Több, mint 1000 HSZ-t elkövettem már itt... Egy részét azóta meghaladta az idő, magam sem voltam teljesen tisztában a rollerek pontos működésével az elején: tanultam... egy része viszont a mai napig releváns, hiába 1-2 éves írások. Kereső használata javasolt, hiszen ez egy fórum, nem "vásárlási tanácsadó". Részemről párezer km-nyi eredeti (nem Plus, nem Kirin) Kugoo S1 tapasztalatom van. Több balesettel megfűszerezve: tudok a váz gyengeségeiről = nem ajánlom jó szívvel senkinek, főleg nehezebb pilótáknak, hiába tud papíron 120 kg-ot. Tudok arról, hogy mekkora baj, ha nem tud időben megállni (dupla fékerővel sem)...
A Xiaomi modellje rendkívül elterjedt, az ár/érték arány kiváló, mindazonáltal nekem voltak dolgai, amik nem tetszettek. Nekem. De legalább van rajta mechanikus fék. Ez fontos! Szóval, be tudok állni a bólogatók táborába, hogy vegye azt. Miközben a lapcsalád egyik korábbi szerkesztője járt ilyennel nálam tömör gumira váltani, mivel elege lett a sok defektből. Mások meg azt írják, hogy sose kaptak még defektet. (Ja és azt is mondta, hogy venni kéne egy "normális" rollert... pedig ha úgy tetszik, neki aztán elég sok tapasztalata van. Hiszen számtalan vasat kipróbálhatott már...)
Nem lehet olyan összefoglalót írni, ami mindenkinek megfelel. Eltérőek az igények. Építettem egy 4000W-os masinát is. De nem sokat használtam (voltak vele bajok), többek közt defektek, meg az akku szarakodott (az is saját építésű), ilyesmi.
Az egész témakör tök érdekes: lehet "szakmázni" (noha minél többet tudok, annál inkább úgy érzem, hogy csak a felszínt kapargatom), de átlag felhasználót mindez nem érdekli. Őt az akciós modell érdekli, meg hogy rááll, és gurul: védőfelszerelés ki van zárva, mert kényelmetlen.* Aztán az első esés után, ami esetleg komolyabb fejsérüléssel járt, már meggondolják a dolgot: a mikromobilitás nem játék és mese.
Nekem alapvetően motoros tapasztalatom van, de hát natúrban kezdtem rollerezni. Mázli, hogy csak egy (feltételezett) bordarepedésem lett az első nagyobb esésnél: amikor elkezdtem tuningolni, rögtön az első utamon elüthettek volna, pedig semmi érdemi különbség nem volt a lejtőn, 28 km/h-val gurultam, az autóst nem érdekelte.
*: ad absurdum valakit az hajszol balesetbe lol... Nem tudom, a szemébe csúszik?
Ui: most készül a 8000W verzió... Csak kipróbálni akarom, de le lesz szabályozva: szinte biztos vagyok benne hogy az első kerékre nagyon sok lesz az a vezérlő. Miért kell? Nem kell, csak érdekel. 2kW körül már megvolt az emelkedőn is a 40... Több meg nekem nem hiányzik. Nagyon max. 50. Ha autók között kell haladni. De amikor kezdők keresnek 60-70 km/h-ra képes rollert, akkor az szokott fájni. Hova? Minek? Menetstabilitás ilyen is kerekeken, ekkora kátyúk mellett, nagy tempónál?!