Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2022-03-20 09:38:09

LOGOUT.hu

Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#8251) jeni válasza bullseye (#8244) üzenetére


jeni
félisten

szia

az a 15 nap az naptári vagy munkanap ami alapján kell figyelni,és az adott termék hányszor javítható,vagy cserélhető,hogy utána ha ismét elromlik akkor már a vevő nyugodtan mondhatja,hogy köszi már nem kérem a cserét vagy a javítást?

(#8252) jeni válasza sinya85 (#8249) üzenetére


jeni
félisten

amúgy van elismervényed a termékről,hogy átvették már 60 nap óta javításra? ilyen esetben személyesen kell bemenni.

(#8253) sinya85 válasza jeni (#8252) üzenetére


sinya85
senior tag

Nincs, gls vitte nekik max ha arról megvan valami papír

ஜ۩۞۩ஜ

(#8254) jeni


jeni
félisten

(#8255) sasa311 válasza jeni (#8251) üzenetére


sasa311
veterán

Nem írja a törvény, de legtöbbször - érthető okokból - munkanapnak számolják.

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#8256) asdf_


asdf_
veterán

49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet
a fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és jótállási igények intézéséről

4. § (2) A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

Tehat nem munkanap.

(#8257) asdf_ válasza sinya85 (#8253) üzenetére


asdf_
veterán

Ha mar nyitva van, a van-e elismervenyed kapcsan:

5. § Javításra a terméket elismervény ellenében kell átvenni. Az elismervényen fel kell tüntetni a fogyasztó nevét és címét, a termék azonosításához szükséges adatokat, a termék átvételének idejét, és azt az időpontot, amikor a fogyasztó a kijavított terméket átveheti.

(#8258) all6atos


all6atos
tag

Sziasztok!

Nem sok esélyt látok a sikerre, de azért leírom az esetem.

Vettem itt egy ilyen pendrive-ot bő két hete. Hétvégén teljesen behalt (0 MB), tegnap visszavittem, erre közlik velem, hogy pendrive és memóriakártya esetében csak 3 nap garancia van. A srác megnézte, ott is hibás volt, azt mondta nem veheti át, írjak az ügyfélszolgálatnak, majd kitalálnak valamit... (akivel egyébként gépen folyamatosan beszélt, és szóvá is tettem, amire a válasz az volt, hogy elfoglalt a rendelésekkel...)
Kértem helyben a cserét vagy a pénzt, esetleg valami más megoldást.

A 6 hónap szavatosságról még nem találtam egyértelmű infót, de elvileg annak minimum járnia kéne. De, a weboldalon, rendeléskor, és a számlán is 24 hónap garanica van feltűntetve, amire rá is van írva, hogy a számla a garanciajegy.

Egy papírt sikerült kierőszakolnom:
Nyilatkozat:
A mai napon XY által 2012.10.23-án nálunk vásárolt A-Data s102 pro 32GB típusú (sor.szám:11450067) hibás termék átvételét és garanciális ügyintézését megtagadtuk, mivel az ilyen típusú termékre (pendrive, memóriakártya) a számlán feltűntetett 24 hónappal ellentétben 72 órás cseregaranciát vállalunk. Budapest 2012.november 14., aláírás+bélyegző

A számla szlovák (Nowim s.r.o, Komárno), a garancia idő és hogy a számla a garanciajegy magyarul vannak rajta, továbbá egy PlazaMarketes bélyegző.(aláírás nincs...) Tehát valószínűleg a PlazaMarkettel hivatalosan nincs is kapcsolatom, bár nem tudom hol és hogy van bejelentve.

Írtam egy levelet nekik:A 2012.10.23-án Önöknél vásárolt A-Data S102 Pro 32GB típusú pendrive-ot meghibásodás miatt a mai napon bevittem az átvételi pontjukba (1131 Budapest Reitter Ferenc utca 132. F épület), ahol a hibás termék átvételét és garanciális javítását/ügyintézését megtagadták, arra hivatkozva, hogy ezen típusú termékre csak 3 nap garanciát vállalnak, annak ellenére, hogy a számlán/garancialevélen 24 hónap teljeskörű garancia szerepel, mely rendeléskor és átvételkor is ebben a formában volt feltűntetve. Ez már jóval több, mint a vásárlók tudatos megtévesztése, és ha kell megteszem a szükséges lépéseket (fogyasztóvédelem, bíróság, stb).

Mivel első ilyen esetem, nem tudtam a jegyzőkönyvről.
Érdemes visszamenni és jegyzőkönyvet felvetetni? Hogy nézzen ki mi legyen benne? (Amit adtak nyilatkozatot az valószínűleg nem megfelelő.)
Vásárlók könyvébe is írjak még bele amit akarok?
Fogyasztóvédelem, APEH, PSZÁF, kiket és hogyan lehetne rájuk uszítani?:D.

Az oldalukon kint van még:

Termékgarancia:
Minden egyes termékre gyári garancia érvényes, és márkaszervizben történik a szervizelésük.

A garanciális ügyintézést a PlazaMarket végzi, Önnek az esetleges hiba bejelentését cégünk felé kell megtennie:
•A jótállási (és szavatossági) igény érvényesíthető nyitvatartási időben, hétfőtől péntekig, 9-17-ig. írásban, e-mail: info@plazamarket.hu

Európai garancia: Egyes általunk forgalmazott termékekre Európai garancia érvényes. A garanciális feltételek minden tekintetben megegyeznek a Magyarországon érvényes jótállási feltételekkel (gyártónként eltérő).

A honlapunkon feltüntetett árak, képek, leírások csupán tájékoztató jellegűek és nem minősülnek ajánlattételnek.

A megrendeléssel a fent említettek a szerződés tartalmának részévé válnak.

Válaszotokat előre is thx!

üdv,
Feri

u.i.: igazából azon lepődtem meg, hogy egy két hetes, egyértelműen hibás termék esetén rögtön és nyíltan elutasítanak, még csak levásárlás sincs, vagy részleges visszafizetés, vagy bármi... Ezért, ha nem nagy meló az a minimum, hogy vizsgálják át a céget és zárassák be :D.

[ Szerkesztve ]

(#8260) Vasinger!


Vasinger!
nagyúr

Sziasztok!

A minap vettem egy pendriveot innen: katt

A pendrive mellé az van írva, hogy 2 év teljes körű garancia: katt

Ma, mikor mentem a boltba, közölték velem, hogy 72 órás cseregaranciát vállalnak rá, más nem. A pendirveokra nem vonatkozik a 2 év garancia.

Ilyet lehet? Az oldalukon 2 év szerepel, sőt mondok jobbat. a számlán amit adtak azon is 24 hónap szerepel, pontosabban ez áll rajta: KATT

Elvileg a számlán sehol sem jelölték, hogy nem él rá ez a 2 év garancia csak azért, mert pendrive, sőt pont azt írták, hogy garancia levél elvesztése esetén a számla is elég az érvényesítéshez. Természetesen csak számlát adtak.

Azért is hoztam el, még ha nem is tetszett ez a dolog, mert gyártói garancia az élettartamra szól, de nem akarom ezt annyiban hagyni, mert nem szeretem, ha átvernek.
Másrészt meg 8 napon belül gond nélkül visszavihetem, mert webshopban vásároltam....

Mit gondoltok erről a dologról? Ez így fair? Ha valamiért elromolna és 2 éven belül van jogom reklamálni a termék legaranciáztatását?

A válaszokat előre is köszönöm! :R

(#8261) sasa311 válasza Vasinger! (#8260) üzenetére


sasa311
veterán

Ez már aztóta nem kóser, hogy egy Szlovák cég állított ki szlovák számált magyar nyelven - ergo a magyar fogyvéd. törvények nem érvényesek.

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#8262) Vasinger! válasza sasa311 (#8261) üzenetére


Vasinger!
nagyúr

Tehát a 8 napon visszaviszem dolog sem érvényes? Ez nem a magyar jogszabály kijátszása? Egyáltalán legális az ilyen bolt működtetése?

Ha Magyarországon veszek egy terméket, akkor nehogy már a magyar jogszabályok ne éljenek rá, mert főbe lövöm magam-.

[ Szerkesztve ]

(#8263) sasa311 válasza Vasinger! (#8262) üzenetére


sasa311
veterán

De, érzésem szerint ez a magyar jogszabályok kijátszása - az, hogy legális-e nem tudom.

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#8264) Vasinger! válasza sasa311 (#8263) üzenetére


Vasinger!
nagyúr

És mégis kihez fordulhatnék, mi az a fórum ahol ebben az ügyben tovább tudnék lépni?

(#8265) sasa311 válasza Vasinger! (#8264) üzenetére


sasa311
veterán

fogyasztóvédelem

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#8266) Vasinger! válasza sasa311 (#8265) üzenetére


Vasinger!
nagyúr

Akkor írok nekik, majd leírom, hogy mire jutottam, vagy ha elakadnék. :R

(#8267) Turbolada II válasza sasa311 (#8265) üzenetére


Turbolada II
őstag

GVH

"A szabadság az, ha szabadságunkban áll kimondani, hogy kettő meg kettő négy (kivéve Prohardver :D). Ha ezt megtehetjük, minden egyéb magától következik." 1984 "Magyar" Telekom, ja nem csak sima.

(#8268) ANDROID??? válasza ANDROID??? (#8230) üzenetére


ANDROID???
addikt

A telefon szervízbe leadás óta eltelt már 17 nap is, a papíron a 11.13 a határidő, ilyen esetben mit tegyek?
Mert a készülékem már 4. alkalommal van a szervizben, és az első 3 alkalommal elutasították a csere igényemet, igaz most úgy lett leadva a készülék, hogy a készülék cseréjének igénye az elsődleges.
Menjek be verni az asztalt? Vagy mi a fenét csináljak? A telefon már kellene, és a jogszabályban pedig csak az van leírva, hogy 15 napra kell törekedniük.
???

(#8269) sasa311 válasza ANDROID??? (#8268) üzenetére


sasa311
veterán

Verd az asztalt, az a leghatásosabb.

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#8270) jeni válasza Vasinger! (#8264) üzenetére


jeni
félisten

szia
érdemes azért a 6500 Ft-t torturát végig vinni. mert ha mégis igazat adnak neked akkor ott a biróság ami még többe kerülne,és lehet,hogy mégse vonatkozik a magyar törvény rájuk,hacsak nem blöffölnek-e?
lehet azért van ráírva a 2 év garancia mert a törvény előírja,hogy a (1év)garanciális dolgot fel kell tüntetni valamiképen.

másik pár sorral lejjeb van írva hogy a te esetében törekedni kell a 15 napra.
de ha 30 napso esetről van szó abban az esetben 30 naptári nap vagy 30 munkanap?
ha túlépi az cucc leadási szervizben állási ideje a 30 napot akkor automatikusan él az eláállás jog vagyis kötelező pénz vissza fizetés lép érványbe,esetleg a levásárlási lehetőség?

[ Szerkesztve ]

(#8271) ANDROID??? válasza sasa311 (#8269) üzenetére


ANDROID???
addikt

Az a gond, hogy ez már megvolt az első 3 alkalommal és sikertelen... :W

Valaki valami konkrétabbat? Mire hivatkozzak, vagy milyen jogszabály "támogatja" a helyzetemet?
Sajnos a 30 nap még messze van, csak azért sajnos, mert akkor nem csak ütném az asztalt hanem stihlt vagy baltát vinnék e célból... :)

[ Szerkesztve ]

(#8272) sasa311 válasza ANDROID??? (#8271) üzenetére


sasa311
veterán

Rosszul csinálhatod :)

Asztalt veri nem habzó szájjal üvöltözve kell.

Bemész, elmondod a nyűgödet ők meg nyilván leszarnak. Akkor elkéred szépen a vásárlók könyvét és szépen leírod benne, hogy neked mekkora kellemetlenséget okoz, hogy már X napja nincs terméked illetve mennyire rossz, hogy már 4x kell szerelni, egyúttal leírod, hogy ragaszkodsz ahhoz, hogy az üzlet vagy cserélje neked a láthatóan javíthatatlan hibás terméket vagy elállsz a szerződéstől.

Ez sokkal inkább működik, mint a láncfűrész.

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#8273) asdf_ válasza sasa311 (#8272) üzenetére


asdf_
veterán

És mindezt a vásárlás helyén teszed, nem a szervizben.

(#8274) jeni válasza asdf_ (#8273) üzenetére


jeni
félisten

de ahhoz előbb a szerviznek kell igazolni,hogy nem javítható,vagy rendeltetésszerű hétköznapi alkalmazásra nem alkalmas

(#8275) asdf_ válasza jeni (#8274) üzenetére


asdf_
veterán

Nem kell igazolnia. Az elado szerv jotallasi kotelezettsege fennall anelkul is, hogy a szerviz barmit mondana a keszulekrol. A szerviz csereutalvanya nelkul nem cserelhetunk, az csak tudatlansag, sajat penz kimelese erdekeben elkovetett szandekos/nem szandekos jogsertes, lerazoszoveg (a kivant alahuzando).
Nem aszerint kell jotallnia az elado szervnek, hogy egy szerviz mit ir a papirra, hanem aszerint, amit a jogszabalyok eloirnak neki. Mar csak azert is, mert mivel az elado szerv all szerzodesben a vevovel, a jotallas esetleges nem teljesitesenek jogkovetkezmenyei az elado szervet terhelik (NFH buntetesek, birosagi per vegkimenetele).
Jelen esetben a vasarlas helyen torteno panaszkodasnal -a panasz alapjat alatamasztando- a 4 darab munkalap masolatanak bemutatasaval indit az ember.

[ Szerkesztve ]

(#8276) jeni válasza asdf_ (#8275) üzenetére


jeni
félisten

és abban az esetben ha a bolt megszűnik de maga a szerviz még müxik?

tehát ez esetben a szervizben töltött 30 naptári napot (és nem a 30 munkanap alapján figyelik) kell figyelembe venni és a 3x javítás utáni elállást vagyis a 4. javításnál mondhatom,hogy köszi már nem kérem a terméket.

és az a fogalmazás,hogy törekedni kell a 15 napos betartására az meg szerintem lutri szöveg.

[ Szerkesztve ]

(#8277) ViiiiktorOC


ViiiiktorOC
senior tag

Üdv.

Vettem egy házimozit. Ha nem felel meg arra amire szerettem volna, akkor 3 napon belül kötelesek visszafizetni a teljes vételárat? 3 munkanap? Bolt szombaton is nyitva van, akkor az munkanap?
köszönöm :R

LamboLVR - CSR2 Lambo T. Hungary

(#8278) jeni válasza ViiiiktorOC (#8277) üzenetére


jeni
félisten

igen szombati nyitva tartás az nekik munkanap.
abban az esetben köteles ha hibás,elvileg levásárolhatod,tudtommal,hogy köteles vissza fizetni ez szerintem boltonként eltérő.
meg kell nézni mi az az elállási jog 3 napon belül?

(#8279) ANDROID???


ANDROID???
addikt

Na a helyzet az, hogy nem pattogtam direkt nem kiabáltam nehogy amiatt kib@sszanak a helyiségből mert azzal ugye nem előre hanem hátra...
A vásárlás webshopon keresztül történt. Viszont mindig valahogy kidumálták, hogy nekem lesz rossz ha elmegyek a fogyasztó védelemhez, mert az nem kötelezi őket semmire stb...

Minden alkalommal ott volt nálam az összes papír a szervizelésről is, nehogy belém tudjanak kötni, de hiába.
Ugyanis alcatel készülékről van szó melyet a TELEMAX szervíznek kell küldenie a szolgáltatónak (TMOBILE) és a TELEMAXnak kell adnia a papírt róla, hogy cserélje a TMOBILE.

[ Szerkesztve ]

(#8280) ViiiiktorOC válasza jeni (#8278) üzenetére


ViiiiktorOC
senior tag

Hibásnak nem hibás, csak amire vettem arra nem tudom használni. :\
Utolsó mondatodat hogy érted? megkeresed nekem vagy hogy? :) :R

LamboLVR - CSR2 Lambo T. Hungary

(#8281) jeni válasza ViiiiktorOC (#8280) üzenetére


jeni
félisten

a neten próbálj rákeresni :U

(#8282) bullseye válasza ViiiiktorOC (#8277) üzenetére


bullseye
addikt

Bolti cuccokra nincs 3 napos próbakör. Ha neten rendelted, akkor 8 nap van elállásra, mert nem nézhetted meg vagy próbálhattad ki előtte.

A 3 nap arra van, ha hibás, mert akkor csere jár javítás helyett. De ha boltban vetted, és nem nézted meg jó-e arra, amire szeretnéd, akkor csak a bolt jóindulatán múlik, visszaveszik-e.

'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%

(#8283) asdf_ válasza ViiiiktorOC (#8277) üzenetére


asdf_
veterán

Ha szemelyesen vasaroltad, nem webshopon keresztul -tehat nem tavollevos szerzodesrol beszelunk- akkor igy jartal. A teves vasarlas nem jogosit fel elallasra.

(#8284) sasa311 válasza ViiiiktorOC (#8277) üzenetére


sasa311
veterán

Hibátlan termék esetén nem köteles 3 percen belül sem.

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#8285) sasa311 válasza ANDROID??? (#8279) üzenetére


sasa311
veterán

Szard le a szervízt - senkit nem érdekel.

neked CSAKIS a boltban van jogod reklamálni. Majd ők leboxolják a szervízzel.

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#8286) ViiiiktorOC


ViiiiktorOC
senior tag

(#8282) bullseye + (#8283) asdf_ + (#8284) sasa311

Köszönöm fiúk! Így már értem! Akkor hibásan tudtam ezt, meg más is hibásan mondta!
Bolt vissza nem cserélte, hanem levásárolhattam volna mivel személyesen a nevemre rendeltem.
Egyenlőre megmarad, majd lehet hogy eladom később!
Köszönöm! :R

LamboLVR - CSR2 Lambo T. Hungary

(#8287) ANDROID??? válasza sasa311 (#8285) üzenetére


ANDROID???
addikt

Ez a gond, hogy egymásra mutogatnak, és a TMOBILE a TELEMAXRA hárítja az egészet, vagyis csak szervizelni hajlandóak mellette a jogszabályokra hivatkozva...

(#8288) sasa311 válasza ANDROID??? (#8287) üzenetére


sasa311
veterán

Téged nem kell, hogy érdekeljen, hogy ki kire mutogat. A jogszabály egyértelmű: a garanciális ügyintézést az ELADÓ viseli. Pont. Te a T-től vetted, így a Té -vel kell csak ügyintézned. Ha szar a szervízük oldják meg, szerződjenek mással, stb... Meg se hallgasd azt a mondatot, amiben említik a szervíz szót.

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#8289) ANDROID??? válasza sasa311 (#8288) üzenetére


ANDROID???
addikt

Adhatnál valami jó kis érvelési tippeket :)
Mert én már sok mindent próbáltam mondani nott, de mindent leszereltek frankón mint ha a falnak beszéltem volna, vagyis sz@r a telefonom sajnálják de ez van, rajtuk múlik, hogy jó legyen de még sem így van sajnálják de ez van...
Szóval, lehet hogy tényleg a szabályos asztal csapkodás lenne a lényegre törő...

(#8290) sasa311 válasza ANDROID??? (#8289) üzenetére


sasa311
veterán

TE: Kezit csókolom, visszahoztam a telefonomat immár 4x mert megint szar (illedelmesen megint hibás). Legyenek kedvesek cserélni most már a készüléket, mert ez kurva ciki (illedelmesen = Jelentős kellemetlenséget okoz).

MANCIKA: Sajnálom, XY szervízzel egyezkedjen, bla bla bla bla bum bumm bla bla

TE: Nem egyezkedek semmilyen szervízzel, krvanyátok (illedelmesen = önöktől vásároltam a telefont, senki mással nem vagyok hajlandó tárgyalni, csakis önökkel és önöktől várom a megoldást is)

MANCIKA: De a szervíz BLA BLA BLA BLA bla bal..bla

TE: Értem, akkor kérném a vásárlók könyvét ahova beírom, hogy kruvanyád (illedelmesen = ahol jegyzőkönyvben szeretném rögzíteni, hogy ÖN, MANCIKA személyesen elutasítja a csereigényemet és teljesen jogszerűtlenül, a törvényi előírásoknak ellentmond, ezzel szándékosan megtéveszt engem, mint vásárlót, továbbá ön, minta a T-mobil hivatalos képviselője állítja, hogy tamtaramtaram). Ezután vagy marha készséges lesz vagy valóban leírod ezeket szépen gyöngybetűkkel a vásárlók könyvébe. 90%-ban nem kell írni...

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#8291) ANDROID??? válasza sasa311 (#8290) üzenetére


ANDROID???
addikt

Rendben, megpróbálom ezt a módszert is, de 70%ban így próbáltam a korábbiakban is és nem jártam sikerrel sajnos...
Igazából nem akarok sem tárgyalásra menni sem egyéb testület általi vizsgálat vagy bármi más költséget megtéríteni és később visszakövetelni, mert ugye a telefont tőlük megrendeltem ők ki is hozták nekem és a szervizelést ők vállalták nem nekem kelljen már ezzel sz@rozni.

Különben nagyon tetszett a megfogalmazás :DD

Esetleg, ha ez nem válik be, mi lenne még a tipp?

(#8292) asdf_ válasza ANDROID??? (#8291) üzenetére


asdf_
veterán

Ugy indul ugye egy jotallasos ugyintezes, hogy jogszabalyban eloirt jegyzokonyvet kell felvenni (ennek elmulasztasat is meg lehet jegyezni a vasarlok konyveben) melyben van egy olyan sor, hogy vasarlo altal ervenyesiteni kivant igeny, jelzed, hogy oda a csere szocskat sziveskedjenek felvezetni. Amennyiben ott helyben nem nyilatkoznak rola, hogy elutasitjak a csereigenyt, 3 napjuk van erre, ha ezt nem teszik meg, ujabb bejegyzes a vasarlok konyvebe.
En mondjuk jofej lennek, es mivel a T-nel eloszor jar a telefon, az elozmenyek (3 sikertelen javitas) ismereteben adnam at, kulon kernem, hogy ezt is vezessek fel a munkalapra, ha eztan sem jarnak sikerrel, a jo isten nem fogja alaptalannak itelni a csereigenyedet. Ekkor telo vissza, jegyzokonyv, csereigeny, ha elutasitjak, munkalapok masolataval tertis level t-nek, hogy cserelnek, vagy talalkoztok a bekelteto testuletnel (vagy automatikusan oda fordulsz, es sporolsz egy kis idot ezzel). Mondjuk sajna a bekelteto testulet nem feltetlen olyan, akiktol meg kene ijedniuk, szoval nem biztos, hogy ettol osszeszarjak magukat.

(#8293) zolee5016


zolee5016
őstag

Sziasztok....1 kérdésem lenne...adott egy videokártya ami garis még kb 1 évig...igen kb mert a garipairjai ,jótállási jegye nincsen meg,A számla megvan amin rajta van a dátum is...ezzel lehet garanciás ügyintézést kezdeni?? mármint csak a számlával???

Ha meghalsz,te nem tudod,hogy halott vagy,csak a környezetedben élők tudják..és nekik nagyon nehéz...namost ez a helyzet akkor is: ha hülye vagy---

(#8294) sasa311 válasza zolee5016 (#8293) üzenetére


sasa311
veterán

Ha a számlán egyértelműen szerepel a termék (tehát nem az, hogy "videókártya" vagy "áru1), hanem beazonosítható a termék akkor igen, elég a számla is.

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#8295) asdf_ válasza zolee5016 (#8293) üzenetére


asdf_
veterán

Jotallasi igeny jotallasi jeggyel ervenyesitheto. Azonban a szamla birtokaban ezt elvileg -ha sajat jotallasi jegyrol beszelunk- nem tart semmibe potolni. De normalis ugyviteli rendszer mellett szamla sem kell, mert lonek egy gyari szamot, es a program megmondja mikor, kinek lett eladva es hogy garis-e meg.
A sima szamla azert nem kivaltoja a jotallasi jegynek, mert azon -jellemzoen- nem szerepel a termeg gyari szama, ellentetben a jotallasi jeggyel.

(#8296) sasa311 válasza asdf_ (#8295) üzenetére


sasa311
veterán

49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet

2. § Ha a fogyasztó szavatossági igényt kíván érvényesíteni a fogyasztói szerződés tárgyát
képező szolgáltatást nyújtó forgalmazóval (a továbbiakban: forgalmazó) szemben, a fogyasztói
szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha a fogyasztó bemutatja az ellenérték
megfizetését igazoló bizonylatot.

Tehát NEM KELL a garanciajegy, csak a számla / blokk!

[ Szerkesztve ]

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#8297) asdf_ válasza sasa311 (#8296) üzenetére


asdf_
veterán

151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról

4. § (1) A jótállási igény a jótállási jeggyel érvényesíthető.

jotallas != szavatossag

[ Szerkesztve ]

(#8298) jeni


jeni
félisten

[link] ebben a 30 napos javítási időt nem találom,mert csak annyi van írva,hogy törekednie kell a 15 napos javítási idő elkészültével.
ami értelmezés szerint 15 naptári nap.

van egyéb konkrét infó valakinek ezzel kapcsolatban?

(#8299) hdanesz


hdanesz
senior tag
LOGOUT blog

Sziasztok!

Szeretném leírni a történetem. Vettem egy iphone 5-öt, a vodafone online shopban. Pár nap alatt meg is érkezett. Futár hozta, gyárilag fóliázott dobozban. Aláírtam a szerződést a futár előtt, ő balra el...én pedig örülök a telefonnak. Épp dolgoztam, így várnom kellett amíg hazaérek a kibontással. Otthon bontogatás...és 2perc öröm után csúnya felismerés: a telefon krómkeretén van egy ütésnyom (elég kicsi, de látható bőven).

Nosza, irány a helyi voda márkakereskedés, az eredmény: nem lehet 3napon belül cserélni, az apple hivatalos szervízébe kell küldeni. Ok,teló fel Pestre, én meg várok. Ez nov. 14.-én történt. A telefon tegnap érkezett vissza, az üzletben pedig azzal fogadtak,h. a hivatalos szervíz szerint nem jogos a csere, így marad az ütött teló. Csodás. Olyan előfizum van, amihez van biztosítás, de ez sem ér semmit. :(
Azt ajánlották forduljak a fogyasztóvédelemhez...
De fogalmam sincs érdemes-e vagy próbáljak meg együttélni a kis hibával. De azért egy ilyen drága telefonnál, ez eléggé bosszantó.

Szerintetek hogy kellene hozzákezdenem a fogyasztóvédelmis dolognak?

A történethez hozzátartozik: pár nappal ezelőtt, amikor a telefon még a szervízben volt, bementem a márkaképviselethez, szerettem volna elállni a szerződéstől, ugye ez 8munkanapon belül lehetséges távollévők között kötött szerződés esetén. Jött az újabb hidegzuhany: ez nem lehetséges, mert amikor aláírtam a futár előtt a szerződést, azzal elfogadtam a feltételeket és nem számít távollévők közötti szerződésnek. A voda hivatalos oldalán az ÁSZF-ben benne van a 8napos határidő. De az eladó szerint az online shop-os rendelés nem ilyen szerződés. Kérdem én...akkor mi az a vodánál? 2lehetőséged van telefont venni: 1. megveszed boltban, ami kizárja a távolos cuccot...vagy 2. rendeled az online shop-ban. Kértem az eladót mondja meg legyen szíves,h. mi számít akkor távollévők között kötött szerződésnek, mire azt mondta: ő nem jogi szakember, nézessem meg ügyvéddel az ÁSZF-t. Jóóóó.....

Most itt vagyok egy gyárilag sérült telefonnal...úgy,hogy több mint egy hétig nálam sem volt és se a telót se a SIM kártyát használni nem tudtam.

(#8300) sasa311 válasza hdanesz (#8299) üzenetére


sasa311
veterán

Állj el. A Voda semmilyen szerződése nem írja felül a hatályos magyar törvényeket.

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.