- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- Fecogame: A csámcsogás
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
Aktív témák
-
-
divot
veterán
Tipikus kezdő hiba, én is mindig ezt csináltam, és már előre féltem, ha át kellett menni Budára.
Valami kihalt, enyhe emelkedőn gyakorolj. Keresd meg a kuplug fogási pontját, ez az a pont, ahol gázadás nélkül lefullad az autó. Aztán gyakorold, hogy enyhén nyomod a gázt, és engeded a kuplungot, és a fogási pontnál lassan elindul az autó. Egyébként meg becsapós a dolog, mert emelkedőn úgy érzed, hogy nagyon sokat gurulsz vissza, ettől pánikba esel, és jön a lefulladás. Közben meg pár centit mozdultált hátrafelé.
Egyébként ha már ott vagy a gyakorló lejtőn, akkor kis gázzal és a fogási ponton tartott kuplunggal is meg lehet tartani egy helyben az autót.
Szóval nyugi, ezen túl kell esni, gyakorolj forgalman kívül. És ne foglalkozz vele, ha túl bő gázzal indulsz, legfeljebb majd azt hiszik, hogy vagánykodsz. -
divot
veterán
Dehogynem, mármint akkor is jelentekzni fogsz.
Na, de komolyan: csak nyugodtan, tartsd a követési távolságot, figyeld a lámpákat, az utat ismered, nem lehet baj. Ha meg lefulladsz, akkor azonnal kuplung, és újraindítás, észre sem fogják venni mögötted, hogy valami gond volt. -
divot
veterán
Muszáj pontos j-vel, könyörgöm.
-
divot
veterán
válasz
oceanearth #3483 üzenetére
''2 millió 2-ért ''régi'' Clio szervókormány, klíma, elektromos ablakemelő, állítható kormány, magasságában állítható vezető ülés, 4 légzsák, metál.''
Ez a legkisebb motorral is jó vásár volt. -
divot
veterán
válasz
oceanearth #3481 üzenetére
Szerintem esetében nem ez a lényeg. Mint ahogy nálunk sem az volt. Ráér az ember két-három év rutinnal lóerőket hajkurászni.
-
divot
veterán
Csak egy vidéki úton sokkal több olyan helyzet van, ami egy rutintalan vezetőnek gondot okozhat. Már az, hogy nem 50-el, hanem a duplájával haladsz. Aztán az előzések eleinte megoldhatatlan feladatnak tűnnek, szóval jobb, ha előbb megismered biztonságosabb környezetben az autót.
-
divot
veterán
Előbb csak a kerületben kolbászolj, ott lehet nyugis helyeket találni. És ha már úgy érzed, hogy nem von el túl sok energiát az autó működtetése, akkor indulj távolabbi utakra. Egyébként jó, ha eleinte a párod veled van, ez megnyugtató érzés.
Az is nagy segítség, ha nem merészkedsz idegen helyekre, mert ha ismered az útvonalat, akkor a helyes irányok, besorolások megtalálásával sem kell plusz energiákat lekötni. -
divot
veterán
válasz
Ariadne #3385 üzenetére
A Swift (új) elől sem szeretnek az autópályán a külső sávból. Inkább erőlködnek, csak hát 160-170-et megy a kicsike hosszútávon is, és ezt nem mindegyik régebbi nagyobbacska bírja. De azért villogni nem szoktam, mert azt valahogy egy Swiftben még én is nevetségesnek találnám. Pedig imádom az autó.
-
divot
veterán
Fővinform: ''Óriási dugóban állnak az autók péntek délután a fővárosban. A nagyobb utak és hidak forgalma szinte mindenütt megbénult.''
Most lehet gyakorolni. -
divot
veterán
Ne izgulj, az a legrosszabb ilyen helyzeben: én elsőre épp azért buktam meg, mert túlstresszeltem magam. Aztán épp ez a bukás döbbentett rá, hogy nincs itt semmi rendkívüli, a gépet ismerem, azt kell csinálni, mint máskor: használni a masinát A pontból B-be történe eljutásra. És így már simán ment a dolog, pedig a biztos meg akart szivatni, ezért egy órán keresztül kavarogtatott totál idegen könyékeken.
-
divot
veterán
Ma reggel 7.45-kor indultam a XVII. kerületből és 9.40-kor értem a II. kerület Párfány utcába. Asszem ezen két óra alatt egy kicsivel többet tanultam a vezetésről, mint az oktató mellett a jogsi megszerzéséig.
-
divot
veterán
Én is röhögtem akkor, olyan volt a helyzet. Sütött a nap, csicsieregtek a madarak, hangulatos kis falu, majdnem idilli az egész, leszámítva az árokban heverő autót, meg az előzményeket. És ahogy ülltem ott az árok szélén, úgy bámultak az emberek, mint ha valami kiállítás lenne, vagy cirkusz, vagy ilyesféle látványosság. Tényleg vicces volt, még ha inkább tragikomikus is.
-
divot
veterán
Szép kép volt: autó az árokban, én az árok szélén ücsörögtem szomorúan, mert vártam az autómentőt, a falu népe meg körözött körülöttünk. Időnként nekem kellett rászólnom a gyerekekre, hogy húzzanak már le az országútról, mert már csak az hiányzik, hogy elüsse őket egy autó. A legszebb azonban az volt, amikor megállt egy rendőrautó, odajött hozzám a rendőr, és megkérdezte, hogy milyen az új Swift, mert most akarnak venni a feleségével.
-
divot
veterán
Valamelyik reggeli hírblokkban láttam. A szakértő szerint elvakíthatta a tanulót a szikrázó napsütés, és az oktató meg vagy nem figyelt, vagy ő is elbámult, ez már sosem fog kiderülni. 150 méteren tolta a Puntot a vonat maga előtt, és a tanuló hölgy is életveszélyes állapotban van.
Én meg a feleségemet fogom ma délelőtt fuvarozni, és már előre utálom, mert egy merő dugó lesz az egész. -
divot
veterán
Most hallom, hogy egy Punto a sínekre hajtott, és eltrafálta a vonat: az autót tanuló vezette, a halott pedig az oktatója.
-
divot
veterán
Megállásnál, vagy indulásnál fulladsz le inkább?
Ha megállásnál, akkor csináld azt, hogy amikor kezdesz a lámpához érve lassítani, és kezd az autó egyre lassabban haladni, akkor lassan kezd nyomni a kuplungot is. Indulásokr pedig adj egy pici gázt, és csak aztán kezd el fölengedni a kuplungot szép óvatosan. Így csigalassúsággal fogsz elindulni, de ezért van a tetőn a T betű... Viszont rögződik a mozdulatsor. -
divot
veterán
Hidd el, hogy amint ráérzel a vezetésre vezetéstechnikailag, már egészen másként fognak menni a dolgok. Ha már ösztönösen nyomkodod a pedálokat, akkor marad időd minden egyébre. Persze ez általában nem jön csak úgy magától: én fél éve vezetek, és most kezdek eljutni arra a szintre, hogy bárhova el merek indulni, mert tudom, hogy majd tudok figyelni az ismeretlen utcákra is, míg korábban szinte teljesen lekötött a az autó kezelése. (Ezért a kezdetben csak jól begyakorolt útvonalakon jártam, hogy legalább az útvonaltervezésre ne kelljen figyelni. Tudom majd ajánlani neked is ezt a módszert, mert így viszonylag veszélytelenül szerezhetsz némi rutint.)
Addig pedig használd ki, hogy az oktató ''megvéd'', még ha sokba kerül is, akkor is menj annyit, amíg úgy nem érzed, hogy már hátráltat az oktató jelenléte. Mert meglásd, egy idő után már úgy fogod érezni, hogy jó lenne kipróbálni magad egyedül is, hiszen az az igazi, ha neked kell döntened, és nincs aki felülbírálja egy időben adott gázfröccsel, stb.
Szóval nyugi, a neheze úgy is majd akkor jön, amikor egyedül ülsz a saját autódban. -
-
divot
veterán
A 20 éves kor az kb. ugyanaz, mint a 18, azzal semmit sem érnél el. Saját tapasztalatból kiindulva inkább jó pár órával emelném az országúti vezetést, meg az éjszakait, és beépíteném azt a gyakorlópályát is az oktatásba, ahol szimulálják a különböző vészhelyzeteket és az extrém időjárási viszonyokat.
Tegnap pedig élőben volt szerencsém megcsinálni a rénszarvastesztet. A hosszú hétvége miatt tömött konvojban haladt a forgalom a 6-os főúton. Olyan 80-al mentünk, aztán egyszer csak látom, hogy kiávgódik balra az előttem haladó autó, de ekkor már én is húztam a kormányt, mert egy komplett gyerekülés hevert az úttest egyharmadánál... (Azért érdekelne hogy került oda...) Jól nézett volna ki az első szpojler, ha átzúzunk rajta. -
divot
veterán
válasz
viharhozo #1754 üzenetére
Hát ez érdekes.
Tehát ha 98-ast tankolok, akkor 30liter benzinnél 300 forinttal fizetek többet kb. A 30literrel elmegyek olyan 450Km-t, vagyis a Te adatod alapján megtakarítok 2,25 liter benzint. Aminek az ára több, mint 500 forint. De akkor miért nem tankol mindenki 98-ast -
divot
veterán
A közönségszavazat alapján úgy tűnik, hogy győzött a ''mehet a 98-as bele'' mozgalom.
Na most akkor jöjjön a következő kérdés: megéri az a literenkénti plusz 10 forint? -
divot
veterán
Milyen jó kis témát kaptatok tőlem estére.
De hálátlan leszek, maradok az OMW 95-nél.
Aktív témák
- Google Pixel 9a - a lapos munka
- Villanyszerelés
- Küszöbön a One UI 8 béta program
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- Akkus tok lehet a megoldás az extra vékony készülékek számára
- The First Berserker: Khazan
- Samsung Galaxy S24 FE - később
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
- Xiaomi Redmi Note 12 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R7 1700 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700 XT Rampage SHIVA Zalman 500W
- AKCIÓ! Biostar TB250 i5 6400 8GB DDR4 120GB SSD 500GB HDD GTX 1050Ti 4GB AeroCool V3X 500W
- Bomba ár! HP Elitebook 850 G3 - i7-6GEN I 16GB I 256GB SSD I RadeonI 15,6" FHD I Cam I W11 I Gari!
- Referencia Weboldallal Világítós bill+laptop bill magyarítás. Rania 3M -is! Touchpadok is.Posta ok
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest