Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) menpee


menpee
aktív tag

"Szentkuti kollégával egyetértettünk abban, hogy a villanyautózás egy olyan terület, amellyel kapcsolatban azért van sok hitvita, mert az emberek elég markánsan a saját életmódjukból kiindulva döntik el, hogy egy elektromos kocsinak szerintük mennyi az értelme."

Ez az egy mondat tökéletesen elég lett volna a cikket összefoglalni és pontosan benne is van az írás legnagyobb hibája is: nem mindenki a főváros + a 3-4 legnagyobb város egyikében vagy közvetlen vonzáskörében él.
Itt felénk a távolkeleti parton, nagyon vidéken, az ismeretségi körömből nem is tudok olyat felidézni hirtelen, aki valaha új autót vett volna használt helyett. Lehet ide ujjal mutogatni, hogy "pff, csak 2 milla a max és nagyon max, de gáz", viszont ez a rideg falusi valóság. Ha a kocsimmal éppen kiküldetésen vagyok és be kell valahova ugrani 10km kitérővel, akkor itt nem lesz konnektor 5 kilométerenként akármelyik random benzinkúton, ha úgy adódna. Lehet mondani hogy nem fog úgy adódni, mindig figyelve lesz a hatótáv és előre fog tervezni a kedves tulaj és ez igaz is lesz az első út szélén maradásig. Elszámolás esetén 2 km-t azért legyaloglok oda-vissza egy benzinkútig, viszont olyan hosszú hosszabbítóm nincs. Ha egy áltagos minimálbéres munkahelyen felhozod, hogy bizony te töltenéd a kocsidat itt, úgy kiröhögnének, hogy egy hónap fülcsengés garantált.
Biztos jó dolog a villanyautókázás, de se ország- se világszinten nem vagyunk rá felkészülve, csak a lendület és a média hype hatalmas körülötte még.

,,Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem." - Gabe Newell

(#52) BoC1ka válasza WiZARD (#49) üzenetére


BoC1ka
senior tag

Ugy latom nem ment at. A mai modern autok mar eleg jo szinten vannak karosanyag kibocsajtas szempontjabol. Sokkal mergezobb a foldre nezve tejeszacsical befuteni, de akar fatuzelesu kalyhat hasznalni mint euro 6 rol 7 re valtani. Eleg lenne megregulazni a tengeri aruszallitast es neben lenne. Egyebkent ha kornyezetet akarsz kimelni utazz vonattal ;)

mindamellett megjelenik az elektroszmog is a villanyautoknal, ami eddig nem volt jelen.
harmadreszt inkabb kellene foglalkozni fekporral..

amit linkeltel akar lehet valos is, europaban csekely a tankerhajok szama :) A fold nem csak EU bol all, Es itt szerencsere egyre kevesebb a fosszilis energiaforras, it van letjogosultsaga az elektromos autoknak. Kedvenc peldam Kina, ott van a legtobb elektromos auto...de a legtobb szenbanya is....mire eljut a kocsiba az aram mar szenneszennyezte a levegonket.

[ Szerkesztve ]

YNWA

(#53) WiZARD válasza BoC1ka (#52) üzenetére


WiZARD
addikt

Nem ment át, továbbra se jön.
Aki szerint euro6ból annyira tiszta levegő jön (sőt egyesek szerint még tisztítja is a levegőt), azok nem tudom miért nem ezt szívják, utána elvileg lehetne beszélgetni a túlélőkkel hogy tényleg annyira tiszta-e.
(Értem, hogy közvetlenül nem az autók teszik tönkre a földet, de azért azoknak is van szerepe. Ezzel tudunk valamit tenni, akár egyéni szinten is, áruszállítást szabályozni nem tudjuk, max próbálni kevesebbet igénybe venni. De erre is ugyanaz lenne a válasz a többségtől, mert drágább a nem kínait venni és kinek van pénze ilyen luxusra.)

Igen, vannak nagyobb szennyezők mint az autók. De pl nagyvárosokban továbbra is jelentős tétel az autó, viszont nem anynira jellemző a fatüzelésű kályha.

Fékpor eleve jóval kevesebb az elektromos autóknál.

[ Szerkesztve ]

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

(#54) Fred23 válasza nemlehet (#50) üzenetére


Fred23
nagyúr

Az úgy más. Viszont rengeteg nem ingázó városlakó tart kocsit azért, hogy beguruljon az ~1 km-re lévő munkahelyére, illetve meglátogassa havi 1x a 100+ km-re lévő random rokont. Na ők azok, akik szerintem inkább váltsanak tömegközlekedés + bringa / roller / motor / robogó / stb.-re.

[ Szerkesztve ]

(#57) BoC1ka válasza WiZARD (#53) üzenetére


BoC1ka
senior tag

Ugyan mitol lenne kevesebb fekpor? Az energiavisszanyerestol? Sot...egy elektromos auto tomege nagyobb, nagyobb fekero szukseges azaz nagyobb tarcsa, betet.

budapest eleg nagy varos ugye? Nezd mar meg mennyi gyar van budapesten es agglomeracioba ahol tobbet lehetne nyerni. Masfelol a kedves fold epp leszarja hol laksz es hol szennyezel.

Szopatjuk europat euro6 rol 7 re mikor sokkal jobb eredmenyeket lehetne elerni indianan euro -2 rol a tavalyira. Nincs problemam hogy javitsunk a technologian, de legyenek realis elvarasok. Lassan ott tartunk h kivonul az osszes nem europai marka a toyota kivetelevel, aztan beleponek vehetsz 8 ert autot...

[ Szerkesztve ]

YNWA

(#58) arnyekxxx válasza Fred23 (#54) üzenetére


arnyekxxx
veterán

aki naponta 2x1 km-re használja az autóját az elég minimális károsanyagot gyárt még akkor is ha ezen a távon az országúti 6l helyett 15l/100km lesz az átlagfogyasztása. Ugyanis összesen 3deci üzemanyagot éget el.

(#59) WiZARD válasza BoC1ka (#57) üzenetére


WiZARD
addikt

Pontosan, az energiavisszanyeréstől.

Azért a tavaszi covid-19 korlátozások során elég szépen kiderült, mennyit javít Bp levegőjén ha kevesebb autó van az utakon.

[ Szerkesztve ]

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

(#60) julius75 válasza Bog (#20) üzenetére


julius75
aktív tag

Valószínűleg (fő)városlakóként neked Újpestről indulva már az M1 kivezető világvége távolságot jelent, de hidd el, ez másokkal nem így van.
A cikkben felsorolt megoldások, úgy mint munkahelyről elvinni, baráttól köcsönkérni, bérelni mind - mind tökre életszerűtlen, főleg vidéken.
Majd ha valós árban és létező mennyiségben lesz alternatíva a Suzuki Splash-tól kezdve, na akkor nyer értelmet a cikked is.
Addig csak egy butasághalmaz.

[ Szerkesztve ]

(#61) dabadab válasza BoC1ka (#52) üzenetére


dabadab
titán

A mai modern autok mar eleg jo szinten vannak karosanyag kibocsajtas szempontjabol.

Oké, akkor egy zárt garázsban járasd az autódat egy fél óráig, letekert ablakokkal - ja, hogy ANNYIRA azért nincsenek jó szinten.
Persze, rengeteget javultak, de attól még bőven jön belőlük egy csomó káros anyag.

Ugyan mitol lenne kevesebb fekpor? Az energiavisszanyerestol?

Attól. Egy elektromos autó a fékezések elenyésző százalékában használja cask a féktárcsát, amúgy mindent intéz a generátorüzemmód.

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#62) Kolondrum


Kolondrum
félisten

Minden nézőpont kérdése. Okok: Tankolni max pár perc, annak is nagy részét az viszi el, hogy lassan megy a benzin a tankba.
Töltés: Otthon (ez nagyon fontos pont), minden más helyen időt kell eldönteni. Ebből következik, hogy kell a bazi nagy hatótáv, jobban kivédi, hogy bárhol csak azért üljek, mert tölt az autó.

Mindez a címhez.

(#63) BoC1ka válasza dabadab (#61) üzenetére


BoC1ka
senior tag

Rendben.

generator uzemmod? Az akkor mukodik HA nem taposol a fekre, ergo tekinthetjuk motorfeknek. Remelem ha lesz elektromos autod es fekezni kell majd azt mondod aaa a generato megoldja...wow

[ Szerkesztve ]

YNWA

(#64) Fred23 válasza arnyekxxx (#58) üzenetére


Fred23
nagyúr

... és csinálja a dugót, meg foglalja a parkolót. Komolyan, vannak helyek, amik gyalog vagy kerékpárral lassan már instant tüdőrákot okoznak. Mer' sok ilyen marha van, akit nem zavar a dugóban araszolgatás, mindegy, ha gyalog is kábé ua. idő lenne, a seggének jobb a kocsi.

(#65) julius75 válasza Cefet (#33) üzenetére


julius75
aktív tag

Így van, nem is tagadom.
Ismét egy "megvilágosult" ződ ember, aki föcsög valótlanságokat.

Mert a meglátásai addig valóban jók, hogy mire lenne szükség a városban, csak tudod van ám élet azon túl is.
Na és itt van az a pont, ahol a szerző nagyon nagyon elvérzik.

(#66) WiZARD válasza BoC1ka (#63) üzenetére


WiZARD
addikt

Legalább tájékozódnál a témáról, mielőtt ennyire okosnak akarsz tűnni :DDD

Sajnos ez most nem sikerült.

Vicces milyen meggyőződéssel tud érvelni a villanyautó ellen a többség, 0 vagy közel 0 tapasztalattal/ismerettel :W

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

(#67) LittleLombax


LittleLombax
csendes tag

Ez a cikk azért a magyar társadalom érzésem szerint legalább 90%-át jól arcon vágta. Alapvetően nem értem soha, hogy miért él sok cikk (nem kifejezetten ezen az oldalon, hanem úgy en bloc a magyar online sajtóban) azzal a feltételezéssel, hogy m.o.-n mindenki a fővárosban él? :F Egy esetleges probléma esetén sok sikert ahhoz, hogy egy vidéki kisvárosban találj egy megfelelő szakembert aki majd helyre teszi neked a Teslát. Arról ne is beszéljünk, hogy hány ember lakik lakásban, így az otthoni töltés lehetősége nem létezik. Illetve az is nagyon szép gondolat, hogy a kisebb hatótávval rendelkező elektromos autók olcsóbbak, mint azok, amikkel 350+ km-t lehet egy töltéssel megtenni, viszont ez nem változtat azon, hogy még mindig ilyen 11-12 millió forintos kezdőárakról beszélünk. Mindez úgy, hogy az emberek túlnyomó többsége szvsz ilyen nagyon max. 4 millióig gondolkodik autóvásárlás esetén és a magyar autóállomány átlagos életkora 10 év felett van.

Második autónak tehát megfelelhetne egy e. autó, de egy középosztálybeli magyarnak, (vagy akár nyugatinak) még első autónak is totál megfizethetetlen. Az a rész ahol arról van szó, hogy cseréljünk egy baráttal nyaralás idejére külön tetszett. Őszintén, aki olyan körökben mozog, hogy van olyan barátja, akivel elcserélné a 12+ millás kocsiját 1-2 hétre, annak nem hinném, hogy ne lenne pénze egy másik autóra, amit kifejezetten ilyen célra használ, de amíg ott tartunk, hogy Pista kiteszi fb-ra az audit amit most vett 5 milláért használtan hitelre, addig erről beszélni is felesleges. :)) Az meg már csak nagyon zárójeles véleményem, hogy ha mondjuk évi 4-5x megkérni egy barátot arra, hogy cseréljetek kocsit, már bunkóság. És nem, ha valaki vesz egy új kocsit az nem fog bérelni egy másikat azért, hogy karácsonykor vidéken töltsön 3 napot. :N

(#68) dabadab válasza BoC1ka (#63) üzenetére


dabadab
titán

Bocs, de jól láthatóan fogalmad sincs arról, hogy mit beszélsz.
Egy mostani villanyautóban kb. csak vészfékezéskor van szükség a hagyományos fékre, bőven százezer kilométer felett bírja bennük a fékbetét.

DRM is theft

(#69) Somatom válasza WiZARD (#66) üzenetére


Somatom
veterán

A fékporos érv valóban gyenge.
De, azért vicces, hogy milyen meggyőződéssel tud érvelni a villanyautós kisebbség a többség nevében, miközben 0, vagy közel 0 tapasztalata van a többség életmódjáról.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#70) Bog válasza julius75 (#60) üzenetére


Bog
HÁZIGAZDA

Gratulálok. Mindenféle érvelés helyett rólam feltételezel dolgokat és személyeskedsz. Igazán elegáns.

(Csak a margóra: télen Bp, nyáron vidék. Ott mondjuk mindig rettegek, mert messze az M1 kivezető.)

Ha képes lettél volna elolvasni és értelmezni is a cikket, akkor abban PONT ugyanaz van leírva, amit itt habzó szájjal sérelmezel. Olcsó, kisméretű, elektromos autókra lenne igény. De igazából ezek után már nem várok el tőled semmit.

Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

(#71) Magnat válasza Fred23 (#28) üzenetére


Magnat
veterán

Ööö ... az ugye megvan, hogy nem ennyiszer használja egész évben, csak ennyiszer megy annyit, ami egy villanyautónak már sok egy evésre?

̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(◕_◕)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

(#72) Bog válasza LittleLombax (#67) üzenetére


Bog
HÁZIGAZDA

Nézd ebbe kicsit felesleges belemenni, de azért izé: "2019-ben a lakosság 70,5%-a városokban, illetve városi közösségekben él."
Akik meg ezeken kívül élnek, ott azért én feltételeznék egy kertet és egy konnektort.

Még mindig nem arról szól a cikk, hogy azonnal üljél villanyautóba. Arról szól, hogy ha valaki a saját élethelyzetében és töltési lehetőségeit ismerve ebben lát rációt, akkor nem feltétlenül az a vezérelv, hogy ennél is nagyobb legyen a hatótáv, mert nagy valószínűséggel nem használja majd ki, inkább el kéne engedniük az erőlködést a gyártóknak és a baromi nagy, nehéz és drága akkuk helyett kisebb, városi használatú, alacsonyabb hatótávú, de jóval olcsóbb kocsikra lenne szükség ahhoz, hogy ezek a természetes élőhelyükön (város) elterjedjenek.

Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

(#73) BoC1ka válasza WiZARD (#66) üzenetére


BoC1ka
senior tag

Vegulis csaladba 2 e-niro is van...de jah tapasztalatlan vok.

YNWA

(#74) pilóta válasza BoC1ka (#73) üzenetére


pilóta
nagyúr

És vezetted is őket? Mert ha igen, akkor még furcsább, amit a fékezésről írsz...

[ Szerkesztve ]

Aki él és nem boldog, az téved!

(#75) Magnat válasza Bog (#72) üzenetére


Magnat
veterán

Megmondta a Kőhalmi is, h a legrosszabb kombináció: vidéken élni panelban :)

̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(◕_◕)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

(#76) WiZARD válasza BoC1ka (#73) üzenetére


WiZARD
addikt

Akkor érdemes lehet szervizbe vinni azokat, mert valami nagyon nem stimmel a fékjükkel, ha úgy működnek ahogy leírtad ;)

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

(#77) helixP válasza BoC1ka (#47) üzenetére


helixP
nagyúr

Nem igaz az 1%-s " példa ".

Ezzel együtt egyetértek, hogy a tengeri szállítás által HFO üzemanyag káros, és jó lenne ott is elkezdeni a zöldülést.

(#78) WiZARD válasza pilóta (#74) üzenetére


WiZARD
addikt

Ahhoz jogosítvány kellene, amihez legalább 17 évesnek kell lenni :DDD ;)

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

(#79) BoC1ka válasza pilóta (#74) üzenetére


BoC1ka
senior tag

Nem...csak nezegetem...amugy Meg ismerkedo fazisban vagyunk.

De basszus fekezek. A fekpedal fekkorre van kapcsolva. Ha benyomom a kis hidraulikus kor a pofakat mozgatja nem a “generator uzemmodot” kapcsolja be...arra ott van a flepni a kormany mogott amugy...full masik rendszer.

De persze en vok a tudatlan. Mindegy is. Gyozz meg ervekkel ne csak frocsogj.

#78, muszaj atmenni facebook telex hir ala kommentelo szintre? Magadat minosited az ilyesfajta kommentekkel nem engem.

[ Szerkesztve ]

YNWA

(#80) dabadab válasza BoC1ka (#79) üzenetére


dabadab
titán

Ha benyomom a kis hidraulikus kor a pofakat mozgatja nem a “generator uzemmodot” kapcsolja be...arra ott van a flepni a kormany mogott amugy...full masik rendszer.

Próbáld meg azt a flepnit egy kicsit nyomkodni, mert azzal tudod beállítani az egypedálos üzemmódnál (vagyis nem kell nyomni a fékpedált, a gázpedállal intézel mindent, kb. mint a dodzsemeknél :) ) a lassítás nagyságát.

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#81) Bog válasza BoC1ka (#79) üzenetére


Bog
HÁZIGAZDA

Ööö, igazából valószínűleg pont a "generátor üzemmódot" kapcsolja be, mint a legtöbb e-autó. Van egy általában érezhető pont a fékezés során ott, ahol már ténylegesen a tárcsákat használja, de amíg a pedálerő által elérhető lassulást összehozza a motor ellenállása, addig nem működnek a klasszikus fékek. Annyira össze van kötve a két rendszer, hogy az ID.3 adaptív tempomat esetén lassulásnál konrkétan maga húzza be a fékpedált a talpad alól.

Mondjuk ez annyiból mindegy is, hogy bármilyen üzemmódban is közlekedsz, az elektromotor ellenállása mindenképpen kíméli a fékeket, az általános 30k kilométeres fékbetét-ciklus helyett a tapasztalatok ennek minimum a dupláját mutatják, tehát az a megállapítás helytálló, hogy ha a fékpor miatt aggódsz, akkor ez az aggodalom egy e-autónál nem kéne nagyon szívbemarkoló legyen.

[ Szerkesztve ]

Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

(#82) pilóta válasza BoC1ka (#79) üzenetére


pilóta
nagyúr

Egy nem igaz. Először a generátor üzem kapcsol be (brutál tud fékezni). Ha nem ugrik eléd valaki, vagyis nem vészfékezel, akkor gyakorlatilag a hidraulikus fékkörnek semmi dolga, max az utolsó pár méteren, amikor csak rögzíti már az autót, de akkor meg minimális a kopás. Egy elektromos autóban simán elmegy 100k km-t egy fékbetét garnitúra...

Aki él és nem boldog, az téved!

(#83) BoC1ka válasza dabadab (#80) üzenetére


BoC1ka
senior tag

Igen, a flepnit hasznalom ha senki nincs elottem es hosszu a fekutam. Nyilvan megallok azzal is kello fekuttal. Na se nem az m3 on fogok azzal fekezgetni. Nekem az good to have egyenlore, de fekezni fekpedallal fekkorrel fogok. De meg ismerkedunk

YNWA

(#84) Somatom válasza helixP (#77) üzenetére


Somatom
veterán

Megrakják a kamiont Németországban használt újságpapírral. Azt 500 Km -rel arrébb lerakom Svájcban. Onnan 100 -ra megraknak használt újságpapírral és visszajövök németbe. Ez egy kis cég, csak 50 kamionja van. Igyekszem környezettudatosan vezetni és így kihozok 33 literből 100Km -t. Vehetnék még villanyautót az átlag 8 literes fogyasztású autóm helyett, de biztos itt kéne kezdeni a környezettudatosságot? Persze, tudom, hogy a lelkiismeretemre kéne hallgatnom és fel kéne mondanom, de akkor végképp elveszíteném a lehetőséget arra, hogy villanyautó vásárlásával óvhassam a környezetet.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#85) dabadab válasza BoC1ka (#83) üzenetére


dabadab
titán

Ahogy Bog írta fent, a fékpedál is a generátort használja első körben (nem volt még szerencsém pont E-niróhoz, de közben utánanéztem)

DRM is theft

(#86) Bog válasza Somatom (#84) üzenetére


Bog
HÁZIGAZDA

A legkevésbé sem tűnik környezettudatosnak Svájc és Németország között használt újságpapírt cserélgetni, még a nyelv is ugyanaz :D

Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

(#87) arnyekxxx válasza Fred23 (#64) üzenetére


arnyekxxx
veterán

a dugót max azon az 1km-es szakaszon "csinálja" és a parkolófoglalása ugyanannyi mint 1km-el arrébb állna a háza előtt, már ha nincs a cégének saját parkolója mert akkor csökkenti a parkolóhelyfoglaltságot.

A világ nem ábrázolható 1 biten.

(#88) Dani0504


Dani0504
tag

Pár dolog eszembe jutott így a kommenteket átolvasva.

Jelenleg a villanyautózást, a helyén kell kezelni, amire a nagy többség szeretné arra még nem jó(értsd: Nagy akksi sokat elmegy 3 perc töltés). Kis akkumulátorral szerelt autók a városban igenis alternatíva, főleg Budapesten ahol azért elég jól kiépített a töltő infrastruktúra. Utána következnek a megyeszékhelyek, ahol azért vannak töltők, de keresni kell őket. Ettől kisebb településeken el is felejthetjük a közterületi töltést, marad az otthoni. Ha csak otthon tudod tölteni akkor már megy a matek, hogy hova hogyan érsz el úgy, hogy haza is jussál.

Az autógyárak azért gyártanak ilyen batár nagy autókat nagy akkuval, gyors töltéssel, mert mint minden extra először drága autókban van. Azért , mert ők ki tudják fizetni és itt van a legnagyobb haszonkulcs is. Ezalatt a technológia szépen fejlődik és szivárog egyre kisebb kategóriákba, míg el nem terjed szinte mindenhol(Pl.: navigáció, led fényszóró, stb.) a tömegtermeléssel.

Amennyiben a költségeket nézzük a villanyautóba való beruházás nagyon magas, 9-12 millió egy kis városi autóért irreálisan sok évi 10e Km-hez. Lehet itt jönni azzal, hogy majd meg fog térülni hosszabb távon, meg a szerviz költség stb., de szerintem nem fog.

Saját maga részéről az évi 40-60e Km-emhez a következő 10 évben értelmes autót nem fognak gyártani az tuti. Egy feltöltéssel nyáron klímával, télen fűtéssel 7-900 Km hatótáv., tankolási idő max 10 perc. Amennyiben mégis akkor az ára lesz a kérdés.

"A lényeg az, hogy a kacsák előtt mindig legyen víz!"

(#89) Somatom válasza Bog (#86) üzenetére


Somatom
veterán

Egyáltalán nem az. Sztem vmi susmus lehet a feldolgozható hulladék szállításának állami támogatásával, amiért a cégnek megéri elpöfögtetni minimum 7000 liter gázolajat naponta. De, azért csökkentsük az elektromos autók akkuméretét!

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#90) beadzo válasza Cefet (#35) üzenetére


beadzo
kezdő

Nálunk van 3 autó és 3 motor, ami közül tudnék választani, hogy bejárjak napi szinten a faluból egy vidéki városba dolgozni. Az esős napokat kivéve télen-nyáron minden nap bringával járok, ez napi kétszer 7,5 km. Többen kérdezték, hogy miért nem megyek autóval. Erre csak annyit tudtam mondani, hogy ők a kifogásokat keresik, én a lehetőséget. Plusz egyszerűen sajnálom beindítani az autót-motort ilyen rövid távra. :D
De egy elektromos autón (vagy motoron) többször elgondolkodtam, hogy asszonypajtinak mennyivel jobb lenne. Azonnal nyomhatná, nem kellene a bemelegedésre figyelmeztetnem mindig. :D

(#91) arnyekxxx válasza Bog (#72) üzenetére


arnyekxxx
veterán

"2019-ben a lakosság 70,5%-a városokban, illetve városi közösségekben él."

És? Én is városban élek, megyeszékhelyen kertes házban de nekem is az utcára kellene kilógatni a hosszabbítót mert ez egy ilyen kertes ház. És mit csináljon az a 80% aki a város nem családiházas részében lakik? Lógjanak esténként a hosszabbítók a lakásokból az utcákra a parkolókig? Mindenki parkolja le az autóját a legközelebbi villanykúthoz éjszakára? A városban van vagy egy tucatnyi töltőhely, kicsit sűrűn kellene állni.

(#92) Ezekiell válasza Kolondrum (#62) üzenetére


Ezekiell
veterán

Aki 300-400+ km-t megy rendszeresen az autójával egyhuzamban, az ne vegyen villanyautót. Mindenki másnak bőven megoldható - max nem akarja.

Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.

(#93) Somatom válasza arnyekxxx (#91) üzenetére


Somatom
veterán

Az csak egy része a problémának. Honnan lenne hozzá koncentráltan elegendő áram? Erőművek, magasfeszültségű kábelek, transzformátorok, rézbányák a kábelekhez, földtúrás, stb., stb.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#94) Plug Life válasza Dani0504 (#88) üzenetére


Plug Life
senior tag

„Egy feltöltéssel nyáron klímával, télen fűtéssel 7-900 Km” LOL miért csak 900, miért nem 2000? 😂

(#95) Ck. válasza arnyekxxx (#91) üzenetére


Ck.
addikt

Én kilógatom. És? Mi a probléma?

Egyébként a villámtöltő-hálózat fokozatos elterjedésében a megoldás és nem kell a panellakóknak sem rettegni. Hetente 1x jó eséllyel nem hosszabb idő, mint egy hagyományos tankolással egybekötött kv és gumifújás.

[ Szerkesztve ]

(#96) Fred23 válasza arnyekxxx (#87) üzenetére


Fred23
nagyúr

Lehet, túlreagálom kicsit, de nagyon zavarnak az ilyen felfogású emberek, vagyis akik szerintem kábé a semmire tartják a kocsit, miközben sehol sincs elég parkolóhely, és rengeteg a dugó nem egy utcában. A mi környékünk például -megyeszékhely- egy betondzsungel, teli tízemeletes panelházakkal; megszámlálhatatlan veszekedést hallottam már azért, mert a saját háza előtt se tudott parkolni valaki. Racionálisabb járművásárlásokkal lehetne mindenkinek helye; ha csak annak lenne kocsija, akinek tényleg nagyon indokolt.

(#97) Bog válasza arnyekxxx (#91) üzenetére


Bog
HÁZIGAZDA

Ne haragudj, de ki beszélt itt rólad? Azt az állítást óhajtottam megcáfolni, mely szerint a probléma az anyaggal az, hogy túl fővárosi-központú.

Nem az.

Ugyanebben a hozzászólásban (amit vagy nem olvastál végig, vagy vidáman ignoráltad) az is szerepel, hogy nem arról szól a cikk, hogy azonnal üljön át mindenki e-autóba, hanem arról, hogy mit kéne másképp csinálni a gyártóknak és arról, hogy aki megteheti az e-autóra való váltást, az ne rettegjen a hatótávtól.
Magyarán a cikk téged nem szólít meg, max teoretikusan tudsz hozzászólni úgy, hogy elképzeled, hogy másfajta helyen is laknak emberek.

Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

(#98) Somatom válasza Plug Life (#94) üzenetére


Somatom
veterán

Mert egy dízel nagyjából ennyit megy el.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#99) dabadab válasza Ck. (#95) üzenetére


dabadab
titán

És? Mi a probléma?

Hogy nem gondozod a gyeped ;]

DRM is theft

(#100) dabadab válasza Somatom (#98) üzenetére


dabadab
titán

És az milyen szempontból fontos?
Komolyan kérdezem.

DRM is theft

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.