Hirdetés
- Hegyen-völgyön, Chongqing
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Szólánc.
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Asszociációs játék. :)
- Konvektor korszerűsítés - Computherm KonvekPRO felszerelése Q7RF szobatermosztát
- Mindent a StreamSharkról!
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qtya123
őstag
-
Qtya123
őstag
Üdv!
Olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy a nagyobb - és/vagy - normálisabb fuvarozó cégeknél mennyire jellemző, hogy az évi rendes szabadságokat normálisan kiadják? Az ember tud azzal számolni, hogy megkapja és legalább 1, vagy nagy ritkán 2 hetet ki tud venni? (főleg nyáron)
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz KAMELOT #2950 üzenetére
Kamelot és ooloo: Köszönöm mindkettőtöknek a választ!
Akkor összefoglalva, ha jól sejtem a lényeg szabadság fronton: cégtől+saját magadért történő kiállástól függ, hogy mi a helyzet.
Úgy érzem sok dologban kell még tájékozódnom, ha bele akarok vágni a kamionozásba, hiába olvastam már sokat, hiába néztem youtube videókat, mindig van valami újdonság.
Furcsa átállítani a szemléletemet erre a "világra", már magát azt a tényt is el kell fogadni - ha maradunk a szabadság témánál - hogy nem az a világ van itt, hogy 2 hét szabi, a fizetés meg változatlan, mint egy átlag munkahelyen.
Ennek ellenére nagyon fontolgatom a váltást, mert ezt a H-P 8-16 munkát egyszerűen nem bírom megszokni. 3 éve csinálom, előtte sosem dolgoztam "irodás" munkarendben, azt hittem jó világ ez számomra. Nincs éjszakázás stb.., de rájöttem, hogy ez a fajta monotonitás öl engem rendesen, hiába van meg fizetésben, ráadásul kevesebb munkával az a bér, amit átlagosan kamionon magyar cégeknél el lehet érni, ha egyszer nagyon utálom.
Szóval lehet belevágok ebbe, igazából már régen is kacsingattam efelé, csak feleség/szülők nyomásra más irányba mentem.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz #79335424 #2959 üzenetére
Köszönöm a tanácsokat mindenkinek! Én is gondoltam rá, hogy előtte be kellene társulni valakihez "potyautasként" megnézni, hogy mi a helyzet, viszont nincs közeli ismerős kamionon.
A monotonitás szempontjából maga a vezetés monotonitása biztosan nem zavarna, azt viszont nyilván nem tudom, hogy a parkolóban töltött hétvégék, ipari park ipari park hátán látvány, stb... monotonitása mennyire zavaró.
Az irodás monotonsággal nekem az a gondom, hogy minden nap ugyanaz, ugyanúgy, ugyanakkor, ugyanott, pedig ugye a heti munkaidő 40 órában megáll, ami kamionhoz képest semmi.
Kamelot: nem 150/hét, hanem inkább 100, de lényegében nem rosszabb a fizetés, ezzel arra akartam célozni az előző hsz-ben.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
Egyébként szerintetek lesz negatív hatása a bérekre annak, hogy a közeljövőben "ráömlik" a munkaerő piacra az állami sofőrképzésben végzett embertömeg?
-
Qtya123
őstag
Tegnap belehallgattam. Szerintem jó cucc egy kis alapként. Nem bonyolítja túl a dolgokat, hanem tényleg a lényegre koncentrál.
Egyébként a német, francia, spanyol, belga stb... országokban történő munkavégzés során mennyire lehet boldogulni az angollal? Németet azt csak kicsit makogom, angolból van középfokú C nyelvvizsgám, illetve használom is.
-
Qtya123
őstag
válasz #79335424 #3075 üzenetére
"Megbolondulnék, ha beraknának egy irodába, ahol a főnök bármikor rám nyithatja az ajtót."
Na én ebből akarok kimászni, valamint abból, hogy minden nap ugyanakkor ugyanoda megyek ugyanazt csinálni ugyanannyi ideig. De tán a legrosszabb, hogy 1, nagyon max. 2 hét szabadság esetén a szabit megelőző hetem abból áll, hogy dolgozok előre, miután visszajöttem akkor meg a nyakamra szakadva minden és 3-4 napig megint hajtás, így amit kipihentem, az már el is illan...
Próbálom a kamionozás pozitív és negatív oldalát is reálisan, több irányból megközelíteni. Remélhetőleg pár hét múlva jobban belelátok. Megfontoltan, amennyire lehet jól körbejárva akarom meghozni a váltással kapcsolatos döntést attól függetlenül, hogy kamionos akartam lenni már rég (semmi másra nem tudtam igazán azt mondani, hogy érdekel), csak pályaválasztáskor (12 éve) szülői nyomásra dobtam az elképzelésem.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
Üdv!
Kicsit elkezdtem nézelődni sofőr témában a vezetési és munkaidő tekintetében.
A 9, 10 órás vezetési idő szabályait értem. A 13, 15 órás munkaidő alapvető szabályait nagyjából értem, de a gyakorlatba levetítve lenne két kérdésem:Az is munkaidőnek számít, ha mondjuk egy felrakón vár az ember 3 órát arra, hogy a rámpára hívják?
Tegyük fel olyan napja van a sofőrnek, hogy nincs se rakodás, se semmi, csak megkezdi a műszakot és vezet mondjuk 9 órát. Ebben az esetben is minimum 13 órás munkaidőt kell tartani? A fennmaradó időben kvázi csinálsz, amit akarsz csak munkaidőként kell rögzíteni?[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz #79335424 #3100 üzenetére
Így már világosabb, köszi!
Akkor például, ha jól értem lehet olyan is, hogy a "szürke" zónában a rámpán "kell" húzni egy 3 órás pihenőt a 11esből, aztán a maradék 9et meg valós pihenőidőben tölteni?Olyan is van, hogy monduk a 11 órás pihenő kifut hajnal 4-re, de mivel épp nem rohansz, akkor kitolod mondjuk reggel 7ig és akkor lesz 15 óra folyamatos pihenő húzva?
-
Qtya123
őstag
válasz #79335424 #3104 üzenetére
Köszi mindkettőtöknek, így már érthetőbb.
Én "fordított" logikával gondoltam, tévesen. Na majd úgyis megtanulom (elvileg novemberben szeretném elkezdeni a C-s tanfolyamot - ha potyautasként belelátok ebbe a "ritmusba" és úgy érzem menne - aztán E, majd GKI), most még csak olvasgattam a szabályokat. -
Qtya123
őstag
válasz SzalaiG #3133 üzenetére
Igen, ezt múltkor én is számolgatta, hogy oké, hogy jobb pénzt lehet keresni, mist sok más helyen, de munkaórára lebontva igen alacsony az órabér. Jól hangzik, hogy kb 1 hét alatt meg lehet keresni azt, amit mondjuk egy tanárnő 1 havi munkabérként kap, de azalatt az 1 hét alatt a kamionos sokkal több munkaórát is dolgozik. (Emellett ha azt belevesszük, hogy a pihenőidejét is a "munkahelyén" tölti, akkor gyakorlatilag 1 hét alatt 168 órát "dolgozik", tehát annyit, mint más 1 hónap alatt).
Nem akarok nagyon beleokoskodni (ha hülyeség majd kijavítotok) mivel nem űzöm a szakmát (még), de tippem szerint a kamionozást az tudja csak hosszútávon csinálni, aki nem a klasszikus értelemben vett munkaként tekint rá, hanem szereti ezt és nem tudom megfogalmazni jobban, de a munka egy részét egyfajta "hobbiként" éli meg. Máskülönben szerintem a "jaj csak teljen le ma is a munkaidő" mentalitással nem lehet kibírni ennyi munkaórát.
-
Qtya123
őstag
válasz #81556480 #3138 üzenetére
Na én mondjuk attól biztos nem félnék, hogy nehezen megy el a hétvége. Takarítás, főzés, telefonálás, filmezés, sportolás, netezés, mosás és már el is ment. Még itthon is mindig túl kevés, ha nem megyünk sehová, akkor is.
Ja igen mosás... Azon sokat gondolkodtam, hogy hogyan oldjátok meg azt, ha mondjuk nincs mosó+szárítógép a hofban. Egy műanyag lavórban kimossa az ember a cuccot? Ha kint hideg van+menni is kell, hogyan szárítjátok? Teleaggatjátok a fülkét?
Különösen igaz ez arra, aki mondjuk edz is egy kicsit, az izzadt ruháját nem dobhatja be a szennyesbe, mert megőrül a bűztől, de rögtön kimosva meg ott fityeg mindig a fülkében? -
Qtya123
őstag
Üdv!
Családtagom rendelkezik C kategóriás jogosítvánnyal (még a katonaság alatt szerezte), viszont tachográf kártyája nincs. Költözni szeretne és tud szerezni egy MAN L2000 ponyvás teherautót, aminek a megengedett legnagyobb össztömege 7.500 kg.
Mivel van benne digitális tachográf, megnéztem, hogy mik a lehetőségek a 561/2006/EK rendelet alapján.Jól sejtem, hogy alanyi mentessége van ebben az esetben a rendelet alapján? ->
"h) olyan járművek vagy járművek kombinációja, melyek megengedett legnagyobb össztömege nem haladja meg a 7,5 tonnát és nem kereskedelmi áruszállítást végeznek;"Ilyenkor simán mehet a kártya nélküli vezetés vagy OUT-ra kell kapcsolni?
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz #79335424 #3192 üzenetére
Értem, szóval akkor az alanyi mentesség az autóba történő beszerelésre szól.
Megnéztem a tevékenységre vonatkozó mentességet is, de szerintem az ott felsoroltakba nem nagyon lehet beletuszkolni a költözést.
Amit néztem:
d) olyan járművek vagy járművek kombinációja, amelyek megengedett legnagyobb össztömege nem haladja meg a 7,5 tonnát és amelyeket:
— a járművezető által munkája során használt anyagok, felszerelés, vagy gépezet szállítására használnak.Szerintem ebbe se fér bele a költözést. Akkor olyan autót kell szerezni, amiben nincs tacho.
Azt csak érdekességképpen kérdezem: Ha van mondjuk valaki, akinek van érvényes tachográf kártyája, de nem használja, mert éppen nem sofőr, az megteheti azt, hogy felül a fentebb említett MAN L2000-re és lenyomja a költöztetést a kártyájának a használatával? (amin tegyük fel jó ideje előtte sem és a költöztetés után sem lesz adat, mert ugye nem dolgozik sofőrként)
-
Qtya123
őstag
Az azért elég durva, hogy folyton megy a sírás, hogy nincs elég sofőr és akkor ezt egyes cégek úgy "díjazzák", hogy az általad leírt 168 órából rángatnak le, ha hétköznap van pofád otthon lenni néha....
Többek között az ilyenek miatt egyre erősebb bennem a terv, hogy abban az esetben, ha egyszer beülök a kormánykerék mögé, akkor azt a lehető legrövidebb ideig tegyem magyar cég keretein belül. A betanulás után pedig lépni...Amúgy német/osztrák cégeknél mennyire jellemző, hogy kérnek ottani lakcímet? A másik, hogy ezeknél csak német irányítás van, vagy angol is?
Az angol nagyon megy, német igencsak szerényen, főleg a hallás alapján történő megértés. Vagy marad a holland vonal...[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
Köszi a válaszokat, biztatóan hangzik. Akkor nincs mese, a némettudást kicsit feljebb kell tornászni. de legalább megvannak hozzá az alapok (érdekes, hogy iskolában 8 évig tanulva a németet egy alapfokhoz közeli szintig tudtam megtanulni, az angol meg 2 év alatt középfok C-re simán ment 0-ról).
Még annyit kérdeznék, hogy a hazajárás általában saját autós, vagy vannak kisbuszok valameddig?
-
Qtya123
őstag
válasz peterattila #3432 üzenetére
Azért ez nem ilyen egyszerű... Én is most csinálom a jogsit és közben mennyi ilyen "okosságot" hallok a többi tanulótól:
- á csak vezetni kell, az nem munka és adnak érte 500e Ft-ot
- simán menni fog egy nap 9 óra vezetés, mert a nyaraláskor is levezetek ennyit és nem fáradok el
- csak beütöm a gps-be a címet és megyek, ehhez nem kell diplomaVan egy olyan érzésem, hogy az állami sofőrprogramban végzett emberek közül sokan 2-3 hónap múlva sírva menekülnek haza a nagy álommelóból és örökre elfelejtik a kamionozást... Sokan nagy álomvilágban élnek.
Én próbálok két lábbal a földön állva a nemzetközizésre gondolni, illetve sok infót begyűjteni, a lehető legtöbb dologra felkészülni. Mégis félek attól, mi van, ha nem megy majd, mert akármennyire is próbálok reálisan elképzelni egy ilyen életet, a végén esetleg ott ülök a fülkében és nézek bután, hogy jaaa, bakker ez ilyen?
-
Qtya123
őstag
válasz peterattila #3436 üzenetére
Pont ez a lényeg, amit Te is írsz, hogy valószínűleg nem egyszerű, ezért sokan nem azért nem csinálják amit fentebb írtál (lusták), hanem mert nem akarják, nem való nekik ez az életforma (van aki el nem tudja képzelni azt, hogy egy kamion fülkéjében éljen, aludjon és nincs is ezzel baj), vagy szimplán lenézik az egészet.
Én nem két éve, hanem kb 18 éves korom óta rágom magam ezen, ugyanis azóta vagyok úgy vele, hogy egyetlen dologra tudom azt mondani, hogy érdekel és csinálnám munkaként, az pedig a kamionozás. Most 30 vagyok, informatikus diplomával, jó fizetéssel és kínszenvedés minden napom a munkában. Azért lettem az, mert a szüleim anno rámtukmálták, hogy fiam kamionos nem lehetsz, az cigány élet és kuli munka, tanulj tovább. Idáig bírtam, most váltok. És az a rossz, hogy hiába gondolom azt, hogy szeretem és tudnám csinálni, erre semmi garancia nincs.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz peterattila #3439 üzenetére
Á én nem informatikusként dolgozom. Találtam egy munkát, ahol "beszámították" a diplomát, de a munkám kb 5-10%-ban szól informatikáról, abból is elég egyszerű dolgokról. Főiskola 2. évében már tudtam, hogy nagy valószínűséggel én nem infós munkát fogok végezni, az iskolát is részben azért csináltam végig, hogy ne okozzak csalódást a szülőknek.
(#3441) Somatom: Ezt az idegen dolgot én is így látom. Én úgy vagyok vele, hogy inkább ne keressek annyit, de nem 3-4 napokat akarok otthon lenni a feleségemmel 1 hónapban. Azért az életemet nem akarom eladni. Persze a betanulás és a kezdő időszakban ezt bevállalnám, de kellő tapasztalat után a célom a 2/2, esetleg a 3/1 hét.
Mondjuk 2/2 esetén jól gondolom, hogy szinte csak külföldi cégek alkalmazásában éri meg dolgozni? Egyáltalán mennyire bevett a 2/2? Sok cégnél választható, vagy csak elvétve lehet találni olyanokat, akiknél lehet? -
Qtya123
őstag
válasz #79335424 #3528 üzenetére
Én is mindenképp a 2/2-t favorizálnám, nekem nem ér annyit a több pénz. Nyilván eleinte, illetve betanulás alatt ez nem játszik, de utána ez a cél. Mondjuk az nem a legszerencsésebb dolog, hogy nagyon kevés helyen látok 2/2 hetes munkát meghirdetve, illetve az is szűkíti a lehetőségeket, hogy magyar cég nem játszik, mert az elég keveset ad 2/2-re.
Közben lenne egy kérdésem is, amin a mai nap gondolkoztam:
Ti szoktatok főzni mondjuk egy 15 órás műszak után? Próbálom összerakni fejben, hogy az egyes dolgokat miként oldom meg és a főzést akárhogy gondolom át azért elég időigényesnek tűnik még egyszerűbb kaják esetében is (főleg még ott a mosogatás is ---> ezt simán valami nagyobb műanyag lavórban oldjátok meg?) -
Qtya123
őstag
Köszi mindkettőtöknek a választ.
Mondjuk a zacskós/konzerv cuccokat nem igazán favorizálom, lehet inkább a sietős napokon tojást fogok sütni, az hamar megvan, bár nyilván nem ehetek mindig azt. A hof-ban való kajálástól félek, nehogy kényelemből rászokjak és elkajáljam a fizetésem felét. (gondolom a legtöbb nem olcsó)
"Csak az ilyen hűtő drága, és helyigényes." --> Ó hát nekem a feleségem már mobil wc-t képzel el, mert fél, hogy nehogy elkapjak valamit Európa nyilvános toalettjeinek használatakor:
Mondtam neki, hogy ez szép és jó, de mégis szerinte hová raknám? Ültessem az anyósülésre és kössem be? (mondjuk megnézném egy ellenőrzésnél a hatóság fejét, ahogy megpillant egy biztonsági övvel bekötött budit )
-
Qtya123
őstag
válasz #79335424 #3562 üzenetére
Én most csinálom, pontos számokat tudok mondani:
- komplett C: 177.000 Ft
- komplett E: 128.000 Ft
- komplett GKI: 130.000 FtPlusz ugye a PÁV és az orvosi. Összesen kb 450.000 Ft a vége, ha minden elsőre megvan. Ezek vidéki árak, Budapesten nem tudom más-e.
Időben nekem rohadt sok. November 4-én mentem be az iskolába, hogy jogsit szeretnék. December 06-án már sikeresen túl voltam az elméleti oktatáson (e-learning) és a vizsgán. Utána jött a belassulás. Legelőször a teherautón január 20 környékén ültem, rutin vizsga február 8-án lett meg. Azóta eltelt majdnem 1 hónap és 2 alkalommal vezettem eddig a városban. A vizsgám elvileg március vége felé lesz. Utána E kategória, ezt párhuzamosan akarom csinálni a GKI-val. Optimista becsléseim szerint június elejénél előbb nem leszek kész, tehát jó erős fél év... Persze ettől biztosan gyorsabb sok helyen. Felénk sok a tanuló és kevés a vizsgahely.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
Igen, kinek mi jön be. Szoktam nézegetni st22lacika videóit és abban egyetértek vele, hogy nagyon nem mindegy, hogy agyban hogyan gondolsz az egészre.
Például lehet úgy gondolkodni, mikor mondjuk 3 hét munka után indul haza a sofőr, hogy jaaj de kevés lesz ez az egy hét otthon és milyen szar minden. De gondolkodhat úgy is, hogy jaj de jó, hogy újra láthatom a családomat (és ugyanúgy a feleség is jajgathat, vagy épp úgy gondol rá, hogy milyen jó, mindjárt láthatom a férjem, van mit várni).
(Mondjuk st22lacika videóiról nekem az jön le, hogy ő kicsit egyoldalúan gondolkodik és minden csak úgy jó, ahogy ő csinálja. Egyetértek vele sok dologban, de néha olyan érzésem van, hogy túltolja a király vagyok, kamionos vagyok, munkamániás vagyok, teljesen laza ügy, hogy 1 évben 20-30 napot vagyok otthon, mert nyitottam a világra témát.)
-
Qtya123
őstag
Még nincs konkrétum, csak nézelődök, tájékozódok.
A célom a 3/1 hét lenne (persze betanulás alatt nem baj, ha több, csak utána álljon ez be), aztán a távolabbi jövőben nem bánnám, ha egy külföldi cégnél a 2/2 összejönne. Az angol nyelvet középiskola óta használom heti szinten, a némettel bajban vagyok, mert ott inkább csak a beszéljünk egyszerű szavakban szint megy, de ennek fejlesztését áprilistól tervezem elkezdeni. -
Qtya123
őstag
Ha minden úgy alakul, akkor Budapestre fogunk költözni. Ez olyan szempontból szerintem szerencsés dolog lenne, hogy több cég kerülne emberibb távolságba, mint innen a keleti végről.
Néztem én is több céget:
- Transalliance
- Sió Trans
- Prevost (ez szimpatikus nekem, de szerintem kezdőként esélytelen)Egyébként szoktam nézni a soforallas.com weboldalt, de nekem vegyesek az érzéseim az ottani hirdetések nagy részénél. Kicsit meseszerű sok hirdetés szerintem.
Azt is látom, hogy az Eurodriverjobs nevű tatabányai közvetítő cég is orrba-szájba hirdet ott. Nekem viszont ezekben a közvetítő cégekben nem nagyon van bizalmam, bár jó lenne, ha valaki megcáfolna és mondaná, hogy alaptalan a gyanúm velük kapcsolatban.
-
Qtya123
őstag
Azokhoz a fórumtársakhoz lenne egy kérdésem, akik most csinálják, vagy nem olyan rég csinálták meg a C, vagy C+E kategóriát:
Ti kb hány órát vezettetek a városban a forgalmi vizsga előtt?Én most csinálom a C-t, eddig komoly 2 órát vezettem le a városban, de már beírtak forgalmi vizsgára két hét múlva és azt mondták, hogy addig még úgy 4 alkalommal tudok vezetni, mert nagyon sok a tanuló és az oktatónak nem fér be több alkalom.... Én ezt egy kicsit kevésnek érzem. Gyakorlatilag most kezdem egyáltalán agyban felfogni, hogy nem személyautó magasságom van és bizonyos helyeken például a felezőn kell mennem, mert különben a belógó fák széttépik a felépítményt. Nem beszélve a 14 éves autós beidegződéseimről. Szóval én nagyon kevésnek érzem ezt. 1-2 emberrel beszéltem más iskoláktól is és ők is ilyen 7-8 órás vezetésekkel lettek elküldve vizsgára és kaptak jogsit. Szerintem ez nagyon kevés. Nem azt mondom, hogy az iskola feladata, hogy mindenre felkészítsen, de nekem ez olyannak tűnik, hogy éppen annyi gyakorlással adunk jogsit az embereknek, hogy a következő kanyarig ne törjék össze magukat és másokat.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
"30 éves szgk vezetési rutint nem lehet 30 perc alatt felülírni elméletben"
Na itt a lényeg! Nekem is mondta az oktató a faágak esetében, hogy legyek tudatában annak, hogy magasak vagyunk. Persze legyek tudatában 2 óra után, mikor 2 óra arra nem elég, hogyha lecseréled a személyautódat egy másikra, akkor az eltérő méreteket teljesen kitapasztald.
Akkor ahogy látom a hozzászólások alapján, felesleges majd az E kategóriát másik iskolánál kezdeni, mert mindenhol ez van...
Ezzel az a baj, ha még balesetet nem is okozol, mert annyira azért tegyük fel megy, de pályakezdőként igen megemeli az esélyt arra, hogy a cég járművében kárt okoz az ember (nem beszélve arról, hogy az iskolák kifizettetik a 20-30 órát, aztán a pénzed 2/3 része megy a semmire). -
Qtya123
őstag
válasz #79335424 #3727 üzenetére
Nem tudom mi lehet a kettő közül az igazság. Össze-vissza kommunikálnak a wabi részéről is, ami nagyon nem szimpatikus. Egyik ismerősöm most jár OFA keretein belül az E kategória végén. Egy közvetett ismerősön keresztül beszélt az egyik franchise vezetőjével nemrég.
Akkor az megígérte, hogy felveszik persze jöhetsz, van munkalehetőség bőven. Aztán mondtam a srácnak, hogy hallottam erről a létszámstopról. Felhívta újra az embert és rákérdezett erre. Az meg mondta, hogy hát tényleg így van (előtte természetesen egy szót sem szólt erről), de többet nem tud mondani. (Persze megnyugtatta, hogy őt azért majd tuti felveszik, miután végzett a jogsival. Kíváncsi vagyok...)Én mondjuk azon lepődök meg, hogy elvileg nincs sofőr, de az OFA mellett a saját zsebből fizetős iskoláknál is rengetegen vannak, pedig mindenhol azt hallani, hogy jaj nem mennek a fiatalok sofőrnek.
Én nyáron tervezem, hogy munkába állok, gondoltam, hogy a wabinál kezdek, aztán majd valamelyik külföldi céghez megyek, miután tapasztalatot szereztem, (családi okokból hosszabb távon a 2/2 vagy 4/2 hét beosztás lenne a célom) de ha ez a vergődés és bizonytalanság megy a wabinál, akkor lehet célszerűbb lesz másik céget néznem kezdésnek.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
Egy ismerősöm kérdésével fordulok hozzátok:
Van GKI és sofőrkártyája, de jelenleg nem kamionozik és nincs is tervben pár évig. Ha lejár a két kártya, nem köteles azonnal megújítani őket? Ha mondjuk 2 éve le van járva mindkét kártya, akkor még lehetséges a megújításuk?Üdv.
-
Qtya123
őstag
válasz berek21 #3808 üzenetére
Tehát, ha lejárat előtt megújítja, úgy is, hogy nem dolgozik, akkor kb 80ezer Ft lenne, de amennyiben nem foglalkozik vele és lejár, akkor egy esetleges későbbi munkába állásnál a teljes, kb 120ezer Ft-os díjat ki kell fizetnie, újra vezetnie a vizsgán stb...?
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
Mint (még) kívülállónak, magyarázzátok el nekem, hogyan lehet kibírni egy olyan 45-ös pihenőt, amely esetén a kamionnal egy árnyéktalan betonplaccon sikerült megállni, ahol napkeltétől napnyugtáig tűz rá a nap? Éjjel még csak-csak, de napközben hogyan tudtok megmaradni benne, ha nincs álló klíma? Az ablakleengedés nem ér semmit. Motor jár és megy a klíma egész nap?
-
Qtya123
őstag
Üdv!
Sikeresen végeztem a C+E tanfolyammal, illetve a GKI vizsgával. A jogsi megérkezése után kiváltom a GKI kártyát és a sofőrkártyát. Viszont úgy alakult, hogy nem állok munkába rögtön, hanem a jelenlegi munkahelyemen végigviszek egy dolgot, ami miatt, ha minden jól megy még kb 1 évig nem mondok fel. Utána tervezek sofőrnek állni.
A kérdésem az lenne, hogy gondot jelent, hogy a GKI, illetve a sofőrkártya 1 évig használaton kívül "pihen" a fiókomban? Van ezekkel ilyen esetben valami teendő?
-
Qtya123
őstag
válasz #81556480 #4011 üzenetére
Értem, akkor a sofőrkártyát fölösleges kiváltanom most, mert pörög az érvényessége feleslegesen.
A GKI kártyát még nem kaptam meg, valamikor május elején csináltam meg a tanfolyamot, de lett beadva egy kérvény, hogy késleltessék a kiadását, amíg nem jelzek. Ezt azért tettem, mert mikor megcsináltam a GKI-t, még folyamatban volt a C+E képzésem és azt akarom, hogy a C+E jogsi száma legyen rajta a kártyán, ne a C-s.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz zsolt19900 #4047 üzenetére
1 év? Durva... Én most jelentkeztem D kategóriára OFA keretében. Gondoltam gyorsan megcsinálom, mielőtt kamionra ülök, de akkor ez nem is biztos, hogy olyan gyors lesz.
-
Qtya123
őstag
Azt nem tudod véletlenül, hogy az elégedettség az kvázi a wabin belül mindegyik franchise-ra vonatkozik, vagy az ottani sofőrök elégedettsége nagyban függ attól, hogy melyiknél dolgozik?
Tehát nagy a difi franchise és franchise között, vagy nagyjából mindegyik ugyanazt nyújtja?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- Rendszergazda topic
- Politika
- Autós topik
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Elektromos autók - motorok
- iPhone-t használók OFF topikja
- Honor 200 - kétszázért pont jó lenne
- 2,2 kilowattos, platinás tápbestia jött a Seasonic zászlaja alatt
- Két hét múlva startol a Dimensity 9400
- További aktív témák...
- iPhone 15 PRO 128GB natúr titán makulátlan kártyafüggetlen! Fulldoboz!
- IPhone 15 Pro max 256GB gyári független hibátlan!
- Újszerű Razer Blade 15 Advanced Mercury White - i7-9750H - 32GB - 512GB SSD - Win11 - RTX 2070 8GB
- IPhone 15 Pro max 256GB gyári független 2024.10. 09. Apple garancia
- T16 Gen1 27% 16" FHD+ IPS i5-1235U 16GB 256GB NVMe ujjlolv IR kam gar
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen