Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1051) Somatom válasza tha_answer (#1049) üzenetére


Somatom
veterán

Nekem már írták, hogy ne használtat hasonlíts újhoz!
Nem tudom, hogy mennyi lehet egy használt villanyautó. Ha három milla, akkor máris "csak" 2,6 milla mínuszban vagy, ami az autóban áll. Egy gtk -s eset után érdekelne, hogy mennyit csengetne a biztosító a három millás e-verdára.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#1052) tha_answer válasza pilóta (#1050) üzenetére


tha_answer
őstag

"olvasd el még egyszer: az OECD-ben a villamosaram termelésnek a hatásfoka a primary energy supply-ra vonatkoztatva 30%. Vagyis ami energiahordozóból áramot termelsz, annak az energiatartalmanak a 70%-a megy a levesbe. A belső égésű motorok hatásfoka 30-38% között szokott lenni, vagyis nagyságrendileg a kettő megegyezik. És mielőtt jönnél a megújuló marhasággal: a szél és nap 2019-ben Európában kőkemény 600 Twh-t tudott összehozni, az európai primary energy supply 26.000 Twh. Említésre sem méltó szeljegyzet a megújuló. "

(#1053) pilóta válasza tha_answer (#1052) üzenetére


pilóta
nagyúr

Oké, de akkor te is olvasd el még egyszer. Csak mert te a 50 kwh-t 100%-os hatásfokkal számoltad, így nagyon sok értelme nincsen az összehasonlításnak...

Aki él és nem boldog, az téved!

(#1054) Ezekiell válasza tha_answer (#1052) üzenetére


Ezekiell
veterán

Említésre sem méltó szeljegyzet a megújuló

Ilyen debilségeket miért írsz le? Az EU teljes áramfogyasztásának 18%át megújulók adják, és ez 10 év alatt duplázódott, 2030-ra pedig 32% a cél (amit tartanak is). Csak hitelteleníted magad ilyenekkel...

Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.

(#1055) 7Heads Drago válasza WiZARD (#1018) üzenetére


7Heads Drago
veterán

Mert a töltőkábelt sokkal jobb felrakni mint tankolni a kútnál?
Szerintem a rengeteg kötötség miatt még mindig egy belsőégésű motor, vagy egy hibrid a rugalmasabb.
A nagyobb működesi zaj, vagy a vibráció miben korlátoz? 90-130 tempó között amúgyse a motorzaj ami meghatározó, sokkal inkább a futóműé.
Alacsony sebességnél halható nyilván, de erre megoldás lehet a hibrid.

Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

(#1056) schawo válasza tha_answer (#1019) üzenetére


schawo
titán

felesleges attol barmit is varni, aki szerint az akksi egy elettartamra valo energiat el tud tarolni
Én sem várok attól semmit, aki ezt nem érti. Nem baj. Tényleg.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#1057) tha_answer válasza pilóta (#1053) üzenetére


tha_answer
őstag

"primary energy supply"

(#1058) tha_answer válasza schawo (#1056) üzenetére


tha_answer
őstag

okay. a tank is egy elettartamra valo energiat tud tarolni.

(#1059) schawo válasza tha_answer (#1058) üzenetére


schawo
titán

Pontosan. Végre. Nem az benzint kell összemérni az akkumulátorral, hanem az aksit a tankkal, vagy a benzint az elektronokkal.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#1060) tha_answer válasza Ezekiell (#1054) üzenetére


tha_answer
őstag

https://www.iea.org/data-and-statistics/charts/total-primary-energy-supply-by-fuel-1971-and-2018
jobb oldali. 2.1 szazalek.

(#1061) Ezekiell válasza tha_answer (#1060) üzenetére


Ezekiell
veterán

https://ec.europa.eu/eurostat/documents/2995521/10335438/8-23012020-AP-EN.pdf/292cf2e5-8870-4525-7ad7-188864ba0c29

Első sor.....

De csak ezt nézd meg, ha már IEA-tól linkelsz: https://www.iea.org/reports/world-energy-balances-overview#oecd-countries
A megújuló energia a második, bőven előzi a szenet/atomenergiát/olajat.

Szóval amit írtál, hogy "Említésre sem méltó szeljegyzet a megújuló" az irtózatos baromság. Már megint...

[ Szerkesztve ]

Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.

(#1062) tha_answer válasza schawo (#1059) üzenetére


tha_answer
őstag

???????
1 kg akksiba hany km utra elegendo energia (neked elektron XD) van?
1 kg benzinben hany km utra elegendo energia van?

(#1063) schawo válasza tha_answer (#1062) üzenetére


schawo
titán

:C Eddig tartott. Np.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#1064) tha_answer válasza Ezekiell (#1061) üzenetére


tha_answer
őstag

https://www.iea.org/articles/key-electricity-trends-2019
wind-solar 823 twh

(#1065) tha_answer


tha_answer
őstag

jogos. a viz is beleszamit en meg leragadtam a wind meg solarnal.

csak tudod nem lehet mindenutt vizet pakolni :D

de a tobbi marad:
"???????
1 kg akksiba hany km utra elegendo energia (neked elektron XD) van?
1 kg benzinben hany km utra elegendo energia van?"

illetve: primary energie supply-s irast meg mindig nem ertette meg a tag. es sztem nem csak o. :D

(#1066) Ezekiell válasza tha_answer (#1064) üzenetére


Ezekiell
veterán

Na, csak megértetted, hogy nem csak szél és nap van. Jólvan, akkor tisztáztuk, miért írtál baromságot, örülök h segíthettem megérteni, a többi beszélgetésetek nem érdekel :)

[ Szerkesztve ]

Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.

(#1067) bambano válasza Ezekiell (#1066) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

megújuló energia az, ami pl. mostanában nincs.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#1068) forceberg válasza schawo (#1063) üzenetére


forceberg
veterán

Üresen a tank mondjuk 1-2 kg műanyag, egy aksi? :))

A bajom továbbra is azzal van, hogy ha mindenki tölteni akar majd a normál fogyasztása mellett, akkor mi lesz?
Mert szerintem megújulóból az nem fog menni.

[ Szerkesztve ]

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#1069) Ezekiell válasza bambano (#1067) üzenetére


Ezekiell
veterán

Ezért hülyeség az atomenergia démonizálása pl. Amíg nincs jobb megoldás, addig atom nélkül nincs függetlenség a szén/olaj/gáz kombótól.

[ Szerkesztve ]

Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.

(#1070) schawo válasza forceberg (#1068) üzenetére


schawo
titán

Így van, abban van különbség rendesen. A villanyosok energiatárolója sokkal nehezebb. Ez a nyűgje. Más főeleme (motor+váltó) meg sokkal könnyebb. De összességében mindig a villanyos lesz nehezebb.

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#1071) Somatom válasza tha_answer (#1065) üzenetére


Somatom
veterán

Hááát.... A vízenergia általában nem annyira környezetbarát. A vízerőművek előtt van egy duzzasztó gát, ami területeket elárasztó tavakat eredményez. Plusz a megnövelt vízfelülettel nő az elpárolgó víz mennyisége is.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#1072) tha_answer válasza schawo (#1070) üzenetére


tha_answer
őstag

a tenyen nem valtoztat hogy egysegnyi terfogat/kg alapon nagysagrendi kulonbseg az energiasuruseg teren vegeredmenyben, hiaba talalsz ki elbaszott meresi modszereket.

(#1073) tha_answer válasza Somatom (#1071) üzenetére


tha_answer
őstag

ezt ne nekem mond. :DD

[ Szerkesztve ]

(#1074) Ezekiell válasza Somatom (#1071) üzenetére


Ezekiell
veterán

Egyszeri nagy környezetrombolással/átalakítással jár, de utána nagyon effektívek és 0 CO2 kibocsátók - de valóban nem ideálisak az építkezés miatt. Ettől függetlenül megújuló energia, és nagyon fontos.

[ Szerkesztve ]

Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.

(#1076) Somatom válasza Ezekiell (#1074) üzenetére


Somatom
veterán

Nem csak az építkezés miatt. Csomó tározó szélén lehet látni, hogy csökken a vízszint. Nem jó a nagy felületen párologtatás.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#1077) tha_answer válasza Somatom (#1076) üzenetére


tha_answer
őstag

meg az oxigenhianyos vizben rohadas utan felszabadulo kicsit sem uveggazok XD
https://www.newscientist.com/article/dn7046-hydroelectric-powers-dirty-secret-revealed/

[ Szerkesztve ]

(#1078) batai15


batai15
félisten

Én azért bízom benne hogy megoldja az elektromos gondjaikat ha nem is a mi generációknak , de az azt következőknek az ITER .
akkor fene se bánja ha minden elektromos lesz ,mert lesz Kraft.

(#1079) tha_answer


tha_answer
őstag

instant nyomatek
max 5 perc
kb 1000km
az emberek nagyresze az instant nyomatekrol mond le inkabb mint az utobbi kettorol, illetve az megoldhato plusz elektromotorral a valtoba IS.

amig nem tudja a fentit egy elektromos auto, addig az atlagembernek nemigazan alternativa.

van benne vmi wtf hogy mnki mondogatja hogy tervezze ugy az eletet h elektromos auto van es idobeosztasa legyen feloras kavezasokra, de nem lepne meg kicsit sem ha ugyenez a tarsasag hasznalja a telefon gyorstoltoket instant. semmi mas, tipikus kettosmerce :D

egy intergalaktikus terrorbombazas oldana meg a gondjainkat :DDD

[ Szerkesztve ]

(#1080) Rolly válasza tha_answer (#1077) üzenetére


Rolly
veterán

Nagyon szánalmas a vergődésed. S alap dolgokat nem tudsz felfogni. Már ma az éves átlag magyar, német mixszel fele CO2 kibocsátása van egy elektromos autónak... (Francia, Norvég, Angol, Svéd áramra is bőven igaz...) Persze ahol csak szén erőmű van ott nem. De szerencsére az EU nagy része nem ide tartozik...

Az áram mixek jelentősen zöldülnek...

Hol könnyebb megfogni és szűrni vagy semlegesíteni a CO2 (és sok sok más káros anyagot? Minden autónál? Vagy pár erőmű modernizálásánál?)

Hol jobb a levegő minősége? Egy olyan városba ahol csak elektromos autók közlekednek vagy ahol csak belső égésű autók?

Melyik autóban ülnél inkább? Ami tele. 5 km múlva kezd el fűteni? Vagy ami egyből fűt? Mi lesz a mai Diesel és benzin motorokkal akik 5-15 km közötti utakon használják?

Ha a fenti kérdések alapján nem sikerül érdemben megvilágosodnod, akkor kérlek zárkózoz be az autoddal a garázsba és indítsd be... Én is azt fogom tenni - az enyém elektromos... :)

Mielőtt gigabuzizöldnek tartalnátok... Van 15eves dieselunk amit már nem használunk, van 3 éves Diesel autónk amit nem éri meg eladni így évi 3000-5000 kmt megyünk vele csak távoli utakra,amire való a Diesel... És van most elektromos autónk amivel 15-17e kmt fogunk menni. Ja és most veszünk majd kerékpárt és helyben azzal járunk (bár az nincs havi 20-30 km amit így ki tudunk váltani, mert munka miatt 30 kmerekre kell járnunk.

Tehát zöldnek tartom magam a szükséges autozasomra is megtermelem napelemmel az áramot, ahogy amit lehetett kiváltottam a házban is árammal (500-700m3 gázt)

(#1081) Elf válasza tha_answer (#1052) üzenetére


Elf
aktív tag

A gázolaj banyaszatanak, finomításanak és logisztikajanak energiaigényének számításakor a felhasznált áram milyen forrásból jön? Megújuló vagy foszilis? Ha foszilis akor a szén banyaszatának és logisztikajanak energiaigényének számításakor a felhasznált áram milyen forrásból jön? Megújuló vagy foszilis? Mert ha... izé... vákicsit.. :D

(#1083) bambano válasza Somatom (#1071) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

"Plusz a megnövelt vízfelülettel nő az elpárolgó víz mennyisége is.": az pont jó, mert a víztározónak kisebb a fajlagos felülete.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#1084) Somatom válasza bambano (#1083) üzenetére


Somatom
veterán

Na, az hogy jött ki? Adott egy folyó. Ha gáttal felduzzasztják, akkor hogyan lehet kisebb a felülete? :F

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#1085) bambano válasza Somatom (#1084) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

próbálj meg értelmezve olvasni.
sehol nem írtam, hogy kisebb a felülete. azt írtam, hogy kisebb a FAJLAGOS felülete.

1 köbméter vizet ha egy méter magas tárolóban tárolsz, akkor egy négyzetmétert foglal el. ha 20 centi magas tárolóban tárolod, akkor meg 5 négyzetmétert.

az általam ismert víztározók mind mélyebbek, mint a folyók.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#1086) Somatom válasza bambano (#1085) üzenetére


Somatom
veterán

Ezzel a matekkal ott a bibi, hogy alapból a folyó nem tárol plusz vizet. Miután megtelt a tároló, akkor ugyanannyi víz menne át rajta, mint ha nem lenne tároló. Csak a felület miatt egy csomó víz elpárolog.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#1087) Noukoum válasza Somatom (#1040) üzenetére


Noukoum
veterán

De ha társasházaknál ott lesz a töltő, kertes háznál alap a töltés, az autó pedig 500km-t elmegy télen nyáron városban pályán akkor hol lesz kényelmetlenebb? Mert nem kell kútra járni, csak nagy utak megtételekor.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#1088) yodamester10 válasza tha_answer (#1079) üzenetére


yodamester10
őstag

Látom te nagyon ellene vagy ennek az egésznek,javaslom húzd ki a számítógéped is mert az is árammal megy valamilyen módon :U

(#1089) tha_answer válasza Rolly (#1080) üzenetére


tha_answer
őstag

porgess vissza. stuttgart, urdiesel, karanten. nem lett jobb a levego minosege.

aha zoldulnek. most is hetekig ugye?

segitek: a fentebbi egyenlet, ami latom elevenbe vagott, megoldasa: megujoloval/fuzioval termelt szintetikus uzemenyag, villanymotorral a valtoban. vagy csodaakksi. ja hogy az olyan mint a linux eve XD

(#1090) Somatom válasza Noukoum (#1087) üzenetére


Somatom
veterán

Nem tudom, nekem nincs üveggömböm. De, ha ez így is lesz, sanszos, hogy nekem akkor már nem lesz jogsim.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#1091) tha_answer válasza yodamester10 (#1088) üzenetére


tha_answer
őstag

en nem vagyok ellene. en orulnek az instant nyomatek, 5 perces toltes, 1000kmre legjobban. jo kis en a robot kocsival audi :D

az mitol ellene leves hogy az ember leirja a primer energy supply miatt kozelsem annyira hudefasza? vagy ahogy bambano mondta a playeres cikk utan: arokba felgyujtani?

megegyszer: az automobil lenyege hogy akkor es oda ahova akarom. ez a villanytechnologia mostani korlatai miatt (akku) varosban jo csak, de ott a legjobb, minden mashova az onszopatas bizonyos foka.

ugyanakkor csak azert venni 10millios uj autot hogy a kornyezetet kimelem, hazugsag, mar csak a penz lerakasa co2. lentebb egy kollega mar pedzegette, de le lett hurrogva, mert fejen talalta a szoget. :D
akkor vagy legzoldebb ha nem fogyasztasz. vagy veszel egy elektromos saxot :D

[ Szerkesztve ]

(#1092) Rolly válasza tha_answer (#1089) üzenetére


Rolly
veterán

Nem tudom,hogy milyen statisztikákrol és levegő minőségekrol és milyen kutatási eredmenyekrol beszélsz, de sok műholdkép van a tavaszi lockdownrol,hogy hogyan csökkent a levegő NOX tartalma európában és Kínában is. Természetesen a kibocsátások egy része fűtés és gyárak... Tehát nem csak az autó szennyez...

Mesterséges üzemanyagra és hidrogenre is szükség lesz a jövőben, csak nem a közutakon, hanem repulokon és hajókon. Elég hülye megoldás lenne a zöld árammal rossz hatékonyság mellett hidrogént vagy mesterséges üzemanyagot előállítani és azt rossz hatékonysággal elhasznalni egy autóban (mindent számolva itt valahol 80% körüli lehet a veszteség, de lehet még több mert csak a belső égésű motorban 60% körüli a veszteség és szállítani kell plusz előállítani) miközben az áramot lehet tárolni (akkuban) és szállítani kis veszteséggel (20% körüli).

Ezért mesterséges üzemanyagot csak ott érdemes használni, ahol az akkuk súlya vagy térfogata problémát okoz...

(#1093) Rolly válasza tha_answer (#1091) üzenetére


Rolly
veterán

Pénz lerakasa CO2, egy IT programozó home officeban saját eszközön napenergiával támogatva mivel rosszabb CO2 szempontból (amikor ennyi pénzt amennyibe egy elektromos autó kerül 1 év alatt meg tud keresni) mint egy gyári munkás napi 50 kmt autózva vagy buszozva 1 év keresetből vesz egy 4 milliós benzines daciat?

(#1094) bambano válasza Rolly (#1092) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

elkerülte a figyelmedet, hogy ő nem zöld áramról, hanem megújulóról beszélt.
megújuló például a napfény, amivel lehet mesterséges üzemanyagot előállítani.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#1095) tha_answer válasza Rolly (#1092) üzenetére


tha_answer
őstag

kinaban urdieselt hasznalnak ja.hat persze. korabban betettem, stuttgartban mertek nem letezo csokkenest.

here we go again, atadom bambanonek a terepet :D

megegyszer:
0rpm nm
300 sec
1000km

ezt csodakksi nelkul csak szenhidrogen tudja jelenleg. amennyiben naprendszer fuzios eromuve allitja elo, akkor co2 semleges, a fizikat (energisuruseget) meg lehet ignoralni, csak felesleges. jo feloras kavezast :D

[ Szerkesztve ]

(#1096) Rolly válasza bambano (#1094) üzenetére


Rolly
veterán

Nem kerülte el a figyelmemet, abból lehet autókba tárolni akukkba tárolni amiből attolteni másik akkuban (autó) kisebb a veszteség mint a mesterséges uzemanyag előállítása és felhasználása során.

Remélem a te figyelmemet nem kerülte el, hogy nem vagy a mesterséges üzemanyagok ellensége,sőt írtam, hogy sok helyen nagyon hasznosak lesznek, de az nem az autózás.

S korábban éirtam, hogy komplett ipar fog az ingyen áramra felépülni...

(#1097) #16820480 válasza tha_answer (#1095) üzenetére


#16820480
törölt tag

És a kedves szénhidrogán azt is tudja, hogy megfulladunk tőle. De nyilván ez a jó választás, remélem a dízelesek kezdik a folyamatot :C

Nem mintha amúgy általános igény lenne az 1000km hatótáv is.De biztos általános igény a bonyolult hajtáslánc, a 40x filterezett kipufogó, ami még mindig mérgező, a fekete füstöt okádó csotrogányokkal együtt.

[ Szerkesztve ]

(#1098) bambano válasza #16820480 (#1097) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

és ha kitiltod az összes belsőégésűt, akkor meg éhenhalsz.

szerk: szeretném oszlatni azt a tévhitet, hogy az elektromos hajtáslánc egyszerű. nem, nem az, csak másképp bonyolult.

[ Szerkesztve ]

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#1099) bambano válasza Rolly (#1096) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

telerakod a szaharát kémiai reaktorokkal, tolsz bele vizet, szerzel valahonnan széndioxidot, kell még hozzá napfény.
mennyi a vesztesége annak, ha a szahara közepén gyűjtöd a napfényt? mennyi az alternatív költsége?

"nem vagy a mesterséges üzemanyagok ellensége": az, hogy én mi vagyok, nem szokta elkerülni a figyelmem :P

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#1100) schawo válasza tha_answer (#1095) üzenetére


schawo
titán

Nyugi, mindenki már az első hozzászólásodtól értette, hogy te ideges leszel, ha villanyautók szoba kerülnek. Oké.

Ilyen nem mostanában lesz (ebből egy tételt tud, és akar ugyebár teljesíteni). Így jártál, bánatos leszel, amikor már nem marad más alternatívád. Te vagy a járulékos veszteség. Ha marad az irány, egy darabig még hugyozhatsz széllel szemben, de csak a frusztráció nő.

Ha pedig nem tetszik az irány, szavazz más politikusokra. Ez a lehetőséged mindig megvan. Szavazz olyanra, aki ingyen parkolást ad a fosszilisnek, és a mostani alap dupláját a villanyosnak, vagy aki ingyenessé teszi a benzint, vagy aki fizeti a v8 árának a másik felét. Ha nem találsz ilyet, legyél te az úttörő, indulj választáson.

Ha ezek mind kudarcba fulladnak, akkor egy idő után, kénytelen, kelletlen így néz majd ki a listád:
0rpm nm
900sec
500km

Túl fogod élni.

evDirect villanyautós töltőhálózat

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.