Hirdetés

2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2022-03-20 09:38:09

LOGOUT.hu

Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#8851) Abrion válasza asdf_ (#8845) üzenetére


Abrion
senior tag

igazából ezt nem értem, ezt a user error irásodat.

akkor mire is jó a garancia? mármint milyen hibára?

(#8852) bullseye válasza Abrion (#8851) üzenetére


bullseye
addikt

Ha procicserénél, hűtőcserénél stb. sérült meg a lap, az user error, mert te okoztad. Ha nem te okoztad (bár jelen esetben nem értem, hogy egy működő gépnél behatás nélkül mi történhet a lábakkal...), akkor érvényesíthető garancia.

Illetve néhány tanács szerint ugye akkor is érvényesíthető a garancia, ha kellően álcázza az ember a saját hibáját, de én ezt nem szeretem. Ugyanis ez a topik arról szól, hogy kaphassa meg azt az ember ami jár neki. És ez azért is nehéz néha, mert van aki trükközget.

'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%

(#8853) Abrion válasza bullseye (#8852) üzenetére


Abrion
senior tag

ez a behatás, például hozzáérek körömmel? az nem volt, csak levettem óvatosan és a paszta leszedése és felrakása után vissza is raktam, a foglalatba, a behatás maximum a procitól származhat ami erősen odapréselte az érintkezőket az aljához.
Szal így van garancia, úgy mond konstrukciós vagy gyári hiba áll fent. az útobira tippelnék, az asus még csak meg sem vizsgálta a csatlakozói minőséget, ezt valahol olvastam neten.

(#8854) bullseye válasza Abrion (#8853) üzenetére


bullseye
addikt

újrapasztáztad a procit, vagy processzort cseréltél?

'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%

(#8855) Abrion


Abrion
senior tag

igen újra pasztáztam.
ez volt az első pasztázás, az eredeti pasztát vettem le.
egy és fél év alatt nem vettem le az alaplapról, néhány alkalommal kiszívtam a port a ventiröl, de csak ennyi.

[ Szerkesztve ]

(#8856) bullseye válasza Abrion (#8855) üzenetére


bullseye
addikt

Tehát eddig tökéletesen működött az alaplap, de a pasztázás során valamitől elhajlott pár tüske?

'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%

(#8857) Abrion válasza bullseye (#8856) üzenetére


Abrion
senior tag

levettem a procit aztán vissza, és nem indult a gép, nem nyúltam az alaplaphoz a két idö közt, fölég nem a cpu csatlakozóhoz, érti? utána megnéztem az alaplapot és láttam hogy a lábak sérültek de nagyon sok.

(#8858) bullseye válasza Abrion (#8857) üzenetére


bullseye
addikt

Én értem... Az, hogy az újrapasztázásig rendben volt, utána meg nem, egyértelművé teszi, hogy közben történt valami. Mivel a CPU eddig beleillett a lapba, de most ugyanaz a CPU összekócolta a foglalat lábait, elég valószínűvé teszi, hogy a visszahelyezéskor történt valami. Tehát aki megpróbálkozott a visszahelyezéssel az követett el valami hibát.

Hacsak a neten nincs információ arról, hogy ez az adott lap/processzor típushibája, és már több száz ilyen eset volt, akkor ez nem garanciális hiba.

'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%

(#8859) Abrion válasza bullseye (#8858) üzenetére


Abrion
senior tag

oh értem a logikádat, de ezzel van 1 nagy gond, a proci nem képes mozogni a foglalatban, csak le és fel. az hogy most nem működik annak van 1 ésszerű magyarázata, amikor kivettem a procit akkor a tüskék elmozdultak a rossz anyag miatt felfelé valamelyik meg annyira rossz anyagú volt hogy kilapult annyira hogy nem tudja a proci elérni, és hogy eddig miért működött? azért mert a lábhoz tapadt a nagy nyomás miatt, ami még a lelapulás elött történt, de most hogy már kilapult ez a tapadás megszűnt.
ha betudnám bizonyítani hogy a tű anyaga nem bírja ki a nyomást ami a processzor alatt kell elviselnie akkor nyernék.

[ Szerkesztve ]

(#8860) Attix82 válasza Abrion (#8859) üzenetére


Attix82
őstag

De ezt hogyan tudnád bizonyítani, hogy gyári hiba miatt ment tönkre a foglalat? Plusz ugye gyakorlatilag szakszerviz végezhetné ezt a műveletet. (mármint a szerelését a gépnek)

(#8861) Abrion válasza Attix82 (#8860) üzenetére


Abrion
senior tag

hát meglehet vizsgálni az érintkezőket hogy milyen behatás érte, nem?
és ha be bizonyosul hogy lefelé ható behatástól romlót el akkor nem én tetem tönkre :).

(#8862) Attix82 válasza Abrion (#8861) üzenetére


Attix82
őstag

Gyártó megvizsgálhatja, de eltelhet 3 hónap is és szakvéleménnyel együtt visszaküldi vagy igen vagy nem.

(#8863) bullseye válasza Abrion (#8861) üzenetére


bullseye
addikt

Ha van videód arról, hogy jó irányban raktad bele a CPU-t...

'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%

(#8864) Hunter2 válasza Abrion (#8859) üzenetére


Hunter2
addikt

mutass egy képet hogy hogyan is néz ki a foglalat.

(#8865) Abrion válasza Hunter2 (#8864) üzenetére


Abrion
senior tag

nem tudok képet csinálni, de leírom hol vannak a hibás lábak
jobb oldal az ami a memória mellett van, a hibás lábak a bal oldali részen vannak, az első sor a középen lévő lyuktól, és csak az első sor, a másodikban minden rendben van, a rosszak bele nyomódtak a kis lyukba amiből kijönnek. és látok olyat ami teljesen egyenes, nincs az a kis kiálló rész a végén.

bullseye: Oo? ezt hogy értem, a procit csak egyféle képen lehet az érintkezőig nyomni, másképpen nem fér bele, vagy érné el a hibás érintkezőket. a pöcök miatt nem tudná károsítani a proci azokat az érintkezőket mivel csak pár centivel van odébb.

[ Szerkesztve ]

(#8866) pinnacle


pinnacle
nagyúr

Most, hogy az AIM biztosítót felfüggesztették, mi lesz az Edigital, Auchan, Media Markt kiterjesztett biztosításokkal?

(#8867) bullseye válasza Abrion (#8865) üzenetére


bullseye
addikt

A procit csak egyféle képen lehet az érintkezőig nyomni - helyesen. De én pl. nagyon erős vagyok, simán benyomom 90 fokkal balra vagy jobbra forgatva is :)

'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%

(#8868) Abrion válasza bullseye (#8867) üzenetére


Abrion
senior tag

én értelek :D de akkor nem csak a középen lévő üres rész első sorát tennéd tönkre :)

Na mind1 :) kösz mindenkinek a sok választ, majd megprobálom az ipont 1 hét múlva.
Most nem érek rá várni a futárjukra.
Azt olvastam valahol hogy a gigabyte ezt a fajta hibát garanciálisan javítják, kitudja lehet hogy az asus is már ezt teszi.

(#8869) asdf_ válasza pinnacle (#8866) üzenetére


asdf_
veterán

Barmi utananezes nelkul, szolva siman tevedhetek, csak jozan paraszti esz: adott idore szerzodtetek, aminek x reszere teljesitettek, y-ra nem, ezert az arra az idore szolo biztositasi osszeg szerintem visszajarna, ezzel a felszamolobiztosnal lehet jelentkezni, mint igeny, beallni a szep hosszu kovetelesi sorba. Nyilvan egy kanyit nem fog belole visszakapni senki.

(#8870) pinnacle válasza asdf_ (#8869) üzenetére


pinnacle
nagyúr

Köszi! A Media Markt azt modja, hogy továbbra is érvényes a garancia plusz. Azt mondjuk nem tudom, hogy ez mennyire minősül hivatalosnak. Persze lehet, hogy egy ekkora cég tényleg nem szívatja meg a vásárlóit.

[ Szerkesztve ]

(#8871) #25712384


#25712384
törölt tag

Sziasztok!

Érdeklődnék a gyári garancia ügyében. Nem rég vásárolt (iponban) tápegységemhez 5 év gyári garanciát kaptam. Ha garanciás probléma lépne fel, akkor 5 évig visszavihetem Ipon-ba garancia levéllel a tápot és intézik a javítást/cserét. Vagy az 5 év érvényesítéséhez a gyártó oldalán regisztrálnom kell a terméket és 1 év után nekem kell a gyártóval felvennem a kapcsolatot ilyen ügyben?
A kérdés azért merült fel bennem, mert ha jól tudom a forgalmazónak csak 1 év garanciát kötelező vállalni és nem tudom, hogy azután mik a teendők. Bár remélem nem lesz rá szükségem!
A segítséget előre is köszönöm!

(#8872) Asbee


Asbee
veterán

Sziasztok!
Na végül is az lett a vége, hogy a fogyasztóvédelem említésére az Extreme Digital cserélte a vinyót. Köszi mindenkinek a segítséget, tanácsot.

[ Szerkesztve ]

(#8873) Turbolada II válasza Asbee (#8872) üzenetére


Turbolada II
őstag

Tróger cég én majdnem egy Z5500 árát buktam be náluk.

"A szabadság az, ha szabadságunkban áll kimondani, hogy kettő meg kettő négy (kivéve Prohardver :D). Ha ezt megtehetjük, minden egyéb magától következik." 1984 "Magyar" Telekom, ja nem csak sima.

(#8874) Asbee válasza Turbolada II (#8873) üzenetére


Asbee
veterán

Nekem is utolsó vásárlásom volt náluk...

(#8875) LEON-T válasza Asbee (#8872) üzenetére


LEON-T
aktív tag

:C

(#8876) Asbee válasza LEON-T (#8875) üzenetére


Asbee
veterán

;) :)

(#8877) Danex


Danex
addikt

Hello, olyan gondom lenne, hogy január elején vásároltam egy Lenovo laptopot amit 3év garanciával árultak.

A laptop meg is érkezett rendje módján, de mikor a papírokat néztem tűnt fel csak, hogy a hivatalos lenovo garanciajegyen csak 2 év van feltüntetve. (A bolt garanciajegyén már rendesen 3 év van.)
Mivel a 3 napon túli meghibásodást már a szerviznek kell jeleznem ezért gondolom a hivatalos papír a mérvadó.

Ezek után felhívtam a boltot, ahol mondták nyugodtan írjak oda még 12 hónapot a garanciajegyre elég lesz az. (ezt azért nem tettem meg) És még mondták azt, hogy a lenovo tudja azt, hogy a gépen 3 év van csak mi felejtettük el ráírni.

Mondom okés, de csak birizgálta az orrom... megnéztem a neten meddig tart a garancia ahol csak 2év volt feltüntetve. -> Telefon

Megint mondták írjam rá nyugodtan a 12 hónapot, a bolt azt mondta ,hogy ha nem bízom bennük hívjam fel a magyar lenovo-t kérdezzem meg. Ők is csak 2 évet láttak. -> Telefon: a bolt mondta felhívja a nagykert ahonnan beszerezték és ők azt mondják 3 év, csak kell 1 kis idő amíg megjelenik a cégnek a 3. év.

Ez kb 1 hónapja történt, kérdésem lehet-e tenni ez ügyben valamit? :F

(#8878) Attix82 válasza Danex (#8877) üzenetére


Attix82
őstag

Ha a Magyar Lenovo is 2 évet látott , akkor annyi is. Viszont ha a bolt 3 évet írt rá , akkor ha meghibásodik oda is vissza lehet vinni, és intézzék ők azt a +1 évet...mert senki se tiltja meg, hogy egy üzlet többet adjon..akár 10 évet is .

Csak legyen elrakva minden papírja rendesen :)

[ Szerkesztve ]

(#8879) sasa311 válasza Danex (#8877) üzenetére


sasa311
veterán

Nincs ezzel baj. A garanciát ígyis úgyis a kisker intézi. Visszaviszed nekik 2 év után és annyi meg egy bambi. Majd elintézik ahogy tudják... Csak legyen meg a garipapír a 3 évről.

[ Szerkesztve ]

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#8880) asdf_


asdf_
veterán

Es mielott leadnad esetlegesen a gepet a 2. ev utan, elotte fenymasold le ;)

(#8881) Danex


Danex
addikt

Értem, csak azért kérdeztem így mert a gép egy Lenovo aminek ugye saját futárszolgálatos a garanciális ügyintézése és ahol vettem is írják, hogy a garanciáztatáshoz a szervizbe kell eljuttatni( vagy ugye jön a futár és viszi oda) és a Lenovo-s garancia papíron is ez áll, hogy hívjam a magyar Lenovo ügyfélszolgot ha meghibásodott a gépem.

Tehát ha jól értem a bolt így kimarad a garanciáztatás folyamatából a normál esetben.

(#8882) asdf_ válasza Danex (#8881) üzenetére


asdf_
veterán

Akkor marad ki, ha te ugy akarod, hogy kimaradjon. Barmit irnak a jotallasi jegyen, neked lehetosegedben all bevinni a vasarlas helyere a meghibasodott keszuleket. Emelle csinalhatod meg azokat is, amit a jotallasin irnak, de amellett dontesz, amelyik szimpatikusabb (ertsd: nem hajthatnak el a boltbol azzal, hogy hivass futart magadhoz).

(#8883) Danex válasza asdf_ (#8882) üzenetére


Danex
addikt

értem, hát remélhetőleg nem lesz gond belőle ha szükség lenne rá... :)

másik kérdésem még, hogy a gyártó a hivatalos weboldalon mindenhol úgy hírdette, hogy a gép támogatja a WiDi-t ezt azonban mint kiderült nem képes személy szerint nincs jelenleg rá szükségem csak mint kérdés vetem fel, hogy ezt megtehetik minden nélkül? :F

(#8884) #25712384


#25712384
törölt tag

Erre valaki? :U Tudom, hogy fárasztó kérdés, de nem akarok problémát a későbbiekben. Köszönöm! :R

(#8885) sasa311 válasza #25712384 (#8884) üzenetére


sasa311
veterán

Mi van a garanciajegyre / számlára írva pontosan?

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#8886) asdf_ válasza #25712384 (#8884) üzenetére


asdf_
veterán

Mondjuk szerintem legegyszerubb lenne az ipont megkerdezni, nem? :P De ha viszont forumon kerdezel, akkor legalabb a tap gyartojat leirni, hathat tud valaki valami konkretat.

(#8887) #25712384 válasza asdf_ (#8886) üzenetére


#25712384
törölt tag

Elnézést! :) Seasonic tápról van szó. Ipontól kapott garanciajegyen 60 hónap van feltüntetve. :U

(#8888) sasa311 válasza #25712384 (#8887) üzenetére


sasa311
veterán

Ha az Ipontól kapott garanciajegyen 60 hónap van akkor 60 hónapon belül viheted hozzájuk, nincs apelláta.

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#8889) #25712384 válasza sasa311 (#8888) üzenetére


#25712384
törölt tag

Értem, köszönöm szépen a megerősítést!

(#8890) elfelejtette


elfelejtette
veterán

Sziasztok!
Olyan kérdésem van, hogy létezik-e olyan jogszabály, hogy kiskorú milyen összegű műszaki cikket vásárolhat, és hány éves kortól? Csak mert karácsony előtt akartunk venni a gyereknek egy 4000Ft-os mp3-ast a Tescoban, és azt mondták, hogy nem írhatják rá a gyerek nevét a számlára, mert még kiskorú. Ezzel szemben január 6-án a gyerek vett a tudtunk nélkül használt kereskedésben egy 25000Ft-os telefont, és tegnap derült ki...

"Nagyon jó dolog fontosnak lenni, de még fontosabb dolog jónak lenni."

(#8891) sasa311 válasza elfelejtette (#8890) üzenetére


sasa311
veterán

Nincs ilyen jogszabály.

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#8892) elfelejtette válasza sasa311 (#8891) üzenetére


elfelejtette
veterán

Köszi.
Akkor ezek szerint a Tesco csak túlzottan óvatoskodó, tekintve hogy már egy párszor megütötte a bokáját.

"Nagyon jó dolog fontosnak lenni, de még fontosabb dolog jónak lenni."

(#8893) PPatrik


PPatrik
aktív tag

Sziasztok!

Van egy hibas laptopom (Samsung RF511) amit mindjart ket eve vasaroltam. Ido kozben azomban tobb kellemetlenseg is ert. Neha mukodik jol, neha egy 10 eves gep is gyorsabb nala. Plusz erdekes dolgokat csinal. En tobb, mint egy evig turtem ezt, majd elezdett mar nagyon unalmas lenni. Az amikor egy altalam irt program eles tesztjen nem mukodott az lan csatlakozo, az amikor hovanta egyszer megall az usb 3.0 drivere es ujra kell inditani a gepet, az amikor a kulso monitoron egy videot akadozva jatszik le, az amikor a start menu nem veszi a faradtsagot megnyilni, az amikor ami elotte 1 masodperc volt, az hirtelen mar 1 perc lesz es hasonlok.
Tavaj szeptemberben elkuldtem szervizbe, ahol alaplapot csereltek benne, persze nem lett jo. Majd elkuldtem megegyszer novemberben, amikor nem csinaltak vele semmit se, mert nem lattak a hibat. Ket hete megint elkuldtem, hasonlo eredmennyel mint elotte. Namost az utolso szervizeles eseteben nem irtak ra a garancia jegyre, hogy szervizben volt. Az elso ketto megvan, de a 3. egyszeruen hianyzik.
A egyik kerdes, hogy ez hogyan lehetseges, esetleg ezert engem erthet-e a kesobbiekben kar?
A masik, hogy szerintetek mit tegyek?

A valaszokat elore is koszonom!

(#8894) asdf_ válasza PPatrik (#8893) üzenetére


asdf_
veterán

A samsung 1 ev jogszabaly szerinti + 1 ev onkent vallalt korlatozott garit ad notebookokra, igy, hogy mennyi ideig volt a masodik evben szervizben, az kvazi lenyegtelen, vasarlas napja utan 2 evvel az onkent vallalt gari lejar.
A hibara: barmi lehet, rossz gep, keves memoria, szar hdd, befosott win, ez nem ilyen tavgyogyitos moka :).

[ Szerkesztve ]

(#8895) PPatrik válasza asdf_ (#8894) üzenetére


PPatrik
aktív tag

Tudom. Sajnos erre is par hete dobbentem ra. A vicc az, hogy errol nem tajekoztatjak az embert. :( Egyebkent meg ket honap van hatra belole.
Hat 6gb ram van benne szoval nem hiszem, hogy az lenne keves. A rendszer mar annal inkabb lehet szar, pedig mar nem tudom hanyszor ujraraktam. Szerintem a gyari hozzaadott winnel lehet valami. De most konyorgom, en azert is fizettem, akkor azzal egyutt legyen hasznalhato a gep, mert azert vettem rendszerrel egyutt gepet, hogy a rendszer vasarlas ne legyen plusz gond.
A masik meg a hdd amire en is gondoltam. De en oszintem mar nem akarok ezen gondolkodni, oldja meg a szerviz, nekem erre mar epp eleg idom ment ra.

(#8896) Csori96 válasza Csori96 (#8804) üzenetére


Csori96
tag

Sziasztok!

Végül mégis kicserélték a vinyóm. -Előzmények-
Most kaptam meg az újat, ami az alább felirattal van ellátva: "Certified Repaired HDD". De voltam olyan szerencsétlen (valójában nem én szereltem be), hogy az egyik csavar beletört, így most csak 3 csavar tartja. Az lenne a kérdésem, hogy ha a jövőben meghibásodna, akkor ez miatt elveszítené-e a garanciáját?

(#8897) ANDROID???


ANDROID???
addikt

Sziasztok!

A 3 napos csere garba, beleszámít a vásárlás napja is?
Csütörtök délután 16:15 kb a vásárlás időpontja, akkor a 3. nap ma van?
(T-mobile készülék)
Vagy a 3. nap hétfő, mert hétvégén nincs szerviz?

Köszönöm.

(#8898) Attix82 válasza ANDROID??? (#8897) üzenetére


Attix82
őstag

Keddig érvényes a 3 munkanapos cseregarancia.

(#8899) ANDROID??? válasza Attix82 (#8898) üzenetére


ANDROID???
addikt

Az nem csak 3 nap hanem munkanap, tuti?
Köszi.

[ Szerkesztve ]

(#8900) Attix82 válasza ANDROID??? (#8899) üzenetére


Attix82
őstag

Igen minden munkanap. 3 munkanap, 8 munkanapos elállás stb.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.