Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
-
Qtya123
őstag
válasz Di Natale #19549 üzenetére
Gratula. Akkor pörögnek az események. Ha nem húzzák el nagyon a vizsgaidőpont megadását, akkor a januári terved akár tartható is.
Egyébként 2024 év elején nálam is sanszos a felmondólevél. Kb 1.5 hónapja vagyok irodai dolgozó (logisztikai cégnél vámügyintéző), adok még pár hónapot magamnak, a telet már kihúzom, de meglepődnék, ha pár hónap múlva változna a véleményem.
Ami pedig az, hogy lélekölő. Nem nagyon megy nekem ez a mindennap ugyanakkor, ugyanazt. Érdekes amúgy, mert a kamionban is, ha leegyszerűsítjük minden nap arról szól, hogy vezetsz, mégis teljesen más. Nem érzem magam annyira lélekölőben, pedig igazából egy 2 nm-es bódéban dekkolsz, távol a szeretteidtől. A cég juttatások szempontjából rendben van és a dolgozók komfortjával is próbál törődni (heti 2 gyümölcsnap, ingyenes kondibérlet, nyereményjátékok a dolgozók között, stb...). Valahogy mégsem találom a helyem.Annyi, hogy csak és kizárólag 2/2-re váltanék, esetleg olyan kanyarokra, hogy mondjuk hétfőn mész, csütörtökön jössz. 2 év beugrós balesetmentes tapasztalatom van. Meglátjuk majd, mik a kilátások. Szerintem sajnos ez a 2/2 igény eléggé leredukálja a mozgásteret, de remélem beakad majd valami.
[ Szerkesztve ]
-
HoTaZo
addikt
válasz otto14 #19557 üzenetére
Mindenki a telephelyen tankol tele. Ha valami oknál fogva belföldön külső kúton kell tankolni, akkor annyit tankol, hogy kényelmesen beérjen a telephelyre. Van egy külön csoportunk, lengyel fuvarokkal, ők külföldön is tankolhatnak, annyit, hogy kényelmesen beérjenek a telephelyre.
Aztán vagyok én, utolsó mohikán, uniós.
Tele tankolom a telephelyen, aztán az olasz, spanyol, Dél-francia fuvarokhoz még tele töltöm Szlovénia valamelyik határ közeli (Ajdovscina, Sezena) Shell kútján. Spanyolországban, hazafelé, szintén tele.
Azt nézzük, hogy melyik országban olcsóbb, de nem kell keresnem olcsóbb Shell kutat, mert országonként van szerződésünk, lényegtelen, hogy mi van kiírva a kútoszlopra. Azt csak adminisztrálom, de más számlát kapnak.
Persze, én se tankolom tele a környező országokban hazafelé, csak annyit, hogy kényelmesen beérjek a telephelyre vagy az első hazai MOL kútra. De van DKV kártyám is, ha megszorulnék külföldön, pl. most már nem tudok Q8-as kúton tankolni Olaszországban. De erre még nem volt példa.
Ha nincs kút a telephelyet élén, ahova a legjobb szerződést tudná elérni, akkor valamelyik külsős forgalmazóval érdemes szerződni.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
HoTaZo
addikt
Én elhiszem, hogy Nápoly közelében jó idő van, de ennyire talán mégsem.
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
otto14
őstag
válasz Avicularia #19558 üzenetére
Nagyon durva ára van ennek 🫠
@HoTaZo: Köszi a részletes választ. Mi Total kártyával járunk, Total vagy nagy ritkán Aral kutakhoz. Nem tudom milyen kedvezménye lehet. Telephelyünk nincs, így a saját kút is csak álom.
asd
-
veterán
Urak!
Sima német forgalmi lámpák kamerásak?
Mámint rendszámot tud olvasni?
Sikerült olyan helyen megállni, ahol az egyetlen út ahol meg tudnék fordulni az olyan meredek, hogy nem merek lemenni 24t sörrel, mert ha felfele jövet megindul hátrafelé, az qrva nagy cumi lenne.
A parkolóból kifele jövet viszont a lámpa nem fog érzékelni, és piros marad... tehát kénytelen leszek pirosba bemenni a kereszteződésbe... éjjel fél négykor.Amúgy ez egy jó hely, van szabad hely még most is.
https://maps.app.goo.gl/fKkBPZXyFAxfVw3CA[ Szerkesztve ]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
veterán
válasz HoTaZo #19566 üzenetére
Pont abban a párhuzamos porosban álltam meg, és az érzékelő alatt fordulok ki az útra, esélye sincs érzékelni hab testemet
De simán kijöttem, kvázi pirosban, bár ha úgy nézem, hogy menetirány, akkor zöld remélem visszajutok odáig holnap, onnan egy ugrás Sopron, lerakok, felrakok, beállok a parkoloba, leakasztok, elgurulok Veszprémbe buszt vezetni, mire végzek megvan a 9es pihenő, visszafutok Sopron, felakasztok, kifutok Duisburgba, hazafutok, péntek hajnalban Sopron, lerakok, felrakok, elfutok Veszprémbe buszt vezetni, utána hétvége, vasárnap éjjel rajtolok, kifutok, hazafutok, csütörtökön vizsga.
Ez a terv, lássuk mi lesz belőle[ Szerkesztve ]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Agyrák666
aktív tag
Lejart soforkartyat mennyi ido alatt ujitjak meg? Be lehet csak ugy esni, vagy honapokra elore adnak csak idopontot?
-
HoTaZo
addikt
válasz Agyrák666 #19568 üzenetére
1-3 hét. De, érdemes időpontot kérni előre. Miskolcon fűznöm kellett az embert, hogy fogadjon, mert csak olyan sokára tudott volna időpontot adni, hogy mire garantáltan kezemben lett volna a kártya, addigra a másik már lejárt volna.
[ Szerkesztve ]
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Avicularia
veterán
válasz HoTaZo #19570 üzenetére
De jó, nálunk automatán lejárat előtt kiküldik bejelentett lakcímre minden kérdés nélkül. Ha elhagyja az ember akkor is online bejelentés után postázzák pár napon belül az újat.
Egyébként ha mondjuk elromlik a kártya, akkor ezek szerint hetekig nem tud otthon dolgozni az ember, annyi idő másikat kiállítani? -
veterán
válasz Avicularia #19573 üzenetére
Itt kérni kell, de kérheted hetekkel korábban, érvényes akkor is csak attól az időponttól lesz amikor a másik lejár. Addig a tacho is kiköpi.
Ha tönkremegy, nemzetközisként asszem 8 napig mehetsz lázlappal.
Felhívod a tökagyúakat, mire hazaérsz ott az új.[ Szerkesztve ]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
HoTaZo
addikt
válasz Avicularia #19573 üzenetére
Itt fizetni kell érte, a csóka csinál egy kézi géppel egy ramaty képet, végig kell nézned, ahogy Mariska a pénztárban mennyire elégedetlen, mert munkakezdéskor már dolgoznia kell, kétbalkezes Bélám meg ½ óra alatt viszi be, az amúgyis meglévő adatokat. XXI. Század, na!
Agyrák666 & Tüzi : Nincs mit.
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
őstag
válasz HoTaZo #19570 üzenetére
Én, mivel Au-ban dolgozok, itt csináltattam új sofőrkártyát. Hétfőn bementem az ÖAMTC- e, pénteken már a kezembe volt az új. De itt egy új kocsi átirása rendszámmal együtt max 15perc. Az autót bejelenteni csak a meglevő biztosítónál lehet, (ha már van), de kijelenteni bármelyiknél lehet.
[ Szerkesztve ]
Üdv: Mcrazy
-
zsid
senior tag
Én felmentem az ezzel foglalkozó svájci hivatal oldalára, kattintottam néhányat és három nap múlva jött az új kártya. Haldokló nyugat
<tRucKdriFteR>
-
Teodor52
senior tag
Sziasztok!
Egy kérdésem lenne mert ez még nem tisztázott.
Ezen a héten kedden volt egy 24 órás pihim, és tegnap volt egy 24 órás pihenőm ez jelenti azt, hogy megvan a 45 órás rendszeres heti pihenő időm erre a hétre?
-
veterán
válasz Teodor52 #19580 üzenetére
A 45 az megszakitas nelkul van.
24+21 az nem 45, csak a matekban. 24+24 sem
A 24 az csokkentett heti piheno.
Fogd fel ugy, hogy minden heten 45ot kellene csinalni, de van ez a 24es lehetoseg, amit majd vissza kell potolni.
Identol mar van 2*24 utani 45 lehetoseg, igy is all azonban a visszapotlas, ami a 45 kezdese elott kell megtortenjen.Amit meg tudni erdemes, hogy a 45 nem nullaz semmit, a kartya behelyezese utani hatodik 24 oras ciklus vegen legkesobb kell a 24/45, a heti/ketheti vezetes az viszont naptari hetre vonatkozik.
Ha a ketheti elfogy mondjuk csutortokon delelott, mert az elozo heten 56ot mentel, akkor majd hetfon 0.00kor indulhatsz utra, addig pihi, hiaba tobb a piheno mint 45.[ Szerkesztve ]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
zsid
senior tag
Nagyon nem szeretem a DAF-ot, de ez az új XF belül teljesen korrekt.
A 450 lovas 10,8 literes motor az meg harmatgyenge.<tRucKdriFteR>
-
Teodor52
senior tag
Úgy értettem, hogy a második 24 órás pihenőt mint visszapótolt időnek tekintenénk mert akkor kijön a 48 óra, ami több mint a 45.
Akkor ez sem állja meg a helyét?
zsid:
440 turbocompound Renault-nak mekkora esélye van, hogy egy 510 mercedest leelőzzön?(480TC Renault biztosra vehető szerintem)
Azonos a nyomaték.(2500Nm)[ Szerkesztve ]
-
veterán
-
veterán
Majd az xg+t nezd meg.
Az a motor mar a 106ban sem ert szart se. Keztorlot, szalvetat, meg esetleg butort huzni jo, egytengelyes portal.Turbo compound az kb +300Nm.
Az meg nem keves.
Ez a 420as merci amiben ulok, 40 tonnaban tudja az 48-50et becsi pupon, de ugyanezen tele tomeggel tartja magat a 480as dafok mellett.
Erdekes... Sok fugg a diffitol is, valtotol is.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
zsid
senior tag
Meg a sofőrtől is. Anno a 430-as Magnummal is meg lehetett b@szni a Scaniakat is dombnak felfelé, ha a sofőrje lusta volt visszaváltani.
Az is szép volt amikor 50t összben aláztam R490-nel a 440-es MP3-akat a Tauernen. Az sem azért volt mert a Scania az isten vagy vmi hasonló hülyeség, simán csak küzdöttek alacsony fordulaton, ahol nincs teljesítmény. A régi motorok 1900 körül adták le azt ami a kocsi oldalára van írva, ki használta ilyen fordulaton?
Ma már van néhány motor ami 1500-1600 körül leadja a max teljesítményt, de odáig sem forgatja el senki ( tegyük hozzá nem.is nagyon kell ). Tökmindegy a hajtás és az áttétel, ha a sofőr a zöld-eco aljában küszködik.Lepkemájhoz jó ez a kis motor,keveset eszik. Ma már kétszer megraktam 43 tonnára, ezt annyira már nem szereti.
Freiherr nem az enyém, csak ma dolgozok vele. Életem első és utolsó napja ponyvással.
[ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
-
lazoltan
csendes tag
Az euro 3-4-es motorok össze sem hasonlíthatóak az euro 5-6-osokkal.
Pár hónapja ültem rá az új Super motoros S460-ra. Nyomatékosabbnak érződik, mint az előző 450S, van benne overdrive, amiben síkon 900-as fordulaton tudja a 85-öt, valamivel jobban is fogyaszt, 11,5t átlag súllyal 21,7l a fogyasztás 40k km alatt.
A tempomat ebben már elképesztően idegesítő, ha egy szemmel észrevehetetlen lejtő jön már veszi is el a gazt és ha nem nyúlok bele vitorlázhatok 70-nel a mögöttem jövők örömére.Nehéz átállni fejben, főleg, hogy vannak akik a lejtőn is a gazt nyomják, de errefelé megy a világ.
Nálunk már figyelik a gkv értékelést a Scania rendszerében, úgyhogy mérsékeltem a sebességem 85-re és elengedtem ezt a minden pillanatban 89/90nel közlekedést. Egyrészt nyugisabb vagyok, másrészt meglepő de ugyanazt megcsinálom mint korábban csak kevesebb stresszel, már csak a lett/litvan kollégákat kell megelőznöm
Mondjuk nalunk nincs olyan hajtás mint amit Tűzi felvázolt nemrég."A világot nem úgy látjuk, ahogy az van, hanem úgy, ahogyan mi vagyunk." Epiktétosz
-
veterán
válasz Teodor52 #19590 üzenetére
Amikor betetted a kártyád, onnantól van 6*24ed.
Ennek a végén kell lennie egy 24esnek. Azaz a hetedik 24es ciklus pihenő.
Ennek végén kezdődik az új heted, aminek az ötödik 24es ciklus végén legkésőbb kell megkezdeni a 45öst (most ne bonyolítsuk tovább).
Persze ha nem vonatkozik rád tilalom, akkor mehetsz vasárnap, ha vonatkozik, akkor szombat 10kor este stop van így is úgy is.
Ez a munkahét, mivel az 561 nem ismeri a nap fogalmát, csak a 24es ciklusét.
A naptári hét a vezetési idő szempontjából fontos, ott lehet összesen 56 az egyik, 34 a másik héten, összesen 90.
Ha mondjuk szerdán indultál, és vasárnap így is úgy is állnod kell, akkor igen, újra kezdődik.
Eléggé el.aszott ez az egész, ja.Amit én jótanácsként tudok mondani, hogy úgy próbáld értelmezi az egészet, hogy pihenőd lehet több, de kevesebb nem, munkád pedig lehet kevesebb, de több nem.
Ha a 24ben vezettél már 9et, és csinálsz egy 9es pihenőt, akkor mehetsz tovább, mert újra indul az egész ciklusi meló.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
lazoltan
csendes tag
Az megtévesztő abban amit írsz, hogy nem kell a 6x24-es ciklust ledolgozni a nullazashoz. Ha egy normál hétvégi pihenő után (minimum 45 óra) odaersz a lerakora 3 műszakban mert nagyon várják az árut, és kiderül, hogy nincs bookod, másnap ünnep és csak utána szednek le, akkor mondjuk lesz hét közben 30h pihenőd úgy, hogy a kártyád bent van, 3 műszakod volt és tulajdonképpen újraindul a 6x24h
bsr lehet, hogy en nem értettem*pontositok: a6x24 ciklus újraindulhat, de nem kötelezően indul újra. A 30 órás pihenő lehet a9-eshet hozzáadott pótlás is pl
Teodor52: ahhoz, hogy érdemben tudjunk válaszolni, tudni kellene, milyen ütemben dolgoztál az elmúlt 2 hetven, volt e csökkentett pihenőd..
[ Szerkesztve ]
"A világot nem úgy látjuk, ahogy az van, hanem úgy, ahogyan mi vagyunk." Epiktétosz
-
-
lazoltan
csendes tag
-
veterán
válasz Teodor52 #19594 üzenetére
Onnantól kezdve, hogy beteszed a kártyát, indul a hét. A kártya berakása már munka. Ahogy a kivétele is megszakítja a pihenőt.
Én amondó vagyok, hogy inkább több legyen a pihi mint kevesebb.
De mondom, a 90 órára a két naptári hétben figyeljél, ha csütörtök lejár, akkor már hétfőig állni kell.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Teodor52
senior tag
Köszönöm az infókat.
-
Avicularia
veterán
Urak, mióta nincs Hungarocamion? Vagy megint van?
Nemrég fotóztam mikor vittem az asszonyt dolgozni.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest