Most hagytam abba ennek a topiknak a követését, az ilyenek miatt mint te vagy. Próbáld meg másoknak a szavait kiforgatni és kioktatni meg hülyére venni.
Lehet, hogy kicsit pontatlanul fogalmazok, de olyan orbitális hülyeségeket azért nem írok mint te.
Másokat meg csupán helyesbítek, nem hülyének nézek.
Én már számtalan merevlemezt szétszedtem, nem légből kapott baromságokat írok ellenben veled. Van egy csapágyhibás darabod és abból vonsz le következtetéseket.
Egy jól működő folyadékcsapágy ad bármiféle hangot is, főleg cincogóst? Jól is néznénk ki!
... és látom problémák vannak a felfogásoddal is.
De akkor jövök én ha már ennyire vitatkozós és kioktatásra vágyó kedvedben vagy:
A lemez belső sávján inkább árkokat, barázdákat képeznek ki, azért, hogy a fej ne tudjon letapadni álláskor.
Honnan vetted ezt? Bizonyára a több ezer szétszedett példányból okulva gondolom..
Persze, hosszában van egy fej szélességű árok és direkt még mélyítik is, aztán akkor máris nem tudna letapadni mi...? Ha ilyen árkok lennének ott kijönni sem tudna, de ha mégis, a kijövetel közben leszakadna a szintkülönbség miatt, gondolkozz már...
Meg hogy azért érdesített, hogy jobban súrlódjon a fej.
Ezt a két teljesen külön dolgot nem tudom melyik sorom alapján hoztad következtető viszonyba egymással, de ne nevettesd már ki magad.
Králiktól idézek:
A kiemelt lemezen látható a világosabb sáv. Ez finoman
érdesített felület, így biztosított, hogy a fej alatt marad
levegő és az a felülethez nem tapad.
(Segítek: A parkolósávra érti és ezért is utálom a még manapság is ilyen megoldással gyártott merevlemezeket, mert így kopknak a felületek mint azt mindjárt láthatod..)
A 2,5"-os lemezeknél az energiatakarékosság miatt
laptopokban a merevlemezeket üresjáratban leállítják.
Ezért sokszor több indítást és leállást kell elviselniük
mint 3,5"-os asztali társaik. Parkoló pálya esetén
a felület és a fej elkopna egy idő után, így a parkoló
villás rendszert alkalmazzák. Itt a fejek és a lemezek
soha nem érintkeznek egymással.
Súrlódás és kopás van a leglényegesebb felületek között, ez kedvez a legjobban a meghibásodásoknak (bad sector is).
[Forrás] nézegesd csak.
Hogy mondhatsz ekkora ökörséget, hogy a fejjel fékezik le a lemezt?
Azt írtam, hogy a fejek egyben lefékezik a lemezt, amikor hallhatod a cincogást, nem hogy direkt a fejekkel fékezik le. Azért van különbség. A szándékos lefékezésnek mi értelme lenne? Megint csak gondolkodj már.. járulékos fékezés. a józan paraszti ész többre visz
Gyakorlati példából indultam ki egy maxtor diamondmax 9 plus-szal kapcsolatban.
Volt, hogy felmelegedett 60 fokra, ilyenkor a fejek rugós felfüggesztésének a tartóerőssége változott, és leállítás után a normálistól eltérően csak fél perccel később lehetett hallani a cincogó hangot amikor is végleg megszűnt a felhajtóerő és leszálltak a fejek a parkolósávra. Normál esetben 10 másodperc után már lehetett hallani a sziszegő-cincogó hangot, csupán ennyire fékezik a fejek forgásában a lemezt (ismétlem nem szándékosan, nehogy félre értsd)!
(Fizika: ugyanis ha egy még forgásban lévő testtel érintkezik valami, hamarabb leáll.. nemde?) remélem most már te is tudod értelmezni!
Többet nem láttok ebben a topikban, boldoguljatok magatok.