Aktív témák

  • #64791808

    törölt tag

    válasz hobizoli #1054 üzenetére

    jómost ezen felesleges összeveszni, a fogyasztás motorfék mellett sem nulla, nyílvánvaló.

    a motorfék rövid lényege az, hogy az égéstérbe minimális üzemanyag jut, ami ahhoz elég, hogy a körfolyamatot fenntartsa. mivel a motornak van egy belső súrlódása, ezért ellenálást jelent a forgó keekek számára. ilyenkor egyébként az alapjárathoz szükséges üzemanyagmennyiséget kapja a motor, kb.

    a túlpörgés/fulladás effektus valóban jelentkezik, de a kettő közül inkább a fulladás az, ami kiemelendő. modern turbódízeleknél megfigyelhető, hogy mennyire milliméterre be van állítva az alapjárat, rezzenés nélkül. hülyére van elektronikázva a motor.

    a turbódízelek alsó fordulattartományban jelentkező gyengesége tükröződik vissza akkor, amikor emelkedőn kézifék nélkül indulsz el. ha egyszerre engeded a kuplungot és nyomod a gázt, akkor a gázt le is padlózhatod, mert nem az adagoló nem nyom be annyi gázolajat, nem tudná a motor elrobbantani. a psa-féle 1.6 HDi-t próbáltam, ott ha nem nyom az ember egy adag gázt az előtt, hogy a kuplungot elkezdené engedni, akkor tuti a fulladás.

Aktív témák