Hirdetés
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Szólánc.
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Asszociációs játék. :)
- Konvektor korszerűsítés - Computherm KonvekPRO felszerelése Q7RF szobatermosztát
- Mindent a StreamSharkról!
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teodor52
senior tag
válasz Teodor52 #6247 üzenetére
Valamelyest sikerült találnom választ a kérdéseimre.
Az elsőnél ki kell húzni a piros gombot, akkor rögzítődik a póton a fék még akkor is ha a töltővezeték rá van kapcsolva így érthető a fordított folyamata is.
A második kérdésemre a válasz az az esp gomb
3-6-ig még nem sikerült választ találnom.
-
Zolás
addikt
válasz Teodor52 #8957 üzenetére
Kinyomtatod a fuvarmegbízást, és elindulsz. Csak az a lényeg, hogy frissáru legyen amit majd viszel. Nincs még rajtad, de valahogy oda kell érte menni. Csináltam már sokszor, senki sem szólt érte. Megállít, megnézi, elenged.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
Somatom
veterán
válasz Teodor52 #10342 üzenetére
Vizsgázol valamiből?
Az harmadik kérdésre:
Egyenesben sem megy egyenesen az autó, mindíg van mozgás a nyergen. Ha nincs bezsírozva és szorul, akkor kóvályog az autó, mert az indokoltnál nagyobb erő, ezáltal nagyobb kormánymozdulat kell a pozíció megváltoztatásához.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Zolás
addikt
válasz Teodor52 #10344 üzenetére
De igen, kóvályog. A volvókat kellett hetente zsírozni, mert a hűtőpót alatt nem fért el a sárvédő, és esőben kimosta a nyeregből a zsírt. Aztán rakottan meg nem bírtam egyenesbe tartani.
Ha jár a motor, akkor a váltó is kap kenést, gondolhatod, hogy a gyártó nem csinál olyat az autójával, amitől tönkremegy.
Ha jól sejtem az FRA az amerikai szabvány, az FRC meg az európai. Ebben nem vagyok biztos.Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
Zolás
addikt
válasz Teodor52 #10347 üzenetére
Ki van spórólva a központi zsírzó, pont mint az áramtalanító kapcsoló. Utoljára a a mancimon volt, se a volvón se a mercin, se a renaulton nincs alapból.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
zsid
senior tag
válasz Teodor52 #10347 üzenetére
Központi zsírzó normál közúti autónál már nincs, nem is rendelhető - környezetvédelmi okok miatt. Speciális igényeknek megfelelően készült járműveknél megengedett továbbra is.
Ha nincs felzsírozva a nyereg akkor hajlamos szorulni, egy irányba húzni.
Ha StLacika nem kormányoz egyenesben,akkor soha senki"Eco roll funkcióban sorváltót, a tartományváltót vagy pedig az alapváltót kapcsolja üresbe az elektronika?"
Ez a kérdés kicsit így értelmetlena sorváltót és a felező két állású ezeket nem tudod üresbe kapcsolni. A tartományváltó.. ha angolról akarod fordítani akkor a splitter és a range selector az felező és sorváltó szerintem. lehet utóbbinak a tartományváltó egy szinonímája, csak annyira ritkán használjuk hogy passz.
Eco Roll funkciónál simán szétkuplungol az elektronika. Hogy hogyan oldják meg a kenést ilyenkor is ezt passzolom. Írj az Allisonnak vagy a ZFnek, ők biztos normális tálvaszt tudnak adni erre.
Az FRC az felépítmény tanúsítványa.
F refrigeration unit
R heavy insulation
C az a hőmérsékleti besorolása. Az A az valami 0 fokig jó, a C már -20 fokig.<tRucKdriFteR>
-
#27070592
törölt tag
válasz Teodor52 #10344 üzenetére
Hello
Ha száraz már szegény nyereg, okozhat érdekes effekteket a dolog.
Egyszer német pályán jártam úgy hogy sávelhúzásos feltúrt szakasz végén vissza kellett menni "bal" oldalról a rendesen használt jobb oldali pályára, de a szerelvény egyenesen akart tovább menni, csak erőteljesebb kormányzásra fordult (24t volt rajta)
Húztam is ki az első parkolóba, szétakasztás, és a nyereg körül kirakódott régebbi zsírkoncokat vakartam le a pót aljáról, azt kentem a nyeregre jobb híjján..
A tankönyv szerint elvileg hetente szét kellene akasztani, kitakarítani a nyeregből az elhasznált zsírt, friss tiszta zsírral telerakni az erre szolgáló csatornát. A tankönyv szerint.. Ezt kb senki nem szokta megcsinálni. -
-
zsid
senior tag
válasz Teodor52 #10371 üzenetére
Ioncserélt vagy desztillált víz szerintem.
Itt ketté is választanám a rátöltés dolgot. A karbamid-oldatból a víz kipárolog és a kristályos karbamid kiválik az oldatból amikor az túltelített lesz. Az AdBlue tartály sem zár légmentesen, abból is van némi párolgás egy idő után a fala tele van kristályos karbamiddal. Ha (meleg) vizet öntesz utána néha az oldja a kiválást. Az a baj, hogy a lerakódott karbamid a rázkódástól leválik és eltömíti a tartály szárájét és onnantól csökken vagy nincs áramlás amiből hiba lesz..
Nem tudok róla, hogy lenne minőségszenzor a tartályban ( esetleg valamelyik sarokban lehet beépítve egy szervetlenkémiai labor, nem figyeltem ). Régebben az ECU a befecskendezéshez arányosan vezérelte az AdBlue befecskendezést, ma már mindenhol NOx-szenzor és lambdaszonda kontrolláltan adagoltatják az AdBluet. Ha NOx emelkedést mér a szenzor akkor több AdBluet nyomat be amennyit és ameddig szükséges. Ha így sem éri el a szükséges befecskendezett mennyíséget és elér a rendszer egy előre meghatározott értéket akkor az annyit jelent hogy túlhígított az AdBlue és beírja/megjeleníti a hibát
A második generációs Euro6-os Scania is így működik. Ott két féle környezetvédelmi korlátozás van hiba vagy minőségi probléma esetén:
Először engedélyez egy 10 órás periódust amiben csak folyamatosan figyelmeztet de minden működik. Ha ez letelt és a hiba fennáll akkor 10 órára korlátozza a motor teljesítményét, de a végsebesség még elérhető. ha ez az idő is változás nélkül telt akkor korlátozza a sebességet 30km/h-ra.Azt fontos megjegyezni, hogy kétféle AdBlue-pumpa megoldás van forgalomba:
-a külső hűtésű/hűtést nem igénylő pumpa
-az AdBlueval hűtött pumpaEz utóbbit tilos folyadék nélkül üzemeltetni, mert egyszerűen leég. Ha már nincs akkor vízzel kell utántölteni, ugyanúgy befújja a katalizátorba...
Gyártófüggő ki milyen megoldást használ.
====
A gumikopás az nagyban függ a pórkocsitól, tengelyelrendezéstől és raksúlytól/súlyeloszlástól. A kombinált fuvarozásos félpótkocsikon nem azonosak a tengelytávok, az A-B valamivel hosszabb ott kopik az első tengely is rendesen.
Biztos van valami gyakorlati vagy geometriai alapja ennek a kopási sorrendnek
<tRucKdriFteR>
-
Somatom
veterán
válasz Teodor52 #10625 üzenetére
Normál esetben nem a 144 alatt tartod a 24 -est, hanem utána. 168 óra az egy hét, ami 144+24. Tehát 144 után, 168 alatt tartod a pihit. A többi felvetésedre én is kíváncsi vagyok, mert erről itt megoszlottak a vélemények. Pl. ha dec. 22. -e vas., amikor tartok egy 24 -est. Aztán hétfő, kedd meló, majd állok két napot, aztán péntek, szombat meló, akkor következő vasárnap tarthatok megint 24 -est?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Teodor52 #10627 üzenetére
Úgy érted, hogy szabályellenesen pihensz? Olyat sztem nem lehet. Legfeljebb szabályellenesen dolgozni.
Pihenőt bármikor kivehetsz, a jogszabály csak a minimumot definiálja (vagyis, közvetve a pihenők közötti, maximális nem pihenő tevékenységi időket).
A kérdés az, hogy hétfői kezdést, majd egy szerdai 24 -est követően szabályos-e, ha legközelebb kedden kezdünk 45 -öst.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
-
Somatom
veterán
válasz Teodor52 #10635 üzenetére
Na, ez az új munkahét téma engem is érdekelne. Húsvétkor álltam 45 -öt, aztán vasárnap elindultam, de a vezetőidőmet nem nullázta. Pedig, akkor elvileg új hetet kezdtem. Ha ez így van, akkor símán túl tudom lépni a kétheti 90 -et anélkül, hogy a tachográf hibának jelezné.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
KAMELOT
titán
válasz Teodor52 #10629 üzenetére
Nem. Ha előző héten 24ó csináltál, akkor a köv 3 héten be kell pótolni. Tehát 45+21ó összefüggő!!! Mindig amennyi hiányzik. Te hiába csinálsz a hét közben 24ó az olyan mintha 11ó pihentél volna.
Pl. Hétvégén 24ó p... Utána szerdán megint 24ó p(ez sima pihenő), majd a hétvégén neked 45ó kell pihenni.
Ismerek 24ó pihenőt, de 24ó munkaidőt is.Somatom: miért nem nullázta a vezetőidőt? Nekem mindig kinullázza!
[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
őstag
válasz Teodor52 #10635 üzenetére
Szia!
Ajánlom a figyelmedbe (és a többiek figylemébe is) ezt a videót, valamint a Tacho Center egyéb videómagyarázatai között is találsz számodra hasznos infókat.[ Szerkesztve ]
Üdv: Mcrazy
-
KAMELOT
titán
válasz Teodor52 #10640 üzenetére
Somatom írt azt nem is tudtam.
Úgy tudtam a hétvégi pihenővel egybefüggő pihenőt kell csinálni. Mindig úgy pótoltam.
37 45 45 45+8 és akkor így kompenzálva volt.Ilyet meg felesleges csinálni, hogy vasárnap mész 2ó. Minek elrontani a hétvégi pihenőt?
Minek akarsz menni vasárnap 2ó, nem értem?!V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Zolás
addikt
válasz Teodor52 #10868 üzenetére
Ha nem kell a pihenő, és biztonságba ott tudod hagyni a pótot, akkor igen. Viszont a boltok parkolóbejáratánál szokott lenni 3.5t tábla, szóval ha szúrod Hans az igazságos szemét, kihívhatja rád a rendőrt.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
Zolás
addikt
válasz Teodor52 #10870 üzenetére
Ja hogy tilalomba. Elvileg nem, gyakorlatilag igen. Jogi alapon mit értesz? Nincs menetlevél és cmr a boltig? Pót nélkül ritkán cseszegetnek, de ha elmondod a rendőrnek, hogy vásárolni mész, nem hiszem hogy nagyon kiakadna.
Nem minősül 7.5 alattinak.Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
Zolás
addikt
-
#49155328
törölt tag
válasz Teodor52 #10876 üzenetére
https://goo.gl/maps/1RMAG5oKyALeduK19
Miért ne mehetnél, én az outletbe is bedurrantottam ha belefért.
-
HoTaZo
őstag
válasz Teodor52 #10876 üzenetére
Nekem ilyen egyszer fordult elő, korongos koromban. Csomagelosztóba jártunk, vagy átakasztottunk vagy vártunk. Egyszer, az egyik fickó mondta, hogy elvisz bennünket kajálni, míg rakják a pótjainkat. Korong lezár, másik korong be, nyit ráír: "Privát használat", amikor visszaértünk, ezt a privát korongot lezárta, blokkot hozzátette, nyitotta a másikat és tette tovább a dolgát.
Ezen felbuzdulva egyszer, este érkezvén a céghez, bent aludhattam, megbeszéltem az őrrel, hogy szólóban még kiugranék a Mekibe. Így zártam a melós korongot, nyitottam egy újat, ráírtam "privát használat", megvettem a vacsim, visszaálltam, lezártam, hozzátettem a blokkot. Két napra rá állított meg a rendőr és elfogadta! "Ne legyen rendszer belőle, ez tolerancia kérdése". Akkor még csak az előző hét utolsó, s az azóta létrejött korongokat kellett magunknál tartanunk, nem 28 napit. S nem volt tilalom, max a 13 órát léphettem túl. Ma már nem hiszem, hogy ez működne.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Zolás
addikt
válasz Teodor52 #11031 üzenetére
Ezeket a hibákat már kiküszöbölték. A koromszűrő telítődhet, olyankor folyamatosan kolompol, autópályán 85, manuálra állított váltó, és egy fokozattal alacsonyabbra kell tenni. Fél óra-óra alatt tisztul annyira, hogy elhallgasson.
Truck of the year meg megbeszélés alapján, még ki sem jött az adott fülke, még az úton se látsz olyat, már truck of the year. Meg természetesen a fullos, majdnem duplájába kerülő fülkés kapja a címet, nem amit az átlagfőnök megvesz.Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
zsid
senior tag
válasz Teodor52 #11232 üzenetére
Nincs olyan, hogy turbó fokozat.
Olyan van, hogy betesznek egy Y alágazást a kipufogócsőbe kapcsolható váltószeleppel és átkapcsolás után a gáz és a hang kikerüli a dobot ami miatt gyakorlatilag " open pipe/straight pipe" ként üzemel a kipufogórendszer.
Kapni ilyet autóhoz is és motorokhoz is.
<tRucKdriFteR>
-
KAMELOT
titán
válasz Teodor52 #11349 üzenetére
Dombon felfelé sosem használom (ott úgy sem spórolsz semmit). Csak egyenesben. Lejtőn lefele is én fékezek, mert a kamion használja a sima féket, közben meg a motorfék szépen fogja, úgyhogy felesleges koptatni a féket.
Hotazo: nem kötelező csak azt nézi ütve e van az ország!
zsid: nincsen semmiféle csalás. Az amit leírtam, ritka eset, mert van amikor már péntek vagy szombat kint van.
OUT ebben az esetven segíség neked, mert így a munkaidő 21:00---12:00 van. Inkább így csinálják minthogy kifussanak a munkaidőből. Sajnos a Tirol-i fuvarnál, így kell. A többi az 1-2 lerakó és gyorsan megvan, ott nyugodtan lehet kezdeni 18:00-kor.
Volt párszor kontroll és mindig minden rendben volt.FPStunker: mágnes már bem működik és kapcsoló meg nincs. Egyikből sem kérek még véletlenül sem
[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
zsid
senior tag
válasz Teodor52 #11349 üzenetére
A gyorsítás független a domborzatkövető tempomattól. Ha nem az volt, hogy valakit meg kell előzni a fizetőkapunál, mert feltart akkor én a Scaniában 15km/h felett visszanyomtam a tempomatot és felgyorsított magának.. Ha ultra energiatakarékosan akarsz közlekedni akkor a helyi lehetőségeket kihasználva óvatosan felgyorsítasz ( közben szopatod a többieket a pályán ) és felnyomod a tempomatot.
A hosszú távú pályázós fuvaroknál nincs akkor jelentőssége ennek, mert kevés a nulláról felgyorsítás, ha meg valami városi terítós vagy hegyi melód van akkor meg úgy is tökmindegy..
Ezek a tankönyvé kétharmad-gázpedál lenyomásos dolgok jók, csak baro miessze vannak a való élettől.
Az lng szerintem nem lesz befutó, túl komplikált. CNG-s kúthálózat van, illetve Európában viszonylag egyszerűen létesíthető CNG kút, autók mellett buszok is jelentős számban gurulnak CNG-s motorral.
Svájcban van már néhány hidrogénkút, kell a hidrogén cellás hibrideknek, most étt a héten forgalomban az első 7 hidrogéncellás Hyundai teherautó ( más eddig is volt ) és két nagy üzletlánc is hidrogénesre akarja cserélni a teherautóflottáját.A CNG-nek és a hidrogénnek is több jövőjét látom, mint az LNGnek.
KAMELOT:
"OUT ebben az esetven segíség neked, mert így a munkaidő 21:00---12:00 van. Inkább így csinálják minthogy kifussanak a munkaidőből. "Ugyanolyan segítség, mint a mágnes vagy a kapcsoló...
<tRucKdriFteR>
-
HoTaZo
őstag
válasz Teodor52 #11381 üzenetére
"Volna itt egy másik kérdésem:..." Behalok ezektől a kérdésektől! Abszolút ne vedd bántásnak! Csak felkiált bennem a tudatlan kisördög: Tököm tudja, sofőr vagyok, nem doktorandusz!
zsid meg Zolás szokott előjönni olyan adatinformációkkal, hogy csak lesek! Tisztelem, becsülöm a tudásotokat, információ éhségeteket, de nekem ilyen szintű gondolat még eszembe nem jutott.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Somatom
veterán
-
zsid
senior tag
válasz Teodor52 #11399 üzenetére
Az átlag vontatón 315/60-70 -es gumik vannak. Az oldalankénti futófelület szélessége 630mm, a super-single abroncs esetében meg csak 495, ami nagyobb felületi nyomást eredményez és ez már önmagában kizárja a jobb fogyasztást szerintem
Keress rá az árára, egy ilyen super-single abroncs 500 000+Ft, míg egy sima 315-ös ugyananttól a gyártótól 160-200 000 max. Ha Hankookot veszel akkor azt mindjárt csak 100/db Egyszerűen drága, túl drága.
Másrészről egy defekt esetén hali, megállt az élet. Azért a duplakerekezésű húzó esetén egy defekttel még mozgóképes a jármű, ehhez sok esetben van pótkerék..Azok, akik szerződött partnerek és pótkerék nélkül járnak - pl Waberers - gáz esetén hívják a mentést és 315-ös Michelin gumit akármelyik gumistól leakasztasz Nyugat-Európában, na de 495-öst?
Ha dupla tankos kiszerelés helyett egy tankkal veszed a vontatót akkor spóroltál 600kg-t az áru javára... Az elmúlt 17 évben a félpótkocsik is annyit fejlődtek, hogy ma már csak közúti használatra tudsz venni olyan könnyített félpótokat amik akár egy tonnával könnyebbek, mint az elődök. Igazából ennek a guminak kb semmi előnye nincs, így ment a süllyesztőbe a többi bukott innováció mellé.
Azért a mézes-mázas innováció és a valóság az sokszor köszönő viszonyban sincs egymásban a logisztikában és a fuvarozásban.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz Teodor52 #11409 üzenetére
"2003-as Rábaringes Michelin XOne teszt 2%-os fogyasztáscsökkenésről számolt be"
És már hány éve tudjuk, hogy az izolált körülmények és a közút olyan mocskosul messze vannak egymástól. Mert lehet a Rábaringen hozza a 2%-ot, de az M1-es aszfaltburkolata meg nem olyan, mint a Rábaringé...
Amíg nyergessel dolgoztam nálunk voltak Continental hiperszuper Eco gumik illetve voltak a klasszik Bridgestoneok. Tudod milyen, amikor szakadó esőben dombnak fölfelé az autópályán folyamatosan visszajelez a kipörgésgátló? Én szerencsére 70 tonnára vizsgáztatott szerelvényel jártam, így kimaradtam az ECO, üzemanyagtakarékos gumik bulijából, cska párszor vezettem ilyet de szerintem ultra nagy szopás. Nyáron, száraz időben, autópályán tökmindegy, ott tökéletes. Télen, Szlovéniában amikor már van két centi hó vagy épp a Tauernen át.. járjon vele a qrvaannya.
Amúgy ahova ezeket találták ki, ott van külön téli és nyárigumi szett, mindenki két garnitúrán gurul ( vannak ilyenek itt Svájcban is, pl tesómék cége). Ez aztán baromi környezetbarát...Nagyon nagyon sok dolgon lehet a fogyasztással spórolni, és sokkal többet mint a 2% a gumival. Nálunk 90km/h-ra rendelt autók voltak és a fuvaroknál is normális volt a haladós tempó. Tudod mivel spóroltak voltan legalább 15%-ot? Ha úgy szervezik a fuvarokat, hogy ne teligázzal kelljen mindenhol vágtatni, hanem legyne elég csak 78-cal és ehhez rendelnek autót. Garantált 15-20% üzemanyagmegtakarítás.
A videón nem cserél, csak felrak. Azért azt is megnéztem volna, amikor a 300 000km-t futott, felnire rágyógyult gumit simán szerelővassal leveszi, tuti szívott akkorát hogy öröm volt nézni
Ezt az abroncsot az előtt mutatták be, hogy én elkezdtem volna a fuvarozásban dolgozni. Eltelt majd 15 év, lassan nekem is megvan a 2 millió km, de közúton még egy ilyet sem láttam, pedig ha nem is mindenhol de azért néhány országban és parkolóban már megfordultam.
Észak-Amerika egy más világ. Ott a dobfék is népszerű, a fékezetlen A tengely is népszerű, az ABS nélküli pótkocsi is teljesen alap, a légrugózásról meg még nem is hallottak. Európában a pótkocsik már 30 éve 385-ös gumiokon gurulnak, az amcsiknál a nagyobb része még mindig duplakerekes 315-ösön ( vagyis ennek a helyi megfelelőjén). Felesleges az különböző kontinenseket összehasonlítani, mert a fuvarozásban brutálisak az eltérések. A távolkeleten pl még mindig népszerő a 16 és 24 hengeres szívódízel, nálunk meg...<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz Teodor52 #11414 üzenetére
"A másik, hogy te a nagyobb felületi nyomásból eredően azonnal elvetetted a fogyasztás csökkenést és mint innovációt is, hogy ment a süllyesztőbe."
Nem, én a nagyobb felületi nyomás miatt cska a fogyasztáscsökenést vetem el, nem az innovációs jellegét."Kenworth T610"
Ausztrál piacos jármű. Az teljesen más világ, leginkább azért mert ott már nagyon rég óta futnak párhuzamosan az európai és amerikai járművek. Sok esetben messze az amerikaiak előtt járnak.A többi amit felsoroltál az valamilyne módon köthető európai gyártóhoz ( Volvo, Daimler illetve a Paccar részéről a DAF ) és egyik sem idősebb 4 évesnél. Amikor a Volvo megpróbált komolyabban betörni az amerikai piacra, akkor elsőre neki sem sikerült. Az eladások növelése érdekében kénytelen volt a VNL-t Eaton Fuller váltóval és Cummins ISX motorral árulni, és kb mindent kidobtak belőle ami Európai. Se légrugózás, se fékezett A tengely, se ABS.
Amikor a Hunland behozta az USAból a VNL-t akkor nem tudták az EUban forgalomba helyezni. Kapott egy európai,fékezett FH első hidat, EBS-t egy FH16 6x4-ből és csak ez után sikerült honosítani Az USAban olyan a műszaki előírás, hogy ha rendelkezik a vontató megfelelő retarderrel ( a jakebrake is tökéletes) akkor nem szükséges a kormányzott tengelyt fékkel felszerelni, és így járnak 105-110km/h-val!
Nyilván az USAban sem állt le a fejlődés, csak nagyon nagyon sokáig semmilyen igény nem volt ezekre a technológiákra. Nálunk már vagy 30 éve van ABS minden nehéztehergépjárművön, sőt ADR-es járművökön már ROP/TROP is lassan 10+ éve, addig odaát az európai gyártók "térnyeréséig" ezzel a kutya nem foglalkozott. Most már viszik a Volvokat is D13-mal és D16-tal, I-Shifttel de korábban ezek senkinek nem kellettek.
Míg nálunk már 1991-ben a renault Magnumnál széria volt a légrugózású fülke, addig a nagy vízen túl máig nincs egy darab sem - pedig laprugózásnál és akkora tengelytávnál áldás lenne.
Ott nagyon nagyon sokáig jobban előtérbe került az egyszerűbb,olcsóbb, könnyebben fenntartható technika mint a drágábban fenntartható innovatív megoldások. Most már az új járműveket ott is tudod kérni minden földi jóval, de az amerikainaknál a haszonjárművek csereciklusa is teljesen más, mint nálunk így még mindig nagyon nagy a "mieinkhez képest buta" járművek aránya. Ez most nem azt jelenti, hogy megszólnám őket, vagy rossz lenne. Az ottani fuvarozásnak ez így megfelel, gazdaságosan nyomják, ő dolguk. Ott is lesznek majd még gondok, amikor kiderül hogy mégsem sikerült tökéletesen integrálni az EBS-t és karácsonyfa lesz a műszerfal, mint az IvecocbanA super-single abroncs kapcsán:
ezt nem én írom le, hanem a piac. Akármennyire is jó és innovatív valami, ha a piac számára nincs sok előnye és drága akkor sosem fog elterjedni. Ezer és egy ilyet láttunk már a történelemben, amikor teljesen király cuccok mentek a süllyesztőbe, mert...
A super-single abroncs nem új technológia, 17 éve mutatták be és 17 év alatt nem terjedt el. Szerinted mennyi idő kell neki, míg kiforrja magát? Még 17 év?Az meg, hogy mit mutatnak be egy techdemon, nem mérvadó. Nézd meg az új jármű bemutatókat: nagy fülke, full extra, bőr belső, minden kipipálva az extralistán.. aztán nézd meg, hogy veszik nagy tételben a kamionokat: full fapad.
Nekem az Euro6-os Scaniám mondhatni full-extra volt,hűtött-fűtött bőr, navi,adaptív tempomat, xenon... Haverom is kapott egy ilyet, kézi váltóval, manuál klímával ééésss a 124-es Scania halogén lámpatestjével!! Tudod miért? Mert ha a Xenon-t beküldi egy felverődő kavics akkor az egyből 300 000Ft-os kár, ha a másikat ahhoz meg 4500 forintért veszel lámpaburát a truckshopban. És ez a valóság, amit én sem akartam elhinni, de ez 2016-ban szempont volt egy 8 autós fuvarozónál! Na ehhez képest amit a techdemokon látsz az űrtechnika.
Amikor kötelezővé tette az Eu a collision warning systemet a kamionokra, akkor tudod mi volt az Actrosban alapáron? A radar és a figyelmezettő sípolás, de fékvezérlés már nem volt! Ismerek olyatm aki úgy vette meg a nettó 100 000 euros 3 tengelyes nehézvontató Actrost, hogy nem kérte bele azt az extra funkciót, hogy ez meg is állítsa az autót, mert plusz 1000 euro lett volna ( és akkor mindjárt lett volna adaptív tempomat is).
Szerinted ebben a fillérbaszó világban, majd pont az ilyen sokadlagos dolgokat fogják nyomni, mint a super-single abroncs? Mondom, én nem írom le, de 15 éve látom mi folyik a nemzetközi fuvarozásban. A belföldit meg inkább hagyjuk, mert ott aztán megy még mindig a vágott gumi meg a futózott gumi, mer ócsó.
Teljesen máshogy látja ezeket a dolgokat az ember kívülről, teljesen más al ogikus és a racionális kívülről mint belülről, amikor már átlátod a rendszert.<tRucKdriFteR>
-
HoTaZo
őstag
válasz Teodor52 #11673 üzenetére
Ha forgalomtól elzárt területen dolgozol, pl. bányába mész, ott belső tevékenységet végzel; eszközöket, anyagot területen belül mozgatsz, akkor nyomhatsz OUT-ot. Ha rakodni mész, akkor nem.
Telephelyen, ha szintén belső mozgatást végzel.Amíg a tevékenységi időd le nem jár.
Pl., 2 óra utat teszel egy elzárt területre, normál tacho használat, területen belül OUT be, 8 óra belső mozgatás, OUT ki, vissza a telepre 2 óra, normál tacho. (GKI oktatás téma volt). Csak azt nem tudom (értem), hogy kell-e pihenőt tartani OUT-ban? Mert így lehet effektív 12 óra folyamatos munka is.
(#11674) FPSTunker : Ha azért mész oda, hogy meg vagy lerakodjanak, akkor normál munkának számít. Nincs is értelme OUT-ra rakni, úgyis a tevékenységi idődbe számít bele.
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
HoTaZo
őstag
válasz Teodor52 #11675 üzenetére
Ha idegen vagy saját telephelyen akarod az OUT-tal elkerülni a 15 órás tev.idő túllépést, akkor régen rossz. Erre nem használható az OUT! Ha a fel-, lerakó elhúzza az időt, akkor "bocs, de rakodás leáll, pihenő után folyt. köv." Ez persze nem így működik a való világban, ezért van már a legtöbb helyen, hogy megkérdik, hogy meddig van időd? Ha előreláthatóan nem fér bele a rakodás vége az idődbe, akkor pihit, kell kezdeni és utána jöhet a rakodás.
Most pont ilyenben vagyok, Frankfurt, Dachser, rakodás 16-22 óra közt, 4:30-kor kezdtem. Mondták, hogy tegyem le a pótot, aztán pihi után jöhetek érte. Az nem szabályos, hogy "várjál 16 óráig, állj rámpára, 19:30 előtt nyomj OUT-ot, 22 órakor húzz el a rámpáról, oszt' csinálj, amit akarsz". Majd reggel 4-kor bemegyek a pótért, mert az utolsó lerakóm fix 15 órás, ha 22-kor vagy éjfélkor mennék érte, akkor kifutnék a tev.időmből 15 óráig. Ott se OUT-olnék semmi pénzért!Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
HoTaZo
őstag
válasz Teodor52 #11678 üzenetére
Honnan tudná a tacho, hogy vittek vagy én vezettem a telephelyig? Meddig volt effektív pihenőm?
A legújabb generációs tacho tud közvetíteni minden tevékenységet, ha belebirizgálsz, azt is jelzi. Ha rámpán állsz és nem munkán vagy készenléten van, azt látja kívülről. Ha egy cég mellett dekkol a szerv és veszi a tacho jelét, akkor megjelenhet és ha rámpán vagy, jobb ha már készenlétre vagy munkára van állítva, mert ha pihin van, akkor céltudatosan jön hozzád büntetni. Vagy ha túlvezetsz, akkor azt már fogja tudni, mielőtt megállítana.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Apple Watch
- iPhone topik
- Apple iPhone 13 Pro Max - őnagysága
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Raspberry Pi
- Revolut
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Miniatűr csúcstelefonnal készül a Vivo
- AliExpress tapasztalatok
- További aktív témák...
- IPhone 15 Pro max 256GB gyári független hibátlan!
- Újszerű Razer Blade 15 Advanced Mercury White - i7-9750H - 32GB - 512GB SSD - Win11 - RTX 2070 8GB
- IPhone 15 Pro max 256GB gyári független 2024.10. 09. Apple garancia
- T16 Gen1 27% 16" FHD+ IPS i5-1235U 16GB 256GB NVMe ujjlolv IR kam gar
- MSI MAG Z790 TOMAHAWK WIFI
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen