Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#12351) Casseius válasza Bibby (#12349) üzenetére


Casseius
tag

Az a megoldás csak egy ideig lesz jó, elsősorban meg kell előzni azzal hogy a súlyodat nem a kormányra helyezed, a megfelelő csavarok meghúzása sokkal jobb megoldás

[ Szerkesztve ]

Don't Worry, Be Happy

(#12352) lehella válasza DigitXT (#12346) üzenetére


lehella
senior tag

Már szerintem megvan az első 1000 km a rollerrel, eddig nem volt ilyen. Pedig nem szoktam lazán kezelni a közlekedést, sose merném elengedni a kormányát a rollernek. Fék kézzel is max orrot fújtam eddig rolleren :DDD De persze teljesen más tartani, mint egy biciklit, vagy robogót/motort. Semmi stabilitása nincs :)

www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"

(#12353) Somatom


Somatom
veterán

Meglett a kabátja, hogy ne fázzon. :)
Kép1
Kép2

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#12354) R a y


R a y
senior tag

Egy kis segítség kellene. Ugye van egy mi pro 2 rollerem. Decemberben kijött rá egy fw, azt felraktam a gyári mi home appal. Semmi mókolás, minden a gyári. Örültem, használtam, dee ezt követően 365tools appot használtam(om) ha nézni akartam a roller egyéb adatait. Tehát december óta a mi home appot nem is használtam nagyon. Pár napja a mi home appon keresztül szerettem volna a rollerhez csatlakozni, de nem engedi azt írja try again.
Mi lehet? :F :F :F Köszi

Ha olyan releváns találatokat akarsz látni, mint amilyeneket a 2000-es években kaptál, akkor használd a Yandex-et. ~ Pro Bono Publico ~ | Ephesians 6:10-18 |

(#12355) Csigusz 1 válasza R a y (#12354) üzenetére


Csigusz 1
aktív tag

Újra kell párosíttatni a MiHome-mal. Egyszerre csak egy programmal lehet párosítva és a 365 kiütötte a MiHome-ot.

My name is Biga... Csigabiga! :D

(#12356) R a y válasza Csigusz 1 (#12355) üzenetére


R a y
senior tag

Mióta megvan a roller párhuzamosan tudtam használni mindkét appot, mind a gyárit mind a 365toolst !

Ha olyan releváns találatokat akarsz látni, mint amilyeneket a 2000-es években kaptál, akkor használd a Yandex-et. ~ Pro Bono Publico ~ | Ephesians 6:10-18 |

(#12357) DigitXT válasza DigitXT (#11797) üzenetére


DigitXT
félisten

Fejlemény: eljuttattam "gariba"... Készségesen lefotózták a sérülést, és küldenék
vissza rögtön, hogy fel lett tépve a vezetősáv, máskor jobban vigyázzak rá.:))

Azt már rég elfogadtam, hogy nekem nem jár semmi a kínai szar elfüstölése után,
habár azt picit bánom, hogy magyar áron vettem, de mindegy, viszont ha már bent
van vizsgálaton, ugyan már megállapíthatnák, hogy mi a tökömtől égett szanaszét.
Kicsit felbasz, hogy fizikai behatást feltételeznek, ha csak az nem fizikai behatás,
hogy éppen baromi nagy áramot vezetett, aztán elfáradt. Nem tudom... Elbasztam
hát elbasztam, buktam 20K-t, kit érdekel, csak hülyének ne legyek már nézve.:Y

(#12358) Csigusz 1 válasza R a y (#12356) üzenetére


Csigusz 1
aktív tag

Nekem két hete van meg a Pro2. Azonnal frissítettem a MiHome-mal. Aztán feltettem én is a 365-öt - de nem annyira tetszett, ezért le is szedtem. Viszont nekem is ugyanez volt, mint Nálad amint pároztattam a 365-tel! A facebookos roller topicban tanácsolták, mondták azt, amit írtam. Nekem csak így jött vissza a gyári app és a kettő sosem ment egyszerre.

[ Szerkesztve ]

My name is Biga... Csigabiga! :D

(#12359) Joshi válasza Csigusz 1 (#12358) üzenetére


Joshi
titán

"...pároztattam a 365-tel!"
:DD :DDD ;]

(#12360) R a y válasza Csigusz 1 (#12358) üzenetére


R a y
senior tag

Már a mi home app-pal sem tudom hozzáadni újból..... RIP

Ha olyan releváns találatokat akarsz látni, mint amilyeneket a 2000-es években kaptál, akkor használd a Yandex-et. ~ Pro Bono Publico ~ | Ephesians 6:10-18 |

(#12361) zoliadon


zoliadon
csendes tag

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hátha tapasztaltatok már hasonlót, hogy az 1 hónapja vásárolt Segway-ninebot kickscooter e25e rollerem eddig kitűnően működött a mai napon többszöri próbálkozás ellenére sem akart 10-15 km/h-nál többel menni, az appon keresztül is próbáltam mindhárom módot azonban ez sem jelentett semmi változást, hiába volt teljesen feltöltve és még sosem engedtem 20% alá az akksi töltöttségét. A roller még garanciás, úgyhogy nincs akkora gond csak hátha van valakinek ötlete erre a hibára

PSN: Zoliadon84

(#12362) eFeMeR74 válasza zoliadon (#12361) üzenetére


eFeMeR74
senior tag

A garanciádba belefér. Várd meg a jóidőt.
Ha most tavasszal 25C* nál is ez a helyzet akkor kezdhetsz aggódni 😀

MI Box S-Archer-OP8T-NSA310-Toshiba A300-MI Robot Vacuum-RoidmiF8

(#12363) bexinho23


bexinho23
őstag

Ninebot f30 toltese kozben vegig vilagitania kell a hatso lampanak? Nem lehet valahogy kikapcsolni? Elsot gomb nyomassal ki lehetett kapcsolni.:U

(#12364) Joshi válasza bexinho23 (#12363) üzenetére


Joshi
titán

Nem lehet hogy a fék kar kapcsolója ragadt be?

(#12365) Twing94


Twing94
újonc

Nem. Nekem is világít az F40, ha feltöltött kikapcsol.

(#12366) bexinho23 válasza Joshi (#12364) üzenetére


bexinho23
őstag

Nem, mert töltés után nem világít. Mondjuk még tanulmányozni sem volt időm, mert melóban vagyok, és csak kicsomagoltam és töltőre tettem.

Értem, köszi. Valószínűleg akkor ez egy erősebb visszajelzés a tulajnak, hogy húzza le a töltőről, amint végzett.

Ti mikor szoktátok töltőre tenni a rollert? Hány százaléknál lejjebb nem ajánlott merülni hagyni? 30?

[ Szerkesztve ]

(#12367) Logapeti


Logapeti
tag

Sziasztok! Létezik olyan hordozható akksi, amit otthon feltöltök, hátizsákba rakok, majd kirándulás közben, pl. egy pihenőhelyen megállva töltöm kicsit a rollert? Gyakorlatilag egy rollerhez való power bankot keresek. A roller hálózati adapterére az van írva, hogy 25,2V - 2A.

(#12368) DigitXT válasza Logapeti (#12367) üzenetére


DigitXT
félisten

Biztos meg lehet csinálni, de kell rá töltésvezérlő, mert direktben nem
lehet rákötni másik akkut, akkora áramok indulnának meg.:N A 25.2V
nem sok, az egy 6 cellás akku töltési végfeszültsége. Viszont, ha már
hátizsákban elfér a pót akku, miért nem rögtön a rolleren van és fixen,
párhuzamosan kötve? Úgy alapból lehetne a kétszeres hatótáv...:R

(#12369) bexinho23


bexinho23
őstag

Tudom sokszor volt téma.... ha 75 kg max 50 PSI van mind az első, mind pedig a hátsó abroncsra írva, akkor 77 kg (táskával együtt) súlyra mennyit érdemes fújni? Ha mindkettőt a maxra fújom, az a tökéletes állapot, jól gondolom?

(#12370) Somatom válasza DigitXT (#12368) üzenetére


Somatom
veterán

Van olyan roller, amihez van külső akku. Link.
Egyébként meg autóakku + áramátalakító. :)

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#12371) DigitXT válasza Somatom (#12370) üzenetére


DigitXT
félisten

Ez pont egy olyan második akkus megoldás, amit amúgy gyakran
szoktak alkalmazni hatótávolság növelésére. De hogy autóakkut?
Abszolút kizárható hátizsákos szállításra gondolva: nagy/nehéz...
A Li-ion energiasűrűsége sokkal jobb, azt inkább viszed táskában.
(De minek cipeled te, ha az a táska lehetne a kormányon is?:R)

(#12372) Somatom válasza DigitXT (#12371) üzenetére


Somatom
veterán

Hogyan párhuzamosítasz egy olyan rolleren, amin erre nincs kialakított lehetőség?

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#12373) DigitXT válasza Somatom (#12372) üzenetére


DigitXT
félisten

Alakítasz ki magadnak?:D Számtalan DIY két akkus megoldás közlekedik.
(Igaz, nem német rendszámmal, mert típusengedélyt biztos nem kapnak.)

Minden szükséges alkatrész szabadon beszerezhető. XT60 csatlakozós a
legtöbb akku, nem rakéta technológia, szilikon kábel akár csak 14AWG, ha
kis áramhoz kell szintén nem vészes, kormányra táska és kész. Konkrétan
van cég, aki az egész átalakítást megcsinálja kompletten, akár M365-re.:K
(Utóbbinál még az is játszik, hogy nagyobb akku, a taposóba, kicsit lejjebb
engedve a hasmagasságot: mondjuk ez utóbbi nekem nem szimpatikus...)

(#12374) Somatom válasza DigitXT (#12373) üzenetére


Somatom
veterán

A kérdésem puszta elméleti érdeklődés, nekem nincs szükségem ilyenre, bőven elég a gyári 60Km elméleti hatótáv. De, jó tudni, hogy van ilyesmire lehetőség. :R

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#12375) DigitXT válasza Somatom (#12374) üzenetére


DigitXT
félisten

Igen, mert neked eleve egy korrekt akku van a vasban.:D (De mit mondjon,
akinek 15 km se jön ki egy töltéssel? Mert mondjuk kici occó kínai roller?)

OFF: vicces autóakku VS. kétkerekű élményem egy 74Ah akku szállítása...
elfért a hátsó dobozban, de olyan kilengése lett tőle a motornak, mint még
utassal sem. Nohiszen: 18 kg. Eleve a motorig elvinni élmény volt...:))

És akkor ez csak egy 947Wh névleges teljesítményű akku volt, miközben a
leggagyibb 2Ah/cella Kugoo S1 akku is 216Wh, és kevesebb, mint 1.5 kg...
Az ólom-sav akku nem való rollerbe, sem hátizsákba, és amúgy egy fél óra
pihenő alatt 2A töltéssel 1Ah rakható bele az akkuba: halottnak a csók...:DDD
(Persze ha gyorstöltést csinál az ember, az érhet vmit, de jobb a "nagyobb"
akku. Ami egyébként nem feltétlen jelent nagyobb méretet, és számottevő
súlytöbbletet. Hiszen nevezett S1-be egy gyárival egyező méretű, csak épp
3.5Ah cellákból álló akku 75%-kal nagyobb kapacitású, extraköltség nélkül.
Nyilván maga az alapanyag drágább, ezért jellemzően az akku is az, de így
anélkül lehet kitolni a hatótávolságot, hogy az kívülről* hátránnyal járna.:K)

*: még a német rendőr se köthetne bele, ha az ember ilyesmit meglépne.:D

(#12376) Logapeti válasza DigitXT (#12368) üzenetére


Logapeti
tag

Mert ahhoz bele kell nyúlni, a szabványos töltési pontján való töltéshez meg nem. A miért nem a rollerre kérdésre van más ok is, de a megoldás szempontjából lényegtelen. Igazából én azt hittem, hogy ez egy már megoldott, egyszerű dolog, mint a telefonoknál, de úgy tűnik, mégsem. A Future Board Hungary kb. 50e Ft-ért ajánlott (beépített) akkubővítést, ahol a plusz akku egy kis tokban van a roller elején. Köszi a válaszokat.

(#12377) DigitXT válasza Logapeti (#12376) üzenetére


DigitXT
félisten

Igazából az lehet az oka, hogy telefonoknál van rá igény, rollereknél meg nem...
Neked is viszonylag értelmes áron megoldanák a kormányra épített kieg. akkut:
most az, hogy ezt beépítettnek hívjuk... ám legyen. Igazából ugyanaz, mint egy
táskás kieg. akku, csak kemény tokban (és az a tok van rögzítve a kormányra).
Jó esetben még a vezetékeket is elrejtik a kormányoszlopban, az a legtutibb.:D

(Vitathatatlan előny, ha esztétikusabb és stabilabb, mint az esetlegesen mozgó
táska, és a mindenfelé lógó/lengő kábelek: értem én amúgy azt is, hogy ha épp
nem kell a nagyobb hatótávolság, akkor nem feltétlen cipelnéd a kieg. akkut.:Y
Mondjuk erre jobb lehet a gyári gyorscsatlakozós cucc, ahonnan simán levehető
az akku, ha éppen nem kell. Csak az már nem sima párhuzamos bekötés, mert
két akku összekötése csak azonos feszültségen lehetséges. Ha leveszed, meg
visszarakod, erre is figyelni kellene, nem életszerű: további elektronikát igényel.)

(#12378) Logapeti válasza DigitXT (#12377) üzenetére


Logapeti
tag

Nem az én rolleremre kell. Ketten mennénk kirándulni, és a párom rollerjének a hatótávját szeretnénk megnövelni alkalmanként, de azt nem szeretném, ha a megnövelt súlyt cipelnie kéne pl. egy lépcsőn. Így még pont elbírja a kis roller súlyát, de nem szeretném további kilókkal terhelni beépített módon.
Nyilván azért vettünk ilyen kicsi, könnyű rollert, mert figyelembe vettük, hogy alkalmanként neki kell bizonyos helyekre fel- és letenni, esetleg emeletre felvinni, Így lett a kompromisszum a 8,5 kilós önsúly, és az ezzel járó kicsi hatótáv (ami a szokásos, városi használathoz még mindig megfelelő számára). Viszont én gond nélkül tudnék vinni a hátizsákomban egy plusz akkut a saját rolleremmel a kirándulásra, amiről a célnál tudnánk tölteni a rollerjét hazaindulásig. Na ez a pontos use-case.

Engem azért kicsit meglep, hogy erre nincs igény. Én is szívesebben cipelem a 12 kilós rolleremet a 3. emeletre, mintha mondjuk 16-18 kiló (vagy még több) lenne, a nagyobb hatótávra pedig nincs szükségem a napi használatban. Ha esetleg hosszabb távra mennék, jól jönne a plusz akku, és akkor azt mondanám, oké, legyen 15 kiló arra az egy cipelésre. Amúgy a legmenőbb az lenne, ha valami sínes/tokos csatlakozó lenne a rolleren, ahova csak bekattintom az otthon feltöltött akkut, és már meg is van a 150%-os hatótáv :)

(#12379) Reggie0 válasza DigitXT (#12377) üzenetére


Reggie0
félisten

Ha nem tud visszatolteni a roller fekezes kozben, akkor eleg mind a ket akkut megdiodazni a vezerles fele.

(#12380) DigitXT válasza Logapeti (#12378) üzenetére


DigitXT
félisten

Egy csomó Ninebot modell működik a Somatom által linkelt külső akkuval.
Elég egyszerű felrakni, és leszedni, annyi, hogy azért a kirándulás közben a
felrakás mégse nyerő, mert mindkét akkunak feltöltve kell lennie hozzá...:D
(Kérdezik hozzászólásban, hogy hátizsákban több akku, és csere, de nem.)

(#12381) Joshi


Joshi
titán

(#12382) PociAti válasza Joshi (#12381) üzenetére


PociAti
senior tag

Csak egy újabb agyament járgány, aminek semmi értelme.

(#12383) -Skylake- válasza PociAti (#12382) üzenetére


-Skylake-
addikt

Szerintem ez lenyegeben az elso ilyen eros roller, ami kimez valahogy. Meghozza eleg jol. Az a P100S , na az kene :R

[ Szerkesztve ]

"Those who would shave the beard for pussy deserve neither the beard or the pussy." - Ben Franklin, probably

(#12384) bexinho23


bexinho23
őstag

Ninebot F30-nal nincs lehetoseg tempomat kapcsolasra? Applikacioban nem lattam.

(#12385) Scarletiel


Scarletiel
senior tag

Sziasztok,
Remélem jó topicba írok, de ha nem kérlek irányítsatok a megfelelőbe.
Mivel a benzinárak iszonyat el fognak szállni a 700-1000-1500Ft-os literenkénti tartományokba, így munkahelyemet szeretném elektromos roller-el megközelíteni. 90%-ban van járda+magánterületen aszfalt+járda kombó.
A távolság a lakástól a melóig olyan 5km. Tudom, hogy egyszerűbb és nagyszerűbb lenne egy bicikli, de sajnos a lakásban sehogy se tudnám tárolni (A falra szerelés sem megfelelő), kint meg nincs kerítés a parkoló részen, így egy éjszakát adnék neki és ellopnák, még ha ki is láncolnám. Sétálni egészséges lenne, de nem szeretnék befelé meg hazafele 40-40 percet ezzel eltölteni.
A kérdésem az lenne, hogy milyen rollert ajánlanátok erre a célra, ami kellően masszív, nem ilyed meg a járdahibáktól és a keret rá olyan 200k lenne.
A másik kérdésem pedig az, hogy milyen szabályok vonatkoznak rá, Kell-e bukósisak, könyök-térdvédő, protector stb... Magyarul be kell-e öltöznöm rohamosztagosnak hozzá, vagy mehetek vele simán egy világítós mellénnyel a hátamon?

Több félét is ajánlhattok, csak írjatok róla pár szót is, hogy miért.
Köszönöm a segítségetek! :R

(#12386) Somatom válasza Scarletiel (#12385) üzenetére


Somatom
veterán

Hány kiló vagy?

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#12387) Scarletiel válasza Somatom (#12386) üzenetére


Scarletiel
senior tag

95kg

(#12388) classic B válasza Scarletiel (#12385) üzenetére


classic B
aktív tag

Nekem is hasonló a kérdés, kiegészítve még azzal, hogy az aksi cserélhető az elhasználódás (2-3 év) után, vagy hogyan kell ezzel számolni? :F

(#12389) Csigusz 1


Csigusz 1
aktív tag

:DDD

My name is Biga... Csigabiga! :D

(#12390) Becenick válasza Scarletiel (#12385) üzenetére


Becenick
tag

Nem állítom, hogy nem. De tényleg ekkora lesz a baj?
Egyre több embertől hallom ezeket a dolgokat, de itt bizonyos szintek felett már az áruszállításban is lehet olyan probléma, hogy a kisnyugdíjas éhen fog halni az áremelkedésektől.

(#12391) sandró60 válasza Becenick (#12390) üzenetére


sandró60
addikt

Szabad kérdeznem?
Mi folyik a szomszédunkban? :W

[ Szerkesztve ]

(#12392) Casseius válasza Scarletiel (#12385) üzenetére


Casseius
tag

Jelenleg semmilyen szabály sincs rá.

Don't Worry, Be Happy

(#12393) Dave™


Dave™
nagyúr

Van egy olyan érzésem, hogy idén tavasszal/nyáron kilőnek a roller eladások.

(#12394) Becenick válasza sandró60 (#12391) üzenetére


Becenick
tag

Az utolsó kérdéssel egyetértek. :D Nem is én hoztam fel.
Mindenesetre én úgy gondolom "majd meglátjuk".
Nálam a kérdés igazándiból nem kocsi pótlás szempontból merült fel. Csak szimplán hétköznapi használatra. Pro 2-t nézegetem egy ideje, de baromira nem tudom mennyire éri meg mondjuk egy 1s-el szemben. Nem kicsi az ár differencia. Töltés nélkül kb 12 km-re 90 kilóra. Csak van egy másik faktor az erő. Ami kisebb emelkedőknél azért a tesztek alapján rendesen megfogja a rollereket. Lehet érdemes lenne a drágábbak felé kacsintgatni.

(#12395) sandró60 válasza Becenick (#12394) üzenetére


sandró60
addikt

Az unokámnak karácsonyra Pro 2 vettem.
Kb 45kg vékony testalkatú
Idáig megvan elégedve.
Iskolába jár napi 10 km megy.
Ahol jár ott nem kimondottan "egyenes"úton.Tehát némelyik helyen hepe-hupás :D

[ Szerkesztve ]

(#12396) Scarletiel válasza Somatom (#12386) üzenetére


Scarletiel
senior tag

Amit nézegettem az a Xiaomi scooter 2 pro vagy a scooter 3. Nem tudom ebben a kategóriában más márkából létezik-e jobb. Illetve, hogy a kettő közül melyik az ideális a megadott feladat elvégzésére.

(#12397) DigitXT válasza Scarletiel (#12396) üzenetére


DigitXT
félisten

A guruljon napi 5 km-t síkon 95 kg alatt nem az a feladat, amely bármelyik roller
tudását meghaladná. A Xiaomi egy elterjedt típus, így minden sarkon van hozzá
akár alkatrész, akár szerviz. De egyikre se igényes. Kivéve a defekt kérdéskör...
(Viszont célszerű felfújható guminál maradni, mivel ha "felszenveded" rá a tömör
gumit, utána a rugózás teljes hiánya miatt nem csak kényelmetlen lesz, de még
tönkre is mehet az akku a rázkódástól. Persze minden javítható. De azért na.:DDD)

Szerk: a rohamosztagosnak való beöltözésről annyit, hogy nincs rá kötelezvény.
Csak ha valamit elkottázol (vagy téged gombáz el egy autós), akkor fog fájni, ha
gyalogosként, utcai ruhában állsz a vason. A legtöbb roller 25 km/h-nál nem tud
többet (jogszabály is lesz rá elvileg), de ekkora tempónál is össze lehet törni, ill.
le lehet húzni a lazúrt különböző végtagokról, meg el lehet veszíteni a fél fogsort.

Ui: aláhúztam, hogy síkon. Amint hegymenet is képbe kerül, probléma lesz, HA
a teljesítmény nem elegendő. Márpedig a jogszabály 350W-nál húzza (majd!:U)
meg a határt, amíg roller a roller, ami pedig ha valódi csúcsteljesítmény, semmit
nem fog érni emelkedőn. A legtöbb roller kb. 2x ennyit lead. Amikor kell. Így tud
felvinni az emelkedőn értelmezhető tempóban: ha ez "belefér" majd a szabályba
akkor örömbódogság, de ha ettől már SMKP lesz, akkor jön a kötelező sisak, a
járda és bicikliút abszolút elfelejtése, és a többi. (Az már nem lesz olyan vidám.)

[ Szerkesztve ]

(#12398) Becenick válasza sandró60 (#12395) üzenetére


Becenick
tag

Na igen. Kis súlyúak alatt amúgy simán eléggé elnyúlik a megtehető táv. :)
A specifikációban megadottak ideális körülményekre vonatkoznak.
Sajnos az én esetemben se a súlyom, se az útvonalon található emelkedők nem tartoznak a teljesen ideális körülmények közé. :)
Adná magát a Pro 2 a scooter 3-al szemben... csak az a fránya 30 rongy difi...

(#12399) Scarletiel válasza DigitXT (#12397) üzenetére


Scarletiel
senior tag

Értem, köszi!
Sík úton lenne használva. Annyiban még kérhetem a segítséget, hogy olyan sisakot ajánlanátok amit egy szemüveges is kényelmesen tud hordani, véd is a taknyolástól, de nem ilyen 50-60 ezer ft?

(#12400) DigitXT válasza Scarletiel (#12399) üzenetére


DigitXT
félisten

Én műszaki hiba miatt estem egy olyat...:DDD (Konkrétan elrozsdált az első villa,
és kitört az első kerék, a pillanat tört része alatt átrepültem a kormányon, mert
a roller egy leszúrt Rittbergert mutatott be - megfejeltem az aszfaltot. Mondják,
hogy miért nem rakja le az ember a kezét, hiszen az reflex. Aha: nem ér oda...
Konkrétan a kézfejem sérült, azaz a tenyerem nem is ért le.:B Hanem bukfenc
közben a kézfej. Meg közben a könyök. Ebből lehetett volna egy könyök törés,
de mivel motoros protektoring volt rajtam, megúsztam egy csúnya zúzódással.)

A lényeg: full face, biciklis (!) sisak volt rajtam. Nem sokkal korábban röhögtek
ki vele
, hogy rollerre "motoros" sisak, de hát azt se vágta az ember, hogy nem
motoros, hanem biciklis. És nagyon örülök, hogy rajtam volt: nem érdekel, mit
mondanak az emberek. Igen, egy pár éve szemüveges vagyok, és igen, le kell
vennem, amíg a sisakot fel/le húzom, de utána vissza tudom venni tökéletesen.
Szóval így látok is, meg valamennyire a szemet is védi. A menetszéltől.:))
Rákerestem, 22800 Ft volt, nekem megérte, hogy nem törtem össze az arcom.
Szerk: s még a szemüvegem sem esett le, ami ha törik, anyagilag is fájt volna.

Teszem hozzá, hogy most egy ~8kW-os rollert építgetek. Szóval arra abszolút
indokolt a motoros felszerelés használata. Bár lassan menni azzal is lehet, de
nem azért lesz olyan erős, hogy lassan menjek vele: 45 km/h végsebesség se
durva, viszont az emelkedőn is tudni fogja: munkába 15 km (amíg van bicikliút).
Ha jön a jogszabály, akkor SMKP-ként lakotton nem lehet lesz majd használni,
de ezt amúgy magamra nézve elfogadom, mivel valóban nem való oda egy ilyen.
Ellenberger sajnálni fogom azokat, akik papíron 500W rollert használnak, majd
a KRESZ módosítás után már sehol se fogják tudni értelmes módon használni.
(Autók közé nagyon harmatos az a teljesítmény, főleg, ha felfelé kell haladni...)

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.