Hirdetés
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- vrob: Az utolsó DOS játékok 1996 - 1997-ben, egy korszak lezárul
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- gerner1
- sziku69: Szólánc.
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
-
LOGOUT
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
balazs1956 #10549 üzenetére
-
No.01
addikt
válasz
balazs1956 #10547 üzenetére
Gyanítom ez nem riasztó volt és 2032-es
-
gorgo
őstag
Ma azért jól megszivatott a kocsi. Key not found üzenet, miközben a kulcs a zsebemben volt. Sípol, stb. Na mondom még jó hogy ezt nem az autópályán csinálta meg egy pihenőhelyen! Előtte nem jelezte hogy low battery... Sztem még nem volt lemerülve, mert ha az ajtónyitó gombot nyomtam, led világított, persze kocsi nem reagált semmit.
Mindegy, mondom elemcsere! Régi elemet alig bírtam kipiszkálni, olyannyira, hogy beletörtem egy varrótűt is.. Elég elcseszett egy szerkezet... Tartalék elemet beteszem, semmi! Mondjuk nem volt új, lehet lemerült. Kértem ismerőstől egy vadi új elemet, betettem.
Új elemmel elindul végre, hazafelé megállok tankolni. Kocsi ismételten sem érzékeli a kulcsot!
Aztán kihúztam az usb töltőt, amiben 2 eszköz is be volt dugva. Szerencsére beugrott, hogy ezeknek az usbs szaroknak gyengébb minőségű kábellel van rendesen zaja, mkndom hátha az zavar be. Mondjuk ennek ellent mond, hogy amikor ki volt kapcsolva az autó, akkor ugye nem ment áram a kábelekben. Szóval elég idegesítő / para az egész!
Másnak volt hasonló tapasztalata? Magyarázat? -
AXisBOLD
addikt
válasz
rob210 #10525 üzenetére
magától megszűnt a probléma, egy független japán autókkal foglalkozó szerelőt is megkérdeztem. Hülyén hangzik, de be kellett tanulnia a rendszernek, mivel a saru levétele miatt alaphelyzetbe állt, be kellett koszolódnia - azt hiszem - az üresjárati szabályozó szelepnek.
#10526No.01: ahogy akkor is írtam, én csak találgatni tudok, mivel nem vagyok autószerelő és nem is értek az autókhoz, a szerelőmben azért bízok, ördöglakatot eddig még nem tett az autóra, de nem kifejezetten Toyotára specializálódott ez tény.
Ha a találgatások miatt keletkező rengeteg fejfájással állítom szembe, teljesen racionálisnak tartom átutazni az országot, ha valóban egy patika szervit és tökéletes szakértelem fogad.
Így a kérdés, azért egy backupnak, Gy-M-S megyében tud valaki Toyota szakértőt? Pm-ben is jöhet.
thx
-
válasz
T0mBd1gg3R #10537 üzenetére
Szia!
Trafó csere volt? -
KTTech
veterán
válasz
T0mBd1gg3R #10539 üzenetére
ECU már a 80-as években is volt... az OBD2 pedig 1996-tól volt kötelező (konkrétan egy 1984-es Pontiac Firebird 5000ccm, automata váltós verzió ECU-jával szórakoztam elég sokat, mire hajlandó volt működni, és ez már egy fejlettebb verzió volt).
-
rob210
nagyúr
válasz
T0mBd1gg3R #10539 üzenetére
van a műszerfal alatt
-
-
rob210
nagyúr
válasz
T0mBd1gg3R #10537 üzenetére
diagot javasolnám, nem a kábelek lehúzogatását
-
Sziasztok! E11 Corolla 2001 1.6 vvt esetén mi okozhatja, hogy bemelegedve nem megy az 1-es henger? Hidegen jó, injektorokrol lehuzva a kábelt az 1-es esetén nincs változás, tehát az nem megy, injektorokat megcserélve nincs változás, uj gyertyák sem okoztak változást. Kompressziómérés holnap, nincs más ötlet.
-
balazs1956
senior tag
Köszönöm a megerősítést!
Metál lett a vége, tartóssági, tisztíthatósági, és persze esztétikai szempontok miatt is!
A rablásgátló/riasztó típusán még vacilálok.
Bár itt az egyik hozzászóló lebeszélt egy hagyományos váltózárról, hogy annak 2021-ben már nincsen létjogosultsága, azért én még futnék pár kört ez ügyben, illetve szívesen meghallgatnám a Ti véleményeteket is.
Úgy érzem egy nem vérprofi, hanem csak egy alkalmi tolvajt talán elriaszt egy szemmel jól látható eszköz.
Persze lehet hogy ez parasztvakítás, de eddig mindegyik kocsimban volt, és legalább a lelkemet megnyugtatta.
Igaz arra is volt példa, hogy a kocsim másik oldalán takarásban állva, szóltak, hogy egy ügyeske éppen most szállt be az autómba, úgy hogy másfél méterre álltam tőle, és a kocsi zárva volt.
Kiderült, hogy egy dugóhúzó szerű szerkezettel előbb kinyitja a zárat, mint én a gyári kulccsal.
Szóval szeretnék még tanácsokat hozzászólásokat kapni Tőletek, és előre is megköszönni azokat. -
bszg@
tag
válasz
balazs1956 #10533 üzenetére
Két éves alap fehér Auris alapján válaszolok, rendkívül nehezen takarítható. Szerintem eszközökre és vegyszerekre már elköltöttem a metál felárát.
Más. Örülök, hogy javasoljátok a MetaM43-at, pont azt néztem ki a Duettnél. Jövő héten lesz egy szélvédő csere, utána beszereltetem két kamerával együtt.
-
rbalint88
addikt
válasz
balazs1956 #10533 üzenetére
A sima feher a legszarabb minosegu fenyezes mindig. Amiota vizbazisu festekkel fujjak az autokat, meg inkabb. A metal es gyongyhaz tartosabb. Gyongyhazat a legnehezebb szepen javitani, nagyon latvanyos, ha nem ugyanolyan iranybol fujtak, mint az auto tobbi elemet...
Azsiai autokon amugy is vekony a fenyezes, ugyhogy metalt kerj es majd ha megjott, rakass ra egy keramia bevonatot, plusz a csomagtartohoz a lokharitora es a kilincslukakba foliat. -
No.01
addikt
válasz
Paxker315 #10530 üzenetére
Nekem volt ilyen autom. Se metal se gyongyhaz... amolyan igazi kisaruszallitos feher.
A gondozasmentes resze meg csak-csak igaz, de szep sosem volt, se napsutesben, se tisztan, se sehogy. Mondom ezt ugy, h a Priusokon levo gyongyhaz feher fenyezes az egyik kedvencem... Iaz ujkent nem hinnem, h azt valasztottam volna.
Bar ez a szin kerdeskor elegge megosztja a nagyerdemut. En pl akkor sem valasztanek fekete autot ha adnanak melle egy korlatlan berletet a helyi mosoba.
A masik pelda az uj Corollanal aNardoManhattan szurke a.k.a. cement szurke. Mindketten imadtuk kezdettol fogva, de sajna miota a Skodakon es Miniken is elerheto itt kulfoldon annyi van belole, h mar nem is tetszik -
Paxker315
addikt
válasz
balazs1956 #10529 üzenetére
sima fehér, gondmentes, letakarítva-szépre tisztítva jól mutat.
oszt úgyis karcos lesz -
balazs1956
senior tag
Sziasztok!
Holnap reggelig kell eldönteni, hogy sima, vagy metál festés legyen!
Szerintetek a metál festés tartósabb, ha hosszabb távra tervezünk?
Előre is köszönöm a válaszokat! -
Na_Ta
csendes tag
Sziasztok!
2011-es 1.33-as Auris start/stop-os, kell akkucsere után okosítani?
Jelenleg "mezei"-nek tűnő akksi van benne.Köszi.
-
No.01
addikt
válasz
Drizzt #10523 üzenetére
Ne is mond. En majdnem dobtam egy hatast mikro megkaptam az uj ajanlatot Toyotaektol.
En ertem, h valsag van es kell a bevetel/profit, sot kovetem es ezaltal tisztaban vagyok az HUF vs EUR arfolyam kilengeseivel is, de ezek szerintem meg egyuttveve sem teszik ki azt az osszeget amivel megtoldottak az arlistat a Corolla eseteben (lehet mas modelleknel is, de azt nem kovet(t)em annyira)Az uj Yaris egyebkent tetszik, bar a hangjat a 3 henger vegett mindenki es mindenhol szidja.
Nagypapam tavaly eladott 3 hengeres Swiftjenek hangja dereng fel emlekeimben ami valoban nem volt tul kellemes, de meg mindig jobb volt, mint a szomszedjaban neha napjan hasznalt Barkase. Szoval latni es hallani kene eloben, h ez valoban annyira durva ahogy mondjak vagy csak megint tultoljak a dolgot ahogy tettek es meg teszik is a CVT-t emlegetve.AXisBOLD:
A leirtak alapjan szvsz ez siman lehet akar legtomegmero vagy esetleg alapjarati motor hiba is. Ahogy elottem is irtak a talalgatas marpedig draga es idoigenyes dolog. Egy rendes szereleo lehet nem a szomszedban van, de az en tapasztalatom az, h sokszor rengeteg onszivatastol (es ki nem fizetett osszegtol) kimeled meg magadat ezaltal.
A szuleim (Toyotak) es a testverem/sogorom (VW es BMW) peldajan keresztul bemutatva a dolgot. --> Koltozes a Zalaba, de ha szerviz van (1 esetet nem szmolva meg olajcserenel is) beulnek az autoba es igenis folmennek Budapestre. Ott van szakertelem es nem csak talalgatas. Ez nyilvan a VW-nel es a BMW-nel sokkal durvabban kiutkozik mert azokkal sajnos tobb is a felmerulo es megoldando dolog. -
Drizzt
nagyúr
Megneztem mar az idei Corolla arlistat. Hat, jo sokat dragult erzesre. Viszont a Gr Sportok designja nagyon tetszik. Meg ezt az 1.5 Tnga 123 LE motort is eloszor latom. Picit fura, mert ha jol lattam Atkinson, a hybridben levonel azert meg terfogataranyosan joval erosebb. Kivancsi lennek a fogyasztasara, meg hogy milyen hasznalni.
-
AXisBOLD
addikt
válasz
rob210 #10521 üzenetére
hát nézd, az én hobbim biztos nem a találgatás, de nem vagyok szakértő, sajnos ez maradt. Azt viszont tapasztalom, hogy az "úgy adja vissza" szerelő ritka mint a fehér holló, az ország másik felébe meg nem akarom elvinni a tuti szakihoz aki Toyotában született azzal járt szakképzőbe és fel tudja sorolni a Toyoda család összes élő tagját.
már hosszúra nyúlik a történet, de más csinálta a lambda kiemelést, más a legutolsó beavatkozást (az aki 5 éve kizárólagosan hozzányúl és nyíltan elmondta, hogy a kiemelést nem vállalja, ezért mentem máshoz).
Most azzal mentem hozzá (az állandó mesterhez), hogy az autó nem indult, akksit cseréltem, de azért nézzen rá, nem a fordulatszám ingadozással.
Hozzá tartozik, hogy a kocsi családi, csak most vettem át a gondozását,
de ettől még a szerelő is tévedhet, védeni nem akarom, csak a tényekkel jövök, ami meg hosszú, mint hogy ezzel kezdtem.Most kaptam az infót, hogy a fordulatszám esés már ~1-2 éves probléma, gyertya csere volt, de az után is előjött 2-3 alkalommal éves szinten, leállás meg egyáltalán nem volt, ezért a csekély ráfordított figyelem.
De köszönöm, minden tanács jól jön most, rákérdezek a diagnosztikára illetve a felsorolt - szívósor tömítés, levegő, gyújtás, üzemanyag - témakörökre.
Remélem már az utolsó kör lesz a megoldásig.
-
rob210
nagyúr
válasz
AXisBOLD #10520 üzenetére
Nem lenne érdemes elvinni egy szerelőhöz aki úgy adja vissza, hogy jó az autó?
A találgatás igen drága hobby
Az ingadozás lehet akár szívósor tömítés is.
De egy élő adatos diag sokat segítene rajtad.
Nem hibakódot kell olvasni, mert az sok esetben nincs!
Rá kell tenni a diagot és menni vele.
Akkor egyből kiderül mi nincs levegő, gyújtás, vagy üzemanyag.
Ha megvan a diagrammon, hogy mi kevés el lehet kezdeni a hibakeresést.
Rögtön le van harmadolva a vizsgálandó egységek hibája. -
AXisBOLD
addikt
válasz
AXisBOLD #10478 üzenetére
na akkor generátor felújítás, hosszbordás szíj csere, feszítőgörgők csapágyazása megvolt (ugye az akksi vadi új, bár alábbihoz nem lehet sok köze).
autó elvisz, pirosnál alapjárat ingadozás, szép csendben leáll magától, hosszú önindítózás (csak megpöccintettem a kulcsot és magától húzta az önindító vagy 5mp-et) és simán jár, majd megint leáll egy másik pirosnál, de ekkor simán újraindul.
Most akkor a pirosnál nem szabad megállni vele, vagy mi más lehet a gond, mert nekem már tele a t@k@m az egésszel?!
szerk.: az fordulatszám ingadozás úgy 40-ig (~2000-ig, de ezt nem figyeltem meg) néha előjön nagyon finoman. Van hogy 15km alatt semmi, van hogy 5km-en belül 2x is, tehát teljesen random.
Most ezt mi lehet szerintetek, gyújtás, gyertyák, henger, gyújtásvezérlés, elektronika? Ehhez egy lambdaszonda kiemelésnek lehet köze, mármint a gyújtás és gyújtásvezérléshez?
-
Senhi
aktív tag
válasz
balazs1956 #10516 üzenetére
Budaörsi reálszisztéma rakta a rav4-be, auris-ba pedig nekem is Budakeszin, Juhász Jenőék. A tényleges munkát Szabó Csongor végezte, aki a Budakeszi toyota mayer hibrid guruja
.
-
válasz
balazs1956 #10514 üzenetére
Ahogy írták előttem is, beszélj Juhász Jenővel. Nekem a teljes szerelést Budakeszin csinálták magánháznál.
-
válasz
balazs1956 #10516 üzenetére
-
Senhi
aktív tag
válasz
balazs1956 #10514 üzenetére
Raknak mellé egy Meta43-as indításgátlót is, azzal teljes a csomag. Szereli toyota is, de Juhász Jenőék, aka kitin-esek, is ezt rakják mellé.
-
balazs1956
senior tag
válasz
koxkids #10513 üzenetére
A KIT-In nem csak egy mechanikai védelmet jelent? Beszéltem egy szervizzel, szerintük ez egy speciálisan meghajlított lemez, ami bizonyos modulokat véd a kiemelés ellen.
Ennek hogyan lehet szerviz üzemmódja?
Szintén a KIT-IN ről szeretném kérdezni, hogy a szokásos kötelező szervizekbe víve, esetleges meghibásodás miatt, ők hogyan férnek az adott modulokhoz? -
_NCT
addikt
Nekem sem pajzs volt, csak ahhoz hasonló egy maglódi vállalkozótól. Én is jártam úgy, hogy bejutottam, de nem indult, meg kellett bontanom az autót egy Penny parkolóban, közben persze a sziréna ezerrel ment.... Kb az látszódott hogy 40 percig izzadok az autóval majd sikerült elmennem vele. Legnagyobb megdöbbenésemre senki nem jött oda megkérdezni mit csinálok, sem közterest, sem rendőrt nem hívtak rám. Biztos nagyon baba arcom lehetett
Durva amit írtál, mert ahhoz képest sosem voltak olcsók...
-
No.01
addikt
A Pajzs az azert mas kategoria, h nagyon diplomatikusan fejezzem ki magamat.
Kis tulzassal azt is irhattam volna, h mar akkor sem volt naprakesz amikor megjelent.
En lattam anno egy beepitesuket (vedelmukben leyen mondva, h akkor meg nagyon uj volt a dolog) egy szalonbol egyenesen hozzajuk vitt BMW-be (anno a Caconal ragaszkodtak hozza, h Pajzs legyen) mikor kinyitottag a motorteret az mindennek tunt csak nem minoseginek. Amolyan Zsolitba` kendacsolt v.mit az utca vegi muhelyeben tipusu dolognak tunt.Szvsz csoda, h meg leteznek. A Blue16-ra itt (Hollandoknal) meg mindig van Casco kedvezmeny ezert is lepodtem meg mikor a logojukat meglattam a Duettnel.
Biztos van nala jobb, de en a nagyon egyedi igenyeket lefedo megoldasokban sem hiszek maximalisan. A volt fonokom szivta meg igy az i8-al, h kenytelen volt taxit hivni mert a kocsiba nagynehezen ugyan bejutott, de elinditani mar nem tudta. -
_NCT
addikt
válasz
koxkids #10509 üzenetére
Mindig érdekelt ez az RFID megoldás, standard szabványt használnak vajon? Csak mert ezekre is van scanner, ha esetleg egy mosóban hagyod a kulcsod, amin rajta van a proxy, simán másolhatják, illetve ha kifigyelnek, látják hova érinted. Nekem hasonló védelmem volt a Megane-ban mint a Pajzs. Mondjuk ha szervizbe, mosóba vittem, általában előtte kikapcsoltam a rendszert, hogy ne is lássák mivel ügyködök.
-
válasz
balazs1956 #10505 üzenetére
Aurisban nekem is KIT-in rendszer van (mechanikus és elektronikus), pluszban azért van CASCO a biztonság kedvéért.
Ahogy írták a többiek, szinte észre sem venni hogy egy plusz rendszer van a kocsiban, ér érték arányban verhetetlen.Pl. BLUE16 esetén minden nyitáskor oda kell érinteni a szélvédőhöz az RFID kulcsot, ami egy csomagtartó nyitáskor kellően macerás
-
rbalint88
addikt
Persze, van “lehuzas” a cascoban, de meg mindig iobb egy kicsit bukni, mint mindent. Amennyibe meg ezek a ledes lampatestek es egyebek kerulnek, tenyleg anyagi ongyilkossag casco nelkul jarni egy ujabb autoval. Nagyon konnyu osszehozni millio feletti kart egy felresikerult parkolassal is.
En is rakatnek be vedelmet, valoszinu kit-in-t, de a casco nem csak a lopastol “ved” -
Senhi
aktív tag
válasz
balazs1956 #10505 üzenetére
Nálunk Aurisban és Rav4-ben is kit-in van (a fullos mechanika és elekromos védelemes), nem volt vele még soha gond, kocsik is megvannak
.
Az tetszik benne, hogy teljesen sallang mentes, ugyanúgy működik, mint nélküle, nem venni észre, hogy benne van. Ár-érték arányban pedig szerintem a legjobb.Casco meg maximum a pénztárcát védi, kocsit ugyanúgy elviszik. Ha beleszámolom az önrészt, avultatást, kárrendezés idejét, új kocsi vásárlásra szánt időt szerintem megéri azt a minimál összeget egy jobb védelem.
-
balazs1956
senior tag
Köszönöm szépen a tanácsokat, körbejárom valamennyit.A CASCO az alapvetés, de nem szeretnék úgy kijönni egy boltból/étteremből akárhonnan, hogy hűlt helyét találjam, és fussam a köröket a pénzem után. Természetesen amit el akarnak vinni, azt elviszik, de ha sok vele a nyűg, talán a mellettem lévőt választják...
-
pècsimunkás
addikt
válasz
balazs1956 #10500 üzenetére
CASCO!
A legjobb védelem!
-
válasz
balazs1956 #10500 üzenetére
Toyota/Lexus Hybrid-be Kitin
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
balazs1956 #10500 üzenetére
[link] őket keresném fel
-
No.01
addikt
válasz
balazs1956 #10500 üzenetére
Szia,
Szvsz mechanikus felejtos igy 2021-ben... A tobbi meg penztarca fuggo.
Van amire jar Casco kedvezmeny is (lehet csak art a jelenlegi otthoni viszonyokat nem ismerem) Ez a Blue16 van meg a teljesen egyedi konfiguracio, de azt erdemesebb a szakmai FB csoportban megerdeklodni. Mar tobben foglalkoznak vele, de h ki a jo es ajanlhato azt sajna nem tudom.Van a Kit-in erre ra is tudsz keresni ha meg egy profi cuccot akarsz akkor az egyik ismerosunk nagyon elegedetten ugyfel mar egy ideje itt.
A tapasztalatokat azert majd megoszthatnad, kesobb
Új hozzászólás Aktív témák
- Nintendo Switch 2
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Google Pixel topik
- Politika
- Telekom mobilszolgáltatások
- Polgári repülőgép-szimulátorok
- HDD vs SSD: Ki nyer 2025-ben? – Tech Percek #4
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen alaplapot vegyek?
- További aktív témák...
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad L390 - i7-8GEN I 8GB I 256SSD I 13,3" HD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Bowers/Wilkins PX8 fejhallgatók (dupla Bluetooth eszköz csatlakoztatása!)
- AKCIÓ! Lenovo IS8XM LGA 1150 DDR3 alaplap garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700XT 8GB Rampage SHIVA Chieftec 600W
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest