Új hozzászólás Aktív témák

  • Korcsii

    őstag

    válasz uRSul #9783 üzenetére

    Navigraph-tól lehet szerezni friss AIRAC-okat (főleg) a fizetős gépekhez. Ezeket (kb) havonta frissítik, mindig a valós változásokhoz igazodva - mondjuk ennek a hátulütője, hogy a bezárt reptereket (pl VHHX) már nem tartalmazza, sőt, ha kézzel hozzá is adod, azt minden frissítés után újra meg kell tenned.

    Legtöbb reptéren (nagyobbakon mindenképp) van ATIS (FS-ben is van beépített, illetve online is szoktak ATIS-t üzemeltetni, főleg ha van az adott légtérben irányító). Ebben bemondják a használt futópályát, illetve az időjárási adatokat. (Ha nincs se ATC, se ATIS, akkor értelem szerűen választjuk a szembeszelesebb/hosszabb/etc futópályát). No persze ettől még lehet, hogy több STAR is indul az utolsó waypoint-ból a használt pályához (pl LHBP rwy13R, ANEXA 1 R/J). No meg van, hogy nem is az utolsó waypoint nevével kezdődik a STAR neve. Ilyenkor jöhet jól a chart, vagy ha más nincs, hát egyesével végigpróbálás Plan nézetben, és amelyik jó, azt repülni - na ez a nem szép megoldás. De nem tudom, hogy van-e akkora STAR (na jó, USA-ban amekkorák vannak, biztos akad), ahol az utolsó waypoint-ból nem éred el az APP-ot, hogy segítséget kérj - de akkor meg ott az ACC. Bár az is igaz, hogy általában már az előtt el kell kezdeni a süllyedést, és a T/D pont helye, illetve a süllyedés mértéke is függ a STAR hosszától. Hmm... valahogy csak letalálsz!

    40 perces STAR meg simán lehet - papíron még talán Ferihegyen is, bár más kérdés, hogy az irányítók szoktak adni rövidített útvonalakat, ha nincs nagy forgalom ÉS megfelelő magasságig tudtak süllyeszteni addigra. (Alapból ugye a STAR tartalmaz általában magasságbeli illetve sebesség megkötéseket, de persze végső soron az egész az ATC múlik).

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés