- Telekom MultiSIM "legó" avagy hogyan cseréltem meg az elsődleges eSIM-emet
- Asszociációs játék. :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- PLEX: multimédia az egész lakásban
- Ep128Emu felhasználói képeskönyv
- Biztosítások
- Szólánc.
- Kínai erősítő vásárlási tippek
- eBay-es kütyük kis pénzért
- CTEK akkumulátor töltő és másolatai
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
b.vr
őstag
válasz
#40935168 #59042 üzenetére
" Sokat nyerhetne az Oly iso-ban, ami az m43 gyengéje néha. Ezzel a mai közepes iso- szinttel meglőve 40MP-re egy kritikus, de statikus témát, ha visszaméretezed, megszabadulsz sok zajtól."
Statikus témánál a zaj-redukálás bármelyik géppel megoldható sokszoros expóval (átlagoltatni kell)
-
hp1950
tag
válasz
#40935168 #59038 üzenetére
Penge lett a portréd Kutyus! Grat. a sminkesnek, modellnek és a fotósnak!
Milyen progival konvertáltad át a RAW-ot?
Az exifben szereplő ISO 100 az a LOW ? Ezt elemezted ki a múltkor?
Én még vacillálok a két rendszer közöttMég marad mind a kettő.
Holnap megjön a 45 1.8 . Lehet, hogy az segít dönteni -
.mf
veterán
válasz
#40935168 #59038 üzenetére
Kérdés, hogy mind a max 8 (up to 8, ezt írták, remélem lesz egész pixelnyit mozgató 4 is) egy teljes hosszúságú expo lesz, vagy alexpózza és a végén összeadogatja, így nem egy kép elkészítési idejének 10x-e, hanem egy rövidebb időtartam lesz. A Sony szenzor nagyon jó a sötétekben, sokat vissza lehet még hozni látszólag bebukott részekből.
De ha csak simán, az egykép-záridő min. tízszerese lesz az egész folyamat (8-asnál), szóval már egy 1/1000-ből is 1/100 lesz, akkor vagy csak nagyon erős fényben, vagy állvánnyal, nagyon statikus témával lehet használni, és éjszakára, közepes fénynél mozgó témára nem sok haszna lesz. -
-
Studi
veterán
válasz
#40935168 #58970 üzenetére
Ahogy Freddy mondta: nagyon nem érdemes bízni sajnos az akku visszajelzésben. Gyakorlatilag az első Oly DSLR óta ugyanezt a rendszert használják, formára is csak 3 féle akku volt azóta. A japán környezetvédelmi szabályozások miatt tettek rá egy negyedik csatlakozót, de azt a váz nem is használja.
Öröm amúgy ilyen véleményeket olvasni FF DSLR-en edződött emberektől.
(#58969) madgie: azaz, kiváncsi lennék, hogy veri a tetőt!
Ínyenceknek, facebook apróhirdetés, valami régi Samu NX:
"Madgie: Tud ez focus peaking-et?
Eladó: Tud, de másképp oldja meg mint a többi. Konkrétan kijön egy oszlop a kijelzőn, és ahogy tekered a fókuszt, mint egy ekvalízer veri a tetőt. Egyébként hatékony, lehetett vele manuálfókuszálgatni."[ Szerkesztve ]
-
-
cselt
senior tag
-
-
MC Pite
veterán
válasz
#40935168 #58400 üzenetére
"Végül hagytam a picsbe a kisregényt" - szerencsére belefértél a normál hosszadba
mondtam én hogy a blogos sem hosszabb ennélKépletből kimaradtak a sznobok, fícsörlista huszárok, mert sajnos(?) ezeknek is kedvezni kell a fejlesztéseknél, mert mégiscsak vásárlóerő... Árnyalhat hogy milceknél/kis bázistávnál f/1.4 alá nem szeretnek menni az üvegekkel, és nem csak az ár/méret miatt (más kérdés hogy mennyire szükséges pl ff-re 85mm 1.2-es obi és mennyire használható).
Amúgy lassan megtanultalak olvasni... a nagybetűs részeket összeolvasgatom és a lényeget legalább annyira vágom mint mikor 20-30perc alatt áttekergélek egy filmetAmúgy nem csak az mft, mindegyik milc gyártónak vannak remek fejlesztései, az S betűsök is jövögetnek fel, stb. Közben erre is elkanyarodtál végülis... Érdekes olvasni újabb (ex?)csattogóstól hogy azért a legtöbb milc üveg fasza, érzik mit és mennyire érdemes reszelniük.
Amúgy, q..a nem véltem a canikont, ezerrel dolgoznak a hátsó laborban, és mindketten azzal fognak (egyszerre ráadásul; lásd videó funkciók engedélyezése) nagyot ütni hogy már van egy komoly obifelhozataluk (ami olyan amilyen annyiért amennyiért). Sonytól vesznek remek pd érzékelős szenzorokat, brutál feldolgozók mellé, disznó nagy és jó evf-ek, és csak kapkodhatjuk a fejünket. (Nikon 1 egy public bétateszt dx/fx-re, semmi más.) Plusz a tükrös sokáig nem hal ki, amíg van rá igény ('nagy legyen, fekete, tükrös és esetleg olcsó').
És az emberek mindig jobbra fognak ácsingózni, mindig próbálnak valamit belerakni a gyártók ami miatt cserélnek a juzerek - legtöbbünknek rég a kütyüzésről szól, nem a fotózásról. És igen, a ph tele van kütyübuzikkal, kevés a kivétel köztünk
(és azok akik jól nyomják jellemzően pont költséghatékonyabb, öregebb cuccal).
Mit rakhatnék még a GX8ba?
Új jpg motort úgyse kapjjeahh:
1 parci= 50.000Ft
1 tayrol = 2 hét[ Szerkesztve ]
-
mano42
aktív tag
válasz
#40935168 #58400 üzenetére
Kicsit sok az önismétlés de lényegében egyetértek.
A G1 óta (és az sem volt kutya mint FIRST) rengeteget fejlődött a rendszer képminőségben is, funkciókban is. A GX7, GM1-5 -nek nagyszerű szenzora van, a GH4-nek még jobb. Az olympusról, gőleg a jelenlegi zázlóshajókról nem is beszélve. Anno a G1-et az akkor divatos 450D-hez hasonlították, és a canon nem sokkal volt jobb képminőségben főleg ha a szenzor mértetbeli különbséget is vesszük. De háromjegyű canon APSC vonal alig fejlődött valamit azóta, a szenzor mintha ugyanaz lenne pár új funkcióval gazdagítva. Legalábbis a 350D-650D között ...
Emlékszem az ismerősöm milyen boldog volt, hogy mikor a 450D-ről 650D-re váltott és volt benne WB meg expoziciós sorozat, ami már a G1-ben is volt egyébb finomségok mellett.[ Szerkesztve ]
-
-
válasz
#40935168 #58338 üzenetére
de, nagyon is jól értettelek: azért nem úgy lesz, ahogy te írod, mert az olyan pixelbuherátorok, mint például te is, addigra már előrébb lesznek fejben és akkor nem lesznek 100%-ban elégedettek az m4/3-dal. ezt pedig iszonyú egyszerű belátni: most sem elégedettek 100%-ban, pedig lehetnének. szenzorilag már az e-p1-gyel is azok lehettek volna (tegyünk mellé egy d2h-t és vonjuk le a konklúziót).
-
lenan
aktív tag
válasz
#40935168 #58322 üzenetére
Ha már pariba akarjuk hozni a dolgokat, én kérnék minimum 1:0,7 fényerejű (háttérelmosású) 12-es, 17-es, 25.ös, és 42-es üvegeket is az új szenzorhoz, és akkor rendben vagyunk, és nem (csak) a magas iso miatt. (na jó a portré lehet 0,9-es, mondjuk az van is) Feltéve ha az árak is a jó drága de megfizethető kategóriába esnek. (pl fuji 1,2/56)
Szerintem nem kell mindenre állandóan azt gondolni, hogy az mindenre ok. A maga jól definiálható területén a m43 verhetetlen, de soha nem fogja érzésem szerint a FF területet abajgatni, nem is dolga. -
válasz
#40935168 #58322 üzenetére
"van az a pont, ahol már ez a kis szenzor is képes lesz elfogadható ISO25600-at lőni és senkit nem fog érdekelni, hogy APS-C vagy fullframe lapkák 2-3 fényértékkel magasabb iso-n nyújtják majd ugyanezt, amikor 6400 is már bőven nagyonjó"
és most vegyél egy szép nagy levegőt, húzz egy vonalat és gondold végig, hogy mit csinálsz épp, miről írtál a logoutra és hogy vajon mennyivel volt extrémebb az iso 6400 pár éve, mint most az iso 25600...
-
madgie
titán
válasz
#40935168 #58322 üzenetére
Sony FF mirrorless után a videós cimboráim nyála csorog, nekik nem téma az AF-es rendszerobi, jó kis Samyang "T" sor oszt csók. Ott van rajtuk a follow focus "fogaskereke", nagyon jó rajzúak, a koreaiak nagyon okosan ráraboltak erre a szegmensre.
Az A7 II erre csak ráerősít a stabilizátorral, mert ha valahová, akkor a videózáshoz tényleg jól jöhet az öttengelyes stabi, kvázi egy kategóriával olcsóbb steadit rakhat talán alá, mert simán megfog annyit pluszban. -
.mf
veterán
válasz
#40935168 #58303 üzenetére
"Olympus, your turn."
A Sony E üvegek fele stabis. A Sony E / FE vázak egy kivételével stabi nélküliek.
Az Oly m4/3 üvegek mind stabi nélküliek. Az Oly m4/3 vázak mind stabisak. Oly oldalon nincs mit kombinálni. A Pana megoldásának részleteihez meg lehet, hogy nem férhetnek hozzá, vagy hogy obinként eltérő.Amúgy nekem kicsit furák a Sony stabis képek. Lehet, hogy csak a demonstráció kedvéért extrémhosszú záridők miatt, de a stabis képek 100% cropban mind kicsit bemozdultak, egyetlen éleset sem láttam még. Remélem lesz majd olyan alaposabb teszt is, ahol nem csak 4-5 FÉnyivel hosszabb záridőn, hanem normálisabb, 2-3 FÉ mellett is csinálnak képet.
-
Studi
veterán
válasz
#40935168 #58216 üzenetére
Annyit gyorsan pontosítanék, hogy a feltételezések szerint az E-M1 és az E-M10 szenzora nem azonos! Az E-M1-ben egy Panasonic eredetű lapka van, gyakorlatilag a GX7-ével azonos, AA szűrő nélkül, míg az E-M10-ben az Olympus többi vázában is használt Sony, szintén AA szűrő nélkül. Fedmannek volt korábban egy jó írása az E-M1 szenzorral kapcsolatban.
-
lenan
aktív tag
válasz
#40935168 #58090 üzenetére
Nem tudom, ezeket nyílván egy alaposabb teszt tudná vizsgálgatni. Nekem jó az összbenyomásom a keresőről, lagg ide vagy oda, lehet csak placebo hatás, de jobb mint az A7-nél volt:-), Manuál üvegekkel a reszponzibilitás is tök rendben nekem.
De abszolút igazad van abban hogy még van hova fejlődni bőven. Az A9-re kíváncsi leszek. -
jjeahh
nagyúr
válasz
#40935168 #58090 üzenetére
gondolom dslr-ben is van nyögvenyelős ugyanúgy mint milc-ben, és mindkettő szegmensben van gyors is... én 60d-t használok néha, és az néhány dologra baromi lassan reagál + a gyarta élményt fokozzák a nyúlós hosszú úton járó érzékelten gombok is
pedig már az sem egy belépő masina...
-
lenan
aktív tag
válasz
#40935168 #58082 üzenetére
Te, én marhára nem értek a procikhoz, meg ilyesmikhez. Előtte sima A7 volt, és összenézve őket ez a tapasztalatom. Sokkal jobb a keresőkép és fókusz sötétben. Sokkal.
Értem én hogy az A7-ről írtál, ez csak egyszerűen többletinfó, és csak ahhoz kapcsolódva jutott eszembe - nem cáfolni akartam ami a tapasztalatod volt. -
Degeczi
nagyúr
válasz
#40935168 #58082 üzenetére
"Ugyanaz a proci dolgozik"-ról jut eszembe, h az Oly EM-10-en egy fájó hiányosság, h pont videó módban nem lehet használni a focus peakinget, ahol talán a leginkább hasznos lenne manuális obival játszadozva,
és állítólag az ennek az oka, h a focus peakinget ugyanazzal a képfeldolgozó motorral valósították meg, mint ami az egyéb effekteket is elvégezné, nincs külön adatfolyam az EVF felé - márpedig akkor a felvételre is rákerülne ennek hatása... -
lenan
aktív tag
válasz
#40935168 #58053 üzenetére
Hát igen, vevőszolgálatban elég messze van a sony az olympus-tól.
De azért mielőtt városi legendákat szülnénk, ha a kecskeméti utcai boltban szól az ember mit szeretne, mi izgatja, elég hamarra oda bírnak hívni egy embert a kért termékekkel valahonnan a sony központból, lehet próbálgatni mindent, elég jól ért a fickó a dolgokhoz. Néha maguktól is körbejárják a sony boltokat egy rakás cuccal.
És a 10% kedvezményt minden további nélkül el lehet érni ha veszel valamit.
Persze ez nem oly színtű kiszolgálás, de azt talán a nikon, canon, fuji, pana sem igen tudja.Én az a7s ről nem sok rosszat tudok mondani, pedig volt-ismerem az e-m5 olyt, próbáltam az E-M1-et is.. Sokkal jobb a keresője bárminél amit eddig láttam, (oly E-M1, pana GH, fuji X-T1, sony A7) nyílván az érzékeny szenzor miatt, az af is sokkal gyorsabb sötétben mint bármelyik olyn, bár én már csak manuál üveggel használom. A reakcióidőkkel sem volt még bajom.
-
madgie
titán
válasz
#40935168 #58053 üzenetére
Ja, értem. Azt hittem, valami Fuji-szerű AF nyavalya vette el a kedved tőle
Bevallom, hogy a mostani ausztrál A7 akciónál pár pillanatra elragadott a hév, hogy relatív olcsón lehetne egy ilyen cuccot guberálni, de aztán megültem a seggemen a Fujival (és csendben rimánkodom, mikor lesz már elérhetőbb árban az XT1)
-
#40935168
törölt tag
válasz
#40935168 #58053 üzenetére
Amúgy jó lesz a Sony sztem, csak nem az A7-ek. Az A7 II-ről nem sok tesztet láttam még, ami kitér az EVF és kezelés laggokra, lehet orvosolták ezt is csendben, passz. Az A9 is lassan itt van.. nekem tetszik a Sony fullframe milc, ez az A7 szériával indított dolog, még az obipark ellenére is, csak az élményt megölték egyelőre.
De ez csak geekség amúgy, akárcsak az A7R mechanikus, gépvázat berázó redőnye, amit mindenki szid. Jó ellenpélda Martin Kühn, egy német fotós, akinek a képeit imádom. [link] Sony A7R, 55 1.8. Büntike
Szerk.: na jó, őt azért sem illik utálni, mert egy Oly E-P5 is be-be téved a 45 1.8-cal
[link]
[ Szerkesztve ]
-
Degeczi
nagyúr
válasz
#40935168 #57798 üzenetére
Fogaskerék menü / Exp, ISO / Set Auto ISO
Persze, 1 FÉ-vel túlexponálás/majd visszahúzás a dinamikatartomány felső 1 FÉ-jét dobja el, hiszen ez a visszahúzás gyakorlatilag 2-vel osztást jelent
Ez minden vázon így működik, Nikonon is, különbség csak ott lehet, mennyi tartalékot hagytak az érzékelőben alapérzékenységen
-
Lassú Víz
addikt
válasz
#40935168 #57794 üzenetére
Sajnos ez egy idióta feature. Van egy marha jó stabi a vázban és nem veszi figyelembe automata módokban. Marad az M mód és az M módhoz bekpcsolt auto ISO. Annak meg nincs expo korrekciója, anélkül meg nem sokat ér.
Mappát akkor léptet ha eléri a FAT fájlrendszerben egy mappában tárolható fájlok maximumát. E-M1 használatiból:
[Auto]: A fájlok számozása még új kártya behelyezése esetén is megőrzi az előző kártyán lévő értékeket. A fájlok számozása a legutóbb használt számtól vagy a kártyán található legmagasabb számtól folytatódik. [Reset]: Új kártya behelyezésekor a mappák számozása 100-nál, a fájlnevek pedig 0001-nél kezdődnek. Amennyiben a kártyán képek vannak, a fájlok számozása a kártyán található legnagyobb szám után kezdődik.
Fájlnév Szerk. A szürkével kijelölt fájlnév-részlet szerkesztésével válassza ki, hogyan történjen a képfájlok elnevezése. sRGB: Pmdd0000.jpg AdobeRGB: _mdd0000.jpg
Nincs jelentősége, illetve nem tudom minek neked a 101-es. Az Oly Viewer úgy szedi le a kártyáról a képeket, hogy naponként külön könyvtárba tudja gyűjteni.
[ Szerkesztve ]
-
Degeczi
nagyúr
válasz
#40935168 #57794 üzenetére
Tudod limitálni az Auto ISO-t tetszőleges maximum (és minimum) értékre.
ISO100-at nem sok értelme van használni, mert az 1 FÉ-vel túllőtt, majd szoftveresen visszahúzott ISO200, ezért csökken alaposan a dinamika (ami sokkal könnyebben lehet gond, mint a 200-on amúgysem nagy zaj) -
gorgo
őstag
válasz
#40935168 #57602 üzenetére
Mindegy hová írnád, ha a Fujiba, akkor ott kapnál hideget...
Szóval amiket írsz nagyjából igaz, ki kell egészíteni azzal hogy ha pixelkukkolsz, akkor a gyári jpeg fujinál felejtős lesz (pedig az nem rossz) és rawozhatsz, de az sem lesz az igazi.
Kicsit lejjebb kell adni az FF minőségi elvárásokból mindenképp. És hogy okosat is írjak: magad kell kipróbáld a másik rendszert, eléggé más.
(én is két lovon ülök, és így sem tudok dönteni, azazhogy de: nekem marad mindkettő: m43 kicsi obikkal (halszem, 20; 45, 12-32) fuji meg egyenlőre csak 35 és 18-55. -
válasz
#40935168 #57613 üzenetére
egy idő után ez a fajta tépelődés nem szakmai kérdés, hanem szimpla mazochizmus. ha pedig másokat is bevonsz a játékba, akkor szadizmus. a fuji x-m1 és az oly e-m10 gyakorlatilag csak abban hasonlítanak, hogy mindkettő fényképezőgép. és persze a rendszer/obik is más. találd ki, hogy melyik tudja jobban azt, amit keresel (állítólag a legapróbb részletekig képben vagy, olyanok az elvárásaid, hiszen a d800-ból is kicsavartad az utolsó af pixelt is), aztán hajrá.
az én tippem az, hogy bármit is veszel, nem leszel elégedett. és hogy ez nem igazán a cucc hibája lesz. de ha konkrét kérdésed van az e-m10-ről, jó helyen van. a jajjmitvegyek viszont kontraproduktív, ne lepődj meg, ha páran közben osztanak is...
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Hardcore café
- Yettel topik
- A kelleténél jobban lebutítja egyes GeForce RTX 5090-es VGA-it a Zotac
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- iPhone topik
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Autós topik
- További aktív témák...