Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#851) 8th válasza #06658560 (#843) üzenetére


8th
addikt

Nyilván nem velük alkották meg csak épp hagyták, hogy az autógyárak kijátsszák az aktuális normákat egy a valóságtól teljes mértékben elszakadt, már a megalkotása pillanatában rég elavult mérési ciklussal, és a kifejezetten erre ráhangolt preparált tesztautóval. Az is egy vicc, hogy az eu-ban jelenleg akár 20-30% eltérés is simán előfordul néhány autónak a gyártó által megadott fogyasztási adatai és a valós fogyasztása között. Az a 20-30% +fogyasztás az a tulajnál 20-30%-al magasabb üzemeltetési költségként jelentkezik emellett ugyanennyivel rosszabb emissziót is jelent. És ez úgy látszik senkit nem zavar/érdekel. Ennyire nyíltan hülyének lehet nézni az embereket 2020-ban is.
Nyilván senki sem vette az lpg-s autót amikor a franciáknál (és nekem az rémlik, hogy az ezredforduló után a németeknél is) az alacsonyabb co2-ja miatt propagálták a dízel autók vásárlását. Xy évre rá meg értetlenül álltak a légzőszervi betegek magas számán.

[ Szerkesztve ]

(#852) tha_answer


tha_answer
őstag

segitek: fek, gumi, nagyobb tomeg, nagyobb kopas.
tovabbra is tartom, 1.5 tonna felett barmilyen kocsit belvarosbol kitiltani.

[ Szerkesztve ]

(#853) schawo válasza tha_answer (#852) üzenetére


schawo
titán

Villanyosok fékkopása nullához közelít.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#854) Rolly válasza tha_answer (#852) üzenetére


Rolly
veterán

1,5 tonna szép határ csak egy kis 4 méteres elektromos is 1450 kg :)

(#855) Mr K


Mr K
senior tag

A franciák most megadóztatják a nehezebb személyautókat. Először 1,4 tonnától gondolták, de aztán egymásra néztek, és sikító röhögésben törtek ki(*), így aztán az adó csak 1,8 tonnától kerül kivetésre. Az elektromos autók természetesen kivételek, mert ..., izé, fogalmam sincs, hogy miért. Csak. (Forrás: hát, a rádióban hallottam, de pl. ez vagy ez.)

(*) Én legalábbis így képzelem, de nem biztos, hogy pont így történt.

''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''

(#856) tha_answer válasza schawo (#853) üzenetére


tha_answer
őstag

hat persze, nem kopik soha. legyen. a gumit meg jobban gyilkoljak az instant nyomateknak hala :D 1-1.

tudod az a baj, hogyha levenned a szemellenzot akkor latszik, hogy a legjobb megoldas a villamos meg a troli. semmilyen kocsi.

egyebkent ha nagyon ra vagy feszulve a fekre,
1. nem igaz h nem kopik, mert a nem hasznalat miatt a rozsda eszi, es ha arra rafekezel az kellemes :D
2. https://totalcar.hu/magazin/hirek/2019/04/28/fekpor-szuro_tesztelesen_kaptak_a_volkswagent/

szoval akkor hosszutavon ki lehet venni a feket.

marad a 1.5 tonna ban :D

[ Szerkesztve ]

(#857) Rolly válasza Mr K (#855) üzenetére


Rolly
veterán

feltehetően azért mert egy 2 tonnás elektromos autó kibocsátása akárhogy nézzük kevesebb lesz mint egy 800-900 kg-os nem elektromos autóé...
- üzemanyag utáni kibocsátás (CO2 vonzata fele, más meg nem nagyon van)
- fékpor tizede (vagy még kevesebb)
- olajcsere környezetvédelmi terhe fele negyede (vagy még kevesebb nincs információm) (hajtómű olaj miatt)
- váltó olaj (automatához képest nincs)
- gumiból kiszabaduló szálló porban van egyedül többlet a súly miatt

(#858) Rolly válasza tha_answer (#856) üzenetére


Rolly
veterán

attól mert ott van egy Model3-nál 400le nem kell még használni :) nálunk e208 ecoban 60le, normálban 80le míg sportban 136 le áll rendelkezésre (vagy hasonlóan pontos értékeket nem tudok) és máris nem kopik annyira a gumi...

sose értettem ezt a gumi koptatást... lehet koptatni a gumit és a fékeket ész nélkül és lehet ésszel használni. A korábbi kocsinkat fél évesen vettük akkor azt mondták 15e kmes szervíznél (7000-rel vettük) hogy a fékbetétek 80%-osak és hogy várhatóan ha így kopnak akkor 30e kmnél cserélni kell... 30nál nem cserélték. Most megyek 50e-s szervízre holnap kiderül, hogy cserélni fogják-e vagy sem :)

(#859) tha_answer válasza Rolly (#857) üzenetére


tha_answer
őstag

hat persze, meg ahogy azt moricka elkepzeli, foleg ha szennel van az aram generalva :D
linkeltem egy metaanalizist fentebb regebben, eletciklusra veve legkevesbe a szintetikus uzemenyagokkal hajtott jarmu terheli a kornyezetet. persze ha lesz fuzios eromu, mas lesz a keplet.

megsugom, a legzoldebbek akkor vagyunk ha mindekeppen autozni akarunk ha veszunk egy lada samarat :DD

[ Szerkesztve ]

(#860) tha_answer válasza Rolly (#858) üzenetére


tha_answer
őstag

nem ugy jon le, altalaban arra verik a villanyosok hogy barkit lenyomnak lampanal :D most akkor legyen mar eldontve :D

859hez meg:
https://www.nationalgeographic.com/news/energy/2011/06/110601-green-motor-oil-recycling/

[ Szerkesztve ]

(#861) #06658560 válasza 8th (#851) üzenetére


#06658560
törölt tag

Ezt bármilyen mérési metódus esetén garantálni tudom, hogy van olyan felhasználói mód, amire igaz az ekkora túlfogyasztás. Meg kéne már érteni, hogy nem lehet valós forgalmi helyzettel validálni egyetlen járművet sem, mert nem reprodukálható, nem összehasonlítható két mérés egymással.

(#862) Mr K válasza Rolly (#857) üzenetére


Mr K
senior tag

"akárhogy nézzük kevesebb lesz mint egy 800-900 kg-os nem elektromos autóé"
Nem is tudom, elektromos autója válogatja, vannak gyártók, akik kevésbé biztosak magukban: Why Mazda thinks a smaller battery is just fine for the MX-30 (Zanza: azért kell kisebb akku pakk, mert nagyobbal már nem tudná emisszióban megverni a dízel változatot.)

Persze csak viccelek, nem kell nekem ugrani. Viszont a cikk véletlenül passzol a jelen dühöngő alapját képező ITcafé cikkhez, remélem nem lesz belőle baj... ;]

''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''

(#863) 8th válasza #06658560 (#861) üzenetére


8th
addikt

Valahogy usa piacon mégis sikerül nekik eltalálni egy valós fogyasztás körüli értéket a prospektusokban. Európában meg megy a parasztvakítás. Igaz ott van fogyasztóvédelem itt meg nincs. Megtehetik, hogy arcátlanul hazudjanak. Senki sem vonja őket felelősségre érte.

(#864) schawo válasza tha_answer (#856) üzenetére


schawo
titán

Nyilván a gumit jobban terheli egy M3 vagy egy Leaf, mint egy Reanult Twingo. De annál kevésbé egy pedelec, de annál még kevésbé egy kemping bicikli, annál meg még kevésbé a cipőtalpam, de annál még kevésbé a bőr a lábamon. Meg is van a végső megoldás.

Ha kategóriákat nézünk, akkor egy azonos méretosztályú villanyos talán picit jobban fogyasztja a gumikat, de nagyon sokkal kevésbé eszi a fékbetétet. Teslákkal 250-500ekm simán meg szokott lenni a gyárival.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#865) Rolly válasza tha_answer (#859) üzenetére


Rolly
veterán

"főleg ha szénnel van az áram generálva" Európában 3-4 ország van aminél jelentős szén felhasználás és ők is mennek a gáz és megújulók irányába. Ezt kellene felfognod "móricka", hogy az áram egyre zöldebb lesz ahogy a technológiák robbanás szerűen fejlődnek. Az elmúlt 10 évben tizedére estek az akkuárak, az elmúlt 4 évben 20-30%-ka nőt a napelemek hatékonysága... Egyre kisebb állandó szélből tudunk kinyerni energiát... ez mind zöld és csak jobb lesz nem 10 év múlva lesz Kánaán és 0 CO2 áram, de 20-30 év múlva simán lehet teljesen CO2 mentes áram, ha meg jön az iter akkor meg itt a Kánaán.

Életciklusára tekintettel lehet már most gyártani autót emisszió mentesen ... Rengeteg energia kell az akkugyártáshoz, de lehet már most teljesen zölden megújulókkal csinálni.

Szintetikus üzemanyagok is jó megoldás, bár akkor is a városlakók szívják be a szintetikus üzemanyag káros anyagait amit az autó kipöfög... És hatalmas mennyiségű energia kell hozzá. Pont ezért személyautókba már most esélytelen a hidrogén, mert olcsóbb akkut rakni a kocsiba és oda tölteni az áramot és még jobb a hatékonyság is.

Egy Lada Samara 10 liter körül eszik (volt és szerettem is felüdülés volt az 1200-as Lada után), de ilyen hülyeséget leírni, hogy az zöldebb bárminél ami most kapható az abszurdum...

Attól, hogy néha jól jön az erő nem kell mindig használni. Ha ezt nem érted meg akkor hagyjuk. Attól, hogy az autó tud 150-nel menni 50nél még nem fogsz 150nel menni - ha normális vagy - viszont ha egy forgalmas kereszteződésben be kell kanyarodni két kocsi közé nem mindegy hogy hogy tud kikanyarodni... De szerintem előbb vigyél el egy körre egy elektromos autót és utána okoskodj.

És ha nem használunk motorolajat akkor nem kell előállítására kitermelésére finomítására semlegesítésére energiát és pénzt fordítani :) . A lítium akkukra már most van - német cég által fejlesztett - 95%-os újrahasznosítható lehetőség. Természetesen kérdés, hogy mennyi energiát és vegyi anyagot igényel. Ezt sajnos nem tudom, de energiát megint csak lehet megújulóból előállítani...

És egy pár egyszerű kérdés s szerintem a vergődést be is fejezheted (segítettem válaszokkal ha nem menne ;)) :
- egy ma legyártott diesel vagy benzines autó ma tudja tartani a CO2 kibocsátási értéket? (NEM)
- 5 -10 -15 év múlva fogja tudni? (NEM)
- legalább azt tudni fogja amit gyártáskor? (NEM)
- egy ma legyártott villanyautó 10 év múlva zöldebb energiával fog üzemelni? (IGEN)

(#866) Tewe013 válasza schawo (#864) üzenetére


Tewe013
őstag

Igaz, h a gyári fékekkel megvan addig csak addigra már általában túl van egy akksicserén, de ha azon nem is egy motorcserén minimum. Legalábbis azokban a sokat futott Model S-ekben amikkel én találkoztam és oké, hogy garanciában cserélték ezeket, de nem hat annyira zöldnek ez.

(#867) Tewe013 válasza Rolly (#865) üzenetére


Tewe013
őstag

Azt a 3-4 országot felkerekítném úgy kb. 20-ra ez alapján: [link]

(#868) Rolly válasza Tewe013 (#866) üzenetére


Rolly
veterán

és a bejáratós luxus autók amik vészmódba kapcsolnak? (BMW ismerősi körben kettő is volt ilyen... a kigyulladó szériáról ne is beszéljünk) Mindenhol van hiba... A régi model S akkuk 300-400 km körül bírtak az újabbak már jobbak ebből. A kiszedett akkukat általában javítják vagy cellánként értékesítik tehát nem kukába mennek :) .

A PDTDI motorok mennyit bírnak? Van amelyik 1 milliót van amelyik 150e-t és jön a nagy szervíz. A most indult új cellákra 15000 töltési ciklust írnak amivel várhatóan akár 2 millió kmt is meg lehet majd tenni :) ...

Azt vedd figyelembe, hogy az autók motorját 100 éve reszelik. Az akku technológia mg kb 10-20 éve indult jelentős fejlődésnek. Például az első i3 60 Ah akkut kapott a maiak 120 Ah-t kapnak és várhatóan jövőre érkezik a 160 Ahs akku ugyanakkora helyre....

(#869) Tewe013 válasza Rolly (#868) üzenetére


Tewe013
őstag

Én egy szóval sem mondtam, hogy a belsőégésű motorral szerelt autók hibátlanok. Az megint más dolog, hogy most mit írnak rá, h mennyi ciklust bír, majd az idő eldönti mekkorát hazudtak. Most én azokat tudom megnézni amik már használatban vannak és azt látom, h azok nem teljesítenek túl fényesen. Az összes 90ezer körül futott Leaf 60% körüli akksival szaladgál ami számomra kicsit kiábrándító, de kíváncsian várom, h mit hoz a jövő.

[ Szerkesztve ]

(#870) Noukoum válasza Tewe013 (#867) üzenetére


Noukoum
veterán

20-ra? Magyarországon nagyon zöld villanyautóval járni, és ez minimum az európai átlag. Nem én mondom, hanem a link amit hoztál. Milyen érdekes mikor értelmes helyről nézzük az információkat, egyből az van amiről mi beszélünk..

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#871) Tewe013 válasza Noukoum (#870) üzenetére


Tewe013
őstag

Hát a 330g/kWh minden csak nem nagyon zöld, nálam Norvégia a nagyon zöld vagy az már az ultra zöld kategória nálad?

(#872) schawo válasza Tewe013 (#869) üzenetére


schawo
titán

Régi, legelső Leaf kémiája, menedzsmentje, és hűtése is rossz volt. Egy hibás konstrukció. Már a második generáció is sokkal jobb. A régi, még kísérleti modellek (Model S <2017, Leaf 1, stb) degradációjából nincs értelme kiindulni. A technológia elképesztő gyorsan halad.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#873) Noukoum válasza Tewe013 (#871) üzenetére


Noukoum
veterán

Magyarországon hasonló kategóriában vizsgált villanyautó 20-60ezer km alatt behozza a co2 többletet. Most. Persze a legjobb lenne ha semmi co2-t nem termelne tegnapra. Bár ilyen létező jelenségek lennének az építőiparban, a textiliparban, az élelmiszeriparban. Soroljam? Jó lenne ha megértenétek hogy ezért van minden tájékozott ember “elájulva” a villanyautózástól. Mert ez a szárazföldi közlekedés környezetterhelési problémáját megoldja legalább 100 évre, de igazából mondhatnám azt hogy véglegesen. Már a kétezres évek elején.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#874) forceberg válasza schawo (#872) üzenetére


forceberg
veterán

Az sok autót majd kiszolgáló(kiépítendő) villamos hálózatot is bele kell venni a képletbe. Erről is biztosan van valahol tanulmány.
(#873) Noukoum: a tájékozott ember pont nincs elájulva, mert látja, hogy a tömeges elterjedésnek még lehetnek buktatói... jelenleg a beetetés fázisában vagyunk, igazából most még jól néz ki, eltekintve az eautók áraitól.

[ Szerkesztve ]

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#875) Tewe013 válasza Noukoum (#873) üzenetére


Tewe013
őstag

Jelenleg semmit nem old meg az a pár darab amit eladnak, ahhoz meg, h jelentősen növekedjen az eladott mennyiség jelentősen csökkenie kell a felárnak, majd évek múlva fog kiderülni, h valóban tud-e kellően nagy áttörést elérni ez a technológia. A tájékozott ember több helyről tájékozódik és nem kajál be mindent amit eléraknak az EV marketingesek, pl. "most csak ezt tudjuk felmutatni, de majd a jövőben nagyon jó lesz!"

[ Szerkesztve ]

(#876) Noukoum válasza schawo (#872) üzenetére


Noukoum
veterán

Hagyd. Leafet hozza fel, mert azt hozták fel a híresebb autós portálok. I3, tesla model s, renault zoe aksival nem jönnek. Nyilván nem mert ott van fűtés, és sokkal lassabb a degradáció. Ellenben jönnek a legelső “szériában gyártott” autójával a teslának hogy hát azért 6-7 év után csak van hibája a tesla első autójának, na ezért sz@r a villanyautózás :F (Jelzem tényleg rengeteg gyermekbetegsége volt. Bár mondjuk egy újonnan megjelent bmw audi szériának is hasonló mennyiségű van, csak ott már mindenki hozzászokott.)
Az van hogy akit nem lehet meggyőzni azt nem lehet meggyőzni. Nekem is van sok olyan ismerősöm aki ugyan nem tudja megmagyarázni hogy miért de szerinte sz@r a villanyautózás. Szerinte az, az úgy van és pont. Na ő pont olyan ember mint akik szétspammelik a villanyautó topikot.

forceberg: Beetetés? Fejtsd ki kérlek!
Ha az árra célzol, annak semmi köze a környezetszennyezéshez. Én mindig elmondom hogy nem kell arra számítani hogy 50 év múlva olcsóbb lesz az autózás mint most. Csak zöldebb. Igen biztosan drágább lesz az áram majd egyszer, egyszer majd elveszik a zöldrendszámot, az ingyen parkolást, a többi igen komoly kedvezményt. Egyszer. Valószínűleg majd akkor ha fejlődik az infrastruktúra és sokkal több lesz az e-autó. De ez miért baj?

[ Szerkesztve ]

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#877) schawo válasza forceberg (#874) üzenetére


schawo
titán

Sokoldalas belső tanulmányokat írtunk erről a témáról. Igen, nem rózsás a helyzet. Sok munka van még a kiszolgáló hálózati infrastruktúra, és az erőművi kapacitás fejlesztésén az elkövetkező néhány évtizedben.

Már most is rendkívül nehéz telepíteni. Szinte semmi értelmes helyen nem áll rendelkezésre a szükséges áram. Senki nem akar tölteni ipartelepek közepén, hanem mindenki a főutak és pályák mellett keresi a töltőket, ahol viszont nincs kéznél transzformátor.

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#878) Tewe013 válasza Noukoum (#876) üzenetére


Tewe013
őstag

Szalmabáb érvelés nagyon megy, sehol nem állítottam, h szar a villanyautózás, sőt én inkább vagyok villanypárti, mint villanyellenes csak van egy egészséges szkepcitizmusom a témában, nem lehet mindenki elvakult szemellenzős. Ha eljut oda a dolog, h lesz az én preferenciáimnak megfelelő villanyautó akkor nagyon szívesen beruházok egyre és addigra remélhetőleg a közösség sem lesz ilyen "aki nincs velünk az ellenünk" mentalitású.

(#879) Rolly válasza Tewe013 (#871) üzenetére


Rolly
veterán

300-350 gr esetén 60-70 gr CO2 / km jön ki... Nyáron még még zöldebb az áram a napelem miatt... Egy Diesel benzines autó kb 120-140 gr körül bocsát ki

(#880) Noukoum válasza Tewe013 (#875) üzenetére


Noukoum
veterán

Jelenleg semmit nem old meg az a pár darab amit eladnak
Ebben teljesen egyetértünk. Ezért lenne jó ha a tényekkel mindenki tisztában lenne, és nem mosnánk legalább mi emberek egymás agyát. ;)
ahhoz meg, h jelentősen növekedjen az eladott mennyiség jelentősen csökkenie kell a felárnak
Nem, ahhoz kéne elég akkumulátor ugyanis olyan rövid idő alatt olyan nagy mennyiségűre lenne igény amelyet nem tudnak jelenleg előállítani.
Felár meg nem igazán van, ez is már százszor le lett írva. Vételárban van felár, na de az autó árát még mindig nem vételárban mérjük.
majd évek múlva fog kiderülni, h valóban tud-e kellően nagy áttörést elérni ez a technológia.
Már most porba tiport egy több mint 100 éves agyba főbe fejlesztett, technológiát. Mondanám hogy egy évtized alatt, de inkább annak a fele kellett hozzá. Ezek után kár kételkedni.

“A tájékozott ember több helyről tájékozódik és nem kajál be mindent amit eléraknak az EV marketingesek, pl. "most csak ezt tudjuk felmutatni, de majd a jövőben nagyon jó lesz!" “

Nem hiszem el hogy elhiszed amit leírsz.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#881) Noukoum válasza Tewe013 (#878) üzenetére


Noukoum
veterán

Ahhoz képest olyan tempóban írsz le marhaságokat, mint ahogy a negyedikes sorolja az abc betűit.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#882) Tewe013 válasza Rolly (#879) üzenetére


Tewe013
őstag

Pontosan, ez legjobb esetben 50%, ha szállítási veszteség meg hasonlókat nem nézek, sajnos arról nem nagyon találtam infót, h a többi károsanyaggal mi a helyzet.

(#883) Tewe013 válasza Noukoum (#881) üzenetére


Tewe013
őstag

:DDD
Ha te mondod biztosan úgy is van! Ezt már megtanultam. Szerintem maradjunk annál, h hanyagoljuk egymást, mert szemmel láthatóan hiányoztál azokról a magyarórákról ahol a vita és az érvelés volt a tananyag.

[ Szerkesztve ]

(#884) Rolly válasza Tewe013 (#882) üzenetére


Rolly
veterán

Legrosszabb magyar esetben... A Diesel autó co2jeben nincs benne a kitermelés, finomítás,szállítás CO2 lábnyoma...

Egy elektromos autó 15-20 kWh között fogyaszt 20 kWh legyen 24 (10%szallitasi és 10%toltesi veszteség nincs összesen ennyi de legyen)... 24 kWh az 100 kmenkent 350 grmal 84 gr és akkor itt már mindent számoltunk,S úgy hogy a legrosszabb eseteket vettük alapul... A Diesel 1,6os HDInk gyári adata 101 gr... De 4 helyett 5,6 litert fogyaszt tehát máris inkább 140 gr ehhez jön még minden hozzá... Lehet,hogy nem is felé ekkor se hanem kevesebb... Ha jól tudom a Dunai finomító évi 660 GWh áramot használ finomítára... [link]
Es Akkor még ehhez jön hozzá a szállítás is...

(#885) Tewe013 válasza Rolly (#884) üzenetére


Tewe013
őstag

Ezek tények, nem is vitatkozom egyikkel sem, talán annyi, h azért az elektromos autóknál is jönnek még a CO2-höz dolgok. De akkor maradjunk az 50%-nál ami igazából nagyon jó lenne, ha belátható időn belül a járműpark nagy része elektromos lenne, de a jelenlegi helyzetben nem sokmindenre elég szerintem.

(#886) forceberg válasza Tewe013 (#885) üzenetére


forceberg
veterán

+(#877) schawo -ra is:

A jelenlegi járműpark lecserélésének a lábnyoma sem mindegy.

Más. Mennyi az autók és a szállítmányozás által évenként megtett kilométerek száma, valamint ez hogy alakul majd a jövőben? Mert "b@xhatjuk" az elektromos autózást, ha egyre több darab és több km-t megtévő járműre lesz majd szükség...

Különben meg most nézem, hogy a tegnap vett koktél paradicsom is Marokkóból jött :((

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#887) forceberg válasza forceberg (#886) üzenetére


forceberg
veterán

[link]
2016-os a cikk és így a kép is a futott mérföldekről(már ha ez a kép elfogadható előrejelzésnek), de látható, hogy a Földnek mi fog gondot okozni... Hát nem úgy néz ki, hogy Európa.

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#888) mjani1172 válasza forceberg (#839) üzenetére


mjani1172
addikt

Aki ezt kitalálta, szöges léccel verném.

(#889) schawo válasza forceberg (#886) üzenetére


schawo
titán

a járműpark cserélődik, ha villanyosra, ha benzinesre, akkor is.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#890) bambano válasza Rolly (#850) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

1. valóban van euro besorolás, nullát ér. jól láthatóan össze-vissza döntöttek a kérdésben az eu vezetői

2. másodszor mondom: nox ellen nem hat a részecskeszűrő.

3. a kibocsátott korom méretének eloszlása a befecskendezési nyomástól, illetve attól függ, hogy milyen kicsire porlasztják a gázolajat. tehát alapvetően zömében azonos méretű korom jön ki egy dízel autóból.

ne aggódj, ha én lennék a főnök, rendet csinálnék egy hét alatt :P

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#891) Rolly válasza forceberg (#887) üzenetére


Rolly
veterán

Tény, hogy Kína és környéke valamint Afrika miatt lesz gond, de egy magyar 2x annyit fogyaszt mint amennyit a föld elbír, ahogy egy Amerikai 3x annyit.

Az meg, hogy a most fejlődő országokban jobban nagyobb luxusban szeretnének élni azt mi innen sokkal jobb életkörülmények mellett szerintem 0 jogalappal ítélhetjük el.

Tehát olyan technológiai fejlődésnek kellenek amivel a nyugati ember lábnyomát és a fejlődő régiók lábnyomát 1xes szorzóra tudjuk lenyomni, és minden ember úgy él, hogy erre törekedjen... Nem fog menni...

(#892) batai15


batai15
félisten

Bocs ha volt már ,de egy igenis releváns cikk szerintem . [link]

[ Szerkesztve ]

(#893) mbotnd válasza 8th (#790) üzenetére


mbotnd
tag

Egyszer el fog fogyni. Hidd el, nincs belőle végtelen, és mikor kifogyunk belőle, hupsz, nincs többé.

(#894) Donki Hóte válasza batai15 (#892) üzenetére


Donki Hóte
veterán

Nagyon jó cikk, bár az itteni fórumon az elektromos autót használók a cikk minden állítását többszörösen cáfolták :D

Az itteni használók autója nem került semmibe, hanem ingyen kapták, sőt a gyártók az átadáskor beletettek egy nagy kosárban százezer kilówatt áramot, minél gyorsabban mennek, annál kevesebbet fogyaszt az autó, az autó töltéséért nem ők fizetnek, hanem a töltőállomás tulajdonosa fizet nekik, ha bekapcsolják a klímát/fűtést, akkor 50 %-al csökken az autó fogyasztása, stb. stb.

Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

(#895) batai15 válasza Donki Hóte (#894) üzenetére


batai15
félisten

Biztosan lesz aki megcáfolja, de ott amúgy is más szelek fújnak. :DDD

[ Szerkesztve ]

(#896) Donki Hóte válasza batai15 (#895) üzenetére


Donki Hóte
veterán

Viszont van a cikkben egy nagyon nagy megállapítás, amit minden politikusnak, véleményformálónak, elektromos autók használata mellett agitálónak meg kellene szívlelni.

Ez pedig az, hogy az 1900-as évek elején nem azért terjedtek el a belsőégésű motorral hajtott járművek, mert betiltották a lókereskedelmet :R

Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

(#897) batai15 válasza Donki Hóte (#896) üzenetére


batai15
félisten

Akki eddig is szentül hitte hogy a környezet védelem jegyében történnek a dolgok ,az eléggé vakon van . :U

(#898) Rolly válasza batai15 (#897) üzenetére


Rolly
veterán

mivel a mostani normákat se lehet már diesel és benzines autókkal hozni és a normál alapvető értékei a kisebb károsanyag kibocsátás miatt mennek ezért ment most el mindenki hibrid és plugin hibrid irányba..., mert azzal kamuzva be tudja tartani a normál értéket.

Azért kamuzva mert alapból teletöltött villannyal indulnak a wltpn így kijönnek a jó fogyasztások és az alacsony kibocsátások. Csak ha azt az autót a gazdája sosem tölti - plugin esetén - akkor az egész ordas nagy csalás.

Euro7 meg már annyira szigorú lesz (amit mondjuk nem is értek miért kell ekkorát ugrani), hogy már hibriddel se fog menni... így az eladott autók 60-70%-ának elektromosnak kell lennie különben büntetni fogják az autógyártót... bár ezt a büntetést majd úgyis a fogyasztó fizeti meg így jön majd ki, hogy egy 100 kWh akkus autó annyiba fog kerülni (technológiai fejlődés miatt csökken az ára) mint egy akkori 3000-es diesel/benzin (a büntetés és az újabb technologiai fejlesztések és eszközök miatt)

Most ez részben környezetvédelem bárhogy nézzük, ha szerinted nem akkor kérlek fejtsd ki :)

(#899) bambano válasza Donki Hóte (#896) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

"Viszont van a cikkben egy nagyon nagy megállapítás": hogy a politikusok idióták :P mit mondtam? :)

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#900) Rolly válasza batai15 (#892) üzenetére


Rolly
veterán

de akkor kicsit szétszedem ezt a cikket :)

- 2019-ben 360e volt idén csak a Tesla ad el várhatóan 500-600e autót. Közben egy csomó gyár kijött elektromos modellel szóval tippre 1-1,5 millió között lesz idén az elektromos autó eladás a világon

- lesz-e elég akku: a Tesla Berlinben akkora akkugyárat épít ami nagyobb termelést tud mint a jelenlegi

- támogatások... gondolom nem véletlen a tisztább városi levegők miatt éri meg ezt támogatni, ha kevesebb a szmog a városban akkor átvitt értelemben az állam is spórol. Amúgy itthon a 2,5 milliós támogatás 11 milliós értéknél az álamnak 162e ftjába kerül ... a többi az áfa (más kérdés ha cég veszi akkor rosszabb a matek mert ő az áfát is visszaigényelheti)

- nem is a dieseleket akarják kiváltani az egész EU norma nem erről szól. Cél a városi forgalom környezet szennyezésének csökkentése és erre 100x alkalmasabb az elektromos autó mint a diesel vagy benzines mai autók
az eu norma is gyártott flottára van tehát ott is elkülönülhet egy városba vagy napi 100-200 kmt menő tulajdonos a napi 1000 km-t autókázótól. S még ilyen esetben sem feltétlenül kell büntetést fizetnie a gyártónak

- Chevy Volt/Opel Ampera egy nagyon érdekes koncepció volt és szerintem kicsit nagyobb akkuval (2x) simán a legjobb jelenlegi megoldás lett volna. Ugye a benzin motorok hatásfoka nem ugyanannyi mindig vannak fordulatok melyeket jobban szeretnek jobb a hatásfok. Így gazdaságosan tud áramot termelni amivel az autó tud menni és közben egy elektromos autóként megy. Sőt ha jól tudom át tud váltani a vezérlés és össze tudta közni a benzin motort a kerekekkel. Tehát egyszerre volt egy i3 rex + plugin hibrid nem sokkal bonyolultabb megoldásban

- a villanyautó fogyasztási dolgait amúgy a cikk jól leírja, csak aki nem tájékozódik és úgy vesz autót az meg is érdemli... Amúgy újra leírom egy diesel ami katalógus szerint 4,1 átlagot fogyaszt valójában 5,6-tal tudok vele menni. (úgy hogy az előző tulaja 6,8cal járt tehát nem én vagyok nehéz lábú :) ) csak tény ez a 1,5szeres fogyasztás tankolásnál kevesebb idő (amúgy ennyivel többet nem nagyon fogyasztanak az elektromos autók se (kivétel hóban -10 fokban autópályán :) )

- töltés: az ionity valóban drága... de aki 37 ftos áramdíjra számított egy töltőoszlopnál az finoman fogalmazva is naiv :) (vannak ilyenek). 37 ft a lakossági áramár, ha valaki töltőt üzemeltet annak 60-65Ft körül van 1 KWh áram... erre rak még üzemeltetési költséget és az eszköz amortizációját és a sima AC töltés is 80 ft körül kezd az üzemeltetőnek rentabilis lenni...

- Norvégiában talán nincs már támogatás elektromos autóra, ott büntetés van a diesel/benzinre ha jól tudom kibocsátás alapján (de ez nem 100%)

- Taxik nagyobb támogatását elfogadom, de nem jó. Egy taxis ezzel keresi a kenyerét ez a munkaeszköz. Ez kb olyan mintha támogatnánk a programozókat, hogy vegyenek új laptopot maguknak :) ... persze vállalkozóknál is van támogatás és a taxisok tényleg sokat mennek így elfogadom :)

- CO2 csökkentés autóknál két dolog miatt nem megy egyre nagyobb autókat vesznek az emberek és egyre több autó közlekedik. De ha nem csinálnák semmit akkor nem hogy lassan csökkenne vagy nőne a kibocsátás hanem hatványozottan, mert csökkentés nélkül az emberek ugyanúgy nagyobb autót vennének és több autó közlekedne

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.