Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1251) forceberg válasza mjani1172 (#1250) üzenetére


forceberg
veterán

Sajnos igaza van, minden új ember rengeteget fog szennyezni... :(
Annyit hozzátéve, hogy ott kellene megfogni, ahol korlátlanul növekszik a lakosság.
Csak aztán nem úgy kéne ezt, hogy "behozni" őket hozzánk feltölteni a létszámot, akik majd kiszorítanak minket.

[ Szerkesztve ]

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#1252) mjani1172 válasza forceberg (#1251) üzenetére


mjani1172
addikt

Itt a mobilarénán nem lehet vitát nyerni. Én leírtam egy boltról hogy adócsaló és tükközik, nekemesett az egész fórum, őrjöngtek, hisztizek, és kitettek a topicból. Aztán 1 héten belül bezáratták a boltot adocsalásért. Egész európában.
Utána visszamentem, 1 ember nem volt aki azt mondta volna hogy bocs, igazad volt.Ugyanúgy mondták a baromságaikat.
Egy gyereket egy autóval párhuzamba állítani......
Ezért én itt nem vitatkozom, csak véleményt írtam.

[ Szerkesztve ]

(#1253) Somatom válasza mjani1172 (#1250) üzenetére


Somatom
veterán

A Föld nem tesz különbséget a szennyezők között. Lehet az gyerek, felnőtt, nyugdíjas, állat, marslakó, stb. Csak az ember gondolja azt, hogy a gyerek nem számít.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#1254) Rolly válasza axioma (#1227) üzenetére


Rolly
veterán

Mindenkinek joga van eldönteni, hogy hány gyereket akar. Nyugdíj kérdésben ha az ember nem vállal gyereket akkor abból a pénzből amiből más gyereket nevel meglesz a nyugdíja. Várhatóan a technológiai fejlődés miatt pedig kevesebb ember fog tudni ellátni többet tehát nem kell az általad leírt 1-1 arány (robot taxi, robot fuvarozás, diagnosztikai eszközök fejlődése, automata és önkiszolgálós pénztárgépek, robot raktárak...)

Mi is szeretnénk 1 vagy 2 gyereket de ezzel csak a népesség számot tartjuk fenn ennél több gyerek szerintünk felelőtlenség. Újra megjegyzem mindenkinek joga van máshogy gondolni, de mi szeretnénk, ha a gyermekünknek normális életet lenne amire a túlnépesedés is vonatkozik (nyugati túlfogyasztási értelemben vett túlnépesedés)

(#1255) forceberg válasza mjani1172 (#1252) üzenetére


forceberg
veterán

Amit Somatom ír, az csak annyi, hogy a népesség növekedése, azaz minden egyes új plusz ember hozzá fog adni a kibocsátáshoz. Az újabb generációk meg látjuk, hogy többet és többet akarnak, sajnos az embereknek semmi sem elég. Nem mindegy, hogy 10 vagy 20db Angus marhát kell tartani, hogy legyen mindenkinek bélszín.

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#1256) Rolly válasza forceberg (#1255) üzenetére


Rolly
veterán

pontosan, ha hírtelen - "egy tanos csettintéssel" - feleznénk a bolygón élő emberek számát akkor máris hírtelen minden fenntartható lenne ...

[ Szerkesztve ]

(#1257) medica válasza Rolly (#1254) üzenetére


medica
senior tag

A népesség csökkentése a megoldás, nem a szintentartás, pláne nem a további növekedés. A károsanyag kibocsátás csökkentésének csak kis része a személyautókat érintő további szankciók - azok sokkal inkább a döglődő német autóipar érdeke. Meg is vesznek hozzá elég politikust aztán megy az önüldözés.

Két pont között legrövidebb út ha el sem indulsz

(#1258) schawo válasza forceberg (#1255) üzenetére


schawo
titán

Itt komoly nemzetgazdasági ismereti hiányosságokat vélek felfedezni.

Ha kevesebb az ember, mint az előző generációban, akkor a gazdaság zsugorodik. A zsugorodó gazdaság pedig nagyon kib..zik a szegényebb rétegekkel.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#1259) schawo válasza Rolly (#1256) üzenetére


schawo
titán

Ha egyenletesen feleznénk, hirtelen összeomlana a világ, a maradék nagyon nagy része is kihalna. Az egyenetlen felezés módja a világháború. Ott csak a vesztesek buknak nagyot. Ha ilyen érzések keringenek egyesekben, tessék világháborút kirobbantani. Az egy factory reset. Legfeljebb ti-mi-én leszünk a letörölt adat.

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#1260) Rolly válasza medica (#1257) üzenetére


Rolly
veterán

mióta a VW elindult az elektromos autó gyártással erőszakkal - amit szintén nem támogatok - kezdték el üldözni a belső égésű autókat a németek...

(#1261) Rolly válasza schawo (#1258) üzenetére


Rolly
veterán

ebben igazad van, de a bővülés és a szinten maradás sem fenntartható muszáj beindulnia mindenhol a csökkenésnek... Mindezt úgy, hogy közben a csökkenő lakosság életszínvonala növekedjen valamint az új technológiákkal tudjunk tisztábban élni. És máris nincs gazdasági növekedés vagy minimálisabb de közben tisztulnak a technológiák "lábnyomai"

felezést nem gondoltam komolyan bár sokféle nem egyenetlen felezés van ami segítene a föld átlagán...
- például minden amerikai más bolygóra kötözne
- Indiát és Kínát költöztetnénk más bolygóra - itt fontos, a lassú folyamat mert különben nem lesz aki gyártson :)
- vagy az összes időst

de komolyra fordítva a megoldás, hogy a népesség növekedési számot 2 (ha lehet 1,5) alatt tartsuk globálisan mindenhol. Így a népesség fogyás 100 év (5 generáció) alatt beáll egy fenntarthatóbb számra...

(#1262) schawo válasza Rolly (#1261) üzenetére


schawo
titán

:N nem fogunk egyetérteni.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#1263) forceberg válasza schawo (#1262) üzenetére


forceberg
veterán

Máris eljutottunk oda, hogy kb. senki, semmiből nem szeretne engedni.
Sőt visszatértünk a témához, 1200km / max. 5 perc tankolás :D

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#1264) Rolly válasza schawo (#1262) üzenetére


Rolly
veterán

akkor kár bármilyen környezetvédelmi beruházás fejlesztés....

jelenlegi népességgel (de ha még a növekedést is nézzük) nem képes a föld fenntartani 8 milliárd embert még úgy sem, hogy egy átlag kínai életszínvonalat biztosítasz mindenkinek, mindenki elektromos autóval zöldenergiával jár és nem eszik húst... még egy sem elég 1 föld ... és még ebben az esetben is maximalizáltuk az igényeket egy európai / amerikai színvonalhoz alatt...

(#1265) #16820480 válasza schawo (#1241) üzenetére


#16820480
törölt tag

Szerintem pont tök szép az Ampera E :D Csak kár, hogy egyrészt még véletlenül sem látom, hogy forgalmaznák errefelé (bezzeg az undorító miniSUV Mokkát már kitették a honlapra :U ), másrészt meg sosem értettem miért kell bőr üléseket tenni egy kocsiba.

(#1266) schawo válasza forceberg (#1263) üzenetére


schawo
titán

Oké, tegyük fel, rábólintunk. Hogy valósítják meg? Bármilyen ötlet jöhet a megvalósításra. Hogy lesz egyenletesen másfél gyerek mindenhol? Usától Oroszországon és Mexikón át Kelet Timorig? Kiszámoltad, hogy az milyen zuhanást
eredményez? Mit kezdünk a gomba alakú korfával? Ki fogja eltartani a munkaképtelen idős korosztályt? Ki Usában, ki Mexikóban, és ki Kelet Timoron?

A zuhanás mértéke: egy generáció kb. 25 év, átlagéletkor kb. 75 év, tehát 25 év múlva 10%-kal többet kell minden munkaképesnek dolgozni, hogy a korfa öregedése tartható maradjon. 50 év múlva pedig 30%-kal. Vagy le kell ölni az utolsó teljes generációt.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#1267) schawo válasza #16820480 (#1265) üzenetére


schawo
titán

Ampera E-t csak kényszerből gyártják és csak annyit, hogy a kvótát teljesítsék. Azt a mennyiséget meg úgyis eladják nagyobb piacokon. Ide kár megcsinálni a holnapot, meg a kézikönyvet azért a néhány darabért, ami arányosan ide juthatna.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#1268) Mr K válasza schawo (#1245) üzenetére


Mr K
senior tag

"Egyik sem ígérte, hogy olcsó[...]"
Mondjuk az első linkelt cikkben konkrétan olvasható, hogy "very high energy efficiency and low cost", ami szerintem egy olcsóságra vonatkozó ígéret. A másodikban valóban csak annyit írnak, hogy az eljárás hatékony. Bár egy újabb cikkben a linziek is ipari felhasználást ígérnek ("ein mögliches Scale-up von Anwendungen wie industrielle Rauchgasumwandlung verspricht"), ami arra utal, hogy az eljárás legalábbis gazdaságos. Lehet. Majd egyszer. :)

''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''

(#1269) axioma


axioma
veterán

Nem akartam ide, de akkor legyen: [link]
Foleg 21-26[8] perc kozott.
Tehat a mostani novekedes az orvostudomany fejlodese miatt lecsokkeno gyerekhalandosag [es a szokasos csaladmodell lendulete] miatt va, egyszeru matekkal lathato h ma mar 'csak' az a generacio kigorduleseig van novekedes, utana mar a szintentartas allandosagot hoz. Tehat azert mert _ma_ no a nepesseg, _tovabbi_ csokkentes - foleg a nyugati tarsadalmakban nem kell, sot a jelenlegi fogyas ka'ros.

Tobbet nem szolok ezugyben.

(#1270) #16820480 válasza schawo (#1267) üzenetére


#16820480
törölt tag

Kár érte. Gyártanák inkább a Mokkát kényszerből kis mennyiségben.
Mondjuk nekem igazából egy Honda Jazz kellene elektromos kivitelben, akkora csomagtartóval magic seat-tel.

(#1271) Rolly válasza schawo (#1266) üzenetére


Rolly
veterán

Öngondoskodás például? Ha egy embernek van 20-25 év míg gyerek majd 40-50 év míg dolgozni tud akkor:
- 20-25 év alatt feltételezem a szülei nevelik
- 20-25-től 65-70 éves koráig dolgozik
- 70 éves kora után el tudja tartani magát abból amit 70 éves koráig felhalmozott...

Máris nem gond a fenntarthatóság. Az a baj, hogy az emberek nagy része baromi könnyen hozzászokik a jóhoz és a körülbelül 100 éve tartó nyugdíj szerű nyugdíjas ellátását alapvetőnek véli, pedig nem az és sosem volt az.

Mi esetünk 35 évesek vagyunk a párommal. Ha a meglévő "vagyonunkat" - igazából egy ikerház fél nézőpont kérdése hol nézzük vagyonnak - 70 éves korunkban eladjuk akkor abból 20-30 évig el tudunk majd élni (persze nem lesz évente új mobil és új plazma tv ... bár ez most sincs éppen ezért is tartunk ott ahol)

#1269axioma
milyen káros hatásai vannak a nyugati "fejlett" világ népesség fogyásának?
- a nyugdíj rendszer felborulásával ne gyere, mert az az emberi hülyeségé... Szerencsére a mai fiatalok (remélem a korosztályomra is jellemző) nyugdíjas éveivel számol és rak félre arra az időre. Volt egy kollégám nem igazán gondolt soha a jövőre de 50 évesen kész terve volt, hogy a meglévő munkaévek alatt összerakott vagyont hogy "élik" fel ha nyugdíjba kerül vagy lerokkan.. Konkrét tervekkel odáig, hogy a gyerekének ebből egy lakást tud majd venni és ők kiköltöznek vidékre és a fennmaradó pénzből körülbelül 20 évig el tudnak lenni. Tudom nincs mindenkinek ilyen lehetősége - bár itt is csak egy ikerház félről van szó az ő esetükben is...
- ráadásul a népesség fogyás csak az agyament GDP növekedési elvárásokat húzza keresztbe. Nem fenntartható a folyamatos fejlődés jelenlegi formában egyáltalán, később pár évtized múlva reméljük a technológiai fejlődés ezt is megoldja.
- jelenleg sok olyan technológia van amivel nagyon sok ember munkája automatizálható vagy kiváltható így emiatt hasznos a népesség fogyás, mert ha az aktív korúak nem tudnak pénzt keresni - mert nincs szükség a munkájukra - akkor abból tényleg társadalmi / népességi és gazdasági csőd lesz. Gyors példa 2000 körül egy hűtőházba vettek egy gépet ami osztályozni tudta a termékeket... Előtte 3x8 órás műszakban 20-25 ember válogatott... És ez nem a mai kór technikai szintje hanem 20 évvel ezelőtti történet.

(#1272) Mr K válasza #16820480 (#1270) üzenetére


Mr K
senior tag

A Jazz mild hibrid lett (hogy van ez magyarul?), a legolcsóbb változata 4.5 millióról felment 7 millióra és nincs benne hely nagyobb aksinak. (És a csomagtartója is összement a korábbi generációkhoz képest.)

''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''

(#1273) Elf válasza bambano (#1238) üzenetére


Elf
aktív tag

Értem.
Az hogy nem ott termelődik az energia termelése közbeni szennyezés, ahol felhasználják vagy amihez köze van igaz MINDEN minden elektromos eszközre. A hajszárítóra, a villanysütőre és a telefontöltőre és Radeon videokártyára is.
Majd figyelem a többi kütyü tesztél feljön-e akár tőled akár mástól ez a nem ott szennyez ahol használod téma (nem fog feljönni). :U

"És azt mondod/mondjátok, hogy helyes, hogy nem Pesten pöfögik ki és közben szemérmesen hallgatsz arról, hogy az helyes, hogy máshol?"
Hallgatok róla mert nem ez volt a téma hanem a helyi szennyezés. De most hogy ez a téma:
Semmilyen szennyezés nem helyes.

"Ha téged nem sújt a közlekedés negatív oldala, akkor nem is tesz érdekeltté abban, hogy takarékoskodj vele. Mást sújt, az meg nem izgat téged."
Így van. Ezért van az hogy a kipufogód a kocsi végén engedi szabadba a mocskot és nem az utastérbe. Ha az utastérbe engedné érdekelté tenne téged abba hogy takarékoskodj vele.
Az hogy mást sújt, az meg nem izgat téged. Végre valami amiben maximálisan egyet értünk. :)

(#1274) #16820480 válasza Mr K (#1272) üzenetére


#16820480
törölt tag

Ha kivennék a benzinmotort és a hozzá tartozó váltórendszert, üzemanyag tartályt, akkor elférhetne. Volt valami olyan, hogy a Honda pár éven belül teljesen felhagyna a belsőégésű motoros autók gyártásával, remélem nem arra gondoltak, hogy majd hibridekkel oldják ezt meg.

(#1275) axioma válasza Rolly (#1271) üzenetére


axioma
veterán

En azt gondolom, attol hogy kevesebb gyerek szuletik, a kepessegeik osszetetele nem valtozik jelentosen, tehat az hogy kivaltod a gondolkodas nelkuli munkat, nem oldja meg azt, hogy tobb orvos/programozo/penzugyi v. energetikai rendszert iranyito szakember kene, mint az uj nepessegszambol kijon.
Nyilvan kis vandorlas felfele lehetseges, ha gepesitessel kivaltasz dolgokat, de azok fejlesztesehez meg me'g tobb me'g jobban rendszeratlatasi kepesseggel rendelkezo szakember kell. Kergetheti a kutya a farkat.
Raadasul a mezogazdasagot me'g lehet uniformizalni a gepekhez, de mi lesz az emberekkel foglalkozokkal, a noverek, szakacsok, tanitok/tanarok (eleten at tanulas miatt felnottoktatas, nem lesz kisebb igeny), idosgondozok, haz/kert karbantartasban dolgozok [megneznek egy robot csatornaszerelot], mentougyelet es mas ugyfelszolgalatosok stb. munkajanak kivaltasaval. Es akkor me'g a nem fizikai szuksegletekrol direkt nem is beszeltem (szinhaz, fodrasz, lelkesz-pszichologus, stb.)
A faluba/tanyara kikoltozes meg egy ilyen esetben pont azt jelenti, hogy attol olcsobb hogy semmi szolgaltatast nem tudsz sose igenybe venni, en idosebb koromra pont minel nagyobb nepsurusegben akarok lenni a hol nincsenek elerhetetlen tavolsagok.
Nem vinned at masik topikba, mar nagyon off vagyunk.

[ Szerkesztve ]

(#1276) bambano válasza Elf (#1273) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

parádés félrebeszélő vagy.
a hajszárító az mindenhol egyforma. és senki nem mondja, hogy ne használj benzinmotoros meghajtású, lánggal melegített hajszárítót a szennyezése miatt, mert nincs olyan, hogy benzinmotoros hajszárító. másrészt a fogyasztás sem ugyanannyi, egy tesla teletankolva több mint egyheti fogyasztásunkat viszi el.

"Hallgatok róla mert nem ez volt a téma": de, ez volt a téma.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#1277) Mr K válasza #16820480 (#1274) üzenetére


Mr K
senior tag

Ez alighanem nem ennyire egyszerű. Az üzemanyag tank 40 literes, annak helyére (az első ülés alá) nem fér. A motor könnyű (100 kiló sincs) és a váltó sem súlyos darab (CVT pl. 30 kiló plusz, kb.) Szóval, ha az orrba kerülne az aksi (300 kg? vagy több?), meg a többi elektronikai cucc, akkor a kocsi orrnehéz lenne, ami (1) nem tudom mennyire tenne jót a menetstabilitásnak, (2) mi lenne a gyűrődő zónákkal, (3) és egyáltalán mennyire biztonságos az aksit az autó leginkább sérülékeny pontján elhelyezni. (A hibrid aksija a pótkerék helyén van a csomagtartó alatt.)

''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''

(#1278) #16820480 válasza Mr K (#1277) üzenetére


#16820480
törölt tag

Igazából a padlólemezbe illene tenni az akksit, egy kb 10 centi vastag, az egész utastér alatt elterülő blokkban. Ott nem lenne olyan problémás, ha 300kg, mert alacsonyan van a súlypont és pont középen van. Bár ehhez lehet, hogy át kellene tervezni az egész alvázat, ami sok pénz.

(#1279) Mr K válasza #16820480 (#1278) üzenetére


Mr K
senior tag

Persze, csak akkor az már egy teljesen más autó, amit adott esetben szintén Jazz-nek hívnak... :)

''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''

(#1280) #06658560 válasza #16820480 (#1278) üzenetére


#06658560
törölt tag

Akkor isten igazából a padlólemez alá kerülne, mert hozzá kéne férni, mint szerviz darab, akkor meg logikusan nézve már alá kerül. Egyébként igen, ott a legjobb. Bár ott is van kérdés hol, hogy. Az Opel Grandland X akkucsomagja is a padlólemez alatt van, mégsem kívánom senkinek, hogy bármivel baj legyen az elektromos rendszereket tekintve.

(#1281) #06658560 válasza schawo (#1267) üzenetére


#06658560
törölt tag

Az Ampera-E-t lefújta kompletten a PSA, két okból. Komplett GM szellemi tulajdon, valamint eladott autónként másfél millió forint feletti veszteséget termelt az Opelnak.

(#1282) Somatom válasza schawo (#1258) üzenetére


Somatom
veterán

Nem feltétlenül kell ilyen messzire menni. Írok egy példát (sztem elég általános). Apukának nem telik villanyautóra, ezért a benzinessel hurcolja a gyerekét. Legyen csak napi 10Km. Hozzám képest keletkezik havi 200Km -nyi plusz környezetszennyezése. Persze, megértjük, "mert hát a gyerek". Én viszont úgy érzem, hogy sokat javítana a hangulatomon, ha a hétvégén elautóznék a benzinesemmel a 100Km -re levő Kukutyinba zabot hegyezni (tetszés szerint szabadidős tevékenységgel behelyettesíthető). Vajon a "mert hát a hangulatom" ugyanilyen megértéssel találkozna?
Csavarjunk egyet a dolgon! Apuka x millát beletesz a gyerek felnevelésébe. Nekem nincs ilyen költségem, ezért tudok venni egy villanyautót. Akkor most hogy is állunk azzal a környezetszennyezéssel?

Axioma:
Megnéztem a videót. Tegyük fel, hogy emberünknek igaza van és "csak" 4Mrd -dal leszünk többen! Tegyük fel, hogy lesz is mit enniük! De, azt nem említette, hogy hova fognak "szarni". Márpedig most is ez a nagyobb probléma. A jó (jobb) léttel az igények is nőnek. Az afrikai földműves azt mondta a videóban, hogy a következő beruházás egy motor. Kétlem, hogy elektromosra gondolt. Na, azt a motort szorozzuk meg 4 milliárddal és adjuk hozzá azokat, akik a mostani hétből még annyira feltörnek, hogy ők is venni fognak! Vajon ettől hova kerül a túlfogyasztás napja?

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#1283) mbotnd válasza arnyekxxx (#957) üzenetére


mbotnd
tag

Hú, hát nem gondolom ez után, hogy hozzáértő lennél. Én sem vagyok, nyugi, csak remélem tudod, hogy mennyire iszonyaros költség lenne a levegőből és vízből ipari mennyiségben kivonni ezeket az anyagokat. Nem reális elképzelés.

(#1284) forceberg válasza Somatom (#1282) üzenetére


forceberg
veterán

Vajon ettől hova kerül a túlfogyasztás napja?

Úgy novemberre, de az akkor a következő évi lesz már! :(((

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#1285) Rolly válasza mbotnd (#1283) üzenetére


Rolly
veterán

Ha lesz ingyen energia akkor annyira nem lesz drága és lesz ingyen energia egyre több a napelem parkok miatt ...

Elvileg már van a napelemhez hasonló táblás megoldás ami a fény energiájával CO2 semlegesít így épületek uvegezese is megoldást jelenthet... Ahogy olvastam co2t közömbösito festékrről is

(#1286) Rolly válasza Rolly (#1285) üzenetére


Rolly
veterán

a festék cikket nem találtam meg de a hangyasavas az ez

(#1287) dabadab válasza Rolly (#1285) üzenetére


dabadab
titán

lesz ingyen energia egyre több a napelem parkok miatt ...

Érdekes, én nem tudnék arról, hogy ingyen lenne a napelem.

DRM is theft

(#1288) Rolly válasza dabadab (#1287) üzenetére


Rolly
veterán

sehol nem írtam, hogy ingyen lenne a napelem :)... azt írtam ingyen lesz az energia, amikor az egyre szaporodó napelem telepítések (házak, telepek) miatt a napsütéses időkben nem tudunk majd mit kezdeni az energiával így nagyon olcsó / ingyen lesz (volt már negatív áramár is :) ) és ilyen időszakból egyre több lesz. Így erre tudnak majd technológiák épülni... Sőt 1-1 ilyen megoldás akár akkuban is tudja tárolni az ingyen (közel ingyen) energiát így akár 24 órás működés is megoldható az év 1/4-ében ... kérdés, hogy ez hogyan fogja befolyásolni a maradék 3/4-ed részét az évnek ... mert azért az számomra is világos, hogy úgy nem lehet egy megoldásba beruházni, hogy az csak az év 1/3-ában fog működni... Hacsak nem olcsóbb lesz ez mint a CO2 büntetést fizetnie majd az államoknak :)

(#1289) axioma válasza Somatom (#1282) üzenetére


axioma
veterán

Amint a tarsadalom a mostani novekedesi idoszakban levo teruleteken is egeszseges kor-osszetetelu lesz, mar lesz eleg munkaero arra, hogy javito megoldasok legyenek. Kell a nepesseg megerese is az eletkor szerinti munkamegosztashoz.
Azzal mondjuk egyetertek, hogy van sok leepitheto/leepitendo pazarlas a nyugati tarsadalmakban (a legtobb osszefugg azzal hogy a latszat/latvany fontosabb mint a funkcionalitas, itt is volt ra pelda... en nemreg a "muszaj" hajfestest emlegettem mert egy negyvenes no nem lehet osz vagy kiveti a tarsadalom), de pont a gyerek nem tartozik ide.

(#1290) dabadab válasza Rolly (#1288) üzenetére


dabadab
titán

Azt gondolom te is belátod, hogy az azért nem egy fenntartható gazdasági modell, hogy megveszik a napelemet X pénzért, aztán még annak is fizetnek, aki hajlandó használni az áramukat :)

A negatív árak (amik főleg a németekre volt jellemző) az energetikai súlyos problémáit jelentik, nem olyasmit, amire direkt hajtani kellene, hanem éppen ellenkezőleg, el kell kerülni.

DRM is theft

(#1291) schawo válasza Rolly (#1271) üzenetére


schawo
titán

Az öngondoskodás csak megfelelő gazdasági teljesítmény esetén értelmezhető. Ha nincs gazdaságnak elegendő outputja, akkor te legfeljebb a pénzt (bankszámlakivonatot) eheted meg. Az öngondoskodás saját kudarcába fullad: ha több a pénz összmennyisége, mint a gazdaság összmennyisége, akkor az infláció elértékteleníti az öngondoskodott vagyont.

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#1292) schawo válasza Rolly (#1271) üzenetére


schawo
titán

Ha a 7mrd lakosnak elegendő lakásra 6mrd ember lesz, akkor 1mrd embernyi feleleges lakás nullára gyalulja a lakásod értékét. Kenheted a hajadra.

Egy zsugorodó gazdaságban a korábban megszokott, növekedésre kitalált folyamatokat megpróbálni használni öngyilkosság.

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#1293) schawo válasza Mr K (#1272) üzenetére


schawo
titán

hogy van ez magyarul?
vicchibrid

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#1294) E.Kaufmann


E.Kaufmann
addikt

Akinek nincs sok pénze (és nem is lesz) de van egy jól működő benzines vagy diesel autója, ami nincs még túlkomplikálva, az becsülje meg és óvja minden egyes rozsdapöttytől, használja, amíg még lehet, mert többen is úgy látjuk, kutya idők jönnek, vagy már itt is vannak. Én szívesen vennék elektromosat, ha nem egy fél lakásba kerülne. Ma itt Magyarországon ha van két megyében, egymástól fizikailag nem túl messze eső település, nem biztos, hogy tömegközlekedéssel fél nap alatt eljutsz A-ból B-be.
A tömegközlekedés régiós központokra épült és el kell jutni az egyik központig, onnan, ha mázlink van megy a másik központig 1-2 óránként járat hétköznap (vasárnap valszeg szívni fogunk).
Vagy pl túráztunk a Mátrában, Galyáról lesétáltunk Almásra, néztük volna egy buszt vissza, hát 1 nap lett volna hazaérni, mert már egy másik megye, inkább visszamásztunk :DDD
OK hogy a pöstiek az aglomerációba meg vissza hamar eljutnak, és lényegében van ott minden, nem is nagyon kell kimerészkedni a körzetből, de vidéken még egy 993ca-s ősöreg Swift is maga a szabadság. Munkahelytől autót kérni kölcsön, HA-HA-HA...

Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!

(#1295) Noukoum válasza E.Kaufmann (#1294) üzenetére


Noukoum
veterán

mert többen is úgy látjuk, kutya idők jönnek, vagy már itt is vannak.

Amúgy igazad van. Nekem is hiányoznak azok az idők mikor még manuális váltóval kellett bohóckodnom mert az összes automata egy hulladék volt, mikor heti minimum 45 percet töltöttem tankolással akár -10fokban. Mikor télen jéghideg kocsiba ültem be, nyáron meg tűzforróba, télen melegíteni kellett az autót majd lassan menni hogy kíméljem. Persze a motorzaj is hiányzik, borzasztó dolog ha csend van alapból menetközben. A villanyautó menetdinamikája pedig szörnyű, mikor több száz lóerős szörnyeket hagysz ott lámpánál egy városi bevásárlókocsival. Persze mikor gyalog vagy kerékpárral közlekedek jövök rá hogy mennyire rossz hogy nem füstölök senki mögé. Milyen rossz is lesz!

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#1296) bambano válasza Noukoum (#1295) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

vannak, akik tudnak váltani kézzel, vannak, akik nem.
ha te 45 percet töltöttél hetente tankolással, akkor mennyit töltöttél volna ampervadászattal? heti két hetet?
télen nem azért ültél be hideg kocsiba, mert az nem villany, hanem azért, mert nem volt állófűtés az autóban. cserébe nem lopták el másodpercek alatt interneten az egész kócerájt.
igen, a v8 az a pokolban is v8. de még a v6 is.
a menetdinamikában nem csak az van, hogy 100-ig gyorsulunk egyenesben. az is benne van, hogy kanyarodni kell, néha driftelni, stb. egy rendes vényócat vezetni kellett, nem volt nyápicoknak való.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#1297) bambano


bambano
titán
LOGOUT blog

ez a villanyautózás tökre olyan, mint a lemez. a mérések szerint a cd jobb. a vájtfülűek szerint meg a vinil jobb.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#1298) schawo válasza bambano (#1297) üzenetére


schawo
titán

Az csak a baj, hogy akik autós vájtfülűnek hiszik magukat, azok valójában süketek. ;] ;] ;]

Egyébként tényleg hasonlít Csak épp a kazettás magnó és CD korai viszonylatára. A CD még új volt, és volt pár dolog, amiben a kazetta még jobb volt. Olcsóbb volt, mindenkinek volt otthon, csomó süket nem hallotta a CD előnyét, vagy ha mégis nem volt hajlandó megfizetni, nagyobb és nehezebb volt a hordozható változat. Aztán pár év, és híre hamva sem volt a kazettának többé.

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#1299) #16820480 válasza axioma (#1289) üzenetére


#16820480
törölt tag

Részben igaz az, hogy azért vállal egy család kevesebb gyereket, mert fejlett országokban már nem hal meg ötből három, meg nem kell a megélhetéshez a földeken kapáló minél több gyerek, de a másik fele meg az, hogy azért is vállalnak kevesebb (esetleg nulla) gyereket, mert akkora anyagi vonzata van már egyet is felnevelni. Plusz idő, energia, pénz. Illetve ha már választás és nem kényszer a gyerekvállalás, ott jön ki, hogy mennyire sokaknak nem ez a prioritás/életcél, hogy utódja legyen.

schawo: Szóval pont úgy, mint az audiofilek? ;]

[ Szerkesztve ]

(#1300) Somatom válasza E.Kaufmann (#1294) üzenetére


Somatom
veterán

Én bármikor kapok kölcsön autót a munkahelyemtől. Sőt, úgy tuszkolják alám, hogy menjek vele világot járni és még fizetnek is érte. Csak az az apró szépséghiba, hogy mindíg valami nehezet kell vinnem és ők mondják meg, hogy hova. :DDD

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.