Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2022-03-20 09:38:09

LOGOUT.hu

Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#3951) sonar válasza sasa311 (#3950) üzenetére


sonar
addikt

És hol tudom bejelenteni?

A tudást mástól kapjuk, a siker a mi tehetségünk - Remember: Your life – Your choices!

(#3952) Ariadne válasza sonar (#3951) üzenetére


Ariadne
őstag

Sehol, neked kell megoldanod a dolgot. A fogyasztóvédelem csak tájékoztatást ad ugyanarról, amiről mi, de az ügyet nem oldja, nem oldhatja meg helyetted.
Nézd végig a jogszabályokat (visszaolvas, több tucatszor le van írva, melyek ezek...), aztán asztalborogatás, vásárlók könyve, békéltető testület, bíróság. ;)

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#3953) Chaser válasza sonar (#3951) üzenetére


Chaser
titán

Bemégy a boltba, ha van rá lehetőséged, lehetőleg olyan tájban mikor teli van. Jó modorúan, jól hallhatóan, de nem kiabálva -nehogy a motskok' rád hívják a yardot- előadod, hogy ilyen veled még nem történt, milyen eljárás ez, itt mindent megengedhetnek maguknak, feljelented őket a fogyvédelemnél, az FBI-nál, a tv csatornáknál..sztem úgy 5 percen belül visszakapod a router árát...nekem eddig bevált:)

szerk: Jah, lehetőség szerint vigyél magaddal valakit, meg egy diktafont, később visszahallgatva jókat lehet rajta vidulni :B :))

[ Szerkesztve ]

_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

(#3954) HUN]Repa válasza Chaser (#3953) üzenetére


HUN]Repa
aktív tag

Ez fordítva is elsülhet ,az a baj ,inkább Ariadne-ra hallgassatok mindig ! Én már voltam olyan boltba ahol ez a hozzá állás pont a fordítottját váltotta ki ,és már csak azért se adtak semmit pedig "szakmabéli vagyok" és tudom hogy mik a lehetőségek.

God save us from the arrows of the Hungarians.

(#3955) sonar válasza Ariadne (#3952) üzenetére


sonar
addikt

a vonatkozó ptk-t (306) már elolvastam.
A fvh@fvh.hu -ra de még nem kaptam választ.
A helyzet kicsit bonyolult, mert zalában vettem de a gariztatással átirányítottak egy másik bolthoz mondván, hogy ők a helyi képviselete a routernek. Aztán kiderült, hogy ők csak logisztikai "központ" és csak begyűjtik a cuccokat és egyben küldik bp-re.
Ilyenkor nekem kinél kell panaszkodni?

A tudást mástól kapjuk, a siker a mi tehetségünk - Remember: Your life – Your choices!

(#3956) Ariadne válasza sonar (#3955) üzenetére


Ariadne
őstag

Nem csak az, hanem van egy GKM és egy korm. rendelet is, meg a Ptk. más részei, tessék szépen olvasni is, leírtuk már a topikban több tucatszor, meg tessék használni a keresőt, őstagként ennek mennie kell. ;)

Azt meg írtam az előző hszben is, hogy a fogyvédelem csak tájékoztatást ad, nem oldja meg az ügyedet, azért neked kell tenni. A nevük viszont nem fvh, régen fvf volt, most nfh. Gugli a barátod. :U

mod: Asztalt csapkodni annál a cégnél kell, akitől vetted, egyedül vele állsz szerződéses viszonyban, ő köteles intézni az ügyedet.

[ Szerkesztve ]

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#3957) Chaser válasza HUN]Repa (#3954) üzenetére


Chaser
titán

Én meg "szakmabéli" voltam, mindig törekedtem a garis ügyek gyors intézésére, és fordítva is elvárom. Elhiheted nekem, én addig el nem megyek sehonnan, amíg a korrekt ügyintézést meg nem kapom. Volt már, hogy a szép szó kevésnek bizonyult és fel kellett emelnem a hangomat...

sonar: Ahogy Ariadne mondta, te a kiskerrel állsz szerződésben, ne hagyd hogy elküldjenek, intézzék úgy ahogy akarják, nyugodtan mondd meg nekik, de hülyének ne nézzenek.

_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

(#3958) old gray


old gray
addikt

Egy egyszerű kérdés: megadta magát egy EVGA 8800GTX vga, a nagyker. (ha minden igaz) kiküldte a gyártónak gariztatásra. Van arra szabály, hogy mennyi a max. gariztatási időtartam? Hogyan működik ez az egész dolog :F

Broadcasting lies on the television screen / Trying to get us hooked on your american dream

(#3959) sasa311 válasza old gray (#3958) üzenetére


sasa311
veterán

15 napra kell törekednie az eladónak.
Azután ez vonatkozik rád: [link]

De még alig 100x volt leírva a topicban eddig... :U

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#3960) Csaba_20_ válasza sasa311 (#3959) üzenetére


Csaba_20_
őstag

Bár a linken úgy láttam jól van kifejtve, de nem írnánk ahelyett, hogy "15 napra kell törekedni" azt a kifejezést, hogy "Arra kell törekednie, hogy 15 napon belül kijavítsa/kicserélje" ? Mert a jogszabály szövege is az, hogy arra kell törekedni, hogy a kijavítást, vagy kicserélést legfeljebb 15 napon belül elvégezze. Nem pedig a 15 napra kell törekedni. ;)

(#3961) sasa311 válasza Csaba_20_ (#3960) üzenetére


sasa311
veterán

így van.

Amúgy épp belefutottam ebbe a PPT-be, egész jópofa :)
PPT

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#3962) old gray válasza sasa311 (#3959) üzenetére


old gray
addikt

A gyártóra kell vonatkoztatni amit írtam, most attól tekintsünk el, hogy az itthoni nagyker.-nek mi a kötelessége magyar törvények/jogszabályok szerint.

Szóval az EVGA mennyi ideig ülhet a vga-n? :U

Broadcasting lies on the television screen / Trying to get us hooked on your american dream

(#3963) mukibuci


mukibuci
MODERÁTOR

Hülye kérdés, de egy ilyen kis olcsó (kb 3000Ft) nokia telefontartóra mi vonatkozik? Tehát ha a varrás mentén kibomlik?

Nem rendeltetés-szerű/megfelelő használat? :F

Nem vagyok hős, egész nap internetezek.

(#3964) sasa311 válasza old gray (#3962) üzenetére


sasa311
veterán

Neked semmi közöd a gyártóhoz.
Ahhoz se lenne, hogyha a nagyker ráolvasással próbálná orvosolni a garanciális problémádat!

Te CSAK ÉS KIZÁRÓLAG ott reklamálhatsz, ahol vetted a terméket. És mivel nyilván nem a gyárban vetted a portán, így a te szempontodból teljesen lényegtelen, hogy a gyárban mennyit ülnek rajta. A kiskeren / nagykeren ahova a számlád vagy garancialeveled szól kell leverned a dolgot. Az, hogy ők ezzel védekeznek, hogy ül rajta a gyártó nagyon ügyes, csakhát kit érdekel.

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#3965) old gray válasza sasa311 (#3964) üzenetére


old gray
addikt

Értsd meg: nekem az a fontos, hogy a gyártó mennyi ideig tökölhet a cuccal, mikor teszi bele egy bazinagy konténerbe és küldi haza. A story csavaros, a nagyker. része most lényegtelen. Legyen elég ennyi. Szó sincs jogokról, hivatalos gariztatási procedúráról. Az érdekel, hogy az EVGA hogyan jár el ilyen ügyeben.

Leírjam még egyszer? :U

Broadcasting lies on the television screen / Trying to get us hooked on your american dream

(#3966) sonar válasza Ariadne (#3956) üzenetére


sonar
addikt

Hát banyeg, nagy nehezen elértem őket. Felvették a panaszomat + adatimat majd 2 nap semmi. Irtam nekik, hogy van-e vmi előre lépés? Válasz: 22 MUNKAnap az ügyintézés, türelmét kérjük.
Hát banyeg én nem tudom, de szerintem nem sok panaszuk lehet itt Zalában és akkor még itt is a bürökrácia szivat :W :W :W

[ Szerkesztve ]

A tudást mástól kapjuk, a siker a mi tehetségünk - Remember: Your life – Your choices!

(#3967) tlac válasza old gray (#3965) üzenetére


tlac
nagyúr

igen, írd le még egyszer, de pontosan megfogalmazva, hogy mit szeretnél tudni

mert eddig ezt kérdezted:
a nagyker. (ha minden igaz) kiküldte a gyártónak gariztatásra. Van arra szabály, hogy mennyi a max. gariztatási időtartam? Hogyan működik ez az egész dolog

most meg azt mondod, hogy a story csavaros, meg azt kérdezed, hogy az evga meddig ülhet rajta

(#3968) sasa311 válasza old gray (#3965) üzenetére


sasa311
veterán

Mi itt általában csak "legális" üzletek dolgaiban tudunk neked tanácsot adni, mivel a törvény csak ekkor vonatkozik rád.

Ahogy látom te valamit pult alatt boltoltál, így úgyse tud neked senki mondani semmi konkrétat.

Amúgy ha engem kérdezel a gyártó addig ül rajta amíg akar. Mert sem te, sem a nagyker nem tudtok rá nyomást gyakorolni. Mivel egyszerűen sz@rik rá, hogy ti mit akartok. Nincsen közösen, nemzetközileg elfogadott államokközi szabályozás rá. Valószínűleg akkor küldik vissza a "megtelt a konténer". Ha 2 hét 2 hét, ha 2 hónap 2 hónap, nekik mindegy.
Csak, hogy egy igen nagy cég ilyen jellegű hozzáállását idézzem:
- "What is the release date?"
- "When it's ready..."

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#3969) RootRulez


RootRulez
félisten

Sziasztok, bekukkantottam ide! Néhány kérdésem lenne is egyből.
ezt elolvastam :K

Bratyónak behalt a HD3870-ese. Szeptember 5-10-én (nem tudom pontosan mikor) visszavitte. A bolt eklüldte a gyártónak, még most sincs visszajelzés (a kártya még kint van). Nos mivel 3870-est nemigen fog a gyártó küldeni, akkor mi van?

-Ekkor is azt mondhatom, hogy adják vissza a számlán szereplő összeget (mert nem adnak ugyanolyat)
-Vagy ha beszámoltatom egy másik kari árába a számlán szereplő összegért kell beszámítani (amennyiért anno bratyó vette) vagy a legutolsó még készleten lévő áráért (ami azért jóval kevesebb, mint amikor vette)

Ugyanis anno, mikor vette ezt a3870est akkor egy 8600GT-t gariztatott. Azt mondták, hogy annyiért nem tudják beszámolni, mint amennyiért vette, hanem az aktuális listaáron.
Tehát mittomén: megvette a 8600at 24K-ért elromlott x hónap múlva, visszavitte cserélni és akkor került 26K-ba a 3870, a 8600as meg már csak 20K-ba. Tehát még neki kellet rápótolnia 6 ezret, hoyg a 8600as helyett 3870est kapjon.

Ez abban tér el a mostani esettől, hogy most nincs olyan kari, ami elromlott, de akkor lett volna még 8600ss a másik heylett.

[ Szerkesztve ]

═════════════════════════════════════════

(#3970) sasa311 válasza RootRulez (#3969) üzenetére


sasa311
veterán

- Igen, mondhatod, hogy adják vissza a számlán szereplő vételárat, hogyha nem tud a gyártó ugyan olyat küldeni. (illetve tökmindegy, hogy a gyártó mit tud, ha a BOLT nem tud neked egy ugyan olyat adni)

- Ha beszámoltatod akkor a számlán szereplő vételárat kell figyelembe venni, nem pedig a legutolsó listaárat (ez a beszámítás gyk. az, mint az első pont, csak rögtön el is költöd egy másik kártyára)

Ezen kívül bármi mást mond a bolt akkor próbálkozik.

Amúgy minden jogot félretéve én mindig azt mondtam ilyenkor, hogyha kapsz egy jobb kártyát ráfizetés nélkül, - mivel nem tudnak ugyan olyat adni - azt fogadd el, mert az a korrekt. Persze a gagyibbat ne.

[ Szerkesztve ]

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#3971) RootRulez válasza sasa311 (#3970) üzenetére


RootRulez
félisten

Akkor végül is annak idején lehúzták bratyót, hogy a 8600ast nem a vásárláskor kifizetett árban számolták be a ebbe a 3870-esbe?

Bratyó, azt mondta, valami 4700as radon rémlik neki, mintha erről beszélt volna a telefonban a boltos. Nos, ha 4770, akkor boldogok leszünk, de ha 4730 akkor nem kell, oké hogy erősebb, meg újabb, de irreálisan nagy a fogyasztása és semmi kedve most emiatt tápot is cserélni :N

═════════════════════════════════════════

(#3972) sasa311 válasza RootRulez (#3971) üzenetére


sasa311
veterán

Végülis igen.

Ha megvan a pontos felajánlás döntsd el, hogy kell-e vagy sem. Ha korrekt az ajánlat fogadd el, ha nem korrekt akkor utasítsd vissza. Mindenesetre szerintem ráfizetésbe semmiképp se menjetek bele.

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#3973) RootRulez válasza sasa311 (#3972) üzenetére


RootRulez
félisten

Na, de ha anno volt a kari 22 és 3-4k-t kellene fizetni egy 4850-re az fasza lenne :K

═════════════════════════════════════════

(#3974) Gyuri27 válasza RootRulez (#3973) üzenetére


Gyuri27
félisten

Ha ez saját döntésed és neked megfelel akkor minden rendben. De nem kényszerithet rá.

Amd - Radeon - Ryzen

(#3975) RootRulez válasza Gyuri27 (#3974) üzenetére


RootRulez
félisten

Azzal meg lennénk barátkozva, de "Azon a hídon majd akkor megyünk át, ha odaértünk."

═════════════════════════════════════════

(#3976) Ariadne válasza sonar (#3966) üzenetére


Ariadne
őstag

Már ne haragudj, de szövegértésből elégtelen. :W Több hsz óta azt írom, hogy a fogyvédelemmel _semmit_ _nem_ _érsz_, csak azt tudják elmondani, amit mi is, nem járnak el egyedi ügyekben. Vagyis _neked_ kell elmenni a céghez és asztalt borítani. Vágod? :U

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#3977) sonar válasza Ariadne (#3976) üzenetére


sonar
addikt

Lehet, hogy velem van a gond, de akkor minek vannak?
Vagy még elrettentő erejük sincsen?
Egyébként a baj, hogy ha akarnék se tudnék bemenni, max beküldeni vkit, mert momentán egy másik városban dolgozom. De ez az én bajom.

A tudást mástól kapjuk, a siker a mi tehetségünk - Remember: Your life – Your choices!

(#3978) Ariadne válasza sonar (#3977) üzenetére


Ariadne
őstag

Nos elmélkedhetünk azon, hogy miért olyan a fogyvédelem, amilyen, de a problémádat ez sem oldja meg. :((( És nem kell bemenned sem a fogyvédelemhez, mert az sem jobb, mintha írsz nekik vagy hívod őket.

Mondom, neked (vagy barátnak, ismerősnek, rokonnak, aki el tudja intézni helyetted) kell elmenned a _kereskedőhöz_, akitől vásároltad a terméket, és ott panaszkodni. Hogy ott mit érdemes tenni, azt visszaolvasva (!!!!!!!!) pár oldalt ebben a topikban hamar megtudod, átlag 5-10 hszenként leírjuk...

mod: Egyébként meg miért kellene elrettentő erő? Kötöttél egy szerződést egy kiskereskedővel, és problémád van, ott vannak a jogszabályok, jogod mint a tenger, menj oda és érvényesítsd. Ezt hívják piacgazdaságnak, vagymi... Annak elvileg ott a kilencvenes évek környékén vége lett, hogy állam bácsi tutujgat mindenben, tudatos fogyasztóként neked magadnak kell kiharcolnod a saját ügyed megoldását. És egyébként szerintem ez így is van jól.

A fogyvédelem meg foglalkozik a sokakat, tömegeket érintő ügyekkel (bár idejük-pénzük azokra sem nagyon van), előre meghatározott terv szerint ellenőriznek termékcsoportokat biztonságossági szempontból, ünnepek környékén "razziákat" végeznek, ezzel kb. vége is a lehetőségeiknek, anyagilag, időben és hatáskörben is.

[ Szerkesztve ]

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#3979) Ariadne válasza RootRulez (#3971) üzenetére


Ariadne
őstag

oké hogy erősebb, meg újabb, de irreálisan nagy a fogyasztása és semmi kedve most emiatt tápot is cserélni

Ezt a mondatot ajánlom azoknak a figyelmébe, akik szerint egyszerűen bele kellene tenni a jogszabályba, hogy ha nincs ugyanolyan termék, jobbat lehet adni és köteles elfogadni a vásárló. Na ez egy konkrét példa, amiért ezt így nem lehet előírni. A kereskedő hibásan teljesített, hibás terméket adott el, és erre még egy olyan lapot tukmálhatna a vásárlóra, aminek a használata az eddigieken túl még plusz további költségekkel jár...

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#3980) sonar válasza Ariadne (#3978) üzenetére


sonar
addikt

Értelek, de mit csináljak ha akinél vettem az átirányított egy másik céghez, mivel az a helyi központ, és ettől a második cégtől van nekem elismervényem. Hiába megyek vissza a boltba ahol vettem a routert mert nem tudom bizonyítani, mivel a garipapir is ennél a második cégnél van.

Elrettentő erő: azért mert tisztában vannak vele, hogy egy 15.000 Ft-os termék miatt nem megy az átlag polgár bíróságra. Mert az ügyvéd is többe kerül mint a router ára. Ezt ugye te sem gondoltad komolyan. Illetve ha kiderül, hogy hibáztak akkor talán kap büntetést a bolt? Vagy nem?

Azért kíváncsi lennék egy hetükre, hogy mivel telik a fogyasztó védőknek, főleg vidéken. Vagy már karácsonyra készülnek.

[ Szerkesztve ]

A tudást mástól kapjuk, a siker a mi tehetségünk - Remember: Your life – Your choices!

(#3981) PowerBuldog


PowerBuldog
veterán

A segítségetek szeretném kérni!

2009. 04 hóban vettem az Időzóna Kft-től egy Timex típusú automata női karórát 30eFT értékben a barátnőmnek. Az óra 7. hóban meghibásodott (nem járt) és garanciába lett visszavéve. 1 hónap után kaptuk vissza. Ezután 1 hónapig működött. 09.18-án újra be kellett vinni az üzletbe, mert megint megállt. Ekkor már cserét kértem tőlük.
Próbáltam hivatkozni arra, hogy ez számomra már jelentős kényelmetlenséget okoz, 6 hónapos óra 2 hónapot szervizben van. Ám azt a választ kaptam, hogy ők semmit nem tehetnek, mert én nem tőlük vettem az órát, hanem a Timex-től!!!
Mondom WTF!? A papíron amit adtak az Időzóna szerepel. Szóval most már megint 1 hónapja náluk van az óra.
Szeretnék vagy egy új órát kapni most már, vagy a pénzemet visszakapni.

Mit tehetnék? Panaszkönyvet kérjem, vagy mi? :(

Eladó motyók: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/powerbuldog/index.html

(#3982) Gyuri27 válasza Ariadne (#3979) üzenetére


Gyuri27
félisten

Na jó ez a 4730 speciális eset. Mert az úgy sz.r ahogy van. Viszont a 4770 minden szempontból kielégitő. Kissebb, kevesebbet fogyaszt és gyorsabb.
Egyébként amire mi (legalábbis én gondoltam) az nem ultimátum. Teszem azt kirakok 2 vga-t egy 4770-t, 4850-t és a vevő válasszon a 3870 helyett. Ezzel szvsz nincs gond. A dizájn és a hang problémályát pedig azzal tudom feloldani, hogy mondjuk 4770-l választhat ami szimpi (zafir, asus, msi, giga stb).
Szóval mindent lehet csak akarni kell.

[ Szerkesztve ]

Amd - Radeon - Ryzen

(#3983) sasa311 válasza PowerBuldog (#3981) üzenetére


sasa311
veterán

Számla elővesz és az eladó részen megnéz, hogy mi van odaírva.

Onnan folyt. köv.

Ennek sajnos nagyon lehúzós szaga van :(((

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#3984) nesa válasza Ariadne (#3858) üzenetére


nesa
veterán

Tegnap visszakaptam a vegre a gepet :C

Namost valami tesztnek vettetek ala a gepet es kiderult hogy hiaba pucoljak nemcsak az a baja igy CCD csereltek benne.

Eztmost csak azert irom le ismet hogyha masnak is kompakt gepen poros lesz a CCD az igenis garancialis problema ,mivel itt sokan megakartak gyozni rola hogy nemaz.

Az egesz kalvaria igy kezdodott.

(#3985) Ariadne válasza sonar (#3980) üzenetére


Ariadne
őstag

Mit csinálj? Állj a sarkadra, és mondd azt, hogy nem, a jogszabályok szerint nem küldhetsz el. Lényeg az, hogy melyik cégtől van a számlád. Mindent az a cég köteles intézni. És olvass vissza a részletekért...

Elrettentő ereje annak lenne, ha bizony elmenne a bíróságra az átlagpolgár, a cég meg fizethetné a 15.000 Ft mellé a kamatait és még több tízezres ügyvédi költséget is. De persze fórumokon sírni sokkal könnyebb. :U Legtöbbször azért bírósági út nélkül is sikerül elintézni az embereknek a jótállási ügyeiket, csak el kell olvasni a jogszabályokat, és ki kell állni magukért, balhét csapni, reklamálni, egyezkedni. Anélkül nem megy...

"Büntetést" egy egyedi ügy miatt nem kap a bolt, mivel polgári jogi jogviszonyról van szó, ahol a szankció épp az, hogy bíróságon kamatostul, költségekkel együtt visszafizetteti a vásárló az összeget. Ez nem büntetőjogi kérdés. Bár ha a fogyvédelem bírságot szabna ki rájuk, attól sem kapnád még vissza a pénzed, ezt remélem érted.

De mivel kb. 3-4 hszen át még nem merült fel, hogy _te_ is tegyél bármit az ügy érdekében, ezért ez egy elég meddő beszélgetésnek tűnik. Várj a fogyasztóvédőkre, sok szerencsét.

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#3986) Ariadne válasza Gyuri27 (#3982) üzenetére


Ariadne
őstag

És ezt hogy írnád le egy jogszabályban, általánosan? Mert nincs köztes lehetőség, valami vagy kötelező, vagy nem. A vásárló felé ezt most is megteheted, csak nem köteles elfogadni. Ha köteles lenne elfogadni, mit írnánk, milyen esetben lenne köteles és mit elfogadni? Hogyan lehet elkerülni, hogy három olyan másik cuccot tegyen a fogyasztó elé a kereskedő, amelyikből egyik sem jön ki neki praktikusan? Szerintem ilyen meghatározás nem lehetséges, én legalábbis nem tudok ilyet kitalálni.

mod: Továbbá azt is figyelembe kell venni, hogy jogom van ahhoz, hogy azért vegyem az adott kártyát, mert piros színű, és ez megy a gépembe, és akkor nekem csak az a jó, ami tudásban, fogyasztásban megfelel, x gyártótól van és piros, mert nekem ez a mániám. Ezt nem lehet megakadályozni, korlátozni jótállási kikötésekkel, mert nehogy már a jótállási szabályok miatt ne lehessen olyan színű kártyám, mint amit akarok. A moddolt gépeknél gyanítom amit most itt kitaláltam és leírtam, ez nem is lenne olyan extrém eset.

[ Szerkesztve ]

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#3987) Chaser válasza Ariadne (#3986) üzenetére


Chaser
titán

"A moddolt gépeknél gyanítom amit most itt kitaláltam és leírtam, ez nem is lenne olyan extrém eset." De nem ám:D ;)

_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

(#3988) Gyuri27 válasza Ariadne (#3986) üzenetére


Gyuri27
félisten

Igen. Csak a bibi az, hogy ha azt a vga-t nem gyártják és a példánál maradva 4770-ből nincs piros nyákos akkor hiába adom vissza a vételárat.

Amd - Radeon - Ryzen

(#3989) sonar válasza Ariadne (#3985) üzenetére


sonar
addikt

Személyesen nem, de telefonon és email-ben már megtettem ezeket. Telefonban csak elnézést kértek, de még mindig nem tudják... Személyesen meg nem küldtem be senki ismerőst.

Számla a garipapirral együtt a szerviznél van. És a szerviz <> ahol vettem. Ilyenkor hogyan menjek a boltba reklamálni?
Meg a gari papir azt mondja, hogy a jótállási jegyet érvényesíthetem direktben a szerviznél is. És rájuk is vonatkozik a 151/2003(IX.22.) sz Kormány rendelet és a 49/2003 (VII.30.) GKM rendelet

A tudást mástól kapjuk, a siker a mi tehetségünk - Remember: Your life – Your choices!

(#3990) sasa311 válasza sonar (#3989) üzenetére


sasa311
veterán

Az, hogy a bolt mit firkant a garanciapapírjára, azt teljesen mindegy.

A szervíz nyilván egy szerződéses partnere a boltnak. Te azért viheted javíttatni hozzájuk a készüléket, hogy ezzel meggyorsítsd az ügyintézést (és jó levegyél egy kis melót a bolt válláról).

De ettől még A BOLTBA tudsz csak reklamálni. A bolt nem hajthat el. Az ő partnerük, egymás között kell leboxolniuk, hogy miért nincs még kész a cucc. Neked effektív semmi közöd hozzá. Téged csak annyiban érint az ügy, hogy nincs rútered 2 hónapja. És ez csak rád és a boltra tartozik, sem a szervízre, sem a gyárra, sem Ying Hu Cuyangra, aki épp forrassza a nyáklapot az új routeredbe.

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#3991) PowerBuldog válasza sasa311 (#3983) üzenetére


PowerBuldog
veterán

Megmutattam neki a számlát, hogy nézze már meg, az ő cége neve szerepel rajta, de akkor is azt mondta, hogy neki márpedig nem áll módjában pénzt visszaadni. Hétfőn felhívom őket, hogy mi van az órával, mert a Javítási szelvényen 2-3 hét van feltüntetve, ami már rég lejárt.

Eladó motyók: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/powerbuldog/index.html

(#3992) sasa311 válasza PowerBuldog (#3991) üzenetére


sasa311
veterán

Na ilyenkor áll fenn az a helyzet, hogy panaszkönyv, jogszabály számát beleír + azt is beleírod, hogy az eladó nem hajlandó teljesíteni a számodra a garanciális feltételeket.

Ha ez se töri meg őket akkor elkérni (tőlük, személyesen) a felügyeleti szerveiknek az elérhetőségét, aminek elvileg kinn kéne lenni a boltban. Ott megtenni a hivatalos bejelentést.

Mindezt természetesen egy olyan időpontban, mikor van még potenicális vásárló a boltban, hátha nekik elmegy a kedvük az ilyen cégtől... ;]

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#3993) echterion


echterion
nagyúr

Sziasztok!
Szerintetek hogy csinálta azt az Ipon, hogy csütörtök délután fél 4-kor beviszek hozzájuk egy videokarit garanciális átvizsgálásra, és péntek este 6-kor jön a válasz, hogy a garanciális ügyintézés befejeződött, vegyem át a kártyát vagy kiküldik garanciafutárral? Ennyi idő alatt mit tudtak csinálni? Nekem azt mondták, másfél hét minimum.

**********

(#3994) Gyuri27 válasza echterion (#3993) üzenetére


Gyuri27
félisten

A gyorsaság miért baj?
Mit csinálnak? Belerakják egy tesztgépbe és megnézik produkálja-e az általad ecsetelt hibát.

Amd - Radeon - Ryzen

(#3995) echterion válasza Gyuri27 (#3994) üzenetére


echterion
nagyúr

Hehe! A gyorsaság nem baj, csak fura. :)
Azért, mert tényleg rossz a kártya, nem kamuzok, és a kínálatukban már régóta nem szerepel, így nem értem, hogy honnan húztak elő egy másikat egy nap alatt. Semmi bajom nincs ezzel, remélem, tényleg jó lesz a kártya. és akkor ódákat fogok zengeni az Ipon gyors gariügyintézéséről.

**********

(#3996) Csaba_20_ válasza echterion (#3993) üzenetére


Csaba_20_
őstag

Lehet, hogy ők nem tapasztalták a hibát. Az utalgatás és a ködös gyanúsítgatás helyett inkább hívd fel őket és kérdezz rá, hogy mit tapasztaltak! Illetve tudd meg, hogy mit csináltak (javítottak, vagy cseréltek)! Eleve nem világos, hogy te mit kértél, mert olyan nincs, hogy "garanciális átvizsgálás". Az jótállási igényedről ugye jegyzőkönyvet kötelesek felvenni, ez megtörtént? Abban meg kell ugyanis jelölni a jótállási igényed(kijavítást, vagy kicserélést kérsz). A gyorsaság maximum arra enged amúgy következtetni, hogy náluk nem jelentkezett a hiba. De arra a szavaid közt rejlő gyanúsításra, miszerint valamiben sárosak, nem.

(#3997) echterion válasza Csaba_20_ (#3996) üzenetére


echterion
nagyúr

Bocsi, ha gyanusítgatósnak hatottak a szavaim, nem akartam az lenni. Pusztán kíváncsiságból kérdeztem meg Tőletek, hogy itt valakivel fordult-e ez már elő. A probléma amúgy blackSOD volt, ami játékok alatt néha, furmark alatt MINDIG előjött 2-3 perc után. Erről persze írtunk jegyzőkönyvet is, meg tök segítőkész volt az Iponos kolléga, ezzel nem volt baj. Csak furcsálltam, hogy másfél hét helyettv (ennyit mondott a srác), nem egész másfél napig tartott az egész. És azért nem hívtam fel őket, mert szombat délután olvastam a péntek este írt levelüket, akkor meg már feleslegesnek tartottam a telefonálást (hétvége, ugye). A levélben meg csak azt írták: "A termék garanciális ügyintézése befejeződött, az üzletünkben átvehető, illetve GaranciaFutár szolgáltatás esetén 2 napon belül küldjük Önnek." Ennyi. Ebből nem tudtam meg semmit, ezért érdeklődtem, mert így bizonytalanságban vagyok egy picit. Ennyi, és semmi rosszindulat.

**********

(#3998) Chaser válasza Gyuri27 (#3988) üzenetére


Chaser
titán

Nem hiába, mert használtan kereshetek másikat, vagy esetleg más boltból tudok venni újan, esetleg ebayről vagy bárhonnan. Az a baj, van kötsög boltos meg kötsög vásárló is, itt fórumon is olvasni hányszor olyat, hogy tudja az ürge milyen hibái vannak pl a lapnak, mondjuk elszállt a hang, amitől persze működik, de majd gar lejárta előtt viszi vissza pár héttel, hátha már nem lesz és visszakapja az árát...

_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

(#3999) Ariadne válasza Chaser (#3998) üzenetére


Ariadne
őstag

A helyzet az, hogy ha "elszállt a hang", az bizony így is úgy is jótállásos gond, és a vásárlónak joga van akkor bevinni, amikor akarja. :U

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#4000) Gyuri27 válasza Ariadne (#3999) üzenetére


Gyuri27
félisten

Igen csak ha akkor viszi be mikor van még raktáron akkor kap egy másikat. Ha meg akkor mikor nincs már gyártásban akkor visszakapja a pénzt. Ez nem korrekt. Meg talán nem is épp törvényes.

Chaser: na ez valóban gusztustalan. Majd a kollégák kijavitanak (jogilag) , nem biztos, hogy emiatt a lapot ki kell cserélni. Kérdés a rendeltetésszerű használatot nem zavarja-e a külső hangkártya használata. Szerintem nem. Az alaplapi hangkártyák nagy többségét kb 3k-s hangkártyával prezentálni.

Oksa hogy használtan vehetsz olyan piros nyákos vga-t amilyet akarsz de az használt. Újonan meg ha itthon nem kapsz akkor kint sem lesz.

Amd - Radeon - Ryzen

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.