Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2022-03-20 09:38:09

LOGOUT.hu

Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#4451) Csaba_20_ válasza Bufu 18 (#4448) üzenetére


Csaba_20_
őstag

Ahhoz, hogy válaszolni lehessen, vizsgálni kell, hogy létrejött-e a szerződés köztetek. A honlapon lévő tartalom ajánlattételi felhívásnak minősül, az ajánlatot a vevő teszi meg, azaz te. Ha csak egy visszaigazoló e-mail jön a szolgáltatótól, amivel azt igazolja, hogy megérkezett hozzá az ajánlatod, akkor még nem jött létre a szerződés. Ezt szokta követni egy olyan mail, amiben elfogadják a szerződést, amit már nem automatikusan egy gép ír, hanem a rendelésekkel foglalkozó ember. Ha rosszul van megírva a webshop, akkor már az első mail is eredményezhet szerződéskötést. De még ha így is van, akkor sem fogják kiszállítani neked, te pedig maximum perre viszed az ügyet. Aztán még az is simán meglehet, hogy joggal való visszaélésnek fogják minősíteni az egész vásárlást és akkor sem kapod meg a terméket olcsóbban. ;)

(#4452) Bufu 18 válasza Csaba_20_ (#4451) üzenetére


Bufu 18
csendes tag

Köszönöm szépen a választ!
Akkor megrendelem még ma és hátha sikerül.
Mert minden képen meg kell rendelnem a termékeket, max bukok 2ezret.

(#4453) #02683648 válasza Gyuri27 (#4436) üzenetére


#02683648
törölt tag

Oké, holnap rákérdezek a nagyenyed utcai számukon.

(#4454) Gyuri27 válasza Csaba_20_ (#4449) üzenetére


Gyuri27
félisten

"vélhetően jobb hűtéssel" Igen ez a baj. Vélhetően. A gyár nem véletlenül rak egy hűtöt egy vga-ra. Nyilván valaki kitalálta, hogy az kell rá. Tehát kellene a gyártó oldalán keresni valami listát ők mit ajánlanak (mint ramoknál és cpu-nál). Másik sarkallatos pont, hogy elméletben a hűtő felrakása egyszerű. Mégis láttunk már olyat, hogy valaki tönkretette vele a vga-t.
De nyugodtan beszélj rá bárkit (aki még életében nem is látott ilyet, nem hogy csinált volna) a vga hűtő cseréjére otthon. Max kifizeted a vga-t ha meghalt.

Amd - Radeon - Ryzen

(#4455) zozz12 válasza Gyuri27 (#4454) üzenetére


zozz12
tag

Tehát: nem érdemes otthon szerelgetni, de elméletileg lehet. De akkor inkább hanyagolnám ezt. Érdemes inkább elvinni egy szervizbe, kérni róla egy papírt, hogy ott csinálták és akkor minden oké. (ha tévedek javítsatok!)

Köszönöm a választ mindenkinek! :R

(#4456) Gyuri27 válasza zozz12 (#4455) üzenetére


Gyuri27
félisten

Ha van otthon egy régi vga akkor azon érdemes próbálgatni. Mert biztos kéz kell hozzá.
Amúgy meg bemész a legközelebbi számtech boltba. Megkérdezed, ha veszel náluk egy xy hűtöt felrakják-e ingyen (vagy max 500 pénzé). Szerintem ez a legideálisabb megoldás.

Amd - Radeon - Ryzen

(#4457) Ariadne válasza zozz12 (#4455) üzenetére


Ariadne
őstag

Csatlakozom Gyurihoz. :K A papírt a beszerelésről pedig őrizd meg a garanciapapír mellett. Ha meg később baj lenne a kártyával, akkor először csak vidd(küldd) rendesen a garanciapapírral, ha normálisak, nem fognak feleslegesen hőzöngeni, hogy miért van rajta más hűtő. Ha meg hőzöngenek, elviszed a papírt, hogy szakember szerelte be, te mindent megtettél, innentől fogva bizonyítsák, például KERMI szakvéleménnyel, saját költségükre, hogy te rontottad el, különben pedig javítás, csere, satöbbi.

[ Szerkesztve ]

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#4458) Csaba_20_ válasza Gyuri27 (#4454) üzenetére


Csaba_20_
őstag

Gyuri27 írta:
De nyugodtan beszélj rá bárkit (aki még életében nem is látott ilyet, nem hogy csinált volna) a vga hűtő cseréjére otthon. Max kifizeted a vga-t ha meghalt.

Jaj, hagyjuk már ezt a demagóg dumát! Miután a jogi részbe nem tudtál belekötni, maradt ez a fáradt, más felelősségét hárítod rám szöveg. Az én álláspontom továbbra sem változott, a kötelezett akkor mentesül a jótállási kötelezettsége alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Tehát azzal a szöveggel, hogy "áhháá, hűtést cseréltél rajta, ezért ment tönkre", nem hajthatják el, ezt bizonyítaniuk is kell tudni. Azzal pedig mindenki maga számoljon el, hogy képesnek tartja-e magát az említett műveletre, illetve maga vállalja a felelősséget azért, ha elszúrja vele a videokártyáját.

Hja, a gyári hűtők esetében meg ne felejtsd el a költségvonzatot is. Elégséges hűtési rendszert használnak, ami megfelelően lent tartja az előállítási költségeket. :C

[ Szerkesztve ]

(#4459) Csaba_20_ válasza Ariadne (#4457) üzenetére


Csaba_20_
őstag

Semmivel nincs beljebb azzal, hogy "szakember szerelte be" papírt visz. Mert a nem saját szakemberének a szakmaiságát épp úgy nem fogja a forgalmazó elfogadni, mintha azt, a fogyasztó saját maga szereli fel. Sőt, hiába van nekem papírom arról, hogy szakember vagyok, nagy ívben fognak rá tojni a forgalmazónál. Ergo alapból az utolsó mondatod van érvényben:

Ariadne írta:
bizonyítsák, például KERMI szakvéleménnyel, saját költségükre, hogy te rontottad el, különben pedig javítás, csere, satöbbi.

Vagyis a forgalmazó szemszögéből semmivel nem elfogadottabb egy másik üzlet beszerelési papírja, mint a fogyasztó keze. Ha a forgalmazó bele akar abba kötni, hogy meglátja a másik hűtést, akkor bele fog. Akkor meg marad a per, ott meg az általam - pontosabban a PTK által - írtak a relevánsak.

De legyen, támogassátok a jelenlegi fogyasztóellenes gyakorlatot és kizárólag a forgalmazót hatalmazzátok fel a hűtés kicserélésére. Ne érdekeljen senkit, hogy ez ellentétes a jelenlegi jogszabályokkal! :R

u.i.: Épp a te tolladból fura ilyeneket olvasni Ariadne!

[ Szerkesztve ]

(#4460) Ariadne válasza Csaba_20_ (#4459) üzenetére


Ariadne
őstag

Épp tőlem? Ismerjük egymást elég sok éve már, és fokozatosan rájöttem, hogy ha biztosra, vagy legalábbis biztosabbra akar menni az ember, akkor muszáj néha elémenni a dolgoknak, és előre áldozni azért, hogy utána vita esetén egyszerűbb legyen a dolga. Nem jó így, de attól, hogy én magam megyek széllel szembe, még nem várhatom el mindenkitől, hogy ugyanezt tegye és pereljen, ha kell, mert a túlnyomó többség ezt továbbra sem akarja megtenni, ezt nem tudjuk megváltoztatni, próbáltuk, de nem megy. Akkor viszont aki előre kérdez (és ez jó), az akkor előzze meg ahogy lehet, és igen, persze teljesen megelőzni nem lehet a vitát.

Egyébként egy perben is jól mutat, és igazolja, hogy tényleg mindent megtettem, ha akár csak egy másik üzlet beszerelési papírját megmutatom. Innentől fogva ugyanis az a kérdés fel sem merülhet, hogy én mint vásárló rontottam volna el a felszerelést, ez nekem megérne 500 Ft-ot. Sőt az is látszik, hogy minden elvárhatót megtettem annak érdekében, hogy szakszerűen legyen felszerelve a hűtő.

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#4461) Gyuri27 válasza Csaba_20_ (#4458) üzenetére


Gyuri27
félisten

Az a baj, hogy emberileg...
Hagyjuk.
Az ember azután vásároljon valamit miután tájékozódott. Lehet kapni extra hűtös verziós vga-t. Olyat kell venni.
Az, hogy a jog mit mond egy dolog. Az, hogy mi az élet egy más dolog. Az előbbit tudod. Az utóbbihoz közöd nincs. Amúgy a törvény helyeket amiket idézel: egy unalmas, kettő aki olvasni tud megkeresi, három az nem a te műved, négy nem ez az élet.
Szóval az van a törvénybe ami. Ennek ellenére az, hogy az user a hűtéssel tákol nem jó.
Amúgy meg ha ennyire hivatkozol a törvényre akkor mondok mást.
Te veszel tőlem egy fakockát (ami piros). Ami xy paraméterekkel bir. Én arra vállalok jótállást. Akkor te mi jogon fested le, csinálsz belőle gúlát? Miért változtathatnád meg egyoldalúan annak a fakockának a paramétereit? Persze amellett, hogy a jótállást is akarod.

Tökmindegy, hogy a cég mivel tartja alacsonyan a költségeit. Ő arra vállal garanciát. Nem arra, hogy az user barkácsoljon.

[ Szerkesztve ]

Amd - Radeon - Ryzen

(#4462) Shad0w válasza Csaba_20_ (#4459) üzenetére


Shad0w
senior tag

Ööö, a Gainward nem engedi meg a hűtés módosítását semmilyen formában és gyanítom, hogy magas ívből le is tolja azt a pár júzert aki emiatt rikácsolna.

A legegyszerűbb sztm, hogy a garanciáztatás előtt vissza kell cserélni a hűtőt az eredetire és akkor a júzeren múlik, hogy mennyire volt ügyes a nyomok eltávolításában.

(#4463) Gyuri27 válasza Shad0w (#4462) üzenetére


Gyuri27
félisten

Ha valamelyik gyártó engedné, akkor a honlapon a támogatott hűtők listája megtalálható lenne.
A hűtőcsere nyomait nem egyszerű eltüntetni.

Biztos lehetsz benne, hogy mindegyik gyártó leszaharja, hogy egy magyarországi nagyker/kisker/user hogyan rikácsol. Egyesek ezt nem értik. Meg azt nem, hogy eme tehetséges userek miatt marad a kiskerek nyakán a kaki.

[ Szerkesztve ]

Amd - Radeon - Ryzen

(#4464) Csaba_20_


Csaba_20_
őstag

Ariadne: Amelyik kisker abba köt bele jótállási ügyintézéskor, hogy le lett cserélve a hűtés, azt nem fogja meghatni egy tőle független szerviz papírja sem. Különösen igaz ez, ha bp-i webáruházban rendelsz valamit és vidéki PC bontóban rakatsz rá másik hűtést. Szóval ebből a szempontból teljesen értelmetlen a külön akció, hogy a szakszerűség látszatát keltse a fogyasztó, mert nem előz meg semmit vele. Ráadásul teljesen normális, hogy én eladóként a saját embereim szakértelmében bízok meg és csak az ő munkájukért felelek. A bíróságon meg maximum az derül ki, hogy a nem rendeltetésszerű használat okozta a meghibásodást, aminek köze van a hűtés átszereléséhez. Aztán majd a szerviz, aki összerakta a user által kiválasztott hűtővel a videokártyát azt mondja, hogy ő sem tehet a meghibásodásról. Mert őt a user kérte meg, hogy A videokártyára B hűtést rakjon és az általa elvégzett művelet szakszerű volt. Az már más kérdés, hogy a B hűtő elégtelen hűtést biztosított a videokártyának, de az kifejezetten az ügyfél kérésére lett felszerelve. Vagy nem tudja a forgalmazó bizonyítani, hogy a nem rendeltetésszerű használat okozta a meghibásodást, akkor megint lényegtelen a plusz papír.
Egyedül abban tudok egyetérteni, hogy amennyiben a user tudja magáról, hogy nem ért hozzá, akkor bízza szakemberre az ilyet. De ez az egész a garancia szempontjából teljesen irreleváns. Szóval csak attól, mert a fogyasztó cseréli le a hűtőt, nem veszik el a jótállás. Erre való hivatkozás pont olyan, mint a "beázott" szövegre való hivatkozás. Csak és kizárólag arra irányul, hogy kimentse magát a forgalmazó a jótállási kötelezettsége alól. Ezzel pedig akármennyire is ez a gyakorlat, nem tudok azonosulni és végképp nem tudok egyetérteni, a beletőrődéssel pedig nem áll szándékomban támogatni.

Gyuri27: Már megint átmentél az okoskodóba, aki megmondja, hogy mihez mennyire van közöm. Még úgy látszik nem estél elégszer pofára az ilyen megmondásokkal. :R

(#4465) Gyuri27 válasza Csaba_20_ (#4464) üzenetére


Gyuri27
félisten

Az a baj, hogy szerinted a jogászok mindenhez értenek. A törvény meg mindig életszerű. De lol annó a boszorkányokat is lehetett égetni és a föld is lapos volt.
Szerintem maradj annál amihez értesz. Jelesül a törvények ide ollózása. A többit meg bizd arra aki ért is hozzá.
Arról meg nem is beszélek, hogy itthon a törvény és a valóság két külön dolog.
Amúgy neked is árulni kellene ezt azt. Meglátnánk mekkora arcod lenne a 2-3 jó magyar useres pipa után. Valószinüleg te sirnál a legjobban. ;)

"Szóval csak attól, mert a fogyasztó cseréli le a hűtőt, nem veszik el a jótállás." Max a nagyker és a gyártó nem cseréli a kiskernek. De mit érdekel ez téged. Hiszen az okos tanácsok adója majd kifizeti a kiskernek. :N

Az az érdekes, hogy számtech cuccokat bárki bármikor szerelhet és tákolhat.
Milyen érdekes, hogy ez nem csipi a szemed.

[ Szerkesztve ]

Amd - Radeon - Ryzen

(#4466) Csaba_20_ válasza Gyuri27 (#4465) üzenetére


Csaba_20_
őstag

Az a baj, hogy szerinted van az, amit szerintemnek titulálsz, a szájamba adsz olyan állításokat, amik el sem hangzottak. Illetve nekem tulajdonítasz olyan tulajdonságokat, amik nem is az enyémek. Mi lenne, ha érvekkel próbálnál vitatkozni és nem személyeskedéssel? Utóbbihoz nagyon értesz, előbbit egyre ritkábban látom tőled.

(#4467) Gyuri27 válasza Csaba_20_ (#4466) üzenetére


Gyuri27
félisten

Mikor leírtam szerintem mi az ami a magyar törvényben és/vagy gyakorlatban rossz. Leírtad, hogy a törvények jók. Ezt minden alkalommal leírod. Sajnálom de ezzel nem lehet vitatkozni. Meg egy idő után irritál, hogy ennyit tudsz csak a témához írni.
Én mindig kiálltam amelett az user melett aki normálisan használta a cuccát és átakárták verni. Vissza lehet olvasni, hogy így történt-e.
De te igazi robot vagy. Végrehajt egy feladot egy értelmezi a leirt szöveget és ennyi.
Kár, hogy nem így müködik a dolog.
Mennyire nem? Annyira, hogy kollegák tudnak segiteni olyanoknak akik garanciát sehogy nem tudnának intézni, hiszen a kisker eltünt/tönkrement. Vagy a nagyker aki jópofaságból garizik az usernek. Hiszen törvény szerint az user nyálat csorgatni se mehetne be a nagykerbe.

[ Szerkesztve ]

Amd - Radeon - Ryzen

(#4468) Csaba_20_ válasza Gyuri27 (#4467) üzenetére


Csaba_20_
őstag

Gyuri27: Az ilyesfajta személyeskedésben továbbra sem fogsz partnert találni bennem. Lehet, hogy te úgy látod mekkorát segítettél az embereken, hogy a forgalmazó és eladói réteg által rájuk erőltetett analógiát képes voltál elfogadtatni velük, de én nem így látom. Kicsit más szemmel látjuk a fogyasztóvédelmet, vagy inkább úgy mondom, hogy én összességében vagyok képes átlátni a fogyasztóvédelmet, te viszont csak az eseti problémákat látod. Teljesen más a célunk, de ellentétben veled, én képes vagyok elfogadni, hogy neked más az álláspontod.

(#4469) Gyuri27 válasza Csaba_20_ (#4468) üzenetére


Gyuri27
félisten

Ha te mondod bizonyosan így van. Én is elfogadom a te állás pontod. Ami szó szerint a leírt törvény.
Amikor nem személyeskedtem akkor is az volt a véleményed, hogy a törvény jó. Tehát nincs miről beszélni.
Egyébként azt szoktam írni ami müködhet. Te meg azt, hogy jogilag mi a helyes. Csak sokszor ez nem vezet sehová. Max évekig tartó pereskedésbe. Mert ugye a magyar jogalkotás és végrehajtás kiválló. :K

Azért jó neked, hogy összeségében átlátod az egészet.
Én meg tudom kihez kell fordulni mikor tré van. ;)

Amd - Radeon - Ryzen

(#4470) Csaba_20_ válasza Gyuri27 (#4469) üzenetére


Csaba_20_
őstag

Te azt állítod, hogy beljebb lesz a user, ha más szervizzel rakatja át a hűtést, én meg azt mondom, hogy ha a bolt el akarja hajtani, akkor semmivel se lesz beljebb. Ott verheti az asztalt, hogy "de én szakszervizzel szereltettem be", a másik oldalon azt fogják mondani, hogy "őket mi nem ismerjük el szakszerviznek". Szerinted ezek után is azt fogja az illető gondolni, hogy annyira megérte kiadni akár 500 Ft-ot is? Mert szerintem ez a nesze semmi, fogd meg jól esete. Ugyanúgy maximum a jogszabály fog a háta mögött állni ilyen esetben, mert a papírral nincs előrébb. Ennyit a gyakorlati példádról, amivel tudtad, hogy kihez kell fordulni, ha tré van. :R

(#4471) Gyuri27 válasza Csaba_20_ (#4470) üzenetére


Gyuri27
félisten

Én azt mondom (ha figyeltél), hogy olvasson tesztet. Tanuljon más tapasztalatai alapján és olyan vga-t vegyen aminek teljesitménye, hűtése számára megfelelő.
Ha mégis mellé nyúlt akkor vigye azt oda ahol vette (ha lehet) és rakasson rá másik hűtést.
Nem nehéz ez. Én sem szerelem itthon a garis tévémet, hűtőmet, gázkazánomat. Mivel bár egyszerünek tünik a dolog hülye vagyok hozzá.

Amd - Radeon - Ryzen

(#4472) Csaba_20_ válasza Gyuri27 (#4471) üzenetére


Csaba_20_
őstag

Akkor szembesítelek egy korábbi hozzászólásoddal:

Gyuri27 írta:
Amúgy meg bemész a legközelebbi számtech boltba. Megkérdezed, ha veszel náluk egy xy hűtöt felrakják-e ingyen (vagy max 500 pénzé). Szerintem ez a legideálisabb megoldás.

Ha figyeltél... :DDD

(#4473) Gyuri27 válasza Csaba_20_ (#4472) üzenetére


Gyuri27
félisten

Valóban. Akkor egy vga-s totyikba írtam. A lényeg az, hogy az ember keressen egy neki megfelelő vga-t. Lehet találni. Ne később tákoljon. Mert nekem senki ne mondja, hogy a vga-nak jót tesz, hogy a ventit 5v-ra kötik. Mert az a venti nyilván nem fog annyi levegőt szállitani mint amennyit kell. Amelett, hogy halkabb lesz.

Amd - Radeon - Ryzen

(#4474) zozz12


zozz12
tag

Csaba_20_ és Gyuri27!
Nem akarok beleszólni, de békéljetek meg végre(csak egy jótanács)!! Mindketten segíteni szeretnétek, csak más-más módon (gondolok itt a törvényre és társaira) ! Ennyi... :)

[ Szerkesztve ]

(#4475) net84


net84
őstag

:DDD - rég jártam erre, de ahogyan gondoltam, most sem változott semmi.

Egy elvonatkoztatott példa kérdés:
Veszek egy autót, kicserélem rajt a hűtőt tokkal vonóval, csövezéssel, állóhűtéssel, mindennel együtt (csak, hogy a példa hasonlítson a VGA-n történő hűtőcserére). Majd fél év után az autót egy szép nyári szabályzásig huzatott karika után leállítom, később pedig már nem indul és irdatlan hangja van önindítózáskor. Motor besült, semmi gond, garanciális, majd ahol vettem, ott megoldják. Szerintetek is? Mert szerintem úgy hajtanak el a fenébe, mint a huzat.
Tudom, hogy a gépjármű garancia kicsit más tészta, de ezt csak vegyük egy sarkalatos példaként. Ha B kereskedelmi ágazat elkergethet ilyennel és el kell fogadni, hogy ez biza nem volt szakszerű lépés a részemről, függetlenül attól, hogy a hűtőt egy szakszerviz cserélte le, vagy sem. A gyártó nem arra és nem úgy adta el a kocsit, amire és ahogyan én azt használtam.

De kérdem én! Az, ha az ügyfél kicseréli vagy kicserélteti a hűtőt a VGA kártyán, nem minősül a "szerződés" szegésének? Hiszen egyoldalúan módosította a vásárlással létrejött "szerződést", mivel az az eredeti változatra és állapotra vonatkozik. Főleg, ha a törvény szerint garanciális javításnál is az eredeti állapotot kell helyreállítani. Nekem kicsit üti a kettő egymást.

Egyébként reagálva a VGA-hűtő cserére:
- hivatalosan nem lehet cserélni hűtőt egyik kártyán sem
- egyes kártyákon a hűtőcsavarnál már megjelent a gyári garmatrica, amitől a csavart nem lehet nyom nélkül kihajtani, tehát a csere garvesztés nélkül lehetetlen
- mi cserélünk hűtőt garos VGA-n is, feltéve, ha az indokolt és nem csak nagyzási vágyból elkövetendő "emberölés", sőt! az eredeti hűtőt még vissza is rakjuk, ha netalántán bedöglene a kártya
- nem adunk el olyan hűtőt olyan VGA-hoz, ami kevés hűtőteljesítménnyel rendelkezik
- ha az ügyfél makacs, akkor kiszolgáljuk, ha szeretné, a hűtőt feltesszük rá, munkalapon pedig feltüntetjük, hogy az új hűtő teljesítménye kevés a kártyához, használata nem javasolt

...egy valami azért nagyon szúrta olvasás közben a szememet: JOG
Ebben az országban mindenkinek csak joga van? A kötelességről vagy kötelezettségről sehol semmi szó nem esik soha.

Read only...

(#4476) Csaba_20_ válasza net84 (#4475) üzenetére


Csaba_20_
őstag

net84 írta:
Veszek egy autót, kicserélem rajt a hűtőt tokkal vonóval, csövezéssel, állóhűtéssel, mindennel együtt (csak, hogy a példa hasonlítson a VGA-n történő hűtőcserére). Majd fél év után az autót egy szép nyári szabályzásig huzatott karika után leállítom, később pedig már nem indul és irdatlan hangja van önindítózáskor. Motor besült, semmi gond, garanciális, majd ahol vettem, ott megoldják. Szerintetek is? Mert szerintem úgy hajtanak el a fenébe, mint a huzat.

Nem az a kérdés, hogy mit fognak tenni, hanem az, hogy mit tehetnek. Emberölés is létezik, de mégse legális. Az autók esetében van egyébként legjobban elrugaszkodva a gyakorlat a jogszabályoktól.

net84 írta:
De kérdem én! Az, ha az ügyfél kicseréli vagy kicserélteti a hűtőt a VGA kártyán, nem minősül a "szerződés" szegésének? Hiszen egyoldalúan módosította a vásárlással létrejött "szerződést", mivel az az eredeti változatra és állapotra vonatkozik. Főleg, ha a törvény szerint garanciális javításnál is az eredeti állapotot kell helyreállítani. Nekem kicsit üti a kettő egymást.

Ez jó kérdés, Ariadne válaszára lennék ezzel kapcsolatban kíváncsi.

net84 írta:
egy valami azért nagyon szúrta olvasás közben a szememet: JOG
Ebben az országban mindenkinek csak joga van? A kötelességről vagy kötelezettségről sehol semmi szó nem esik soha.

Ez demagóg. Szerintem ilyen kijelentések közben elfelejtik egyesek, hogy ami az egyik félnek joga, az a másik kötelezettsége. A fogyasztói szerződések esetében a fogyasztónak nem túl sok kötelezettsége van amúgy, de azért van néhány. Hibás teljesítés esetén viszont nem azt kell először számba venni, hogy a fogyasztó minden kötelezettségének eleget tett-e és csak aztán teljesíteni a sajátunkat, mert legtöbbször a fő kötelezettségeinek eleget szokott tenni a fogyasztó. A jótállás egyébként tipikusan egy olyan állatfaj, ami kellően védi hivatott a fogyasztót a forgalmazóval szemben, illetve a vevőt az eladóval szemben.

(#4477) net84 válasza Csaba_20_ (#4476) üzenetére


net84
őstag

Nem írók annyit, inkább számozom a Te hozzászólásod alapján.

1 - az autók esetében nem elrugaszkodott a jogszabály, hanem a hatóság is a homokba dugja a fejét...lásd az én esetemben, amikor is első 2 körben még nekem adtak igazat a szervizzel szemben, majd amikor levélben értesítettek az ügy lezárásáról, akkor már nemhogy igazam nem volt, én voltam a büdös bunkó, aki szegény szervizre akar ráverni mindent

2 - erre leszek nagyon kíváncsi...

3 - Nem konkrétan ide értettem, csak úgy általánosságban jegyeztem meg, mert arról sehol soha senki nem ír, hogy kinek milyen kötelessége van...ezért is írtam off-ba.
Ha ide kanyarítjuk ezt a részt, akkor kötelezettsége annyi van az ügyfélnek, hogy rendeltetésszerűen használja, tehát nem módosítja, a gyári állapotba nem avatkozik be. Azaz a hűtőcsere megint kérdés és visszakanyarítottam a 2-es felvetésemre az egészet...

Ez már nagyon érdekel engem is :DDD

Read only...

(#4478) Gyuri27 válasza Csaba_20_ (#4476) üzenetére


Gyuri27
félisten

"A jótállás egyébként tipikusan egy olyan állatfaj, ami kellően védi hivatott a fogyasztót a forgalmazóval szemben, illetve a vevőt az eladóval szemben."

Az eladót, gyártót, kereskededőt mi védi a kedves, szerény, hozzáértő usertől?

A vga vásárlás tipikusan az a sport, hogy aki ért hozzá, utánna olvasott, tájékozódott az jó vga-t vesz (teljesitmény, hűtés). Aki ezeket nem tette az meg tuningol (akár vmoddal, akár másik vga biosával és + fesz adásával) ill tákol (mert hangos a hűtés 5v-ra köti, vagy hűtést cserél). Én még annó 486 idelyén kezdtem ezzel foglalkozni (mint felhasználó). Azt kell mondjam, hogy egy kezemen meg tudom számolni, hány "hibás" vásárlásom volt. Igaz nem vagyok az a rögtön a boltba rohanós vásárló. Persze én is beleszaladtam vargáné és társa csodába, én is vettem p4 prescottot, nekem is volt fx5200-m. De soha nem a gyártót hibáztattam. Hiszen volt akkor jobb is más is a piacon. Én vettem sz.rt. Ennyi.
Tákolni meg soha nem tákoltam. Meg lehet kérdezni azokat akik tőlem vettek használt cuccot. Mindenki elégedett volt. Igaz én törekszem a gyári állapot megtartására.

Egy régebbi beszélgetésünkre utalva: Emlékszel arra az időkre mikor minden ügyeskezű usernek volt egy lesarkazott procija?
Na ennyit, arról, hogy otthon gyakorlat nélkül szereljünk össze bármit.

Amd - Radeon - Ryzen

(#4479) Csaba_20_ válasza net84 (#4477) üzenetére


Csaba_20_
őstag

1. Én azt mondtam, hogy a gyakorlat van elrugaszkodva a jogszabályoktól. Viszont a te esetedet nem ismerem, vagy már nem emlékszem rá. Az én véleményem szerint a vásárláskor pontosan tájékoztatni kellene a fogyasztót arról az összegről, amit a kötelező szervizek alkalmával ki fog fizetni, vagy beleépíteni a vételárba ezeket a várható összegeket, hogy a jótállás ideje alatt annyi legyen a fogyasztó dolga, hogy időszakosan elviszi szakszervizbe, ahol megcsinálják a kötelező dolgokat, aminek költségei számára nem látszódnak. Gyakorlatilag úgy látja, hogy ingyenes, ahogy a jótállás ideje alatt lennie is kéne.

2. Egyébként mi csak abban az esetben szoktuk javasolni a forgalmazónak a jótállási igény megtagadását, ha egyértelműen látszódik, hogy olyan szakszerűtlen beavatkozás történt a készülékbe, ami a meghibásodást okozta. Ha rakott a végfokra az illető még egy ventilátort, de nem az okozta a meghibásodást, akkor nem. De amikor a 575-ös fémhalogén izzó hűtésére szolgáló ventit kicseréli világítós, halk ventilátorra :Y és emiatt megolvad a készülék, akkor értelemszerűen fizetős lesz neki a buli. :R

3. Nem, te arra utaltál, hogy a fogyasztó kötelezettségeiről nem nagyon esik szó. Mert amikor a fogyasztó jogairól beszélek, akkor egyszerre a forgalmazó kötelezettségeiről is beszélek. Tehát nem igaz, hogy csak a jogokat említem, a kötelezettségeket nem. Úgy viszont igaz, hogy a fogyasztó kötelezettségeit nem szoktam sorolni, amikor a forgalmazó kötelezettségeiről vitatkozunk. A fogyasztónak egyébként kötelezettségei közé tartozik a vételár megfizetése, valamint ha úgy vesszük, akkor a rendeltetésszerű használat(természetesen, ha igényt tart a jótállásra/szavatosságra), illetve a hiba tekintetében tájékoztatási kötelezettsége van. Szavatosság esetén a hiba felfedezésétől számítva 2 hónapon belül jeleznie kell a forgalmazónak a hibát. Jótállás esetén a teljes jótállási idő alatt megteheti ezt, függetlenül attól, hogy mikor vette észre a hibát. Együttműködési, illetve a teljesítést érintő körülményekben tájékoztatási kötelezettsége van.

(#4480) Csaba_20_ válasza Gyuri27 (#4478) üzenetére


Csaba_20_
őstag

Gyuri27 írta:
Az eladót, gyártót, kereskededőt mi védi a kedves, szerény, hozzáértő usertől?

A szakértelme és az, hogy ő a "profi" fele a szerződésnek. :K Ebből az elgondolásból védik a fogyasztókat a forgalmazókkal szemben az egész EU-ban.

Gyuri27 írta:
Egy régebbi beszélgetésünkre utalva: Emlékszel arra az időkre mikor minden ügyeskezű usernek volt egy lesarkazott procija?
Na ennyit, arról, hogy otthon gyakorlat nélkül szereljünk össze bármit.

Én emlékszem arra a korszakra és tudom, hogy sok szervizesnek is remegett a keze, ha a később megjelent lesarkazásgátló nélkül próbálta meg felrakni a hűtőt. ;) Szóval ott sokkal inkább az AMD volt a hibás és nem a fogyasztó. Korábbi beszélgetésünkre, amire utaltál, viszont nem emlékszem. Esetleg egy link? :B

(#4481) Gyuri27 válasza Csaba_20_ (#4480) üzenetére


Gyuri27
félisten

Már elég régóta irom. Otthon az user ne tákoljon. Főleg ha még életében nem csinálta.

Amd - Radeon - Ryzen

(#4482) Csaba_20_ válasza Gyuri27 (#4481) üzenetére


Csaba_20_
őstag

Én inkább azt mondom, hogy a saját hülyeségéért mindenki maga viselje a felelősséget. Ha akar, tákoljon, de utána ne akarjon okosítani a jótállással.

(#4483) Gyuri27 válasza Csaba_20_ (#4482) üzenetére


Gyuri27
félisten

Hány ilyen tákolós, otthon átszerelős jó tanácsot látni itt a ph-n is szakmai totyikokba. :K
Meg olyat is, hogy mit és hogyan kell csinálni, hogy ne látszódjon a tákolás és lehessen garizni.
Meg, hogyan kell tönkretenni egy vga-t nyom nélkül (itt a ph-n olvastam!!!).
Bosszantó mikor bemegy az ügyfél (suttyó) egy 2-3 éves 160k-s vga-l a boltba. Közli, hogy elromlott. Majd megkérdezi, hogy ugye újat nem tudnak már ilyet adni és hogy akkor a pénz vissza jár. Közben egyszer sem néz senkire. Lehet, hogy nekem van üldözési mániám, de nekem az pl szaglott.

Amd - Radeon - Ryzen

(#4484) Viktor89


Viktor89
aktív tag

Sziasztok.

Ez alapján 1 vagy 2 év gari van a készülékre?

[ Szerkesztve ]

(#4485) Gyuri27 válasza Viktor89 (#4484) üzenetére


Gyuri27
félisten

Ez az általános rizsa. Tehát a kötelező egy év. Kivéve ha nem kaptál a készülékhez gari levelet (ami ennél több). Plussz van mág némi szavatosság is.

Amd - Radeon - Ryzen

(#4486) Viktor89 válasza Gyuri27 (#4485) üzenetére


Viktor89
aktív tag

Nem kaptam,akkor csak 1 év? :8( Köszi

(#4487) Ariadne válasza Viktor89 (#4486) üzenetére


Ariadne
őstag

Ott azt írja, hogy van a kötelező 12 hónap, plusz korlátozott saját feltételeikkel még 12 hónap, ezt viszont tőlük kell megkérdezni, mennyi. Nokiákra mindenesetre 2 évet vállal a gyártó, elvileg, a többi márkát nem ismerem ilyen szempontból.

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#4488) Viktor89 válasza Ariadne (#4487) üzenetére


Viktor89
aktív tag

Hát én is vmi ilyesmit vettem ki belőle,h +12 hónap korlátozott garit vállal rá a t-moblie. A kérdés csak az,h mit ez mit takar---

(#4489) Ariadne válasza Viktor89 (#4488) üzenetére


Ariadne
őstag

Ott van, hogy a honlapon szerepel, szerintem kérdezz rá náluk.

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#4490) kjany


kjany
tag

A következő problémára szeretnék megoldást találni.
2009. nyarán megadta magát a Zalman ZM360B-APS tápegységem.
Mivel a táp a szép emlékű Mistralból származik, még 2007 -es vásárlás, és csupán egy év garanciát adtak rá, így nem is foglalkoztam garanciás kérdéssel, gondoltam majd javíttatom.
A táp azóta is ott áll a sarokban, viszont ma lomtalanítottam egy kicsit és megtaláltam a gyári dobozát amin hatalmas felirattal virít "3 Year Warranty". Azonnal megnéztem a táp adattábláját ott 2007.01.20 szerepel, elvileg nyílt egy ici-pici esélyem a garíztatásra.
Csak fogalmam sincs hogy kezdjek hozzá, kihez forduljak.
???
:R

(#4491) Ariadne válasza kjany (#4490) üzenetére


Ariadne
őstag

A gyártónál próbáld meg, hátha sikerül. A gyártóról konkrét tapasztalatot nem tudok, de mindenképpen érdemes úgy kezdeni, hogy írsz nekik.

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#4492) net84 válasza Viktor89 (#4488) üzenetére


net84
őstag

Általában a mobilcégek ezt úgy értelmezik, hogy a garancia nem hosszabbodik (legalábbis korábban így volt) a +12 hónap garidő alatt a szervizben töltött idővel és fődarab csere esetén sem indul újra a garancia. Mindemellett az akkura nincs garancia.
De ténylegesen a legjobb, ha megnézed a honlapjukon, mert még az is előfordulhat, hogy márkánként más és más a vállalt garanciafeltétel.

Ariadne! Erről mi a véleményed:

#4475 - "De kérdem én! Az, ha az ügyfél kicseréli vagy kicserélteti a hűtőt a VGA kártyán, nem minősül a "szerződés" szegésének? Hiszen egyoldalúan módosította a vásárlással létrejött "szerződést", mivel az az eredeti változatra és állapotra vonatkozik. Főleg, ha a törvény szerint garanciális javításnál is az eredeti állapotot kell helyreállítani. Nekem kicsit üti a kettő egymást."

Read only...

(#4493) Ariadne válasza net84 (#4492) üzenetére


Ariadne
őstag

Szerintem nem szerződésszegés. Ha autót veszek, arra is tehetek más átmérőjű kereket, vagy szereltethetek bele légkondit, ha nem volt. A kártya az enyém, ha akarom sztepptáncot is lejthetek rajta, amíg darabokra törik... Csak ez ugyebár nem garanciális hiba. :DDD

Viszont ha emiatt lesz baja a kártyának, akkor az természetesen nem garanciális hiba. Ez azt jelenti, hogy ha behozza az új hűtővel, akkor a kereskedőnek bizonyítania kell, hogy a hűtő csere miatt romlott el a kártya, erre a hibára pedig nincs jótállási kötelezettség. De ha egyébként van valami baja, ami nem a hűtő miatt van, akkor ugyanúgy ki kell cserélni/pénzt visszaadni. Ha bizonyíthatatlan, akkor pedig jótállásnál a kereskedő szív (akkor is cserélnie/ pénzt visszaadnia kell), szavatosságnál pedig a vásárló (nem tudja bizonyítani, hogy a hiba oka benne volt vásárláskor a cuccban).

mod: Egyébként nincs olyan, hogy fődarab már jópár éve, és nem lehet a szabályokat úgy értelmezni, hogy a jótállás nem hosszabbodik meg a szervizben töltött idővel.

[ Szerkesztve ]

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#4494) Viktor89 válasza net84 (#4492) üzenetére


Viktor89
aktív tag

Bementem a t-mobile-hoz és azt mondták,h ők minden készülékre 2 év garanciát vállalnak.

(#4495) net84 válasza Ariadne (#4493) üzenetére


net84
őstag

Autós példánál maradva, mi van abban az esetben, ha ott is a hűtőt cseréled? :DDD
Tehát ha jól értelmezem a szavaidat, akkor cserélhet az ügyfél hűtőt, csak bizonyítania a kereskedőnek kell, hogy a hűtő miatt ment tönkre. Ennél az is elegendő, ha a hűtőgyártó az adott VGA típusra nem ajánlja a hűtőt? Vagy netalántán a VGA-n látszik a fizikai behatás (egy-egy csavarhúzó nyom)?
Egy konkrét példa kifordítva:
- 9600GT full passzív hűtéssel meghibásodik. Ügyfél lead garanciális javításra/cserére
- új 9600GT Aktív Zalman hűtéssel visszaad. Árban nem kell ráfizetnie, nem jár semmivel, a kártya teljesen ugyan az, csak a hűtő hatékonyabb már rajt.
Ebben az esetben akkor mi van? El kell fogadnia az ügyfélnek, vagy sem? Mert ha követem a fenti okfejtéseket, akkor ha az ügyfél cserélhet rajt hűtőt és az nem minősül szerződésszegésnek, akkor ebben az esetben sem minősülhet annak.

A mobilcégeknek kellene megmondani, hogy mi nincs és mi van...én anno próbáltam "kötöszködni" velük egy Motorola L7 +12 hónapos javítási időszakában. A válaszuk egyszerű volt: a +12 hónap garanciát a gyártói és törvényi kereten felül vállalják, így ebben az esetben a cég álláspontja a mérvadó. Nálam nem cseréltek bent aksit, burkolatot, az alaplapot csak javították és a garlapon nem hosszabbították meg a garidőt, holott 3 hétig csücsültek rajt. Nem sokkal később kiderült, hogy az alaplapot cserélték, de a burkolatot sem ártott volna, ugyanis a korábbi szerelések miatt már annyira viseltes volt, hogy a kontakthibát az okozta. Azóta nem veszek mobilcégnél telefont, csak olyat, amit úgy vágnak hozzám és a telefonáláson kívül a kacsák kergetésére jó, a szervizük pedig nem rajtuk megy keresztül. Minden egyéb esetben kizárólag gyári telefont veszek.

Read only...

(#4496) Ariadne válasza Viktor89 (#4494) üzenetére


Ariadne
őstag

Akkor írasd is le velük, mert szó elszáll. :P Vagy mutassák meg, hol van leírva, és azt kinyomtatni/elmenteni, nehogy meggondolják magukat. :U

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#4497) Ariadne válasza net84 (#4495) üzenetére


Ariadne
őstag

Jótállás esetén:
- csavarhúzónyom: ha kereskedő bizonyítja, hogy ettől a csavarhúzózástól romlott el, mentesül, különben nem
- más hűtés van rajta, és meghibásodik: ha kereskedő bizonyítja, hogy a más hűtéstől romlott el, mentesül, különben nem. A rátett új hűtő nem jár a kereskedőnek persze, az a tulajé, de az eredeti hűtőjét visszakérném, hiszen része az eredetileg eladott terméknek.

Szavatosságnál pedig a bizonyítás terhe a vásárlón van, tehát csak akkor jogosult cserére/pénzvissza, ha be tudja bizonyítani, hogy bár csavarhúzónyomos/cserélt hűtős a kártya, mégis a vásárláskor benne rejlő hiba az, ami most előjött és miatta tragikus hirtelenséggel elhalálozott a kártya.

Csere = másik ugyanolyan, vagyis eredeti állapotában kell kiadni neki, ahogy a másik is volt eredetileg. Ettől való eltérés már megállapodás kérdése...

Mobilcégeknek meg nem fogom itt leírni, miket kívánok, mert kimoderálnák, pedig úrilány vagyok ám. :DDD Volt már meccsem még itt is a pH!-n a mobilőrültek szekciójában azzal, hogy a cégek tájékoztatása alapján jótállás/szavatosság szempontjából teljesen téves dolgokat írtak le egy cikkben, azóta sem javították. :W Az ilyen esetekre lenne hasznos a közérdekű kereset (sok embert érintő ügyben egyes szervezetek is jogosultak perelni, pl. NFH meg magán fogyvédelmi szervezetek is), de az NFH-nak ilyen huncutságokra nincs ideje persze. :U

[ Szerkesztve ]

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#4498) Gyuri27 válasza Ariadne (#4497) üzenetére


Gyuri27
félisten

Csere = másik ugyanolyan, vagyis eredeti állapotában kell kiadni neki, ahogy a másik is volt eredetileg. Ettől való eltérés már megállapodás kérdése...

Tehát ha a kedves user cseréli a hűtést. Az eredetit eladja, elveszti stb akkor a másik hűtővel, vagy hűtő nélkül nehéz ám garizni. A nagykernél is meg a gyártónál is. Az usernek nem kell vissza állitani az eredeti állapotot?

Amd - Radeon - Ryzen

(#4499) Ariadne válasza Gyuri27 (#4498) üzenetére


Ariadne
őstag

A vásárolt terméket kell visszahoznia, vagyis szerintem a kártyát és a hűtőt is. Boltosként preferálnám, ha az általa rászerelt hűtővel hozná (plusz leadná a saját hűtőt is), mert akkor talán jobban látható, hogy maga a szerelés okozta-e a hibát, és ha garos a hiba, akkor persze visszakapná a rászerelt hűtőt, mert az az ővé. Alapból szerintem is visszaszerelve kellene visszahoznia.

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#4500) Gyuri27 válasza Ariadne (#4499) üzenetére


Gyuri27
félisten

Igen. De ha nem hozza vissza a gyárit?
Itt az aprón is egyből hűtőcsere után már árulják is (a tartozékokról már nem is beszélek).

Amd - Radeon - Ryzen

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.