- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- Fecogame: A csámcsogás
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
Aktív témák
-
csongi
veterán
Király a verda
Van egy kis rozsda, de nem vészes. Ha egyenlőre nem akarod kijavíttatni akkor, Folyékony súroló szerrel dörzsöld át a korrodált részeket, majd ha lemostad a súrolószert töröld szárazra. És a kend be polír pasztával a felületet. Én ezt akkor szoktam alkalmazni mikor újra polírozom anyám vasát. Nem mondom hogy nem korrodál tovább, de 1-2 hónapra megállítja dolgot. Vigyázzatok egymásra.
-
csongi
veterán
Sziasztok!
Sajnos vissza kell mondanom a találkozót mert az autóm elkelt, a munkahelyemről elmentem, céges verda sincs már. Sajnálom. -
csongi
veterán
Lejtőn elinduláskor felengedek a kuplungon egy kicsit, ez függ attól is melyik autón hól kezd el fogni a kuplung. A fogás pont előtt megtartom, és amikor a féket elengedve rálépek a gázra engedem tovább a kuplungot. De ezt gyakorolni kell. Friss jogsival nem fog elsőre sikerülni. Használjátok a K féket ahogy tanultátok. Ott meg fogjátok érezni a kuplung fogási pontját, mert az autó feneke süllyed az eleje emelkedik.
-
csongi
veterán
Hajrá ki ne hagyd! Egy Lada vezetése lassan kuriózumnak számít. Egy pár év múlva kiváltságos leszel mert vezettél ilyen verdát, az első autóm egy kormányváltós Warez volt kombi iszonyat sárga színű kétütemű. Tök buli volt ha vissza emlékszem. Egy igazi élmény felejthetetlen. Ja és jó évjárat volt 21 éves. Ma is elkezdek rajta mosolyogni milyen volt vele közlekedni.
-
csongi
veterán
Sajan a francia verdákon nem lehet eligazodni. PL C3 Cxp-o jók a c4 c5 mindig van valami bajuk. R laguna 2000-ig jók voltak. És így tovább vannak tipusok amik egy márkán belül jók voltak és vannak amik kacatok. Az új megan viszont jók. pff ki érti ezt?
-
csongi
veterán
A félelmed nem alaptalan. Én is majdnem összeszedtem már egy párat kb110-es tempóval. A szerencsén múlott a dolog. Viszont ha nem kezdesz el vezetni akkor rosszabb lesz később. Igen is tessék volán mögé ülni és vezetni. Hétvégén kisebb a forgalom. A lényeg hogy ne kihalt utcákon vezess mert az nem ér semmit. Ha attól félsz hogy összehajlítod az autót,hát ezzel nem vagy egyedül. Nem láttam még olyan vezetőt aki nem okozott volna sérülést az autón. TESSÉK VEZETNI!
-
csongi
veterán
Túl nagy hülyeséget ne akarok írni, de mi lenne ha egyben lenne a ph-s találkozóval?
-
csongi
veterán
Két napja sikerűlt kipróbálnom 1 A4-es audit az új tipusból. lecsavartam vele 350 km-t. Vegyes érzelmeim vannak az utóval kapcsolatban. 2000-es td moci+6sebességes váltó. összeségében nem rossz, csak az ülés ami lehetne kényelmesebb.De lehet az én hátam ami nagyon finnyás.
-
csongi
veterán
De jót cspattam a hóba nagyon élveztem KIRÁLY!!!!!!
-
csongi
veterán
Fel a fejjel a világ nem dől össze.Nehéz úgy vezetni hogy az a VB-nek megfelelő legyen.Amikor jogsid lesz akkor sem lesz könnyű helyesen cselekedni egy sárga lámpánál. Egy tuti ha csak egy pillanatra is kétséged támad afelől hogy még időben meg tutsz állni, akkor inkább trepli gázt.És minnél gyorsabban elhagyni a kereszteződést, Na persze ez nem azt jelenti hogy százzal
Austriába tökre teszik hogy mielőtt sárgára váltana a lámpa előtte villog egy párat.Így sokkal könnyebb, nem tudom miért nem vezetik be nállunk is. Semmi csüggedés.
-
csongi
veterán
Hi! Szokott valaki off roadra járni?
-
csongi
veterán
Kétféle képen lehet csinálni ezt a kuplungos játékot.1: csak a kuplunggal megtartani az autót. ez sok rutinnal megy jó. Viszont valóban hamarabb tönkre megy.2 Féket használva, lehet K fék vagy láb fék is. A lényeg hogy az autót a visszagurulástól a fékek tartsák meg. Igy egyformán lesz igénybe véve a kuplung. Tök mindegy hogy lábfék nyomvatartásakór engedem fel a pedált, vagy a behúzott Kfékre. A k fék előnye hogy egy láb szabadon van hamarabb lehet gázadással kivédeni az esetleges lefulladást De mindenki úgy csinálja ahogy neki jobban fekszik. VIGYÁZZZ a kicsikére nehogy neki ugorj az előtted állónak. Sok gáz nem kell, elég annyi hogy az autó ne fulladjon és ne is akarjon visszafele gurulni. ezen a fordulaton tartod a motort, és ráengeded a kuplungot, majd felengedett kuplungnál adsz neki több gázt, ekkor remélem nem fog megugrani, és egyenletesen fog elgyorsulni.
[Szerkesztve] -
csongi
veterán
válasz
sasa311 #3006 üzenetére
''kézifékes indulás meg szvsz rémálom. Tildy jól csinálja, olyan lejtő nincs, amin nem lehet lábfék + kuplungjáték és gázzal elindulni.''
Na ezt azért nem lehet így kijelenteni. Ez autó tipustól is függ. Azért meredekebb emelkedőn nem árt a K fék használata.
biker: Amikor én vizsgáztam akkor a Tisza L Krt még a régi állapotában volt. Ahol nekem kellett megfordulni Az a fürdő előtt volt. A dugótér felé haladva, a Kossuth L sgt előtti kisutcából kellett jobbra kikanyarodni és egyben megfordulni. Ahogy kikanyarodsz jobbra kb. 30Méter és buszmegálló és megállni és várakozni tilos tábla van kirakva. Tehát a 30 méteren kellett sávot váltani és megkezdeni a megfordulást. Ezt csúcsba mint, tanulóvezetőnek nem könnyű feladat. -
csongi
veterán
icipicit nehezebb benzinessel, mint dieselel. Én nem tartanám meg az autót a kuplungal a visszagurulástól.2 okból.A VB tuti elfog húzni a másik meg kellő rutin kell hozzá.Nyugottan használd a kéziféket ahogy azt a rutinon tanultad, abbol nem lehet gond.Pici gáz kuplung kicsit felenged, és amikor az autó hátulja elkezd sűlyedni az eleje emelkedni akkor Kfék ki és már gurul is a verda Az útszakaszt nem ismerem mert nem vagyok pesti.Egy síma dieselel ezt könnyebb megcsinálni mert nagyobb a nyomaték és gázadás nélkűl el lehet indulni.Ha ez a része nem megy a vezetésnek akkor kérd meg az oktatót és gyakorljátok. Nekem a villamos sínen való megfordulás nem ment Szegeden az Annakútnál. A vizsga előtt rápróbáltam egy párszor és mindig elszúrtam. Féltem tőlle, de vizsgán csont nélkűl sikerűlt.
-
-
csongi
veterán
válasz
steve@prhw #2820 üzenetére
Az pech. Álhatott volna az útszélén is. És ha nem azt figyeled akkor is elütöd. Nem azt akarom mondani hogy csak azt szabad figyelni.
-
csongi
veterán
Hát igen az éjszakai vezetés szépsége. nekem is van egy két másodperc vakrepülésem mikor szembe jönnek. Ilyenkor a műszerekre hagyatkozom
figyelem hogy ne veszítsek a magasságomból.
na komolyan. Ilyenkor az út jobb szélét figyeld jobban nehogy legyen ott egy kivilágítatlan biciklis vagy gyalogos. És az út jobb szélét figyelve annyira nem vakít a szembejövő lámpája, és van viszonyításod az oldaltávolság és az egyenesen haladáshoz is. Nekem egy párszor a szerencsémen múlott hogy össze ne szedjek egy bicajost
-
csongi
veterán
Áétalában vagy a féltengely csukló fekszik ki vagy, a tengely bordás része. Az agyat keményebre csinálják, hogy ne az kopjon ki hanem a tengely. leht hogy fel lehet újítani és ha vigyázól rá még sokáig bírni fogja. T betűre meg sajna nem találtak ki jobb megoldást ezen a szaros matricán. Nem csak a tieded hámozta már meg. Úgyhogy hajrá és az kívánom mihamarabb sikerlüljön megcsinálni a vasat.
-
csongi
veterán
-
csongi
veterán
válasz
[HUN]Zolee #2787 üzenetére
Én egy kerekes kukát tologattam magam előtt.
-
csongi
veterán
Jó az a T betű. Én kötelezővé tenném. Na nem olyan nagy idióta matricával, mint régen. Valami frappáns megoldással. És senki ne higgye el hogy jogsival a sebében született. Oda kell figyelni a kezdő vezetőkre.
-
csongi
veterán
válasz
steve@prhw #2652 üzenetére
Erre rádupláztam. De nem dől össze a világ. Egyébként jogos[/OFF]
-
csongi
veterán
Dec 12 még messze van.NO PARA!
Ne arra gondolj mi lessz avizsgán, azt úgy se tudod előre. Inkább az órákon vegyél fel minnél több rutint és nem lessz gong. persze tudom könnyen beszélek, de ne görcsölj a vizsga miatt, csak majd aha ott leszel. Neket párhuzamosan kell fékezni és visszaváltani?
-
csongi
veterán
Az első pár napban alig vezettem, majd utánna egy 200km túrám vol, rá 2 hétre meg 650km-es. Érdekes volt akkor még feszülten figyeltem, hogy szabályosan közlekedjek. Minden amit tanultam azt betartsam. De a forgalom mást kíván.
Változni fogsz, te is és apró kihágásokat meg fogsz tenni. -
csongi
veterán
14 Litykó az nem semmi MAX a 10. De gondolom megy is a verda nem kell nógatni. Én a fúvóka sor nézetném meg. Lehet hogy az előző tulaj valami brutát rakatott be hogy menjen a vas. De nem ártana megnézni a gyertyákat, meg a levegő szűrőt sem. A szívatóval is lehetnek gondok, Pl: nem áll vissza alapállásba. De egy CO mérésnél sok minden kiderűlhet.
[Szerkesztve] -
csongi
veterán
A hétvégére hóesés várható. Már alig várom. Azonnal be egy szupermarket parkolóba, és mehet k fékes fordulás , és lehet kitapasztalni a téli gumikat.
-
csongi
veterán
Tegnap néztem a jogsihoz, az orvosi vizsgálat 70év felett ingyenes. Ezt a disznóságot
Én újra vizsgáztatnám őket. Iszonyat amit művelnek. Én vidéken lakom sok a nyugdíjas, és katasztrófálisak. 40 éves korig meg 5k kérnek. Hol itt az igasság? -
csongi
veterán
A mentő gombb. Hm... Lehet sok lenne a véletlenszerű hívás, de ha mindenki elmentené a tlojába a számot akkor nem kellene annyit bénázniuk. Az viszont jó lenne ha be tudná mérni a hívófél helyzetét a mobilon keresztűl,és nem kellene azt fejtegetni hogy honnan hívja őket az ember.PL: országút, mittudom én melyik városhoz vagyok közelebb.
-
csongi
veterán
válasz
sasa311 #2132 üzenetére
Annak kellet volna lennie. Aláírós. Én 3órát vártam a okmányirodán és csak azért foglalkoztak velem mert volt protkom,és 1 hétre jött meg a papír. Emlékszem rettenetesen boldog voltam. Egyébként én szigorrúbban venném a eü-t, csak másként. Sajnos egy pár balesetet már láttam és meg is álltam egyszer kétszer, és nem tudják az emberek hogy mit lehet tenni, mivel lehet a legtöbbet segíteni. Nem mondom hogy operáljon a helyszínen, de.... egy ütőeres vérzést azért szorítson el ha van hozzá gyomra. Én hálás lennék ha valaki így mentené meg az életem.
-
csongi
veterán
válasz
Viktor0610 #1890 üzenetére
A biztonsági övet én is maximálisan pártolom. korábban feldobtam mint témát. Nem véletlen találták ki.
-
csongi
veterán
válasz
Viktor0610 #1882 üzenetére
A baleseti statisztikában egy ilyen mint amiről épp szó van szerintem 0.001% van.Tehát nagyon pici az esélye hogy valami gond lenne. Azért mert van jogsia az embernek attol még nincs kivédve a balesetek elől, csak tőrvényesen van az úttesten.És forgalmas utakon, ahol nem kicsibe megy a dolog.
-
csongi
veterán
válasz
zsiga667 #1879 üzenetére
Ez igaz, de egy kisvárosi vezetés azért nem akkora gond, főleg ha csak az utca végére ment. Én 55k lélekszámú városba élek. A kertes városrészekben annyira gyenge a forgalom hogy a rendőrők is csak hívásra jönnek ki. tehát ilyen helyeken egy pár méteres vezetés nem főben járó bűn.
-
csongi
veterán
Mért kell ebből ekkora problémát csinálni? Vidéken kis városokban más az élet. Másképp zajlanak a dolgok, én is vezettem mielőtt jogsim lett volna.
-
csongi
veterán
Értem. A lényeg az hogy ha gyakorolni akarod a kuplung felengedést, mert gondolom az nem megy. Akkor azt úgy csináld, ne használt a gázt. Lassan engedjed fel a pedáld, és meg fogod érezni hogy hól kezd el fogni. MAjd ha már érzed akkor jöhet a gázpedál is. Lehet hogy csak annyi a gond hogy a két lábad külömböző mozgását nem tudod remdesen krdinálni. Ami fontos, hogy ne csak hald az autó handját, hanem érezd is.A kormányon jelentkező rezonancia sokat el tud árulni vagy a pedálokon is érezhető, a lefulladás előtti rész, ami motor alacsony fordulatszámán történő terhelésből adódik
-
csongi
veterán
NAa. nincs 10 perce hogy robogóztam egyett és éppen nem taposta ki a belem egy taxis. A 0 km astraval már azt hitte mindent lehet. Balra kanyarodtam volna ha az az állat nem előz rám. Éppen elfért a Javítás alatt lévő aszfalt szélét jejző oszlop és énköztem. Lassítás nélkűl tovább hajtott, pedig kiosztottam volna a fejét biztos.
-
csongi
veterán
Hát igen, a tél kezdete. Ilyenkor már el lehet kezdeni a téli látási viszonyok megszokását. Ha van rá lehetőség inkább mennyen az ember és vezessen egy kicsit, lehetőleg nyugottab útszakaszon. A volt munkám miatt napi 220km nyomtam le naponta, a tvaj téli zord időben.És végi este vezettem. Hajnalba, meg éjszaka.mit mondjak nem igazán voltam oda érte.
-
csongi
veterán
Hali.Ismerkedsz a köddel? Helyes, jópofa dolog de nagyon veszeélyes is, de gondolom ezt nagyon jól tudod. Egy két alkalommal a szerencsémen múlott hogy nem szedtem össze egy pár kivilágítatlan biciklist, meg szarvast. És a ködbe vezetés koronája amikor éjszaka vezetsz. Próbáld ki. Finom.
Aktív témák
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Nagyon erős ajánlat lett CMF Phone 2 Pro
- Suzuki topik
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- PlayStation 5
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Google Pixel 9a - a lapos munka
- Villanyszerelés
- Küszöbön a One UI 8 béta program
- További aktív témák...
- Csere-Beszámítás! Playstation 4 Gold Edition! Olvass!
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 9700X 32/64GB RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 16/32/64GB RAM RTX 4060Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- AKCIÓ! Sapphire Nitro+ RX 6800 XT 16GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest