Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2022-03-20 09:38:09

LOGOUT.hu

Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#10501) asdf_


asdf_
veterán

Viszont a kisker nem kummanthatja el a masodik ket ev gyartoit, tehat ha o ugy vasarolta a nagykerbol, hogy neki megadtak, akkor azt neki kotelezo tovabbadni.

(#10502) Attix82 válasza asdf_ (#10501) üzenetére


Attix82
őstag

Ott a szavatosság ami 3 év, csak a bizonyítás az ügyfélé.

(#10503) Czmorek


Czmorek
aktív tag

Beteszem ide a cuccost, boltostól:

--Ez lenne az--

Külső tápegysége van, és az ment tönkre.
Nem egy gagyi gyártóról van szó, de ahhoz képest, hogy milyen keveset használtam a cuccot, hamar megadta magát.

(#10504) asdf_


asdf_
veterán

Az erdekesseg az a dologban, hogy a magyar disztributor is csak ket evet ad ra ;) (jelen pillanatban, teszem hozza gyorsan)

[ Szerkesztve ]

(#10505) Czmorek válasza asdf_ (#10504) üzenetére


Czmorek
aktív tag

Az még bőven benne van, 14. hónapos a cucc.

(#10506) allein


allein
addikt

Jó estét mindenkinek. Vásárlás napjától számított 3 napon belül el tudok állni a vásárlástól. Mikortól számítják a vásárlás napját, gondolom akkortól amikortól ki lett fizetve a készülék? Mert én vasárnap fizettem ki és ma hozta ki futár. Zsír új TV készülék és 5 percenként ki és bekapcsol :(((

http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=allein

(#10507) St3ven válasza allein (#10506) üzenetére


St3ven
addikt

A termék kézhezvételének a napja a "0." nap, utána nyolc munkanapon belül állhatsz el a vásárlástól, indoklás nélkül.

Webshopon keresztül vetted, ugye? Mert ha üzletben, akkor nincs jogod elállni a vásárlástól.

[ Szerkesztve ]

Van élet a Facebook és Twitter után? - https://logout.hu/bejegyzes/st3ven/mastodon.html

(#10508) asdf_ válasza allein (#10506) üzenetére


asdf_
veterán

Nem kell elallni a vasarlastol, mert a hibas keszulek visszaszallitasanak dijat neked kell fizetned, valamint a vasarlas osszeget 30 napon belul kell visszafizetniuk (ami azt is jelentheti, hogy egy honapig seggelnek a penzeden). Sokkal egyszerubb felhivni az eladot, hogy hibas termek miatt 3 napon beluli cseret kersz, igy ok jonnek a tv-ert ingyen, es majd hozzak a masikat. Persze ez a verzio csak akkor, ha nem rendult meg a bizalmad az adott markaju es tipusu keszulekben, ha egyaltalan nem akarsz ilyet, akkor termeszetesen elallas.

(#10509) sasa311 válasza asdf_ (#10508) üzenetére


sasa311
veterán

asdf_ véleményét osztom. Jobban jársz a garis azonnali cserével.

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#10510) psg5 válasza sasa311 (#10509) üzenetére


psg5
veterán

Még annyit hozzátennék (mostanában többször szóba került), hogy az elállást (már amennyiben ezt választja nem a 3 napos cserét) elég jelezni 8 napon belül, nem kell a terméket vissza is küldeni ezen belül.:
17/1999 4. §
"(4) Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát a határidő lejárta előtt elküldi."

Azért érdekes, mert volt már rá példa, hogy elálló levél termébe visszaküldve, aztán se másolat se semmi ezekről csupán a feladóvevény és már a bíróságon van az ügy, mert még azt sem tudja bizonyítani, hogy vett és ott vette a terméket (e-mailes visszaigazoláson áll majd az ügy). Nagy valószínűséggel a vevő javára megy a dolog, de azért jobb elkerülni az ilyent és főleg, ha valami sántít, biztosra menni.
Ja és mindenből másolat legyen.

F.K.T.

(#10511) Czmorek válasza psg5 (#10510) üzenetére


Czmorek
aktív tag

Nekem a PlazaMarket majdnem két hónapig ült a pénzemen.
Szinte elérhetetlenek...
Fontolgattam én is a bíróságot, de aztán csak visszakaptam a termék árát 3 hét késéssel.

(#10512) psg5 válasza Czmorek (#10511) üzenetére


psg5
veterán

Fura, de ha nem lenne viszonylagosan sok az eljárási/ügyvédi költség egy bírósági szakaszban, simán utólag is nyerhető lenne egy per, hisz pl nálad a +3 hétre simán felszámolhatnál kamatokat...
Azonban egy-két esettől eltekintve nem igen találkoztam olyannal, aki utólag vitte bíróságra ügyét...

F.K.T.

(#10513) Czmorek válasza psg5 (#10512) üzenetére


Czmorek
aktív tag

Többe került volna a hús mint a leves.
+ az a cég szlovák székhelyű, így még macerásabb.

(#10514) asdf_ válasza Czmorek (#10513) üzenetére


asdf_
veterán

Pont ezert nem celszeru magyar nyelvu, am kulfoldi szekhelyu webshopbol rendelni soha semmit, alaposan bele van kodolva a szoposzorzo.

(#10515) psg5 válasza asdf_ (#10514) üzenetére


psg5
veterán

:K

F.K.T.

(#10516) allein válasza St3ven (#10507) üzenetére


allein
addikt

asdf_ -nak is megy a válasz. Köszönöm szépen de időközben kiderült, hogy a zsír új TV készülék mégsem hibás. vagy külső vinyó vagy a kábel lesz a ludas. Kipróbáltam egy új vinyóval új házban és a hiba nem jelentkezik :C

[ Szerkesztve ]

http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=allein

(#10517) mimike


mimike
tag

Sziasztok!
Van egy fél éves lenovo ideapadom, ami pár hete kiírta, hogy valami hiba van a vincseszterrel. Lementegettem róla mindent, majd hívtam a szervizet, online letesztelték a merevlemezt, majd jöttek is érte másnap. Neten szépen lehetett követni épp merre jár a gép, aztán mikor már egy hete ugyanott volt felhívtam őket hogy mégis mi van, mert nekem munkaeszköz és már nagyon kéne, akkor azt mondták, hogy ez nem garanciális hiba. Szerintük leejtettem a gépet, látszik az lcd-n is, meg van repedve, valami kábel is elszakadt :Y és a leejtés miatt hibásodott meg, fizessek 45e ft-ot és megjavítják. Hát majdnem kiesett a telefon a kezemből, először szóhoz se jutottam, azt hittem más gépről beszélnek. Mikor elvitték a vincseszteren kívül semmi baja nem volt! A futárnak is úgy adtam oda, hogy jobban be volt csomagolva, mint ahogy átvettem a boltban, dupla doboz, hungarocell, fóliák...
A call centeres meg mintha nem is értette volna mit mondok, csak ugyanazt hajtogatta 10 percen keresztül, hogy nem garanciális, fizessek. Megmondtam neki, hogy azonnal csomagolják össze a gépet és küldjék vissza.
NA most ilyenkor mi van? Tuti nem ejtettem le a gépet, még a házból se vittem ki és most rámfogják, hogy én tettem tönkre? Mégis milyen szerviz az ilyen? Mit lehet ilyenkor tenni?
Ha ezt tudom előre, akkor kicserélem magamnak, és nem várok 2 hetet a semmire. De nagyon bosszant a dolog, nem azért vettem garanciás gépet, hogy még én fizessek a javításért. Ja és arra is kíváncsi lennék, hogy mégis mikor akartak szólni, ha nem hívom fel őket.

(#10518) St3ven válasza mimike (#10517) üzenetére


St3ven
addikt

Ja és arra is kíváncsi lennék, hogy mégis mikor akartak szólni, ha nem hívom fel őket.

Pont ezt akartam írni. Ha teszem azt, egy évig nem telefonál oda az ember, akkor egy évig lapítanak? Eszem megáll. :W

Van valami jegyzőkönyved a hibáról? Átvételkor csak adtak valami papírt, hogy milyen hibával vették át garanciális javításra. Mi szerepel pontosan benne?

Van élet a Facebook és Twitter után? - https://logout.hu/bejegyzes/st3ven/mastodon.html

(#10519) zoltanz


zoltanz
nagyúr

Nyugtánál kötelező tételest adni? Köszi.

Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek

(#10520) Impressa válasza St3ven (#10518) üzenetére


Impressa
őstag

Bocs, hogy beleszóltam. :R

Az a helyzet, hogy külföldre, Lengyelországba vitték ki a gépét UPS-szel. És nem ő az egyetlen fórumtárs, aki így járt a Lenovo szervizével. ( én is köztük vagyok, de szerencsére nem nekem kisebb károm keletkezett, konkrétan az adapter kábelét nem adták vissza ) én készítettem fotót, videót a gépről is, de a szervizlapon már az szerepelt mikor visszakaptam a gépet, hogy karcosan érkezett a szervizbe. :F

[ Szerkesztve ]

Kávégépek szervizelése. :) Jura, Melitta, Saeco stb. 705077032

(#10521) asvald


asvald
senior tag

hy
vettem egy alaplapot a pclandtol kb 1 honapja ,viszont a lap nem volt jo ,ezt jeleztem is nekik 3 napon belul.De a lapot csak 3 het elteltevel tudtam visszakuldeni melo stb miatt. Az lenne a kerdes ,hogy olyenkor 3napos csere garancia illet meg ,vagy kikell varnom a szervizt(2het) hogy mit mondanak vagy verhetem az asztalt mivel jeleztem a problemat? elore is koszi

A rossz szándékkal mondott igazság, többet árt, mint bármely hazugság!

(#10522) Attix82 válasza asvald (#10521) üzenetére


Attix82
őstag

Én úgy tudom, hogy 72 órán belül vissza kell vinni a terméket. 1 hónap sok.

(#10523) Superhun válasza asvald (#10521) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Esetleg ha be tudod bizonyítani, hogy a hiba gyári eredetű és már az első pillanattól jelentkezett. :D Ez ugye lehetetlen. Ebből normális garanciális ügyintézés lesz.

(#10524) sasa311 válasza Attix82 (#10522) üzenetére


sasa311
veterán

Csak jelezni kell a hibát 72 órán belül. Viszont haladéktalanul vissza kell küldeni az árut. Azért az egy hónapot nehéz lenne "haladéktalanulnak" becézni. :U

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#10525) asvald válasza Attix82 (#10522) üzenetére


asvald
senior tag

hat akkor ezt beneztem ,megint szenvedhetek +2hetig telefonrol .
Remelem gyorsak lesznek , mert akivel beszeltem nagyon keszseges volt .
minden esetre koszonom a segitseget

A rossz szándékkal mondott igazság, többet árt, mint bármely hazugság!

(#10526) St3ven válasza Attix82 (#10522) üzenetére


St3ven
addikt

Nincs olyan, hogy 72 óra, 3 munkanap van.

Van élet a Facebook és Twitter után? - https://logout.hu/bejegyzes/st3ven/mastodon.html

(#10527) psg5 válasza asvald (#10521) üzenetére


psg5
veterán

Elég ha jelzed három munkanapon belül. (célszerű írásban)
Közben pedig nyilván, gondolom leegyeztetted, hogy mikorra küldöd vissza vagyis tudtak a 3 hétről...

151/2002:
7. § Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk. 306. §-a (1) bekezdésének a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

F.K.T.

(#10528) asvald válasza psg5 (#10527) üzenetére


asvald
senior tag

helo
igen jeleztem nekik emailba amit megis erositett telefonon az elado\ jelezte az email beerkezesekor a nagykernek a csereigenyt.Viszont azt is mondta hogy 3 napos csereigenyel kuldik vissza a nagykernek amit nem biztos hogy elfogadnak mivel 3hetre ra tudtam visszakuldeni

[ Szerkesztve ]

A rossz szándékkal mondott igazság, többet árt, mint bármely hazugság!

(#10529) Superhun válasza psg5 (#10527) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Nem tudtak a 3 hétről. Nem is mentek volna bele.

(#10530) asvald válasza Superhun (#10529) üzenetére


asvald
senior tag

nem tudtak mikor kuldom.De lehet pont az en erdekemet szolgalja?

A rossz szándékkal mondott igazság, többet árt, mint bármely hazugság!

(#10531) Superhun válasza asvald (#10530) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Ez az 1 hónap tuti necces, nem érdemes ezen tovább rágódnod. Normális garanciális ügyintézés várható.

(#10532) asvald válasza Superhun (#10531) üzenetére


asvald
senior tag

szerintem se erdemes, de majd irok a fejlemenyekrol.

A rossz szándékkal mondott igazság, többet árt, mint bármely hazugság!

(#10533) psg5 válasza Superhun (#10531) üzenetére


psg5
veterán

Nagyon érdekes, mert nem találok jogszabályi hivatkozást arra, hogy ha jelezte a fogyasztó a csereigényét időn belül, akkor van-e határidő a visszaküldésre, szerintem nincs.
Azonban valóban a sok idő eltelte és, hogy ezt nem jelezte is fura és támadásra adhat okot.

F.K.T.

(#10534) Attix82 válasza psg5 (#10533) üzenetére


Attix82
őstag

Nagykereknél az van megadva, hogy bejelentés követően 72 órán belül vissza kell vinni a terméket.

(#10535) psg5 válasza Attix82 (#10534) üzenetére


psg5
veterán

Az mindegy, hogy a cég és a nagyker között mi van, az nem érinti a fogyasztói jogokat.

F.K.T.

(#10536) Attix82 válasza psg5 (#10535) üzenetére


Attix82
őstag

Logikus, hogy nem húzható hetekig :), így elbírálhatja a kisker, hogy elfogadja a bejelentéstől számított időt vagy sem. Mivel nincs jogszabály rá. Vagyis ha Te beviszed 5 munkanap után, simán mondhatja, hogy sorry de erre már nem vonatkozik, mivel ő se tudja a nagykerrel megoldani a cseregaranciát.

(#10537) psg5 válasza Attix82 (#10536) üzenetére


psg5
veterán

Neked logikus, mert a nagykerből szerzed be és felé kell elszámolnod, mint vállalkozó, de ez nem érinti/érintheti a fogyasztói jogokat!
Ilyen nincs, hogy a bolt azt mondja (feltételezve, hogy 3 munkanapon belül jelezte az illető a csereigényt), hogy: "sorry de erre már nem vonatkozik, mivel ő se tudja a nagykerrel megoldani a cseregaranciát."!
Nagyon figyelj erre, mint vállalkozó.
Aláírásod-ban szereplő webáruházban, ha elfogadsz egy javaslatot, azonnal vedd ki a "3 munkanapos cseregaranciára vonatkozó szabályzat!"-ot, úgy ahogy van egy fogyasztóvédelmi ellenőrzés során nyakadba kapsz eljárást. Ezt nem hogy nem írhatod, de még meg is téveszted a vásárlót!

[ Szerkesztve ]

F.K.T.

(#10538) Attix82 válasza psg5 (#10537) üzenetére


Attix82
őstag

A szegedi fogyasztóvédelem által átvizsgált ÁSZF-t használok :) Bementem hozzájuk átrágtuk magunkat rajta, elfogadták minden pontját.

(#10539) fricz19 válasza psg5 (#10537) üzenetére


fricz19
őstag

ha a fogyasztó ismeri a 3 napos jogszabályt akkor ne 3 hét múlva vigye vissza...
"haladéktalanul" se véletlenül van benne...

AM4/ Intel 8-12. gen CPU-t, Alaplapot, Tápot, DDR4-t, SSD-t VGA-t veszek!

(#10540) mimike


mimike
tag

Átvételnél csak a UPS futár adott egy papírt arról, hogy átvette a gépet.
Ma visszahozták, le van törve a monitor egyik sarka :W :W Ők állítják, hogy én már így küldtem ki, én meg azt, hogy ott tört össze. Bizonyítéka senkinek nincs, ilyenkor mi van?

(#10541) psg5 válasza Attix82 (#10538) üzenetére


psg5
veterán

Az Ászf-ed rendben van.
Ez nem is abban van...
Mutasd meg nekik az oldaladon a teljes "Vásárlói információk" oldalt, ha arra is rábólintanak, akkor minden cégnek javaslom, hogy költözzön Szegedre és azt csinál amit akar. :)

(#10539) fricz19: Így van ezért írtam, hogy igen fura hogy nem is jelezte és sokára küldte vissza, azonban jogszabályt nem találtam ami a visszaküldés határidejét szabályozná.

[ Szerkesztve ]

F.K.T.

(#10542) Attix82 válasza psg5 (#10541) üzenetére


Attix82
őstag

Akkor úgy írom, hogy az egész be lett mutatva illetve módosítva ha valami nem jó. Elhiheted nekem se az a célom, hogy büntessenek engem. Ezért is mentem be hozzájuk és átnéztük az egészet.

(#10543) psg5 válasza Attix82 (#10542) üzenetére


psg5
veterán

Na akkor én is pár vállalkozást és webáruházat odatelepítek hozzátok :):)
Innentől nincs miről beszélni ezzel kapcsolatban.
Azért jobb ha tudod, attól, hogy dilettánsok foglalkoznak nálatok fogyasztóvédelemmel (már ha tényleg átnézték), attól még ha egy vevőddel ez miatt bíróságra kerül az ügy, úgy veszted el mint a huszonegy.

F.K.T.

(#10544) Superhun válasza mimike (#10540) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Ki állítja ezt?

(#10545) psg5 válasza mimike (#10540) üzenetére


psg5
veterán

Te cég vagy vagy magánszemély?

F.K.T.

(#10547) psg5 válasza Attix82 (#10546) üzenetére


psg5
veterán

Azért azt leszögezem, hogy nem nekem van problémám, engem a legkevésbé sem érdekel, azonban ha szóba került, ahogy a többi hozzászólásnál is, csupán segíteni szeretnék..
Pl:.
Nem mondhatsz ilyent:
"Átvételt követő naptól számított 3 munkanapon belül kell jelenteni,és a terméket visszaszolgáltatni."
Mert csak jelezni kell 3 munkanapon belül, semmi nem mondja, hogy vissza is kell ennyi időn belül küldeni.
Javaslatom, fogalmazd át és már jó is.

Látom közben kiszerkesztetted és priviben küldted, de simán lehet, hogy okulás más webáruházasnak is, de ha gondolod írhatom privátban is.

[ Szerkesztve ]

F.K.T.

(#10548) mimike válasza Superhun (#10544) üzenetére


mimike
tag

a lenovo lengyelországi szervize. Oda viszik ki a lenovo ideapadokat javításra. Még bőven garanciás a gép, de velem akarták kifizettetni a vincseszter cseréjét, ezért visszaküldettem.

(#10549) mimike válasza psg5 (#10545) üzenetére


mimike
tag

magánszemély

(#10550) Attix82 válasza psg5 (#10547) üzenetére


Attix82
őstag

Persze minden infó jöhet, hátha valamin átsiklottak :).

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.