Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2022-03-20 09:38:09

LOGOUT.hu

Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#11151) Superhun válasza tudodte (#11149) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Kizárt, hogy visszaadják a pénzt S3 esetében.

(#11152) Vasinger!


Vasinger!
nagyúr

Arról tud valaki valamit, hogy akkor él e és ha igen hogyan, a 8 napos vásárlástól elállállás joga, ha olyan termékről van szó, ami egyszerhasználatos, pl képernyővédő fólia/üveg?

(#11153) tudodte válasza asdf_ (#11150) üzenetére


tudodte
csendes tag

azért gondoltam a pénz visszafizetésére, mert a csereutalvány azon részén, ahol hitelesíteni kell, hogy kárpótoltak, szerepel egy ilyen felirat: "Átvételi elismervény. Az új készülék átadásáról vagy a fogyasztói ár visszafizetéséről."

(#11154) sarkanyolo2 válasza Vasinger! (#11152) üzenetére


sarkanyolo2
őstag

Ha bontatlan a csomagolás, akkor igen.

Sony XZ٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶ / LG UJ620V / Kanto YU6

(#11155) Vasinger! válasza sarkanyolo2 (#11154) üzenetére


Vasinger!
nagyúr

És ha nem? Mert ez a jogszabály elvileg nem kell hogy nézze azt hogy használtan e.

(#11156) Attix82 válasza Vasinger! (#11155) üzenetére


Attix82
őstag

Mekkora érték?

(#11157) Vasinger! válasza Attix82 (#11156) üzenetére


Vasinger!
nagyúr

6000 Ft.

(#11158) Attix82 válasza Vasinger! (#11157) üzenetére


Attix82
őstag

Kérdés az, hogy a következő vevő fel tudja e használni. Magyarán felhasználható e a termék ugyan úgy mintha új lenne.

(#11159) Vasinger! válasza Attix82 (#11158) üzenetére


Vasinger!
nagyúr

Hát ezt nem tudom én se. Szeretnék venni egy számomra igen drága 6000 Ft-os képernyővédő üveget, de ha nem váltja be a hozzáfűzött reményeket, akkor visszavinném. Jó lenne nem kidobni 6000 Ft-ot csak úgy a levegőbe. Persze nehéz ezt elhinni, hogy van akinek ennyi is számít. Természetesen ha valóban azt nyújtja amit írnak róla honlapján akkor megtartanám.

(#11160) Attix82 válasza Vasinger! (#11159) üzenetére


Attix82
őstag

Elállhatsz természetesen, de ha nem akarsz nagy galibát akkor úgy bontod ki és úgy használod, hogy ne legyen rajta sérülés stb.

De arra számolj ha visszaviszed 30 napig ülhetnek a pénzeden.

(#11161) Vasinger! válasza Attix82 (#11160) üzenetére


Vasinger!
nagyúr

Azzal nincs baj, ha nem azonnal kapom vissza, csak visszakapjam.

Ezt igazából nem lehet jól vagy rosszul használni. Felteszem a kijelzőre és használom, de ha nem tetszik leszedem. Azt nem tudom, hogy ha a következő tulaj szeretné használni, az akkor ugyanúgy feltapadna e.

Egyébként ilyenkor ugye bontott a csomagolás, az ilyet hogyan adnak el újra? Gondolom jóval ár alatt, mert nem eredeti csomagolásban adják, nem?

(#11162) Attix82 válasza Vasinger! (#11161) üzenetére


Attix82
őstag

Így van, vagy a következő vevő nem veszi észre / elfogadja. Sajnos ilyenkor a bolt bukhat rajta nagy eséllyel.

(#11163) Vasinger! válasza Attix82 (#11162) üzenetére


Vasinger!
nagyúr

Értem én, hogy a bolt bukik ezen, de már 2 db fóliát vettem, ami közel sem hozza azokat, amit az oldalon írtak, így most már inkább óvatosabb lennék.

(#11164) D1Rect válasza Vasinger! (#11163) üzenetére


D1Rect
félisten

Azért átolvasnám a rendeletet, szerintem a kipróbált óvszert se veszik vissza.

(#11165) tudodte


tudodte
csendes tag

akit érdekel a sztorim vége, annak örömmel jelenthetem, hogy a tmobile egy rossz szó nélkül kézbe fizette ki a készülék árát. 10 perc alatt minden papírt kitöltöttünk és a távoztam a bankókkal. nagyon korrekt eljárás volt, csak piros pontokat tudok a tmobile ellenőrzőjébe írni. így kéne ezt mindenkinek, mindenkivel :C

(#11166) asdf_ válasza tudodte (#11153) üzenetére


asdf_
veterán

Ez valoszinuleg azert van ott, mert a csereutalvany kiallitoja nem tudja, hogy a cserere kotelezett mikeppen tud helytallni. Tud-e cserelni, vagy pedig cserekeszulek hijan (elfogyott, nem elerheto, kifutott) vetelarat terit vissza. A sorrend termeszetesen tovabbra is cserelnek, ha nem tudnak, akkor pedig penz vissza, a csereutalvany mindossze mindket opciot leirja, mivel nem tudja, mi fog majd tortenni.

[ Szerkesztve ]

(#11167) asdf_ válasza tudodte (#11165) üzenetére


asdf_
veterán

Piros pontot majd akkor irjal, hogy ha kinullazzak a rendszerbol, hogy tavaly nyaron mar vettel egy kedvezmenyes aru keszuleket, magyarul ha mondjuk holnap beallitanal, hogy akkor en most vennek egy x telefont, meg alairnek ket evre, akkor nem hajtanak el a p-ba, hogy helloka, te meg masfel evig nem vehetsz olcson telefont ;)

(#11168) asdf_ válasza Vasinger! (#11152) üzenetére


asdf_
veterán

Hatezret nem er semmi kepernyovedo, kiveve, ha fenykepezogepre veszed a GGS-fele uveget ;) (meg mielott: nincs ilyenem, csak jokat olvastam rola) Ha telefonra kene, akkor ebayrol veszel egy 5-os vagy 10-es pakkot, 2 ropiert, aztan 2-3 havonta felraksz egy ujat es boldogsag.

(#11169) Vasinger! válasza asdf_ (#11168) üzenetére


Vasinger!
nagyúr

Ezt nem itt fogom megvitatni veled, de nem fóliáról van szó, hanem üvegről. A kettő nem ugyanaz. Volt már 4000 Ft-os és 200 Ft-os Ebay-es fóliám is, tudom miről beszélsz, de nekem ezek nem jönnek be, finoman szólva.

(#11170) asdf_ válasza Vasinger! (#11169) üzenetére


asdf_
veterán

Folianal sosem tudhatod, az az igazsag, hogy tok lutri. Amit eloszor vettem a mostani telefonomra, az tenyleg 2 havonta cserelos, karcolodott is -pedig a telefonos zsebemben semmi mas nincs, csak a telefonom-, nem is csuszott a kezem rajra tul jol, nem volt nagy durranas, de kethavonta karacsony ;). Most meg amit legutoljara vettem, az postaval volt 3 font 10 darab, es valami eszmeletlenmocsokjo, 3 honapja van fent, _nulla_ karc jott ossze ra, rendesen csuszik az ujjam rajta. Nalam csak ketto maradt a 10-bol, novemberben lesz uj telefonom, az eddigiek alapjan siman benne van, hogy fel sem kell hasznalnom a masodikat :)

A jogszabaly itt talalhato, erdekes modon, ha jol olvasom, nem zartak ki belole az egyszerhasznalatos termekeket. De valahol kell meg valami bovebbnek lennie, mert azt hatarozottan tudom, hogy a szexualis segedeszkoz vasarlasatol nem lehet 8 napon belul elallni, ez pedig itt nem szerepel :)

[ Szerkesztve ]

(#11171) Dark Archon


Dark Archon
addikt

Ki tudja, hogy a 8 napos elállás akkor is érvényesíthető, ha a termék ki lett bontva? Például egy videokártya, tehát nem esik a 17/1999 (II.5) Korm. rendelet 5. § egyikébe sem: "a megrendelő nem gyakorolhatja elállási jogát: hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépi szoftver példányára vonatkozó szerződés esetében, ha a csomagolást a fogyasztó felbontotta, olyan áru értékesítése esetében, amely a fogyasztó személyéhez kötött, illetve amelyet a fogyasztó utasításai alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő (pl: kérésre összeállított konfigurációk)"

[ Szerkesztve ]

Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN

(#11172) Attix82 válasza Dark Archon (#11171) üzenetére


Attix82
őstag

Kupon ha volt és felhasználtad , akkor véleményem szerint már nem. De amúgy igen elállhatsz, 30 napjuk van a pénzvisszafizetésre.

(#11173) Dark Archon válasza Attix82 (#11172) üzenetére


Dark Archon
addikt

Köszi :R

Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN

(#11174) milszab válasza Dark Archon (#11173) üzenetére


milszab
senior tag

Szasztok!
Szóval leírom a történetet. Rendeltem Edigitaltól egy tv-t. Használtam pár napig, nem tetszett, majd visszaküldtem hogy elállok a vásárlástól. Mikor megkapták aznap telefonálnak hogy sérült, karcos a tv kávája. Nah mondom az érdekes. És hogy akkor vagy visszaküldik, vagy átveszik, megvizsgálják de ne is számítsak rá hogy a teljes árát megkapom. Na mondom oké, de akkor kérnék erről fotókat hogy lássam én is mi van! Ez volt hétfőn, azóta csak egy e-mailt kaptam hogy keményen a fele árát adnák csak vissza, vagy visszaküldik. Én ismét jeleztem hogy kérnék képeket róla, de azóta semmi.

Persze tudni kell hogy nálam még csak egy hajszál karcolás sem volt rajta, és nem is tudom elképzelni hogy (pláne a sarka) hogy tudott sérülni mikor körben hungarocell védi. Most vagy kicserélték a tv, vagy kivették belőle menet közben, vagy nem is azt akarják visszaküldeni ami az enyém volt. Írtam nekik hogy kérném a tv sorozatszámát, meg a dobozról képeket, a rendszermenüről, mer nekem arról vannak fotók. Szóval most ezeket várom.

Valakinek erről vélemény? Mit kéne csinálnom? Mer ez olyan átbaszásnak tűnik hogy csak na!

(#11175) sarkanyolo2 válasza milszab (#11174) üzenetére


sarkanyolo2
őstag

Jó kör lesz, de érdemi segítséget nem tudok nyújtani. :(

Sony XZ٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶ / LG UJ620V / Kanto YU6

(#11177) Superhun válasza ALONSO11 (#11176) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Frissebb gyári BIOS flashelése nem jár garanciavesztéssel, mert:

1. a hardverben nem végez semmilyen módosítást
2. a gyártó által előállított szoftver, mellyel automatikusan felruházzák az ugyanazon típusú, újabb gyártású kártyákat

A probléma akkor van, ha nem arra a típusra való BIOS-t flasheled fel és amiatt rosszalkodik a kártya.

Szimplán le akarnak passzintani.

(#11178) dethroner


dethroner
veterán

Sziasztok!
Ismerős webshopból vett egy tv-t, amin néhány nap múlva megjelent egy piros függőleges csík. Visszaküldte, majd több mint egy hónap után benyögte a bolt hogy nem tudják megjavítani. Cseredarabot sem tudtak felajánlani, javasolták a levásárlás lehetőségét, de ismerősöm ragaszkodna ahhoz a típushoz. Így mondta nekik hogy ha nincs tv akkor kéri vissza a pénzt, amire nem reagáltak. Azt hiszem mindezt telefonon keresztül intézte eddig. Az volna a kérdés, hogy mit tud tenni, milyen sorrendben kell eljárni, mik a lehetőségei? köszi

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#11179) Superhun válasza dethroner (#11178) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Szia!

Javítás -> csere ugyanarra a típusra -> pénz vissza. Ez a sorrend. Levásárlás nincs.

(#11180) dethroner válasza Superhun (#11179) üzenetére


dethroner
veterán

Ok, ő is így gondolja. De a kérdésem igazán arra vonatkozna, ezt hogyan,milyen törvényes keretek között tudja érvényesíteni? Milyen paragrafusokkal, törvényi idézetekkel tudja a boltot megijeszteni? :)

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#11181) Superhun válasza dethroner (#11180) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Jogszabály arról nincs, hogy a levásárlás tilos, de mivel nem is tartalmazzák a jogszabályok a fogalmát, így nem kötelezhető rá a vevő.

Az NFH oldalán is olvasható:

"Nem vagyunk kötelesek elfogadni azt sem, ha az eladó a termék árának levásárlását ajánlja fel, mivel ilyen szavatossági igényt nem ismernek a vonatkozó jogszabályok."

És az OFE oldalán is kifejtik:

"Amennyiben úgy döntünk, hogy a minőséghibás terméket visszavisszük, a pénzünket pedig visszakérjük, mert sem javítani, sem cserélni nem lehet, legyünk résen! A kereskedők ugyanis gyakran visszautasítják a pénzvisszafizetést, a termék árának levásárlását azonban készségesen felajánlják. A levásároltatást a magyar jogrendszer nem ismeri, tehát a kereskedő nem jár el szabályosan abban az esetben, ha nem adja vissza a pénzt, hanem ragaszkodik ahhoz, hogy vásároljuk le a vételárat az üzletben."

[ Szerkesztve ]

(#11183) sarkanyolo2 válasza ALONSO11 (#11182) üzenetére


sarkanyolo2
őstag

Írj egy mailt az ASUS hazai képviseletének. Ők téged fognak igazolni, ezzel a levéllel keresd fel a céget. Ha tovább szarakodnak, fogyvédelem, örömmel segítenek!

(Hétköznapokon hétfőtől-péntekig 9-17:30 ig elérhetőek a hazai asus-os srácok a +36-15054561-es telefonszámon is, akár még ők is segíthetnek bónuszba)

[ Szerkesztve ]

Sony XZ٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶ / LG UJ620V / Kanto YU6

(#11184) Superhun válasza ALONSO11 (#11182) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Maguk alatt vágják a fát. :(

Tedd azt, amit sarkanyolo2 javasolt: írj egy emailt az Asus Magyarországnak, amiben leírod a panaszod. Amint megkaptad a választ tőlük, továbbküldöd a boltnak, majd bemész az üzletbe és hivatkozol ott bent az elküldött emailre. Ha továbbra is megtagadják a jótállási kötelezettségük teljesítését, akkor írsz a vásárlók könyvébe és a területileg illetékes fogyasztóvédelemhez fordulsz.

Én egyébként akkor is írnék a vásárlók könyvébe, ha mégis engednek, hogy nyoma maradjon annak, hogy szereti átb*szni az ügyfeleit a bolt.

(#11186) sarkanyolo2 válasza ALONSO11 (#11185) üzenetére


sarkanyolo2
őstag

Miért állt jogodban a BIOS frissítés? Ne viccelj már, miért ne állt volna?

A BIOS frissítés célja, hogy a legfrissebb, az adott eszköz működését biztosító "program"-ot futtassa hardverünk. Szokták kompatibilitási, stabilitási indokból feltenni, de ahogy mondtam, van aki csak azért azért, hogy a legfrissebb fusson az adott eszközön. Ha kiad a gyár egy újabbat(elvileg jobbat) miért ne tehetnéd fel? Simán felrakhatod, a bolt elmehet...!

1. E-mail: ugyfelszolgalat@asus.com

2. A facebookos asus-os srácok nagyon segítőkésznek tűnnek, ott is megkérdezheted, 100%, hogy segítenek!

[ Szerkesztve ]

Sony XZ٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶ / LG UJ620V / Kanto YU6

(#11187) asdf_ válasza ALONSO11 (#11185) üzenetére


asdf_
veterán

Nem neked kell bizonyitani, hogy frissithetsz bios-t, hanem nekik, hogy nem teheted azt, ha nem tudjak, akkor meg ne rizsazzanak. Bemesz, kered a vasarlok konyvet (kotelesek odaadni, sot, meg csak adniuk sem kell, mert hozzaferheto helyen _kell_ lennie, tollnak is kell mellette lennie, emelett azt hiszem a jegyzo altal elore lepecseteltnek kell lennie, szoval mielott belekezdesz a mesedbe, ha ezek kozul valami nem stimmel, rogton ezek lesznek az elso soraid a vasarlok konyvebe a videokartyas problemad elott). Utana pedig leirod, hogy a jotallasra kotelezett jotallasi kotelezettsegenek mondvacsinalt okokkal nem tesz eleget, a leadott kartya javitasat kered. Erre nekik kotelesseguk irasban valaszolni (vagy ott rogon a vk-ban, vagy kesobb postai uton). Ezt lobogtatva pedig mehetsz is a bekeltetokhoz.

(#11188) werszomjas


werszomjas
őstag

Ha volt egy garanciás cserém, a kicserélt darabnak a szállításának költségei engem, vagy a boltot terhelik?

Én a rosszat még személyesen vittem be hozzájuk, az újért viszont már nem tudok bemenni, így futárral kell majd kérnem, csak nem tudom, ezt kinek kell fizetni :F

üdv

(#11189) sarkanyolo2 válasza werszomjas (#11188) üzenetére


sarkanyolo2
őstag

Én úgy tudom, hogy neked!

Sony XZ٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶ / LG UJ620V / Kanto YU6

(#11190) Superhun válasza werszomjas (#11188) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Mivel oda tudtad vinni, ezért gondolom kis termékről van szó, amit pedig nem köteles a bolt el- és visszaszállítani.

(#11191) werszomjas válasza Superhun (#11190) üzenetére


werszomjas
őstag

A bolt debreceni én meg Pesten vagyok, azért tudtam bevinni mert pont jártam akkor Debrecenben érte menni viszont már nem tudok.

Egyébként egy külső HDD-ről van szó.

Én úgy tudtam, garis idő alatt állja a bolt a szállítást :((

üdv

(#11192) Attix82 válasza werszomjas (#11191) üzenetére


Attix82
őstag

Kiszállítással vetted a terméket?

Jótállás keretén belül az eladót terheli a szállítási költség.

[ Szerkesztve ]

(#11193) werszomjas válasza Attix82 (#11192) üzenetére


werszomjas
őstag

Nem, személyesen vettem át, amikor megvettem.

üdv

(#11194) Attix82 válasza werszomjas (#11193) üzenetére


Attix82
őstag

Akkor sajnos neked kell állnod a költséget.

(#11195) asdf_


asdf_
veterán

Fene tudja, csak utana kene mar jarni, hogy a karterites szabalyai alatt mit kell erteni ;) :

PTK.

310. §

Szavatossági jogainak érvényesítésén kívül a jogosult a hibás teljesítésből eredő kárának megtérítését is követelheti a kártérítés szabályai szerint.

248. §

(5) A törvénynek a szavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályait a jótállási jogok gyakorlásánál megfelelően alkalmazni kell.

(#11196) Redneck


Redneck
veterán

Vitatkoztam most egy sráccal egy fórumon garanciát illetően. Kb 8 évvel ez előtt volt utoljára VGA garancia ügyem, akkor nagyon hamar megoldotta az Aqua. Inno3D volt, pár hónap után behalt. Ha egy 3 év garis kártya 2 év után nem ad képet, mi a teendő? A srác azt mondta 1 év után nekem kell bizonyítani hogy gyári hiba miatt halt meg a VGA. Mégis mit tegyek? Vigyem be a garanciális gépet (a gép többi komponense az iponba szól) és mutassam meg a digitálisoknak?

Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

(#11197) Attix82 válasza Redneck (#11196) üzenetére


Attix82
őstag

Ha 1 év jótállást és +2 év szavatosság van az adott VGA-ra, akkor igen neked kell bizonyítani, hogy az már gyári állapotban is meg volt a hiba forrása.

Garancia papírt nézd meg, illetve a boltnak írjál, hogy is van ez náluk.

(#11198) Redneck válasza Attix82 (#11197) üzenetére


Redneck
veterán

Egyelőre csak furcsa anomáliák voltak de kezdek fosni :(

Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

(#11199) asdf_ válasza Redneck (#11196) üzenetére


asdf_
veterán

Ha egy 3 év garis kártya 2 év után nem ad képet, mi a teendő? A srác azt mondta 1 év után nekem kell bizonyítani hogy gyári hiba miatt halt meg a VGA. Mégis mit tegyek?

Ilyet csak akkor mondhat, ha a gyarilag 3 ev (=1+2 ev korlatozott?) garis termeket az elado csak az 1 ev magyar torvenyek szerint kotelezo jotallassal adta el (magyarul vagy o -szabalytalanul- vagy elotte valaki -akar szabalyosan- elnyelte a plusz eveket).

[ Szerkesztve ]

(#11200) Superhun válasza Attix82 (#11192) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Ez biztos? Az NFH oldalán ezt olvastam:

"A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható terméket – a járművek kivételével – az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha pedig a javítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról az eladónak kell gondoskodnia."

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.