- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- vrob: Az IBM PC és a játékok a 80-as években
- kraftxld: Untappd lista
- zebra_hun: Hűthető e kulturáltan a Raptor Lake léghűtővel a kánikulában?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- bitpork: Malac java, új kuMpi, káposzta sali
- hcl: Kelj fel komám, ne aludjál
- user2: Kia Ceed Gold 160 1.5 T-GDI MY2024
- Chosen: Canon 5D II - portrézás 2025-ben
Új hozzászólás Aktív témák
-
DarkByte
addikt
válasz
mefistofeles #60595 üzenetére
Központi zárral együtt csukja a tükröket és felhúzza az ablakokat. Ha jól emlékszem. Én is gondolkodtam rajta, de még nem döntöttem kell-e nekem. Nem tudom mennyire bírják a tükörbeli motorok azt a strapát, hogy minden záráskor-nyitáskor igénybe vannak véve.
-
Qtya123
őstag
válasz
Cunaja #60589 üzenetére
Én a Szlauko Suzukiná vettem az S-Crossra és így tettem fel, ahogy ezen a képen van: [link]
Találtam hozzá pontos beméretezős ábrát és úgy tök jól fel lehetett rakni.Ha gondolod kérdezz rá náluk, hogy ez jó-e 2022-es Swiftre is, annyit ír, hogy 2010-: [link]
Apám kért a Swiftjére a szalonban. Az a fajta az ajtó alsó részén van. Ahogy előttem is írták így is rá tudják nyitni simán, én is csak azért vettem, mert nem drága és ha 10 rányitásból 4-et felfog, már megérte.
Hiába van a Crosson alul az a széles burkolat, pont úgy hajlik ívben befelé az ajtó vonala, hogy az a rész beljebb van, mint az ajtó közepe. -
Cunaja
addikt
válasz
szabonagyur #60596 üzenetére
Elég egy nagyobb szélvihar és te meg olyan helyen közlekedsz, ami kimondottan szórt anyaggal van tele. Sajnos ez nem teljesen kivédhető.
Valakinek véleménye van erről a típusról?
SUZUKI SWIFT 2017- 5 ajtós 4db-os GELLY /Törhetetlen légterelő*/?Szerk:.
#60598:
Jól mutat. Megkérdezem, ha itt lesz az autó. Bingó
-
-
Cunaja
addikt
válasz
mefistofeles #60593 üzenetére
Igaz. Nem is fogok rá költeni. Már így is egy vagyon ment rá. Az ülés masszírozástól a kartámig és egyéb finomságok. 1 hét lesz, mire mindent beszerelek. A komfort modult, betudom kötni, vagy köttessem be az üzlettel? Nem vagyok analfabéta, de elrontani se akarok semmit. Ugye az opelon, simán bekötöttem elektromos dolgokat, de azt ismertem.
-
válasz
Cunaja #60589 üzenetére
Szerintem egy kicsit túlparázod ezt a dolgot. Tökéletesen nem tudod megvédeni az autód, viszont többet elköltesz mint egy esetleges kisseb javítás ára.
A régi swiftemen pl. voltak oldal csíkok és baromi jól is nézett ki, de az újra nem tudom elképzelni, hogy hova raknám, hogy tetszen is. Az amúgy is inkább dekor mint valódi védelem.
-
Cunaja
addikt
válasz
mefistofeles #60591 üzenetére
Az átba....s elvitte a fóliázás árát. Így nem lesz telibe fólia.
Már amúgy készülnöm kell, mert vonatra rakták a suzut.1-hét múlva ilyenkor már Esztergomban lesz.
-
válasz
Cunaja #60589 üzenetére
Ja bocs, csak a video első részét néztem, de ami ott szerepel az mind megrendelhető, a magyar suzuki hivatalos oldalán is.
Rányitás ellen, nem tudsz tökéletesen védekezni, mert minden jármű, máshol ver bele a kocsiba. A fólia sem megoldás, mert ha az sérül az ugyanolyan ronda, mint ha a dukkó sérülne. Perzse elvileg akkor a festés ép marad.... És teljes autó fóliázásnál nem is sokkal olcsóbb... -
-
Cunaja
addikt
válasz
mefistofeles #60588 üzenetére
Már többször írtam, hogy a fél lakás tele van cuccokkal.
Nekem nem diszléc kellene, hanem valami ajtó védő a rányitások ellen. Ami van itt nálunk fóliás, az csak a komplett autót fóliázza, külön az ajtót nem. A videót csak példának küldtem.Szerk: cirka 300K-ért. Végül is, mi ez egy érző kebelnek. Nem spoiler kell, hanem ajtó védelem a T-betűs és társai áruház parkolókban. Múltkor, az orrom előtt vágták rá másik autóra az ajtót.
Mind megrendelhető
Hiszed. Bementem dolgokért és azt mondták, hogy a 2022-es modellhez éppen nincsen semmi. Ez is baromság volt, de ott hagytam őket. -
-
Cunaja
addikt
válasz
mefistofeles #60585 üzenetére
Foglalkozzunk az autóval is.
Valami ilyesmi, de olcsóbb mint a gyári. Létezik rá okosság? Az eredeti kicsit drága.
Sajnos, elég sokan nem figyelnek a másikra. -
válasz
mefistofeles #60585 üzenetére
A vármegyék és ispánok már megvannak hozzá
-
-
Cunaja
addikt
válasz
mefistofeles #60583 üzenetére
Igaz!
A büntetési tételek meg egyenesen röhejesek. Nem pénzben büntetnék alapból, hanem időszakos jogosítvány elvételben. Amennyivel kezdődik a bünti, annyi hónap jogsi bevonás.
Amíg ez nem így megy, a fiatal "ki ha én nem" típus, száguldani fog, mert kiröhögi a 90.000-res bírságot is.
Szóval, 30K 3-hónap. 60K 6-hónap és így tovább. Biztos meggondolná magát némelyik.
A drogos és a piás, annak mindegy. Egyből bezárnám őket annyira, amennyi a bírság.
Ameddig a te írásod alapján is, nevetségesnek írt rendszer megy, nem lesz rend.
Ma reggel jöttem haza, a 30-as táblánál, már a vonóhorgon autózott, mert szétvágta az ideg. A kamerán akkora feje van, hogy szinte csak az fért bele a képbe. Márpedig nem is mentem 30-al, 33-al.kb 12másodpercet nyert( ennyivel ért hamarabb a lámpához. ) amikor megelőzött és eltűnt tőlem. A lámpánál utolértem normális tempóval. Hü....e bar...ok.
-
Én is azon a véleményen vagyok, hogy régen is volt szar sofőr meg ma is van jó.
Sokkal nagyobb problémának tartom, hogy a null kilométeres vagánycsávó, megkapja aputól a 300 lovas verdát, mikor még egy 80 lovassal is gondjai lennének. A bátorság viszont megvan, hisz tegnap látta a halálos iramban 100.-ik részét és ő is tud olyan menő lenni. Főleg ha a haverok vagy a csaja ül mellette. Ha meg mégis tele lenne a gatya, akkor bedob pár sört vagy valami bogyót, hogy végképp ne legyen semmi rálátása a valóságra.
A büntetési tételek meg egyenesen röhejesek, ha egyáltalán alkalmazzák őket.
-
Moleman
addikt
válasz
Qtya123 #60581 üzenetére
A kamionos előzés önmagában nem lenne veszélyes, csak idegesítő és feltartja a forgalmat.
Az már más kérdés, mikor a románok úgy rántják ki eléd a kamiont, hogy 150-ről vészfékezned kell.Bármikor megyek az M1-en, mindig van egy ilyen.
Nem mellesleg mindig van egy holland/belga Prius is, aki szintén perceken át 90-nel előzi a kamionokat.
-
Qtya123
őstag
válasz
Cunaja #60579 üzenetére
Igen, valóban az a kulcs, hogy akarni is kell. A. Feleségem is olyan, hogy nem tud rendesen tolatni, de nincs benne a késztetés, hogy meg akarja tanulni.
Nekem amúgy a pályára szembe felhajtás kb egyenlő az ittas vezetéssel. Ha rajtam múlna, aki piásan vezet, annak instant örökre elvenném a jogsit. A pályára szemben felhajtó sofőrtől is. Neki annyi engedményt tennék, hogy nagyon szigorú és hosszú képzés után újra letehetné esetleg..
Amúgy meg vicc. Múltkor is egy debreceni öreg felhajtott szembe, kapott 2 büntető pontot. Ha meg kamionnal előzöl napközben, akkor az 3 pont. Csöppet nem arányos a kettő büntetés mértéke. Nem azt mondom, hogy nem veszélyes, mikor 2 kamion megy egymás mellett a pályán 2 percig, de hol van ez attól, hogy kamikaze módjára szembe menni.
-
válasz
Cunaja #60577 üzenetére
Egyébként sok családnál látom hogy a nehezebb helyzetekben csak a "jobban vezető" vezet. Nálunk ez éppen én vagyok, de van ahol ez a nő. Végülis racionális, az autó azért nálunk nagyon nagy értéket képvisel a vagyonból.
És Budapest tényleg vadkelet. Vezetem pár helyen de Budapestre nem mondanám hogy sima (az én kedvenceim borzalmas utak és padkák, valamint az öngyilkosjelölt biciklisek és motorosok). A vicces hogy bent ülve mindenki szép simának tartja Budapesti utaink, de ha konvojban kell utánam jönni majd mindenki lemarad, és közli hogy törtető opportunista vagyok (hát igen Bp-i közlekedés nem szép lelkűeknek való, ritmusérzék és tempó nélkül egyszerűen eltipornak sok helyen).
-
Cunaja
addikt
válasz
Qtya123 #60578 üzenetére
"akik tipikusan a 30 éve tette le a jogsit kategória."
Nem írtam egy szóval se azt, hogy meg is tanulta akkor is.
Ismerek én is olyat, hogy vezetni se tud, pedig velem egy időben tette le a jogsit. Azt írtam, hogy akkor többet foglalkoztak a mazsolával mint most. Ezért rengeteg rutin elmarad. Ez nem is annyira az oktatók hibája, hanem a mostani rendszeré. Most is van olyan oktató, hogy maximálisan megtanít mindent, persze az órán kívül, mer arra ott nincs idő.
"A másik, hogy akarni kell. Ha te nem akarod, akkor soha nem leszel jó sofőr. "
Az asszony azért nem teszi le a jogsit mert fél, nem bízik önmagában. Sőt van egy csomó ilyen kollégám is. Ez az igazi mentalitás. Külföldi útnál pedig jól jönne.
Viszont sokan leteszik ennek ellenére és ki is mennek a forgalomba.
"10-ből 9 esetben olyan ember hajt fel rossz irányba"
Kérdezem, mennyi órát vezet az ilyen egy hónapban? Nem sokat, ha 20-30- éves jogsival a forgalommal szembe megy. -
Qtya123
őstag
válasz
Cunaja #60567 üzenetére
Részben értek egyet. Valóban ki van kímélve manapság az ember és nem olyan egy problémát megoldani, mint régen. Ott a gps, google maps, egyszerűbb a mostani autókat vezetni stb...
De nem kell túlmisztifikálni azt sem, hogy 30 éve jobban megtanították az embereket vezetni. Érdekes módon mégis 10-ből 9 esetben olyan ember hajt fel rossz irányba az autópályára, vagy megy 60-al a 90-100-as táblánál, ezzel balesetveszélyt okozva, akik tipikusan a 30 éve tette le a jogsit kategória. Tehát ez a nagy figyelem náluk is ugyanúgy bukta.Amúgy a Google street view tényleg jó dolog. Személyautó esetén nem használom, de mikor kamionnal vagyok, akkor aranyat ér. Nagyon nem mindegy, hogy benézek-e egy utcát, vagy sem.
-
Cunaja
addikt
válasz
Tom1939 #60574 üzenetére
Igen, ha balra akarsz menni, menjél 3x jobbra. Ez az egyik bölcs dolog a közlekedésben.
Úgy gondolom, BPesten, nincs jobbos utca, csak egyenrangú kereszteződésnek hívom őket. Már többször mentett meg a gondolkodási elv. Elsőbbség mi ez? Tág fogalom., Van aki azt sem tudja melyik a jobb keze.
Ezért a kis utcákban van az igazi izgalom.A buszsáv, ugyanolyan sáv, mint a többi. Ott a behajtásnál kell figyelni, hogy ne menj be a busz elé féktávon belül.
Sokkal rosszabb a kerékpársáv. Szaggatott a vonal vagy sem. Ott a kerékpáros vagy sem. Illetve a rolleres 30-al vág át a zebrán, persze piros van neki és nem is szabályos amúgy sem. Csak akkor, ha zöld és van kerékpár sáv. Különben szálljon le, mert gyalogosoké a zebra. Így nem minősül annak, szóval elsőbbsége sincs. Ezekhez kell itt hozzászokni, meg az előbb fék utána index kombóhoz.
2ozzmexy: Ne is mond a vezetési kultúránkat. Külföld egy más világ. Persze ott is vannak balkáni állapotok néhány helyen. 3 sávos úton 5-en mentek egymás mellet Thessalonikiben. Találjam ki, hol menjek. -
2ozzmexy
senior tag
válasz
Tom1939 #60574 üzenetére
Nem kell túl stresszelni semmit (pont én mondom...
), de aki ismer az tudja rólam hogy van mögöttem "pár százezer kavics" már - lehet alulról már a milliót kóstolgatom - mégis a mai napig vannak olyan homlokra csapós élményeim a saját balfékségem miatt hogy "hűha, na ez szép volt, most akkor álljál félre és gondold végig mit is csináltál..." Főleg amikor hazaérek és jön a "Welcome to Hungary" tábla Hegyeshalomnál, na onnantól indul az agyrém, addig olyan csendes és nyugis utam van (egy-két tényleg kirívó esetet leszámítva), utána borul a bili és Tatabánya körül már nekem is 180 a vérnyomásom egy-két agyhalott miatt. Hogy a többi európai nép miért nem csinál olyan hajmeresztő ökörségeket mint a magyar ne kérdezd, de országokat szelek át nagyobb fékezések nélkül, amint elérem az M1-est 80 km/h és 170km/h között minden tempóval megyünk, nagyokat fékez a távolságtartó, aztán meg meglódul mint a F&F filmekben amikor benyomják a nitrót. Csipog a ráfutásgátló, rázza a kormányt a sávtartó, táblafelismerő kiáll hibával, de legalább nem alszom el, mert folyton gépészkedni kell valamit mint egy pilótafülkében...
Ismerek olyan hölgyet akinek szerintem beleütötték a jogsijába hogy csak Cegléd belterületén érvényes, mert ő csak ott vezet, máshol nem, igaz nincs is rászorulva....
Emlékszem amikor nekem először kellett kimennem Dél-Franciaországig jobban készültem rá mint az esküvőmre, aztán megszoktam, ma már játszi könnyedséggel csak beugrok és megyek.
A lényeg hogy nem kell ezt túlmisztifikálni, olyan akár a biciklizés, gyakorolni, gyakorolni, gyakorolni. Ja és ne aggódj, minél többet mész annál nyugodtabb leszel és annál jobban rájössz mi mindent nem tudsz még, ellenben annál hamarabb meg is látod a hibákat.A magyaroknak az kellene hogy kivegyék a biliből a kezüket és ne akarjon mindenki autózni, főleg ne bármi áron...
-
Janusz001
őstag
Hétvégén megyünk Eger, Szilvásvárad stb. , még nem voltam automatával ilyen hegyvidékes környezetben. Van valami amire figyelni kell vagy az automata szépen teszi a dolgát hosszabb lejtmenetben is ?
Illetve lejtőn ki hogy áll meg? Kézifék, majd park vagy fordítva, esetleg üres, kézifék, majd park? -
DarkByte
addikt
válasz
Cunaja #60572 üzenetére
Egyetértek, jó ideje azt csinálom ha idegen helyre kell menni, hogy Google Maps-en előre megtervezem, majd végignézem/bejárom street view-n a bonyolultabb csomópontokat és környékét. Óriási segítség hogy vizuálisan már előre láttad, lényegében nem "elsőnek" járok ott, amikor majd ott leszek ténylegesen. És ha már van ilyen lehetőség, miért ne élnék vele? Szóval részemről is erősen bevált módszer.
Igaz időigényes, de eddig sosem bántam meg hogy rászántam az időt, nyugodtabban tudtam vezetni.
Valószínűleg a Budapesten vezetés is csak az első pár alkalomig lenne ilyen "misztikus". Igazából Szegedhez képest ott nekem a buszsáv tűnik leginkább "was ist das"-nak, de egyszer most már ráveszem magam, hogy arra vigyen valamiért a dolgom.
-
Cunaja
addikt
válasz
DarkByte #60570 üzenetére
Mindig azt mondom melóban is a tanítványaimnak, hogy ne feszüljenek rá a dolgokra. Tudjál mindent és légy természetes. Ha ráfeszül, csak elbizonytalanodik. Pesten, ugyanolyan vezetni mint Szegeden. Annyi a különbség, hogy több a kiszámíthatatlan sofőr. Azt szoktam csinálni, ha idegen helyre megyek, előveszem a terület utcaképét ls virtuálisan körbe járom. Igy sokkal könnyebb idegen helyre menni. Ha mennék pl. Szegedre, ezt csinálnám. Nagyon sokat segít.
Van olyan kollégám, aki 25-éve vezet, de amikor keresztül kell menni Pesten, nem hajlandó vezetni, vezessen az asszony. -
DarkByte
addikt
válasz
Cunaja #60567 üzenetére
Az A oszlop tényleg megszokást igényel Scross-ban. Érkeztem már úgy körforgalomhoz a kocsival, hogy elég sokáig takarta a körforgalomban haladó autót. Jobban szét kell nézni, de meg lehet ezt szerintem szokni. Amúgy az autó magasabb építése nekem összességében jobb biztonságérzetet ad, ami tetszik. (mondjuk az már kevésbé jön be, hogy a hátsó ablakok kisebbek; tolatni jó hogy van a kamera de egyelőre nem szeretek kizárólag arra hagyatkozni, igaz a képen piros vonallal jelzett 50cm-es távolság egyébként elég pontos).
Nekem az oktatóm mindig azt mondta a közlekedés egy társasjáték, folyamatosan figyelni kell a többiek mit csinálnak, mások fejével is kell kicsit gondolkodni. Bonyolultabb többsávos körforgalmakban pl. mindig készülök arra, hogy átvágnak a sávomba.
(Én is voltam totál kezdő és olyankor azért néha becsúszik egy-két hajmeresztő baki.
Illetve kezdőnek sem kell lenni, elég ha ismeretlen helyen jár az ember. Nem egy egyszerű műfaj ez a vezetés azért. De tkp. hiába van 11 éve jogsim, továbbra se mondanám magam igazán tapasztalt sofőrnek. Sőt, minél többet vezetek annál kevésbé bízok magamban, és óvatosabb próbálok lenni. De ez mondjuk az élet más területén is így van. Kell egy tudás szint hogy tudd mennyire nem tudsz dolgokat.
Nem követem egzakt, de olyan 50 ezer km lehet mögöttem. Valaki ezt egy év alatt levezeti. Nem kis város Szeged, de azért Budapesten szerintem bőven leizzadnék a mai napig. Külföldön sem jártam még. Ugyanakkor szerintem még a rengeteget vezetett embert is meg lehet lepni váratlan helyzetekkel. Tényleg kb. bármi előfordulhat az utakon. Nekem most a legfrissebb pl. múlt hétvégén országúton sávomban velem szembe legnagyobb természetességgel tekerő biciklis.
Mérgelődtem rajta, de aztán mentünk a dolgunkra. Sajnos ezek részei a mindennapoknak.)
-
Cunaja
addikt
válasz
burgatshow #60568 üzenetére
Nem a korszerű technikával van bajom, hanem a megfelelő alkalmazás hiányával. Megy az autó és csak ül benne, de vezetni nem tud. Erre gondoltam. Szegényt nem tanították meg rendesen.
Most a száguldozást és az ittas vezetést, ne vegyük ide, mert az már magatartás és nem vezetési technika. -
burgatshow
veterán
-
Cunaja
addikt
A kolléganőm, SX4-el (2012-es) szedett fel egy másik hölgyet a zebránál. Nem kell kombinálni, nem úgy, hanem a motorháztetőre. A bírósági szakértő, az "A"-oszlopot találta bűnösnek, hogy a megszokottnál is többet kitakar, ennél az autó típusnál.
Ezt sem értettem teljesen. Akkor a balesetig, nem takart ki?
Annak idején, 32-éve, amikor tanultam vezetni, az oktatóm azt mondta, mindig tudjuk, hogy mi folyik körülöttünk. Soha ne legyen vezetés közben csőlátásom és ne csak magam elé lássak. ( direkt nem figyeljek-et írtam). Fogjam fel, hogy rajtam kívül más is van az utakon és kiszámíthatatlan a viselkedése. Ha valaki gyanúsan vezet, készüljek fel. Tegnap este egy ukrán állt elém keresztbe, de láttam, hogy tanácstalan, így satuval megálltam, amilor elém állt.
Magyarán mondva, "A" oszlop vagy légterelő, ki tudom védeni, mert megmozdítom a fejem. A fent csatolt szemüvegben, hiába fordítom a fejem annyira, hogy az oszlop kitakarását kivédjem, mert közben oldalról belém szállnak, vagy esetleg egy motorost összeszedek. Vagy éppen én megyek ki az ártatlan elé, miközben az "A" oszlopra figyelek, egy beszükült térlátással.
Ezért sem zavar engem a légterelő. Amúgy a Hekko kisebb mint s Satuna, vagyis "kevesebbet takar ki".
A tükör sem azért van ott, hogy csicsás legyen az autó.
Egyszóval rövidre zárva. Mindenkinek igaza van, a feltevése is jogos, kivéve, aki ilyen szemüvegben vezet. Másra és önmagára is életveszélyes, ha tetszik, ha nem. Azonnal megállítanám és kérném, hogy vegye le. Sajnos a KRESZ nem tiltakozik ellene.
Igen, minnél vékonyabb a szára, annál biztonságosabb.
Azt mondják, hogy akkor zavar az oldali fák közötti napfény. Akkor a napellenzőt, fordítsuk ki, a fák mellett.
Azt is tudjuk, ma vezetni tanulni, nem ugyanaz, mint 30-éve. Volt tükör tolatás, motor buhera, defekt javítása(jó kerék le és fel). Ja és kemény rutin pálya. Ma, mi van? Fizess, "vizsgázz" és gyerünk a "full automata" autóval a forgalomba, ami már lassan helyettünk vezet. Ha defekt van, nyomjuk meg a fejünk feletti segély gombot. Röhej ami itt folyik. A közlekedésben, tanácstalanul állunk az egyenrangú kereszteződésben, illetve a parkolás 10 perc. Ami max 1 perc, de akkor már bonyolult. Na meg a hétvégi autós, az maga a rémálom.Ha meg még a szemüvege is ilyen, ne is legyen a közelemben.
Bocsi, a hosszú szövegért, meg azért, hogy nem raktam off-ba. Jobban ide illik, mint a villanyórám fogyasztása.
Nem véletlenül nem szóltam hozzá a témához.
Telefonról írtam, ha valami betű megbolondult, bocsi. -
-
AMD Power
titán
válasz
mefistofeles #60561 üzenetére
Nekem elég az SX4 dupla A oszlopa is. Az is bőven kitakar nagyon sokat. Amúgy ez az egyetlen hátránya ennek az autonak, semmi más.
-
-
dobolan
senior tag
A periférikus látásodat gyönyörűen lecsökkenti úgy 50%-al
Max egy hegesztő szemüveg...Ha már kitakarás. Nekem Ignis volt s-cross előtt, és azt tapasztaltam, hogy az A oszlop rohadt nagy veszélyes holteret csinál az s-crossnál abban az üléspozícióban, ahogy nekem kényelmes vezetni. Konkrétan kereszteződésben gyalogátkelőhely belépési pontját szinte 100%-ban kitakarja az esetek nagy részében. Ignisnél nem így volt.
-
beef
őstag
válasz
mefistofeles #60561 üzenetére
A periférikus látásodat gyönyörűen lecsökkenti úgy 50%-al. És nem kell odafordítanod a fejed, hogy érzékeld a melletted haladót.
Szemüveges vagyok és állandóan rá akarnak beszélni vastag szárú keretre, mert az milyen divatos. Én meg direkt a legvékonyabb szárúkat keresem, mert már az 1cm-es is zavar. -
válasz
Cunaja #60559 üzenetére
Hát a napszemüveg nagyon rossz példa. Ott akkor beszélhetnénk kitakarásrol ha mereven előre néznek és nem mozgatnád a kívánt irányba a fejed. Ahhoz pl. hogy a szemüveg szára takarjon valamit, ki kell fordítanod a szemed mint egy kaméleonnak. A légterelő viszont fixen kitakar/ torzít. Nem mondom, hogy nincsenek előnyei de én lemondtam róla.
-
Cunaja
addikt
válasz
ViZo72 #60558 üzenetére
Jól leírtad!
Nem vásárlok semmi olyat, amiben nem vagyok biztos. A légterelő is csak akkor lesz megvásárolva, ha az autó megjött, mert ha nem tetszik, akkor kapásból visszaküldöm.
Csicsa nem lesz, ami kivülről látható, az a ajtók élvédő gumija és a Cápa antenna.
Kapni fog még egy komfort modult és egy automata wc légfrissítőt a motorháztérbe. ( nyest )
30-éves autóból átülni egy vadonatúj autóba, szerintem nem igazán leírható élmény. Az Opel is kimegy a világból de szennyezi a környezetet jelentősen és nem szereti a városi közlekedést, 28°C -felett. 486.000km van benne.
Az autózásról annyit, hogy az autó 90%-ban a Hungária körgyűrün és környékén fog közlekedni és csak ritkán, havonta 3x megy vidékre. Esetleg évente 1x kap egy 2500km-es külföldi utat. Egyszóval kijelenthető, hogy városi Swift lesz. A panaszokról annyit, hogy ez már a 2021-es facelift hibáit javított kiadás. Reménykedem benne, hogy csak a kötelező szerviznél fogja a szerelőt látni. A Facebook csoportot nem látom, mert semmi nemű, nyomkövető közösségi oldalon nem vagyok rajta, csak itt, a fórumon és egy másikon. Így az ottani dolgolk kimaradnak.
Még egy szösszenet a légterelő kitakarásról. Szerintem egy teljesen zárt napszeműveg, 10x jobban kitakar, mint egy légterelő. Néha, a dugóban szoktam figyelni a többi vezetőt és némelyik totálisan zárt szemüvegben vezet. Az oldal látása (térlátás) korlátozva van, mert a szemüveg szára is majdnem 1.5cm vastag. Mit lát oldalra?
A márkát kitakartam direkt. -
ViZo72
tag
válasz
Cunaja #60550 üzenetére
Nekem Ignisen van, de talán több a hátránya mint előnye, most éppen le is vettem kb. 17év után és annyira nem hiányzik...
A Swift más autó, azon másképp viselkedhet és persze valószínűleg más fajta is van rajta.
Az enyém talán Satuna márka, viszonylag vaskos, nem az a keskeny csík féle amit sok más autón látok.
Hátrányok (nálam):
- hallható szélzaja van országúton, autópályán,
- ablakmosáskor útban van,
- az enyém füstszínű, talán van némi takarása és főleg sötétben problémásabb, nyilván kevésbé átlátszó, télen szintén többet takar, ha lecsapódig rá a víz, jég, hó,
- a szél így is bevág, csak más ablakállásnál (ez karosszéria és tempó függő),
- Vitara vagy S-cross fórumban olvastam (talán vagy 2 esetet), hogy az ajtókeretbe befeszítős fajta deformálta a keretet, így cserélni kellett az ablakvezető sínt vagy keretet (nem tudom mi a neve).
Előny:
- jobban néz ki vele az autó (számomra),
- ha csak kicsit van lehúzva tényleg nem vág be a szél azonnal és az eső sem esik be, viszont csak városban jó, mert nagyobb tempónál a szélzaj így is megnő leengedett ablaknál, így előbb utóbb úgyis felhúzom,
- parkoló autón is tudom résnyire lehúzva hagyni az ablakot a szellőzés érdekében, úgy hogy ne látszódjon messziről és ne essen be az eső (nyilván nem idegen helyen).
Látom kezdesz sok mindent összevásárolni az új autóhoz, de szerintem csak csínján, néha a kevesebb több. Sok jónak tűnő kiegészítő van de sok a gagyi is -> pénzkidobás, bosszankodás, néha meg bazári kinézetű autó a vége...
Mindez persze a Te dolgod, sok örömet hozzá, remélem beválik...
(A Swiftes topikban egy időben -1éve?- nem mindenkinek volt felhőtlen az öröme, több panasz volt, mint akár Vitara vagy S-Cross vonalon, miközben elvileg az "made in japan" ha jól rémlik.) -
Qtya123
őstag
válasz
tboldi #60541 üzenetére
Én anno pár évvel ezelőtt még olyan lelkes voltam, hogy a mosás az mindig két vörös kézi mosás volt. Elment vele jóformán egy fél nap. Továbbá minden tavasszal és ősszel koszgyurma és wax.
Aztán olyannyira meguntam ezt, hogy csak na. Hirtelen felindulásból gondoltam rá, hogy a koszgyurma és wax legyen meg az S-Crosson is. Aztán végig gondoltam, hogy igen, szép és jó, de egyetlen egyszer lennék hajlandó ezt megcsinálni rajta. Akkor meg mi értelme, ha soha meg nem ismétlem?
Ja, erről jut eszembe. Van ez a robowash. Egész jó, főleg az alvázmosás. De nem annyira S-cross kompatibilis. Ugyanis ennek a motorház teteje a két oldalán majdhogynem derékszögben lehajlik a sárvédő felé. Így a hézag gyakorlatilag oldalt van. A mosó egyik keskeny vízsugara meg pont abban a magasságban küldi végig gyök kettővel, igen nagy nyomás azt a rést. Ennek az az eredménye, hogy egy kicsit vizes lesz a szélén a motorháztető alatti szövet. Hamar kiszárad, meleg is van, a motortér is meleg, de nem tetszik. Úgyhogy ennyi volt a robotwash.
Nem tudom hogyan lesz majd az alvázmosás. Régen Csepelre a Niagara carwashhoz hordtam, de az üregúr alvázvédelmes a lelkemre kötötte, hogy ne hordjam ilyen brutális erős gőzborotvás mosás, mert ki tudja kezdeni a dinotrol alvázvédőt, ha nagyon erős a nyomás. Azt mondta az automata mosók alvázmosás programja ami jó neki. A robowash ezt jól tudja, a kefés mosókban meg nem tudom mennyire van jó alvázmosás, plusz annyira nem rajongok a kefés mosókért.
-
-
Cunaja
addikt
válasz
mefistofeles #60549 üzenetére
Bingó
Pont ezért érdekelne, hogy milyen, mert van is meg nincs is. Vagyis amit eddig láttam, az nem teljesen átlátszó és annál előfordulhat amit mondasz.
Havernak van az Audin és az tök jó. Persze, én is csak olyat vennék, ami nem zavar, de a huzat ellen, védi a fülem. -
-
Cunaja
addikt
válasz
mefistofeles #60547 üzenetére
Az ablakokon van neki.
Már nagyon várom a Suzut, mert most is lefőtt az agyam a Könyvesen. Pont egy Suzukit kaptak oldalról telibe a Hidegkúti stadionnál és dugó hegyek vannak.
Az Astra vize, már 120 fokos volt és egyszer le is állt. Klima nincs benne.
Szóval az ablakain van és nagyon jól néz ki, azért érdekelne a márkája. -
-
Cunaja
addikt
Sziasztok!
13 ker Reitter Ferenc utca és Futár utca kereszteződés.
Ha itt van a GLX Swift, ásványszürke metál tulaj köztünk, akkor írja már meg a légterelő típusát.
Nem akarok megállni mellette, nehogy rosszra gondoljanak, pedig naponta megyek el mellette. -
-
AMD Power
titán
válasz
mefistofeles #60535 üzenetére
Lassan én is elviszem majd a kocsit egy teljes átvizsgálásra. Január óta nem látta szerelő. Mondjuk nincs semmi ami miatt el kéne vinnem, de hátha kiszúrnak rajta valamit....
-
tboldi
nagyúr
válasz
hemaka #60540 üzenetére
Én még lustább vagyok, a dzsuva mértékétől függően 2-4 hetente lándzsás mosó 1200-1400 Ft-ból (benne a wax programmal), nekem ennyi good enough.
A Sonax BSD-t viszont kipróbálnám, de még nem bírtam magam rávenni.
-
dethroner
veterán
válasz
mefistofeles #60535 üzenetére
Pont ma vittem 3 évesre az enyém, elvileg pont azt csinálják 1 és 3 évesen, motorolaj, olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő csere. Mivel itt hordós olaj csak 0w-20 van nálunk, én meg ragaszkodom a 0w-16 olajhoz, azt csak a polcról literes dobozból tudnak adni, így az olaj kicsit drágább. De kapok 10% kedvezményt, így fizettem 56 ezret.
-
Na augusztus 10-én viszem egy éves szervízre a kicsikémet. Kiváncsi leszek mibe fáj, műszaki problémám nincs vele.
-
-
Bossi
őstag
válasz
Kolondrum #60528 üzenetére
Értem amit írsz viszont ne hidd, hogy aki túlhaladja a "kiszámolt" átlagot az nem hasonlóképpen gondolkodik vagy más a szemlélete... Gondolok itt arra, hogy nálam sem ment a világítás csak, mert eddig olcsóbb volt, és nem megy a TV amikor nem nézzük stb.
Nem használjuk a mosogatógépet úgy, hogy 1 pohár van benne szóval nincs pazarlás. -
válasz
dethroner #60526 üzenetére
Én ezzel több offot nem írok: Nekem nagyon sok cucc olyan kapcsolón van ami fogyasztást is mér. A fő fogyasztó a központ, routerek, kamerák, tv, mert mindig egy relatív magas fogyit generál. Aztán ott van a hűtő, mosó, mosogató, [szárító.
Ezek szedik össze a fogyasztás 90%-át. Nem a bedugva hagyott töltő vagy porszívó.
Lehet limit alatt lenni, bőven alatta. Klímánk nincs, de köttetek be hamarosan, ülök rajta még hogy hanyatoljon (szép magyar szó) a klíma piac.
A 600W-os kapunyitás, a 110W-os beálló világítás, a 90w ház körüli villany semmi a folyamatosan működő router mellett.
Na jó azért kell egyfajta szemlélet, hogy ha nem kell nem mennek a villanyok. Meg van mondva az appnak, hogy ha feljön a nap mindent egyszerre lekapcsol ha úgy maradt volna valami. -
dethroner
veterán
Amikor múlt héten jött ez a rezsiharcos változás, direkt megnéztem az aktuális óraállás. Ez egy hétköznap délután 7 óra volt.
Ezután kb 3 órát ment az asztali pc, de csak böngészés, és üresjárat, semmi izmos program. Ment 1 órát a tévé és mentünk aludni. Persze, amelyik helyiségben voltunk, ott égett a villany, de minden izzó ledes. Ami még használva volt, az a kombi hűtő, de semmi friss cucc nem került bele, nem kellett semmit fagyasztani, csak tartani a hőfokot. A robotporszívó feltöltötte a kis aksiját és használtam 2 percre a mikrót. Így másnap délután, kevesebb mint 24 óra múlva megnéztem, elfolyt 6KW/h. Na de mire? Klíma se volt bekapcsolva.
Éjjel alszunk, nappal nincs otthon senki, szóval nincs ami ennyit megzabáljon. Kizárt.
És ugye ez már a full digitális mérő, amiben nem lehet látni a tárcsa forgását, nem pörögnek a számok, amiből ki lehetne következtetni hogy épp mekkora a fogyasztás intenzitása. Csak az óraállás látszik, meg villog még benne pár adat, ami semmiféle infót nem ad nekem.
Nincs villanybojler, nincs szárítógép, vasalni alig szokott a csajom. Tényleg veszek egy rohadt fogyasztásmérőt és meglesem hogy mi van itt. Amúgy tavaly nyár végén költöztünk ki a panelból, ott is diktáltam minden hónapban az aktuális fogyasztást, rendre az volt a számlán, hogy a fogyasztásom az átlag 135%-a. Most 11 hónap alatt fogyasztottunk 2560KW-h-t. Ami azért itt is átlag feletti. Sok magányos és idős ember nagyon torzítja az átlagot. -
tboldi
nagyúr
válasz
szabonagyur #60523 üzenetére
Nagyon-nagyon ritkán, de van, hogy a WagonR sem nyit mindent. 18+ év alatt megszoktuk már.
-
Tigi
őstag
válasz
szabonagyur #60523 üzenetére
Nekem a csomagtérajtó nyitógombja szokott buzizni, sokszor csak akkor nyitja az autót, ha odafordítom azt az oldalamat amelyik zsebemben a kulcs van.
Egy szösszenet a rezsi témához, tapasztalatból írom, hogy a villanyóra típusa sem mindegy, rohadtul nem mérnek egyformán.
-
szabonagyur
félisten
Scross…
Be van allitva, hogy gomb minden ajtot nyit, erre tegnap a jobb egyet nem nyitotta ki csak a tobbit, kulccsal kellett ranyomni a nyitasra -
roti86
őstag
Igen, gyerek még nincs. Mosás heti 1x 1-2 kör. Főzünk, de a tűzhely+sütő is gázos és általánydíjas (nincs mérőóra).
Klíma ha folyamatosan menne hűtésre csak maga napi kb 7kWh-t elkajálna egy nap, szóval úgy már itt sem jönne ki a 210kWh az összfogyasztásra. Szerencsére elég jól tűrjük a meleget, 25-26 fokos szobában még simán elvagyunk, 27fok és a felett kezdődnek a bajok.
Elhiszem, hogy gyerekkel és napi több mosással (esetleg ha még szárítógép is játszik) + villanybojler és villanytűzhellyel +külön fagyasztóládával nem lehet beférni a limitbe.
-
Moleman
addikt
A mosógép nem tudom mennyit fogyaszt, de azon kívül ijesztően nagyok a számok, érdemes lehet ránézni a fogyasztókra vagy a villanyórára, mert valami hibás is lehet.
Mi csak heti átlag 1× mosunk (+szárítógép), de 2 fő full home office, 2 erős asztali gép és 3 laptop megállás nélkül megy. 2 hűtőszekrény van, mindkettő 10+ éves, de keveset fogyasztanak, lemértem. Napi szinten főzünk, a sütő villanyos, a főzőlap gázos. Néhány kivétellel minden lámpa ledes, klíma nincs. Így fogyasztunk átlag 188 kWh-t havonta.
Az előző feleekkora lakásban ugyanez a felállás villanyos főzőlappal és szárítógép nélkül, egy hűtővel 168 kWh volt.
Annál sokkal kevesebbet már mi sem tudnánk fogyasztani, az azt megelőző még kisebb lakásban 40-50% home office-szal volt 137 kWh. Csak akkor volt jóval kevesebb, mikor még egyedül éltem, nem főztem, asztali gép nélkül elvoltam 50-60 kWh-val (42 volt a legkisebb fogyasztásom).
Régebben folyton ment a tévé háttérzajnak, most már csak akkor kapcsoljuk be, ha tényleg nézzük, nem is minden nap. Az enyém keveset fogyaszt, de az asszonyé 130 wattos, télen fűtés helyett is megteszi.
-
Ha már fogyasztás. Nálunk két felnőtt, két gyerek, a TV állandóan megy, két asztali PC, a görögteknősnek nonstop megy a fűtés, nappal a világítás, nem figyelünk különösebben a spórolásra, bár ahol lehet takarékos, modern készülékeink vannak, így jött ki múlt hónapan kerek 200 kWh/hó. Persze ez változó, 10-20 kW ide-oda simán lehet.
-
Bossi
őstag
válasz
roti86 #60504 üzenetére
Jó neked... abból amit láttam gyerek nincs nálatok. Nálunk naponta megy a mosógép min. 1 de van, hogy 2 kört is, nálatok gondolom ez nem így van. Főzni főztök vagy rendelitek a kaját? Tűzhely + sütő elektromos vagy gázos? Van fagyasztónk is és használunk klímát is a tetőrét miatt (de nem folyamatosan megy és nem minden nap) én nem látom hogy tudnék lemenni 210kw fogyasztásra. Szóval értem én a sok hozzászólást ahol kisebb fogyasztások vannak, de én is leírhatom, hogy minden izzó led, minden fogyasztó elég takarékos (a klímánk nem szóval én nem tudom mit tudnék csinálni, hogy ne fizessek többet. Persze itt-ott spórolhatok 50-80kw kb. havonta, de még akkor is 360-400 körül lesz a fogyasztásom.
-
kiskun968
tag
válasz
mefistofeles #60507 üzenetére
AZ az egyedül élő adózik rendesen a 3 gyermekes meg egy fillért sem... Azért ez is nyom valamit a latba
-
Mi minden különösebb spórolás nélkül vagyunk a gáz/villany limit alatt. Eleinte na mondom vége a jóvilágnak ebből a szempontból is, aztán kiderült, hogy nem. Még múlt évi átlaggal is alatta leszünk, igaz ott még a régi kazán miatt zörög a léc, de innentől az újjal lazán. 1* 1* mentünk ennek is annak is a limitje fölé, de a villanyt nem jelent még lejjebb venni, látom hol lehet sorolni anélkül, hogy ez megszorítás lenne, a gáz meg az új kazán miatt lesz megoldás + mellé meg lett csinálva a fatüzelés és kivételesen mellé minőségi fám van, aminek 70%-a ingyen volt. Így is éjjel nappal mennek olyan lámpák aminek nem kéne, szóval bármit rá merek tenni, hogy limit alatt leszünk.
-
szabonagyur
félisten
válasz
Qtya123 #60506 üzenetére
Helyzetfüggő de nem ez az általános, sajnos.
Nálunk is gáz kazán fűtéshez meg melegvízhez, minden máshoz klíma.
A klíma bő 3 hete ha nem 4 megy egyfolytában és 200KWH-n belül voltunk, most pl 170 KWH az elmúlt 1 hónap.
És mellé 2 ember home office, robot porszívó naponta automatán megy, stb.
-
-
A csúnya ebben a dologban az, hogy nem tesznek különbséget egy egyedül élő 25 nm-es kuckóba élő és egy háromgyerekes család fogyasztása között! Ha több mint a keret akkor szopsz!
-
Qtya123
őstag
válasz
dethroner #60497 üzenetére
Ha a fűtés/meleg víz nem árammal megy, akkor simán kijön a matek.
Nekünk 2 fő és 69 nm, de a meleg víz és a fűtés sem áram. A tűzhely felső része gáz, csak a sütő rész elektromos, de az elég ritkán van használva.
Ezen kívül egy viszonylag nagy hűtő, alul 3 fiókos fagyasztóval, mosógép, mosogatógép (ez meleg vizes bekötésű). Továbbá egy 3.500 W-os klíma, de az csak pár napot ment eddig, mikor kánikula volt. És eléggé takarékos típus. Elég lassan melegszik át/hűl ki a lakás, szóval nem kell szénné hajtani.
1 laptop, 1 asztali PC (amin ha játék megy, akkor eszik azért eleget, maga a VGA 300+ W-ot fogyaszt ekkor). 1 elektromos mini sütő néha kaja melegítésre, kávéfőző nincs, vízforraló nagyon ritkán használva. 1 légtisztító 24/7 és 1 robotporszívó (hagyományos 1 héten 1x használva). 1 TV, az havonta megy talán 4-5 órát összesen.
Minden világítás ledez izzó/led panel/led csík. Minden háztartási eszköz A++ vagy A+++Pont most jött ki a leolvasással az elmúlt fél év fogyasztása, 101 kWh/hónap.
Ahol mondjuk van egy villanybojler/elektromos a sütés-főzés, ott már bukó a 210.
-
Olajcsere melyik lépésénél derülhet ki, hogy a hátsó munkahengert cserélni kell? Az új olaj betöltése után, vagy még elötte?
-
roti86
őstag
válasz
dethroner #60497 üzenetére
Nekem 60 max 70kWh a fogyasztásom. 2 fő, abból 1 home office. Társasház, nincs villanybojler, fagyasztó, villanytűzhely, pc. Klíma most februárban lett felszerelve, eddig csak a hőhullám idején lett használva hűtésre. 1 LED Tv + Tv box (napi 3-4 óra), laptop (napi 10-12 óra), 1 kombinált hűtő, szinte mindenhol LED izzó, kenyérpirító, mikró, automata darálós kávéfőző (napi 2-3 kávé), Air fryer heti 1-2x használva, modem+ router. Nagyjából ennyi.
-
Kuter
senior tag
A másik fórumon pazarlásnak nevezték az ilyen nagy
fogyasztást az idióták.
[link] de ott tuti nincs gyerek , meg otthoni munka , stb stb és csak aludni járnak haza.
A Német e-on oldalárol szedtem le most ez reálisnak tűnik.
Hány ember él a háztartásában?
Általános szabály, hogy minél többen élnek egy háztartásban, annál nagyobb az áramfogyasztás . Ennek az az oka, hogy például a világítást egyszerre több helyiségben használják, amikor az emberek különböző helyiségekben tartózkodnak. Mivel azonban számos olyan háztartási készülék is létezik , amelyet közösen használnak, és nem vásárolnak többször, mint például a hűtőszekrény vagy a sütő, az áramfogyasztás nem növekszik lineárisan az emberek számával .
Egy négyfős háztartás nem fogyaszt automatikusan kétszer annyi áramot, mint egy kétfős háztartás. Tehát egyetlen háztartás tulajdonosa Például évi 2000 kWh átlagos fogyasztás, míg egy kétfős háztartás villamosenergia-fogyasztása körülbelül 2550 kWh évente, a négyfős háztartások pedig 3450 kWh -val számolhatnak .
háztartás méreteÁtlagos energiafogyasztás1 személy2000 kWh/év2 személy2550 kWh/év 3 fő3.150 kWh/év 4 ember3.450 kWh/év5 fő4.250 kWh/év
Átlagos energiafogyasztás különböző háztartásméretekhez, függetlenül az épület típusától és a melegvíz-készítéstől, forrás: elektromos tükör Németországban 2021/2022 -
DarkByte
addikt
A 210kWh szerintem irreális. Főleg ott ahol nincs gáz egyáltalán. Szüleimnél külterületen pl. házi vízmű van, két fagyasztó láda, hűtő, klíma, ezen felül szokásos dolgok (TV, mosógép, villanysütő.. állatoknak van még daráló, illetve nyáron kert locsolás ami esetleg többet fogyaszt). 400kWh+ simán elmegy havonta, pedig fával fűtenek.
De nekem is pl. 88nm2 lakás, mosógép, szárítógép, hűtő, klíma, home office-ban itthon dolgozom. 200kWh körüli átlagot fizetek egész évre, egyedül. Pedig itt van gázfűtés, új kondenzációs kazán, ablakok cserélve voltak. De pl. a kazánban a szivattyú is meglepő lehet hogy télen azért észrevehetően fogyaszt mikor a nagy hidegek vannak és folyamatosan forgatja a radiátorokban a vizet.
Szerintem lesz ezen még igazítva, egyelőre semmi sincs fektén-fehéren leírva, se közlönybe, se szolgáltatói díjszabásban. A felső árazást se tudjuk hogy mi, nem hiszem hogy az a 240Ft/kWh lesz. Várjuk ki mi lesz ténylegesen. Szüleim is totál pánik üzemmódban vannak, de javasoltam hogy várjanak a kétségbeeséssel mondjuk jövő hét végéig, addig csak lesz már valami. Eléggé random beböfögtek mennyiségeket, ennél kicsit bonyolultabb a kép. Vagy megint szondázzák a népet jó bevált módon, vagy direkt mondtak egy hajmeresztőt, ami után az enyhébb emelés már "kedvezőnek" fog hatni.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Dell Latitude 5495 Full HD IPS Ryzen 5 pro 2500u Radeon Vega Mobile Gfx i5-8350u verő Bp MPL Foxpost
- Csere-Beszámítás! Olcsó RTX Gamer Laptop játékra! I5 11400H / RTX 3050Ti / 16GB DDR4 / 512GB SSD
- AKCIÓ! AMD Ryzen 7 3800X 8mag 16szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Alkatrészt cserélnél vagy bővítenél? Nálunk van, ami kell! Enterprise alkatrészek ITT
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged