Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2022-03-20 09:38:09

LOGOUT.hu

Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#3801) d.véderjoe


d.véderjoe
tag

Sziasztok!

A következő eset egy ismerősömmel esett (esik) meg. A számítógépe kb. 60napja adta meg magát. A tápegység és az alaplap ment tönkre benne. (mint ahogy azt a "szaküzletben" megállapították...) Jó darabig semmi hír nem volt a konfigurációról. Aztán szüksége lett volna nagyon a gépre, mert bekötötték Neki a netet és hát mért fizessen érte, ha nincs is gépe...
Ekkor rákérdezett lehetne-e csere-gépet kérni, amíg a másikat bevizsgálják, tesztelik, javítják vagy ki tudja mit csinálnak vele? "Hát izé, füző..." stb. választ kapot, de végül is kapott csere alaplapot és vett egy új tápot, mert azon már nem volt gari.
Hazavitte, ekkor a videokártya nem működött, csak fekete képet adott. Még az a 'szerencse', hogy az alaplapon van integrált VGA... Ekkor mondtam Neki, hogy a videokártya sem jó, vigye vissza. Mondták a boltban, hogy [U]a kártya biztos jó, ha vissza jön a régi alaplap azzal kipróbálják és biztos működni fog...[/U] (???)
Ezen a héten kapott egy hívást, hogy megjött az alaplap mehet érte, visszacserélik, aztán jöhet az öröm és boldogság. 3nappal később, azaz ma bement, hogy cseréljék vissza a cuccokat. Azt a választ kapta, hát a videokártya nem az igazi, még tesztelni kell stb, stb. Most megint várhat rá 1-2hetet

Meddig kell ezt tűrni? Nem lehet visszakérni a videokártya árát? 60napja megy ez a huzavona, néha a haverom helyett bemennék és rájuk borítanám a pultot. :W

(#3802) Ariadne válasza SP!T (#3799) üzenetére


Ariadne
őstag

Ha beleírjátok a garanciális feltételekbe, szerintem nincs akadálya ilyen előírásnak, kifejezetten nem tiltja semmi. Persze ez csak az eztán bejövőkre lesz értendő.

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#3803) Ariadne válasza sbazsi (#3800) üzenetére


Ariadne
őstag

Le tudnád írni egy kicsit pontosabban, mi is a gond? Az, hogy mit javítottak pontosan, annyira nem kell, hogy érdekeljen, lényeg, hogy jó vagy sem. Egyébként viszont itt 5. § alapján a hiba okát és a javítás módját fel kell tüntetni a jótállási jegyen, feltéve hogy jótállásos javításról volt szó.

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#3804) Ariadne válasza d.véderjoe (#3801) üzenetére


Ariadne
őstag

Csere lapokat nem lennének kötelesek adni, ez eddig jófej dolog, hogy mégis megteszik. A javítás (?), illetve az ügy elintézése azonban ennyi ideig nem tarthat. Ha úgy ítéled meg, hogy jelentős kényelmetlenséget okozott a 60 nap eltelte (ez azért simán megvan szerintem), akkor állj el a szerződéstől. Tértivevényes levélben érdemes, www.e-cegjegyzek.hu-n megnézed a cuccok számláját kiállító cég székhelyét, és oda kell címezni, leírni benne mindent. További lehetőségek még: vásárlók könyvében megtenni ugyanezt, erre válaszolni kötelesek elvileg, illetve ezt követően békéltető testülethez fordulhatsz, akik döntenek az ügyben ingyen, bár nem kötelezően. Ha kimerítettél minden lehetőséget és még mindig nem fizetnek (esélyes, cégtől függ), akkor pedig bíróságon fizetési meghagyással tudod visszaszerezni a pénzt, bírósági panasznapra ha bemész, segítenek megírni, ez legtöbbször pert eredményez.

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#3805) TaliGa


TaliGa
aktív tag

Sziasztok!
Tanács kéne, vagy ötlet, hogy most mi a rákot csináljak! Nevezetesen van egy LG KP500-am, Vodás, féléves, bőven garanciás. A telo egy szép napon úgy gondolta ő nem tölt tovább, és mivel lemerült bekapcsolni sem lehetett. Vidéken lakom, Vodafona boltba be, telefon lead, 1 hónapot vár, telefon visszakap, kiderült hogy nem javították meg, mert mechanikai sérülés érte. Idézem "A készüléket külső mechanikai hatás érte, melynek hatására a rendszercsatlakozó felszakadt. A mechanika sérülés a készülék többrétegű áramköri panelján nem észrevehető mikroszkópikus repedéseket okoz/okozhatott, ezért javítását a gyártói utasítások értelmében garanciában nem tudjuk vállalni..."
Van fénykép, meg zárómatrica....
1. Persze, hogy fizikai behatás érte, vazze az a TÖLTŐCSATLAKOZÓ, naná, hogy háromnaponta rá lett dugva egy másik tárgy, nevezetesen a töltő, vagy hogy kellett volna rádugnom - telepatikus vagy pszichokinetikus alapon!?
És képzeljék, még az USB csatlakozót is vót pofám belegyömöszölni...
2. Most okozott vagy OKOZHATOTT!?
3. Egy rejtett csatlakozót, amelyen porvédő kis bigyula van, tehát a külvilág számára más eszközzel, mint a töltő vagy az adatkábel - teljesen elérhetetlen, milyen mechanikus behatás érhet!?
A bp-i szervíztől fényévekre lakom, ha ez a sajtpapír, meg a nem javítjuk meg, mer tönkretted duma 1 hónap alatt fordul meg, akkor milyen eséllyel nyűglődhetek velük???

"So say we all"

(#3806) Ariadne válasza TaliGa (#3805) üzenetére


Ariadne
őstag

Szokásos sajnos a szervizek részéről, ha ez vigasztal, bár gondolom nem. A lényeg: a jótállási idő alatt csak akkor tagadhatja meg a javítást jelen esetben, ha bizonyítja, hogy te okoztad a hibát, vagyis az nem volt benne eleve a készülékben. Ha nem lehet bizonyítani, bebukta, köteles megjavítani. A saját szerviz véleménye nem szakvélemény, kb. a KERMI-től kezdődik az, amit már el lehet fogadni szakvéleménynek, de legalábbis függetlennek kell lennie. A lehetőségeid: bemenni, asztalt ráborítani a szervizesekre, majd a vodafonosokra (elvileg ott kell panaszolnod, annál a cégnél, akitől vásároltad). Szintén annál a cégnél, akitől vásároltad, vásárlók könyvébe beírni, hogy mondvacsinált indokokkal elhajtottak, pedig nem volt hozzá joguk (jogszabályokat lásd www.nfh.hu, jogszabályok), erre kötelesek válaszolni. Ha ez megvan, ezzel békéltető testülethez lehet menni, akik bár nem kötelezően, de nyilvánosságra hozott eredménnyel döntenek az ügyben. Ha ez sem segít, marad a bíróság, és fizetési meghagyás beadása, amelyből ha ellentmondanak, vagyis nem hajlandóak javítani, per lesz.

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#3807) TaliGa válasza Ariadne (#3806) üzenetére


TaliGa
aktív tag

A hibát én "okoztam", a fényképek elég egyértelműek, több forrasztási pont is eltört, csakhogy ez egy rendeltetésszerű használatból adodó hiba, magyarul nem vésővel-nagykalapácsal csoffasztottam le a csatlakozót, csak ki és bedugdostam olyan extrém tárgyakat, mint töltő és adatkábel.

"So say we all"

(#3808) d.véderjoe válasza d.véderjoe (#3801) üzenetére


d.véderjoe
tag

Fejlemény: mire másodszor visszamentünk a boltba már össze volt szerelve a gép, de hogy megfelel-e ez az alaplap arról nem volt szó. (cserélték a deszkát 4ezer forinttal olcsóbbra, mint amire a gari szólt...) /ASUS M2N-E SLI-ból--->ez lett ASUS M3N78 SE
Hazaérve néztem utána mi is lapul a házban. Szerintem nem ugyanaz a termék, de még szolgáltatásaiban sem... Esetleges ráfizetésről vagy választási lehetőségről sem esett szó, csak tűnjünk már el...majdhogynem

Szerintem ez etikátlan!

A videokártyáról azt mondták hogy tényleg rossz a VGA kimenet, de használjuk a DVI csatlakozót... Szóval akkor minden oké. Csak félig szar a videokártya. :C
Havernak mondtam vigyük vissza, de Ő már nem akarja szívatni őket... Tipikus...

Ezért megszívatták őt és még kitudja mennyi vásárlót!

[ Szerkesztve ]

(#3809) Ariadne válasza TaliGa (#3807) üzenetére


Ariadne
őstag

Nem te okoztad, hanem a rendeltetésszerű használattal együtt jár, ez a lényeg. Amit írtam az előbb, továbbra is áll. ;)

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#3810) Ariadne válasza d.véderjoe (#3808) üzenetére


Ariadne
őstag

Amíg a vásárló hagyja magát, és belenézés nélkül viszi el a gépet, addig ez nem is fog változni... Szóval ha nem akarod, hogy becsapjanak, ellenőrizd ott helyben, kérj papírt mindenről (szó elszáll ugye...), és ne félj panaszkodni, ha nem tetszik valami, egy üzletnek nincs "érzékenysége", pláne ha ennyire jogos a panasz. Ilyenre egyáltalán nem kötelezhetnek, hogy egy más típusú alaplapot elfogadj, simán vissza lehet utasítani és kérni a teljes, eredeti vételár visszaadását, esetleg megállapodni a teljes vételár alapján egy másik termékben. De kötelezni nem kötelezhet arra, hogy elfogadd... Ilyenkor nem igazán tudom, mire vártok vagy mitől vártok változást, ki kell állni magadért, ez az egyetlen lehetőség. :K

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#3811) Jester01


Jester01
veterán

Nem hardver, de biztos sokan szeretik itt is a túró rudit. Ma a teszkóban szembesültem a tényállással, hogy a csomagolás szerint "4 + 1 ajándék" óriás rudi 568Ft, egyenként meg 114Ft. Hogy is van ez? A vevőszolgálaton sem voltak valami segítőkészek. :(((

Jester

(#3812) Ariadne válasza Jester01 (#3811) üzenetére


Ariadne
őstag

Joguk van hozzá, annyiért adják, amennyiért nem szégyellik. Régi trükk. Amíg a darabszámok, meg a leosztott árak stimmelnek és korrektül kiírják, addig semmi gond vele.

mod: Mellékesen nyamm, ilyenről írni éjjel... :O

[ Szerkesztve ]

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#3813) Jester01 válasza Ariadne (#3812) üzenetére


Jester01
veterán

Ha egyszer most értem haza és nyammogom a rudit mert hármat azért vettem :K

A pottyos.hu szerint amúgy 449Ft lesz, de csak szept 25-től. De addig nyugodtan ráírhatják, hogy 1 ajándék amikor ott van mellette egyesével is és látom, hogy nem is ajándék? Mert az oké, hogy esetleg egy másik boltban olcsóbb, na de ugyanott?

Jester

(#3814) Ariadne válasza Jester01 (#3813) üzenetére


Ariadne
őstag

Persze, mert ajándék, a szokásosnál több van benne eggyel. Az ajándék nem jelenti feltétlenül azt, hogy olcsóbb, mint ugyanabból az egyes kiszerelés ugyanott.

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#3815) Jester01 válasza Ariadne (#3814) üzenetére


Jester01
veterán

Izé, ebben nincs eggyel több, mindig is ötös csomag volt. Csak most ráírták, hogy 4+1 ajándék.

Jester

(#3816) Ariadne válasza Jester01 (#3815) üzenetére


Ariadne
őstag

Akkor ez egy új, négyes csomag, amiben egy ajándék. :P

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#3817) Csaba_20_ válasza Ariadne (#3764) üzenetére


Csaba_20_
őstag

Akkor tehát ha a fogyasztó küldi be szállítókkal, vagy maga viszi be a terméket, akkor az nem a szerződésszerű állapot megteremtésével kapcsolatos költséget jelent?

(#3818) Ariadne válasza Csaba_20_ (#3817) üzenetére


Ariadne
őstag

A 10 kg alatti termék eljuttatását a fogyasztónak kell megoldania - ez nem befolyásolja azt, hogy a költségét a kereskedőnek kellene állnia.

[ Szerkesztve ]

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#3819) sbazsi válasza Jester01 (#3813) üzenetére


sbazsi
veterán

Nem tudom már hol, de valamelyik multinál ugyanazon a polcon volt 0,7l és 1l citromlé, ugyanabbol a fajtából.
Az 1L-es kiszerelés 1 Ft-tal volt olcsóbb...
(nem a / literes ár)

(#3820) TaliGa válasza Ariadne (#3809) üzenetére


TaliGa
aktív tag

köszi.

"So say we all"

(#3821) Csaba_20_ válasza Ariadne (#3818) üzenetére


Csaba_20_
őstag

Eddig mintha azt írtad volna, hogy nincs konkrét jogszabály, ami előírná, hogy ők viselik a hibás teljesítés esetén a költségeket.

Ariadne írta:
Namármost arra nincs részletes szabály, amit lobogtatni lehetne, h konkrétan ilyenkor a visszaküldést ők fizetik, de mivel webáruház, hát, szerintem elvárható lenne.

De akkor úgy látom végül ugyanúgy gondoljuk. ;)

(#3822) FuckeR19 válasza sasa311 (#3787) üzenetére


FuckeR19
senior tag

Egy kérdésem lenne ismét...
Átnéztem a 49/2003. (VII.30.) GKM rendelet
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendeletet
Ugye te azt mondtad hogy csak azt vagyok köteles elfogadni ami ugyan olyan mint az én alaplapom volt. Ha nekem egy dobozos normális alaplap volt akkor egy olyan alaplapot elfogadhatok ami olyan mint az enyém csak elém dobják egy zacsiba és nincs mellé semmi?
Azt a pontot viszont nem találtam mi szerint ha nem tudnak ugyan olyan lapot adni mint volt visszakérhetem az eredeti vételárat...
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendeletet 2. § (1) pontja szerint a jótállás 1 év. Az alaplapomra 3 év garancia van, és kb 1év és 3 hónapos volt mikor visszavittem.
Ilyenkor ugyan az a helyzet?

hirdetéseim: tiny.cc/prohardver -------és------- tiny.cc/aprod

(#3823) sasa311 válasza FuckeR19 (#3822) üzenetére


sasa311
veterán

Elfogadni elfogadhatsz bármit. De KÖTELES csak ugyan olyat vagy elfogadni.
Természetesen ha neked nem OEM kiszerelésed volt eredetileg (vagyis zsacskós) akkor csakis dobozosat vagy köteles elfogadni helyette.

Az eredeti vételár visszatérítését ott nem is fogod megtaláni, mivel az a 1959. évi IV. törvény 305-306 §-ban találod hibás teljesítés és a szerződéstől való elállás címszó alatt. Idézem a 306-ot:

(1) Hibás teljesítés esetén a jogosult
a) elsősorban — választása szerint — kijavítást vagy kicserélést követelhet.... ....

b) ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a kötelezett a kijavítást, illetve a
kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének a (2) bekezdésben írt feltételekkel nem tud
eleget tenni — választása szerint — megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a
szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

A (2) bekezdés, amire előbb hivatkoztam:
(2) A kijavítást vagy kicserélést — a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható
rendeltetésére figyelemmel — megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős
kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.

Magyarra fordítva, ha nem tudják megfelelő időben kijavítani a hibádat (anélkül, hogy neked jelentős kényelmetlenséget okozna), ezen felül nem tudja ugyan olyanra cserélni (mivel azt te nem vagy köteles elfogadni ha nem ugyan olyan) akkor kimerítetted az (a) pontban foglaltakat, így a (b) pont értelmében elállhatsz a szerződéstől. Ebben az esetben pedig a számlán szereplő eredeti vételár jár vissza.

A jótállás nem 1 év, hanem MINIMUM 1 év és ha a kereskedő többet vállal rá akkor annyi, amennyi.

[ Szerkesztve ]

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#3824) Sebaj Fóbiás válasza sasa311 (#3823) üzenetére


Sebaj Fóbiás
aktív tag

Sziasztok!

"(2) A kijavítást vagy kicserélést — a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel — megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni."

És ki határozza meg, hogy mi a megfelelő határidő?

Én a napokban fogom visszavinni a vga-mat egy webshopos céghez, csak jobb félni, mint megijedni alapon szeretném, ha letisztáznátok a tudástáramat. :) Szóval optimális esetben: bemegyek, leadom, jegyzőkönyv (mit vittem vissza és mikor, mi a hiba, mikorra javítják), várok, szólnak, megyek, kapok javítottat, vagy ha nem tudták javítani akkor egy ugyan olyat, ha nincs ugyan olyan akkor megegyezünk, vagy visszakapom az eredeti tavaszi vételárát, stimm?

[ Szerkesztve ]

Két bolygó beszélget: - Te, képzeld, Homo Sapiensem van.. - Nem baj, ne piszkáld, elmúlik magától.

(#3825) Ariadne válasza Sebaj Fóbiás (#3824) üzenetére


Ariadne
őstag

Megfelelő határidő az, ami még nem okoz neked különös kényelmetlenséget. ;) Ha neked már rossz, akkor túl hosszú. Saccra olyan egy hónap után azért már tényleg indokolt, hogy összeszedjék magukat. Papírt igen, mindenképp kérj arról, hogy átadtad, dátummal.

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#3826) Sebaj Fóbiás válasza Ariadne (#3825) üzenetére


Sebaj Fóbiás
aktív tag

Oké, és ha nekem teszemazt már két három napos kiesés is kényelmetlenséggel jár? :) Nem a szőrszálhasogatás a célom, csak érdekelne, hogy törvényileg ez szabályozva van-e valahogy.
És: - Kötelességük, hogy 3 nap után jelezzék nekem, hogy csere vagy javítás lesz? (Itt olvastam ilyesmit.)
- Mikor kötelesek , ha egyáltalán kötelesek csereterméket biztosítani a számomra? Átfutottam az utólsó pár száz hozzászólást, és valami 15 meg 30 nap rémlik, vagy keverem a szezont a fazonnal? :B
- Ha a leadáskor a jegyzőkönyvre felírt javítási/csere határidőt túllépik, akkor már elállhatok a szerződéstől, ugye?

Utólag és előre is köszönöm a segítséget! Tudom elolvashatnám a jogszabályokat, de mire végeznék vele addigra már túl akarok lenni az egészen, meg annyira nem áll rá az agyam, hogy nem sokkal lennék beljebb vele. :D

Üdv,
Fób

Két bolygó beszélget: - Te, képzeld, Homo Sapiensem van.. - Nem baj, ne piszkáld, elmúlik magától.

(#3827) Ariadne válasza Sebaj Fóbiás (#3826) üzenetére


Ariadne
őstag

Így van szabályozva. Jótállásnál javításkor 15 napon belüli elvégzésre kell törekedniük. Igen, amikor beviszed vagy max 3 napon belül kötelesek jelezni, hogy javítanak, cserélnek, vagy mi lesz, bár a gyakorlatban ne számíts rá.

Ha 3 nap után kényelmetlen, az oké, lehet, ha nem teljesíti és beperled és ott bizonyítod, hogy miért volt 3 nap után kényelmetlen. ;)

Cseretermék nincs, nem kötelesek biztosítani soha.

Elállhatsz, ha jelentős kényetlenséget okoz neked az elhúzódó idő. De ha nem teljesítik így sem, végül csak perrel tudod őket kényszeríteni.

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#3828) Sebaj Fóbiás válasza Ariadne (#3827) üzenetére


Sebaj Fóbiás
aktív tag

Okés, köszönöm az okítást, de remélem teljesen fölösleges volt! ;)

Két bolygó beszélget: - Te, képzeld, Homo Sapiensem van.. - Nem baj, ne piszkáld, elmúlik magától.

(#3829) Laca19 (a)


Laca19 (a)
aktív tag

Sziasztok!
Rendeltem webáruházból egy Puma Biker 5000 ezüst cipőt. A probléma vele, hogy a bal párja bevan vonva egy fényes fóliaszerű védőréteggel. Ez a "védőréteg" vagy nem is tudom hogy hívjam, ez a cipő jobb párjáról hiányzik.Abszolút nincs rajta. A cipő kétszer volt rajtam, míg a bal párjának semmi baja sem lett, de így ezen oknál fogva a jobb párján sok-sok apró karcolás jelentkezett illetve két nagyobb sérülés is. Gyakorlatilag minden meglátszik rajta ez miatt hogy nincs rajta ez a fóliaszerű réteg. Tudom, nehéz ezt elképzelni, ezért itt a cipő képe. Szóval így remélem talán érthetőbb, ez a védőréteges beszédem.
Namost a fejlemények: a webáruház felajánlotta, hogy elszállítják a futárcéggel a cipőt a Pumához bevizsgálásra, a szállítási díjat nem kell fizetnem. Ez eddig korrekt, meg is történt. Jegyzőkönyv is fellett véve.

Az lenne a kérdésem, hogy ha jól tudom, ugye 15 napjuk van a bevizsgálásra, nem telt még le, csak a fele, de azért szeretném tudni.
Illetve a lényeges kérdésem az lenne, hogyha teszem fel nem ismeri el a Puma a hibát, akkor mit tudok tenni? Szeretném tudni, hogyha telefonálnak és azt mondják hozzák vissza a -hibás(ezt csak én mondom)- cipőmet, akkor mit tudok tenni itt a telefon másik végén?

http://www.diesel.com

(#3830) Ariadne válasza Laca19 (a) (#3829) üzenetére


Ariadne
őstag

Sok jóval nem tudlak biztatni. Amikor ilyen készségesek cipőügyben, az általában azzal szokott járni, hogy elküldik valami ismerős céghez, aki nekik kedvező "szak"véleményt ad. Rákeresve a neten, ha annál az áruháznál vetted, amelyiknél ilyen Pumákat lehet kapni, azoknak igen gázosak a garanciális feltételeik is, szóval nehéz eset lesz.

Semmi szükség nem lett volna egyébként elküldeni, hiszen szemmel látható hibáról van szó. Visszaolvasva leírtuk már itt cipő témában is, hogy megy a dolog, keresd meg, de szerintem nincs sok esély, hogy jól végződjön. Ne legyen igazam...

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#3831) Laca19 (a) válasza Ariadne (#3830) üzenetére


Laca19 (a)
aktív tag

Hát most picit elkeserítettél.
Írtad régebben másnak, hogy teszem fel kérek független szakvéleményt(6-8000Ft), de azt nem kötelesek elfogadni? Akkor mi értelme van?
Ne ám már megrendelek egy egyértelműen gyári hibás cipőt, és ha most azt mondják, hogy nem hibás, akkor egyszerűen nem fogok tudni tenni semmit ellene? Ha ilyet mondanak a telefonba, lehet aztmondom kise hozzák. Minek? Hogy több szemét legyen a lakásba? Így is lomtalanítani kellene.
Ezt hogy érted?: "Semmi szükség nem lett volna egyébként elküldeni, hiszen szemmel látható hibáról van szó."
Akkor mit kellett volna vele csinálnom?

http://www.diesel.com

(#3832) Ariadne válasza Laca19 (a) (#3831) üzenetére


Ariadne
őstag

Nekik kellett volna - szerintem - maguktól cserélni másikra vagy a pénzt visszaadni. Erre a vizsgálatra szükség akkor van, ha nem látszik, hogy mitől ilyen, de te ezt így kaptad... Akkor is, ha valaki leszedte róla valahogy, ha így kaptad, szavatossági igényed lehetne, de ez már tényleg nem bizonyítható.

No szóval meg lehet próbálni még a békéltető testületet, az ő határozatuk nyilvános, de nem kötelező a felekre. Nyilvánosságra hozható viszont, tehát belinkelheted fórumokra például. De ezen túl csak a per, egész pontosan első körben fizetési meghagyás segíthet. Ez ilyen, sajnos a kisebb értékű dolgokra, aminél nehezen megy bíróságra az ember, elég nehéz a helyzet. :(

De járna neked másik cipő vagy a pénzed vissza. A békéltetőket próbáld meg mindenképpen, hátha hajlanak valamire, legalább elmondják nekik, hogyan is kellene csinálni.

mod: És köszönöm, hogy visszakerestél, ritka kérdező, aki megteszi ezt. :R

[ Szerkesztve ]

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#3833) sasa311 válasza Laca19 (a) (#3831) üzenetére


sasa311
veterán

Neharagudj, de butus vagy.

Hibás cipőt minek kezdesz el hordani?

Ráadásul webshop, indoklás nélkül visszaküldhetted volna és kötelesek visszaadni az árát...

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#3834) Laca19 (a) válasza sasa311 (#3833) üzenetére


Laca19 (a)
aktív tag

Nem látszott rajta hogy hibás amíg nem hordtam. Nem látszott, hogy ez az átlátszó védőréteg nincs rajta a jobboldali cipőn. Csak akkor vettem észre, amikor láthatóan csak a jobb része kezdett el rongálódni a cipőnek. És kb. 1 óra vizsgálat után.
Mit gondolsz, én sem tudtam először mire vélni az esetet, egyszerűen ilyet én sem láttam még, hogy egy pár cipőnek hogy kophat csak a jobb párja.
Ugye így olvasva te sem gondoltad komolyan, hogy amikor megjött talán nagyítóval kellett volna vizsgálnom a cipőt órákon keresztül röntgen szemmel?
Ráadásul, ha meg nem hordom és nincsen rajta sérülés, akkor kérdezhetik: ezt hogyan vettem észre? Biztosan én szedtem le róla, mert ezt normális ember nem veszi észre. Erre azt mondtam volna: de amikor megjött én nagyítóval kerestem rajta a hibát és lám megtaláltam. Akkor meg hülyének néznek. Szóval ha nem akarják cserélni, akkor mindegy hogy hordtam-e vagy nem.

[ Szerkesztve ]

http://www.diesel.com

(#3835) Ariadne válasza Laca19 (a) (#3834) üzenetére


Ariadne
őstag

Hát az azért igaz, hogy könnyebben panaszkodhattál volna, ha még nem hordtad, mert akkor mindenképp visszajárna az ára, de most már ez van. Bár igaz akkor is beleköthettek volna, hogy megrongáltad, fizesd ki... Egyébként tudom, eső után, de ezért érdemes meggondolni, milyen dolgot rendel az ember netről, mit érdemes. Hát ha cipőt esetleg érdemes is, de tőlük biztos nem.

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#3836) Laca19 (a) válasza Ariadne (#3835) üzenetére


Laca19 (a)
aktív tag

Hát én mielőtt valamit veszek nagyon szoktam tájékozódni a neten, főleg fórumokon. Főleg itt a PH!-n műszaki cuccoknál. Mikor megjött az LCD-m egyből pixelhibakeresés, illetve fényerő-kontraszt növelése-csökkentése, hogy esetleg nem-e ad ki búgó hangot a monitor. Szóval utána szoktam járni a dolgoknak.
De ezt azért te is bevallhatod, hogy ez egy valamilyen szinten"különleges cipő". Én is jól megnéztem, meg minden amikor megjött, de valljuk be nem általános hogy egy cipőt a sérülésektől átlátszó fólia véd. Szóval nem hiszem, hogy ha megjött volna hozzád a cipő, akkor az átlátszó fóliaréteget kerested volna rajta. :)
Ruhát nem szeretek amúgy netről rendelni, nade ez annyira megtetszett, mindenhol csak a tucat fehér-fekete színösszeállítású Puma van.
Amúgy nem tudom, kit takar a "tőlük", de ha a Playersroom Szinga Sportot, akkor nem, nem tőlük rendeltem. A brands-ról rendeltem.

http://www.diesel.com

(#3837) Bagira01


Bagira01
veterán

Sziasztok!
Kb 2 hete vettem itt a ph-n egy asus p5b alaplapot. Az eladó a szemembe hazudott, próbagari stb. Természetesen még aznap felszívódott. A lap nem működik. Ugye az asus 3 év garit vállal. Megvan a doboz, kézikönyv cd stb. Ilyenkor lehet valahova vinni gariztatni? Számla, garanciapapír nincs :(

Hirdetéseim: http://goo.gl/TfNH1d

(#3838) sasa311 válasza Bagira01 (#3837) üzenetére


sasa311
veterán

http://rma.asus.de/pick_eu/h/#welcome

Tippre elhajtanak a francba.
Ha nincs meg róla a számla, hogy hol vette akitől vetted akkor teszemazt féligmeddig jogosan.

Viszont akkor már csak az asus gyára marad taiwanon, oda ki lehet postázni aztán vagy történik valami vagy nem.

Keresd az eladót.

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#3839) Ariadne válasza Bagira01 (#3837) üzenetére


Ariadne
őstag

És a rossz kereskedők topikba is írj a fószerről, itt van valahol a Gőzben.

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#3840) Gyuri27 válasza Bagira01 (#3837) üzenetére


Gyuri27
félisten

Halkan mondom, hogy nem kétnapja regeltél tehát neked is inkább a kitől és nem a mennyiért alapelvet kéne követni.

Amd - Radeon - Ryzen

(#3841) runner 125 válasza Gyuri27 (#3840) üzenetére


runner 125
nagyúr

:K
..sajnos nagy elővigyázatosnak kell lenni, sok a csaló. :(((

"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

(#3842) nesa


nesa
veterán

Sziasztok!

Olyan gondom van hogy gariba kuldtem a fenykepezomet mert kosz kerult a CCD-re ami piszokul zavart, kozel a kep kozepen volt,szept 8. an leadtam elvileg ma kaptam volna vissza de mondom holgynek mielott atveszem megnezem es lass csodat a foltbol kb 10x akkora lett kicsivel feljebb +meg1 folt lejebb ....mondom igy mar nemis veszem at a gepet kicsit morcos lettem...

Mikor kerhetem keszulek cserejet vagy vissza a penzt, nekem ez nem palya hogy hetekig pucoljak es csak szarabb lesz ,ill mennyi az az ido ami alatt koteles a javitast hibatlanul elvegezni ,ill ilyen esetben szept 8-tol ketyeg az ido?

Komoly ketsegeim vannak amugy hogy kepessek egyaltalan megpucolni ugy hogy makulatlan legyen .

(#3843) sasa311 válasza nesa (#3842) üzenetére


sasa311
veterán

A "kosz került a gépbe" esetében én nem is lennék benne annyira biztos, hogy ez garanciális probléma.

Kértek pénzt a pucolásért?

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#3844) Ariadne válasza nesa (#3842) üzenetére


Ariadne
őstag

De ugye nem az extreme digital szervizéről van szó? Remélem csak rosszindulatú tipp volt...

Okos ötlet volt, hogy nem vetted át, javítsák csak meg, ez elvileg nem is egy nagy kunszt ráadásul. Elvileg 15 napjuk van javítani, aztán ha neked jelentős kényelmetlenséget okoz az, hogy nincs nálad a gép (ezt te ítéled meg), akkor elállhatsz a szerződéstől és visszakérheted a teljes vételárat. Fontos, hogy ezt annál a cégnél kell megtenned, ahol vetted. A szerviz ugyanis nem adhat vissza pénzt, ez annak a cégnek a dolga, akitől vetted. Ha cserét kérnél javítás helyett (bár itt egy egyébként egyszerűen javítható hibáról van szó, csak ki kell tisztítani, de hát ha egyszer nem képesek rá ugye...), azt is az üzletben kell megtenni, nem a szerviznél, de persze ha az adott márka szervize esetleg végez ilyet, akkor náluk is érdemes jelezni. De ez alapvetően a kereskedő dolga.

sasa: Hát ez egy jó kérdés, hogy ez most garanciális hiba vagy sem, őszintén szólva nem tudom, hogy kerülhet oda a kosz, ha a használat során, akkor tényleg nem az. Feltételeztem, hogy benne volt gyárilag, de most hogy mondod... :U

Janoska26: Az biztos, hogy rendeltetésszerű használat során is belekerülhet ez a kosz, és nem külsérelmi nyom, mert a belsejében van...

[ Szerkesztve ]

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#3845) Janoska26 válasza nesa (#3842) üzenetére


Janoska26
addikt

Szvsz az ilyen még csak véletlenül sem lenne garanciális dolog, örülhetsz neki, hogy egyáltalán bevették gariba :U Ez egyértelmű külsérelmi nyom, miegymás ami a nem rendeltetésszerű használatból adódott vagy nem megfelelő tárolásból, de ezt ne vedd kézpénznek, mert ez csak az én szerény véleményem és meglátásom :R :U

(#3846) nesa válasza sasa311 (#3843) üzenetére


nesa
veterán

Koszi ez 1 zart rendszeru kompakt fuji s1000fd nemtudom mi ha nem garis hiba ,kerlek ne beszelj hulyeseget nem aszatalos muhelyben tartom a gepet .
Foltal meg hasznalhatatlan .

Janoska26

Ezt neked is leirom ez nem helytelen hasznalat vagy ilyesmi ,ez garis problema ,nem tukorreflexes geprol van szo.

[ Szerkesztve ]

(#3847) sasa311 válasza nesa (#3846) üzenetére


sasa311
veterán

Ha a kezdetektől fogva ott volt a folt akkor gyártási hiba és garanciális. De akkor ezt az első használatkor kellett volna jelezni.

Ha meg a kezdetekben nem volt ott, és ahogy mondod zárt rendszerű a gép akkor hogyan került oda? Ezt fogja kérdezni a szervízes is, ha erősködsz... :U

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#3848) Janoska26 válasza nesa (#3846) üzenetére


Janoska26
addikt

Ezzel kellett volna kezdeni akkor, hogy ilyen nagyúri huncutságról van szó :U

(#3849) nesa válasza sasa311 (#3847) üzenetére


nesa
veterán

Te teves informaciokat alitasz, ez igenis garancialis problema megpeddig nekem nemkotelezo tudnom hogy poros :N csak aztlatom hogy foltos esha foltos az nem jo :( ugyhogy ismetelten tisztelettel megkerlek ne alits hulyeseget a por valoszinuleg meg a gyarban kerult bele csak mivel nagyobb a tapadasa mint a sulya igy nemolyan konyen vandorol ,ill nemtudom de azislehet hogy a CCD vonza a port.

A kerdesem meg mindig ezlenne
.

sasa amugy te elado vagy, az eladok szoktak zsigerbol hulyenek nezni a vevot.

[ Szerkesztve ]

(#3850) Ariadne válasza nesa (#3849) üzenetére


Ariadne
őstag

Akkor olvasd el az én válaszomat is, az arra vonatkozik, ha garanciális a probléma... :U

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.