- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- eldiablo: Mennyire strapabíró egy GShock?
- t72killer: Fürdőkád kontra elektromosság: XXI.század
- sziku69: Szólánc.
- gerner1
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Mr Dini: Mindent a StreamSharkról!
- Boss81: Halott Torrentek keresése, törlése egyszerűen.
Aktív témák
-
Calogero
addikt
Én félve kötöm be az övet. Nálunk pont forditva történt.
Egy idióta miatt aki záróvonalnál előzött történt minden. Hogy elkerüljem a frontális csattanást félre rántottam a kormányt így a 2 rossz közül a fát választottam. Mindenketten bevoltunk kötve. És a páromat úgy megrántotta az öv hogy olyan súlyos belső sérülest szenvedett az övtől, hogy mire kiért a mentő majdnem meghalt (lép, mellkas, belsővérzés...stb) -
feise
aktív tag
válasz
jerry311 #1096 üzenetére
ezt a mondatot itt lenyúltam ;) de így igaz.. engem még sosem zavart az öv.. sőt.. ha nem vagyok bekötve, oylan, mintha ruha nékül sétálnék az utcán.. nagyon megszerettükl 1mást!
Valszeg én is csak azért ahsznéálom,mert már emntett meg... elgondolkodtató, amikor a 6-7 éves gyerek ott ugrál az első ülésen, perzse anyuci sincs bekötve.. mindez 70-80-nál ERzsébet-hídon
EMBEREK! gondolkodjatok máár! no meg pesze elég igazságtalan a közlekedés.. normálisna mindenkienk 2-4-6 ..... légzsákos ABs-es monstrummal kéne járni... kamionokra is kéne valami védelem.. idióta Audis (sajna nekem ez a véleményem.. nagyont etszik az autó, rajongok érte, de audit csak kopasz álltaok vezetnek.. tisztelet a kivételnek
) .. előz kaynarban, szembe jöna MAtiz 3 gyerekkel, anyuci, apuci....
-
Melody
csendes tag
válasz
jerry311 #1096 üzenetére
De olyan szitu is volt, hogy vlaki csak azért élt túl egy balesetet, mert nem volt bekötve.
Egy ismerősöm is túl élte volna, ha nincs bekötve, de be volt.
Sajnos neki ilyen balesete volt. Én sokáig ezért nem használtam.
De persze nagyobb az olyan esetek száma, ahol az őv mentett életet. -
Melody
csendes tag
Mi régen nem kötöttük be magunkat soha, aztán mikor a páromnál
szinte hobbívá vált a bírság csekkel hazaérkezés, rászoktattuk magunkat.
Kb. 1 hete kötöttük be magunkat minden esetben,
amikor egyik este csörgött a telefonom... a párom hazafele elrepült az
autópályán. 130 km/h. Karcolás nélkül megúszta, az autó totálkár.
A szélvédő kirepült, ha nincs bekötve, ő is megy utána.....
Bekötve pedig egy karcolás sem volt rajta!!!! -
-
csongi
veterán
válasz
#64791808 #1086 üzenetére
Az új motoroknál igazából nem kell gázt adni indításkór, de ha megfigyelted az indulás pillanatában mér el is alszik a visszajelző lámpa, tehát már alacsony fordulaton is működi a szivattyú. Ua ha kerék hajtja meg a motort. És a fötengelynél mindig marad egy finom olaj fílmrétag ami a súrlódási erőt tökéletesen csökkenti mig a szivattyú teljes olajnyomást nem produkál.
-
#64791808
törölt tag
válasz
hobizoli #1082 üzenetére
két dolog van.
1., a kenést a főtengely forgása adja, ez szent igaz, de nem azonnal kezd kenni a rendszer, 4-5 másodperc késés van kb.
2., nyílván nem úgy néz ez ki, hogy egyszer kenés nélkül megyek 10 métert és ledöglik az autó. Ezt úgy kell értelmezni, hogy ez egy koporsószög a motor koporsójába, csökken az élettartam, érezhetően akkor, ha valaki ezeket a bakikat rendszeresen elköveti. -
#64791808
törölt tag
válasz
hobizoli #1081 üzenetére
hány lovas volt az az 1,9 TD? max 90, és nem common-rail volt, nem volt 16 szelepes, stb. a modernt turbódízelek teljesítményre vannak hegyezve, és a feltöltött üzemre vannak állítva. csakhogy 1500-ig nincs nyomás, így ezalatt elvérzik a verda, míg a régebbi dízelek nem.
sokat vezettem egy citroen jumpy (fiat scudo) 1,9TD-t, 90 pacival. Azt szívódízel szinten lehetett kapcsolgatni, 1500-nál toltam neki a következő fokozatot, bírta. ezt megcsinálnám a 20 lóval erősebb, kisebb kasztnit cipelő citro c4-emben, megpusztulna.
Da ist der Hund begrabt. -
#64791808
törölt tag
az olajzás megszűnése autótól függ. nyertél, kispolszkiban nem szűnik meg
na akkor nézzünk meg pl egy PD130 tdi-t vagy egy 2.0 FSI-t, ezek modernebb motorok. ezek abba beledöglenek, ha rendszeresen gázt adsz indításkor, pont az olajzás miatt.
más: biztonsági öv. Nekem annyi, hogy beülök, és izzítás alatt pont bekapcsolom, MINDIG. ha nincs rajtam, hiányérzetem van. egyszerűen nem látom az okát annak, hogy valaki nem kapcsolja be. ennyi. -
hobizoli
nagyúr
Olajakrol: Bővebben: link
hobizoli -
hobizoli
nagyúr
Szembe szomszednak a rancfelvarrott R19 Chamade-jat, ami 1.4i itt huzgaltam az utcaban, amikor lemosta a motorteret aztan nem indult be, addig huzgaltam, amig beindult, kicsit kehes volt mert eleinte csak 2-3 henger jart, aztan nagy nehezen beindult mind, beall vele a kertbe aztan ott jaratta orakon at, hogy kiszaradjon a hotol midenhol a motorter.
hobizoli -
hobizoli
nagyúr
válasz
#64791808 #1064 üzenetére
A szivattyut a fotengely hajtja, szoval ha az forog, akkor mar van vmi olajzas is. Ha behuznak/betolnak egy autot akkor ennyi erovel mindig szetb@sszak a motort, valtot kupplungot? Nem hinnem...
Nem a gyujtastol lesz kenes, hanem a motor forgasatol. Olajzott felulet az olajos felulet marad akarmit csinalsz, ha leallitod kkor az nem lesz femtisztan csontszaraz sosem. Senki nem mondta, hogy km-ken keresztul huzzak gyujtas nelkul a motorfeket probalgatva, akkora tavon mar nyilvanvalo, hogy keves lesz ez az olajmennyiseg, ami odajut. Nem hinnem, hogy nehany sec gyengebb olajzassal, ilyen lassu forgasnal szinte nulla terhelsnel, barmi kart tudna okozni benne. Par hete egy ismerosomnek 160km/h koruli temponal elrepedt a roppantasnal egy flexibilis olajcsove az olajhutonel, hirtelen nagy fustfelho mogotte, megallt az autoval egybol. Szerinted 160-nal mennyire van olajzasigeny? Biztos jobban, mint gyalogostempos gurulasnal a gyujtas nelkuli motorfeket probalgatva. Semmi baja nem lett meg igy sem a a motornak, de meg a turbonak sem, ahol kell volt olaj igy is, pedig a nyomas hirtelen eltunt. Kicserelte a csovet es kesz. Azota is hasznalja az autot.
hobizoli -
hobizoli
nagyúr
válasz
#64791808 #1062 üzenetére
Nekem egy nem agyon elektronikazott, tisztan a hagyomanyos mechanikus adagolos Fiat Tipo 1.9TD-m volt, ez egy emelkedon csak a kupplungot engedve felment, ha mar ment annyira, mint az alapjarat kozeli fordulat, mar el is engedhettem mindent, ment fel elore a emelkedon, tartotta az adaglo a fordulatot, a korabban leirt lefulladas ellen. Sot, hidegen fel is vitte 1500-g is, csak valtani kellett, 2-sben meg felvitte akkor is emelkedon lassacskan, sik uton siman 5.-g fel lehetett valtani, ekkor 1500-nal 65-l ment egy gazpedal nyomas nelkul. Tanulo autonak kivalo
hobizoli -
Grimgor
csendes tag
Erre van egy nagyon jó sztorim! A haverom apjáékal lementünk a nyaralójukba a dunához(Baja).Két kilóméterenként van egx nyaraló,elég nyugis hely! Na de a lényeg az öreg egyik este elment az 5kilóméterre lévö kocsmába és jól betintázott!Utolsó vendég lévén beülteték az autóba(1.9DVWPassat)itt ugysem lehet semmi baja majd kialusza magát!Na mindenki elment,az öreg megébredt hajnalban majd ő hazavezet el is indította a verdát de mindjárt el is ájult és tövig nyomta a gázpedált!5 órét pörgött e verda nyél gázon mire a kocsma tulaja kiért és le állítota!De a kocsi sajna kilehelte a lelkét!
-
feise
aktív tag
válasz
Grimgor #1074 üzenetére
BMW... ''ha szervizelve van mindig, rendesen, semmi baja nem lesz.. de ha nem.. szépen gyűlnek benne abajok,a zhtán a gatyád is rámegy'' egy szerelő...
hát van benne valami... Drága mulatság a BMW... bár újabbakkal tól sokáig nincs ilyen gond, mert mire előjöne, úgyis ellopják! -
feise
aktív tag
válasz
Panzermeyer #1071 üzenetére
van aki nem köti be magát városban, mert úgyis lassan megy.. pár éve belénk ''szállt'' egy Suzuki (VW Passat-ba).. nem vette észre, h meg kéne állni... PUFF.. Passat TOTÁLKÁR! Suzukis nem volt bekötve => szélvédőn nagy repedés, vérfolt.. no comment!
szerencséere rászoktattam amgam és a családtagjaimat is, h még 100 m-re is kössék be magukat..
hallottam már olyat is, h azért nem köti be magát, mert akkor nem tud kiszállnia kocsiból... => szintén no comment...
LÉNYEG, h mindenki kösse be magát mindig! sajnos nagypn sokan azért halnak emg az utakon, mert nem kötik be magukat.. -
Grimgor
csendes tag
válasz
DigitXT #1008 üzenetére
HAli!Nekem autómatám van egy jó öreg MERCEDES 123D 2.4Diesel!
28 éves a kislány és most érzi magát elemében!8 éve van nálam de a kötelező szervizeken kívül mást még nem kellett csináljak vele!Hiába akkor még egy életre csináltak autókat!Még két év és veterán vizsga!Elenben az öregem 525 tds BMW -je már két váltót megevett pedig az is autómata!
-
csongi
veterán
válasz
Panzermeyer #1071 üzenetére
Na ez az amire gondoltam.
-
csongi
veterán
válasz
#64791808 #1069 üzenetére
Igaz! És az se normális aki nem járómotorral motorfékez, de attol az olajzás nem szűnik meg. És gyakorlatban ha kell az injektorost is meg lehet húzni attól még nem fekszik le.
Amint látom a motorfékkel egész jó kis témát találtam
de mi a helyzet a bisztonsági övvel.?
[Szerkesztve] -
#64791808
törölt tag
egy pillanat, motorfékezésről volt szó, itt jegyezném meg, hogy a motorfék az nem üzemi fék, hanem tartósfék
lényeges különbség van az egyszeri behúzás és a tartósfékezés között. egyszer.
másodszor is behúzni benzines szívómotort lehet, olyat, ami nem injektoros. kispolszki, zsiguli, régi benzines kocsik. aztán több ilyen nincs. -
csongi
veterán
válasz
#64791808 #1064 üzenetére
''aki leálított motornál meggurul és felengedi a kuplungot, az kurvagyorsan adja vissza a jogosítványát. akkor ugyanis 0 oljazás van,''
Azért az olajzás nem szűnik meg csak úgy pillanatok alatt. Ha behúznak egy autót annak sem lessz szétb@szva a motorja. Ugyanis tök mindeggy hogy húzod vagy indítóval tekerteted az olajszivattyú mind két esetben működik. Az viszont tény hogy nem tesz neki jót. -
Panzermeyer
tag
válasz
#64791808 #1064 üzenetére
nekem polskim van ezt már mondtam, ott pedig nincs olajszivattyú hanem a centrifugális szűrő keringteti az olajat
tehát akkor is van olajnyomás amikor épp gyújtás nincs ráadva
amúgy meg, megint csak az én polskimból kiindulva... kb 200-300 méter megtétele után járódik ki úgy a motorból az olaj hogy hangja legyen (nem ellenállása)
tudom mert a régi kocsimnak szokása volt hidegen elfelejteni olajnyomást csinálni
[Szerkesztve] -
#64791808
törölt tag
benzines:
új autóknál leszabályozásnál ugat a motor, ahogy egy pillanatra elveszi a gázt, és már adja is vissza
régi motornál van lamba-szonda, ami érzékeli a kipufogógáz benzin-sűrűségét, és ha elégetetlen üzemanyagot érzékel, akkor visszavesz a benzinmennyiségből. na ha egyesben leparkettázod a gázt, akkor felmegy a furdulat, a lamda szonda érzékeli, hogy kezd dúsulni a kipufogógáz, és ott maximalizálja a bejuttatott üzemanyagot. ingadozik a fordulat egy picit, de nyomhatod akárhogy, nem megy feljebb a fordulat
dízel:
a régebbi dízeleket nem kell szabályozni e tekintetben, olyan a nyomatékgörbéjük, hogy szabályozzák önmagukat. 4 ezer felett szép lassan elfogy az erő, mindegy mit csinálsz, nem pörög tovább
az új dízeleket (amelyek alatt a common-rail vagy hengerenkénti piezzo-befecskendezésű turbódízeleket értjük) agyonelektronikázzák, annyira precíz égéskörülmények vannak, hogy a motor elpöröghet ötezer fölé és, anélkül, hogy nagyon visszaesne az ereje, étt viszont a lambda-szondához picit hasonlító szabályozás van, mondjuk 5k fölé nem pörög. kultur dízelt egyébként nem engednek 4500 fölé, mert nem szereti, meg értelme sincs -
#64791808
törölt tag
válasz
Panzermeyer #1057 üzenetére
aki leálított motornál meggurul és felengedi a kuplungot, az kurvagyorsan adja vissza a jogosítványát. akkor ugyanis 0 oljazás van, és akkora motor belső ellenállása, hogy elnyírja a kuplungot.
álló motorral a motorfék nem 3x erősebb, hanem szétb@ssza a motort. -
#64791808
törölt tag
amikor elveszed a lábod a gázról, akkor a bypass szelep miatt azonnal eltűnik a turbónyomás. utánna hiába taposol rá, kell kb fél-egy másodperc, míg felépül.
annál a motornál javasolt úgy váltogatni, hogy a fordulat ne essen 1800 alá, továbbá váltások közben egy kis gázfröccs sokat javít a sebességbe tétel utáni gázreakción. ennek lassú váltáskor van értelme, ha gyorsan gangolsz, és dinamikusan vezetsz, nem kell. -
#64791808
törölt tag
válasz
hobizoli #1054 üzenetére
jómost ezen felesleges összeveszni, a fogyasztás motorfék mellett sem nulla, nyílvánvaló.
a motorfék rövid lényege az, hogy az égéstérbe minimális üzemanyag jut, ami ahhoz elég, hogy a körfolyamatot fenntartsa. mivel a motornak van egy belső súrlódása, ezért ellenálást jelent a forgó keekek számára. ilyenkor egyébként az alapjárathoz szükséges üzemanyagmennyiséget kapja a motor, kb.
a túlpörgés/fulladás effektus valóban jelentkezik, de a kettő közül inkább a fulladás az, ami kiemelendő. modern turbódízeleknél megfigyelhető, hogy mennyire milliméterre be van állítva az alapjárat, rezzenés nélkül. hülyére van elektronikázva a motor.
a turbódízelek alsó fordulattartományban jelentkező gyengesége tükröződik vissza akkor, amikor emelkedőn kézifék nélkül indulsz el. ha egyszerre engeded a kuplungot és nyomod a gázt, akkor a gázt le is padlózhatod, mert nem az adagoló nem nyom be annyi gázolajat, nem tudná a motor elrobbantani. a psa-féle 1.6 HDi-t próbáltam, ott ha nem nyom az ember egy adag gázt az előtt, hogy a kuplungot elkezdené engedni, akkor tuti a fulladás. -
pweisz
senior tag
válasz
hobizoli #1054 üzenetére
Azt nem tudod hogy hogyan oldják meg a maximális fordulatszámot a motornál, újaknál egy bizonyos fordulatszámot ha elér a motor akkor visszaveszi a gázt, vagy valami ilyesmi. De régi autóknál? Bár itthon az autó sz.gép vezérelt, de még nincs benne letiltás, de szerintem ígyse lehetne szétforgatni, vagy igen?
-
hobizoli
nagyúr
Ehhez temahoz meg annyit fuznek hozza, hogy pl a dizel motoroknak van egy olyan tulajdonnsaga, hogy nagy fordulaton tulporog, alacsony fordulaton meg lefulladhat, ezert mindkettore van egy szabalyzo az adagolokban, tehat ez muszajbol is gazt fog adni az alapjarat kozeleben, mikozben vegig motorfekez az auto, es ez azokban is mukodik, ahol az elektroknika az autoban az izzitasbol es a vilagitasbol all. Azaz a fogyasztas jaro motornal tokmindegy mi forgatja sosem lesz 0, sot alapjaraton fogyaszt a fajlagosan a legtobbet, hiszen nem megy sehova a kocsi, de jar a motor, gondolj csak a dugokra, alig mesz, megis mennyi uzemanyag elfogy igy 100km-kent.
hobizoli
[Szerkesztve] -
hobizoli
nagyúr
Egy, meg a 70-s evekben kiadott nemzetkozi rendelet szerint az autok km orajanak 60km/h-g 100% pontossagunak kell lennie, ez felett meg tobbet kell mutatnia, mint amivel valojaban mesz, de az, hogy mennyivel az viszont nincs meghatarozva. Ennek kozlekedes biztonsagi okai vannak, hiszen kisebb sebessegrol elobb megallsz.
hobizoli -
feise
aktív tag
válasz
#64791808 #1045 üzenetére
kis turbó.. (ecopower)
neeeem.. nem erre gondlok... megy az turbó nélkül is.. csak nem reagál azonnal a gázpedál.. meg lehet szokni, nema rórl vans zó.. minden új autó iylen asszem... és nem is arra ognodlok, h nehezen indul meg, emrt 1. nem igaz.. 2. üresben is... télleg nem zavaró, csak a jó öreg mechanikus után ;)
km óra tudtommal 10-15 % ot csal... 50-es táblánál, meg 60 felett fényképeznek..
30-s tábla.. hmm Szentendrei út.. végig 30, ehhez képes tmindenki 80-90-el emgy.. na ott lehetne kaszálni traffival...
[Szerkesztve] -
csongi
veterán
Ez ellen a sebeség mérési dolgok ellen én is lázadok. Szerintem a fer megoldás az lenne ha lenne a müszakiztató állomásokon egy mérőműszer. Az etalon, és ehez volnának hitelesítve a kilóméter órák, mégpedig úgy, hogy műszakivizsga alkalmával meghatároznák a kilóméter óra mennyivel tér el az etalontól, igy mindenki tudná mennyit csal az órája. de egy esetleges felnicserénél már újra kellene diagnosztikáltatni, mert a kerék átmérő változásával más értékeket fog mutatni az óra. Tapasztalatom szerint egy 10% sebességeltérés alatt nem fényképeznek. Ez igazábol a 30-as táblánál érdekes, 3km/h nem egy negy eltérés.
-
#64791808
törölt tag
elgondolkodik? az a saab nem turbó véletlenül?
idő kell, míg felépül a turbónyomás, és csak akkor indul meg az autó. ennek tökéletes iskolapéldája a kislöktérfogatú turbódízel. 1,6-2 liter. elindulsz, váltassz másodikat, és 2000-es fordulat alatt lepadlózod a gázpedált. a világon semmi nem fog történni, aztán picit meglódul, aztán 2000-től tol, ahogy kell. -
#64791808
törölt tag
marhanagy ökörség, amit az oktatód beszél.
1., szinkronizálatlan váltó. személyautóban vagy 30 éve nincs már, itt kiveszed sebességből, felengeded a kuplungot, gázfröccs, újra kuplung, behúzod sebességbe, és kuplung visszaenged. ez a dupla kuplungolás. itt lehet ilyenről beszélni
2., szinkronizált váltó, ma mindegyik személyautó ilyen. namost az üresben várakozást a szinkrongyűrűvel okolni nagy töketlenség, itt ugyanis mikor kiveszed sebességből, már szinkronizál, és már húzhatod is be a következő fokozatba. ha nagyon lassú a szinkron, akkor egy kicsit akarni fog a váltó, tehát pl elsőből másodikba húzod lefelé a váltókart, kettes előtt megakad egy kicsit, utánna beveszi. nincs értelme üresben várni. egyedül a hátramenetre kell figyelni, meg kell állni, mielőtt beváltod, különben recseg. ennyi.
el kellene küldeni az oktatódat géptanra. -
tildy
nagyúr
Van aki hisz a mesékben
Ugyebár a sebességmérők sem hazudnak?
(ha megadnának egy mérési pontosságot, ahogyan az a mérnököknél is szokás, hihetőbb lenne a dolog.. Egyébként sebességnél ha jól tudom, kb 55-ot csalnak felfele, vagyis 5%al töbebt mutatnak átlagosan a gépkocsik sebbességmérői, mint amennyivel mész.) -
csongi
veterán
Ezt minden autónál egy kicsit másképp kell csinálni. Sokk függ a a vas állapotától is. Kezdve a motrtól a kuplong át a fékekig. Persze a rutin is sokat számít. Viszont vannak gépek amelyikeknél nem kell erőlteni az autó felépítése miatt, vagy műszaki állapota végett. Muternak van egy régi fiestaja, na az nem rajong ezért. Hozzáteszem a kupluntárcsa sem tökéletes már, ezért nem erőltetem vele a dolgot, csak finoman lágyan. Tisztelni kell a kort.
-
feise
aktív tag
én már egészen rászoktam... ma vezettem a SAAB 9000-ünket először az R11-esem után.. hát LOL
így nem elhet vezetni..! elig érzem a gázpedált, meg a kuplungot.! a fék emg harap... asszem még el kelle vele töltenem pár km-et h megszokjam..
minden autónál így lesz ez? Apám bezzeg mikor először beleült, már ment is... :|
a pill. fogyasztás mér ő jó játék... hoztunk már ki 1.2-es Fabiából 88 l/100 km-es fogyasztást..!(5 személy, emelkedő, 120 km/h). szerencsére a sabb csak 30-ig mér, így nem olyan elrettentő...
[Szerkesztve] -
-
-
nagash
senior tag
Igazad van. Januári a jogsim és most vettem meg álmaim autóját (amit az aláírásba is láthatsz). Ez állítólag egy sportkocsi, mondjuk én a formája miatt vettem és felőlem lehetne 1,4-es is (ilyet nem gyártottak belőle). Ez az autó mégsem sarkall olyan dolgokra mintha apuci A8-asát terelgethetném. Sajnos vannak rajta változtatások (amik egy gyakorlott vezetőt segítenek, illetve nem gátolnak), de ezek eltávolításra kerülnek. Ez az autó nem egy Integra vagy Porsche, de 2-esben elgurul alapjáraton. 1989-ben sportautó volt. Így helyes.
Úgy gondolom, hogy kezdő létére minden embernek tudnia kell hol vannak az autó és a saját korlátai. Az én korlátaim szűkebbek mint az autó korlátai így igyekszem a sajátomon belül maradni és később sem átlépni (egyiket sem).
Köszönöm aggódásod! -
steve@prhw
őstag
pillanatnyi figyasztást kijelző autót, és próbáld ki vele... motorféknél (érzed is... ) a fogyasztás 0
Igen, ez igaz injektoros autónál, ott valszeg egész egyszerűen ''elzárja'' az anyagot, így még nagyobb a motorfék.
(Megoldható karburátoros autónál is, pl. szüleim kocka ladájában (ezeröccsi) van egy kis elektronikus kütyü, ami motorféküzemkor teljesen elzárja a benzint. Ja, és annak az 1500-as benzinmotornak van olyan motorféke, mint a mostani dízeleknek....)
Az üresbe váltogatós oktatóra csak annyit: valszeg aszinkronváltós teherautóval járt sokat az ürge, és úgymaradt... (Ismerősömnek volt egy Steyr teherautója, az egy kisebb orgonaműsort előadott induláskor, mivel levegős volt a kuplung és a váltó is. Úgy kellett menni vele, hogy kuplung 1 kuplung 0 kuplung 2 kuplung 0 kuplung 3 stb..., és úgy hangzott, hogy cccc-sssz-cccccc-ssszzzz-ccccccc) Egy normális szinkronváltós autónál ez hülyeség, ha már ezen múlik a váltó élete, akkor régen rossz...
szerk: elírás
[Szerkesztve] -
csongi
veterán
válasz
Panzermeyer #1028 üzenetére
Az alapjárati fúvóka most hogy jön ide?. bocsi nem vág az agyam dög fáradt vagyok.
Szerinted a pillangószelep mit szabályoz a karbulátorba? -
csongi
veterán
válasz
Panzermeyer #1026 üzenetére
Láttam, miéert?
-
Panzermeyer
tag
''Ha viszont egyáltalán nem, vagy kevés, vagy max. alapjárati benzin jut az égéstérbe, akkor a hengerben nincs/kisebb a robbanás, így akár vákuum is keletkezhet benne. Sőőt, mindenféleképpen van benne vákum, mert ha nyomás lenne benne, akkor megintcsak forgatná a kereket.''
alapjárati keverék akkor is bejut az égéstérbe ha te nem nyomsz gázt
vákum semmiképpen nincs benne mivel szívómotor, amennyi keverék kell neki annyit beszív, az hogy ez milyen dús tehát milyen arányban tartalmaz benzint és levegőt azt te szabályozod a gázpedállal, ha nem nyomod akkor kis százaléka benzin, a többi tiszta levegő
és mivel ez a kis mennyiségű benzin csak 7-800-as fordulat hajtására elegendő, a kerekek pedig gyorsabban pörgetik a motort, fékhatás keletkezik
ha jártas az ember egy kicsit a szívómotorok és a porlasztó működési elvében, nem nehéz elképzelni -
feise
aktív tag
engem apám bszogatott fotlyon, h használjam a motorféket!! szal rászoktam..
pici fék + visszaváltogatás 1×re -
csongi
veterán
Erre már nem emlékszem a suliból hogy hogy is van ez, Ezért vitázni se fogok rólla, és ha valóban így van akkor annak csak örülök. Viszont az autót jobban igénybe veszi, legalábbis addig amíg az ember meg nem tanulja ezt a teknikát rendesen. itt is érezni kell mikor szabad a kuplungot ráengedni, úgy, hogy ne lasítsa jelentősebben az kocsit, mint a fékek, kékező hatása. ha már jól megy, akkor szinkroba lessz a viszaváltott motorfék az üzemifék hatásával. Szerintem.
-
fasyrt
őstag
1. eset: lejtő.
Ugye motorfék használata erősen ajánlott, mert az üzemi fék (különösen a dobfék) hajlamos a túlmelegedésre. 2-3-ba váltasz vissza, gázt nem nyomsz, de a motor pörög. Minél magasabb fordulaton pörög, annál nagyobb a fékhatás. Mivel itt most az erőátvitel nem a motor felőli erőt továbbítja a kerék fele, hanem a kerék forgó mozgását adja át a motornak, a motor felpörög.
Namármost innen csak egyszerű elképzelés.
Ha teszem azt ugyanannyi benzin jut az égéstérbe, mintha sík terepen pörögne ennyit a motor, akkor nem sok értelme van a visszaváltásnak, mert akkor nincs fékhatás.
Ha viszont egyáltalán nem, vagy kevés, vagy max. alapjárati benzin jut az égéstérbe, akkor a hengerben nincs/kisebb a robbanás, így akár vákuum is keletkezhet benne. Sőőt, mindenféleképpen van benne vákum, mert ha nyomás lenne benne, akkor megintcsak forgatná a kereket.
Tehát hegyről így lejönni (Tesco) gazdaságos.
2. eset: visszaváltogatás.
Ha mész 60-nal 4-esben, bepirosodik a lámpa, akkor szépen elkezdesz visszakapcsolgatni. 3-asba teszed, némi kuplungcsúsztatás mellett, megint a kerék fogja a motort megmozgatni, nem a motor a kerekeket. Elméleti fejtegetést lásd fentebb.
A fékek kevésbé kopnak, ellenben a kuplungot némineműleg jobban terheli. Valamit valamiért. De akár te is tolhatod a járgányt üresben, és akkor a fogyasztás egyértelműen megállapítható:
1 adag brassói aprópecsenye / 10km.
Igaz, ilyenkor a futóműved lehet el lesz pilledve 1 kicsit. -
fasyrt
őstag
válasz
Panzermeyer #1014 üzenetére
Nem lesz nagyobb a fogyasztás. Kizárt dolog.
-
csongi
veterán
Gázt nem nyomok. Hagyom alapjáraton a motort.
''Mert ugye gázt nem nyomod, alapjárati fordulat a magasabb fordulaton vákuum lesz a hengerekben (-->motorfék). Vagy extrém lejtőn még az alapjárati benzinnél is kevesebb jut az égéstérbe, mert nem kell, nincs rá szükség.''Ez most egy kicsit zavaros. -
-
fasyrt
őstag
''Ehez hozzátartozikaz is hogy egy lámpát fokozatos visszaváltással közelítek meg, egyidejűleg nyomva a féket, nem egy benzintakarékos megoldás, de hatásos, és kellő pillanatban igen dinamikus is tud lenni.''
Hmm... Ez nem olyan dolog, mint a lejtős-visszakapcsolós? Hiába nagyobb a fordulatszám, nem a motor forgatja a kereket, hanem a kerekek a motort, így alakul ki a motorfék. Mert ugye gázt nem nyomod, alapjárati fordulat a magasabb fordulaton vákuum lesz a hengerekben (-->motorfék). Vagy extrém lejtőn még az alapjárati benzinnél is kevesebb jut az égéstérbe, mert nem kell, nincs rá szükség.
Ez így van 3 embertől kérdeztem meg, mind3 ezt mondta. (Édesapám [dízelmozdony-gépész], kresz oktató [gyak. is tart], oktató). -
csongi
veterán
válasz
DigitXT #1011 üzenetére
Ez tény és való. Az autómatánál nincs kényelmesebb dolog, vezetés szempontjából. Én sem szoktam sebességbe hagyni ha már állok, de féket nyomom És a kuplungon készenlétben van a bal lábbam, úgy hogy még csak épp hozzáér. Sárga Lámpa mikor elalszik már engedem is fel a kuplungot, és ez így jó. Sokan a zöld lámpa kigyulladásakor tuszkolják egyesbe, Na olyankor bánom hogy nem egy T72-s van alattam.
-
DigitXT
félisten
Egyébként pirosnál ki szoktam venni üresbe, hogy ne erőlködjön...
Fura amúgy, hogy vannak akik kb. végig a kuplungon állnak, hogy le ne maradjanak a zöldről, én meg ''érezni'' szoktam a lámpát, és mire sárga van, már sebességben van, és mehet. Amúgy egy-két éve már csak automatát vezet(get)tem (anyukám céges kocsija), és baromira elszoktam a kuplunggal történő macerálástól.
Városban nincs is egy ilyennél kellemesebb...
Pl. említették, hogy egyik kéz folyton a váltón, hát itt nem kell, ha meg kell a kraft (odalép az ember), úgyis visszavált, szóval jó cucc, na.
Amúgy szvsz erről lehet megismerni az automataváltós kocsit lámpánál: még ég a féklámpa, de már indul/kúszik...
Mod: mondjuk az szokott zavarni, ha lassan indul a sor, hiszen elvileg az lenne az ideális, ha mindenki egyszerre indulna a zöldre, csak ugye nem tudhatjuk, hogy valójában mikor indul az előttünk lévő, ezért a macera... Én általában az előttem álló-előttivel szoktam ''együtt'' indulni, aztán van, hogy kicsit vissza kell fogni az előttem lévő ''gondolkodása'' miatt, de ha minden jól megy (szokott), legalább az én reakcióidőm nem késlelteti a ''népet''.
[Szerkesztve] -
csongi
veterán
válasz
Panzermeyer #1003 üzenetére
Igen ha 20autó áll előtted. de ha a másik sáv megindul, és annyi hely van hogy gyorsan besorolj akkor nem lehet tökölni. mire váltassz és gászt adsz az autónak addira a kellő sebeségfokozatban lévő autó ami lehet mögötted is már melléd ért és te ott dekkolsz a lassabb sávba. Hidd el legyen a sebességedhez megfelelő fokozatban a váltó. a lassítás is intenzívebb, meg ha netán a lámpa felé gurlulva ez lehet egy 20km/h sebesség is, ha csak 2-ba vagy is és hátúlról belédszálnak nem fog előrelökni az előtted lévő autónak.De mindenki úgy csinálja ahogy neki tetszik.Ez az én vezetési szokásom. És ahoz hogy az embernek elég rutinja legyen ahoz bizony éves szinten azt min 25-30k kilómétert le kell csavarni. Rengeted múlik az első reakción, amit nem lehet tanítani, azt érezni kell.
[Szerkesztve] -
Szalma
őstag
válasz
Panzermeyer #1003 üzenetére
(Az oktatód maradi. Bármely modern vezetéstechnikai tréningen 9:15 az isten.)
Szeretettel:
Szalma -
Szalma
őstag
válasz
Panzermeyer #1001 üzenetére
(Vegyük a következő egyszerű példát: párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten a melletted lévő autóval együtt álldogáltok a pirosban. Majd szép lassan, a lámpára gúvadó szemekkel elkezd a melletedlévő ''csorogni'' előre. Ezt a szemed sarkából észreveszed, és konstatálod, hogy rohan a bamba, de te laza vagy és nem veszed fel a gyorsulós kesztyűt... Valaki dudál... DÖCCC!!! Te gurultál BAZI LASSAN hátrafelé...
Másik példa: tök álmosan, hazafelé menet az utolsó lámpánál álldogálsz, erős keresztirányú forgalom van. Pillangtsz nindenfelé, tükörbe is, majd egy hatalmas lökés hátulról! Egy teherautó, aki nem a te sávodban közeledett egy gyalogos miatt rádrántotta a kormányt. Te beszánkázol a kereszteződésbe...
Stb... Nem hinném, hogy olyen szegényes a fantáziád, hogy ne tudnál még 1000 forgatókönyvet kitalálni...)
Szeretettel:
Szalma
ui.: Pont az 1-2 éve aktívan vezetők szokták a legtöbb balesetet okozni, mert már azt hiszik, hogy tudnak vezetni. -
Panzermeyer
tag
''Ehez hozzátartozikaz is hogy egy lámpát fokozatos visszaváltással közelítek meg, egyidejűleg nyomva a féket, nem egy benzintakarékos megoldás, de hatásos, és kellő pillanatban igen dinamikus is tud lenni''
huh, na én ilyet még soha nem próbáltam, de asszem nem is fogok
nem értem, olyan egyszerű elgurulni a lámpáig nem? áll előttem 20 kocsi, minek váltogassak vissza? minek kellene hirtelen gázt adnom?
persze ha én következem akkor figyelek hogy rögtön jó sebességben legyek
Szalma:
szerintem ha meglátnál vezetni, elsírnád magad...
azért kormányzok mindig 1 kézzel mert a másik kezem szinte végig a váltón van (városi tötyögés) 40-50 körül
nekem az oktatóm 10:10-et mondott, a 9:15 hibás volt és hibapont jár érte mintha nem fognám 2 kézzel
Aktív témák
- AKCIÓ! Apple Macbook Air 13" 2020 M1 8GB 256GB SSD notebook garanciával hibátlan működéssel
- Honor Magic6 Lite 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Amazon Kindle 10th Generation ébresztős tok
- Honor 9X Lite 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Lenovo ThinkBook 14 G2 - 14"FHD IPS - i5-1135G7 - 12GB - 256GB SSD - Win11
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest