Pixelgaranciát a gyártó határozza meg, de utána lehet nézni; összetett, de egyértelmű.
Meg kell nézni a garanciajegyet (ami lehet, a számla), mit ír.
1. Mennyi garanciát vállal a forgalmazó? Egy év biztos, gondolom benne vagy.
2. Hivatalos szerviz kell rajta legyen, ami ha nem az üzlet, akkor vidd egyből oda, jobban jársz. Ha az üzlet, akkor – valószínűbb – pedig oda. A vállalt garancia idején belül kell legyen hazai szerviz, akik majd elküldik a külföldi gyárnak, saját költségen. Bár ha a javításokat átvette Kontár és Társa TV - és Videó szerviz, ők ezt nem fogják javítani, ez a gyár dolga. Legfeljebb megelőlegezik neked, és cserélik.
A gyártói garancia más, azt a gyártástól számolják és te küldöd a gyárnak, saját költségen. Esetleg a forgalmazó jó fej, és beteszi a következő szállítmányba.
Szóval milyen garanciád is van jelenleg?
A PC Land úgy látom, aktívan létezik és tevékenykedik, tehát kötelesek adni egy hazai címet, ahova viheted, amennyiben az általuk vállalt garanciális időn belül vagy. (Azt hiszem, ők is kötelesek intézkedni, de ez minden szándékosságtól függetlenül nem feltétlen lesz a leggyorsabb.)
Szóval ha nem küldik el és nem adnak címet, amennyiben tiszta a lelkiismeretem, a következő varázsigéket mantráznám el. Igen, általában nem elég egyszer mondani.
– szeretnék beszélni a felettesével (Majd előadod a kolléga hasznavehetetlensége által okozott súlyos csalódottságodat az üzletükben.)
– akkor én most felhívom a fogyasztóvédelmet további útmutatás érdekében (Ehhez utánanézel a számának, régebben volt egy normál díjas telefon, ami felvettek hamar és segítettek jogi esetekben. Hívtam őket párszor, értékesítői oldalról, használható volt.)
– kérek egy panaszkönyvet (Ez elég szokott lenni, de ha nem, megbűvölsz egy oldalt a tények pontos leírásával. Nem csak a főnök, hanem a hatóság is olvasni fogja.)
De ha előadod normálisan, barátságosan a gondodat és meghallgatod az indokaikat, lehet, semmi szükség ilyesmikre.
[ Szerkesztve ]
■■■ pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt