Nagyon szánalmas a vergődésed. S alap dolgokat nem tudsz felfogni. Már ma az éves átlag magyar, német mixszel fele CO2 kibocsátása van egy elektromos autónak... (Francia, Norvég, Angol, Svéd áramra is bőven igaz...) Persze ahol csak szén erőmű van ott nem. De szerencsére az EU nagy része nem ide tartozik...
Az áram mixek jelentősen zöldülnek...
Hol könnyebb megfogni és szűrni vagy semlegesíteni a CO2 (és sok sok más káros anyagot? Minden autónál? Vagy pár erőmű modernizálásánál?)
Hol jobb a levegő minősége? Egy olyan városba ahol csak elektromos autók közlekednek vagy ahol csak belső égésű autók?
Melyik autóban ülnél inkább? Ami tele. 5 km múlva kezd el fűteni? Vagy ami egyből fűt? Mi lesz a mai Diesel és benzin motorokkal akik 5-15 km közötti utakon használják?
Ha a fenti kérdések alapján nem sikerül érdemben megvilágosodnod, akkor kérlek zárkózoz be az autoddal a garázsba és indítsd be... Én is azt fogom tenni - az enyém elektromos... :)
Mielőtt gigabuzizöldnek tartalnátok... Van 15eves dieselunk amit már nem használunk, van 3 éves Diesel autónk amit nem éri meg eladni így évi 3000-5000 kmt megyünk vele csak távoli utakra,amire való a Diesel... És van most elektromos autónk amivel 15-17e kmt fogunk menni. Ja és most veszünk majd kerékpárt és helyben azzal járunk (bár az nincs havi 20-30 km amit így ki tudunk váltani, mert munka miatt 30 kmerekre kell járnunk.
Tehát zöldnek tartom magam a szükséges autozasomra is megtermelem napelemmel az áramot, ahogy amit lehetett kiváltottam a házban is árammal (500-700m3 gázt)