Az a gond, hogy ez csak egy érték, ami talán 5 évvel ezelőtt alkalmas is volt a valós viszonyok mérésére. Manapság ott van manipulálva, ahol csak lehet, és egy csomó fontos paraméterről semmiféle visszajelzést nem ad.
Mondok egy példát... BF4. A Mantle és DX11 között érzésre akkora különbség volt a Mantle javára (kb. egy évvel ezelőtti állapot, mikor próbáltam), mintha nem is ugyanazzal a játékkal játszottam volna, miközben az FPS durván ugyanannyi volt... Nemhogy kimérve nem lett ilyesmi senki által, de még sokan olyanok sem hiszik, akik próbálták.
Tudnék mondani erre alkalmas tesztelési módszereket, 1000 FPS kamera, +speckó moddolt egér és jóadag szakértelem, de a mai futószalag-világban kinek van erre ideje meg pénze? Szóval NEM készülnek ilyen tesztek, amiből tényleg HITELT ÉRDEMLŐEN kiderülnének az erőviszonyok.
Bár még így is fennmaradna a kérdés, hogy mi van az olyan játékokkal, amik máshogy terhelnek adott pályarészeken, és mi van akkor, ha azon a részen vana teszt, ami éppen a másiknak kedvez, vagy akkor, ha azon ami a másiknak? Egyáltalán hogy mérjük ki, melyik hol van? 1000FPS-es kamerával átnézni egy mondjuk 20 órás végigjátszást se kis meló lenne 2-10db kártyával...
A kamerával a képminőség is pontosan összehasonlítható lenne, amit mint "mérést" régóta hiányolok a mai tesztekből.
[ Szerkesztve ]