Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2022-03-20 09:38:09

LOGOUT.hu

Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#7151) stol válasza sasa311 (#7147) üzenetére


stol
addikt

Ebben a régióban nem nézelődés nincs más lehetőség után, hanem segg földhözverés, hogy ez is van! Picit más itt Borsodban, mint az ország más területein.
De tovább megyek. Ha nekem a beszállító jóváír, aztán én a fogyasztónak is, akkor 100%-ig jogszerűen jártam el. Szerintem.
10+ eHUF-ot most komolyan gondoltad belekalkulálni?

[ Szerkesztve ]

(#7152) sasa311 válasza stol (#7151) üzenetére


sasa311
veterán

Az, hogy TE milyen szerződést kötsz a nagykerrel, az egy dolog. Ettől még nem jártál el jogszerűen, ha nem tartod be a törvényt.

Másrészről nem kell 10e-t beleszámolni minden termékbe.. Nyilván nem 2 hete tolod az ipart, tudod, hogy a garanciálisan visszahozott termékek hány %-át teszik ki az összes terméknek (mondjuk 4%), és ezek közül mennyinek kell visszaadni az árát (mondjuk 25%) és ez alapján kikalkulálod a globális áremelést.

Ezt mondjuk tudom, hogy itthon, ahol bárki az ország másik végébe elmegy a kamionról leesett cuccért, mert 2 fillérrel olcsóbb nem könnyű megcsinálni, de sajna ez van.

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#7153) stol válasza sasa311 (#7152) üzenetére


stol
addikt

"Ettől még nem jártál el jogszerűen, ha nem tartod be a törvényt."

Mely részét sértettem meg?
Szerződés előtti állapotot állítom vissza akkor, ha a gyártó/beszállító nem tud cserélni, vagy vásárlási árán vásárolhat valamit a vevő.

Amikor a 100ezres VGA árát fizetem vissza, nem nyafog senki sem valamiért.... :W

Aki azt gondolja ilyenkor a kisker jár jól, hát téved. A kisker is vételárat kap vissza.

(#7154) sasa311 válasza stol (#7153) üzenetére


sasa311
veterán

Nem. Akkor jársz el jogszerűen, hogyha a kezébe adod a KP-t a júzernek. Aztán majd ha gondolja akkor levásárolja nálad.

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#7155) Mr X válasza stol (#7151) üzenetére


Mr X
veterán

Jóváírsz, vagy visszaadod a vételárat? Ha jóváírsz, az nem jogszerű. Ha visszaadod a vételárat, az igen.

(#7156) Ace Ventura


Ace Ventura
addikt

no és a 7149-re?

Üres az ágyam, mint a koponyám, csészémben felforr a hideg tej... az élet egy pénzdarab, feldobom néha.... de tudom mi a fontosabb: az írás, nem a fej

(#7157) Mr X válasza Ace Ventura (#7156) üzenetére


Mr X
veterán

Igen, vissza, és szólj, hogy nem lett elhárítva a hiba.

(#7158) Ace Ventura válasza Mr X (#7157) üzenetére


Ace Ventura
addikt

És hányszor vigyem még így vissza.Ez egy 4 hetes telefon, amiből 2 hetet már szervízbe volt, most megint 2 hét ugyanott.
Újat mikor kérhetek, 3szervíz után?

Üres az ágyam, mint a koponyám, csészémben felforr a hideg tej... az élet egy pénzdarab, feldobom néha.... de tudom mi a fontosabb: az írás, nem a fej

(#7159) Mr X válasza Ace Ventura (#7158) üzenetére


Mr X
veterán

Hivatalosan nincs meghatározva, hogy hány javítás után kérhetsz újat. Én a harmadiknál tuti feldobnám a témát.

(#7160) XSiGma válasza Ace Ventura (#7149) üzenetére


XSiGma
aktív tag

Én így cseréltettem ki a telefonomat:megvettem,láttam hogy a kijelző egyik sarka világosabb.Sajnos 3 munkanap után vittem vissza,tehát elküldték szervízbe.Napra pontosan 2 héttel később tudtam átvenni a javítottat.Átnéztem a boltban,elsőre minden jónak tűnt,de csak otthon vettem észre hogy egyik oldalsó gomb sem működik.Újra vissza a boltba,megint szervízbe akarták küldeni.Kihívtam a boltvezetőt,ő mondta hogy írjak egy emailt valamilyen ügyfélkapcsolati címre ha minden igaz,és kérjek cserét.Írtam tehát egy emailt,közben megint le kellett adni,néhány nap múlva válaszoltak,hogy engedélyezve.Másnap visszamentem,meglobogtattam ezt a levelet,de azt akarták,hogy várjam meg ameddig elkészül a másik.Ismét az üzletvezető,végülis kicserélték egy újra.(Az már részletkérdés,hogy az új kijelzője is pontosan ugyanott volt világosabb,tehát inkább eladtam a f@szba és vettem egy normális telefont.)

(#7161) luciferc válasza stol (#7144) üzenetére


luciferc
őstag

Ha ez így van - és miért ne lenne így, ha írod, - akkor vajon mi magyarázza, hogy amikor olcsóbb lett a termék, akkor meg nem akarnak pénzt visszaadni? Akkor nem azonnal jóváírnak? Van már a szegény éhen-halós családú kiskereknek érdekvédelmi szövetsége? Vagy miközben éhen-halnak még egymás torkát is vagdossák?

(#7162) stol válasza Mr X (#7155) üzenetére


stol
addikt

NEKEM ír jóvá a beszállító. ÉN a kliensnek KP-t adok. Ennyi.
Ki beszélt arról, hogy jóváírok a végfelhasználónak?

(#7163) Mr X válasza stol (#7162) üzenetére


Mr X
veterán

"De tovább megyek. Ha nekem a beszállító jóváír, aztán én a fogyasztónak is, akkor 100%-ig jogszerűen jártam el. Szerintem."

Ezt te írtad. :) Itt nem írtál semmiféle készpénzt, ezért kérdeztem rá.

(#7164) stol válasza luciferc (#7161) üzenetére


stol
addikt

"Vagy miközben éhen-halnak még egymás torkát is vagdossák?"

Közel jársz az igazsághoz...

Egyébként, amikor a gyártó nem javít/cserél azonos termékre, felajánlom a választás lehetőségét.
98%-ban a kiindulási alaphoz képest kicsivel jobbat választják. 1% kéri csak a vételárat.
1% meg garvesztes, mert vagy szándékos károkozás és vagy nem rendeltetésszerű használat miatt visszadobta a gyártó.

(#7165) stol válasza Mr X (#7163) üzenetére


stol
addikt

Valóban igaz.... De a jóváírás kivitelezését nem fejtettem ki. Mert a nagykernél én is hozhatok értékben árút és vagy kérhetem a vételárat is.
De nem tilthatom meg, ha a vásárló le akarja vásárolni a vételárat :DDD

[ Szerkesztve ]

(#7166) Mr X válasza stol (#7165) üzenetére


Mr X
veterán

Ezt szerettem volna tisztázni, nem nekedugrani akartam. :)

(#7167) stol válasza Mr X (#7166) üzenetére


stol
addikt

Néha vannak érdekességek.... Pl. fos táp miatt elpöffent chipsetű nem olcsó kategóriás MSI lap (40+e).
Jófejségből kicseréltem a chipsetet, a lap továbbra is szar maradt, de felküldtem feltételesen a gyártónak.... Erre visszadbják azzal, hogy paszta van az LGA foglalatban :DDD :W
Paszta kimos, 2.-ra átvették. Pedig fostam, hogy a BGA forrasztást ne vegyék észre...

Igazából a szar táp miatt égett lapot el kellett volna utasítanom... Tápot nem is nálam vette (HKC).

De miért vállaltam ezt be? Mert 1év alatt 250ezret költött nálam. Igaz ebből nekem csak bruttó 18ezrem lett.

(#7168) stol


stol
addikt

Kedves Miskolc-Megyei kórház rendszergazdája! (Ha netán olvasod-e sorokat)
A szombaton visszahozott 2napos TP-Link TL-MR3220.as router nem szar, hanem a kedves kolléga inkább....
Asztalverés és pénzkövetelés megy mi?
Azt viszont sunyiban elhallgatta, hogy a készülékre rátuszkolt OPEN-WRT-vel sem a wifi, sem az usb, sem a web interfész nem megy.
Nem megy, mivel az a szoft NEM erre a routerre való.
Köszönöm, hogy a szerinte jogos felháborodásával gyártott nekünk egy ajtótámaszt.
Mert ugye nem menő a főnökének elmondani, hogy "főnök, sajnálom, de elkúrtam egy routert...".

(#7169) stol válasza stol (#7168) üzenetére


stol
addikt

Sikerült nagy kínok árán bontással a gyári fw- vissza jtag-olni. Mehet vissza a polcra.

(#7170) HUN]Repa válasza stol (#7168) üzenetére


HUN]Repa
aktív tag

Részvétem, amúgy nagyon más már a világ mint régen, az emberek nem tudom mivel foglalkoznak, de némelyik olyan műsorokat,drámákat eljátszanak meg olyan elképzeléseik vannak komolyan néha sajnálom, hogy ide születtem :(

God save us from the arrows of the Hungarians.

(#7171) default.


default.
őstag

Sziasztok.

Tanácsot szeretnék kérni:

Van egy HTC telefonom, telenoros, hangszóró recseg néha hívás közben. Elvittem a telenorhoz, elküldték a szervízbe, ma szóltak h mehetek érte. A Jegyzőkönyvben a következő áll: "A készülék átvizsgálása során megállapítást nyert, hogy a készüléken illegális szoftveres beavatkozás történt. Fentiek miatt a gyártó nem fogadja el garanciálisként, a garancia a mai nappal érvényét veszti."

Felhívtam a szervizt, kérdeztem, mit jelent ez, azt mondták, h rootoltam a telefont.

Az van, hogy direkt nem rootoltam a telefont, amig garanciális volt, hogy ebbe ne köthessenek bele. A fazon erősködött, azt mondta, ha nem tetszik, forduljak a fogyasztóvédelemhez.

Mit tanácsoltok? A fogyasztóvédelem megoldás lehet erre? Kell valamit fizetnem érte?

köszönöm előre is!
ÜDV

(#7172) stol


stol
addikt

Valamiért nem vágyok okos telefonra... Nyugodtabb is az életem. :U
Egyféle mesterségesen generált igénynek tartom az egészet. Soha nem éreztem még kénsztetést vagy igényt rá, hogy beszerezzek egyet.
GPS-em sincs, papíralapú térképpel mindenhová odatalálok, táblát meg tudni kell olvasni.
Pedig évi ~50e km-t megyek csak munkaügyben.

(#7173) Mr X válasza stol (#7172) üzenetére


Mr X
veterán

Budapesten nekem, aki vidéken nőtt fel, nagyon jól jön a GPS. :D

(#7174) Jester01 válasza stol (#7172) üzenetére


Jester01
veterán

Nekem sincs egyik sem, de tudnék értelmes felhasználást, sőt még olyat is, amitől nyugodtabb lehetne az életem. GPS-t sem csak arra lehet használni, hogy odatalálj valahová, hanem például sportolásnál naplózni vagy éppenséggel az OSM térképek elkészítésében résztvenni.

Jester

(#7175) !attis!


!attis!
tag

Üdv segítséget szeretnék kérni.

Édesapámnak 2011.11.06. karácsonyra vásároltunk egy szerszámgépet (légkulcsot) ára:14500 ft. Mivel karácsonyi ajándéknak szántuk, ezért csak karácsonykor lett kipróbálva. Kiderült, hogy nem tudja azt a teljesítményt ami rá van írva. Így 2011.12.28 vissza vittük, abba a szerszámboltba ahol vettük. Elmondtuk mi a gondunk, kicserélni nem tudták, pénzt vissza nem adták, csak levásárolni lehetett volna. Abban egyeztünk, hogy katalógusból kiválasztunk egy másik fajtát, megrendelik és különbözetet kifizetjük. Fura volt, hogy mindenféle papírt elkértek, de semmit nem kaptunk vissza. Közben lementek az ünnepek és telefonon érdeklődtünk, hogy mikorra várható a szerszám. Erre közölték, hogy elküldték bevizsgálásra. Ott kiderült, hogy valóban hibás. Továbbküldték szervizbe ami Ausztriában van. Most úgy állunk, hogy lassan eltelik 1 hónap és még mindig nincs semmi fejlemény. Mihez van jogunk?Mit tehetünk?

[ Szerkesztve ]

(#7176) sasa311 válasza !attis! (#7175) üzenetére


sasa311
veterán

Jogotok van visszakérni a teljes összeget 1 hónap után.

Levásárlásra nem vagy kötelezhető egyébként sem....

Papírt meg nem adunk oda úgy, hogy nem kapunk helyette mást... :U

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#7177) !attis! válasza sasa311 (#7176) üzenetére


!attis!
tag

Köszönöm a választ.
Melyik rendelet szerint kérhetjük vissza a vételárat? Az ügyet nehezíti továbbá az, hogy a boltban az eladónők dolgoznak és nem értenek semmihez. A főnök jelenléte nélkül nem csinálhatnak semmit. A főnökkel személyesen nem sikerült beszélni, csak telefonon.

(#7178) default. válasza sasa311 (#7176) üzenetére


default.
őstag

sasa, az én problémámra is tudsz esetleg javasolni valamit?

nekem kell bizonyítanom, hogy nem történt rootolás? vagy mi a teendő ?

köszi

(#7179) sasa311 válasza !attis! (#7177) üzenetére


sasa311
veterán

1. hsz.
Keresd a "szerződéstől való elállás" pontot
Ha az eladó lánykák nem tudnak érdemben semmit sem csinálni arra való első lépésben a telefonszámod otthagyása, hogy 24 órán belül várod a főnök hívását vagy ha nem hív akkor a panaszkönyvön keresztül fogtok kommunikálni....

default.:
NEKIK kell bizonyítani, hogy te valóban ilyet tettél. Ezt CSAKIS erre felhatalmazott szakember mondhatja ki, a telenor isten tudja milyen kis szervízese nem. Én linkeltem még ide már jóideje a hivatalos szervek listáját a szakvéleményt kiadó cégekről. Azt keresd meg.

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#7180) default. válasza sasa311 (#7179) üzenetére


default.
őstag

A telenor továbbküldte a hivatalos magyar zte és htc szervízbe és ők állapították meg az illegális szoftveres beavatkozást. erről van egy fénykép is, ami ezt "bizonyítja"
csak nem értem, mert TÉNYLEG nem rootoltam ezt a szart.

mit lehet tenni szerinted ?

üdv és köszi!!

(#7181) Dj Sügi válasza Dj Sügi (#7037) üzenetére


Dj Sügi
őstag

Újabb felvonás!

Elküldtem a hibás terméket javításra nekik, mivel cserélni nem akarták újra, elvileg cseréltek benne paneltápot, gyakorlatilag sztem semmit nem csináltak, csak küldözgetjük egymásnak a hibás terméket.

A hiba pont ugyan az, mint ami eddig volt és továbbra sem működik a paneltáp és így használni sem tudom a terméket.
Írtam nekik újabb e-mailt, hogy akkor most mi legyen, cserélni továbbra sem akarják újra a terméket, megint felajánlották a "javítást".

Kérdésem az lenne, hogy meddig játszhatják még ezt velem, a garanciának nem kell meghosszabbodni a náluk töltött "javítási" idővel és, hogy valamilyen kártérítés nem illet meg engem, mivel azóta sem tudom használni a terméket.
Légyszí segítsetek, hogy milyen jogszabályra tudnék hivatkozni esetleg, vagy mit kellene tennem?

Köszönöm!

                          🚗 FORD - First On Race Day 🚗

(#7182) sasa311 válasza default. (#7180) üzenetére


sasa311
veterán

Keresd meg a hivatalos bevizsgálók listáját.

Ha az említett szervíz szerepel a listán akkor semmit. Ha nem szerepel akkor megmondod, hogy nem fogadod el és kérsz szakvéleményt.

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#7183) default. válasza sasa311 (#7182) üzenetére


default.
őstag

rendben, köszi!

(#7184) Dj Sügi válasza Dj Sügi (#7181) üzenetére


Dj Sügi
őstag

Valakinek valami 5lete?

                          🚗 FORD - First On Race Day 🚗

(#7185) bullseye válasza Dj Sügi (#7184) üzenetére


bullseye
addikt

ja, már a múltkor el kellett volna állnod, mikor a 8 nap még futott...
most ha beviszed, hivatkozhatsz arra, hogy ugyanaz a hiba, azaz nem javították sikeresen/újra fellépet, így cserét kérsz, vagy pénzt vissza.

'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%

(#7186) Dj Sügi válasza bullseye (#7185) üzenetére


Dj Sügi
őstag

Elég bonyolult volt a dolog és nem is nagyon értem rá velük szórakozni...
Én már az előzőnél is cserét kértem, de mint ahogy most is ragaszkodnak a "javításhoz"... Nem értem miért éri meg nekik ennyire "védeni" a gyárat egy viszonylag kis tételű cuccnál, ami bizonyíthatóan gyári hibás volt, ezzel csak magukkal csesznek ki, mert tőlük nem fogok többet vásárolni nem a gyártól... És nem is a lét kértem vissza, csak egy új terméket.
Esetleg valami acélosabb érv, vagy meddig játszhatják még ezt a "javítósdit"?

                          🚗 FORD - First On Race Day 🚗

(#7187) Mr X válasza Dj Sügi (#7186) üzenetére


Mr X
veterán

Vásárlók könyvébe szépen leírni mindent. Arra 30 napjuk van reagálni, és egy példány megy a fogyvédnek is.

(#7188) bullseye válasza Dj Sügi (#7186) üzenetére


bullseye
addikt

http://www.nfh.hu/hasznos/szavatossag/szav_jogok/jogok_tartalma.html

1. A Ptk. idézett 306. § (1) bekezdése alapján a főszabály a következő: A vásárló, a fogyasztó (tehát nem a forgalmazó!) választhat, hogy kijavítást vagy kicserélést kér.

Kivétel a főszabály alól /vagyis mégsem választhat a vevő/, amennyiben a vevő választott igényének

teljesítése lehetetlen (pl. „kifutó” modellt vásárolt és nincs ugyanilyen másik raktáron, tehát kicserélésre nem kerülhet sor), vagy

teljesítése a másik (nem választott) szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne (a forgalmazónak).

3. Ha a kereskedő nem vállalja a kijavítást, vagy a kicserélést, vagy vállalta ugyan ezek valamelyikét, de nem tud/ott ennek eleget tenni a b) pontban meghatározott feltételekkel, akkor a vásárló jogosult választása szerint, vagy megfelelő árleszállítást kérni vagy elállni a szerződéstől, azaz a hibás termék visszaszolgáltatása fejében teljes vételár-visszatérítést követelni.

'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%

(#7189) stol válasza bullseye (#7188) üzenetére


stol
addikt

"aránytalan többletköltséget eredményezne" Sajnos pont ez van most a HDD piacon... :(

(#7190) sasa311 válasza stol (#7189) üzenetére


sasa311
veterán

Ha visszaolvasol hivatkoznak is rá jószámmal és örömmel adják vissza az eredeti vételárakat...

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#7191) stol válasza sasa311 (#7190) üzenetére


stol
addikt

Annyira azért nem örömmel adom vissza a vételárat elhiheted... Mert olyankor nekem se lesz cserevinyóm. ;)

(#7192) sasa311 válasza stol (#7191) üzenetére


sasa311
veterán

De jobb mint ráfizetéssel adni egy ugyan olyan vinyót gariba :))

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#7193) stol válasza sasa311 (#7192) üzenetére


stol
addikt

VGA-nál még az évi 1, max 2db-ot "bebólintom", mert jogszerűen kell eljárni, de a heti 2-3 HDD-t már nem megy... :(
Így marad a cash back.

[ Szerkesztve ]

(#7194) gtamate2


gtamate2
veterán

Sziasztok,
Azt szeretném kérdezni hogy nincs meg a jótállási jegy egy Nokia c3-01 telefonomnak, de viszont megvan a számla és a szerződés, de a doboza meg a jótállási jegy nincs meg sajnos. Garancia bőven van még rá, a telefon kb fél éves. Azt szeretném kérdezni hogy érvényesíthetem-e a garanciát rá így ha az üzletbe viszem? (Ugyanis ők 1 évet biztosítanak rá, a Nokia pedig további 1 évet)

Köszönöm előre is,
üdv
gtamate2

*Sn0w

(#7195) qfm


qfm
senior tag

Sziasztok,

Vaterán egy bolt rossz áron rakott fel egy terméket. Megvásároltuk többen, most próbál minket lerázni, hogy ő nem adja oda annyiért. Lehet ilyenkor valamit tenni, vagy bebuktuk, és negatív értékelés?

Köszönöm

(#7196) zoltanz


zoltanz
nagyúr

Rendezgetek, erre találtam egy garijegyet, se időpont, se terméknév csak egy cég és címe van rajta (az jó mert így valódi élettartamra szól a jótállás). :DDD (ami sztem már nem is létezik)

[ Szerkesztve ]

Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek

(#7197) Geri8


Geri8
tag

Sziasztok!

Remélem jó helyre írok:
infot szeretnék tőletek kérni, hogy egy 56% kondíciójú (HDD Sentinel) hdd-t vissza tudok-e vinni garanciálisan a "víz" boltba?
Van még 2 hónapom a gariból, mindenképp megpróbálom, csak az esélyeimet szeretném tudni :)

(#7198) sasa311 válasza qfm (#7195) üzenetére


sasa311
veterán

Indíthatsz polgári pert - értelme természetesen kb. nulla, de legalább sok idő és pénz.

És mivel elég egyértelmű a dolog adj egy negatívot és fogadd el, hogy a boltos is hibázhat.

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#7199) bullseye válasza qfm (#7195) üzenetére


bullseye
addikt

mondjuk ha nyilvánvalóan rossz ár (pl. egy tizedessel arrébb), akkor szerintem max negatív értékelés,
ha csak kisebb akciónak tűnt, és szöveg is utalt rá, akkor lehet hogy tisztességtelen versenyelőny... hááááát...

'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%

(#7200) Superhun


Superhun
Topikgazda

Lenne egy 2 TB-os WD külső vinyó. Totál meghalt, javítani lehetetlen volt. 1 TB adatom elveszett, hát megesik az ilyen :C. 2,5 hónapja adtam be garanciális cserére, a bolt mindig azzal ráz le, hogy még nem érkezett meg, azt mondják az ázsiai árvíz miatt lehet. Persze jönnek a jól megszokott szöveggel is, hogy ők mindent megtesznek, folyamatosan érdeklődnek stb stb. Tehát lassan 3 hónapja nem tudom használni. Mit lehet ilyenkor tenni? :O Vételárat visszakérni nem túl jó húzás lenne, mert most 2x annyiba kerülnek a vinyók...

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.