- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Parci: Ég veled, KEndre! :(
- Sol4r: DDR2-es processzorok összehasonlítása "azonos" órajelen
- RIOS Gépház: Új design az IT Cafe-n!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- bigyo108: A vén PC-Főnix újjászületése
- gerner1
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Kalandor: Elhunyt I. Ferenc pápa
Új hozzászólás Aktív témák
-
musli26
tag
Sziasztok!
Ma voltam kocsit nézni.
Érdekes egy használt Suzuki Scross egy Nissan Hovány árulja.
Ez mennyire szokványos?
Mutattak egy gépjármű állapotfelmérő lapot a kocsiról.(ez egy hivatalos papír?)
Azt mondták hogy ők csak úgy árulhatnak használt autót hogyha ez megvan.
És nekik az adásvételi szerződéstől számított 6 hónapig garanciát kell biztosítani.
Ez így van?
Meg ugyan az mint az eredetvizsgálat.
Amin a járműadatai, extra felszereltség, műszaki állapot, belső tér, karosszséria szerepelnek.
Pótkerék nincs benne!(ez normális?)
Helyette defekt javítókészlet van.
Utána ideadták a vezetett szerviz könyv 17.000km.ig.
Meg a korábbi tulajdonos által kapott számlákat a rendszeres szervizről.
Szépen van vezetve.
Most 23860km van benne.
Rendszám alapján , megnéztem a kocsit ügyfélkapuba egyezett a km óra állás.
Vélemény?
Csináltassak eredetvizsgálatot?
Átvághatnak ilyen nagy cég is?
Autó: [link]
Köszönöm -
Vigneau
félisten
válasz
2ozzmexy #49169 üzenetére
Én eddig úgy tudtam, hogy a K10C-ben sincs kettős tömegű lendkerék, hanem egytömegűvel szerelték, mint az 1.4-es turbós testvérét is. Ráadásul a szerviz is ebben erősített meg a 2 éves látogatáskor.
-
anonymus89
addikt
Szerintem elég jó áron van most Eneos sustina 5w40 13.000,-Ft
-
2ozzmexy
senior tag
Igen, természetesen mibe mit, az 1,4Ecotec-be GM olajat használunk, mert az a gyárija, a Corollába használtam Castrol Magnatec-et, Total Quartz 9000-et és egyszer Motult kapott (mert nem volt más raktáron megfelelő minősítéssel). A mercibe és a Poloba Castrolt öntögettem bőszen, előbbi a nagy lökettérfogat miatt, utóbbi a kopottság miatt ette. Sajnos az M12-es MB motor hajlamos kosztolni az olajat városban ha van már benne centi... plusz a szintet sem könnyű belőni benne, mert nagyon kacskaringós a nivópálca útja és folyton összemaszatolódik... A Polonak olyan beteg volt a motorja, hogy 5ezrenként megevett egy lityi olajat, az Óbudai Autójavító szerint ez normális... A Toyoták meg Valvoline-al jártak évekig, sosem fogyott, szerették, de sokat romlott a minősége, ma már senkinek sem ajánlom. Ami most 5w40-ben a 4ZZ-s motorkódhoz best-buy az a Total Quartz 9000, én BP-en forralom bennük a dugóban, vagy pályán a sz**t is kitaposva belőlük és 10ezer km után sem fekete amikor leengedem...
Most kipróbálom az Ecstar termékeit, mert fejlődő lélek vagyok.
Majd pár év múlva tudok nyilatkozni róluk. Mivel kaptam ajándékba pár tisztítószert is, így azoknak is adok egy esélyt, legalább biológiailag lebomlóak, szóval nem tudnak a szomszédok sem beugatni és az én "ökobuzi" kis lelkem is nyugodtabb... (Legszivesebben fejszével téríteném jobb belátásra azt a parasztot amelyik a fáradt olajat olajcsere után leönti az utcai csatornába... de ezt tudják padlopon-al és csemperagasztóval is
)
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
musli26 #49167 üzenetére
"Mennyire van műanyag borítás az alján?" Eléggé, de hajlik a térded, nemde?
Javaslom emeltesd fel valahol vagy ha az eladónak van aknája/emelője, akkor mondjad nyugodtan hogy szeretnéd látni az alját. Mi úgy intéztük, hogyha elviszi akkor ő fizeti az átvizsgálást, ha kiderül valami amit el akartam titkolni előle (tehát én már tudthattam róla, pl lukas kipu, törött rugó) akkor felezünk. Az pont a kisebbik motoros mellesleg, én az 1,6 szívót venném vagy az 1,4 BJ-t. Kb menetdinamikára is így vannak (a Vitaránál) M16A->K10C->K14C, cserébe az amit te nézel bizony kettőstömegűs, a másik kettő nem.A belső küszöbök elején és a hátsó lámpatest mellett is megáll a víz és a sár. Az ajtók alját nézd meg nagyon, mert az S-Cross ott szeret folyni, kb nincsen rá szabály, van amelyik beázik van amelyik nem, ki kell fogni a jót... A motorolaj ha fekete hagyd ott a francba, ha a hűtővíznek fura a színe/égett szaga van, szintén. Vízhűtésű a turbó, ha nem cseréltek benne rendszeresen olajat (és ezeket bizony hajtani szokták), akkor hamar lerakódások lesznek és megáll a turbó.
A plusz alvázvédőzés minden autónak kell, törném el annak az autószerelőnek a kezét, amelyik legalább éves átvizsgálás alkalmával nem fújja le ahonnan lejött a gyári...
@kistukesz: Ha jól ütötte be a gépbe, akkor 2,9-et adott volna, de vagy elütötte vagy nem várta meg hogy rendesen kifolyjon a régi. Nem nevesítem, de tudok olyan márkaszervizről, ahol ki sem engedik a régit, csak egy részét, aztán rátöltenek a frissből, a maradékot meg eladják másnak...
-
musli26
tag
Scross 1.0T 2015-2018ig mennyire hajlamos rozsdásodni?
Főleg a kocsi aljára gondolok?
Megvétel után kell neki alvázvédő?
Köszi -
kistukesz
újonc
válasz
2ozzmexy #49163 üzenetére
Nekem az első olajcserénél 1/2 literrel többet tettek bele! Dolgozhattam utánuk. A fél liter leengedése után is még maximum fölött van 1-2 mm -rel, de az már elmegy.
Ezért aztán nem foghatom rájuk, hogy spóroltak az olajjal.
Egyébként valószínűleg a gyári feltöltést nézhette a kolléga, ami 3,3 liter, pedig cserekor csak 2,9 liter kellene bele, így aztán részben érthető a baki.
Na mindegy, már kijavítottam. -
2ozzmexy
senior tag
válasz
simonjoe #49162 üzenetére
No igen, csomagtartóban nem bajnokok ezek a pici autók, de bőven élhető. Én nem öntögetnék össze különböző gyártó olajait, de ez csak ilyen elvi kérdés nálam. Én úgy szoktam hogy 4L-t veszek, ami belemegy belemegy, ami marad azt kannával beleteszem egy nylonszatyorba, bekötöm a száját és megy a csomagtartóba. Neked a garázsban is jó lesz, úgysem mentek hosszút a Splash-el.
Jártam már úgy hogy Kalocsán vasárnap reggel fél6kor indulás előtt döbbentem rá, hogy minimumon az olajszint... de az Opel apósom alatt dobott már olajnyomás hibát is, annyira nem volt benne olaj, mert nem maxra töltik a márkaszervizben, hanem a gép motorkód alapján kiad X,y L-t és azt beleöntik mind aztán csókolom, nem nézegetik a szintet, mert "elég szokott lenni..." úgyhogy mehettem utánuk Balatonföldvárra éjjel 1L olajjal. Sajnos városi autó, úgyhogy ha egyszer kiszabadul autópályára, akkor a motorolajban fegyűlt benzint pillanatok alatt "kiégeti" magából és úgy zuhan az olajszint, mint '86-ban a Malév gép Prágában... Pedig elpofáztam neki többször h figyeljen rá... (mondjuk ha nem LongLife olaj lenne benne 3 évig az is segítene
)
-
válasz
2ozzmexy #49161 üzenetére
A mostani szervizeléskor Opel 0w20-as olaj szerepel a számlán. A következő olajcserét én követem majd el 10k után, utántöltésnek Sustina-t vettem egy litert, de szerintem maradok az Ecstar-nál. Nem várom meg a 15k-s cserét, mellé csak nem nyúlok ezzel sem. Majd figyelem azért a szintet, 1enlőre rendben van, az autóban 65k van nem lenne még aktuális az olajfogyasztás. A Passat CC-vel már közelítünk a 300k-hoz, de még az sem "eszi" az olajat, ennek ellenére van hátul egy bontatlan liter olaj abban is. Bár a Splash-nak annyira nyomorék a csomagtartója, h állítva nem tudom biztonságosan elhelyezni, így a garázs polcán pihen a Sustina.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
simonjoe #49159 üzenetére
"Várható 1ébként, h valamikor majd elkezdi csipegetni az olajat??" Lévén hogy a rendszer nem zárt... Rám meg néznek mint borjú az új kapura amikor a márkaszervizben kérem a maradékot, mert egy évig nem szeretnék jönni...
Mellesleg remélem Sustina-t vettél bele... Az Ecstar feltörekvő márka, Suzuki gyári beszállító, és ami fontosabb: Nem reklámozza sz@rrá a TC, úgyhogy olcsóbb mint az Eneos...
Én most úgy döntöttem egy életem egy halálom, Ecstar olajat bevállalom, megnézzük van e olyan jó mint a Total Quartz. Motul, Castrol, Valvoline, Total, Elf, Opel gyári (GM olaj) , nálam ez a sorrend és ebbe probál beékelődni valahova most az Ecstar. -
[CS]Blade2
addikt
Én évente cserélem a Focus-ba az olajat, ami nekem 7000km, és vele együtt a légszűrőt. A Focusba kb. ilyen való:
És nagyon minimális kosz szokott lenni rajta. Épp hogy a belső mondjuk 60%-a kicsit szürke. Nem lehet port vagy nagyobb szemcséket kirázni belőle.
Komolyabbnak tűnik, mint a suzuki-é képről, és ez kb. 3000Ft.
Ha jól kerestem a swift 1.2 dualjet motorra, akkor a 2020-asba elvileg ilyen kell:A Focus-os tapasztalatom szerint, lehet, hogy bőven elég lenne 2 évente cserélni. Évente csak ellenőrizni. Ha állandóan valami homokviharba járkál a kocsi, akkor lehet, hogy 1 év alatt szűkül már annyit a keresztmetszet, vagy lehet, hogy gyárilag úgy van kiszámolva, hogy tisztán megy át elégséges levegő, és egy ökölnyi eltömődésnél már nem a legjobb a motornak.
Az biztos, hogy szűrőn több évnyi retek is elférne, a nagyobb probléma nem következik be, hogy átmegy a por, vagy valami.
Viszont ezzel a legtöbben nem szeretnének játszani, még a nemrég elhangzott szalonos árak is filléres tétel, mint egy jó vonalkód a hengeren, szóval valszeg mégis csak az a tuti, ha sűrűn van cserélve. Feltehetően az biztos, hogy ártani, nem árt.Érdekes egyébként, hogy a suzuki márkaszervízek nem cserélik olajcserénként vagy évenként.
-
OK, akkor feleslegesen nem locsolom rá a pénzt. Szűrőket MANN-t kap, minden autómnál bejött ezidáig, remélem ez most sem lesz másként. 1L ENEOS-t már vettem esetleges utántöltésnek, remélem felesleges lesz............egy darabig.
Várható 1ébként, h valamikor majd elkezdi csipegetni az olajat??
-
dethroner
veterán
Nem a +16K a lényeg, hanem hogy önként dugtam a fejem a hurokba. Első éve szerviznél a suzuki nem írja elő a légszűrő és pollenszűrő cserét, én akartam magammal szemben jófej lenni, ezért kértem a cserét. De ha tudom hogy ennyiért adják, inkább megveszem magamnak a kettőt 4000-ért és egy unalmas félórámban bepattintom.
-
tboldi
nagyúr
válasz
mefistofeles #49149 üzenetére
👍
(#49151) simonjoe: Csak az egzotikum felára.
Mert a Jazz-hez csak sima papírszűrőt hoz minden kereső, de kinyomoztam, hogy a Toyota GT86/Subaru BRZ-be is mm-re pontosan ugyanakkora szűrő való, úgyhogy azt szoktam venni. -
válasz
tboldi #49142 üzenetére
Az Q...va sok a pollenszűrőért. Valami spéci kell bele?
Én a CC-be ugyan ezt a márkát, típust szoktam venni, de az csak 5600.
Néztem az olajokat, most a szervizben Opel 0W20-at töltöttek bele. A gyári ECSTAR számomra ismeretlen, már rendeltem ENEOS Sustina-t, ez majdnem a duplája a gyárinak, szerintetek van értelme a dupláját kiadni a másik olajért??
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Android szakmai topik
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- iPhone topik
- Milyen SSD-t vegyek?
- Mobil flották
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Tőzsde és gazdaság
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Melyik tápegységet vegyem?
- További aktív témák...
- AWS 5x108 R17 felni + Bridgestone Potenza Sport gumi
- Raktáron! Új, 11kW-os, type2-es, 3 fázisú, 3x16A-es fali töltő, dobozában, 2 év garanciával!
- ROLLEREK: ÚJ, Újszerű, Használt 30+ db listát tudok küldeni
- Új, bontatlan FÉLÁRON - LOVI Expert 3D Pro elektromos mellszívó - Még 1,5 év magyar bolti garival! -
- Eladó a saját tesztemben szereplő PVY Z20 Pro Evo elektromos kerékpár kiváló állapotban, házhozszá
- Újszerű Tesla Smart Air Purifier Pro L légtisztító + ajándék szűrőbetét
- IKEA TRÁDfri LED izzó E27 806 lumen - Meleg fehér Zigbee okosizzó
- Mofém Mambo-5 Fali mosogató csaptelep felső kifolyócsővel 152-0034-00
- Okos konnektor WiFi-s, fogyasztásmérős, Tuya kompatibilis, 16A
- Tanksapka tartó Volvo S60/S80/V70/XC60/XC70/XC90 modellekhez
- Bomba ár! Dell Latitude 7390 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Új monitor állvány - csak össze lett szerelve
- AKCIÓ! MSI B450 R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2070 8GB GDDR6 Rampage Shiva Zalman 500W
- Intel Core i7-13700K Processzor
- Telefon felvásárlás!! Apple Watch Series 9/Apple Watch Ultra/Apple Watch Ultra 2
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest