Lágyabb, vagy keményebb lett így a rugózása?
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Kolondrum:] Éves rezsi
- [Re:] [plevips:] Építkezünk 3. rész (2024)
- [Re:] [Tüzi:] Geek-hatarozo
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [Mr Dini:] Mindent a StreamSharkról!
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Hozzászólások
Logapeti
tag
Logapeti
tag
"Hat nem tudom, az ablaktorlot a kocsin nem cserelik gariban, ha elkopik. De a fekbetetet sem."
Ez el fog dőlni, mert írtam nekik, és megkérdeztem, hogy amennyiben ez a hiba, az garanciális javítás-e (a 1,5 hét tükrében). Félek, hogy nemleges lesz a válasz. Én csak attól tartok amúgy, hogy ha ki is cserélik, az új se fog tovább tartani - miért tenné? A bringaszervízben azt mondták, hogy lehet hozzá fémből esztergálni, de nagyon méretpontosnak kell lennie... hát, nem tudom, szívásnak tűnik egyelőre.
[ Szerkesztve ]
Reggie0
félisten
A gyari 24 N/m korul van ugy erzesre, a 20 N/m rugomnal erosebb az biztos, de nem sokkal. Majd lemerem pontosan.
Reggie0
félisten
DigitXT
félisten
Ez egy típushiba ezeknél az első felfüggesztéseknél, és sajnos teljesen
igaz, hogy a csere darab sem örök élet, sőt... Lehet kapni AliExpress-en
ilyen műanyag szart, ha nincs 3D nyomtatód (nekem sincs), de annak a
tartóssága sem valami nagy, sőt... A gyári valami teflon szerűség, tehát
nem túl rideg anyag, jellemzően nem is törik, csak lassan kopik, viszont
lehetséges, hogy az olcsó megoldás jegyében lecserélték törékenyre.
(Úgy hihető a 1.5 hét alatti elhasználódás, mégpedig törés formájában.)
Azért az a gyári fehér gallér is szét tud szakadni, de kell hozzá nyektetni.
A fém megoldás nem rossz ötlet, én alulemezből hajtogattam le, de már
nem volt érkezésem kipróbálni, milyen jó (vagy sem), mivel kitört az első
kerék kompletten, így - fájdalmasan - elbúcsúztam a Kugoo váztól...
Szerk@Reggie0: hát igen, nagyon nagy a szórás, abszolút AS szabványú
az összes nyak. Van amibe úgy beleszorul, hogy egyáltalán nem rugózik.
(Arra tanácsolják, hogy fújjon bele az ember WD40-et, ami lehet, hogy az
adott pillanatban jó ötletnek tűnik, de hosszú távon nem igazi megoldás:
igazából a csapágycsésze meghúzása is befolyásolja a dolgot, úgy meg
lehet szorítani, ha az ember nem figyel, hogy teljesen beáll. Ha viszont jó
a beállítás, semmi se garantálja, hogy aztán nem rázódik szét az egész.)
Szerk 2: azért az a 4400 km tulajdonképpen végig lötyögő első kerékkel
ment bele, ha jól értem (az első 100 km volt "okés"), tehát úgy nem igaz,
hogy kibírta azt a sok km-t, csak téged nem zavart, hogy lötyög.
[ Szerkesztve ]
Logapeti
tag
Akkor lehetséges, hogy kapott egy úthibánál egy akkora ütést, hogy elpattant? Igazából örülnék, ha ez lenne, mert akkor ez lehet egy relatíve speciális eset, és a kopás azért mégsem 1,5 hét alatt megy majd végbe az új alkatrésszel... És majd jobban vigyázok. Nem volt még tapasztalatom rollerrel, eddig bringázgattam, és fel se tűnt, hogy milyen szar a járda, vagy hogy térköves a bringaút egy része a városban
DigitXT
félisten
Akár az is lehet, nekem a linkelt AliExpress-es cumó 12 km-en eltört.
Logapeti
tag
"Kemenyebb lett, viszont igy nagyobb hasznalhato rugout van es sokkal kevesbe utnek fel a tereptargyak."
Ezt nem nagyon értem, különösen annak a fényében, hogy előtte meg azt írod, hogy a gyári a keményebb rugó, és amit beletettél, az a lágyabb. Vagy én értem félre? Most feszesebbre, vagy kevésbé feszesre cserélted?
Reggie0
félisten
Az anyag amugy nem teflon, hanem valami mas(a teflon draga is lenne).
Sajnos hiaba huzom meg, mar a csapagypersely kikopott/deformalodott annyira, hogy elobb szorul meg, minthogy ne lotyogjon. Szerintem valamilyen betetet kene beleraknom, hogy ek alakban szoritsa ossze es ne csak fuggoleges iranyban.
#11458 Logapeti: A 20 N/m rugonal kemenyebb a gyari, de en vegul 32N/m-et raktam bele. Feszesebb lett. Kevesbe feszesre nem erdemes cserelni, mert nagyon hamar eleri a vegallast es felut.
[ Szerkesztve ]
DigitXT
félisten
Esetleg cserélj csapágyat, csészével: szabvány bringás, kb. 1000 Ft kompletten.
Reggie0
félisten
Lehet az lesz, en elso korben arra gondoltam, hogy rakok bele egy kulon csapagyat, ami csak oldaliranyban tart. Ha talalok megfelelo meretet.
DigitXT
félisten
Igaz, neked Plus van, úgyhogy arról nem tudok nyilatkozni, mi kéne bele.
A sima S1 ill. Pro viszont még szabvány 1-1/8"-os csapágyat használ.
Mégiscsak korrektebb kompletten cserélni, mint egyengetni a csészét...
Reggie0
félisten
Egyengetni biztos nem fogom. Viszont ha eldeformalta a cseszet, akkor a hazat is, ugyhogy az uj cseszenek se adok sok idot.
En arra gondoltam, hogy a vaz es a tengely koze bedobok alulra es felulre is egy-egy ilyen csapagyat:
DigitXT
félisten
Ha esetleg egyik szerelés közben fogóval megfogtad a csészét, az is okozhatta a deformációt, miközben a fejcsőnek semmi baja: ne kérdezd, honnan tudok ilyen lehetőségről... A linkelt kép nálam csak egy hiányzó kép ikon, de el tudom képzelni, mivel erősítenéd meg, csak az okát nem értem, ha 4400 km kellett, hogy elfáradjon, nem egyszerűbb csak 1K-t rakölteni, és mehet az újabb 4400 km?
[ Szerkesztve ]
Reggie0
félisten
Gigi01
őstag
Szemüveget használ valaki a hidegben?Snowboard-osat nézegettem.
[ Szerkesztve ]
Reggie0
félisten
Napkozben napszemuveget szoktam.
Gigi01
őstag
Én pont reggel megyek,késő este,van hogy éjfél megyek haza melóból.
Nem tudom amit néztem,narancsban milyen lehet este?Igaz városban.
Múltkor a G2pro-t elvetettem.Alacsony lett volna a kormány.
X Pro2,mire érdemes váltani?Kaboo Mantis 10 plust néztem,na az megint bejön nagyon.
Van róla infótok?
[ Szerkesztve ]
Reggie0
félisten
Ahhoz erdemes teljesen atlatszo siszemuveget venni.
Logapeti
tag
Múltkor a G2pro-t elvetettem.Alacsony lett volna a kormány.
X Pro2,mire érdemes váltani?Kaboo Mantis 10 plust néztem,na az megint bejön nagyon.
Van róla infótok?
Hasonló felépítésű, de olcsóbb eroller, amire én nemrég bukkantam, és nekem külsőre nagyon szimpatikus (minusz szék! ):
A geekbuying.com-on még olcsó is, 200k körül van. Nem tudom, az Europe-4 raktár mit takar pontosan, gondolom, hasonlóan Lengyelországot, mint amikor az ember Kugoot rendel. Viszont ha valaki nem ért a szereléséhez, barkácsolásához, akkor azért kicsit kockázatos innen rendelni, nem? Egy garanciális javítást érvényesíteni nem lehet egyszerű...
[ Szerkesztve ]
DigitXT
félisten
Hasonló felépítésű, de olcsóbb eroller
Őszintén megmondva ennek a rollernek a felépítése számomra semmihez* nem hasonlít. Nem azt mondom, hogy rossz, sőt, ránézésre egész masszívnak tűnik (bár a csukó mechanikát ennyiből nem lehet megítélni), de ilyen rugózást még nem láttam (már ami az első kereket illeti). Előnynek mondanám, hogy dupla fék van rajta, sőt, jó esetben tripla, mert motorféke is kellene legyen, tetszik, hogy hátul hajt (bár magamat ismerve megcsinálnám összkerekesre), ülés persze kuka, 45 km/h fenntartásokkal, az 500W névleges közlekedni pont elég, viszont... Ha és amennyiben bejön a törvénymódosítás, hogy 350W fölött SMKP, akkor ez egy öntökönbökés, hiszen ahhoz azért még nem elég, hogy közúton lehessen vele kényelmesen menni, bicikliúton meg már nem szabályos. Összességében erősen meggondolnám, és nem is feltétlen a garancia miatt (a magam részéről bármi van, meg tudom csinálni, legalábbis remélem, ha mást nem, kicserélem a beszart alkatrészt magamnak: egyetlen feltétele van, hogy legyen beszerezhető). Ha nagyon kínai a cucc, akkor a garin kívül az alkatrész ellátottság is kérdéses lehet. Ha kis hazánkban sehol semmi nincs hozzá, simán lehet, hogy hónapokra kiesik a vas, amíg megjön hozzá a cucc... Ezeket is érdemes mérlegelni. Szerintem...
*: Mantisra engem végképp nem emlékeztet.
Ui: ha nem értesz a szereléshez, barkácsoláshoz, sose se kezdj Kugooval...
[ Szerkesztve ]
PociAti
senior tag
Ezt ugyanúgy nem lehet normálisan használni, mint a másikat.
Kerékpárútra, gyerekek, nyugdíjasok, átlagos felnőttek közé nem való. (Hála égnek törvény is tiltani fogja.)
Autók közé szintén nem való.
Nincs nekik megfelelő infrastruktúra és nem is várható változás ezen a területen.
Gyakorlatilag egy értelmetlen közlekedési eszköz.
Zárt pályák meg nem nagyon léteznek, ahol bohóckodni vagy vagánykodni lehetne velük.
Reggie0
félisten
Autok koze annyira valo, mint egy kerekparos.
Gigi01
őstag
Hááát,ha már annyit költenék rá,nem akarok spórolni.
Nem tudom,hogy írjam érthetőbben.Mantis 400 felett van,amit még bevállalnék,szerinted beneveznék egy ismeretlenbe 200.ért?
[ Szerkesztve ]
Gigi01
őstag
Valaki még esetleg?Merjek váltani?Vagy jobb tippetek?
Itthon aggasztó a sok padka.De ki fogok menni újra,nekem ez az autóm.
DigitXT
félisten
Ha padkázni akarsz, mindenképp jó rugózás kell (nem csak vmi tessék-lássék).
2 ember írt ide, hogy Mantis 10 Plus-t használ elégedetten, esetleg őket kellene
megpróbálni direktben megkérdezni: lehet, hogy télen nem nagyon használják...
Ui: nekem a Mantis Dual jobban tetszene. Viszont padkázni nem jobb, mivel az
első kerék minél könnyebb, annál könnyebb felugratni a padkára. Főleg, ha már
úgyis hátul hajt, akkor hajlamos elemelni is: oké 800W mondjuk nem hűde sok,
viszont a leírások alapján közlekedni kiváló. Tuti nem útakadály vele az ember...
Szerk: viszont azt nem tudom, miért van arrafelé annyi padka pl. a bicikliúton...
Ugye nem járda?! Azért a Pro 2 és a Mantis 10 nagyon nem egy liga...
Megjegyzem, a bicikliúton nem az dönt, hogy 350W, vagy 500. Hanem, hogy a
kedves pilóta figyel-e, betartja-e a sebességhatárokat? Nem teljesítmény függő.
Tapasztalat alapján alulmotorizált szarral az ember hajlamos lendületből menni,
hiszen nehezen éri el az utazót, inkább tartaná. Ez sok bringásra is igaz sajna:
és ezek azok, akik inkább csengetnek, de nem fékeznek (aztán jön a gázolás).
Ugyanezek, akik azt is mondják, hogy a piros lámpa az inkább csak ajánlás.
Nyilván kisebb rombolóereje van annak, aki csak 25-tel megy, de ott is, ahol pl.
10 km/h lenne az ideális: szlalomozik a gyalogosok közt, majd egyszer puff...
Csak egyes elmerozzantak szerint egy 500W-os gép vezetője szükségképpen
ugyanezt tenné (mindenki magából indul ki!), ám már 25 helyett 32 km/h-val.
[ Szerkesztve ]
Logapeti
tag
Azt te tudod, hogy mire nevezel be, csak eszembe jutott ez a roller leginkább a ránézésre masszív felépítése, és az igért tulajdonságok miatt.
Logapeti
tag
Ilyen szinten nem értek hozzá, az ígért menettulajdonságok miatt jutott eszembe. Súlyra, teljesítményre is a Xiaomi Pro2 fölött van.
"Ui: ha nem értesz a szereléshez, barkácsoláshoz, sose se kezdj Kugooval..."
Ezt mondjuk nagyjából bármelyik 100e körüli rollerről el lehet mondani, nem? Vagy a Kugoo ennyivel rosszabb, mint a többiek?
Reggie0
félisten
Kb. olyan, mint barmilyen biciklit szerelgetni. Gyerekkoromban alap volt, hogy mindenki szerelte a sajat bringajat.
Gigi01
őstag
Bicikliút,csak szar.Sebbességet én betartom,gyalogosoknál lelassítok,kanyar előtt is stb.
DigitXT
félisten
Tehát tulajdonképpen nincs szükséged nagyobb teljesítményre,
csak rugózás kell: vegyél monorimet a Pro 2-re, plusz 10" gumit.
Szerk: sokat dobna az élményen. Igaz, nem kerül 400K-ba.
[ Szerkesztve ]
Reggie0
félisten
Azert 300-350W-nal mindenkinek tobbre van szuksege.
Somatom
veterán
Gondolom, csak rolleren nem láttál ilyet. Sajnos, a nevét nem tudom (mi early villának hívtuk), de pl. anno az MZ Trophy -kon volt ilyen, valamint fix oldalkocsis motorokon használják.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
DigitXT
félisten
Eeegen a Yamaha Cygnus 125 elborult első felfüggesztésére hajaz,
az MZ-t mondjuk nehezen látom bele, de olyannal nem volt dolgom.
Reggie0: attól függ, ha tényleg szar az út, és még gyalogosokat kell
kerülgetni, cserébe nem megy hegyre, elég lehet az a teljesítmény...
(Persze tudjuk, hogy csúcsban köze nincs a névlegeshez gyárilag, s
ha még tuningol is rajta az ember, pláne, de a papír mindent elbír.)
jagertibi
aktív tag
Nekem nincs többre szükségem mint 350W. Mindenki másra használja szerintem. én a gyaloglás kiváltására, arra meg bőven elég a 30 km/ó. majd 100 kiló az össz tömegem melóba járáskor és simán jó a G30.
Logapeti
tag
Sose szereltem a bringámat. A rolleremet se áll szándékomban, csak a különbség az, legalábbis 2 hét használat után így tűnik, hogy a bringa sokkal több kilométert elmegy gondozásmentesen, meg anélkül, hogy lógjon belőle minden - a magyar járdákat, bringautakat alapul véve.
Cserélni alkatrészt a 12 éves Kellys Coach bringámon még nem kellett. Kb 2 évente beviszem egy szervizbe, ahol alap gondozást kap, és ennyi.
DigitXT
félisten
De azt tudod, hogy az is 700W csúcsban, ugye? (Nagyon keverik itt az
emberek a névleges teljesítményt azzal, amit a roller valójában beránt
alattuk, feltételezem, hogy erre célzott Reggie0: ha valóban meg lenne
fogva 300-350W-nál egy vezérlő, sokkal rosszabb lenne a dinamikája.)
Logapeti
tag
Ez a szükség dolog relatív. Én a kb 80kg-ommal elvagyok a 250W-os Kugoommal, és közlekedni ez még a dombos zalai vidéken is elég - nekem. Azt persze elhiszem, hogy az erősebb rollereken nagyobb a fun faktor. Nekem a súly is szempont volt, nem szívesen hurcolnék 20 kiló környéki rollereket naponta a harmadikra.
Viszont ami nekem is hiányzik, az egy sokkal jobb felfüggesztés, olyasmi, ami a gyors rollereken van. Szóval Számomra az optimális roller egy 250-350W-os, 12kg körüli járgány lenne nagyon jó felfüggesztéssel.
Reggie0
félisten
Logapeti
tag
Kugoo S2
PociAti
senior tag
"Azert 300-350W-nal mindenkinek tobbre van szuksege."
Ez nem igaz!
250 W-os rollerem van, gyakorlatilag minden nap használom, és ha most kellene venni, 200 W-os teljesítménnyel is megelégednék.
[ Szerkesztve ]
Dave™
nagyúr
Van olyan roller, ami csúcsértéken is max 300-350W-ot tud?
DigitXT
félisten
Biztosan. Gyerek rollerek.
DigitXT
félisten
Van aki a Xiaomi 1S-re is azt hazudja, hogy 250W, és az elég mindenre, közben
meg egyedi firmware-t használ rajta: App szerint Nominal: 420W, Peak 840W.
PociAti
senior tag
"Van aki a Xiaomi 1S-re is azt hazudja, hogy 250W, és az elég mindenre, közben
meg egyedi firmware-t használ rajta: App szerint Nominal: 420W, Peak 840W."
- Én vagyok, aki Xiaomi 1S-t használ,
- egyedi fw van rajta,
ez idáig stimmel.
Viszont az egyedi FW-vel nem extra teljesítményt facsarok ki belőle, gyakorlatilag inkább ellentétes hatása miatt szabtam igényeimre a rollert. A Sport módot túl dinamikusnak találtam, ezért a Drive mód sebességét toltam ki kb. 26-27 km/h-ra és ezt a kevésbé dinamikus módot használom esetek 99%-ában. (Azt se tudom hány hónapja nem használtam a sport módot, nem volt rá szükség.)
A tempomat bekapcsolási idejét levettem 3 másodpercre, így könnyen felveszem a kívánt tempót, ami általában 18 km/h környéke, vagy 22-23 ha hosszú egyenes szakasztól van szó.
Ez alapján a fél év városi használat után mondom, hogy 200 W normál teljesítmény is elegendő lenne.
sandró60
addikt
Ma hosszas "hezitálás"után vettem a bátorságot és mentem pár kört a lakótelepi ház körül Mi Scooter Pro2-vel amit az unokám karácsonykor kap meg.
Rövid tapasztalat-nagyon érzékeny-a sebesség szabályzója.A megállást az első kerék fékezésével próbáltam elég jól "befogott".Van a hátsó kerékhez is fékkar ami egy tárcsaféket használ.Remélem a 14-éves "gyereknek" jobban áll rá a keze.Elvileg a szervizben új firmware-t kapott amivel a tempomat-ot is lehet használni.
Olyan sebességet nem próbáltam
Logapeti
tag
Esetleg ez? Most leárazva akörül van, mint amit rászánnál.
[ Szerkesztve ]
DigitXT
félisten
Olyan sebességet nem próbáltam
Elvileg tetszőleges (lassú) tempónál is aktiválható.
Más kérdés, hogy mindig lehet olyan, amikor nem kell,
de mégis bekapcsol, ezért balesetveszélyt okozhat.
Reggie0
félisten
200W nem visz fel a margit hid emelkedojen 30-al, szoval keves(de meg 25-tel sem). Es azert vannak meredekebb emelkedok. pl. budan.
[ Szerkesztve ]
PociAti
senior tag
Keletre, 130 km távolságban van tőlem a Margit híd.
Nem tudok nyilatkozni róla.
Nem esik útba, de Győrszabadhegyen a TV-toronyhoz gond nélkül felvisz a 250 W.
Kerékpárral szinte száguldozni szoktam, nyílt vízszintes terepen és hídnak fel 30 km/h, mert sportolásnak fogtam fel a városi közlekedést. Rollernél viszont nincs meg a sportolás élménye, csak A-ból akarok eljutni B-be. A kisebb kerékátmérő miatt a lassabb tempó illik hozzá.
Napokban ezzel kapcsolatban már benyögtél ide egy sületlenséget.
(#11473) Reggie0 válasza PociAti (#11472) üzenetére
"[Elektromos roller] Autok koze annyira valo, mint egy kerekparos."
Láttam már rollert fejre állni olyan úthibán, amin a kerékpáros átmegy.
A rolleren 8-10 hüvelykes kerekek vannak, nagyobb kátyú is könnyebben keresztbe fordítja az első kereket, de konkrétan egy rövid murvás szakasznál láttam fejre állni a rollerest. Az úthibákra való érzékenysége miatt rohadtul nem való "autók közé" az e-roller. Ezért mondom azt, hogy sületlenséget írtál.
Visszatérve a rolleres fejreállására, a vízművek másfél méter szélességben keresztbe felbontotta úttestet, majd a munkák befejeztével vastag murvaréteggel az úttest magasságáig vízszintbe hozta azt. Az újraaszfaltozásig eltelt pár hét, így volt "szerencsém" nekem is kipróbálni. Roller gyakorlatilag azonnal blokkol mikor tengely feléig süllyed a kerék a murvában. Lehet ott bármilyen teleszkóp, ha nem tud előre haladni a roller. A kerékpáros 27"-os kerékére más szögben hat az erő. Egyszerű fizika.
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Újszerű - ASROCK B450 Fatal1ty Gaming K4 AMD AM4 alaplap + Windows 10/11 HOME digitális licensz
- Újszerű - ASROCK B450 Pro4 AMD AM4 dobozos alaplap
- HP Elitedesk 800 G4 DM I5-8500T 16GB 256GB SSD (1 USB sérült, de működik)
- Dell 7060 Micro I5-8500T 8GB 500 GB SSD WIFI
- DELL LATITUDE 7390 I5-8250U/8GB/256GB SSD/1920X1080