was spawned to be released" - Iron Maiden: The Number of the Beast
(#4397) South Velen válasza Bubu79 (#4396) üzenetére
1. Az ignis egy üzemanyagtemető. 2. Az 1.3 és 1.5 ös swift motornak is igen szép hangja van, és érdekes módon az 1.3 megy úgy mint az 1.5 és jóval kevesebbet eszik. A VVT átka lenne? Persze az adatok a swiftre vonatkoznak.
[ Szerkesztve ]
(#4398) Bubu79 válasza South Velen (#4397) üzenetére
Passzolom a kérdést - nem vagyok szerelő - csak a saját tapasztalatomat osztottam meg veled
Hidd el, az 1,8-nak is szép hangja van - hiába nem sor 6, csak sor 4 Én jobban kedvelem az alacsonyabb fordulaton morgó motor hangját, mint a pörgős motorokét - de ez teljesen szubjektív dolog.
Azt nem mondom, hogy alkalomadtán nem esik jól egy kicsit meghajtani a gépet - elforgatni 5500-6000-ig, mert egészen jó kis adrenalinfröccsöt tud okozni, de hosszútávon, folyamatosan, zavaró - legalábbis számomra - a realtíve nagy zaj...
[ Szerkesztve ]
"In the mist | dark figures move and twist | was all this for real | or just some kind of hell | 6-6-6 the Number of the Beast | Hell and fire was spawned to be released" - Iron Maiden: The Number of the Beast
A swift olyan 6-7 körül produkal varosban, orszagut 5, palya 7.