Keresés

Aktív témák

  • #64791808

    törölt tag

    válasz pweisz #1060 üzenetére

    benzines:

    új autóknál leszabályozásnál ugat a motor, ahogy egy pillanatra elveszi a gázt, és már adja is vissza

    régi motornál van lamba-szonda, ami érzékeli a kipufogógáz benzin-sűrűségét, és ha elégetetlen üzemanyagot érzékel, akkor visszavesz a benzinmennyiségből. na ha egyesben leparkettázod a gázt, akkor felmegy a furdulat, a lamda szonda érzékeli, hogy kezd dúsulni a kipufogógáz, és ott maximalizálja a bejuttatott üzemanyagot. ingadozik a fordulat egy picit, de nyomhatod akárhogy, nem megy feljebb a fordulat

    dízel:

    a régebbi dízeleket nem kell szabályozni e tekintetben, olyan a nyomatékgörbéjük, hogy szabályozzák önmagukat. 4 ezer felett szép lassan elfogy az erő, mindegy mit csinálsz, nem pörög tovább

    az új dízeleket (amelyek alatt a common-rail vagy hengerenkénti piezzo-befecskendezésű turbódízeleket értjük) agyonelektronikázzák, annyira precíz égéskörülmények vannak, hogy a motor elpöröghet ötezer fölé és, anélkül, hogy nagyon visszaesne az ereje, étt viszont a lambda-szondához picit hasonlító szabályozás van, mondjuk 5k fölé nem pörög. kultur dízelt egyébként nem engednek 4500 fölé, mert nem szereti, meg értelme sincs

Aktív témák

Hirdetés