- Fecogame: A csámcsogás
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
- gerner1
Aktív témák
-
phanfantom
senior tag
Pontosan én sem tudom, hogy mi a neve
De van ilyen, mert azonnal nem fog a fék. Mert észlelni kell, aztán átteni a lábat, majd nyomni. Gyorsan csinálja ugyan az ember ha résen van, de ennyi idő alatt is jó pár métert megtehet a kocsi. Ergo ahol kezdődik a féknyom, nem ott vette észre az ember a kialakult helyzetet.
-
Brumi
senior tag
Hát az Corrado nem egy tipikus nyugdíjas autó...
Nagyon szépen néz ki, kár hogy a VW leállt ezzel a vonallal (már alig várom az Eos-t). Tudtak ők sportkocsit is csinálni, és hát ezek tartósak is, mert még mindig elég sok szép darab fut belőle. Bár csak annyit hallottam ezekről az autókról, hogy nagyon szeretik ha értő kezek ápolgatják (elég sűrűn). Nagyon vigyázz rá, mert ez érték lesz később!!! Jó hogy ilyen a felfogásod, hogy előbb vezetni kell megtanulni és nem rögötn azzal indítasz, hogy kimész az utcára és padlógáz, csak mert egy kvázi-versenyautód van.
Amargo: a Te géped is nagyon szép állapotban van, remélem, hogy ez nem csak látszat. A használt autóknál már kreáltam egy kategóriát azzal a névvel, hogy ''garázsban tartott öreg bácsi'', mert mindig azzal akarnak minden kocsit eladni, hogy öreg bácsié volt aki keveset használta és garázsban tartotta, közben csak vissza van tekerve az órája, meg újra van festve. Remélem, hogy a Tied nem ilyen és tényeg jó állapotú!
Aztán vigyázzatok magatokra az utakon!
U.i.: ma vittem utánhúzásra a kocsit, mert csütörtökön tettem fel a 16-os felniket a gumival és a szerelő megkérdezte, hogy nem bántam-e meg, és hogy nem mentem-e neki még a járdának. Mondtam, hogy szerintem hihetetlenül jó dolog a széles kerék sportfutóművel, mert teljesen más lesz a kocsi karaktere. És nem mellékes, hogy gyönyörű is. -
jerry311
nagyúr
Bizony, nem véletlen vannak korlátozások (kivéve a budapesten is egyre gyakrabban kintfelejtett 30-as táblákat rég kijavított útkarbantartások helyén)
Sajnos már az 50 --> 60 is okozhat gondokat
Volt egy angol közlekedésbiztonsági tv spot.
Főszereplő: elütött kislány...
Szöveg: Hit me at fourty [mph] and you have an 80% chance to kill me. Hit me at thirty and i have 80% chance to live.
Madzsarul: Ha elütsz 60-nal (64*), 80% esélyed van rá, hogy megölsz. Ha elütsz 50-nel (48*), 80% esélyem van a túlélésre.
Nem tudom, mekkora az igazságtartalma, mindenesetre elgondolkodtató...
* Ha csak úgy ''nyersben'' átszámoljuk az értékeket és nincsenek a magyar korlátokhoz igazítva... -
jerry311
nagyúr
Az a baj, hogy panelban lakok, itt nem lehet szerelni.
Egyébként nem lenne gond, bár közel sem egy kategória, de szerelési gyakorlatot már szereztem amikor az 1200-es ladánkat kicsit felújítottuk otthon motorilag (akkor még kertes házban laktunk). Totalcar népítéleten utánaolvastam vagy mennek vagy nem, ha nem akkor szívás van velük, ha igen, akkor no problemo.
Hát meg kell nézni mit vesz az ember Porsche-ből
Mondjuk ha autót veszek akkor biztosan vinni fogom magammal az autószerelő rokont -
-
jerry311
nagyúr
Főleg a férfi sofőrökkel van gond, akik meg akarják mutatni a többinek, hogy ők a fasza gyerekek. Ugyanilyen hülye indokkal nem engednek be, mert nehogymár elémjöjjön valaki, majd mögém és így gondolja az egész kocsisor. És még lehetne sorolni...
Viszont amelyik nő tud vezetni, az pont emiatt vezet biztonságosabban, mert nincs bennük ekkora versenyszellem. -
bcs
aktív tag
most úgy csinálom (nyári gumi miatt szoktam rá, természetesen már téli van), hogy a kanyar előtt lelassítok annyira, amennyivel be akarom venni a kanyart, kanyarban gázpedált ott tartom, ahol éppen se nem gyorsít, se a motorfék hatását még nem érezni. aztán ahogy elkezdem egyenesbe tekerni a kormányt, akkor kezdek visszagyorsítani.
de pl. ilyenekre gondoltam, hogy elkezdi kitolni a seggét, akkor motorfék, vagy gáz, mert már mindkettőt hallottam. (nekem a motorfék a logikusabb...) -
csongi
veterán
Kétféle képen lehet csinálni ezt a kuplungos játékot.1: csak a kuplunggal megtartani az autót. ez sok rutinnal megy jó. Viszont valóban hamarabb tönkre megy.2 Féket használva, lehet K fék vagy láb fék is. A lényeg hogy az autót a visszagurulástól a fékek tartsák meg. Igy egyformán lesz igénybe véve a kuplung. Tök mindegy hogy lábfék nyomvatartásakór engedem fel a pedált, vagy a behúzott Kfékre. A k fék előnye hogy egy láb szabadon van hamarabb lehet gázadással kivédeni az esetleges lefulladást De mindenki úgy csinálja ahogy neki jobban fekszik. VIGYÁZZZ a kicsikére nehogy neki ugorj az előtted állónak. Sok gáz nem kell, elég annyi hogy az autó ne fulladjon és ne is akarjon visszafele gurulni. ezen a fordulaton tartod a motort, és ráengeded a kuplungot, majd felengedett kuplungnál adsz neki több gázt, ekkor remélem nem fog megugrani, és egyenletesen fog elgyorsulni.
[Szerkesztve] -
csongi
veterán
Áétalában vagy a féltengely csukló fekszik ki vagy, a tengely bordás része. Az agyat keményebre csinálják, hogy ne az kopjon ki hanem a tengely. leht hogy fel lehet újítani és ha vigyázól rá még sokáig bírni fogja. T betűre meg sajna nem találtak ki jobb megoldást ezen a szaros matricán. Nem csak a tieded hámozta már meg. Úgyhogy hajrá és az kívánom mihamarabb sikerlüljön megcsinálni a vasat.
-
csongi
veterán
-
sasa311
veterán
hát ez autó meg forgalomfüggő is.
Én városban általában így:
Peugeot 1.4 TDI
Város
1 - elindul, 2- 30ig, 3- 50ig, 4- 70ig, aztán 5.
Országúton meg kihúzom jobban gyorsításnál, olyan 90nél teszem fel 5.be.
Audi 80 1.8 kat.
1- elindul, 2-40ig, 3-45/50--ig, 4-60/65ig, aztán 5.
ha gyorsítani akarsz akkor meg mindenképp érdemes visszaváltani, mert ott van a kraft -
sasa311
veterán
Hát nekem pedig így volt. 1300 volt egy óra vezetés asszem meg talán 1800 a +óra.
De ahogy most nézem a CSigavér honlapját (én ott tanultam) és ismerőseim közül 2-t is oda küldtem, hogy 54K a vezetés + tanfolyam. Ebből 20K a tanfolyam, tehát a 30 óra = 34KÍgy elég nagy rablásnak érzem a 2400/órát....
szerk.: Még nem késő átiratkozni
[Szerkesztve] -
tusi74
őstag
Szerinted mondjam meg a vizsgabiztosnak, hogy nem tudom, hogy hol a kerékkulcs, az emelő, a háromszög, az elsősegélydoboz.
Nem tudom kinyitni a Cordoba hátulját, nem tudom, hol kell beállítani tükröt.
A tükörre azt mondta, hogy én azt feltételezem róla, hogy ő rosszul beállított tükörrel tanít engem vezetni?
Mondom, nem, de ha felszólít a vizsgabiztos, akkor mit csinálok???????
Erre mondta, hogy mondjam azt, hogy már be van állítva. -
tusi74
őstag
Na gyerekek, ilyen nincs.
Ma reggel odamegyek. Beülök, odavetettem neki egy sziát, és némán elkezdtem csinálni amit mondott.
Az óra felénél megkérdezte, hogy mitől van ilyen ''jó kedvem''.
Mondom, csak úgy, mit t'om én. Attól kezdve iszonyat kedves volt.
A végén még kezembe nyomott egy papírt, hogy csak nekem, és csak most összeírta, hogy melyik feladatnál mit nézzek, hova nézzek.
Az egész órán mosolygott, mint a vadalma.
A tükörhöz még most sem enged hozzányúlni, azt mondta, ha rákérdez a vizsgabiztos, akkor mondjam, hogy már beállítottam, amikor vizsga előtt gyakoroltam.
A háromszöget, és a kerékkulcsot sem mutatta meg, gondolom, nincs nála.
Annyit mondott, hogy ő tudja, hogy megy egy vizsga.
Egyedül abba ment bele, hogy a tetők alól megengedte, hogy kiálljak 2x. Bár szerinte ez sem lényeges. -
#64791808
törölt tag
amikor elveszed a lábod a gázról, akkor a bypass szelep miatt azonnal eltűnik a turbónyomás. utánna hiába taposol rá, kell kb fél-egy másodperc, míg felépül.
annál a motornál javasolt úgy váltogatni, hogy a fordulat ne essen 1800 alá, továbbá váltások közben egy kis gázfröccs sokat javít a sebességbe tétel utáni gázreakción. ennek lassú váltáskor van értelme, ha gyorsan gangolsz, és dinamikusan vezetsz, nem kell. -
-
csongi
veterán
Csak óvatosan. Nem a gyorsítás nem megy a kevés rutinnal rendelkező embereknek, hanem a megállás. Tapasztald ki az autó fékerejét, Hogyan viselkedik az autó fékezés alatt a kormánymozdulatokra. Érezned kell meddig taposhatod a féket mielőtt blokkolna, ha csak nincs benne ABS. Ha ezt már érzed akkor metesz gyorsabban, addig fő az óvatosság.
Aktív témák
- Opel topik
- Kuponkunyeráló
- Vivo V50 5G - új is, nem is
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Fecogame: A csámcsogás
- Milyen videókártyát?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Akkus tok lehet a megoldás az extra vékony készülékek számára
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
- Kaspersky, BitDefender, Avast és egyéb vírusírtó licencek a legolcsóbban, egyenesen a gyártóktól!
- Okosóra felvásárlás!! Samsung Galaxy Watch 6, Samsung Galaxy Watch 7, Samsung Galaxy Watch Ultra
- AKCIÓ! Lenovo Thinkcentre M920S Brand számítógép - i5 9500 8GB RAM 512GB SSD 630 IGP Win 10
- MSI CreatorPro Z16P RTX A5500 TOUCH! - A világ legerősebb RTX A-s tervezőgépe (vapor chamberrel)
- Dell latitude, precision, xps, magyar világítós billentyűzetek eladóak
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest