- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Argos: Adjátok vissza a netet! - szeretnék elaludni!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Geri Bátyó: Megint tahó voltam – SZEMÉLYISÉGFEJLŐDÉS
- droidic: Időutazás floppyval: A 486-os visszavág PCem-men
- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- gerner1
Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Drizzt01
őstag
válasz
PociAti #14842 üzenetére
Én hátsókerekessel kezdtem, de kapott egy motort előre is. Ég és föld a kettő. Így két motorral sokkal dinamikusabban gyorsul( nyilván a közel dupla watt is közrejátszik), a kanyarokba sokkal stabilabb. Igaz, kanyarban nem szabad nyelezni, mert el is dobja magát, szóval csak ésszel. De a legjobb döntés volt részemről a dualosítás. Nyilván jelenleg az aku a gyengébb láncszem( gyári 13Ah) de nem sokkal rövidült a hatótáv. 1 motor 1000w 35km/h 3. fokozat 25km—— 2motor 1800W 35km/h 2. fokozat 27-30km
-
Somatom
veterán
válasz
PociAti #14842 üzenetére
Az autók teljesen más tészta. Kétkerekűeknél nem nevezném elterjedtnek. Hol van egy roller tömegközéppontja, ha rajta áll az ember? Sztem ott, ahova a súlyát helyezi. Én igyekszem hátra helyezni. Nem a hajtás miatt, hanem azért, mert kicsi a kerék és egy úthiba esetén így nagyobb az esélyem, hogy perec nélkül megúszom.
Ami a vezetékelést illeti, elöl többet kell ráhagyni a kormány mozgathatósága miatt. Hátul fixebb a vezeték és jobban elrejthető. -
saril
senior tag
válasz
PociAti #14842 üzenetére
Az első kerék hajtás autóknál azért IS terjed annyira el mert az emberek nem tudják lekezelni a túlkormányzást, hátsó kerekeseknél ez jobban fent áll, viszont az alulkormányozottságtól "nem" lepődnek meg annyira és a menetbiztonsági rendszerek is hamarabb megfogják az autót emiatt.
-
válasz
PociAti #14842 üzenetére
Kb ugyanaz lehet a helyzet, mint az autóknál.
Olcsóbb az elsőkerék meghajtást kialakítani, mint a hátsó kerekest, pláne az összkerekest.Hátránya meg elhanyagolható.
És ugyanúgy, ahogy autóból is terepre összkerekest illik venni, rollerböl is érdemes dimbes-dombos tájakon való használatra vagy hátsókerekest, vagy esetleg összkerekest venni, bár ez utóbbi azért elég ritka.
(Ez utóbbit a pálcikarollerekre értettem.) -
-
Casseius
tag
válasz
PociAti #14744 üzenetére
Nem próbálom bebizonyítani hogy ugyanolyan biztonságos lenne mert természetesen nem, de a legtöbb helyzetben minimális az eltérés, és itt nem egy körforgalomra gondolok persze vagy egy rossz minőségű útra, de az egyszerűbb helyzeteket meg lehet oldani vele, nyilván nem ez az ideális, de a semminél bőven jobb.
Tervben van normális index felszerelése de nem egyszerű mert a kerékpáros cuccokat nem nagyon lehet felfogatni és vagy nappali forgalomban észrevehetetlenek.
Én motoros irányjelzőket készülök majd felfuratni ami közvetlen az aksiról kapna áramot, csak ott még ki kell gondolni hogy milyen módon tudom aktiválni, ehhez már nekem kevés a tudásom majd bemegyek vmi motoros szervizbe és ott megpróbálom kideríteni h miként lehetséges az elgondolásom -
Casseius
tag
válasz
PociAti #14711 üzenetére
Ma pont erről beszéltünk haverral, próbaképp mentünk egy jó hosszú 40km-es távot Xiaomikkal, a táv több mint felét egy lábbal tettem meg autós forgalomban, margitszigeten tömegben, körúton biciklisávban és belvárosban kisutcákkal tarkítva mindezt sokszor 45km/ó feletti sebességgel semmilyen problémát nem okozott azt leszámítva hogy kicsit elfáradt az a lábam amin álltam, tehát ha nekem 45-50el nem okoz problémát a folyamatos egylábazás akkor az átlag Xiaomisnak 10x 5 mp-re 25-ös sebességnél miért okozna?
A kalimpálás szót szerintem meg kéne nézned az értelmező szótárban, ha kitartod a lábad az semmiképp az, és érdekes mód rajtad kívül a többi autós nagyrészt érti mit akarok, persze azzal nehéz mit kezdeni ha valaki meggyőződésből értetlen.
Ui.: Harley-n hány embert láttál pl kézzel jelezni? Ott is ugyanúgy lábat használnak. -
Casseius
tag
válasz
PociAti #14705 üzenetére
Ha bal oldalon van és jobbra fordulsz akkor el kell engedni, és azon a semmilyen jelzés nem segít, mindig abból kell kiindulni hogy mindenki el akar ütni
Nem kell kalimpálni, simán kirakod, semmilyen instabilitás nincs, a súlypontod ugyanott van, veszélytelen, belvárosban sok bringafutár is ezt használja mert hátán a mázsás dobozzal nehéz kart lengetni.
Motoroknál is ugyanez a teendő ha elromlik az irányjelződ és tanítják is h ezt kell tenned. -
-
Joshi
titán
válasz
PociAti #14531 üzenetére
Ez hülyeség, nekem még soha nem volt ilyen gondom legyen az akármilyen tölthető készülék. Az hogy arra figyeljen valaki hogy 100%-os feltöltésnél levegye a töltőről, az kb nem életszerű. Ha neked tönkrement ez miatt az aksid, akkor gagyi készüléked volt, vagy meghibásodott a töltésvezérlőd.
-
saril
senior tag
válasz
PociAti #14489 üzenetére
A lényeg a rossz járda és útminőségen és a 100kg-os súlyomon van, ha ezt elbírja egy átlagos ~80kg-os embernek sosem lesz vele baja, még akkor sem ha minőségi szórás lehet benne, amit én most még kétlek, de ha eltörik alattam akkor majd ráérek meghasonulni és igazat adni nektek, addig hajtom az igazam
Nem árt kihangsúlyozni hogy a xiaomi drágább és nincs első (még ilyen gagyi) teleszkópja sem, tehát még egy súlyos plusz kiadás ha olyan komfortot akarsz a xaiomikkal mint ami nekem ezzel a kis "gagyi"-val van gyárilag, hopsz...
-
zazenke
őstag
válasz
PociAti #14435 üzenetére
ja a munkahelyemen én is használok ilyen kiszedőt sajnos nem mindíg van siker vele.. A lényeg hogy központosan elő kell fúrni neki és óramutató irányával ellentétesen beletekerni a kiszedőt mivel balmenetes . Egyre jobban beleszorul és megindítja a beletört csavarszárat is magával. Ez az ideális eset mert van hogy annyira megvan szorulva a csavar hogy beletörik a csavarkiszedő is . De ha sikerül megfúrni központosan akkor nem hinném hogy itt ilyen gond lenne. Ha nem használtak menetrögzítőt még azt is eltudom képzelni hogy a csavar fej lefúrása után a csavar szárát egyszerűen egy valamilyen hegyesebb tárgyal ki lehet körkörösen járatni . Azt is meg lehet próbálni hogy valamilyen pont méretes bitfejet először beleütni az imbuszcsavar belső kúlcsnyílásába. pl torx fejet . Lehet hogy lefúrás nélkül is kilehet még hajtani így . Ez is attól függ hogy be van e rohadva a csavar vagy meg van e rögzítve. Sőt olyat is láttam már egy autószerelőnél hogy egy laposvágó élével körkörös irányba kalapáccsal ütve kiforgatta a csavart vagy legalább is megindította és utána már egy fogóval ráfogott a csavar fejére mintha fogat húzna is kiforgatta.
-
Reggie0
félisten
válasz
PociAti #14406 üzenetére
Peldaul: 326/2011. (XII. 28.) Korm. rendelet 2. melleklet
Itt az SMKP nemzeti kategoriaban is van definialva("M" kategoria), ami nem az EU-s rendeletre hivatkozik, bar azzal kb. megegyezo az M kategoria muszaki speckoja(a nemzetkoziben L1e kategoriaskent lehet megtalalni). Viszont igy ebben nincs az ulohelyrol szo, azaz egyarant vonatkozik az ulohellyel rendelkezo es azzal nem rendelkezo jarmuvekre.
-
Somatom
veterán
válasz
PociAti #14405 üzenetére
A többi országból csak infómorzsáim vannak. A franciáknál rászálltak a hekkelt verdákra, durván büntetik, ha 25 fölött tud a gép (a pedelec is). Azt saját szememmel láttam, hogy Bécsben a rendőr csikorgó kerekekkel pördült egy roller után, ami szemmel láthatóan nem 25 -tel ment.
-
Reggie0
félisten
válasz
PociAti #14406 üzenetére
Ez az ulessel rendelkezes az egyetlen buktato a dolgon, de ez jogilag elegge hezagos kerdes, ugyanis az ules megletet egyedul EU-s rendelet igenyli, viszont ennek a bevonasa a magyar rendeletekbe megkerdojelezheto, hiszen sokszor csak az EU-s rendeletbol 1-2 tablazatra vagy adatra hivatkozik, es nem az EU-s rendeletnek megfelelosegre, igy franc se tudja mi van. Valoszinuleg ahany biro annyi ertelmezes lesz.
Ezert kene az uj szabalyozas, hogy vegre egyertelmu legyen a dolog. -
Reggie0
félisten
válasz
PociAti #14377 üzenetére
De az nem minosul elektromos kerekparnak a mostani szabalyok szerint, hanem SMKP-nak.
A baj az, hogy a koznyelv mast ert elektromos kerekparon, mint a kresz+kohem rendeletek. Egy kerekpar nem attol lesz elektromos kerekpar, hogy ugy nez ki, mint egy kerekpar es villanymotor van benne. Ezzel az erovel hol a hatar az elektromos motor es az elektromos kerekpar kozott? Jobban elore kell dolni rajta, mas szogben all az elso villa, vastagab a vaz?
Az SMKP egy kulon muszaki kategoria most is, lehet akar elektormos, akar belso egesu motorral szerelt. SMKP=kis szutyok motorral szerelt, viszonylag lassu jarmu. Azaz nem tud 50-et menni, 4kW/50ccm alatti motorral rendelkezik.
-
Joshi
titán
válasz
PociAti #14203 üzenetére
Elvileg első lengéscsillapítóból már csak a v4 van, szóval az már talán jobb mint ami a képen látható.
-
lehella
senior tag
válasz
PociAti #14131 üzenetére
Elinduláskor az elektromos roller jobban meglódul, ebből adódó előnyt akartam kihasználni minden kereszteződés és lámpánál. Nem lett volna ezzel gond, ha nem gyorsít rá a biciklis. Autónál ha ezt látja a rendőr azonnal villogó. Egyébként önmagában tényleg semmi előnye, csak pszichológiai. Lehet a biciklisnek jobb, hogy nem vagyok ott mögötte pár méterrel mindig minden helyzetben, ha tudnék jobban is haladni.
-
Reggie0
félisten
válasz
PociAti #13989 üzenetére
Amugy en is ugy tudom, hogy a xiaomi nem tolt 4.2V-ra, legalabbis amiket lattam eddig screenshotokat, ott 4.1V alatt volt mindig kicsivel a feltoltott allapot. Szerintem ennek tobb oka is van:
- ha rekuperacio be van kapcsolva, akkor lejtmenetben meg tud toltest felvenin akku
- kimeli az akkut alapbol
- ha elkezd a kapacitasa csokkenni az akkunak, akkor a megnovelt vegfeszultseggel potolja a kapacitast. Ez csak tipp, en igy csinalnam. -
Reggie0
félisten
válasz
PociAti #13895 üzenetére
Javaslom olvasd el a Tesla allapontjat az akku toltesevel kapcsolatban:
https://www.tesla.com/hu_HU/blog/bit-about-batteriesAvoiding very high and very low states of charge. Voltages over 4.15V/cell (about 95 percent state of charge [SOC]) and voltages below 3.00V/cell (about 2 percent SOC) cause more stress on the insides of the cell (both physical and electrical).
Avoiding very high charge rates. Charging faster than about C/2 (two hour charge) can reduce the cell's life.
Emiatt a juzer manualban ezt javasoljak: [link]
keep the full charge limit of the battery to under 90% for daily use by using the mobile app or vehicle’s touchscreen to set charge limit within the ‘Daily’ range. If you need the full range (i.e. 100%) of your battery for a long-distance trip, you can increase the limit to the ‘Trip’ range (>90%) as necessary. -
Reggie0
félisten
válasz
PociAti #13895 üzenetére
"Szívesen olvasnék olyan tanulmányt, mely szerint a járművek töltés vezérlő automatikája nem megfelelően dolgozik, és tanácsosabb lenne inkább jelentősen alacsonyabb szinten abbahagyni a töltést."
Ez a cella tulajdonsaga, nem a toltesvezerloe. Olyan tanulmanyt sem fogsz talalni, hogy hibas a kerti csapod, mert ha telitoltod a vodrodet, akkor konnyebben kilottyen belole a viz.
-
Tamás9x
őstag
válasz
PociAti #13895 üzenetére
Azta büdös moccckos mindenit, hogy rá merték írni, 65Km hatótáv, mikor az nem arra való!
Mit képzelnek? Kérem szépen oda már buszra kell szállni, szabad akarat nincs, punk tum beszüntetve, kocsit kell venni !El kell olvasnia cikket
Értelmezni, és majd utána beszélünk
Az pedig, hogy egy belső, és külső töltő miben különbözik... mind a kettő gyári...
hát...
Szegény ételfutárok, elektromos autósok dögöljenek meg, dobják ki a rollert, közlekedési eszközt mert 1 év alatt tuti van aki 500-nál többször tölti fel. Minek nekik 2000 ciklus...
Kügyük meg a cellákat koppra és 250 ciklus után vegyen midnenki másik pakkot
A Nokia jó hülye volt, hogy a Lipo aksijait csak4.05 ig töltötte, mai napig mennek. mocskos lázadók
saril: Érdemes megnézni pakk méretezéskor a levenni kívánt áramerősséget, és a szerint számolni, hogy ne terhelje a cellákat a gyorsítás. A kivett Amper szám is csökkenti a ciklusszámot sajnos.
-
saril
senior tag
válasz
PociAti #13895 üzenetére
Én is erre akartam reflektálni egyébként hogy a gyári töltőjével töltöm.
Az hogy cellánként ez milyen kapocsfeszültséget jelent teljesen feltöltött állapotban a lőtéri kutyát sem érdekli, 2 Amperes a töltő adaptere a gyári pakkomban pedig 4db 2600mAh cella van párhuzamosan kötve, tehát bőven ideális 500mA töltőáram jut egy-egy cellára "elvileg" tehát bőven a kíméletes kategória, a többi nem érdekel!
Simán vehetnék hozzá 4 Amperes töltőt is, mert a cellánkénti 1 Amperes töltőáram is teljes megfelelne minden előírásnak, egyébként.
Egyenlőre elég a gyári is, csak városban használom.
Ja és ha meghullik a gyári pakk benne, félretettem magamnak 40db Samsung 35E cellát de ahogy említettem, lehet már én sem jutok el odaáig hogy ezt meg kellene csinálnom. -
gergo5991
őstag
válasz
PociAti #13797 üzenetére
sisakban sokkal bátrabb vagyok bicajon amúgy azt vettem észre, főleg erődben ahol kilógnak a faágak stb csak simán nem huzom be a fejem nekivágok a sisakkal és megyek tovább
másik:
[link] mivel pár 1-2 hete kérdeztem a lámpáról, végül berendeltem egy ilyen moon x-power 2500at, eredetileg 100+ eurórol volt leakciózva 57-re, de most még lejebb vitték 33 euróra, néztem a magyar alzát ott alapból 34 eurós ár van feltüntetve semmi akció stb (lehet a sok büntetések, meg 1-2 éve az 1 milliárdos büntetés) elvette a kedvüket az efféle akciózásos megtévesztésektőleredetileg nitecore br35-öt akartam, de már hetek óta nem találok rá akciót aliról meg egyébb hasonló oldalakról, 130 euróért meg noty, ismerős 75 ért vette annyit én is adtam volna érte, de akkor még nem kellett
-
Grafiqs
őstag
válasz
PociAti #13795 üzenetére
Kb. 900km-t mentem vele végig közúton, szűk egy év alatt. Egyébíránt nagyon szeretem a rollert. Igazi igásló. Jól megy, és strapabíró. Mert amit közúton kap az nem gyenge. Nem egy sima aszfaltú kerékpárút. Eddig nyikkanásnyi baja sem volt.
Több mint 20 éve közlekedem aktívan (napi sok km) két keréken (bringa majd robogó most roller). Volt már néhány bukásom mindegyik járművel. Nem ráz már meg különösebben. Nálam a sisak, kesztyű alap felszerelés illetve robogón és most rolleren térd-, lábszárvédő. Mert így érzem jól magam.
Azt gondolom rájöttem, mi okozza a törést. Így már tudok tenni ellene ha kicseréltem a kormányt. Ha valakit érdekel elmondom az elméletem.
A Geekbuying már nem forgalmazza ezt a rollert. Nem tudom tudtak-e erről (szerintem konstrukciós) hibáról. Azt tudom, hogy velem nagyon korrektül bántak. Nagyon udvariasak voltak, semmi kötekedés vagy csuklóztatás. Biztosan többet is "ki lehet taposni" belőlük, de az nem én vagyok. Ha nem így állnak hozzá a történethez akkor valószínűleg én is tovább ütöm a vasat.G
-
saril
senior tag
válasz
PociAti #13748 üzenetére
Amúgy ez nagyon gáz, ha őszintén leírnák hogy ez van, és úgy veszik meg, mindenki boldog. De így hogy a paraszt csak ennyit lát, jó "bontatlan" és mégis olcsóbb, ez nem teljesen igaz, azért olcsobb, mert...
De ez csak az én meglátásom.
Mindenemet úgy adtam/adok el, ha bármi volt vele, részletesen ismertettem, így aznap is nyugodt szívvel feküdtem le, mert elmondtam mindent (ha volt) vele, ez a tiszta, ennyi. -
nemes.alex14
újonc
válasz
PociAti #13635 üzenetére
Igazából nyaralás alkalmával szeretném használni, nem feltétlen egyszerre akarok elmenni 30 kilométert egyhuzamban. Lehet csavargok az adott városban 5-10 kilométert, utána kis pihi, aztán megint ugyan ennyi.. Lehet többször egy nap. Azt viszont tudom hogy nem nagyon szeretik ezek az akkumulátorok ha melegen rárakom töltögetni egyből használat után. Illetve minden töltési ciklus csökkenti az élettartamát, mindegy hogy 0-100ra töltöm vagy 80-100%ra. Na meg ha megveszek egy kisebb kapacitású rollert, ami papíron tud teszem azt 20-30 kilométert, az valójában jó ha elmegy majd 15öt. Csak ha itthon (miskolci vagyok) kedven támadna felmenni Lillafüredre hétvégén, az 10 km oda és 10 vissza. Plusz amit még esetleg ott csavargok. Így számolok 30-35 kilométerrel, ami nekem kellene.
-
-
DGery
aktív tag
válasz
PociAti #13400 üzenetére
Esetleg egy sárvédő hosszabbító? az azért mégsem annyira kókány
https://urbanpandas.hu/termek/sarvedo-hosszabbito/ -
Reggie0
félisten
-
Somatom
veterán
válasz
PociAti #13226 üzenetére
Azért az a specifikáció nem szentírás. Arra a tempomatra nem vennék mérget. Az én Max G30E -mben sincs. Különösebben nem hiányzik. Rátenyerelek a gázra, oszt go.
Meg aztán az LE -ből is van újabb verzió, amin már van matrica tartó a hátsó sárvédőn. -
Reggie0
félisten
válasz
PociAti #13090 üzenetére
En nem szeretnem, nem ez a kerdes itt, hanem az, hogy egy total lama juzer miert logikazza ki igy, marpedig egyszeru: mert ki nem mondott, alapveto elvaras a kozlekedesi eszkozoktol, hogy barmilyen idojarasban hasznalhatoak legyenek, tehat akkor vizallo. Aztan kiprobaljak a rolleren es hoppa.
-
bexinho23
őstag
válasz
PociAti #13085 üzenetére
Nem mondom, hogy nincs igazság abban amit írsz, de pl. a Segway F sorozatot külföldi fórumokon minden körülmények között használják (havas/latyakos utakon, sáros, vidéki szakaszokon, nem durva, de esős időben) és nincs probléma.
Való igaz, hogy az eső nem tesz jót az eszköznek (kényszerből használom én is ilyen időben), de ezért is írtam, hogy nagy esőben én sem javaslom a használatát, várnék, míg az eső csillapodik. Ha viszont vizes az út, pocsolyákat kerülve, lassabb tempóban haladok. Szerintem ennyit bírnia kell egy rollernek.
Jelenleg egy 3-4 km-es szakaszon használom és esős időben hazaérve áttörlöm a rolit mindenhol. -
Casseius
tag
válasz
PociAti #12941 üzenetére
Igen pontosan ahogy mondod, 21ah-s 48V-os aksival végsebességben 2-3 km/órát, gyorsulásban 15%-ot kb, hatótávban eddigi szokott úton 2V helyett 2,5-3-at eszik.
Nem csak a megnövelt levegőmennyiség adna lengéscsillapitást hanem az anyaga is, ez teljesen gumi ráadásul a puhább féle, míg a szokott külsők nagyrészt műanyagok és kemény gumi keverékei.Az hogy gyári villába belemegy e azt nem tudom de ha gondolod lemérem a gumi szélességét este ha hazaértem melóból
-
Casseius
tag
válasz
PociAti #12928 üzenetére
Na igen, nézegettem múlt héten nagyobb egyedi mintás deszkát polikarbonátból 33ezer, egy szinű leddel benne + oldalt az +24ezer, ha rgb +17ezer az egyszínűhöz képest, ha irányjelzős is az még +24e...
Sima erősített 10es belső került bele + slime természetesen.
szaffi69
Zárt rugósat nem annyira ajánlom, nem tudod hozzáállítani a súlyodhoz, a nyitottat egy mozdulattal keményebbre vagy lazábbra tudod szabni, ráadásul a zártnál egy idő után lekopik a festék a súrlódástól plusz csattogó hang is esélyes mellé pár hónap használat után -
Casseius
tag
válasz
PociAti #12910 üzenetére
Igen, azok, itt vettem [link] személyesen elmentem érte és 17-ezret számláztak darabjáért.
8,5-ben nincs, de azt sose használtam alaphangon átalakíttattam 10-esre anno.
Kérdés mennyire kopik, ha 2x tovább bírja mondjuk mint a sima, akkor már nagyon megérte az extra költséget a komfort és a kanyarodás miatt. -
válasz
PociAti #12487 üzenetére
Igen, összefoglalót.
Sztem ez részletkérdés, h aki a topicot nyitotta, az aktív-e itt még, vagy nem. Egy moderátor beleszerkeszti, csak meg kéne írni.
Én megcsinálnám, csak nem értek hozzá, mármint a rollerekhez. Mittudomén, már eleve az ismertebb típusokat se vágom. (A notebook-alkatrészes topicban vagyok aktív inkább.)Két kategória?
Kresz által?
Le vagyok maradva.. -
-
gergo5991
őstag
válasz
PociAti #12444 üzenetére
haver bicaját a rendőrség elől lopták el fényes nappal, és még kb 4 kamera is volt ott. Ezek a tolvajok nem félnek semmitől. Az első szabály a rollerezésben az, hogy ne hagyd sehol a rollered, nincs olyan lánc amit ne lehetne elvágni, vagy ha nem is akarják ellopni tuti hogy megrongálják. Ha néztél tolvajkergetőket, tudhatnád a gps mit sem ér, hiába méred be, a rendőrök nem mennek érte és nem veszik vissza.
-
-
bexinho23
őstag
válasz
PociAti #12338 üzenetére
Végülis tudom nélkülözni a fülest, ha nem jellemző a rollereseknél. Kertvárosi kis utcákban az autósok hogy állnak a rollerhez? Nekem úgy jött le, hogy a rolleresek utáltabbak, mint a bringások.
Amúgy Ninebot F25 és F30 között hezitálok. Minden az utóbbi mögött szól, viszont az már nem 250, hanem 300W. Egy kormánytervezet (itt volt a topikban posztolva) 250W-nál húzza meg a vonalat. Viszont döntő többségében 250W feletti rollereket látni mindenhol. Esetleg a határ felettieket majd kötelező biztosításra köteleznek, esetleg rendszámot kell igényelni rá? Gondolom senki nem tud többet, így csak ez egy hangos gondolkodás részemről.
-
Csigusz 1
aktív tag
válasz
PociAti #12338 üzenetére
Szerintem nem is lehet rá használható tükröt szerelni - vagy nagyon nyomi megoldás lenne, mert ha a keskeny kormányra szereled fel, nagyon ki kellene nyúlnia oldalra, hogy a könyököd mögött hátra láss benne.
Talán valami ilyesmi sisak-tükör használható lenne, ha valaki annyira igényli - de én úgy gondolom, hogy fölösleges.
-
bexinho23
őstag
válasz
PociAti #12336 üzenetére
Köszönöm. Az alaptermészetem konfliktuskerülő. Csak picit aggódom, mert annyira ritkán látok Tatabánya környékén elektromos rollerest, hogy tartok tőle, hogy vidéki kisvárosban hamar kérdőre fognak fogni. Tatabányán lényegében külterületi részen, kertesházak között fogom használni, illetve melóba menet vasútállomás-munkahely szakaszon. Na ott viszont amilyen rövid a szakasz (1,5 km), annyira kacifántos közlekedési esetekbe futhatok.
Podcast-ezés mennyire problémás (fülhallgató), vagy sisak nélkül? Kerékpározás közben sem vagyok száguldozó. Sokkal inkább körültekintő. Törvény szerint büntethetnek ezekért? Kerékpározás közben sosem állítottak meg ezért 8 év alatt. Terepre szoktam csak sisakot venni.
-
zhata
senior tag
válasz
PociAti #12316 üzenetére
Köszi a hozzászólásod.
Azonnal kiderült, 3 km megtétele után az első leeresztett. Ma viszem vissza a szervizbe. A gumira rá van nyomtatva, hogy a javasolt érték 28 PSI, ami sztem baromság. A 8.5 inches gumikkal 2000 km-t tettem meg ugyanott a Thökölin minden defekt nélkül, igaz, arra 50 PSI volt írva és azt be is tartottam, most meg a 10 inches gumi a szervizből hazafelé HÁROM km után teljesen leeresztett.
Ma vagy holnap írom a fejleményeket. -
Joshi
titán
válasz
PociAti #12316 üzenetére
"A tömeg nem változik, viszont nagyobb kerék esetén kisebb a nyomás."
Most tűnt fel mit írtál.A kerékben a nyomás annyi amennyit mérünk függetlenül attól hogy mekkora a mérete. Az viszont tény, hogy ha egy kerékben több levegő van, akkor az rugalmasabb lesz hiszen a több levegőt jobban össze lehet nyomni ha terhelés éri.
-
Becenick
tag
válasz
PociAti #12282 üzenetére
Ezt értem én, hogy bizonyos előírásoknak meg kell felelnie egy adott terméknek.
A kérdés inkább arra a részre vonatkozott, hogy mi alapján állít meg mondjuk a rend éber őre... és ezt a gyakorlatban ott fogja keresgélni a rolleren?!
Példának okádék rohangászok az úton a rolleremmel és 400w, amivel nem közlekedhetek kerékpár úton.
Megállítanak és megkeresik rajta milyen a teljesítménye az eszköznek és ha jogszerűtlenül használtad pl sávot, akkor megb...?! Soha nem láttam még ehhez hasonló ellenőrzést. Még biciklivel sem. -
Somatom
veterán
válasz
PociAti #12142 üzenetére
Persze, vágom, különben én sem vettem volna. Mondjuk, ebből a szempontból lehetne praktikusabb is. Gondoltam, ha veszek vmi ismertebb márkájút, akkor kiegészítők tárházából válogathatok. Pl. vettem hozzá "Ninebot" táskát a lakatnak. Na, ez ilyen tépőzáras-fűzögetős-beállítgatós. Sokkal jobb lenne vmi adapteres, övtartóval. Bringakormányra tudtam venni ilyet. Vagy, ott van a hordtáska. Illetve az sincs. Stb., stb.
-
Reggie0
félisten
válasz
PociAti #12082 üzenetére
"Pedig szó szerint idéztelek. Akkori idézetedben kategória választóvonalaként keverted ide a kerékpárokat."
A torveny logikajat kevertem ide, de azt sehol sem allitottam, hogy kerekpar. Es most 300W a vizvalaszto ahhoz, hogy valami kerekpar maradhasson."35. „legnagyobb folyamatos névleges teljesítmény”: a 85. számú ENSZ-EGB-előírás értelmében az elektromos motor kimenőtengelyénél mért legnagyobb 30 perces teljesítmény;"
Tehat a mert teljesitmeny szamit. Nem az, hogy milyen cimke van a motoron. Azaz hiaba van 250W a motorra ramatricazva, ha a vezerlo azt tulhajtva hasznalja.
-
Reggie0
félisten
válasz
PociAti #12076 üzenetére
Arrol szolt, hogy SMKP, de jo hogy figyelsz
Es en sehol nem allitottam hogy kerekpar.
A torvenyben legnagyobb teljesitmeny van es nem az, hogy mit mutat a matrica. Ezt ugy ellenorzik pl. az osztrakok , hogy lemerik az utcan. Ha tobb jon ki belole, akkor tobb, nem erdekli oket a felirat. Nullarol indulva 0-rol indul a motor teljesitmenye is, mivel P=M*w. A legnagyobb nem akkor lesz.
-
Reggie0
félisten
válasz
PociAti #12051 üzenetére
Pff. Ez volt a regi kreszben. Mar nem hatalyos joideje, ugyhogy ne is keresd.
#12052 PociAti: Nem tehetek rola, ha nem tudsz par mondatot egyben ertelmezni. A modositasi javaslat nem hatalyos, ezert jelenlegi szabalyok pedig 300W-nal huzzak meg a hatart a kerekpar kategoriahoz, tehat jelenleg az a kis roller. Arrol pedig ne is beszeljunk, hogy a 250W a nevleges teljesitmenye a motornak es nem a folyamatosan hosszabb ideig le tud adni.
-
Reggie0
félisten
válasz
PociAti #12033 üzenetére
Abban nem lehet bizni, lasd mennyi itelkezesi/ertlemezesi hiba van a birosagokon, amelyekre utolag korrigalnak(magasabb fokon) vagy szabalyoznak(jogegysegi hatarozatok). Pont ezert jo a precedens rendszer az angolszasz jogban, mert ha talalsz egy jogeros iteletet, amiben eldontottek egyszer valamit, akkor abban bizhatsz, hogy onnantol ugy van. De nalunk ilyen nincs.
-
Reggie0
félisten
válasz
PociAti #12008 üzenetére
Nem hianyos.
Nem lesz a kepen lathato segedmotors, mert nem gepi meghajtasu. Az L-es kategoria gepi meghajtasrol szol, mar a kategoria neveben is benne van.
A 4. pontnal elegansan kihagytad, hogy hivatkozik a 4. cikk(3)-ra, miszerint nem lesz PIPA.4. cikk
Járműkategóriák
(1) Az L kategóriájú járművek az e cikk és az I. melléklet szerint kategóriákba sorolt két-, három- és négykerekű gépjárműveket foglalják magukba; ide tartoznak a motoros kerékpárok, a két- és háromkerekű segédmotoros kerékpárok, az oldalkocsis motorkerékpárok, a könnyű és nehéz közúti kvadok, valamint a könnyű és nehéz emelt teljesítményű kvadok.
(2) E rendelet alkalmazásában a következő járműkategóriák és -alkategóriák érvényesek, az I. mellékletben szereplő leírás szerint:
a) L1e kategóriájú járművek (könnyű kétkerekű gépjárművek), a következő alkategóriákra bontva:
i. L1e-A járművek (motoros kerékpárok);
ii. L1e-B járművek (kétkerekű segédmotoros kerékpárok);
(....)
(3) A (2) bekezdésben felsorolt L kategóriájú járműveket a jármű meghajtása szerint tovább lehet csoportosítani: a)
belső égésű motor hajtja meg:
— kompressziós gyújtás (CI),
— külső gyújtás (PI);
b) külső égésű motor, turbina vagy forgódugattyús motor hatja meg; az ilyen meghajtással rendelkező járművet a környezeti és funkcionális biztonsági követelményeknek való megfelelés szempontjából azonosnak kell tekinteni a külső gyújtású belső égésű motorral meghajtott járművel;
c) elősűrített levegővel működő motor hajtja meg, és a kibocsátott szennyező anyagok és/vagy inert gázok szintje nem haladja meg a környezeti levegőre jellemző szinteket; az ilyen járművet – a funkcionális biztonsági követelmények, valamint a tüzelőanyag-tárolás és -ellátás szempontjából – gáz-halmazállapotú tüzelőanyaggal működő járműnek kell tekinteni;
d) elektromos motor hajtja meg;
e) hibrid jármű, amely az e bekezdés a), b) c) vagy d) pontjában említett meghajtási konfigurációkat, illetve azok többszörös kombinációit egyesíti, például több belső égésű és/vagy elektromos motort.
(4) Az L kategóriájú járművek (2) bekezdésben említett osztályozásával kapcsolatban, az a jármű, amelyik azért nem tartozik bizonyos kategóriába, mert a vonatkozó feltételek legalább egyikét túllépi, a következő olyan kategóriába sorolandó, amely tekintetében megfelel a feltételeknek. Ez a kategóriák és alkategóriák következő csoportjaira érvényes:
a)az L1e kategóriára az L1e-A és L1e-B alkategóriákkal együtt, valamint az L3e kategóriára az L3e-A1, L3e-A2 és L3e-A3 alkategóriákkal együtt;
(....) -
Reggie0
félisten
válasz
PociAti #11999 üzenetére
Olyan nincs, hogy egyszeruen nem az. Torvenyek, rendeletek vannak amelyek meghatarozzak, hogy mi hova tartozik. Az L1e-B kategoriaba egyertelmuen beletartozik az eroller. Nem par feltetel szerint, hanem mindegyik szerint. Az emelodaru pedig nem jarmukategoria.
Ahhoz, hogy egyszeruen ne az legye, ahhoz legalabb egy kitetelt nem kene tudnia teljesiteni. Melyik az? Igy nez ki a tablazat:
L1e Könnyű kétkerekű gépjárművek:
4. kerekek száma: kettő, meghajtás: a 4. cikk (3) bekezdésében felsoroltak valamelyike, valamint
5. henger űrtartalom ≤ 50 cm3, ha a jármű meghajtási konfigurációjának külső gyújtású belső égésű motor is része továbbá
6. legnagyobb tervezett járműsebesség ≤ 45 km/h továbbá
7. legnagyobb folyamatos névleges vagy hasznos teljesítmény ≤ 4 000 WAlkategóriák
Az alkategória elnevezése - További feltételek az alosztályokba soroláshoz
L1e-A Motoros kerékpár
9. elsődleges rendeltetésük szerint a pedálozást elősegítő segédmeghajtással felszerelt, pedálhajtásúnak tervezett kerékpárok továbbá
10. a segédmeghajtás teljesítménye ≤ 25 km/h járműsebességnél megsz űnik továbbá
11. legnagyobb folyamatos névleges vagy hasznos teljesítmény ( 1) ≤ 1 000 W továbbá
12. az alosztályokba sorolásra szolgáló 9–11. kritériumnak megfelel ő motoros három- vagy négykerekű kerékpárok az osztályozás szempontjából a
kétkerekű motoros kerékpárokkal m űszakilag egyenérték űnek számítanakL1e-B Kétkerekű segédmotoros kerékpár
9. minden egyéb L1e kategóriájú jármű, amely nem osztályozható az L1e-A járm ű 9–12. feltételei szerintJol lathato, hogy az L1e minden pontjat teljesiti, L1e-A -bol rogton a 9. pontot nem teljesiti, mert nincs rajta pedal, igy L1e-B kategorianak megfelel mert azt teljesiti. Tehat ezek alapjan L1e-B.
Új hozzászólás Aktív témák
- TCL LCD és LED TV-k
- Építő/felújító topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Kerékpárosok, bringások ide!
- BestBuy topik
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Konteó topic
- További aktív témák...
- LG 27GP850P-B - 27" NANO IPS - 2560x1440 - 180Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - AMD FreeSync - HDR 400
- LG 27GP95RP - 27" Nano IPS - UHD 4K - 160Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium PRO - HDR 600
- Panasonic TX-L47E5Y 47" LED TV eladó
- HIBÁTLAN iPhone 12 mini 64GB Red -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2036
- REFURBISHED és ÚJ - HP USB-C Dock G5 docking station (5TW10AA) - 3x4K felbontás, 144Hz képfrissítés
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest