- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- gerner1
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Argos: Adjátok vissza a netet! - szeretnék elaludni!
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
- Gurulunk, WAZE?!
Hirdetés
-
LOGOUT
Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
atys25
csendes tag
Na már van Addon menüm,de az Addon manager továbbra sem jelenik meg az Addon menüben. Erre tud valaki valami ötletet? Anélkül nem tudom aktiválni az FSDT KLAX sceneryt. :-(
-
atys25
csendes tag
Sziasztok!
Feltelepítettem újra az FSX-et és nemhogy Addon managerem nincs azóta,de még az FSX-ből az Addon menü is eltünt. Szerintetek hogyan lehet visszavarázsolni FSX-be az Addon menüt?
Hogy lehetséges,hogy nincs Addon menü egy szűz FSX-ben? SP1 és SP2 is fent vant van. -
hhelikopter
tag
-
Cypresss
senior tag
válasz
hhelikopter #9790 üzenetére
Ha ezt a problémát egy darab dll fájl okozza, akkor én a Dalai Láma vagyok.
VGA-drivert nem frissítettél mostanában, vagy valamilyen új sceneryt nem raktál fel?
Leginkább a free változatok okoznak ilyen problémát, de így látatlanban csak találgatni tudok sajnos.
-
Korcsii
őstag
válasz
hhelikopter #9790 üzenetére
4.80?
Nem hallottam még hasonlóról...
Kezdem az érezni, hogy nem szeret téged az FSX -
Cypresss
senior tag
Most raktam alá zenét is, de a végét már nem volt időm lekeverni.
Semmi különös, de remélem azért [tetszik].
Most megyek F1-et nézni, hajrá Kimi!
-
Cypresss
senior tag
Szia,
Adok neked új AIRAC-ot, hogy ki tud próbálni milyen jó dolog valós eljárások alapján repülni. Csak az nem nyilvánvaló számomra, hogy PMDG NG-vel (FS9) vagy NGX-el (FSX) repülsz.
A többit pedig már elmondta Korcsii.
(#9787) hhelikopter Ez jellemzően Shader probléma szokott lenni, de majd RCH kolléga megmondja a megoldást. Az FSUIPC telepítésének ehhez semmi köze. FS DT-ügyben sajnos még nem találtam meg a megoldást.
-
hhelikopter
tag
Sziasztok!
Feltelepítettem az FSX UIPC nevű kiegészítő progit. A telepítést követően néhány gépnél olyan problémám van, hogy a textúrák ugrálnak, a gép ablakán nem lehet kilátni, a gép oldalából "kinőtt" a botkormány, stb.
Valaki járt már így, mi lehet a gond?
Köszi
-
Geryson
addikt
Egy Attraktoros videó az új 747-esről
-
atys25
csendes tag
Sziasztok!
SOS segítséget szeretnék! Megvettem az FSDreamTeam-től a Los Angeles sceneryt,de amikor az új Addon managert futtatnám az FSDT oldaláról,akkor telepítés előtt kiírja ezt: "A gyártó blokkolva van,így szoftverei nem futtathatók a számítógépén."
Hogyan lehet a blokkolást feloldani? Már kikapcsoltam a vírusírtót is,hátha az szab neki gátat,de ezek szerint nem. Légyszi segítsetek,mert már megőrülök!
-
Korcsii
őstag
Navigraph-tól lehet szerezni friss AIRAC-okat (főleg) a fizetős gépekhez. Ezeket (kb) havonta frissítik, mindig a valós változásokhoz igazodva - mondjuk ennek a hátulütője, hogy a bezárt reptereket (pl VHHX) már nem tartalmazza, sőt, ha kézzel hozzá is adod, azt minden frissítés után újra meg kell tenned.
Legtöbb reptéren (nagyobbakon mindenképp) van ATIS (FS-ben is van beépített, illetve online is szoktak ATIS-t üzemeltetni, főleg ha van az adott légtérben irányító). Ebben bemondják a használt futópályát, illetve az időjárási adatokat. (Ha nincs se ATC, se ATIS, akkor értelem szerűen választjuk a szembeszelesebb/hosszabb/etc futópályát). No persze ettől még lehet, hogy több STAR is indul az utolsó waypoint-ból a használt pályához (pl LHBP rwy13R, ANEXA 1 R/J). No meg van, hogy nem is az utolsó waypoint nevével kezdődik a STAR neve. Ilyenkor jöhet jól a chart, vagy ha más nincs, hát egyesével végigpróbálás Plan nézetben, és amelyik jó, azt repülni - na ez a nem szép megoldás. De nem tudom, hogy van-e akkora STAR (na jó, USA-ban amekkorák vannak, biztos akad), ahol az utolsó waypoint-ból nem éred el az APP-ot, hogy segítséget kérj - de akkor meg ott az ACC. Bár az is igaz, hogy általában már az előtt el kell kezdeni a süllyedést, és a T/D pont helye, illetve a süllyedés mértéke is függ a STAR hosszától. Hmm... valahogy csak letalálsz!
40 perces STAR meg simán lehet - papíron még talán Ferihegyen is, bár más kérdés, hogy az irányítók szoktak adni rövidített útvonalakat, ha nincs nagy forgalom ÉS megfelelő magasságig tudtak süllyeszteni addigra. (Alapból ugye a STAR tartalmaz általában magasságbeli illetve sebesség megkötéseket, de persze végső soron az egész az ATC múlik).
-
uRSul
tag
válasz
Cypresss #9782 üzenetére
Valóban ez volt a kérdés és köszönöm a választ! Közben már magam is megtaláltam, csak kicsit jobban át kellett nézni az FMC-t!
Egy másik kérdésem viszont lenne! Itt a fórumban (sok-sok post-tal ezelőtt) olvastam, csak most nem találom, hogy érdemes használni valamit, hogy amit egy netes útvonal tervező ajánl, azt a repülő valójában le is repülje! Szóval, hogy tudja, hogy ezek a pontok pontosan hol vannak, mert talán ezek ha nem is túl gyakran (?), de változnak és az alap FSX-ben már nincsenek, vagy nem így vannak benne.
Szóval erre milyen program van? Pl tegnap is repültem, de mintha nem tudta volna pontosan, hogy merre is menjen a gép a beírt tájékozódási pontok alapján, bár a programozásnál elfogadta.A másik kérdésem (lehet, ugyanúgy emiatt), hogy a ha az utolsó útvonal ponton túl vagyok, akkor 'star' művelet van, tehát meg kellene közelítenem a repteret. De ha eddig a pontig nem kapok választ vagy nem érem el a repteret, akkor mi a teendő? Ha már tudom, hogy melyik pályára menjek ok, de ha ott véget ér az út, akkor nem igazán tudja mit is csináljon szerencsétlen gépem. Vagy csak heading alapján repüljek a reptér irányába, amíg nem tudok kapcsolatba lépni velük? De ekkor meg olyan furcsa útvonalakat kapok a leszálláshoz, hogy lenne vagy 40 perc mire a pályára találok!
Bocsánat, lehet ez is csak az én bénaságom, de ezzel most tényleg meg vagyok lőve.
Köszönöm előre is ha valaki veszi a fáradtságot, hogy válaszoljon! -
Korcsii
őstag
Avsim-es demográfiai felmérés: [link]
Szép számok (persze csak kitöltés után látszik az eredmény).
-
Đusty
addikt
Valahol olvastam egy nagyon jó, részletes beszámolót az Etihad A340-es hajtóműpróbás balesetéről. Magyarul volt és nem is olyan régen (értsd idén), de nem találom sehol. Tudtok segíteni? Valami blogban lehetett vagy nem is repülős portálon, még kép is volt de a google nem dob rá semmitt csak a wikit.
-
cintula187
addikt
válasz
hhelikopter #9767 üzenetére
Nekem is az van, polgári repüléshez tökéletes, de néha-néha még vadászgépezéshez is. Helikopterhez hosszú távon elhiszem, hogy kényelmetlen.
-
uRSul
tag
válasz
Korcsii #9774 üzenetére
A flaps beállításnál mindig igyekszem figyelni a sebesség mérő panelen a piros, jelző csíkot, és a két szélső érték közzé tekerni. Persze a 40-es flapst extrém beállításnak szántam, hogy történjen már valami, értem, hogy ott miért nem történt!
Akkor ezek szerint FMC-ben nincs erre beállítás, csak a megfelelő flaps szabályozáson múlik? -
uRSul
tag
Sziasztok!
Eddig nem írtam, inkább csak megfigyelő voltam a fórumon, de így is köszönöm a sok segítséget, amit a beállítások terén kaptam tőletek!
Most viszont kérdeznék egyet.
Nem túl rég kezdtem a repülést FMC-vel és pár dolgot nem értek.
Az útvonal, repülési magasság, sebesség beállítása után az autopilot szépen elvisz a célhoz, a leszálláshoz kiválasztott reptérre, pályára is szépen elirányít.
Viszont itt, ha már ILS-t használnék (de ha nem, akkor sem) egyszerűen nem tudom csökkenteni a sebességet. A konzolon a sebességet lentebb tekerve nem csökken és 220-al kicsit nehezen megy a leszállás!Köszönöm a segítséget, bocsánat ha nagyon láma a kérdés!
-
atys25
csendes tag
Tudna nekem valaki segíteni abban,hogy hogyan kell az FsDreamTeam -ről sceneryt vásárolni? Meg akarom venni a KLAX-ot,de nem tudom hogyan kell. Az Addon manageres megoldás nem működik. Köszi előre is!
Borzalmas,hogy sem crackelni de ráadásúl megvásárolni sem egyszerű ezeket az FSDT sceneryket!
-
RCH663
aktív tag
válasz
hhelikopter #9767 üzenetére
Saját mókolással lehet. Visszább lapozva valahol volt erről szó. Ha teheted próbáld ki valahol, hogy kedvedre való-e. De ha ennyi bajod van a visszatérítő erővel akkor ott az x-65F, az nem mozog.
és akkor gond sincs az erővel...
-
hhelikopter
tag
Sziasztok!
Köszönöm a válaszokat! A joy becserélem másikra ezzel nem fogok szenvedni. Egy kérdésem lenne SAITEK X-52 Hotas típusnál lehet a bot "keménységét" állítani testreszabni egyéni szokásnak megfelelően?
Köszönöm
-
BigBlackDog
veterán
válasz
hhelikopter #9764 üzenetére
Adj neki egy hét aktív használatot, aztán nyilatkozz újra magadnak. Ha nem hibás (törés, repedés, akadás, feszülés), és tényleg csak a kitérítő erő zavar, ahhoz hozzászoksz annyi idő alatt. Utánna viszont lesz egy elég jó kis joyod, ami sokáig tart (ha vigyázol rá)
.
-
hhelikopter
tag
Helikopterrel repülők kizárólag, tehát csak a bot jó. Nem lehet vele semmit tenni? Kibaszo. az ablakon ezt a szart.
Melyik joystick lehet a bot keménységét állítani? (- ami nem 40-100 e ft)
-
Cypresss
senior tag
Hmmm... Furcsa.
Körbenézek. Beszéljünk még PÜ-ben.
(#9760) cintula187: perszehogy
hhelikopter: Semmit nem tudsz csinálni. Egy szarv nem lenne jobb, ha ennyire zavar?
-
BigBlackDog
veterán
válasz
hhelikopter #9761 üzenetére
Ez ilyen. Nálam is egy olyan szolgált pár évig, furcsa volt utána a kisujjal irányítás. Szvsz, ha nem harcirepüléshez, hanem polgári gépekhez használsz joy-t, jobb a nagyobb kitérítő erő.
-
hhelikopter
tag
Sziasztok!
Vettem egy Logitec Extrem 3D Pro Joystick -ot, van egy nagy problémám, ami miatt az agyvérzés kerülget, remélem Ti tudtuk valamit mondani a problémámra.
A Joystick bot része tetű nehezen megy , nem tudom állítani a keménységét. Én úgy szoktam repülni, hogy szinte kisujjammal irányítom a gépet, ennél a Joystick nál viszont "hatalmas" erőt kell kifejtenem. Van valami segédprogram, vagy kód amit ha átírok akkor lehet a "keménységet" szabályozni?
Várom a válaszokat, S.O.S! Köszönöm
-
atys25
csendes tag
válasz
Cypresss #9757 üzenetére
Helló!
Megcsináltam mindent úgy,ahogy javasoltad és ugyanaz van mint előtte. Az Aerosoft Zürich Airporton ugyanúgy megakad a kép az FSDT bglmanx.dll miatt. De csak annál az egy Aerosoft scenerynél! 5 sec-ig megy,utána 5 sec-ig megakad,aztán megint megy 5 sec-ig,utána megint megakad 5 sec-ig és így tovább...
-
Cypresss
senior tag
-
atys25
csendes tag
Helló! Köszi a segítséget,kipróbáltam a Defragot,de igazából csak a PC-n gyorsított egy minimálisat,az FSX és a Zürich Airport nem lett jobb ezzel.
Viszont megvan az oka,hogy miért áll meg a kép súlyos másodpercekre a Zürich Airporton az Aerosoft Zürich sceneryvel. Összeakad az FsDreamTeam bglmanx.dat fájljával. Most töröltem azt a fájlt és kiválóan működik az Aerosoft Zürich scenery,viszont most egyik FSDT scenery sem működik,hiába másoltam vissza ugyanabba a mappába,ugyanis az Addon Managerre is hatással van. Szerintetek? Van valami okosság erre?
-
fsadam
csendes tag
-
fsadam
csendes tag
Sziasztok!
Segítséget, tanácsot kérek!
Próbáltam futtatni az ORBX illetve a Prepar 3D által készített tájat, de problémám volt, ugyanis ezt írta ki a rendszer, mikor a részleteket akartam beállítani:
FSX not found at the location pointed to by the registry or no FSX entry found is the registry.
Mi lehet a probléma?
Köszönöm előre is a segítséget!
-
Asbee
veterán
Na jövő héten váltom a 6850-et gtx 480-ra. Kíváncsi vagyok a változásra, Fsx téren.
-
atys25
csendes tag
Sziasztok!
Korábban kérdeztem,hogy vajon miért van az,hogy FSX alatt a Zürich airporton scenery nélkül is súlyos másodpercekre megakad a kép. Azóta sem tudja senki,hogy miért? Csak azon az airporton és scenery nélkül is ezt csinálja.
Másik kérdés: Miért nem tudom a Level-D 767 és a PMDG-t feltelepíteni a D meghajtóra? Odaraktam az FSX-et,mert RCH663 azt javasolta az FSX tweak cikkjében,de sajnos a Level-D 767 és a PMDG 747 nem akar ott elindulni. Előbbi panel problémára hivatkozik,utóbbi PMDGOptions.dll fájlt nem talál. Valami ötlet?
Köszi előre is a segítséget!
-
Asbee
veterán
Ezek tényleg nagyon jók. Várjuk.
-
Geryson
addikt
Urak! Mindig fordítok a német Der Spiegel újságból cikkeket, ha valami repüléssel kapcsolatos. Most a következőt találtam az A380 ismert problémájáról, hát érdekel titeket is:
04/2012 (19.03.12) Riesenflieger auf Diät – Óriásrepülő diétán
A fogyasztás csökkentése érdekében az Airbus-mérnökök az A380-nál ultrakönnyű alapanyagokat használtak fel. Most viszont hajszálrepedések jelentek meg a szárnyakon. A javítások több százmillió Euróba fognak kerülni – és sok évig fognak tartani.
A szálkás, kis mérnök bonyolult alkatrészeket rajzol egy jegyzettömbbe és jókedvűen magyarázza közben, hogy hogyan működnek ezek az alkatrészek.
Az ablakon keresztül már befúj a meleg dél franciaországi tavaszi szellő, a háttérben lévő tálalón beporosodva még ott áll az adventi készlet. De karácsony óta a skótnak már nincs egy nyugodt perce sem, nincs ideje, hogy kipakolja a tárgyalótermet.
A téli szünet közepette riasztották őt a technikusai, hogy hajszálrepedéseket találtak a szárnyakon – ráadásul nem egy akármilyen gépnél, hanem az A380-nál, a szuperjumbónál, az európai repülőgépgyártó Airbus presztízstermékénél. Ebben a pillanatban Williamsnek, az óriásrepülő programigazgatójának nyilvánvaló lett: „a szabadságnak vége.”
Azóta motiválja a mérnökeit, hogy találják meg annak az okát, ami miatt ezek a repedések előállnak és adjanak megoldást arra, hogy hogyan lehet ezeket elkerülni. De egyben az is a kérdés, hogy: ezt ki szúrta el? „Végső soron én vagyok érte a felelős”, mondja az 59 éves Williams és megtekeri a mandzsettagombát, amibe egy ló van belegravírozva.
Főnöke, Tom Enders, az Airbus-konszernanya EADS későbbi főnöke szintén tombolt: „ezt elszúrtuk”, mondta.
A legegyszerűbb az lenne, ha Tom Williamsnak a nyakába varrnák a legnagyobb felelősséget a szárnnyal kapcsolatos problémák miatt. Jó tíz éve vette át a skót annak a 900 fős csapatnak az irányítását, amelynek feladata volt a világ legnagyobb repülőgépének szárnyainak megtervezése. Ennek következtében Williams most áldozata lett annak az ökonómiai problémának, amely szerint a tervezők állandó nyomás alatt vannak tartva, lévén a vevők minél gazdaságosabb gépet szeretnének, mely az A380-nál kiemelten igaz. Hiszen az szuper-Airbusnak még nagyobbnak kell lennie, mint a 747 Jumbo-Jetnek a Boeingtől.
De hát az aerodinamikusoknak, hajtómű technikusoknak, anyagkutatóknak is határt szab a fizika. Minél nagyobb és nehezebb egy gép, annál jobban nőnek a hajtóművek és a hordozófelületek, melyek egyenes arányban növelik a fogyasztást. A másik oldalon viszont eldöntött tény volt, hogy a Megaliner 20%-al gazdaságosabb legyen az üzemeltetés területén, mint a konkurens 747-es gépe. Ezt a tervet az elejétől fogva nem igen tudták tartani – az óriásmadárnak születésétől fogva túlsúlya volt.
Ekkor kapták meg Williams és kreatív kollégái az irányelvet, hogy egy drasztikus súlycsökkentésen essen át az A380. Ennek elérése céljából fontos szárnyelemeknél is újfajta műanyagokat és extra könnyű alumíniumötvözeteket használnak fel. A későbbi következménye ennek a forradalomnak: A kapcsolódó elemeknél a belső váz és a külső héj között hajszálrepedések jelentek meg, egyesek közülük elérik a több centimétert is.
Az irodája ablakából a programigazgató rálát a toulousei gyártócsarnokok közül arra, ahol a repülőgépek végső szerelését végzik. 45-ös állomásnak hívják azt a helyszínt, ahol nehéz hidraulikus prések a majdnem 40 méter hosszú szárnyat a törzsön lévő közel 2 méteres forrasztási helyre rápréselik. A repülőgép a MSN089-es számmal érkezik ma reggel, de ahelyett, hogy felhelyeznék a szárnyakat Paul McKenzie megállítja a prést. Ez a mérnők felelős e munkafolyamatért és nem igazán érzi magát jól mostanság a bőrében. Az ő emberei tulajdonképpen ismerten anyaghibás alkotóelemeket használnak fel: „minden szárnyat, amit most összeszerelünk, ismét javítanunk kell később”, mondja McKenzie.
A magas brit bedugja a fejét a szárny alján lévő egyik lyukba és bevilágít: a fénycsóvában látszódik egy keresztmerevítő – egy a 60 közül, amelyek együttesen gondoskodnak a szárny folyamatosan fennálló aerodinamikájáról. „Pontosan ezek okozzák mostanság a gondokat”, magyarázza McKenzie.
A bordák egy újfajta kompozit-alapanyagból készülnek, többek között szénszálas alapanyag hozzáadásával. „A konkrét probléma tulajdonképpen az ide kapcsolódó kapocs”, ismerteti McKenzie. Ezek kapcsolják össze a keresztmerevítőket a külső héjjal és egy rendkívül könnyű alumíniumötvözetből vannak – amely sajnos a jelek szerint hajlandóságot mutat a szakadásra.
Azáltal, hogy ezt a hightech-alapanyagot használták fel, sikerült az Airbus-mérnököknek a repülőgép súlyát több száz kilogrammal is csökkenteni – ez egy komoly eredmény a kitűzött célok elérése érdekében. Rizikót akkor még nem láttak benne. „Ezt az alumíniumötvözetet azelőtt már ismertük és több más fajta gépen sikerrel használtuk fel”, mondja a programigazgató Williams.
De pontosan ezeknél az alumíniumból készült kapcsoknál jelentkezik most a probléma, hogy több száz fel- és leszállás után el kezd szakadni. Szerepe van ebben a valamivel nagyobb résnek a héj és a talp között. McKenzie: „itt egy kevesebb, mint egy milliméteres résről beszélünk ám.”
De a terhelés a jelek szerint túl nagy lett. Az A380 szárnyainak hihetetlen erőfeszítéseket kell kiállnia: A szárny végek a levegőben két méter magasra is elgörbülnek a szárnyhoz képest úgy, hogy a földön 1 méterrel lefelé lógnak a középponthoz képest. Ehhez jönnek még a brutális hőingadozások: „Ha a gép Dubaiban áll az betonon, akkor az anyag felmelegszik 70 fokra”, mondja Williams, „repülés közben ezzel szemben mínusz 50 fokra hűl vissza ugyan ez az alkatrész.”
Az Airbus szerint amúgy ezek a sérülések amúgy nem igazán veszélyesek, hiszen ezekből a kapcsokból 4000 darab van összesen, de mégis ki kell javítani az összes ilyen hajszálrepedt alkatrészt. És mivel sok ilyen kapocs van, sok idő is kicserélni őket. Le kell engedni az üzemanyagot, majd a mechanikusoknak be kell mászni a szárnyba a nyílásokon keresztül. „Én beférek oda a vékony vállaimmal”, mondja Williams, „de akinek szélesebb testfelépítése van, az nem is jöhet szóba ennél a munkafolyamatnál.”
Először is alá kell támasztani a szárnyakat, hogy ne legyen bennük feszültség. „Utána kivágjuk az alkatrészeket és újakat teszünk be helyettük”, magyarázza a mérnök. Hosszú távon azonban a sérült alkatrészek szimpla cseréje nem hoz megoldást, hiszen az új alkatrészeknél ismét megjelenhetnek a hajszálrepedések. A továbbra is használt ötvözet miatt ez a típusú javítás tulajdonképpen csak foltozás. Williams: „Az egész probléma még évekig fog minket foglalkoztatni.”
Az időnyomás hatalmas. A walesi Broughtonban folyamatosan gyártják a sérült szárnyakat, amelyeket McKenzie emberei Toulouseban felszerelik - és később megjavítják. Még áprilisban Williams elő akar állni egy végső megoldással.
Nagy valószínűséggel a végén egy erősebb ötvözet lesz a megoldás, amelynek először végig kell mennie az összes terhelési vizsgálaton. Az év végén fog elkezdődni az új alkatrészek beszerelése. A súlygyarapodás 90 kg lesz az A380-asoknál.
Hogy mennyibe fog kerülni a bosszantó szárnyrepedés az Airbus-konszernanya EADS számára, még nem is körvonalazható. Jelenleg a vállalat összesen 100 millió Euró pluszköltséget tervezett be a mérlegébe minden egyes 2012 végéig legyártott repülőgép javítása miatt.
Azonban ez a költség könnyen megduplázódhat, sőt megháromszorozódhat, ha ez az utazóközönség körében igen kedvelt repülőgéptípus még gyakrabban be kell, hogy guruljon szervizbe. A Quantasnál úgy vélik a technikusok, hogy a javítási folyamat 2 hét lesz, de ezt az Airbus még nem igazolta vissza. Az Emirates már be is nyújtotta kártérítési igényét a jelentkező kiesések miatt 60 millió Euróról. A konkurens Quantas bejelentette: „Quantasnak nincs terve arról, hogy az Airbustól kártérítést kérjen.” A Singapore Airlines-al jelenleg is folynak a titkos tárgyalások a kártérítés ügyében, de erről az Airbus nem nyilatkozik.
A programigazgató Williams tipikus gyermekbetegségeknek tartja a hajszálrepedéseket, amelyeken minden új gépnek át kell esnie: „Ezeken át kell esni, ezzel a Boeing is küzd.”
De az A380, az új gépgeneráció képviselője, az elejétől fogva kiemelt figyelemmel volt kisérve: egyáltalán megéri a gigantománia? „Ne zavard az ellenséged, ha hibát követ el”, gyalázkodott a híres Boeing-menedzser Harry Stonecipher, amikor az Airbus eldöntötte az A380 gyártását.
A Boeing egészen biztos abban, hogy a jövő inkább a valamivel kisebb kapacitású hosszú hatótávolságú gépekről szól nagyjából 300 fővel, mint inkább az óriásrepülőkről 600 fővel, hiszen a célközönség nem nagy csomópontokhoz akar repülni – mint pl. London –, hanem közvetlenül a célállomáshoz szeretne eljutni.
Valóban, állhatna jobban is az A380. A rossz hírek először is az óriásrepülő kábelezésének problémájával indultak. 2010 végén szétrobbant egy hajtómű egy Quantas-Airbusnál Szingapúrban: a szétrepült törmelék nem csak a szárnyat lyukasztotta át. Sokkolt szerelők később a faroknál is találtak sérüléseket, így kiderült, hogy csak a szerencsének köszönhető, hogy nem hatolt át a törzsön is egy törmelék, mint kés a vajban.
A majdnem lezuhanást követően a megarepülő esetében most meg a hajszálrepedés okoz újabb gondot. A cég gazdasági sikerében az A380 egyenlőre semmilyen módon nem veszi ki a részét. Az elején úgy tartották, hogy az Airbusnak 250 gépet kell eladnia, hogy kinullázódjon az addigi befektetés. Később ezt a számot megduplázták.
Most már az Airbus-menedzserek nem is beszélnek minimum eladásról – jó ok miatt: A repülésben jártas személyek saccolása alapján a cégnek legalább 600 gépet kell eladnia, hogy nyereséget érjen el a világ legnagyobb repülőgépe esetén. Hát ettől a célkitűzéstől az Airbus bizony elég messze van az eddigi, összesen 253 gép megrendelésével.
A további megrendelések tekintetében is vannak gyengeségek: bár az Airbus számtalan kisebb gépet ad el, mint pl. az új A320neo esetében is, de a hosszú hatótávolságú gépek eladásában vannak gondok. Az A380-ból meg mindösszesen csak 19-et rendeltek meg a tavalyi évben.
Az Airbus-számításokkal szemben a legfontosabb repüléssel kapcsolatos szingapúri vásáron februárban egyetlen egy új gép megrendelése nem történt meg. Ezzel szemben nagy légitársaságok inkább a Boeingnél adnak le rendeléseket – többek között B777-re, a hosszú hatótávolságú gépek közötti jelenlegi elsődleges kedvencre.
Az Airbus-menedzserek azzal vigasztalják magukat, hogy jelenleg igen gyengék az eladások a 747 esetében is a Boeing háza táján, de úgy tűnik, hogy a konkurens tanult a jelenlegi helyzetből és bejelentette, hogy a két hajtóműves 777-est nyújtja meg még jobban. Ebbe a géptípusba nagyjából 400 fő fog elférni, nagyjából annyi, mint egy 747-esbe.
Az Airbusnak nincs ehhez hasonló repülőgépe a kínálatban, ezért elkezdte hosszú hatótávolságú gépként az A350-t tervezni, de ennek a típusnak az elkészülése a legjobb helyzetben is 2014 lesz.
A verseny a kilóval megy tovább és ezzel továbbra is fennáll a nézeteltérés a két mérnöki kultúra között: súlyt csökkenteni és még több high-tech alapanyagot felhasználni? Vagy a bevált módszereket felhasználni és ezzel elkerülni az olyan kellemetlen meglepetéseket, mint amilyenek most jelentkeztek az A380 esetében?
A programigazgató Williams figyelmeztet, hogy túl elhamarkodottan ítélkezzünk a jelentkező problémák miatt: „ha soha nem kockáztattuk volna meg, hogy új utakat járjunk, akkor még mindig fából és szövetből lennének a repülőgépek.” -
atys25
csendes tag
Sziasztok!
Nekem van egy olyan problémám,hogy amikor betöltöm a Zürich Airportot,mindig megakad a kép a Zürich Airporton súlyos másodpercekre,aztán pár másodpercig mozog a kép,aztán megint megakad súlyos másodpercekre és így tovább... Scenery nélkül is ezt csinálja és nem értem miért. De csakis kizárólag a Zürich Airporton. Nem tudja valaki,hogy miért?
-
Đusty
addikt
Segítség!
Nekem ugyanolyan a gépek festése mint amilyet haky linkelt:
csak nekem nem segített sem az nvidia driver sem az FSX beállítás.
Szóval a csíkok olyan recések mint egy favágófűrész fogai.
Mindez bekapcsolt max képsimítással fsx-ben és driverben egyaránt.
Mit tegyek? -
hhelikopter
tag
Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni. A problémám az, hogy bekalibrálom a játékvezérlőt amivel minden ok, majd másnap mikor indítom a szimulátort semmi látszata, újra kezdhetem az egészet előröl.
A kérdés az, hogy létezik valami segédprogram amivel normálisan bekalibrálhatóm a játékvezérlőt, és megtartja a beállításokat?
Köszönöm
-
ádika86
aktív tag
ez is lehet a ccc beállítások miatt?
plusz autogenek jelennek meg, ahogy közeledem feléjük... idegesítő.
videóköszi
-
Korcsii
őstag
Ez kérlek szépen Venice X a szép Bell helikopterrel. Nem ismerted fel?
Amúgy ja, 512MB VRAM nem hűdesok, de na. Amúgy egyelőre az jött ki, hogy fps-ben kb ugyan annyi az FSX on, CCC alk. mint az FSX off CCC on. Edge-detect-et használtam, arról azt olvastam, hogy nem terheli annyira a VRAM-ot. Egyébként GPU-Z-ben a memóra kihasználtság alulról súrolta az 500MB-t, a GPU kihasználtság 70% körül volt. CPU persze izzott ahogy kell (reinstall óta nincsenek olyan beszakadások sem a kihasználtságban, szinte végig 100% mind a 4 mag).
-
Cypresss
senior tag
válasz
Korcsii #9708 üzenetére
Menüből lehet kikapcsolni az FO és a Kapitány kijelzőit (attól függ melyik oldalon repülsz), de ki lehet venni a yokeon található checklistet is, stb.
Még az AS2012 textúráin kell kicsit finomítanom (nagyon sokféle van), de összességében minden hasít. Na persze, ha a P3D csak egy kicsit is jobban lesz optimalizálva, nem biztos, hogy nem csábulok el...
De a tesztek miatt az FSX-et akkor is megtartom.
Cintula: Köszönöm!
-
Korcsii
őstag
-
Cypresss
senior tag
Nem vágtam és nem nyúltam a hangokhoz sem (a kamerát se állítottam be rendesen), szóval tök nyers. De annyira tetszett, hogy gondoltam megosztom veletek.
-
Cypresss
senior tag
Úgy tudom, hogy - ha FSX-et használsz - akkor majdnem mindennel együtt működik.
FS9-nél már nem ennyire rózsás a helyzet, mert rettentő nagy varázslatok árán lehet csak működésre bírni.(#9705) haky: megy már PMDG-vel is, csak kell hozzá a legújabb FSUIPC, amiben benne vannak az NGX-es offsetek is (és az SDK sem árt).
-
RCH663
aktív tag
Hogy mi megy mivel, és hogyan ez sok ismeretlenes dolog. Általában tudod makrózni (bill kombinációk beállítása a joy gombjai alá) és a leírásban megadott bill kombókat felprogramozod. Az is kérdés hogy az addon FSUIPC alatt készült (pmdg pl) vagy Sim Connect alatt. (kommunikációs protokolok az FS-hez) mert ezek nem benne futnak az FS-ben hanem saját program moduljuk van futásra, ami csak kommunikál az FS-el. Ebben az esetben utánna kell olvasni a dolgoknak. A Simconnect alapból támogatva van pl a saitek részéről, az FSUIPC meg működik stabilan, ha be tudod állítani.
A gond az, hogy az addon gyártók saját változókkal írják meg a repülőgépet (azon adatok paraméterek amik leírják a gép működését) és azt nem teszik közzé, mert az húú mekkora titok, hogy én 0f3b értéken kapcsolom a robot pilótát ki-be a kis modulomba, és dafke sem használom a gyári default 02f8 értéket. Viszont a controlerek alapból a gyári értéken akarnak driver szerint robotot kapcsolni, te meg őrjöngsz hogy nem megy 30-100K-ért vett cucc. A pmdg is ezt csinálta sokáig, ma már lehet tudni ezeket, mert a userek vissza fejtették, és írtak rá drivert.
A Level-D minden adatot közzétesz, és mindere van beállítója, az Eagle-Soft meg kérésre, hogy ugyan oldjátok már meg hogy ne csak egérrel tudjak valamit kapcsolni, annyit válaszol hogy nem támogatott, és nem is fogjuk, és kb bekaphatod, már úgy is fizettél, köszi, mit akarsz még?
Szóval nem egyszerű a dolog. Írd le mit szeretnél mivel össze hozni, a dolgok jelentős részében szerintem meg tudom mondani hogy mi mivel dolgozik, vagy nem.
-
wolruf
őstag
Arra valakinek infója, hogy a Saitek Pro Fligh Multi-, Switch- és a Radio panel megy-e rendesen az iFly-al és a PMDG-vel? Vettem egy CLS Legacy Jet-et, azzal nem megy. Mielőtt megvenném valamelyik nagy dögöt, jó lenne tudni, mire számítsak. Az F-lite gépekkel megy (A318, 757 Freemium), ezért kérdem
Köszi
Új hozzászólás Aktív témák
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Gitáros topic
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Dacia topic
- Már be is futott a Galaxy A17 5G
- Gyúrósok ide!
- sziku69: Szólánc.
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- További aktív témák...
- ASUS Z97-AR - i5 4670 - 8GB DDR3 - 120GB SSD - 500GB HDD
- AAM számla - Mini PC / SFF / MT / TWR - Brand gépek - HP / DELL / Lenovo - több db, 1 év garancia
- Garanciális Gamer Számítógép, PC (GTX 1070 8GB, I7-7700, 16GB RAM, SDD) Beszámítás Posta ok (32)
- iPhone 11 128GB fekete, gyárilag független, újszerű karcmentes állapot, 87% akku, legjobb ár!
- iPhone 12 128GB FEHÉR, gyárilag független, újszerű karcmentes állapot, 94% akku, doboz, legjobb ár!
- DELL Precision 7730 i5-8400H Quadro P3200 16GB 512GB FHD 17 1 év garancia
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
- Kaspersky, BitDefender, Avast és egyéb vírusírtó licencek a legolcsóbban, egyenesen a gyártóktól!
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G7 - i5-10G I 16GB I 256GB SSD I HDMI I 14" FHD Touch I Cam I W11 I Gari!
- AKCIÓ! Intel Core i7 7700K 4 mag 8 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest