- Fecogame: A csámcsogás
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
- gerner1
Aktív témák
-
Pópa
senior tag
Ha kezdő jogsival balesetezel, vagy komolyabb szabálysértést követ el az illető, akkor a 2 év 'kezdő státusz' újraindul.
Szomszéd gyerek pár hete meghúzott egy punto-t a transporter-rel, és újra ''kezdő'' lett.
Mondtam neki, hogy jó nagy idiótaKi az a barom, aki tükör használata nélkül tolat? LOL.
Látszik, hogy sosem ült tehergépen, vagy kombajn-on..
[Szerkesztve] -
amargo
addikt
Az pofátlanság! Befért elhoztuk
Haveromék vették a kanapét, asszonták kocsi vásárlásom előtt, hogy oylat vegyek, amibe majd befog férni. Hát pont bejött
Pedig csak aranyos voltam és elvittem Őket a Kikába.. mert amúgy is tanulnom kellet. A pénztárnál jutott az eszünkbe, hogy hátha a kocsiba is befér
Nekünk több lett volna mint 8km, de 6e akkor is 6e. -
hobizoli
nagyúr
Pedig van, es letezik egy csomo, a teljesseg igenye nelkul csak az ismertebbek fejbol: Alfa Romeo 155QV, 166 2.0 V6 Turbo, Audi TT, S2, RS2, A3 1.8T, S3, A4 1.8T, S4, RS4, S6, RS6, Citroen Evasion, Daihatsu Charade GTti, Fiat Croma, Scudo, Uno Turbo i.e, Punto GT, Ford Escort RS, Fiesta RS, Lancia Delta HF Integrale, Dedra HF, Kappa, Mazda 323 GTR, Mitsubishi Colt 1.6 Turbo, Lancer EVO, Opel Calibra 2.0 16V Turbo, Vectra 2.0 16V Turbo, Peugeot 405 T16, 806, Renault 5 Alpine Turbo, 5 GT Turbo, 5 GT Turbo2, 11 Turbo, Saab 9000 2.3T, 9-3 2.3T, 9-5 2.3T Aero/Viggen, Volvo 850 T5, 850 T5R...
..es biztos van meg jopar, amit kihagytam.
hobizoli
[Szerkesztve] -
jerry311
nagyúr
Láttam.
Forma-1-ben is volt turbó, aztán elég csúnyán lassultak, amikor megtiltották használatát...
De ez csak 1 példa.
Kb az összes technikai sportban (ahol szabad) használnak turbót benzines autókhoz.
Tehát valami értelme csak lehet, nem nagyon szoktak az emberek felesleges vackokra pénzt kiadni... -
jerry311
nagyúr
Jajaja!
Bizony (majdnem) kihoztam a céges Corsából (Opel Corsa 1.2) amit lehetett
Csütörtök délután, szürkület, M7-es, se előttem se a tükörben, sehol egy másik autó.
Úgyhogy megindultam.
180-nál többhöz nem volt szívem, sajnáltam az autót. Pedig több kolléga állítja, hogy tud 195-öt is.
Aztán utolértem egy kultúrált mercist és őt követtem 140-160 közt. Komolyan meglepődtem, hogy milyen kultúráltan kimegy a belső sávból, ha van hely egy sávval kintebb. Nem tolja le az előtte lévőket... Simán elengedi, aki gyorsabban akar nála menni. Valahogy így kellene ezt. Csak hát ugye az a hülye magyar mentalitás, hogy dögöljön meg aszomszéd tehene is! -
DM-Fan
nagyúr
Ja, bocs, félreértettelek.
Azt hittem, hogy mellette kardoskodsz. Akkor így meg pláne szánalmas! Kemény három hónapja van jogsija és így teszi a szépet? Fantasztikus.
Igen, amit írsz, azt sajnos nap, mint nap tapasztalom. Nem adnék minden hülyének jogsit, az biztos. Emlékszem, mikor anno kreszre jártam, akkor egyesek azzal jöttek, hogy ők már hosszú évek óta vezetnek rendszeresen a forgalomban, úgyhogy most már ideje megcsinálni a jogsit is. Na tudod ezeket is leültetném pár évre, hogy elgondolkozhassanak magukon. És akkor ott jópofizott a tanfolyamon, hogy őt zavarja a biztonsági öv, úgyhogy ő maga mögött kapcsolja be, mert a kresz nem mondja, hogy hol kell, csak azt, hogy legyen bekapcsolva. Na mondom, öreg, te se olvastál még kreszt, de ha rajtam múlna nem is kapnál jogsit, az tuti. Tudod mit? Kapcsold be magad mögött, hülyegyerek. A kresz oktató meg csak legyintett rá, hogy aki hülye, az haljon meg.
[Szerkesztve] -
blueMerle
veterán
Igen itt rendör vizsgáztat, nálatok nem???
Szal ha itt +próbálod megkenni, akkor még dutyiba is mehetsz, mivel rendör, meg ilyenek....de sztem totál felesleges
Hidd el, itt is vannak extrémnagy állatok, de most öszinte leszek veled: a legtöbb szlovák autós vérszemet kap, ha magyar rendszámot lát...talán a nagy magyarellenesség miatt, vagy nem tudom, de ez van...szal itt vigyázzatok/ettöl eltekintve: we love tourists
/
-
biker
nagyúr
fedex nem annyira népszerű eu-ból euba, valamiért.
inkább usában preferálják.
nemtommiért, mindenki mást szeret
a németeink mindíg ups-eznek. és nem ritkán 24 óra közeli kézbesítést is tudnak
olaszaink, meg a többiek inkább DHL-eznek. taiwanból DHL 72 óra átlagban + 5 nap a vám
belföldön meg EMS ami tetszik...
kielégítő volt? -
nagash
senior tag
Jobbra kanyarodás témája (ilyenen buktam meg):
Ha 3-3 sáv van, akkor mindenki a sajátjába érkezik. Ha 2-ből kanyarodtok 3-ba akkor a belsőből a belsőbe érkezel, a külsőből vagy a középsőbe vagy a külsőbe. Ha 1-ből kanyarodsz 3-ba. (Más nem kap szabad jelzést a példa kedvéért), akkor külső vagy középső.
Balra ugyanez fodítva. -
Moddingfan
senior tag
A lehetőség persze megvan, mondjuk szerintem szabályalan, de ha ezzel nem veszélyeztetsz senkit és nincs rendőr a környéken, akkor megteheted. Ez legyen a legnagyobb szabálysértés az életedben. Én is néha áthágok egy két ''felesleges'' szabályt, de ettől még korrektűl közlekedek, nem veszélyeztetek senkit és ha zavar, hogy valaki 80-al megy városon kívül, akkor nem dudálok, meg villogok, mint a hülye, hanem megelőzöm, ha meg nem lehet előzni, akkor nyugiban ''totyogok'' mögötte. Mondjuk én imádok előzni, de úgy, hogy ezzel senkire se hozzam rá a frászt, utálom az iyen bevágós, rátapadós autósokat.
hobizoli: mert biztonságos. Az nem érdekel, hogy valaki téligumi hiánya miatt magának árt, ha kockáztat, vállalja a felelőséget, de az a baj, hogy így másokat is veszélybe sodor, amit már egyáltalán nem díjazok.
[Szerkesztve] -
biker
nagyúr
sem észt nem adhatok, sem nem tudlak megtanítani arra, hogy nem célravezető a szándékos, és értelmetlen kötözködés.
autóról beszéltünk, nem atomerőműről, vagy neked az új uránhajtású ladád van már???
mert képzeld, én meg forrásba hozok vizet +1fok celsiuson, és???
az olaj meg a hőmérséklet emelésével hígul, nő a viszkozitása, majd egy határértéket átlépve két dolog lehet:
- ha az adott határértéken tartod sokáig (kvázi főzöd) besűrűsödik
- ha ezt túlléped hirtelen, meggyullad/robban
azt hiszem fizika 8. osztály -
tusi74
őstag
Kaptam matricát! És itt Dunaharasztin, egy tök kieső autósboltban. Halleluja. Mostmár csak a telefonhívásra várok. Csütörtökön már elrendeztünk minden papírt, már bent volt az autó, azt mondták vizsga, zöldkártya, eredetiségvizsgálat (új autóra!), meg még egy csomó minden. Azt mondták pár nap. Egyre nehezebben telnek a napok.
-
tildy
nagyúr
II. fejezet
A járművek kivilágítása
A forgalomban részt vevő járművek kivilágítása
44. § (1) A forgalomban részt vevő járművet éjszaka és korlátozott látási viszonyok között ki kell világítani.
(2) A gépjárművet, a mezőgazdasági vontatót, a lassú járművet és a segédmotoros kerékpárt helyzetjelző lámpákkal és tompított fényszóróval kell kivilágítani. Nem kell a tompított fényszóróval kivilágítani az egytengelyes motoros részből és hozzákapcsolt egytengelyes pótkocsiból álló olyan lassú járművet, amely sík úton önerejéből 15 km/óra sebességnél gyorsabban haladni nem képes, továbbá a tompított fényszóróval fel nem szerelt segédmotoros kerékpárt.
(3) A tompított fényszóró helyett távolsági fényszórót használni - fényjelzés kivételével - csak lakott területen kívül szabad. Tilos a távolsági fényszóró használata
a) másik járművel vagy hajtott (vezetett) állattal való szembetalálkozás esetében olyan távolságon belül, ahonnan a fényszóró a szembejövő jármű, illetőleg állat vezetőjét elvakíthatja,
b) a másik jármű követése esetében olyan távolságon belül, ahonnan a fényszóró - a visszapillantó tükrön át - az elöl haladó jármű vezetőjét elvakíthatja,
c) ha a fényszóró az úttal párhuzamos vasúti pályán vagy vízi úton haladó jármű vezetőjét elvakíthatja.
(4) Tompított vagy távolsági fényszóró helyett vagy mellett ködfényszórót, továbbá hátsó helyzetjelző ködlámpát abban az esetben szabad használni, ha a látási viszonyok ezt indokolják.
(5) Keresőlámpát és munkahely megvilágító lámpát mozgó járművön használni nem szabad.
(6) Fényjelzést adni a távolsági fényszóró felvillantásával szabad, feltéve, hogy ez a közlekedés többi résztvevőjét nem vakítja el.
(7) A forgalomban részt vevő motorkerékpárt és a tompított fényszóróval felszerelt segédmotoros kerékpárt - tompított fényszóróval - nappal és jó látási viszonyok között is ki kell világítani.
(8) Lakott területen kívüli úton a forgalomban részt vevő gépkocsit nappali menetjelző lámpával vagy tompított fényszóróval, mezőgazdasági vontatót és tompított fényszóróval felszerelt lassú járművet - tompított fényszóróval - nappal és jó látási viszonyok között is ki kell világítani.
Az álló járművek kivilágítása
45. § (1) Az úttesten álló járművet éjszaka és korlátozott látási viszonyok között ki kell világítani, kivéve, ha közvilágítás van vagy a járművet egyéb külső fényforrás kellően megvilágítja. A gépjárművet, a mezőgazdasági vontatót és a lassú járművet a helyzetjelző lámpákkal kell kivilágítani. A 6 méternél nem hosszabb, két méternél nem szélesebb és pótkocsival vagy más vontatmánnyal össze nem kapcsolt gépjárművet azonban lakott területen elegendő az úttest közepe felé eső egy-egy első és hátsó helyzetjelző lámpával vagy egy, előre fehér, hátra piros fényt adó lámpával kivilágítani.
(2) Álló járművön - a forgalmi okból megálló járművet kivéve - tompított fényszórót csak erős ködben vagy sűrű hóesésben szabad használni; távolsági fényszórót, ködfényszórót használni tilos.
egyet nem értek, mi az a menetjelző lámpa? -
steve@prhw
őstag
A benzináras dolog nem a legjobb, valóban. Én ezt a levelet írtam nekik:
Tisztelt Szerkesztőség!
Nagyon jó a témafelvetés, bízom benne, hogy jobbá lehet, jobbá lehetne tenni a közlekedésünket.
A kötelező biztosítás régóta vörös posztó a szememben: nem definiálható pontosan, hogy autóra vagy személyre vonatkozik-e, ezáltal véleményem szerint igazságtalan. Például: károkozás esetén csökken a bónuszom az adott autónál, de tegyük fel, hogy két jármű van a nevemen. Ha a ''tiszta'' autónál kívánok biztosítást váltani, ott is felmerül a kérdés: okozott-e balesetet az elmúlt két évben. Én, vagy az autó? Ezt még tetézi, ha nem is én vezettem. Hiszen akkor sem én, sem a ''tiszta'' autó nem balesetezett, a számítógép viszont könnyen lehet, hogy azt mondja, hogy de bizony.
Sokkal igazságosabb lehetne, ha jogosítványhoz kötődne a kötelező, pár év átmeneti időszak után a kedvezményeket is a jelenlegi rendszerhez hasonlóan lehetne számolni, mindössze annyi lenne a különbség, hogy nem veszne el a bonus, ha nincs nevemen autó (főnököm emiatt bukta el, a korlátlan használatú cégautó miatt eladta a sajátját...) és nem csak az fizetne, akinek autó van a nevén. Tény, hogy nem igazságos azzal szemben, aki nem vezet sokat, de a jelenlegi rendszer ugyanígy sújtja a keveset autózókat. Sokkal kevésbé igazságos azonban az, ha a szomszédom / barátom / rokonom megtöri az autót, és az én előéletem ''koszolódik be''.
Kellemes ünnepeket és jó munkát kívánok ... -
rATdrAgOn
senior tag
Khmmm...
Hivatalosan ~3 eve megvan a B-m.
Telen tanultam, telen vizsgaztam, utana fel evig jarkaltam oscsotany kockaladaval, igen teli guma nelkul.
Azota tul vagyok mar par tizezer kilometeren.
A 7 fok alatti homerseklet is tudom mit tesz a gumaval.
Evente jarok vezetesi treningre, termeszetesen a sajat kocsimmal.
Ha kerhetem, ne nezzel mar ennyire madarnak. Koszonom.
En kerek elnezest!
[Szerkesztve] -
rATdrAgOn
senior tag
En ehhez csak annyit tudok hozzatenni, hogy ezt a telet en nyari gummaval fogom lenyomni.
1. nincs penz telire
2. jarganyt nem is nagyon fogom hasznalni, csak ha nagyon muszaj.
Raadasul pont ejjel/hajnal az az idopont, ahol eppen nem gaz, ha nyari guma van a gepen. Ha erzed es nem kell veszfekezned, akkor semmi gond. Napkozben viszont nem vallalnam be. Tudom, mit tud a guma, meg mit tud az autom, ha fekezni kell. Sajnos telen a ketto egyaltalan nincs osszhangban. -
I_Am
veterán
Hasonló okok miatt vágtak ki egy fát a Fiumei úton. Éjjel jöttem hazafele a Keletitől és van a 32-es villamos? vagy melyik kereszteződés a Józsefvárosi Pu. fele ahol 3 lámpa van egymás után. Na ebből az elsőt úgy ahogy van jobb oldalt (az egyenesen haladót, nem a kanyarodót) kitakarta egy fa, de teljesen. Az utána lévő kettő meg zöld volt, mondom akkor mehetek, kicsit lassítottam és mentem. Erre a jagelló már fordul is utánam, villat, berreg. Félrehúzódtam, már jött is a dumával, hogy ugye tudja, hogy piroson ment át? Néztem akkorát mint állat, mondom ez színvak.
Visszagyalogolunk és mutatja a lámpát. Akkorát röhögtem, nem tudta mire vélni Mr. Főtörzs.
Aztán szépen elmagyaráztam neki, hogy ezt nagyon bukta, mert a lámpa egyáltalán nem látható igy csak a következő lámpára hagyatkozva lehet közlekedni. Addig-addig ment a vita, amig beültünk a rendőrautóba és 50km/h-ás sebességgel haladva végigmentünk ugyanazon az útvonalon.
Aztán legalább fair volt az ember, mert tényleg elismerte, hogy vétlen voltam az ügyben (meg persze jó nagy pofám is, kértem Én az agyaúristent is helyszínelni
) és további balesetmentes közlekedést kívánva elkösöznt és hozzátette, hogy intézkedik a fa ügyében. Ma már lehet látni a lámpát.
(a legszebb, hogy még mindig nem hozták szinkronba a közvetlenül mögötte lévőkkel.
-
I_Am
veterán
Csapatás:
Mikor farolgatsz a verdával az úton. Ezt ugye a felvonulási téren viszonylag balesetmentesen megúszhatod, mert elég széles. (régen megkönnyítette a dolgot, hogy macskaköves is volt, azon mégkönnyebb volt csúsztatni) És azért szoktuk az első nagyobb hóban, mert ott aztán lehet neki kenni rendesen a 360-akat. -
sasa311
veterán
Mert nem éri meg...
A kaionos szállításnak éppen az a lényege, hogy felveszi az árut a telephelyen és a megrendelőnek direktbe leszállítja. Országon belül gyorsabb és sokkal kényelmesebb, mint a vasút.
Költsége annak, ha kamionnal viszik (feltéve, hogy a kaion tulajdon):
- benzin, kopás, sofőr bére
Ha vasúttal viszik:
-szintén kell egy kamion
- benzin a vasútig és onnan a telephelyig, vasúti szállítás költsége, és az a +4-5 óra, amivel hoszabb és a sofőrnek is ennyivel több bért kell adni, hiába nem ő vezeti a mozdonyt -
biker
nagyúr
mondjuk mert nincs olyan PU, ahol a kamion legördülne?
mondjuk mert egy kis agytornát igényelne, hogy a kamionok a megfelelő sorrendben legyenek a vagonokon, fel és lekapcsolási sorban? és ész a máv-nál fehér holló?
mondjuk mert kamionnal BP Szeged 3óra, ellenben odamegy a vonathoz, 1-2 óra múlva esetleg elindul, mire összekapcsolják, majd 3óra út, 1-2 óra mire lejut róla
kicsi ország ez ehhez -
-
Grimgor
csendes tag
Hát nem teljesen tej de ha azzal menne sokkal olcsobban kijönne a fönökség!
A fogyasztás az relativ(mint minden)De átlagban 40-60liter/százon!Volt olyan mikor még külföldre jártam,hogy Bécs után van egy jó hosszú kapaszkodó a pillanatnyi fogyasztásmérő 346litert mutatott!!!!!!!Sebesség az van rajta bőven összesen 16! Van alsó és felső tartomány,na meg minden sebbeséget lehet felezni így jön össze a 16! A traktor maga elég gyorsan fönt van 100-on mérni még nem mértem de a kedvedért lemérem!
-
tusi74
őstag
Igazából gondolkodtam délelőtt, mi is a konkrét bajom. Nem is a legjobban, hogy kiabál, kibírom. Hanem sokszor következetlen dolgokat kér tőlem.
A másik, olyan tervezetlen az egész, vagy nekem tűnik annak. Nekem jobban megfelelne, lehet, hogy én vagyok így egyedül, ha az új dolgokat nem a Nagykőrösi út közepén magyarázná, vagy mondatná fel velem.
Mondok egy példát. Sorold fel a a bekanyarodás lépéseit:
1. elengedem a gázt. stb.
Nekem nagyon kell koncentrálnom a vezetésre, tehát abszolút fáj is így túráztatni eközben az agyam. Na de sorolom neki. Erre egy ingerült megjegyzés, hát nem igaz, hogy ehhez el kell rántani a kormányt. Nem igaz, hogy még mindig nem váltottál sávot. És így tovább. Könyörgöm, ez így balesetveszélyes is. Még a buszvezetőknek is ki van írva, hogy a sofőrrel beszélgetni tilos. Most nem azt mondom, hogy ne szóljon hozzám, de ne stresszeljen. -
tusi74
őstag
Ma is ingyen vezettem, holnap is. 6 ingyen órát ígért. Valójában engem nem is a pénz érdekelt vezetés közben (nem, mintha milliomos lennék, sőt), de amikor vezettem, csak az érdekelt, hogy nyugodt körülmények között gyakorolhattam, és csomó olyan dolog sikerült, ami eddig nem. Tök jól éreztem magam.
Mod: Nyilván, volt, hogy szólnia kellett, hogy mostmár inkább ne gyorsíts, de ezt is nyugodtan tette.
[Szerkesztve] -
Aktív témák
- Opel topik
- Kuponkunyeráló
- Vivo V50 5G - új is, nem is
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Fecogame: A csámcsogás
- Milyen videókártyát?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Akkus tok lehet a megoldás az extra vékony készülékek számára
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- AKCIÓ! Gigabyte B450 R5 3600 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1660Ti 6GB Zalman S2 TG Zalman 500W
- Kaspersky, BitDefender, Avast és egyéb vírusírtó licencek a legolcsóbban, egyenesen a gyártóktól!
- AKCIÓ! Asus Vivobook M1502IA 15 notebook - R5 4600H 8GB RAM 256GB SSD AMD Radeon Vega IGP WIN
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 4500 16/32/64GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest