- bitpork: Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Geri Bátyó: B550 szűk keresztmetszet, de mi és miért?
- Fogkefe: elektromos vagy manuális?
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- sziku69: Szólánc.
- Aggregátor gondjai, örömei, és elmélkedései
Aktív témák
-
vagamo
őstag
válasz
wildrain #18699 üzenetére
Én sem akarok ezen vitatkozni, mivel nem Én tesztelem őket!
Hiszek, Neked és Laudának is, ha nem megy át akkor nem megy át! Reméljük nem lesz móduk a versenyzőknek az ellenkezőjét bebizonyítani! És ha már annyi mindenkit idézet és vissza emlékezet, akkor erre is illet volna emlékezni, vagy utánanézni! Amúgy nem bírom Lapajt, de a Hanga illik az F1-hez!
-
wildrain
addikt
válasz
vagamo #18698 üzenetére
Egy újabb ilyen vitának nem akarok a részese lenni, mindenesetre a német RTL-en asszem Laudát kérdezték erről, és ha jól értettem, azt mondta, hogy ezek a sisakok gyakorlatilag 100%-ban védenek a kövek ellen, a tesztek alatt többszáz (nem emlékszem a pontos adatra, de valami 400-500 rémlik) km/órával közlekedő köveket szimulálnak a plexinek csapva is, és nem lyukaszthatja át. Gondolom, megsérülhet, deformálódhat, de át nem mehet rajta.
Lauda is szokott baromságokat mondani, de ez nem olyan téma, ahol a véleményére kérdeznek rá, hanem ténykérdés, ő meg elég közel van ezekhez a dolgokhoz, hogy higgyek neki. -
vagamo
őstag
válasz
wildrain #18695 üzenetére
Azon már meg sem lepődök, hogy a 60-as évek sisakmegoldásait látja most is, és a repkedő kövektől fél. A nagy szakértőnek fogalma sincs róla, hogy milyen teszteket kell elviselnie a mai sisakoknak a plexit is beleértve (többek között repülő köveket is szimulálnak).
Puskagolyó ellen ezek a sisakok sem védne, főképpen nem a Plexi ami a szemet védi! Vissza ismét a fizikához /centrifugális erő és a kerületi sebesség / Ebből ki lehet számolni, hogy akár 1 lövedék sebességét is elérheti!Ír nagy baromságokat, sajnálja, hogy Ő nem verseny bíroskodik /v. irigykedik/, de így alakult az élet!
-
[CS]Blade2
addikt
válasz
vagamo #18694 üzenetére
Amikor a verseny végén doktor Theissentől azt kérdezték, nem tartott-e attól, hogy mégis Heidfeld nyer, azt mondta: "Ez képtelenség lett volna. Az ő autóját úgy teletöltöttük, hogy csak döcögni tudott Kubicához képest."
Hát ez beszarás, milyen nagy... Nem csak a válasz, hanem a kérdés is... -
wildrain
addikt
Kick Nick
Azon már meg sem lepődök, hogy a 60-as évek sisakmegoldásait látja most is, és a repkedő kövektől fél. A nagy szakértőnek fogalma sincs róla, hogy milyen teszteket kell elviselnie a mai sisakoknak a plexit is beleértve (többek között repülő köveket is szimulálnak).
Az egész cikk úgy szánalmas, ahogy van, megy a nagy anekdotázás, veri a nyálát, hogy mikre nem emlékszik, az előzőben meg simán összekeverte Winkelhock nürburgringi alakítását Sutillal (pedig az csak tavaly volt), biztos az a baj, hogy nem túl régen.
Az is kiderül, hogy szintén nincs fogalma arról, mikor és miért vált pirosra a lámpa, és, hogy ez a szabály már egyáltalán nem új, csak a tudatlanok sorolják a második éve tartó SC szabályhalmazba.Méghogy "aranytollú"...
-
vagamo
őstag
Szvsz nem rossz cikk az eleje, kicsit fura, néha olyan érzésem volt, mintha nem is ezt a versenyt nézte!
Kimi a megszerzett első helyen, Kubica utána, és kissé késve, ezért egészen "transz"-ban, azaz "habzó szájjal" Hamilton, akitől éppen most lopták el az első helyétViszont sokk mindenben igaza van!
Ha pedig a mostani konkrét esetet nézzük, akkor legelőször is azt a versenybírót kellene elővenni, és megbüntetni, aki a verseny kellős közepén, amikor mindenki felfokozott izgalmi állapotban van: nem adott zöld lámpát a kerékcsere után távozni akaró versenyzőknek, hanem odanyomott egy pirosat!De a legjobb:
Michael Douglas: "Természetesen a Schumacherét… De mivel amióta az eszemet tudom mindig is mclarenes vagyok, megelégednék a Hamiltonéval
is!..."
Viszont a cikk II. felében benne van a nagy igazság!
Hemingway:" A sport megtanít győzni, és megtanít veszíteni is. Tehát mindenre megtanít!" HeidfeldPalik mondaná:
-Hova tűnt Lewis Hamilton , hát hova tűnt????
Vannak tehetséges versenyzők, akik jönnek, látnak, esetleg még győznek is, de nem lesznek igazán nagyok, mert nincs a jel a homlokukon. De Sennának, Mansellnek, Piquet-nek, Schumachernek, Häkkinennek, Räikkönennek, Alonsónak ott volt. És ott van Kubica homlokán is. Hogy mikor nyer majd, nem tudom. Alonso, Schumacher szinte azonnal nyert, Kimi és Häkkinen hét év után, erre nincs recept. Csak a jel van.De ez a nyilatkozat sem semmi!!
Amikor a verseny végén doktor Theissentől azt kérdezték, nem tartott-e attól, hogy mégis Heidfeld nyer, azt mondta: "Ez képtelenség lett volna. Az ő autóját úgy teletöltöttük, hogy csak döcögni tudott Kubicához képest."Befejezésül a legszebb mondat!:
Példa lehet és hivatkozási alap a fiataloknak, és nagy-nagy büszkeség a lengyeleknek. És, ha még van ilyen, akkor nekünk is, hiszen: "…polak wenger, dwa bratanki…"- reménykedjünk.
Legyen is! Sosem szabad feladni! -
pH érték
aktív tag
Jó kis videó: [link]
(nem azért, mert sumi nyert)
-
Jadro
veterán
válasz
pityeszka #18686 üzenetére
Nem Hamiltonról van itt most szó, ő hibázott oké, van ilyen. A két főnökéről, akik mindnet meg akarnak magyarázni folyamatosan. Ennek a magyarázatnak sem volt sok értelme.
Macka:
Ott a pont!
Lapaj bá sem tud különbséget tenni két más jellegű ütközés között. Sebaj, ő szakértő, hiszünk neki. Abban egyetértek vele hogy ez a boxszabály úgy rossz ahogy van.
-
gV
őstag
újabb szánalmas lapaj megnyilvánulás
-
Macka
veterán
válasz
Motion_Blur #18683 üzenetére
Szerintem diétázzon kicsit, mert már az agya is elzsirosodott. És btanitsa meg Leweiskát pár alapvető dologra.
Mert ehhez a betlihez képest Kimi monacoi kiütése kutya f@sza volt. -
Zolee11
senior tag
Tudják, itt nincsenek féklámpák
Hát így mindjárt más, így természetesen nem lehet látni az előttem lévő jármű közeledését, a féklámpa nélküli lassítást 30 m-ről nem is lehet látni, és ahogy közeledek, se lehet érzékelni, hogy áll a jármű. Ezt eddig nem is tudtam, hogy ez szuperképesség, és nem minden ember rendelkezik vele. Jólvannn Deniske, okos, ügyes, leülhet. -
Jadro
veterán
válasz
Motion_Blur #18683 üzenetére
Igen. Mindkettő megéri a pénzét. Nagyon nem szimpatikusak már régóta.
-
Jadro
veterán
Nem Hamilton hibája a karambol
Hmm hmm. Az utolsó mondatok az érdekesek. Dennis és az ő mindent másképp látó szemüvege.
-
Motion_Blur
félisten
-
brownus
veterán
válasz
[CS]Blade2 #18651 üzenetére
hülye alkesz skandináv, bár megértem, neki már tökmindegy milyen irányt vesz a f1, vb lett...
és remélem 2x lesz ő is. (minimum)p.s. még mindig az a véleményem, hogy egy magas poziciót betöltő ember jó példával járjon elő!
-
Adrián29
aktív tag
válasz
Motion_Blur #18675 üzenetére
Sajnos ezt én is igy gondolom.Ezzel a McLaren-el meg is lehet csinálni.
-
Motion_Blur
félisten
válasz
!Overdose! #18672 üzenetére
Itt a legrövidebb a boxutca, nagyon kevés időt veszít a versenyző + 1 stoppal, szerintem lesz bőven 3 kiállásos taktika, Hamiltonnál is meg lehetne húzni. 11-12-ről - mivel jó a McLaren végsebességge, van esély az előzésre - 4-5. hely fogható lesz szvsz.
-
Adrián29
aktív tag
válasz
!Overdose! #18672 üzenetére
Én meg kiváncsian várom,hogy mikor lesz megint hami ,torpedós kedvében
-
Male
nagyúr
válasz
[CS]Blade2 #18671 üzenetére
Vagy üres tank ( 3 környi benzin), amivel hozza az első helyet... megvan a reklám. Utána +10 hely bünti... és hogy tankolhasson is, a boxból indul.
-
!Overdose!
őstag
válasz
[CS]Blade2 #18671 üzenetére
Én pont nem tankolnám meg Hamilton autóját, hanem végigcsinálnám az időmérőt, mintha nem is lenne büntetés, mert úgy lenne esélyre a pole-ra és akkor a 11. helyrő rajtolhatna és a könnyű autóval már a rajtnál is nyerhetne 1-2 pozíciót, illetve tudna előzni utána is.
Ha jól megtankolják, akkor a 15-16. helyről szerintem teljesen esélytelen, mert nem fog tudni előzni, de persze próbálkozni fog és jól elkopik a gumija. Ráadásul a darálóból rajtolni sem egyszerű, főleg Franciaországban necces az első és a második kanyar, de még az utána lévő visszafordító is.
Remélem az utóbbit választják!
-
[CS]Blade2
addikt
Akkor tele lesz tankolva, és ott még ha ki is megy biztos 10. lesz (Q3), meg a bünti, és tök utolsó...
ha nem kellene a sponzorok miatt kimenni, kihagyhatná az időmérőt, és mehetne a versenyen tele tankkal a box-ból, aztán hátha bejön
+ kicsit jobban ki tudná használni a motor-t, mert zsir uj lenne, és nem menne időmérőt...De igy viszont már biztos neki az utolsó hely..
Hamiltonnak meg kb 15-16. hely..
-
shev7
veterán
válasz
[CS]Blade2 #18669 üzenetére
ha bejut elso 10be sztem buntitol fuggetlenul nem tankolhat ra.
-
[CS]Blade2
addikt
Rosberg most akkor ha bejut a Q3-ba, akkor meg kell tankolni már a gépet véglegesre, vagy ott még ugy hátra megy 10-helyet, és rátankolhatnak??
Érdekes, mert ugya ha rátankolhatnak, akkor nyilván csak 3 körre elég benyával fog menni a Q3-ban....
ha viszont nem, akkor nem tudnak 15-20 körre tankolni, mert kelleni fog a hosszú első etap, így legalább 25-30 körre kell tankolni, ami ugye biztos utolsó hely a Q3-ban...
10. +10hely???
Ezt elintézte magának..... -
[CS]Blade2
addikt
válasz
7Heads Drago #18667 üzenetére
Kimi-nek igaza van, hogy magán ügy.. amig nem a dijátadón ál ki azt ott csinálja, akkor már gond van
Kimi aláírás helyett lenyúlta az újságot
Nagyon Nagy! -
7Heads Drago
veterán
válasz
-=Sziszi=- #18652 üzenetére
Ezen kivül még nagyon sokan szeretik a sexet extrém stilusban. Csak nem tudsz róla.
A legnagyobb Mosley ellenző: Bernie Ecclestone is elég nagy lókötő.
Kicsi, csúnya, és sok a pénze. És mellesleg egy tucat szebbnél szebb nő van körülőtte.
Tutti hogy nem semmi kis partyk vannak ott is, csak ő jobban vigyáz. -
Adrián29
aktív tag
válasz
[CS]Blade2 #18651 üzenetére
Nagyon szimpatikus Kimi nyilatkozata.Én is hasonlóan gondolom.
-
vagamo
őstag
válasz
[CS]Blade2 #18647 üzenetére
Jó gyerek Rosberg
Csak ennyi kellet volna Hami-tol is!
-
Motion_Blur
félisten
válasz
[CS]Blade2 #18647 üzenetére
Korrekt
-
lenox
veterán
válasz
Zolee11 #18657 üzenetére
Persze, es minden gumi egyforma anyagbol van, egyforma mintazatu, csak szelessegben kulonboznek, es fel sem merul, hogy egyiknek a tapadasi egyutthatoja mas lehet, mint a masiknak. Csak a felulet merete jatszik (mondjuk az fel sem tunik, hogy ha ugyanakkora nyomasra fujod, akkor a felulet is egyforma). A fizika meg altalaban hulyeseg. Oke.
-
copin
őstag
Neked nem tűnt fel hogy rühellem a németet? Jó, persze az ilyen fickók már csak a megkeseredett kategóriát bővítik. Anno amikor a merci Kimit választotta helyette, akkor hisztizett hogy ő márpediglen gyorsabb. Látjuk. Ezzel a fickóval nem lehet vb-t nyerni, max ha olyan jó a gép, mint a Ferrari 2000-2004 között (talán). Nézze csak a Csillagok háborúját, abban nem lehet tévedni.
-
[HUN]Dani
őstag
Nemtudjátok hogy mi lett a vége ennek a hamilton raikkonen balesetnek?
-
Zolee11
senior tag
válasz
#70869248 #18655 üzenetére
A szélesebb guminak nagyobb a tapadása, mindenhol ez van, és a gyakorlat is ezt bizonyítja. Ebben az esetben nem érvényes az egyszerű általános iskolai súrlódás törvénye, mert itt gördülésről van szó, képlékeny agyagról, és nem szilárd testek súrlódásáról. Ez esetben számolni kell a felület méretével is !!! és a szakitó szilárdsággal. Csak itt mindenkinek hiányos a tudása, nekem is.
-
copin
őstag
Ezek után egy kiemelt fizika totyik kéne a ph-ra.
Úgy látom népszerű a téma.
Alonso dilemmázik. Most kivételesen nem a szerződésről van szó.
Habár Robert Kubica jó tanácsokat adott a bajoroknak a jövő évet illetően. -
#70869248
törölt tag
Nekem mindegy Lenox hogy ezt hogy akarod megmagyarázni, a szélesebb kereket nem az erőkar, az elfordulási ponttól való nagyobb távolság miatt nehezebb elmozdítani,...hanem azért mert surlódik mint malac....ez üt vissza az elfordulási pontodra meg az erőkarra is.
Nem pedig az ,hogy: tök mindegy mekkora a surlódási felület, de viszont az a 'tökmindegy mekkora surlódási felület' most messzebb van az elfordulási ponttól.
Nem ismered el-nem ismered el, nem leszel vele se kisebb se nagyobb, mert mindegy.
Én ezt a várvédést erre értettem, ragaszkodsz valamihez amit nem igazol a gyakorlat, és akkor nem nézed meg a gyakorlati oldal felöl hogy miért is nem, hanem hajtogatod az elméletet buzgón.
Lehet hogy be lehet rettenteni ezzel sokakat, de egy gumist tuti sem (nincs fősulija, csak tudja mi a helyzet), az aki felrakott már túlméretes kereket, az tudja hogy mennyivel később szól bele az abs, és gázadásra mennyivel hamarabb tekeri a kormányt az FWD...ja és mennyivel jobban tapad a kanyarokban.
léptem a témáról, mert megyek bilózni.. -
lenox
veterán
válasz
#70869248 #18646 üzenetére
Hat igen, fa/muanyagnal se azonos...
#18645: Ugye elforgatashoz nyomatek kell, eddig meg erorol beszeltunk, a ketto nem ugyanaz. Szelesebb gumi a forgastengelytol messzebb is tapad, nagyobb erokar, nagyobb nyomatek. Egyebkent attol, hogy egyik is gumi meg masik is attol meg nem ugyanaz a surlodasi egyutthato, szal ket egyforma meretu gumi is tapadhat kulonbozokeppen.
#18650: na ja, lasd feljebb...
-
#70869248
törölt tag
válasz
Zolee11 #18650 üzenetére
Én nem vagyok jó fizikából, eszem ágában sincs bizonyítani az ellenkezőjét, egyszerűen csak azt mondom amit tapasztaltam, én cseréltem le túlméretesre az első gumimat, rögtön éreztem az előnyeit és a hátrányait is.
De rákeresve a neten mások is elakadtak már itt, és a tapadó és csúszó surlódás eltérésében leltek közös nevezőt:1504-1528-igakit érdekel a téma elolvasgathatja.
-
-=Sziszi=-
aktív tag
válasz
[CS]Blade2 #18651 üzenetére
Lehet Kimi is szereti a szado-mazot.
Azért áll ki mellette.
(#18650) Zolee11:Ez így van. Nem véletlenül van 8+16 kereke egy darunak.
-
[CS]Blade2
addikt
Räikkönen kiáll Mosley mellett
Kimi Räikkönen úgy érzi, az FIA elnöke, Max Mosley jó döntést hozott akkor, amikor a magánéletéről kiszivárogtatott videó megjelenése után sem mondott le pozíciójából. Korábban a finn világbajnoknak is felhánytorgatták a Forma-1-en kívüli laza életvitelét, de Räikkönen úgy érzi, senkinek semmi köze ahhoz, hogy ki hogyan tölti szabadidejét. "Ez az ő magánélete, és azt csinál, amit akar. Nem igazán az én, vagy bárki más dolga, hogy beleüsse az orrát. Számomra ez nem fontos. Szerintem ez az ő privát szférája, aminek semmi köze nincs a Forma-1-hez" - mondta Kanadában a finn.A másik korrekt nyilatkozat!
Ugy néz ki, a renyo és a honda fe fog álni már a fejlesztéssel, és a jövö évi csomagra teszik át az erőforrást...
-
Zolee11
senior tag
válasz
#70869248 #18645 üzenetére
Na agyaltam rajta hátha beugrik a megoldás, és asszem megvan. Azért nagyobb a "tapadás" a szélesebb gumiabroncs esetében, mert a gumi nem szilárd anyag, hanem képlékeny !!! Minél kisebb a tapadási felület annál nagyobb a nyomás és az adott cm2-re jutó terhelés, ezáltal nagyobb az igénybevétel, és mivel képlékeny ezért van egy határérték amin nem képes már megtartani az alakját (szétszakadnak a kötések), de itt atomi szintre kell gondolni, azaz leválik az aszfaltal érinkező "réteg" ezáltal gyengül a tapadás. Tehát a vékonyabb gumin nagyobb a terhelés és jobban is kopik, és itt a lényeg, hogy ugyanakkora súlyt, ill erőhatást nagyobb kopással "hálál" meg. Ha nagy hülyeség akkor sorry...
-
dokar
addikt
válasz
[CS]Blade2 #18647 üzenetére
Hibáztam
Na ehhez gerinc kell!
Fairplay díjat neki.
-
[CS]Blade2
addikt
Az egész topic OFF-ba van!
Ideje lenne ON-modra kapcsolni:
Rosberg jogosnak érzi büntetését
Noha Kanadában a boxutcai incidens után leginkább Lewis Hamilton került a támadások középpontjába, hasonló ütközése miatt Nico Rosberget is tíz helyes rajtbüntetéssel sújtották a sportfelügyelők, amely a következő Francia Nagydíjon lesz hatályos. A német versenyző ugyanakkor elismeri hibáját, és jogosnak érzi a hátrasorolást. "Úgy érzem, megérdemlem a büntetést, ugyanazt, amit Hamilton kapott. Ő sem állt meg és én sem, így tehát ugyanazt érdemeljük. Későn vettem észre a piros lámpát, így természetes, hogy megbüntettek. Hibáztam" - mondta Rosberg a francia La Presse című lapnak. Annak ellenére, hogy a Williams versenyzője beismerte bakiját, azt is elmondta, talán elkerülhető lett volna a baleset, ha az előtte haladó Hamilton időben fékez. "Természetesen, ha Hamilton lassított volna, akkor talán jobban megértettem volna, mi is történik. Ő azonban tovább haladt, és hirtelen belerohant Kimi Räikkönenbe" - tette hozzá. -
#70869248
törölt tag
Ezt egyébként sem értem hogy jön ide, hiszen aszfalt-gumiról beszélünk a kerekeknél, legalábbis az f1 kapcsán.
Mert ha aszfalt-aszfalt lenne a dolog lényege, akkor még világos is lenne mit akarsz,..vagy mint a mozdonynál...fém a fémhez.
De itt gumi az aszfalthoz van...egyszerűen nem azonos a két felület. -
#70869248
törölt tag
Na igen, erre lennék én is kiváncsi, ha semmi nem változott meg, csak a tapadási felület nagysága, akkor miért nehezebb eltekerni a kormányt,...pont ezt szeretném tudni én is..hiszen ha tök mindegy...akkor?
Dokar: jöhet link akár a totalcar-ról is:kereső találat,gumidoktor
Sőt adhatok linket gumiforgalmazótol is,..széles gumi előnyei.. -
lenox
veterán
válasz
#70869248 #18636 üzenetére
Varvedes? Te el vagy tevedve. Attol, hogy elkepzeltem egy szijat fekve meg elere allita, mar azt kene gondoljam hogy fekve nagyobb a max surlodasi ero, mert nagyobb a felulet? De hat tudom, hogy nem igy van. Tolem hivhatod varvedesnek. De erre szoktak javasolni azt az egyszeru kiserletet, hogy veszel valamilyen lapot, meg egy teglatest alaku targyat, es kulonbozo (de azonos feluletu) oldalaira allitva megnezed, hogy milyen szognel kezd csuszni. Es hopp, mindket esetben azonos szognel csuszik, vagyis nem fugg a max surlodasi ero a felulet nagysagatol. Mint ahogy mondtam, altalanos iskolai fizika.
-
#70869248
törölt tag
válasz
#70869248 #18636 üzenetére
alapkerdesek-a-futomu-korul
hosszú, de érdemes elolvasni, van benne szó a túlkormányozottság lereagálásáról is, és a gumitapadás-gumiszélesség összefüggéséről is.
pl:
"A legegyszerűbb megoldás a nyomtáv növeléséhez olyan széles felni használata, ami még befér a kerékdobokba. Ez értelemszerűen együtt jár a szélesebb gumikkal, ami ugye a tapadásban a legfontosabb tényező.
"
Mindazonáltal ajánlom kormányszervó nélküli autóba lecserélni a 180-s lemezfelnis elsőkereket, egy 240-s 'magnézium ötv.' felnit hogy a súly stimmeljen, ....gázok nem játszanak mert ugye nem melegszik, súly akkor uaz, csak szélesebb a felfekvés.
Na akkor most tekerje ki a kormányt.. -
Dumb
senior tag
*
-
#70869248
törölt tag
Egy dolog azért fel szokott piszkálni, ha valaki várvédésiből belekapaszkodik abba amit legalább tud, és onnan szemellenző fel. Sztem ez übergáz, de ez sem az én keresztem.
...akkor rakjanak fel széles gumit azért hogy legyen súlya, és legyen hova tágulni a felmelegedett gáznak...hiszen attól lesz a tapadás...
azért én maradok annál hogy ez az egész egy nagy sületlenség.
-
Zolee11
senior tag
Ebben teljesen igazad, van, de ha leengeded a nyomást akkor azonnal megnövekszik a tapadás, nem kell megvárni a felmelegedést... legalábbis látszólag nagyobb a gyorsító képesség lágyabb gumival, mint keményebbel, később pörög ki a lágyabb. miért? az aszfaltban kell keresni a választ? több részben tud kapaszkodni és ezért növekszik a tapadás?
-
copin
őstag
-
lenox
veterán
válasz
#70869248 #18630 üzenetére
Nem tudom mit akarsz kihozni belole, szijhajtas spec nem erdekel. De ott is igaz, hogy a felulet meretetol alapvetoen nem fugg a surlodasi ero. Mint ahogy ez mindenhol igaz. Altalanos iskolai tananyag.
#18631: Latom, ezt legalabb erted. Akkor mennyi a max gyorsulas 80-nal? Az megy mar?
-
#70869248
törölt tag
-
#70869248
törölt tag
válasz
wildrain #18624 üzenetére
Nézd Wild, én nem fogok leállni vitázni, mert én mindig utáltam a fizikát (a tanár volt a hibás!
)
De sztem egy dolog a felfekvési felület a tapadásnál, és egy dolog a felfekvési felület a súrlódásnál...amikor már nincs tapadás akkor már mindegy mekkora felületen nincs tapadás ha a körülmények változatlanok maradnak.De amig tapadásról beszélünk, hát hogyne számítana?...esőgumi..a legpuhág gumi, bordázott természetesen...lekopik a bordázás akkor ugye slick gumiról beszélnek...felszáradó körülmények között ez egyértelmű előny (más kérdés hogy mivel az egyik legpuhább gumi, azért nagyon melegszik...azaz csúszik-kopik mint malac).
Ez csak hogy az F1-nél maradjunk,...de hát nekem nyolc, fel kell rakni egy fwd kocsira 180-s gumit, és egy 225-t,...gázadásra ésszrevenni,..amikor már kapar akkor tökmindegy valóban, de az később következik be a széles felfekvésen....stb -
Zolee11
senior tag
válasz
#70869248 #18623 üzenetére
igen, nekem ugy rémlett ill. rémlik, hogy valahol olvastam, hogy gördülés esetében igenis számít a gördülő felület nagysága, de erre nem találtam sehol megerősítést...
az tény hogy a vékonyabb kerékkel jobban fut a briga, de az lehet csak azért is, mert a vékony gumiban kevesebb az anyag azaz kevesebb aanyg torzul a gördülés során, de akkor miért van az, hogy az autó fogyasztása növekszik ha szélesebb gumival használjuk?
de már nem akarok tovább okoskodni, mert már kapom így is az ívet
wildrain: mi gördülésről beszélünk nem surlódásról! Hamár csúszik a gumi akkor beszélünk súrlódásról...
-
#70869248
törölt tag
válasz
Zolee11 #18621 üzenetére
én ezt nem vágom, sztem itt kavarás van.
Sztem a szélesebb gumi persze hogy jobban tapad...viszont amikor már csúszik..stb, akkor már igen,tök mindegy.De a széles felület hogyne számítana? felrakom a bringámra a virsli gumikat, majd a széles lekopott DH gumit,...az egyikkel megdöglök aszfalton, a másikkal szalad a kerék (a súlyt kiegyenlítve is a bringa egyéb részegységein).
csak nézzünk hosszirányú tapadást, hogy kevesebb zavar legyen, sztem mindenki számtalan példát tud erre hozni..szíjhajtás..stb. -
wildrain
addikt
Most már csak az a problémám, hogy Wéber Gábortól kétszer is hallottam közvetítés alatt azt, hogy a full vizes pályára szánt gumi nemcsak azért előnytelen száraz pályán az átmeneti vagy száraz guminál, mert alacsonyabb hőmérsékleti tartományra van szánva, hanem azért is, mert jobban bordázott, így kisebb a felülete, és ezért nem tapad annyira.
-
Zolee11
senior tag
válasz
brownus #18616 üzenetére
Köszi, ebben nem voltam biztos, mert úgy rémlett változik a surlódási erő mértéke is ha változik a surlódási felület nagysága, de ezt benéztem.
Tehát, ha a gumi minősége ugyanaz marad, és nem számolunk a gumi torzulásával, akkor azonos súly melett a tapadási tényező ugyanakkora lesz, hiába csökkentjük vagy növeljük a gumiabroncs szélességét. Csakhát a szélesebb gumi puhább lehet, és emiat jobban tapad... mostmár világos teljesen. -
#70869248
törölt tag
válasz
brownus #18616 üzenetére
sztem elbeszéltek egymás mellett.
a szélesebb gumi uolyan feltételek mellett jobban(tovább) tapad az ziher, később veszti el a tapadását..és megy át onnan surlódásba a dolog.
de még akkor sem ilyen egyszerű, hogy képletezni lehetne, hiszen egy guminak van falvastagsága, ebből adódó merevsége...egy virsli guminak nincs akkora oldalirányú merevsége.
ha nincs oldalmerevség akkor deformálódik, majd elrugózik a gumi oldalirányú terhelésre...azaz nincs tapadás.
De a sok előnye mellett akár a tágulást is nézhetjük, hiszen a benne lévő gáz melegszik...stb.
sztem komplexebb a dolog, mint hogy ne tudnátok elbeszélni egymás mellett. -
wildrain
addikt
válasz
Zolee11 #18611 üzenetére
Nos, megmondom őszintén, a napi tapasztalataim alapján én is ezt mondtam, és még általános iskolából is arra emlékeztem, hogy három dologtól függ a súrlódás: (felület minősége, összenyomó erő, felület mérete).
De mielőtt ilyen stílusban írtam volna, mint te, azért beírtam a gugliba a dolgot, és lám: több helyen is megtaláltam a lenox-féle állítást. -
brownus
veterán
válasz
Zolee11 #18611 üzenetére
hmm, de jó volt egy kicsit a fizika ismereteket felidézni, rájöttem, hogy sok mindent elfelejt az ember ha nem használja a tudást nap-mint-nap... de találtam egy lapot:
Meglepő és nagyon fontos törvényt találtunk: a súrlódás nagysága nem függ attól, hogy a két test (példánkban a szekrény és a padló) mekkora felületen súrlódik egymáshoz.
-
Zolee11
senior tag
Hm, lehet, hogy mégsem. Fősulin is 4-es voltam fizikából
, és érdekes módon ott sem volt tananyag a járművek kanyaríven maradási képessége ilyen mélységekben.
Milyen tévhitről beszélsz? Bebizonyította a kolléga, hogy nincs 1,5-2g-s lassulás 80-nál? Nem. Ő is érvelt, én is. Ha megvan neki előbb a képlet akkor elfogadom azt is, hogycsak 0.8g van 80-nál. Mint mondtam, szerintem lehet 2g is, de nem számoltam semmit.
Magyarázd meg mi az amit annyira benézek? A lényeg, hogy szélesebb gumival jobb a tapadás, és a fékút is rövidebb, szerinted mire lehet következtetni egy átlagos fizikai tudással? Hamár te olyan profi vagy, hogy nem tartozol a többséghez, nem vagy buta, és nem élsz megrendíthetetlen tévhitben.Azt hiszem a széles gumira a válasz: A széles gumi még nagyobb segítséget nyújt a kocsinak, mert nagyobb felületen támasztja alá a gépet, így nagyobb lehet a kanyarsebesség (itt jön be a dinamikus egyensúly)
Tehát a szélesebb gumi jobban tapad
-
lenox
veterán
válasz
Zolee11 #18611 üzenetére
Az a vicces a ph-n, hogy akik meg az altalanos iskolai fizikaval sincsenek tisztaban, mindig elkezdenek vitatkozni rola.
Miért vezették be az F-1-ben azt, hogy sima felületű gumi helyett csíkozott gumiabroncsot kell használni
Azert, mert kisebb feluleten tapad, tehat jobban kopik, tehat ha azt akarom, hogy kibirja a versenyt, kemenyebb kell legyen. Kemenyebb gumi kevesbe tapad. Na ezert.
Lehet ha 80-nál nincs 2g talán 1,5g sincs
Akkor mirol beszelunk? Marmint arrol beszelunk, hogy en ertem, hogy a gumi merete, anyaga, az auto sebessege, a leszoritoero stb. hogy fugg ossze, te meg nem, de ez csak mellekvagany. Akarunk meg errol tovabb beszelni? Mert akkor szerintem johet priviben.
-
copin
őstag
válasz
Zolee11 #18611 üzenetére
Én írtam hülyeséget. A dinamikus egyensúly a helyes válasz. A gumi pedig azért széles, mert:
-A kerekek adott pontján kisebb a nyomás, a csíkozás miatt fontos, mert gyorsabban kophat (azaz keményebb lesz a kopó felülete)
-A széles gumi még nagyobb segítséget nyújt a kocsinak, mert nagyobb felületen támasztja alá a gépet, így nagyobb lehet a kanyarsebesség (itt jön be a dinamikus egyensúly)
-A slick pedig azért jó, mert alacsony a gördülési ellenállásaKellett rá aludnom egyet.
-
Zolee11
senior tag
Hat ezert mondom, hogy fizika, a surlodasi ero nem igazan fugg a felulet meretetol.
Hajaj, ezt nem kellett volna mondanod, mert eddig úgy gondoltam komolyan vágod a témát
Próbáltam keresni egy olyan linket ahol ez szerepel, de sajnos nem találtam. De maradjunk akkor csak az egyszerű bizonyításnál: miért használnak a sportkocsikon széles gumikat és nem "virsli" gumikat? Miért vezették be az F-1-ben azt, hogy sima felületű gumi helyett csíkozott gumiabroncsot kell használni? Mert ez csökkenti a tapadást, tehát minél kisebb a gördülési felület annál kisebb a tapadás! Ez nem az egyszerű száraz súrlódási témakör.
a tapadasi egyutthatotol es az osszenyomo erotol fugg a surlodasi ero
itt tapadásról beszélünk és nem surlódásról, mint tudod a gördülő gumiabroncsnak a fékező ereje nagyobb mint a csúszónak, ezért is jó az ABS, minél kisebb a gördülő felület annál hamarabb megcsúszik, hiába csökken a négyzetcentiméterekre jútó nyomás ez mégis így van.
Én se 250-nél gondoltam 4g-s értékre, hanem olyan kanyarokban ahol mondjuk 100-90 környékén kanyarodnak, ott is simán 1g fölött van az oldal irányú erő. Lehet ha 80-nál nincs 2g talán 1,5g sincs, de a gumi felépítéséből és a jármű súlyából itélve erre tippelek.
Ezt nem egy szimulátorra alapozva mondom, hanem mert nem vagyok analfabéta a fizika terénEzért is tudom a kettőt összehasonlítani
maszat:Mi ebben a no commet? Van benne ráció.
Az benne a no comment, hogy látom a piros lámpát, majd hátra nézek (hisz fel sem merül bennem, hogy meg kéne állni a pirosnál, a többiek is átmennek rajta, nem fognak megállni), mikor előre nézek már allnak előttem. Na ne vicceljünk már. Ezért a jogosítványt is be lehetne vonni, nem elég értelmes ahhoz, hogy közúton közlekedjen, mert közveszélyes, igaz ez verseny.
-
lenox
veterán
válasz
wildrain #18608 üzenetére
Ja, azt hittem, hogy ez nyilvanvalo, a slick gumi nagyobb feluleten viseli el a terhelest, tehat ugyanakkora tavolsagra valo guminal puhabb lehet, vagyis jobban tapadhat. Gondolom azert lett a bordazott gumi szabaly, mert hulyen nezett volna ki, ha bicajkereken nyomjak az f1-et. Csak aztan ugye kiderult, hogy a bordak raadasul szemcsesednek is - extra szopas.
Elvileg jovore megint slick lesz kisebb leszoritoerovel, vagyis a tapadas joval nagyobb aranyban fog az auto sulyabol szarmazni, mint a leszoritoerobol, ezert kevesbe lesz szopas a masik auto mogott menni, es megintcsak elvileg a szemcsesedes is megszunik, de legalabbis erosen csokken. -
dokar
addikt
honnan lehetne letölteni a 2008-as futamok teljes videóit?
-
-
Adrián29
aktív tag
válasz
joey04 #18600 üzenetére
Hát azért nem jelenteném ki,hogy megverte...
nem hamitól kapta a pofont,hanem szerintem inkább a csapattól.
A nagyon jó versenyzőre visszatérve,ha az lett volna tavaly ő lett volna a vb-ok.De úgy elszúrta az egészet ahogy van,más nem tett volna ilyet.
A mostani torpedó manőveréről meg ne is beszéljünk. -
#70869248
törölt tag
válasz
Oliverda #18579 üzenetére
sztem nem szabad beszállni ebbe a hintába,...a neten tolják mindenkinek az infót csak legyen aki csámcsog rajta.
Régebben ez másként volt, azt láttad hogy hogyan versenyez és kész, már nagyszerű is volt, ...jelenleg kiszolgálják a tömegek igényeit mindenféle irányba fordítható hírekkel.
Aki útálni akarja Hamilton-t...tök mindegy milyen okkal, az azt fogja tenni.
Hamilton-nak meg sztem tök mindegy, számára az a lehető legrosszabb ha senki nem beszél róla. Aki nem kedveli az azért nézi-olvassa hogy hogyan verik meg, aki meg kedveli az meg azért nézi-olvassa mert drukkol neki.
Mindenképen jól jár.
Mi csodálkozunk azon, hogy semmitmondó nyilakozatokat adnak? Ahogy kijön belöle az ember máris öli valamelyik tábor,..pedig mind emberek vagyunk és nem is hiba nélküliek...csak mi nézzük őket és nem fordítva. -
Motion_Blur
félisten
-
Motion_Blur
félisten
féloff:
Hétvégén Material Kupa (gyorsasági OB + ZT) lesz a ringen, szerintem érdemes kijönni, tavaly is nagyon jó volt
Aktív témák
Hirdetés
- Gyúrósok ide!
- bitpork: Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Kazy Computers - Fehérvár - Megbízható?
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Google Pixel topik
- Házimozi belépő szinten
- Amazfit Balance - ár-érték egyensúly
- Windows 11
- További aktív témák...
- HP Elitebook 745 G3 érintőképernyős laptop (14FHD/I5-G6/8GB/256SSD)
- RTX 4090 / RTX 3090 videokartya hütő ventivel olcson! Dobozzal!
- Thinkpad T14s Gen4 14" FHD+ IPS i5-1345U 16GB 512GB NVMe ujjlolv gar
- HP Elitebook 840 G3 laptop (14FHD/I5-G6/8GB/256SSD/Win11)
- Eladó Samsung Odessey G6 S27DG600SU Monitor!
- ÚJ HP EliteBook 840 G8 - 14"FHD IPS - i5-1145G7 - 32GB - 512GB SSD - Win10 - 6 hónap Garancia
- Lenovo Legion Slim 5 82Y900BVHV Notebook
- 121 - Lenovo Legion Pro 5 (16ARX8) - AMD Ryzen 7 7745HX, RTX 4070 (48 hónap garancia!)
- ÚJ Lenovo Yoga Slim 7 - 14.5" 3K OLED Érintő 90Hz - Snapdragon X Elite - 32GB - 1TB - 2,5+év gari
- ProCaster 50UNB800H 50" 127cm FULL HD üzleti kijelző
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest