Hirdetés

!!! SZERVERLEÁLLÁS, ADATVESZTÉS INFORMÁCIÓK !!!
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!

Új hozzászólás Aktív témák

  • b0bcat

    addikt

    válasz b0bcat #1420 üzenetére

    Már nem tudom szerkeszteni az előzőt... :(

    Az utolsó bekezdésemet azzal kezdtem, hogy nyelvtan, aztán a szókincsről beszéltem, de a lényeg ugyanaz: ha strukturáltan és szisztematikusan ismerkedik a tanuló a nyelvvel, akkor jelentősen lerövidíthető az az idő, amíg egy jó alapot elsajátít. A rutint ugyanakkor semmi nem pótolhatja természetesen.

    Eszembe jut most erről egy pedagógia (vagy mi volt az) óra a főiskoláról, ahol azt fejtegette a tanár hosszasan, hogy ha egy új szót akarunk megtanítani a diákjainknak, akkor NE adjuk meg a fordítást, hanem...

    - írjuk körül
    - rajzoljuk le
    - táncoljuk el, stb.

    Aztán felírt mondatokat a táblára példaként, hogy ő mivel írná körbe a "market" szót. Mondanom sem kell, hogy a mondatok fele legalább egy olyan szót tartalmazott, amit egy olyasvalaki, aki a "market" szót még sosem hallotta, jó eséllyel nem ismer. :W Arról nem is beszélve, hogy ezzel az erőltetett "körbetáncolással" iszonyatosan sok idő elmegy, miközben 1 másodpercig tart bemondani, hogy "piac".

    Ez a bajom a modernnek nevezett nyelvoktatással, pontosabban az úgynevezett kommunikatív modellel. Az innováció nevében száműzték a nyelvtant és a fordítást a tanórákról, miközben sehol nincs tudományos bizonyíték arra, hogy ezek bármiben is ártanának, cserébe egy komoly űrt hagynak maguk után, amit kommunikatíve verejtékesen sem lehet teljes mértékben pótolni (amit az utóbbi kb. 10 évben már kezdenek szerencsére észrevenni a nyelvészek). És ezzel nem azt mondom, hogy nem kell a kommunikációra hangsúlyt fektetni, hanem azt, hogy ezekre a különböző területekre és módszerekre egyaránt szükség van, a megfelelő arányban megosztva. :K

Új hozzászólás Aktív témák