Hirdetés

2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2022-03-20 09:38:09

LOGOUT.hu

Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#9401) trassher


trassher
addikt

Na "megoldódott" a dolog. Rábeszéltem őket hogy ez így már frankó így visszaadták a pénzt kártyán mivel kp-t nem adhatnak vissza. Ez is több mint a semmi, mondhatták volna azt is hogy így jártam és csináljak a cipővel amit akarok.

Redmi Note 7

(#9402) sasa311 válasza trassher (#9401) üzenetére


sasa311
veterán

Többé kevésbé fair megoldás lett akkor végül :)

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#9403) asdf_


asdf_
veterán

A deichmann amugy allitolag tok korrektul intezi a dolgokat (ellentetben a players roommal).

(#9404) sasa311 válasza asdf_ (#9403) üzenetére


sasa311
veterán

Aha ;]

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#9405) AshaNoR


AshaNoR
tag

Sziasztok, kérlek titeket segítsetek!
Van egy lumia 800-m, és a tmobilenál 1 vagy 2 év gari van rá? Én úgy tudom 1 év teljes körű és 1 év készülék gari van ott az összes telefonra, vagy nem így van?

(#9406) asdf_ válasza AshaNoR (#9405) üzenetére


asdf_
veterán

Kaptal melle egy jotallasi jegyet (merthogy azt kotelezo adni) es ott megolvasod. Sok eve 1+1 ev garis volt a Nokia, de azota barmi tortenhetett.

(#9407) Spike33


Spike33
csendes tag

Sziasztok!

Hátha tudtok rá választ. Anno vettem egy Xperia arc s telót. Bedöglött a töltő csatlakozó része. Hiába küldtem el szervizbe, töbször visszaküldték ugyan azzal a hibával. Egyszer azért mert nem lett leadva a töltő, aztán kicserélték az előlapot majd kaptam új aksit meg töltőkábelt. Legvégül rájöttek hogy mi a baja. Persze ezt minden egyes alkalommal elmondtam nekik.
Kicserélték egy teljesen másik telóra! Kaptam egy xperia p telót. A kérdésem az lenne hogy ilyenkor a csere készülék garanciájának nem kéne újraindulnia? Konkrétan azzal etetnek, hogy ez is szervizelésnek minősül. Persze ezt amikor átvettem elfelejtették közölni és jóhiszeműen átvettem így a telefont.

(#9408) Attix82 válasza Spike33 (#9407) üzenetére


Attix82
őstag

Hát ez nem javítás, új készülék- Amit nem is vagy köteles elfogadni, főleg így, hogy nem indul újra a garija.

(#9409) Spike33 válasza Attix82 (#9408) üzenetére


Spike33
csendes tag

Na igen, levelezek velük de állandóan ezt a választ kapom. Illetve hogy forduljak a fogyasztóvédelemhez meg egyebek.

(#9410) asdf_ válasza Spike33 (#9409) üzenetére


asdf_
veterán

En irnek a vasarlok konyvebe (jogszabalyidezetekkel termeszetesen, este majd idemasolom), az, meg az arra kapott valasz meg menne a fogyvednek, hadd nezzenek a kormukre, mert baromsagokkal etetnek. A kicserelt, a leadottol eltero tipusu keszuleket eleve ugy indul, hogy visszadobhattad volna, hogy kenjek a hajukra. Mert az egvilagon semmi nem kotelez arra, hogy azt neked el kellett volna fogadnod (uj volt amugy, vagy valaki levetett keszuleke?).

(#9411) Spike33 válasza asdf_ (#9410) üzenetére


Spike33
csendes tag

Elvileg új volt. Bár ezt nem lehet tudni. Idézeteket én is másolgattam nekik(azaz idéztem :) ), nem ért semmit. Ugyan az a válasz. Bár ez a telefonos ügyfélszolgálat volt. Várhattam több esetben is 30 napot a válaszra amiben ugyan az volt leírva mint az előzőben. Sajnáljuk, de a 2003 törvények alapján ez is javításnak minősül.... :W

(#9412) Attix82 válasza Spike33 (#9411) üzenetére


Attix82
őstag

Korrekt társaság.

(#9413) sasa311 válasza Spike33 (#9411) üzenetére


sasa311
veterán

Nem minősül javításnak.

Határozottan szólítsd fel őket, hogy hagyjanak fel a jogsértéssel - ezt a vásárlók könyvébe jegyezd be.

Ha nem indul újra a gari akkor nyugodtan jelentsd őket a fogyvédnél.

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#9414) asdf_


asdf_
veterán

PTK 308. §

(1) A jogosult a teljesítés időpontjától számított hat hónapos elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági jogait. Ha a dolog használhatóságának legkisebb időtartamát hatósági előírás vagy kötelező műszaki előírás határozza meg (kötelező alkalmassági idő), és ez hat hónapnál rövidebb, az igény érvényesítésére ez a határidő irányadó.

(2) Ha a szerződés állat szolgáltatására irányul, a szavatossági igény a teljesítéstől számított hatvan nap alatt évül el.

(3) Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a jogosult a dolgot nem tudja rendeltetésszerűen használni. A szavatossági jog érvényesíthetőségének határideje a dolognak vagy jelentősebb részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) dologra (dologrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.

Es hogy miert vonatkozik ez a szavatossagos a jotallasra is, szinten PTK:

248. § (5) A törvénynek a szavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályait a jótállási jogok gyakorlásánál megfelelően alkalmazni kell.

(#9415) Young92


Young92
tag

Üdv !

Valaki tisztába tudná tenni számomra mit takar a HU, EU, gyártói garancia ?
Melyik garival érdemes ( esetembe okostelefont ) vásárolni ?

Köszönöm.

(#9416) sasa311 válasza Young92 (#9415) üzenetére


sasa311
veterán

Egyikkel sem.

A magyar jogszabály szerint az eladónak 1 évet kell tartós fogyasztási cikkre vállalnia.

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#9417) Young92


Young92
tag

Ugyanis van oldal ahol pl "1év gyártói garanciát" (iPON!) míg máshol ezt olvasom "36 hónap garancia esetében 12 hónap teljes körű bolti és 24 hónap SW" (XXLGSM). Kicsit össze vagyok zavarodva garancia téren.

(#9418) Attix82 válasza Young92 (#9417) üzenetére


Attix82
őstag

1 év jótállás kötelező a 10 000 Ft feleti termékeknél, a további garancia a boltra van bízva. Ha az gyártói akkor oda szól, ha a bolt vállalja akkor oda.

(#9419) Young92 válasza Attix82 (#9418) üzenetére


Young92
tag

Okés eddig tiszta. Gyártó vs bolt melyik a jobb ? Gyártói esetén gondolom márkaszervizes "ellátásról" van szó.

(#9420) Attix82 válasza Young92 (#9419) üzenetére


Attix82
őstag

Itt az a kérdés, hogy van e a gyártónak MO szervize. Ha igen akkor az jobb, mert talán nehezebben dől be mint egy bolt.

Ha nincs MO szerviz , akkor a Bolt mert gáz kiküldeni a terméket külföldre.

[ Szerkesztve ]

(#9421) Young92 válasza Attix82 (#9420) üzenetére


Young92
tag

Értem tiszta sor köszönöm :)

(#9422) fricz19 válasza Young92 (#9419) üzenetére


fricz19
őstag

szerintem mindenképp a gyártói
valószínűleg profibb és hozzáértőbb szervizzel dolgozik
valószínűleg alkatrészeket is előbb betudnak szerezni
+ több átvételi pont, vagy háztól, házig futár(mondjuk lehet ez van a boltnak is)

samsunggal pont most garanciáztattam(premium terméket)
nagyon profi, kijött házhoz, 1óra alatt megcsinálta (alaplap csere, tisztítás)

AM4/ Intel 8-12. gen CPU-t, Alaplapot, Tápot, DDR4-t, SSD-t VGA-t veszek!

(#9423) sasa311 válasza fricz19 (#9422) üzenetére


sasa311
veterán

Az üzleti, mivel a gyártóra nem tudsz semmiféle nyomást gyakorolni ha gond van...

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#9424) asdf_ válasza sasa311 (#9423) üzenetére


asdf_
veterán

Mobiltelefonnal:
- bolti gari ~nincs gari, a gyarto magyar szakszervize elhajt vele a verbe
- sw gari ~ nincs gari, a gyarto magyar szakszervize elhajt vele a verbe, es a bolt is
- adasveteli szerzodes 0%-os afatartalmu szamlaval ~ nincs gari

Fenti harom esetnel fennall az eselye -az utolsonal pedig tutifix- hogy jogilag hasznalt keszuleket adnak el neked, ergo a kotelezo jotallas szabalyai nem alkalmazhatoak ra, leven nem uj termekrol van szo.

- magyar forgalmazoi jotallasi jegy + blokk vagy szamla 27% afa tartalommal= van gari, mert a gyarto magyar kepviseleten keresztul van forgalmazva, biztosan uj, nem esetleg valami sittes, kulfoldrol isten tudja milyen uton beokoskodott, meg magyaritott telefont kapsz.

Csak ez utobbi esetben celszeru megvasarolni a telefont, mert itt egyeb meglepetesek nem erhetnek, csak a szokasos.

[ Szerkesztve ]

(#9425) Young92 válasza asdf_ (#9424) üzenetére


Young92
tag

Köszönöm a korrekt választ akkor maradok a gyári garinál igaz picit többet kell érte leszurkolni de akkor jol sejtettem, hogy nem hiába.

(#9426) asdf_ válasza Young92 (#9425) üzenetére


asdf_
veterán

Annyiban korrigalnam magamat, hogy a bolti gari eseteben vagy csinalnak vele valamit, vagy nem, az is lehet, hogy megutaztatjak, es rendesen megszerelik, de az is, hogy csak verheted az asztalt. Normalis rendes garit csak magyar forgalmazasu cuccra fogsz kapni (es akkor meg ott is be lehet szivini, lasd pl. a sony egyik szervize, amivel tele van a net, hogy miket muvelnek, meg hogyan vonjak meg a garit meg hasonlok, szoval azert a hivatalos gari sem eletbiztositas, sajnos)

(#9427) Young92 válasza asdf_ (#9426) üzenetére


Young92
tag

Valószínű az LG vagy a Samsung lesz a befutó mobil terén.
Az ő megítélésük milyen, szervizszolgáltatás terén ? Értem akkor a lehetőségek között a gyári garancia a befutó : )

(#9428) asdf_ válasza Young92 (#9427) üzenetére


asdf_
veterán

LG-m sosem volt, a samsung telefonszervizzel pedig nem kellett eddig kapcsolatba lepnem, igy nem tudok mit mondani.

(#9429) Spike33 válasza asdf_ (#9414) üzenetére


Spike33
csendes tag

Köszönöm!

Még egyszer megpróbálom, de lassan ott tartok, hogy kivágom a telót a negyedikről és tojok rájuk. Egyszerűen szégyen amit megengednek maguknak :(

(#9430) kali válasza Young92 (#9427) üzenetére


kali
legenda

szia,

a samsung teljesen rendben van mobilos garancia terén, arról nem is beszélve, hogy amennyiben bizonyos kategóriában vásárolsz, úgy díjmentes garifutár viszi és hozza a telefont úgy, hogy lehetőség szerint egy munkanapon belül javítják - cserébe adnak addig mobiltelefont -, a csúcskategóriában pedig díjmentesen házhoz is megy szervizes, és akár 30 perc alatt javít egy húzósabb hibát.
a fenti szolgáltatások csak és kizárólag gyártói garancia esetén adottak!
a my samsung felültén beregisztrálva, 24 hónap helyett 26 hónap lesz a gyártói garancia.

[ Szerkesztve ]

(#9431) Superhun válasza asdf_ (#9414) üzenetére


Superhun
Topikgazda

A kolléga Szlovákiában vette a tabot, ott lehet, hogy mások a törvények. :P

(#9432) lajkaa


lajkaa
csendes tag

Üdv!
Lenne egy Htc one x tmobile-s készülékem. Itt vásároltam használtan ph-n és egy garilevelem van, számlám nincs. Próbáltam utána olvasgatni, de mindenki mást mond. Ha be szeretném vinni a T-be, elég-e a garilevél? és ilyenkor nem gond, hogy a készülék nem az én nevemen fut? vagy ilyenkor ezt nem nézik?
Előre is köszönöm a válaszokat! :)

Amit ma megtehetsz, azt megteheted holnap is!

(#9433) Superhun válasza Superhun (#9431) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Bocsi, összekevertem vkivel. :B

(#9434) sasa311 válasza lajkaa (#9432) üzenetére


sasa311
veterán

Jogszabály szerint elég a garanciajegy.
A garancia a termékre jár, nem köthető vevőhöz.

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#9435) lajkaa válasza sasa311 (#9434) üzenetére


lajkaa
csendes tag

köszönöm :R

[ Szerkesztve ]

Amit ma megtehetsz, azt megteheted holnap is!

(#9436) Ta`uri


Ta`uri
csendes tag

Hali,
van egy telenornál vásárolt ZTE blade készülékem aminek meghibásodott az usb csatlakozója ezért tölteni sem tudom és használhatatlan. 2011 októberi vásárlás számlája jótállási jegye meg van ebben azt írják 1évet vállal a telenor és +1 évet a gyártó és szerződéses partnere. Mivel az 1 éven túl vagyok a telenortól átirányítottak egy gsm szervizhez akiktől levélben azt az információt kaptam hogy lakhelyemen veszprémben is van átvevőpontjuk de a vásárlás helyén is leadhatom a telefont. Az átvevőpontjukon azt mondták garanciálisan nem foglalkoznak ezzel a márkával a vásárlás helyéről pedig szintúgy elhajtottak. Mit lehet ilyenkor tenni?
Jelneleg a telefon szervizben van árajánlatot kértem a javitási költségekre, ha pár ezres tétel akkor le**rom és megcsináltatom de ezzel az egész huzavonával már tele a t**öm.
Ha valaki tudna mondani valami konkrétumot hogy valójában tényleg kinek kell kijavítania és átvennie a telefont garanciális szervizeléshez azt megköszönném. :F

(#9437) sasa311 válasza Ta`uri (#9436) üzenetére


sasa311
veterán

A szerződéses partnernek. Viszont a készülék eljuttatása a te feladatod.

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#9438) Ta`uri válasza sasa311 (#9437) üzenetére


Ta`uri
csendes tag

köszi

(#9439) RootRulez


RootRulez
félisten

Sziasztok!

Vettem egy Procit, de többet vártam tőle.

Neten rendeltem és személyesen vettem át. Így élhetek a 8 napos elállási jogommal?

Szóval mem tudom az befolyásolja-e, hogy nem futár hozta, hanem érte mentem a boltba.

Köszi: RR

═════════════════════════════════════════

(#9440) fricz19 válasza RootRulez (#9439) üzenetére


fricz19
őstag

Igen, el tudsz allni

[ Szerkesztve ]

AM4/ Intel 8-12. gen CPU-t, Alaplapot, Tápot, DDR4-t, SSD-t VGA-t veszek!

(#9441) RootRulez válasza fricz19 (#9440) üzenetére


RootRulez
félisten

Tuti? 100, sőt 1000%? :F

═════════════════════════════════════════

(#9442) Superhun válasza RootRulez (#9441) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Fogyasztóvédelem oldaláról:

"Kérdés:
A webáruházban interneten rendelt monitor nem postán érkezik, hanem a vásárló személyesen megy el érte az üzletbe. Valóban nem élhet 8 napon belül az elállási jogával?

Válasz:
Nem. Az elállási jog a rendelkezések szerint azért illeti meg a vásárlót, mivel a megrendelés előtt személyesen nem tud meggyőződni a vásárolni kívánt termék műszaki paramétereiről, tulajdonságairól, a döntéshozatalhoz szükséges jogai korlátozottak. Így az elállási jog gyakorlása független az átvétel módjától. A fogyasztó a szerződéstől nyolc munkanapon belül indokolás nélkül elállhat."

(#9443) Attix82 válasza RootRulez (#9441) üzenetére


Attix82
őstag

Igen megteheted, de ugye itt arra is kell gondolni, hogy a Bolt azt tovább adja. És ezekből szoktak konfliktusok lenni, hogy a következő ügyfél miért kap bontottat / használtat. Amit nehezen tudnak megérteni :)...

(#9442) Superhun

Ha bemegy az ember az MM-be és ott veszi meg, ugyan annyi információja van mintha neten rendelné + ugyan úgy ki se tudja próbálni, és nem állhat el :) Ez az érdekes dolog :D

[ Szerkesztve ]

(#9444) Superhun válasza Attix82 (#9443) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Valóban érdekes, de ezért is vásárolok tartós fogyasztási cikkeket online :P

Egyébként a 72 órás elállás MM-ban is működik.

(#9445) Attix82 válasza Superhun (#9444) üzenetére


Attix82
őstag

Az már egy plusz szolgáltatás az MM-nek akkor. Csak ugye az ügyfél és a bolt közötti megértésekre is kell gondolni.

Mondjuk egy CPU-ba nem értem mi az ami nem stimmelhet? Mert ha rendel az ember egy táskát, és mégse olyan amilyennek elképzelte, az tényleg valós lehet.

(#9446) Superhun válasza Attix82 (#9445) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Ez a 72 órás lehetőség valóban csak minőségi kifogáskor érvényesíthető, indoklás nélkül nem.

CPU-nál ezt tényleg nem lehet kimagyarázni, de nem is árulnak szerencsére MM-ban procikat :P.

(#9447) RootRulez válasza Attix82 (#9445) üzenetére


RootRulez
félisten

Mi nem.stimmelhet?

gyengébb, mint gondoltam... :U

═════════════════════════════════════════

(#9448) Attix82 válasza RootRulez (#9447) üzenetére


Attix82
őstag

Mid volt és mit vettél?

(#9449) RootRulez válasza Attix82 (#9448) üzenetére


RootRulez
félisten

Új "hétvégi" gépet raktam össze egy a4-5300-val, de gyenge... : l( mint vga és mint proci is

═════════════════════════════════════════

(#9450) Superhun válasza RootRulez (#9449) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Proci erőre számítani lehetett, de a VGA az beépített, csodák nem várhatóak el tőle.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.