Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- GoodSpeed: Ma a Samsung Galaxy S24 FE-re is megérkezett az Android 15-ön alapuló One UI 7.0
- vrob: Az utolsó DOS játékok 1996 - 1997-ben, egy korszak lezárul
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
-
LOGOUT
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cxgrav
aktív tag
Úgy tűnik megoldódott az e46-unk lustasága.
Vettem egy BMW Scannert és gyönyörűen kidobta, hogy DDE hiba van (eeprom and configuration).
Nem tudja kiolvasni az alvázszámot és a km óra állást a scannert, valamint az előbb írt hibát dobja.
Ezek alapján valaki szétk**ta a motorvezérlőt és beállt vészüzembe/default értékre.
Gurult az autó, csak épp keine power.
Elvittem egy sráchoz, aki véleményem szerint csak resetelte a motorvezérlőt, nem írta újra, de most már nem dob hibát és menni is akar, jobban reagál gázadásra.
Most már csak ablaktörlőszerkezet, első futómű lengőkar szilent csere van hátra és szinte fullon felújítva a kocsi kb 600k-bólScanner jópofa, mert mindenféle extrákat be tudok kapcsolni, kár hogy nem tudja alapból az USA style-t ez az e46.
Az e39-em viszont tudja, csak pre-face lámpák meg hülyén néznek ki USA style-al, sajnos ezért vennem kell face lámpákatNa mind1.
-
BeZol
őstag
Én most láttam fehér E92-est. Facelift előtti, egyik féklámpa nem ég, első lámpa fehér karikásítva, de olyan halvány, hogy kb. látni alig lehetett, tetőn karbonfólia (ami érezhetően mintha felvastagította volna a tetőt, nem volt szép annyira, mintha túl vastag lett volna a fólia), elől m-paketszerű kötény, na az rendben volt, hátul viszont m-paket nélküli hátsó, ám úgy nézett ki a dolog mintha 35i/35d lenne, de a csövek vékonyabbak voltak, és a kipufogók körül a lökösben fekete gumiszerű cucc volt 3 ujjnyi vastagon.
Na ez a kocsi gusztustalanabb volt, mint a múltkori kamu E92 M3-as (annak a motorházteteje hiába volt lecsukva, kb. 2--3 ujjam is befért volna).
Azt hiszem egyre több ilyen jön majd mostanság velem szembe -
maajsz
senior tag
válasz
brickm #30494 üzenetére
"Semmivel se cikibb egy karbantartott szép e46 mint akármelyik másik autó. SŐT! "
Pontosan erre utaltam én is, ha megnézed. De amikor látom, hogy szerencsétlen bimmer agyig le van lakva, de neki bmw-je van akkor is, amikor se pénze, se affinitása hozzá az véleményem szerint ciki. Igen más hasonló merci, audi esetében is így van, de annyi pénzből egy suzukit azért jobb állapotban lehet tartani. Persze van aki azt is lelakja, abba ne menjünk most bele.
Ahogy látom H.Ezredes kommentjeit, sokan a jóval drágábbakat is gányolják, ami megint ciki (szerintem), mert pénz van megvenni, de tisztességes helyre vinni javítani már nincs.. Persze egy suzukit vagy opelt minden 2. szerelő megcsinál csukott szemmel normálisan, azért prémium kategóriában ez nem igazán igaz. Az is érthető, hogy érdekel az autó és minden hibáját szeretnéd ismerni, ez jól is van én is így lennék vele, de ott vannak a "tettemmá fel turbót" meg "hegesztettemmá difit" henkeljancsik aki általában gányolnak és ráadásul állítják hogy végletekig értik az autót és ha valami mégis sz@r lesz valami másra fogják. Na nálam ez kör meríti ki a ciki fogalmát. -
GrooveHero
addikt
Vótmá?
-
brickm
őstag
válasz
maajsz #30477 üzenetére
Énis mindennapi használatra tartom az e46-ot, csak azért meg nem veszek suzukit mert az fele ennyit fogyaszt. A sufnituning-gányolás nyilván randa...de hondán,opelen,mercin is csúnya. Mindenen... E90et meg azért nem látsz így gányolva,mert azt nem adnak 500ért.
Semmivel se cikibb egy karbantartott szép e46 mint akármelyik másik autó. SŐT! Számomra rettenetesen szép egy e46. Nyilván nem egy lelakott..de a lelakott ütött vert amg s merci is pocsék.
A kora meg....külön vicc ezen rugózni,hisz emberek költenek vagyonokat csak azért,hogy régi autójuk legyen.A home szervizelés meg egy dolog. Én pl élvezem feltárni a hibát,meg magam/baráti társasággal megoldani. Más kérdés, ha valamivel nem boldogulok hozzáértőhöz fordulok...nem pedig "ojoleszazugyis..."
-
H.Ezredes
őstag
válasz
STC Speed #30478 üzenetére
írj privátba.
Az E60 és az illatos úti "csoda" BMW "mesterek" esete. Nem bírom már magamba tartani,hogy mindig csak szar kocsik kerülnek át hozzánk onnan.... Hangja volt a motornak úgy került hozzánk végső körön a kocsi. Kicserélték a klímakompresszort nem múlt el... Kicserélték a szervópumpát nem múlt el. Kicserélték a generátor szabadonfutó részét nem múlt el... szíjat is persze... 3x cseréltek olajat is mert az ügyfél elmondása alapján olajnyomás probléma is volt de már ez nem áll fönt!!!!! ???? WTF?
Jár a motor de hülye hangja van mondom olajszűrő ház környékéről jön... Odarakom a fülem és hallom,hogy valami iszonyat hang van.... Olajpumpánál valami nagy tré van.... Nem volt más hátra ma le kellett venni a kartert és mit láttam ??? Szépen a szívócsőben az okosan szépen kicserélt szelepfedél tömítéskor eltávolított pasztát belekotorták a motorba... ( jóvan az úgy.....
) Ami természetesen alul össze is gyűlt és szépen eltömítette a szűrőt és erre jött még rá a szokásos szétmállós széttörős láncvezető darabok... Tényleg olyan olaj volt benne mint a víz.... Azzal még valahogyan valamennyi olajnyomás volt de siralmas a kocsi állapota és ez is.... Úgy,hogy komplett vezérlés csere olajpumpa ellenőriz stb stb.... Nem csodálom,hogy szerencsétlen pumpa alig bírt szállítani... Azt sem értem ezt,hogy nem sikerült megállapítani. De már nem is csodálkozom... Olyan dolgok vannak ott,hogy úúúúrrrrr issten
És mindenki követ el hibát/követhet el de ezek nagyon meleg dolgok
(#30484) ADAM1337
Bírják azért nem kell beszarni...
(#30487) Stauffenberg
Egy jó 20D-vel is ki lehet menni a világból de egy 6 henger benzines M54 megbízhatóbb ez egyértelmű. Én 25i v 30i-t néznék de a 20D-től sem zárkóznék el.
(#30468) BeZol
Saját tapasztalatom szerint 35D-t választom és nem kell a 20D.... Jól megy egy chip-es 20D lehet vele haladni. De egy chipes 30-30D mellet nem tud labdába rúgni ugyan azon karosszériában... Pl E90. A járáskultúra a rugalmasság minden a 6 hengeres mellett szól. Valamivel drágább a fenntartása de véleményem szerint egy chip-es 35D-nek nincs párja. A BMW legjobb / legmegbízhatóbb dízel motorja. Abszolút ezt mutatják a szervizes tapasztaltok. És menet dinamikában is természetesen a legjobb... 280-nál se hervad le.... Ill a hajtáslánc is bírja !! És ez sokat számít....
-
Classius
aktív tag
válasz
CharlieDrop #30483 üzenetére
Tempomat is rajta van igen illetve megy is rendesen. Egyedül az idegesít hogy annak a két gombnak (R/T és a kihangosító) semmi funkciója így, hogy nincs bluethoothom. Későbbiekben próbálok beleszerezni bluethooth rendszert és azzal összeköttetni, viszont mivel én annyit értek a kocsikhoz mint az űrutazáshoz, így először egy jó szakembert kellene találnom...
-
-v-
addikt
válasz
Stauffenberg #30487 üzenetére
Öregnek öreg
Cserébe még a 320i is hat henger
meg a vezetési élmény egyre kevésbé számít manapság.
Szerintem nem véletlen, hogy a szép állapotú, nagy 6 hengeres benzinesek ára már csak fölfele megy a németeknél. -
zsolt1225
aktív tag
válasz
Stauffenberg #30487 üzenetére
Nekem pl a sedan és touring E90 hátulja nem tetszik egyáltalán, viszont a coupe már igen, abból azt szívesen elfogadnám
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
H.Ezredes #30474 üzenetére
Első körben az E46 Touring tetszene, de ebből meg leginkább csak dízel van, ami lehet nem hálálná meg a rövid városi utakat (nagyobb távok megtétele jó ha havi egyszer becsúszna). Szóval a Sedan is szóba jöhet.
A 320i csak onnan jött, hogy több helyen is olvastam, hogy ezzel van a legkevesebb probléma. Nekem nem annyira az erő számítana, inkább az, hogy fenntartási költségben milyen vonzata van a dolognak.
E90 meg csak elméleti síkon merült fel (nem akarom elkiabálni, szóval még nem írom le, hogy miért). Egy dolog a vételára egy rendesen tartott példánynak, meg egy másik, hogy utána mennyire szervizigényes, mennyivel kerülnek többe az alkatrészek, stb.
(#30472) htomi85: Én semmi cikit nem látok az E46-ban. Ide járunk futni a Római-partra, látni errefelé jó pár kitűnően fenntartott, gyári állapotú példányt. Nem a rozsda marta, lemattult fényezésű, kamu angel eye-os, ültetett, rá nem illő alufelnis boyracer verdák. De tény, hogy én sem azért vennék első körben E46-ot, mert jobban tetszik az E90-nél. Öregnek öreg, de bármi tud jól mutatni, amit rendesen gondoznak.
-
-
maajsz
senior tag
válasz
brickm #30476 üzenetére
Nézőpont kérdése. Egy Suzuki vagy Kia ésszerű gondolkodásra utal mindennapi használatra. E46 és E46 között óriási különbségek vannak. Hamar észrevenni a wannabe boyracert meg a fanatikus bimmer tulajt és az előbbi a lelakott, suffni szerelő "én otthon szerelem mer qwára értek hozzá meg amúgy is mindenhez" inkább vérciki mint akármilyen Suzuki
-
Classius
aktív tag
válasz
Spancer RE #30471 üzenetére
-
H.Ezredes
őstag
válasz
Stauffenberg #30467 üzenetére
Én 25i-t v 30i-t vennék. De nem is mondtad,hogy milyen kivitelt keresel.... Nem tudom,hogy mennyit szánnál kényelmesen a vásárlásra és + mellé még tartalékba vásárlás után amit ráköltenél ( ha bármi történik ) Csak benzin v dízel is ? E90-ből egy normális és jól felszerelt ( számomra elfogadható felszerelés Pl navi bőr ülésfűtés xenon stb..) jól karbantartott gép azért kb 1,5-2x annyi mint egy E46.....
-
htomi85
tag
válasz
Stauffenberg #30467 üzenetére
Leforditom.
Az e46 öreg, ezért ciki.
Amivel egyet is értek.
A legfiatalabb is több, mint 10 éves. -
Classius
aktív tag
Sziasztok! Lehet bugyuta kérdés... elore is Elnézést. Képen ugyanaz a kormány van, mint ami nekem is van a kocsiban, ott a bal oldalon a kihangosito, meg az rt gomb. Ezeket Hogy tudom igénybe venni? A kocsiban nemtudom van bluethooth, ha igen ezt hogy tudom kideriteni? A kocsi egy 2004 es e46 bmw 316i.
-
CharlieDrop
veterán
válasz
Stauffenberg #30467 üzenetére
hehe,
20i?Hááát, ha M52, vagy facelift előtti, akkor még lehet, de az M54B22 igencsak olajfalós
-
BeZol
őstag
válasz
ADAM1337 #30464 üzenetére
Igen, csak hát ha chipelésről van szó, akkor a mostani motorokra az alábbiakat találni:
530d: 258ps 560nm --> 316ps (+22,4%) 689nm (+23%)
535d: 313ps 630nm --> 381ps (+21,7%) 768nm (+21,9%)
M550d: 381ps 740nm --> 471ps (+23,6%) 891nm (+20,4%)
Ezek a legextrémebbek amiket találtam, és pl. az M550d-re 430-440 lóerőnél többet nem szoktak adni 870nm mellett. Mivel emlékeimben az élt, hogy ennél nincs nagyon tovább, ezért merült fel bennem, hogy biztos nem tudnák rendesen hűteni a motort, vagy már csak szimplán szerkezetileg nem bírná valami a motorban, vagy akár az automata váltó az, ami lehalna ettől, ezért gondoltam azt, hogy akkor ez a max ami van, és most erre itt a 4 turbo
Hát nem tudom, ez már nagyon kihegyezett egy eszköz lehet, ha már az m550d is az volt (aztán lehet a 3 turbós motort váltja a 4 turbós a végén).
Hát ezek a motorok ugye autópályázásra vannak kitalálva, és saját tapasztalatból tudom, hogy egy 20d motor is elég a pályára, mert pl. legutóbb sem tudtam otthagyni egy x1-es bmw-st, hiszen hiába mentem akár 220 felett is (míg ő szerintem max 180nal ment végig), ha folyton beért a forgalom miatt. Azt is megemlíteném, hogy ugyan nekem 200-300kg-mal nehezebb a kocsim, mint egy 320d, de mikor letérnek előlem és lehet nyomni neki 90-110-130ról, akkor 180ig gyorsulva 2 kocsinyi távolságnál jobban nem szoktam otthagyni a 20d-ket, ami kb. semmi. Az már más tészta, hogy mire 220at mutat az óra, már 2 kamionnyi hosszra vannak
A 335i ellen pedig hasonló a séma, ott 220ig távolodnak el 1 kocsival, és mire 250nel megyek, ők járnak 2 kamionnyi hosszal előttem.
Szerintem is elég a 30d (szebb hang, de azért a +2 hengert etetni is kell), egy 35d-t azért nem vetnék meg, de ha azt nézem, hogy mik a tapasztalatok, akkor tök felesleges az is, meg a 30d is, ami ezek felett van, az meg egyértelmű túlzás.
180 felett eleve alig lehet menni, kb. eddig együtt megy a 20d-vel minden, a 30d-t a 35d 220tól hagyná ott számottevően, szóval a 35d-t az m550d talán 240-250től hagyná le (hoppá 250es limit ha van), de addig biztos nem lenne nagyobb a távolság 2 kocsihossznál, ami lófütyi. Ennek így annyi értelme van, mint egy M5-ösnek, csak nem kell gyakran tankolni -
Stauffenberg
nagyúr
válasz
H.Ezredes #30460 üzenetére
Látom szerviz tapasztalatok miatt leginkább téged kell kérdezni.
E46 esetén ha benzinesben gondolkozom, akkor valóban a 20i a legkevésbé problémás? Ezt több helyen is olvastam, de jobb lenne ha ezt szaki is megerősítené.
Amúgy E90 tapasztalatokat is szívesen vennék. A barátnőm ma csúnyán beszólt, hogy "szép az E46, de az E90 sokkal jobb".
Mellesleg közös kasszából menne az autóvásárlás, én nem vagyok semmi jónak az elrontója.
-
MPowerPH
félisten
válasz
crissprivat #30465 üzenetére
Mondjuk ez sem igaz... Mert mig a sima 30D -ben a sokkal kenyesebb es elromlosabb valtozo geos turbo dolgozik, addig azokban, amikben 2-3db turbo van, csak sima csigakat kaptak, amik sokkal strapabirobbak, olcsobbak, es olcsobb a felujitasuk is.
A vege ennek ugyis az lesz, hogy minden henger kulon kis apro feltoltot kap majd. Akkor nem kell valtozo geometria, es a turbolyuk fogalma is vegleg tovaszall.
-
crissprivat
senior tag
A sima 30-as dízelnél nem kell erösebb vagy jobb. A többi már csak felesleges bonyolítás a motron,ami ha romlik,tetemes lesz a kár.
-
BeZol
őstag
Kérdés: Mi értelme 4db turbonak?
A 3 turbóshoz képest minimálisan hoz csak több lóerőt és nyomatékot, és ha chipelés-ről van szó, akkor már a 3turbósból sem lehetett már arányaiban sokat kihozni, gondolom volt vmi nyomósabb oka annak is, így tényleg nem értem minek most 4db a 3literes blokkra. -
H.Ezredes
őstag
válasz
Fecdzo #30454 üzenetére
Ennyire azért nem kell megijedni. Egy rendszeresen karbantartott gépre csak vigyázni kell. természetesen adódhatnak problémák de azért nem kell ennyire tartani. El kell hozni vásárlás előtt át kell nézni és azért a nagyságrendet meg lehet mondani,hogy mit kell cserélni mit a közeljövőben meg úgy általánosan.
(#30457) KaiotEch
1400Km 0,5L se kevés... Mennyi km van a tiedben egyébként. Olajfolyás nincs ?? ( Valószínűleg az olajlehúzó gyűrű is le van kokszolódva ) de szerintem más probléma is lesz ott amitől ennyire folyik...
Alsó tömítés alatt mit értesz ?
-
Cxgrav
aktív tag
válasz
Jakab66[hun] #30449 üzenetére
A víz tud vicces dolgokat produkálni az tény...
-
MPeter87
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
- LG 65C3 - 65" OLED evo - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox!
- Bomba ár! Dell Latitude 5320 - i5-1145G7 I 16GB I 256SSD I HDMI I 13,3" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- LG 32SQ700S-W - 32" VA Smart - 3840x2160 4K UHD - 62Hz 5ms - WebOS - Wifi + BT - USB-C - Hangszórók
- AKCIÓ! Intel Core i5 4690K 4 mag 4 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- LG 27GR93U-B - 27" IPS - UHD 4K - 144Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDR 400
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest