Hirdetés
- Asszociációs játék. :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Full-size AT form factor gépház restaurálása.
- Edifier R1600T III 2.0 Aktív hangfal
- Szólánc.
- Gurulunk, WAZE?!
- MultiCooker avagy az elektromos kukta. Ötletek, tippek, tanácsok, receptek.
- 2024 őszi fórum peca
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- PLEX: multimédia az egész lakásban
Új hozzászólás Aktív témák
-
ViZo72
tag
válasz Kolondrum #59846 üzenetére
Akkor én is beszállok egy 19éves Ignissel.
A gyári üveg: Salgglas vagyis hazai, salgótarjáni termék.
Nem tudom az újabb Suzukikba mit rak a gyártó, de szinte biztos, hogy a legolcsóbb kerül bele gyárilag is, ami még megüti az előírt szintet.
Esetemben amikor már nem bírta a köveket és cserélnem kellett a gyári üveget, a helyi autóüvegesek Pilkingtont és egy attól olcsóbb, lengyel gyártmányú üveget tudtak ajánlani, Salgglas-t nem.
Mondtam, hogy kifizetem a drágább Pilkingtont ha az jobb, de azt mondták felesleges, nem fogom látni, tapasztalni a különbséget...
Így maradt az olcsóbb és tényleg nem láttam rajta semmi különbséget, de azóta már ezen is gyűlnek a kisebb sérülések...Mondjuk a régi autókon nem voltak mindenféle érzékelők az üveg mögé szerelve, nem tudom ez igényel-e külön törődést a választásnál, de gondolom ezt ma már minden autóipari beszállítónak illik megugrania, különben nem lesz hová szállítania...
-
ViZo72
tag
válasz burgatshow #59853 üzenetére
Nem is a legalját írtam, hanem azt, hogy a legolcsóbbat fogja venni, ami még megfelel az autógyártó saját mércéje alapján.
Nyilván ezek neves gyártók, sőt a Salgglas sem ma kezdte az autóipari beszállítást:
Ezek szerint a franciák aláígértek már üveg téren is.
Amikor még az Ignisek (és ugyenezek Subaru Justy néven) készültek Esztergomban, a gyárlátogatáson láttuk, hogy Made in France címke van a kamionokról lepakolt, hengerekben érkező karosszérialemezeken...)
Úgy tűnik erős a francia kötődés a Suzukiknál.. :-) -
ViZo72
tag
válasz ViZo72 #59860 üzenetére
Még egy érdekesség.
Autóipari beszállítónál dolgozik ismerősöm, fémipari cuccokat gyártanak.
(Irodában, logisztikai vonalon dolgozik, rálát a beszerzésre, rendelésekre.)
Meg nem nevezett gyártóval (de nem Suzukival) a következő beszélgetés zajlott (nem szó szerint):
- Autógyártó: Mondjatok árat, küldjetek mintarabokat...
- Beszállító: ok, elküldve.
- Autógyártó: Ár rendben, minőség nem az igazi. Nem tudtok jobbat?
- Beszállító: Nem, ilyen a technológiánk, ezt tudjuk nyújtani.
- Autógyártó: Akkor nem kell.
Eltelt kb. 2 hónap:
-Autógyártó: Mégiscsak rendelnénk tőletek...
Nem árulták el, de nyilván vagy nem találtak jobbat, vagy csak drágábban. Így aztán jó lett nekik az is ami először nem tetszett...
A legutóbbi történet az volt, hogy beszállítóként idén először árat akartak emelni, hiszen a háború miatt (is) minden költség emelkedett ami érinti az alkatrészgyártást (üzemanyag, szállítási költség, alapanyag árak, stb.)
Autógyártó reakciója: hát ezt meg hogy képzelitek? Szó se lehet róla...
Végül nagy nehezen megegyeztek aztán... -
ViZo72
tag
válasz Cunaja #60194 üzenetére
"Jó ha az 1mm-t eléri, amikor 2 mm vastagnak kellene egy normális rétegnek lenni."
Bárcsak milliméterben mérnék, de inkább csak töredékében...
"A gyári festékek általában 80-150 mikron körüli értéket mutatnak.."
"A japánoké jellemzően vékonyabb, németeké vastagabb."
150µm= 0.150mm -
ViZo72
tag
válasz mefistofeles #60305 üzenetére
Ez tudod miért durva még az ijedségeden kívül?
Mert nem is olyan régen szó szerint ugyanezt videózta valaki.
Vagy ugyanaz a nő (és környék) vagy terjed a dolog...
https://youtu.be/GUjCmOF2lgc -
ViZo72
tag
válasz szabonagyur #60350 üzenetére
Nekem nincs ilyen autóm de az Indexes S-cross topikban is hasonló téma ment most...
Igaz, ott a lökhárító fényezetlen részéről meg a küszöbről szól , de ugyanaz az anyag lehet.
Idézem:
"Sáros-homokos cipőmet nem emeltem eléggé, és összekarcoltam a küszöbburkoló műanyag elemet."
"Egy sóderes terepen való áthaladás során sikerült meghorzsolni a fényezetlen lökhárítómat."
"Sajnos ez nagyon komisz anyag. Polipropilénből van. Már egy csúnya nézéstől is karcolódik. Puha, lágy, kenődős. Mivel a mattságát a felületi struktúra adja (nagyon finoman érdes felület), a polírozás nem járható út."
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=161818703&t=9220774
Mondjuk használt S-Crossokat nézegetve nekem is feltűnt, hogy rengetegnél látszik sérülés a fekete elemeken. Ezek szerint kis túlzással bármi nyomot hagy rajta ami hozzáér és nem ennyi béna sofőr van aki mind "lesarkazza"... -
ViZo72
tag
válasz szabonagyur #60352 üzenetére
"Szúrólángos gázégővel finoman elhúzva a lángot a karc fölött szépen lehet javítani. Van erről több videó is a jutubon. A karcokat is jól el lehet tüntetni vele. Keress rá."
Ez volt egy tipp de én ezt nem merném megpróbálni egy új autón, főleg nem látható helyen.
Valaki írta is, hogy neki ez nem sikerült, új elemet kellett vennie utána.
-
ViZo72
tag
válasz venom8888 #60460 üzenetére
Van hybridnek mondott Vitara csak kérdés 10milliárt ki vesz ilyet, úgy hogy motorikusan elég harmatos , csomagtere is összemenet, hybridsége meg nem egyenlő egy Toyota hybriddel.
Vitara vs Yaris Cross összehasonlítás:
Én inkább 2millával olcsóbban egy mild Hybrid S-cross-t vennék (az új verziót) és abban motor is van (1,4Turbo), lehet vele haladni is ha kell.
7,3milla körül is vannak most még...
mild S-CrossIgaz, a "rendes" Hybrid tud odafigyeléssel kevesebbet fogyasztani (főleg városban, országúton) de mikor dolgozza le az árkülönbséget -mondjuk ez használatfüggő- plusz az egyéb hátrányok? (Gyenge motor, kis csomagtér.)
[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
válasz Cunaja #60550 üzenetére
Nekem Ignisen van, de talán több a hátránya mint előnye, most éppen le is vettem kb. 17év után és annyira nem hiányzik...
A Swift más autó, azon másképp viselkedhet és persze valószínűleg más fajta is van rajta.
Az enyém talán Satuna márka, viszonylag vaskos, nem az a keskeny csík féle amit sok más autón látok.
Hátrányok (nálam):
- hallható szélzaja van országúton, autópályán,
- ablakmosáskor útban van,
- az enyém füstszínű, talán van némi takarása és főleg sötétben problémásabb, nyilván kevésbé átlátszó, télen szintén többet takar, ha lecsapódig rá a víz, jég, hó,
- a szél így is bevág, csak más ablakállásnál (ez karosszéria és tempó függő),
- Vitara vagy S-cross fórumban olvastam (talán vagy 2 esetet), hogy az ajtókeretbe befeszítős fajta deformálta a keretet, így cserélni kellett az ablakvezető sínt vagy keretet (nem tudom mi a neve).
Előny:
- jobban néz ki vele az autó (számomra),
- ha csak kicsit van lehúzva tényleg nem vág be a szél azonnal és az eső sem esik be, viszont csak városban jó, mert nagyobb tempónál a szélzaj így is megnő leengedett ablaknál, így előbb utóbb úgyis felhúzom,
- parkoló autón is tudom résnyire lehúzva hagyni az ablakot a szellőzés érdekében, úgy hogy ne látszódjon messziről és ne essen be az eső (nyilván nem idegen helyen).
Látom kezdesz sok mindent összevásárolni az új autóhoz, de szerintem csak csínján, néha a kevesebb több. Sok jónak tűnő kiegészítő van de sok a gagyi is -> pénzkidobás, bosszankodás, néha meg bazári kinézetű autó a vége...
Mindez persze a Te dolgod, sok örömet hozzá, remélem beválik...
(A Swiftes topikban egy időben -1éve?- nem mindenkinek volt felhőtlen az öröme, több panasz volt, mint akár Vitara vagy S-Cross vonalon, miközben elvileg az "made in japan" ha jól rémlik.) -
ViZo72
tag
válasz aattilaa80 #60832 üzenetére
Az új S-Crossnál nem tudom mi a helyzet de a Vitarások közül páran megjárták a légterelőkkel...
A jobbik eset ha csak elengedi a ragasztás (ragasztós fajta), a rosszabb, ha tönkre is teszi a sínt (a befeszítős fajta)...
A régebbi S-Crossnál nem olvastam ennyi problémát még, de mivel testvérmodellek, akár ott is lehet gond. Az újnál meg ki tudja?
(Engem ez elriasztana kicsit egy mai új autónál, úgy, hogy az Ignisemen majd 19 évig fenn volt. )Vitara fórum - légterelő
(Nem tudtam jobban szűrni, keress rá a "légterelő" szóra az oldalon CTRL+F-el ha gépen nézed.)
Persze lehet, hogy az új S-Crossnál sokan használják gond nélkül, de arról még szerintem az eltelt idő fényében nincs elég tapasztalat... -
ViZo72
tag
válasz 2ozzmexy #61237 üzenetére
Azt hiszem a Vitara vagy S-Cross fórumban is volt hasonló vita csak ott az M16A-ba önthető motorolajról, mert ott is valami 2 féle variációt írtak a könyvek.
Akkor is kb. az derült ki, hogy ugyanahhoz a motoros autóhoz nem egyforma könyveket adott ki a gyártó.
Ha jól rémlik végül volt aki inkább írt a Suzuki ügyfélszolgálatnak (gondolom motorkóddal, alvázszámmal) és kapott is megfelelő választ. -
ViZo72
tag
válasz ncc1701 #61561 üzenetére
Hogy legyen ellenpélda is.
Nekem anno Ignisen volt egy elvileg már nem garis, búgó kerékcsapágyam.
3éves gari volt az autóra, letelte után 1-2hónappal szólalt meg.
Márkaszervizben a szervízvezetőnek mondtam, hogy ez van, így jártam, épp kifutottam az időből. Erre közölte, hogy nem gond, megoldjuk gariban és így is lett, ingyen cserélték.
(Szerintem egyszerűen ráírták egy frissebb autóra így el tudták számolni a gyárral.)Már nem emlékszem, hogy ugyanekkor vagy másik alkalommal amikor ott jártam, jött oda egy hölgy sápadozva, hogy ők bizony kicsúsztak az olajcsere periódusból pár ezer km-el egy Swifttel mert nem figyeltek oda és jaj úristen most mi lesz...
A szervizvezető nem győzte nyugtatni a hölgyet, hogy semmi probléma nincsen, az autónak sem lesz baja nyugodjon meg... (Mondjuk azt nem tudom garis volt-e még vagy sem...)A szervíznek elvileg mindegy, hogy az ügyfél fizeti a nem garis javítást vagy a gyártó fizeti ki nekik a garis javítást.
Ha elutasítanak, gyanítom az lehet az oka, hogy a gyártó kekeckedik és nem mindig hajlandó fizetni nekik, főleg futóműproblémára, mert az lehet erősen user/útviszonyoktól függő...Vagy egyszerűen nem odavaló az ember, aki foglalkozott a szervizben autóval...
-
ViZo72
tag
válasz Czimby #61574 üzenetére
Szerintem ezt inkább itt kérdezd meg az Ignises topikban, hátha tudja valaki...
https://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9073785Egy másik hasznos Ignises oldal, bár itt pont nem láttam hangszóró beépítési anyagot de sok minden mást igent...
https://www.kacsa-ignis.hu/[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
válasz szabonagyur #61620 üzenetére
Én ennyire nem feszegetném a határait.
Egyrészt.
Az 1,4T Sport Swift bemutatásakor a Totalcaros Winkler megkérdezte a Suzuki mérnököt, hogy jó-jó ez a Sport változat de kellene még egy kicsit húzni rajta, úgy lenne az igazi.... A mérnök azt válaszolta, hogy nem, a blokk nem bírná el, nincs benne annyi tartalék...
(Rövid távon gondolom azért elmegy valamennyit, de hogy tartós lenne-e ezek után...)
Másrészt.
Vitara fórumban most töltögeti fel valaki a szétszedett 1,4T blokk és hengerfej képeket, mert eddig 3db került hozzá javításra, mégpedig S-crossból ha jól tudom.
Alapvetően a kokszosodás volt a téma ami szerinte nem vészes, de a 3. linken lévő kép a riasztóbb inkább, mert ott mutatja, hogy repedést is talált.
Mivel az autók előéletéről nem tudni, remélhetőleg csak pár egyedi esetről van szó...
(Feltéve, ha elhisszük a leírtakat, látottakat.)http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=162211725&t=9221578
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=162211858&t=9221578
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=162212343&t=9221578
[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
Szerintem 2-3 szervizlátogatás után (mindegy, hogy márka vagy egyéb szerviz) érzi az ember sikerült-e megtalálni a közös nevezőt az ott dolgozókkal (kisebb létszámú szerviznél nyilván hamarabb kibukik).
Ha megvan az összhang, érdemes visszajárni, mert sokkal gördülékenyebben mehetnek a dolgok akár garis ügyintézésnél, akár egy idősödő autón végzett fizetős szervizről van szó.
(Visszatérő ügyfélként csökkenhet az átverés esélye és az árak is rugalmasabbá válhatnak.) -
ViZo72
tag
válasz Qtya123 #61654 üzenetére
Előfordulhat hibás, cikkszám problémás, nem méretpontos.
(Mindez főképp utángyártottak esetén.)
Mondom ezt úgy, hogy viszonylag kevés bajom volt az Ignissel 19év alatt de azért rendelgettem ezt azt hozzá, ahogy korosodott. (Nyilván egy szerelő többet tudna mesélni.)
1.
Utángyártott lengőkart kértem beépíteni (amúgy márkaszervizben), futár kihozta, szerelő elkezdte hasonlítgatni, összemérni az autóból kivett gyárival. Kérdezem mit nézegeted, nem cikkszámra rendelted?
Mondta, hogy de igen, a cikkszám stimmel is de volt már, hogy ennek ellenére a méret nem passzolt...
Ugyanezt mondták a kuplungbowdenre is meg kézifékkötélre is. Előfordul, hogy cikkszám ok, méret nem.
Utóbbiakat én vittem, de nagyon oda kellett figyelni, mit rendelek, mert az alkatrészkeresős webshopoknak nem szabad mindent elhinni amit feldobnak.
2.
Hátsó fékdobot rendeltem az autóhoz.
Az utángyártott fékdob öntéshibás volt, több centiméteres darabon volt sérült a felülete. Küldtem róla fényképet webshopnak, visszajeleztek, hogy szívesen cserélnék, mert ez tényleg problémás de az utánrendelt is ilyen, inkább visszafizetik az árát.
Arról nem is beszélve, hogy a keresőjük az autóra nem passzoló fékdobokat is hozott, de szerencsére időben rájöttem, hogy valami nem kerek.
3.
Volt egy hátsó utángyártott kerékcsapágyam, kicsit több mint egy évet bírt.
Csere másik márkás utángyártottra, nem bírt ki 2 hónapot.
Végül gyárit kértem, az most még bírja (az előzőleg berakott utángyártottat gariban beszámolták az árba és a csere is gariban volt természetesen).Szóval szerintem igencsak előfordul, hogy valami eleve nem jó, vagy silány minőség.
Az évjáratok, cikkszámok közötti elboldoguláshoz meg nagy odafigyelés kell, hogy ne vegyen hülyeséget az ember, főleg ha több verziója is volt az autónak.[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
válasz Cunaja #62084 üzenetére
Ne add fel ilyen könnyen, az aláírásodból is látszik, nem ez az első eset.
Mindenhol ez van témától függetlenül, de azért vannak itt is, máshol is hasznos információk, ötletek, segíteni akarók.
Ahogy előttem írták, most már Te is tudsz nem csak kérdezni, de tapasztalatokat is megosztani, amire kíváncsiak vagyunk többen.Telefonos fórumban is láttalak korábban, eléggé aktív voltál, ott nem ugyanez megy?
(Pl. Huawei P9 fórum annak idején... Rengeteg embernek segítettél.)
Szóval nem Neked kellene innen lelépni, illetve ne vedd ezeket komolyan, visszaolvasva nem volt olyan éle egyiknek sem, ami ellened irányul.(Mondjuk a Swiftes topikot én is ott hagytam hasonló okok miatt, de oda amúgy is csak kíváncsiskodni jártam, mivel nincs Swiftem.
Páran írtak/írtunk konkrét hibajelenségről, mások páran meg gyakorlatilag közölték, hogy aki ilyet érez/gondol/tapasztal az mind hülye, mivel ilyen hiba nem létezik, sőt elképzelhetetlen... Lehetne ezeket kulturáltan vitatkozva is megbeszélni csak nem mindenki alkalmas rá.)[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
válasz zsolt19900 #62100 üzenetére
"igazából full-full tapasztalatok, elhasználódás 150-200-300k kilométer múlva kellene, hogy legyenek.... viszont addigra már kb. 2. 3. 4. tulaja fogja koptatni kb. az autót"
Akkor a 2. 3. 4 tulaj fog idejárni kérdezősködni, nem az első tulajdonosok kiváltsága ez, csak Ők még az elején lelkesebbek nyilván.. :-)
Azt se felejtsük el, hogy a Vitara és az S-cross sem új modellek már (illetve vannak újabbak persze).
Még ha korban nem is öregek, sokan járnak már 100.000 vagy akár 200.000km fölött is.
Szóval most már nem csak újautó tulajok, hanem azok is felbukkanhatnak akik ezeket használtan megvették az első, második tulajtól...
Nekem régi Ignisem van, nyilván az a topik szinte már csak a javításokról szól.
Ott viszonylag kevés az egymás "molesztálása", inkább az ötletelés, problémamegoldás megy, hiszen újdonságokról már nem lehet beszélni, 1-2 "új" tulaj kérdését kivéve, aki most vette használtan az autót...
Ez meg ahol most vagyunk egy általános Suzuki topik, bárki idetévedhet, akár új, akár öreg autós... -
ViZo72
tag
válasz bigdigit #62368 üzenetére
Szerintem nem kell szétszedni.
S-Cross topikban valaki írta, hogy 3 perc alatt betette...
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=157589075&t=9220774
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=157589100&t=9220774[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
válasz 2ozzmexy #62461 üzenetére
Az M13A Ignisbe 10W30 a "kifejezett ajánlás" a gyártó részéről a könyv szerint.
OLAJMás kérdés, hogy én is mindig 5W40-et teszek bele.
Talán 5W30 is volt 1x de nem vettem észre különbséget, mint ahogy korábban a Castrol, utóbbi pár évben az Eneos olaj között sem.[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
válasz tboldi #62471 üzenetére
Vagy ott nem pontosak az adatok vagy változott idővel.
Az én könyvem kb. első kiadás: 2003.március, akár változhatott is pár év alatt.Maga a motor is változott kicsit, pl. az 1,3-as Swiftekben lévő M13A tudtommal már nem VVT-s, míg az Ignisben még az.
Viszont a feltöltési térfogat sem stimmel a táblázatban a könyvhöz képest.
4.1litert ír, miközben a szervizkönyv szerint: "3.8 L (az olajszűrő cseréjével együtt)"Én bele szoktam önteni a 4literes kannát, azzal maxon van a szint.
De ezek nem nagy különbségek, baj nem lesz belőle...
Elég béketűrő ez a motor olaj szempontból én úgy látom. :-)[ Szerkesztve ]
-
-
ViZo72
tag
válasz bigdigit #62560 üzenetére
A Swiftes topikot ezért hagytam ott, le lettünk hülyézve, hogy ilyen márpedig nincs, hogy csak néha, meg csak hidegben, meg csak elinduláskor... Vagy pedig a sofőr a béna...
Ignis is csinálja már sok éve nálam is (még a gyári kuplunggal).
És ez az időszak most jön majd, az őszi, nedves, hideg reggelektől a tavaszi melegebb napokig ilyen lesz, miközben tavasztól őszig -nálam legalábbis- nincs ilyen baj, el is feledkezem róla.Csak elinduláskor, illetve ha van még rögtön utána utcasarok, piros lámpa ahol meg kell állni akkor még igen, de aztán az út további részére megjavul, akár hányszor kell megállni, elindulni. (Kiszárad a lecsapódott pára?).
Aztán jó lesz megint hidegindításig.[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
válasz Kolondrum #62585 üzenetére
A kép alapján hasonlít ahhoz, mint mikor az Ignisen 1-2évesen elkezdett lehámlani a bőrnek mondott váltógombról a felső réteg (mint ekkor kiderült, 2réteg van és a felső nem tartós). Apró kis fekete "cafatok" voltak a szőnyegen az autóban.
Két különbség mégis van esetedhez képest:
1. A váltógombot állandóan fogdosom, nem úgy mint a kormányközepet.
Épp ezért ott ahol fogdosom kopásálló kéne legyen, de ezzel nem számolt a "kedves" beszállító.
2. Nekem kicserélték garanciában a lekopott váltógombot!
Ez mondjuk 17 éve volt, akkor ez még működött gariban.
(Más kérdés, hogy mivel ugyanolyat kaptam, az is simára kopott idővel. Aztán már nem foglalkoztam vele, mivel a "kopó réteg" alatt ami van, az viszont jól bírja..).[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
válasz 2ozzmexy #62631 üzenetére
No akkor a Vitara topik mellett itt is megírom, gyanús, hogy ez lesz az ok....
Nemrégen jártam az egyik márkaszervizben, ott hallottam róla, hogy van egy Vitara náluk, melyikben felkeményedett, nehezen benyomhatóvá vált a fékpedál.
Valamit csináltak rajta a szervizben, utána kb. egy hétig jó volt, majd újra előjött a hiba.
Akkor kezdtek tovább nyomozni (gondolom diagnosztikából nem derült ki egyértelműen) és végül valami levegőt szabályzó (vákum?) szelepig jutottak.
Akár több autón is előfordulhatott ha visszahívásig jutott a dolog és gondolom az is benne van, hogy fékről van szó...
Aztán vagy igazam van vagy nem... -
ViZo72
tag
válasz TommyY2 #62675 üzenetére
Ne mondom, hogy pont ilyen a Suzuki motorfelépítése is, de itt egy írás (angolul), ami segít kicsit megvilágosodni, mi köze lehet az olajhoz, sőt akár turbóhoz is.
https://www.partinfo.co.uk/articles/107A lényeg, hogy az írásban szereplő felépítés esetén a motor olajozási rendszerének a része a vákumszivattyú, tehát lehet köze a motorolajhoz.
Ha pedig hibásan működik ez a vákumos rendszer. (A cikkből lefordítva.)
"A gyakori tünetek közé tartoznak:
- A fékrásegítés hiánya
- A motor teljesítményének csökkenése a turbófeltöltő meghibásodása miatt.
- A károsanyag-kibocsátás megnövekedése az olyan alkatrészek meghibásodása miatt, mint az EGR és a szekunder levegő szelepek."
Nyilván mindez motorfelépítéstől is függ, hogy adott konstrukciónál milyen szerepeket lát el. -
ViZo72
tag
válasz ViZo72 #62683 üzenetére
Mondok még egy érdekeset.
Szervizben, ahol már találkoztak felkeményedő fékes Vitarával, azzal egy időben volt egy Swift Sport is más hibával..
Ment az autó de állítólag nem olyan teljesítménnyel, ahogy elvárható.
Mivel akkora a Vitaránál már gyanakodtak erre a vákumos rendszerre, csak még nem volt meg a konkrét hibás alkatrész, a Vitarából valami levegőcsövet (már ha jól értettem) átcseréltek a két autó között próbaképpen és ettől megjavult a Swift menése (fékbaja viszont annak nem volt). Úgy tűnik légzési problémái voltak...Ez annyiban kapcsolódik a vákumos rendszerhez, hogy ha jól értettem abból a részből operálták ki a csövet (vagy mást) amit most érint a visszahívás.
És az előbb belinkelt leírás alapján, valóban lehet köze a turbó működéséhez is ennek a rendszernek...
[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
válasz szpeti40 #62940 üzenetére
Ezek az alkatrészkeresők néha megvezetik az embert.
A Bárdinál van ábrás kereső is, ott kitallózva látszik, hogy az adatbázisuknak többféle elképzelése van a Swiftek üzemanyagrendszeréről.
[link]
Képen balra: lifetime szűrős Swiftek,
Képen jobbra: cserélhető szűrős Swiftek
Nem világos a jobb oldaliak milyen autók, szerintem a magyar "vasaló" Swiftek nem ilyenek de az utóbbira kattintva jöttek be azok a szűrők, amiket találtál...
Nekem Ignisem van, ahhoz is találtam ilyen szűrőt katalógusban, pedig gyárilag biztos nincs külön cserélhető szűrője, csak ami a tankban (szivattyúban?) van.[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
válasz 2ozzmexy #63079 üzenetére
Ugyan nem vagyok biztosítási alkusz de mintha azt olvastam volna több helyen is, hogy egyrészt ez nem jár automatikusan (ezért nem is fizetik a biztosítók) másrészt csak viszonylag fiatal autóknál van rá esély, HA a károsult kiharcolja magának.
Egyik:
https://www.vezess.hu/magazin/2021/05/09/ezert-is-fizet-a-biztosito-ha-kered/
„Az értékcsökkenés azonban nem minden esetben illeti meg a károsultat, az nem jár automatikusan. Jogszabály nem rögzíti az értékcsökkenésre jogosultság feltételeit, azt a szakértők, biztosítók és az igazságszolgáltatás gyakorlata alakította ki. Eszerint kb. öt-hat éves korig, kb. 60-80 ezer km futásteljesítményig lehet ilyen jogcímen kártérítést kérni, ha előtte az autón nem volt sérülés vagy csak kis mértékben és más elemeket érintően” – magyarázta a jogász.Másik (mondjuk ez régi de egybevág a fentivel):
https://das.hu/jogi-esetek-es-hirek/az-ertekcsokkenes-iranti-karigeny/Persze meg lehet próbálni, de szerintem ennél az autónál kicsi az esély rá, a korát, értékét és a felvázolt állapotot tekintve...
[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
válasz 2ozzmexy #63079 üzenetére
A biztosítóktól még az is kitelik, hogy értéknövelő tényezőként tekintsék a javítást.
Jó régen volt (kb. 20 éve) mikor a kollégám Fiat Tipojának az orrát meghorpasztották.
Azt mondta a biztosító, hogy nem fizeti ki az új vagy újszerű motorháztető teljes árát mert az értéknövekedést okozna a viszonylag öreg autón...
Költői kérdés ezek után:
Ha pl. egy 8-10 éves autót összetörnek és 2 új ajtó kerül rá egyik oldalon, akkor ez a javított autó többet fog érni mint az ami ugyanilyen korú de nem törték össze? Hiszen utóbbin 10éves ajtók vannak... :-)[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
válasz Qtya123 #63078 üzenetére
Kollégám 2éves S-Crossát is megnyomták, ott viszont sikerült a javítás kifizetésén felül ,
értékcsökkenés címszóval némi pénzt behajtani de külön kérni kellett, szépen érvekkel megtámogatva, hogy látszódjon, képben van az ember.Azt hiszem ezt is használta, kifizette, letöltötte a "szakvéleményt" és azt adta tovább.
De neki visszahozta az árát bőven, Téged viszont mínuszba visz ha nem kapsz rá egy Forintot sem (ami esélyes)...
https://totalcar.hu/totalkarterites/ -
ViZo72
tag
válasz racerx #63172 üzenetére
Szerintem Ecstar olaj van a Suzukikban nem Eneos.
Mondjuk azt én sem tudtam, hogy ez Suzuki fejlesztés.
https://ecstar.hu/
"A Suzuki elkötelezett a hatékony megoldások mellett, melynek köszönhetően az 1980-as években kenőanyagok gyártásába kezdett. A kenőanyag elnevezése „ECSTAR” – már nevében is utal a kimagasló minőségre."
Az meg vagy kiderül vagy nem, hogy az olaj a problémás vagy a beépített alkatrész túl kényes az adott olajra. -
ViZo72
tag
válasz AMD Power #63326 üzenetére
Mármint az utastéri ventilátor és a jobb oldalon?
Esetleg bejutott valami kosz a pollenszűrő mellett? Kis falevél stb... Mert gondolom van pollenszűrőd.
Ugyan nem ismerem SX4-et de szerintem annak is ott van jobb oldalon a kesztyűtartó alatt/mögött talán....
Szoktam takarításkor kiszórni onnan apró szemetet, amik amúgy a ventilátornál kötnének ki és zörögnének.
(Talán egyszer jártam úgy, hogy valami valószínűleg bejutott és ciripelt, zizegett egy darabig.) -
ViZo72
tag
válasz Kolondrum #63506 üzenetére
A hűtőrács díszlécéről lekopó fekete festékcsík(vagy fólia?) megvolt már?
S-Cross topikban is említették de itt is látni (1:35-től, 2:05-től):
https://www.youtube.com/watch?v=nXlqVlKN0ro -
ViZo72
tag
Nem akarom azt mondani, hogy ugrasd vissza, mert lehet, ne én legyek az oka ha eltörsz valamit de én ezt csináltam.
Műanyag fogaskerekek vannak a forgókapcsoló mögött, ha aláfekszel láthatod.
Amikor a terelőlapátok a fűtésboxban megszorulnak egy állásban (sokaknál előfordult már) és ilyenkor tovább erőlteted akkor a műanyag fogak befeszülnek majd átugranak, ezért mászik el az állás. Vagy eleve elkoptak a fogak és az okozza.Én lesz ami lesz alapon "visszarecsegtettem" a jó állásba. Reccsent 1 nagyot de visszament a helyére szerencsére. :-)
(Ha aláfekve tekered, látszik mi hogy feszül meg a tekerőnél.)
Persze később ezt újra eljátszottam, de aztán megfogadtam, ha újra megakad, nem erőltetem.
Később mikor megakadt, akkor hagytam, nem babráltam tovább, mentem vele kicsit (5-10perc) és később megjavult, újra tekerhető volt gondolom a rezgéstől, mozgástól helyreállt valamelyik lapát.Már én is úgy voltam, hogy ha sikerül szélvédőre írányítva hagyni, úgy is marad egész télen, az a legfontosabb, hogy párátlanítson.
Kérdés, hogy neked is a megszoruló lapátok miatt van, vagy már a fogak koptak el a tekerő mögött..
Ha a lapátok álltak be végleg, akkor elvileg szét kell bontani a fűtésboxot és helyretenni őket. Na ehhez nem volt kedvem....Itt van némi infó ezzel kapcsolatosan, bár konkrét szerelés nincs leírva..
https://kacsa-ignis.hu/ltl/[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
válasz 2ozzmexy #64492 üzenetére
Azért nem golyóálló.
Vitara:
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=162212343&t=9221578De amúgy elég sok képet felrakott emberünk korábban is.
Most csak kimondottan a képek miatt, de így kiragadva az szövegkörnyezetből megtévesztő lehet.
https://forum.index.hu/Article/showResultList?o=4&aq_text=&aq_cre=&user_id=1846878&topic_id=&forum_id=0&aq_ext=0&t=9220774[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
válasz ViZo72 #64499 üzenetére
Ez meg a láncok "evolúciója".
https://forum.index.hu/Article/showResultList?o=&aq_text=&aq_cre=0&user_id=1846878&topic_id=&forum_id=0&aq_ext=0&t=9221578[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
válasz 2ozzmexy #64503 üzenetére
A félreértés elkerülése végett: én pl. szívesen vettem volna 1,4T-t újonnan, főleg még a hybrid előttit, csak "kicsit" elszálltak az árak közben.
Szóval nem leszólni akartam az autót/motorját (hiszen örülnék ha ilyenem lenne), hanem a golyóállóságát árnyaltam a linkelt példákkal.. :-)És az főleg használtan vásárolva lehet gond, hiszen nehéz kiszűrni ilyen viszonylag fiatal autóknál, hogyan bánt vele előző gazdája, ha egyébként nem látványosan lelakott (az autó).
Ha újonnan venném, biztos vagyok benne, hogy tizenévig használnám nagyobb gond nélkül.
(Legalábbis ezt várnám tőle, mert a mostani autóm is 20 éves/240.000km-el és a fődarabok -motor, váltó, kuplung- gyáriak és bontatlanok.)Sajnos kénytelen vagyok használtakat nézegetni és itt inkább az 1,6 szívó jön szóba, kevésbé érzem rizikósnak, bármennyire is tetszene egyébként az 1.4T rugalmassága.
[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
válasz Tony21 #64526 üzenetére
Egyszer olvastam valami általános szervizelésről szóló írásban, hogy a váltóolaj viszonylag sűrű cseréje (kéziváltónál is) régi japán szokás/előírás szóval nem csak Suzukis hóbort...
(Nekem 45.000km régi Ignisnél, de mondjuk rá is fér...)
Németeknél, Fordnál vagy akár franciáknál meg sokszor elvileg élettartam olaj van benne, jelentsen ez bármit is. (pl. váltó életartam? :-) )
Belegondolva, ha a motorolaj, fékfolyadék, hűtőfolyadék cseréjére viszonylag konkrét előírás van mindenhol, akkor pont a váltóolajat ne kéne cserélni? Hiszen az is kap rendesen terhelést, hidegen, melegen...
Szóval inkább azaz érthetetlen, hogy európai gyártók miért nem cseréltetik sűrűbben...[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
Gondolom ezért nem kell a motorolajjal egy periódusban cserélni, hanem csak ritkábban.
Fém kopadék viszont keletkezhet a váltóban és általában még olajszűrő sincs ami kiszűrje
(Jobb esetben mágnessel próbálják szűrni. De ha van mágnes, akkor mégiscsak gondoltak rá, hogy itt bizony lehet szennyeződés.)A mondandóm lényege az lett volna, hogy gyakorlatilag minden más folyadékot belátható időközönként cserélni kell az autóban, pont a váltóolaj lenne a kivétel? :-)
A váltóolaj is egy vegyi anyag, változhatnak a tulajdonságai és szennyeződhet is...
Nekem logikus a viszonylag rendszeres cseréje, de én nem értek hozzá az igaz.
Ezek szerint a japán mérnökök sem. :-)(Jut eszembe ott van még mondjuk a kormányszervó is -már amelyik olajos- ott is nagy a szórás ki mit ír elő.)
-
ViZo72
tag
Kísérletezzenek csak, mint a 30.000km-es motorolajcsere periódussal.
Milyen jó ötletnek tűnt az is.Most, hogy szóba hoztad az Opelt, valaki kérdezte is Olajdokit, hogy vajon miért nem kell az Astrában váltóolajat cserélni.
Válasz:
"majd cserélik, amikor elromlik. A váltóolajok és a váltók fejlődése lehetővé tette, hogy ma már ez is az utóbbi kategóriába tartozzon. "
Hát ez van, majd fizetjük ha elromlott...
(Szerencsére nem hallani tömegesen széthulló Opel és egyéb váltókról. Mondjuk pont a Suzuki meg nem büszkélkedhet a váltóival, előírt olajcsere ide vagy oda.)Ahogy az aktuális témából látom, ezek szerint Suzuki a benzinbetöltő csövön lévő csapóajtón spórol, Opel meg a leeresztő csavaron. :-)
-
ViZo72
tag
[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
válasz TommyY2 #64725 üzenetére
Múltkor volt egy "vita" valahol, hogy pasztával vagy anélkül csináld a gyertyacserét.
(S-Cross vagy Viatra topik volt lehetett).
Az egyik vélemény az volt, hogy idióta a gyár, mert láthatóan nem használt pasztát a gyertyák berakásakor.
Aztán valaki hozott egy infót NGK oldalról, hogy nem kell pasztázni, mert a gyertya gyártója ellátja megfelelő bevonatokkal a menetet.
Ez védi is a menet, ill ezzel a bevonattal együtt vannak kalkulálva a meghúzási nyomtatékok.
Sőt úgy fogalmaznak "leválasztó" tulajdonsága is van, hogy kitekerésnél ne legyen gond.
Ha Te összekened valami mással, megváltozik ez a tulajdonsága (gondolom a súrlódása) és vagy nem húzod meg eléggé vagy túlhúzod.
Illetve legközelebb ha ki akarod szedni, akkor is másképp viselkedhet, mert "felülbíráltad" a gyári bevonatot.Meg is találtam közben, íme az NKG oldala, első pont érdekes most (illetve a 4. is idevág).
https://ngksparkplugs.com/en/resources/5-things-you-should-know-about-spark-plugsNem vitaindító, csak elgondolkodtató, én például nem tudtam erről a bevonatos dologról, nekem érdekes infó.
[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
válasz Qtya123 #64787 üzenetére
Így van, itt is linkelte valaki EZT a képet korábban.
És elég égő, hogy még a tesztelő is ilyen autót kap, fele már odavan a csíknak.
1 percnél is látszik, de kb. 2 perc 05 másodperctől még jobban.
YoutubeValaki tényleg fóliázhatná feketére az egész díszlécet, lássuk hogy néz ki. :-)
(Valamiért a króm meg a zongoralakk a menő a tervezők fejében, szerintem nagyon sokan meglennénk ezek nélkül. Max. csak szalonban mutogatott autóra való, hétköznapi használtban már csak nyűg mindkettő..)
[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
Nekem mondod? Elegáns, fehér, Lada 1500 Special.
Ilyen volt nekünk (szüleimnek) de én fényeztem a krómot rajta közel 20évig :-)
Viszont az a világ/divat már elmúlt, 1-2 szolíd díszcsíknál több króm ma már giccsessé teszi az autót, ahogy a sok zongoralakk is.Legalábbis szerintem, de hát nem vagyunk egyformák, különben mindenki ugyanazzal a típussal és ugyanolyan színű autóval járna. :-)
A "krómozás" divat alapján találtam de érdekes amúgy is:
USA CAR SPOITTER GUIDE[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
Azt gondolom, hogy a Suzukik minőségérzetének az egyik nagy baja a beszállítók silány munkája.
A Suzukit meg úgy tűnik mindez nem érdekli, csak legyen olcsó a termék.
Ignist újonnan vettem 2003-ban:
- kb. 1 évesen (ha nem előbb) lekopott a váltógomb bőrnek mondott felső rétege: cserélték gariba ugyanolyanra, nyilván az is lekopott.
- saját súlyától meggörbült a kalaptartó: cserélték gariba, az legalább már erősített verzió lett, azóta jó.
- lefittyedő napellenző: sajnos ez már nem volt garidőben, de előbb utóbb szinte minden Ignisest utolér, cserébe ma már méregdrága (valami 30-40.000 Ft ha tükröst akarsz, mint a gyári.
- hátsó ajtó kilincse: rengeteg Ignisen láttam már letörve vagy kicserélve fényezetlen feketére, miután letört...
És ez majd 20 éve volt, a helyzet nem sokat javult ahogy látom a panaszokon.
(Nyöszörgő műszerfal, mozgó ajtókárpit, beázó ablaktömítések, stb.)
Ezek mind pitiáner kis részei az autóknak, mégis lényegesen rontják az összképet, lásd . topiktárs új autóját is.
És mutatják, mennyire foglalkozik a Suzuki és beszállítói a termék minőségével..Hála istennek viszonylag kevés panasz van az autó fő elemire, dehát akkor lenne szép az összkép, ha az apróságok is rendben lennének és nem okoznának mindig bosszúságot.
[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
A Viatarát eléggé megdícsérték ebben a tesztben. (A Youtube feliratozásával néztem.)
Bár nem ért el kimagasló eredményt, de azért dícsérték mert nagyon jóindulatúan, kiszámíthatóan viselkedett, főleg SUV szerűsége mellett. Nem szoktam mindig ennyit beszélni, bár most valami vendég is szerepelt, talán azért...
Viszont nagyobb nevek is lebőgtek már itt rossz eredménnyel.Korábbiak:
S-Cross-km77.com
Swift-km77.com
Swift-Sport-km77.com[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen