Hirdetés

2024. május 10., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#951) pilóta válasza batai15 (#950) üzenetére


pilóta
nagyúr

Okés, de neki konkrétan van egy Amperája, szóval kb. tujda mit fogyaszt, te meg olvastad facebookon, hogy mások mit írtak.
Szóval az egyik esetben előfordulhat, hogy helyes az adat, a te eseted viszont csak 3 dolgot bizonyít: 1. van interneted 2. tudsz olvasni 3. fenn vagy a facebookon. :D
Az összes többi nem túl elsőkézből származó infó...

Aki él és nem boldog, az téved!

(#952) batai15 válasza pilóta (#951) üzenetére


batai15
félisten

Mondom a számok tükrében hihetlen az állítása (súly , és motor teljesítmény ) továbbá akkor sok sok tulaj ezek szerint hazudik. basszusgitár van benne egy 1.4 7x lovas motor meg vagy másfél tonna a kocsi , de azért 130nál harap meg 6 literrel el van. azért szerintem ez sem állja meg túlzottan a helyét .

[ Szerkesztve ]

(#953) yodamester10 válasza batai15 (#950) üzenetére


yodamester10
őstag

Én az összes hozzászólást elolvastam és szinte csak a fika megy az elektromos autókról,arra reagáltam nem pont a te kommentedre ahogy nem is neked írtam az előző kommentemben,érdemes elolvasni ;) Akkor lehetne itt dobálózni a sok adattal ha mindegyik autót próbálta bárki is huzamosabb ideig de sokan egy métert nem mentek semmilyen elektromos hajtású autóval és ontják az észt. Golf GTE pályán 135-nél waze szerint 6 literrel el van GTE módban 102le elektro motor 150 le 1,4 turbó benzin EUR6.Ha netán tölteni szeretnék menet közben kb 4-5 decivel fogyaszt többet ;)

[ Szerkesztve ]

(#954) batai15 válasza yodamester10 (#953) üzenetére


batai15
félisten

Ja értem :R akkor elnézést :R

(#955) tha_answer válasza yodamester10 (#953) üzenetére


tha_answer
őstag

semmilyen fika nem megy. csupan az van hogy nem uber alles jelenleg a villany, es ez nehany fundamentalistanak nem tetszik ha szova van teve.

(#956) schawo válasza batai15 (#952) üzenetére


schawo
titán

Elviszlek egy körre. :) Bármikor. Választhatsz: Volt Leaf Tesla

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#957) arnyekxxx válasza mbotnd (#893) üzenetére


arnyekxxx
veterán

és mikor kifogyunk belőle, hupsz, nincs többé.

az a jó a szénhidrogénekben, hogy szénből (ami például ott van a levegőben a széndioxidban) meg hidrogénből (a víz jelentős része ebből az elemből van), némi energiabefektetéssel szénhidrogént lehet csinálni. Szóval addig lesz benzin amig valakinek szüksége lesz rá és meg tudja fizetni a gyártást.

(#958) batai15 válasza schawo (#956) üzenetére


batai15
félisten

Teslával ha vinnél azért nagyon hálás lennék. Nálam is elektromosbol meg úgy összességében kocsik közül a modell 3 benne van a top 5 be.

(#959) bambano válasza yodamester10 (#953) üzenetére


bambano
titán

"sokan egy métert nem mentek semmilyen elektromos hajtású autóval és ontják az észt."
idézet tőled a #477-ből: "És ha már kiemelted a "temetői" járatot én nem szeretnék a tiédhez hasonló régi vacakban zötykölődni.46 éves vagyok ültem eleget régi fos autókban"
ugye érted, hogy pontosan ugyanazt csináltad, mint amit itt mások szemére hánysz?

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#960) Rolly válasza tha_answer (#942) üzenetére


Rolly
veterán

most télen mikor nem süt egész európában a nap és nem fúj a szél ez kb semmit nem jelent nézd meg nyáron ősszel tavasszal ... akkor simán 300 alatti a német érték... szóval éves szinten 350 alatt vannak jóval (nyáron 200 körül is simán)

(#961) axioma válasza batai15 (#950) üzenetére


axioma
veterán

Attol hogy nem mindenhova irkalok be, schawo-nak a megjegyzeseire szamolj ra tolem is +1-eket. Ha nagyon erdekel megkerem a ferjem hogy keresse ki a tavaly juniusi (6. eves Amperaval) Berlin - varosban 3 nap - vissza ut adatait. Az 130-135 km/h-val volt gps szerint, amikro lehetett forgalomtol fuggoen persze.

[ Szerkesztve ]

(#962) Tewe013 válasza Rolly (#960) üzenetére


Tewe013
őstag

2019-ben 400g/kWh volt a német átlag 2020-ban valószínűleg éppen benéz 350 alá.

(#963) yodamester10 válasza bambano (#959) üzenetére


yodamester10
őstag

Te még mindig itt tartasz :DDD Te mennyit mentél elektromos autóval?Még mindig nem tudom mi az a csoda járgány amivel jársz a legfullosabb érdekel.Remélem nem tucat autó ;)

(#964) Rolly válasza Tewe013 (#962) üzenetére


Rolly
veterán

2017ben meg 485... azért elég nagy ütemben zöldül :) cirka évi 10% körül... akkor várhatóan 2021-ben már "csak" 320 körül lesz az átlag

(#965) schawo válasza batai15 (#958) üzenetére


schawo
titán

Keresünk rá egy kis időt. Bp?

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#966) Depression válasza schawo (#819) üzenetére


Depression
veterán

Bambanoval nem lehet versenyezni, ő a nagyfaluban is lehagy mindenkit, ezt pár éve megbeszéltük már vele. (azóta sincs fogalma senkinek, hogy milyen autója van. Tegyük hozzá, hogy ha nekem lenne egy Bentley-m, Ferrarim, vagy Lamborghinim, én sem tenném közkinccsé, pedig találkozom szinte minden nap ilyenekkel, szóval nem kizárt)

Visszatérve a saját realitásomba: Van egy saját kis boltunk, ahova hetente 2-3x kell vinnünk 5-600kg árut. Ezt jelenleg egy 6 éve, 400k Ft-ért vett benzines 206-os peuget-val oldjuk meg 2 fordulóval alkalmanként, oda-vissza 20km, és családi autóként használva ezzel megyünk összesen max. 600km-ert havonta.(benzinben ez havi átlag 15k Ft) Összes szerelési kötségünk rá további 700k Ft-ot vett igénybe, ebben van minden karbantartás, egy kisebb baleset, egy hengerfejezés és egy vétlen gazdasági totálkár.
Parkolásért nem kell fizetnünk pandémián kívűl sem, és a 3.-on lakunk, a legközelebbi elektromos töltő(2db) 3km-re van fizető parkolóban.
Szerintem minden adatot leírtam. Bárkit felhatalmazok a matekra, hisz szeretnék egy újabb autót!

[ Szerkesztve ]

Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.

(#967) batai15 válasza schawo (#965) üzenetére


batai15
félisten

Sajnos nem ,de szoktam felmenni sogorékhoz. Azért egy teslában ülni legalább akkora élmény lenne mint legutóbb egy dodge challangerbe. :R
Ok tegyük fel ampera , elhiszem amit írtok.
Fogyasztás pályán 6 ,meg harap 130nál is.
Mint írtam nekem pályán nem számítana , sem a dinamika ha tudja a 140et vígan,fogyi megint csak nem ,hisz a mostani dízelem meg rövidbe 6os automatával 8 liter , hosszúba 6.5 is akár . Szal pont nem arra használom amire kéne
Csak én egyszer mentem vele , nem voltam elajulva , illetőleg csoportokba nem értem akkor miért írja több tulaj is hogy nem pályára való és nem túl jó a fogyi . Ami még mindig nem rossz a sima benzinhez képest .

[ Szerkesztve ]

(#968) schawo válasza batai15 (#967) üzenetére


schawo
titán

megoldjuk :)

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#969) dabadab válasza Depression (#966) üzenetére


dabadab
titán

Szerintem nem olyan nagy titok, mert itt a fórumon többször is előkerült: régebben V6-os (C?) Vectrája volt, most meg talán egy Astra (de az biztos, hogy a nemkopel márka :) termékei közül valami)

DRM is theft

(#970) Noukoum válasza axioma (#961) üzenetére


Noukoum
veterán

Szerintem ne fáradj vele.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#971) Depression válasza batai15 (#967) üzenetére


Depression
veterán

Aki városban közlekedik az év 350 napján, és nem kell PD-vel, sem ad-blue-val foglalklzni, az a horvát nyaralásnál kifizetett pár liter többletfogyasztást szívesen benyeli.

Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.

(#972) bambano válasza Depression (#966) üzenetére


bambano
titán

"azóta sincs fogalma senkinek, hogy milyen autója van.": ez se igaz, pl. Bog is tudja. :P

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#973) batai15 válasza Depression (#971) üzenetére


batai15
félisten

Nem városba közlekedem, de 9, meg 15km a melóba a távolság(maszek meg szolgálat) utóbbinál még szinte be se melegszik a kocsi, laktanya kapuba 80 fokos a víz, 100 az olaj.

(#974) batai15 válasza schawo (#968) üzenetére


batai15
félisten

:R köszi!

(#975) bambano válasza dabadab (#969) üzenetére


bambano
titán

jó becslés, öné a hangszóró :)

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#976) Somatom válasza batai15 (#967) üzenetére


Somatom
veterán

Nekem úgy tűnik, hogy Ő ült már Ampera -ban.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#977) batai15 válasza Somatom (#976) üzenetére


batai15
félisten

:)

(#978) yodamester10 válasza Depression (#966) üzenetére


yodamester10
őstag

Igaz árat nem írtál,hogy mennyit szánsz cserére esetleg PHEV?
[link]

(#979) Depression válasza yodamester10 (#978) üzenetére


Depression
veterán

A 1,1m vételár és karbantartás +1,08m üzemanyag /6 év összkötség szerintem elárul mindent. :DDD

Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.

(#980) Elf


Elf
aktív tag

Persze, és hogy töltöm? Majd kilógatom a hosszabbítót az ablakon?
[link]
Igen. :C

(#981) Noukoum válasza Elf (#980) üzenetére


Noukoum
veterán

Mert ha tudnál garázsban/otthon/munkahelyen/helyi töltőoszlopnál tölteni akkor megvennéd?

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#982) Elf válasza batai15 (#973) üzenetére


Elf
aktív tag

Csak hogy mennyire nem vagyunk egyformák:
Amikor a munkahelyem 15 helyett 7km-re lett tőlem hevesen anyáztam mert így nem tudtam eleget mozogni. Reggelente heti rendszerességgel korábban keltem és kikerekítettem a 7-et 25-30km-re egy kis extra bringázással. 9 kilométerre kocsiba ülni... jesszusom.... :)

Másvalaki írta hogy neki nem pálya a bringa mert van hogy 35-50km-ert kell kocsikáznia családi logisztika okán. Ha nekem muszájból kéne ilyet csinálnom úgy érezném valahol elcsesztem az életem.
Más meg nyilván akkor érezné így ha Budapesten lakna egy társasház első emeletén ahogy azt most én teszem de nekem meg így a jó.
Reggel 300méter séta az iskola, onnét 50 az óvoda, onnét nekem 7km tekerés , asszonynak 6 buszmegálló a munkahely, a kocsi meg van hogy 3 hétig meg se mozdul.
Hogy mi hajtsa azt a kocsit? Tényleg számít?

(#983) Elf válasza Noukoum (#981) üzenetére


Elf
aktív tag

Viccelni akartam
Úgy érzem nem sikerült. :)

(#984) Donki Hóte válasza yodamester10 (#963) üzenetére


Donki Hóte
veterán

Miért érdekes az, hogy ki mennyit ment elektromos autóval?

Én mentem többször is, nagyon meghatározó élmény, de nem befolyásolja az értékítéletemet. Többször is vezettem ilyen autót, ami elsőre átjön, az a meglepő gyorsulás. Nullától ötvenig a legkisebb villanyautó is parádésan gyorsul, de ennek hátránya is van, mindig hamarabb értem a következő piros lámpához, mintsem az zöldre váltott volna, szóval akinek van villanyautója, annak pont azt kell megtanulnia, hogy ne gyorsuljon feleslegesen gyorsan.

Mivel nem csak egyszer-kétszer vezettem ilyen autót és nem csak a kereskedés körüli bejáratott tesztkörön, ezért éreztem a hátrányait is. Az elektromos autók jelenleg valójában nehezebbek, mint egy hasonló méretű hagyományos autó. Soknak alacsonyan van a súlypontja, de nem mindnek. Amelyiknek hátul van az akkupakkja, az bizony billeg a kanyarban, egy körforgalomban tud meglepetést okozni a viselkedése.

A nagy súly (amit nem tudsz kikerülni) meg a nagy gyorsulás (amit nem kell kihasználni, de kevés villanyautós állja ezt meg), párosulva azzal, hogy a villanyautók kerekeit keményebbre fújják, mint a hagyományosakét, bizony eszi a gumikat. A villanyautó kiméli a féket, de nagyon elhasználja a gumikat.

Szóval vezettem elektromos autót (Nissan Leafet többször, hosszabb távon is), de ugyanolyan élmény volt, mint a TGV-n utazni: wow, de azért otthonra ilyen nem kéne :K

Ha ingyen adnák, akkor persze (nagy duzzogva) elfogadnám, de ha a vételárat, a töltést/karbantartást és az eladáskor jelentkező értékvesztést is nekem kell fizetni, akkor bizony elmegy a kedvem a villanyautótól :(

Mivel építkezésben vagyunk, ezért felmerült, hogy a ház elektromos rendszerét napelemes kiserőművel egészítsük ki, tekintettel egy elektromos autó töltésére, de akárhogy számoltam, életemben sem tudnék annyi kilómétert megtenni az elektromos autóval, hogy megtérüljön a pluszköltség.

Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

(#985) axioma válasza Elf (#982) üzenetére


axioma
veterán

En irtam a 35-50-t. Es a csaladi logisztika ezen felul 1-2 km plusz, a tobbi a melohely (egyikunk oda-vissza 35, masikunk oda-vissza 50, igy kell erteni, gyerekek szallitasa eseten par plusz km, de azert mert 2-4 evig jar valahova, nem fogunk koltozni... 3-4 eve egy autoval tulajdonkeppen egy vonal menten az 50-es korrel megvolt mindenki, mindenki tudott ugyanakkor indulni. Most az egyik fel 8-ra, masik fel 9-re jar, nekem se olyan rugalmas a 9 ora, epp szerencse hogy nem kell bejarni.)
Ugy kezdodott hogy Bekasrol jartunk Nyugati+Zuglo vasutallomas, itt nem votl auto, de kikoltozott az egyetem a Lagymanyosi melle legkozelebbi bkv 10-15 perc seta, na akkor lett. Aztan mi Pomazra (epitkezes), az most az 50km. A 35-t valoban en valasztottam, elotte volt egy 10 ev amikor innen 9km oda-vissza, de az a melohely (bar eredetileg maradtam volna barmeddig) a vezetoseg jelentos cserelgetese miatt szamomra (es anyagilag is) tarthatatlan maradt. Es hat innen az Arpad-hidnal kozelebb nem sok van (max. ha a Graphisoft-parkban lenne a ceg) ami kozelebb van.
Majd nezd meg a mostani szuper kozlekedesedet akkor, amikor nem a legkozelebbi alt.suliba kell jarni, hanem mondjuk 8 oszt. gimibe es pont nem abba ahova eljut 10 evesen normalis idoben. Van ismeros, Bp teruleten bar peremkeruletben lakik, neki me'g autoval se esik utba ahova a gyerek akart jarni... igy ket atszallas majd egy ora egy iranyban. Kozben a szuloknek is lehet hogy melohelyet kell valtani, nyilvan figyelembe veszed a lakohelyet, de nem egyertelmu hogy az az elsodleges.
Szoval ez egy evolucio, es itt ertuk el azt a pontot hogy ha mar auto akkor legyen arambol ezeket a tavokat megtevo.

(#987) dabadab válasza schawo (#986) üzenetére


dabadab
titán

Tegye fel a kezét az, aki meglepődött. Az egyre több szél- és napenergia, amit nem lehet eltárolni, elég egyértelműen adja ezt az eredményt. Aztán persze az se lesz örömünnep, amikor egyszerre lesz sok nap és szél is, mert akkor meg a túltermelés lesz a gond.

DRM is theft

(#988) Rolly válasza Donki Hóte (#984) üzenetére


Rolly
veterán

nem tudom mennyivel kell keményebbre fújni egy elektromos autó kerekét eddig mindig 2,5 barra fújtam a gumikat, most ennyi az elvárás (korábbi autón 2,2 bar volt)

ha valaki keveset megy (érts napi 300 km alatt) akkor egy 3 fázisú ipari dugó elég nem kell sok minden hozzá és annyira nem is drága (+ 1 Fi relé + leválasztó kapcsoló a biztonság érdekében... cirka 40e ft összesen). Aztán ha lesz elektromos autó akkor a 3 fázisú töltő valami 150e körül van (talán AGTből van olcsóbb is)

nekünk e208 aljában van az akku az ülések alatt és nagyon jó vezetni... A zoé az magasabb az nekem is kicsit billeget mikor vezettem.

(#989) Rolly válasza schawo (#986) üzenetére


Rolly
veterán

ezt már jeleztem 1-2 nagyon zöld ismerősömnek, de lehülyéztek, hogy majd megoldjuk 3-5xös túltelepítéssel... ami végülis megoldja csak sokszor lesz ingyen áram...

#987 dabadab: szerintem amúgy erre is fel fog épülni ipar mert amikor ingyenes az áram automatizált gépsorok tudnak dolgozni és olyan tevékenységet végezni ami akkor profitabilis... Mikre gondolok (újrahasznosító eszközök - alu, műanyag; hidrogén előállító állomások; mesterséges üzemanyag gyártók; CO2 feldolgozó állomások - CO2 semlegesítés)

(#990) #16820480 válasza Rolly (#988) üzenetére


#16820480
törölt tag

Amúgy a biciklim kerekét olyan 6-7 barra fújom általában, lehet az még rosszabb ilyen szempontból :D

(#991) Rolly válasza #16820480 (#990) üzenetére


Rolly
veterán

elkobik egy bolti túrán? :)

(#992) Hieronymus válasza 8th (#863) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

"Valahogy usa piacon mégis sikerül nekik eltalálni egy valós fogyasztás körüli értéket a prospektusokban. Európában meg megy a parasztvakítás."

Az USA fűje mindig zöldebb effektus.

Kiszállításhoz fiesztákat használunk. Három volt egyszerre lízingelve.
A három járművet általában azonos kollégák használják. A legtakarékosabb szállító 8 liter alatt teljesít, a legpazarlóbb 11 felett.

Nem mindegy, hogy mennyi megállásra van szükség városban, 100 kilométer levezetéséhez. Sok ügyfél és belvárosi dugó esetén a gyári fogyasztás meg is duplázható. Ezt nem tudja tükrözni a gyártó adata. Én úgy fogalmazok, hogy járművek egymáshoz képesti fogyasztását lehet értelmezni a gyári adatokkal. Nagyjából azonos körülmények között tesztelnek. (Elméletileg.)
Elektromos autókkal sokkal kedvezőbb lenne a helyzet.
De nincs lehetőség saját töltőbázis kialakítására. A nyilvános töltőhelyek szabad helyei nem kalkulálhatóak.
Azt meg nem tehetem meg, hogy átgondolatlanul rendeljek e. autókat. Senki sem fizeti meg a járművek töltőkhöz széthordását majd a visszahozásukat. Két embernek félnapos elfoglaltság a napi töltés.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#993) yodamester10 válasza Donki Hóte (#984) üzenetére


yodamester10
őstag

Azért számít mert:
Akkor lehet valamiről igazán véleményt alkotni ha tartósan használjuk.Én pl azért váltottam 2014-es Honda civic dízelről mert nem volt jó a felhasználási szokásaimnak.Reggel -6 fok melegítés 8km munkahely vissza délután melegítés 8km otthon párom elvitele a munkahelyre 2x 3,5 km.Itt nincs kuplungozás, itthon töltöm, számítógépen beállítom mikor indulok reggel hány fokra fűtse fel stb.Ég és föld a két autó.Mikor teletankoltam a Hondát kiírta,hogy 1254 km "hatótáv" ami menő volt nekem de soha nem mentem annyit egyhuzamban.Ez a lámpától lámpáig gyorsulás elmúlik idővel.A GTE 1599kg amiket írtál semmit nem venni észre belőle.Az a gond,hogy sokan csak a leaf-et ismerik :F Igaz az enyém PHEV és leaf-et és a hozzá hasonló elektromos autókat az életben nem vennék.Ja gumi nyomás elöl 2,7 bar hátul 2,3 bar sok?Milyen értékvesztésre gondolsz?Most egy 21 éves Passat mennyibe kerül és mikor megjelent?Én itthoni töltéssel kb havi 25 ezret spórolok a dízelhez képest.Későbbiekben ha tehetem tisztán elektromosra váltok de hatótáv parám volt és azért lett a PHEV.

[ Szerkesztve ]

(#994) Mr K válasza Rolly (#989) üzenetére


Mr K
senior tag

És a "túltelepítésre" nehéz lenne ráfogni hogy zöld fogalom lenne. (Új nap-, szél-, vizi-, stb. erőművet építeni nem igazán környezetbarát.) Ráadásul nem is segít. A korábban már linkelt cikkben (A német energiaforradalom bukása) is szerepelt a példa, hogy 100 ezer MW szél- és naperőművi kapacitás adott esetben 6 ezer MW-ot termelt, hányszorosan kellene ezt túltelepíteni?

''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''

(#995) nevemfel válasza schawo (#986) üzenetére


nevemfel
senior tag

Nem értem, mi ezzel a probléma. Ezt akarják, nem? Minden erőmű legyen ződ, megújuló. Hát ha minden erőmű ződ lesz, annak ez az ára. De legalább az autók akksikkal mennek, hamarosan az otthonokban is, meg a gyárakban, meg a jóég tudja még, hogy merre, de mindenhol lítiumakkuk fogják tárolni az energiát. Illetve ha nem is lítium akkuk, akkor valami más, modern "Szilárdtest akkuk", vagy mi a fene. A politikusok meghirdették 2030-ra, 2050-re a különféle határidőket, innentől kezdve a todomány dolga, hogy leszállítsa.

Ha mégsem ebben hisznek, akkor viszont nem tudom, minek erőltetik a napelemet/szélkereket, és ezzel egyidejűleg miért kampányolnak az atomenergia ellen.

[ Szerkesztve ]

Forget your troubles, c'mon get happy

(#996) forceberg válasza nevemfel (#995) üzenetére


forceberg
veterán

Az is kérdés, hogy az atom helyett mi van, ami megoldaná a leszerelésüket?

Szerk.: az atomos kérdésem még azelőtt írtam, hogy beleszerkesztetted volna az atomos mondatot :D

[ Szerkesztve ]

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#997) nevemfel válasza forceberg (#996) üzenetére


nevemfel
senior tag

Hajjaj, azóta szerkesztettem vagy háromszor. :))

Forget your troubles, c'mon get happy

(#998) nevemfel


nevemfel
senior tag

Ja, és ha már: Az elektromos autózás technológiai zsákutca. Vagy képesek leszünk szintetikus úton előállítani szénhidrogént (lehetőleg folyékonyat, leginkább etilalkoholt), kinyerve a levegőből a széndioxidot, vagy nem leszünk.

Forget your troubles, c'mon get happy

(#999) arnyekxxx válasza schawo (#986) üzenetére


arnyekxxx
veterán

de hát a napelemesek feltöltötték a hálózatot a napsütéses időben, nem értem mi a baj.

(#1000) arnyekxxx válasza nevemfel (#998) üzenetére


arnyekxxx
veterán

Vagy képesek leszünk

képesek vagyunk (na jó, én személy szerint nem de van rá technológia) csak egyelőre drágább a műbenzin mint a kőolajból lepárolt.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.