hat igen, ahogy egy audi vagy merci klattyan vagy roccen a beallitotarcsa
"Az OECD hétfőn kiadott tanulmánya szerint a villanyautók lényegében nem jobbak a szállópor koncentrációja szempontjából a város környezetben, mint a modern belső égésű motoros autók."
"Az OECD javaslata szerint ezt a tényt a jövőben figyelembe kellene venni a városok behajtási szabályozásai kapcsán, azaz a villanyautókat nem szabadna általánosan szennyezés mentesnek tekinteni. Súlybéli korlátozások ötlete ismét felmerült a téma kapcsán, ami előtérbe helyezi a villanyautók legjobb "formáját", a kicsi akkuval ellátott, viszonylag könnyű városi autót. Cserébe remélem lassan kijózanodunk a két és fél tonnás villany SUV-okból, és talán oda is eljutunk, hogy nem erőltetjük a hosszú távú autózást kizárólagosan villany alapon."
"Abban mindentől függetlenül biztosak a kutatók, hogy a finompor koncentráció a jövőben nem fog csökkenni, mert 2050-re az urbánus környezetben a személyi forgalom duplázódni fog."
"A fékezés a villanyautók esetében kisebb terheléssel jár ugyan, hiszen a kétharmad részben rekuperálással zajlik a lassítás, és csak egyharmad részben "klasszikus" fékezéssel, de a nyomatékleadás jellege és az autók súlya miatt ez a kedvező hatás kioltódik."'
"A villanyautóknak természetesen így is jobb a kibocsátása, mint a belső égésű motoros autóknak, hiszen a nullához képest az egészen pici is egészen picivel több. Az ugyanakkor látszik, hogy a nagy igyekezetben és a belső égésűek démonizálásában megint kiöntötték a gyereket is a fürdővízzel."
"A városi, könnyű, egyszerű villanyautókat továbbra is érdemes nagyon jó alternatívának tekinteni, sőt, középtávon csak ez lehet igazán jó megoldás az urbánus mobilitásra autós szemszögből. Amennyiben valaki nagyobb, nehezebb autóval hajt be, belső égésű motoros autóval, vagy szükségtelenül nehéz villanyautóval, azt kasszához kell kéretni. Ez egy értelmezhető forgalomszabályozás. "
"Az mindenesetre látszik, hogy ahogyan az EURO 5-ös dízelek kapcsán sem lehetett örökre elfedni az igazságot, úgy a villany kapcsán sem lehet örökre fenntartani a mindben makulátlanul tiszta mellény látszatát."
"Minden technikának meg van a maga előnye, kedvező felhasználási területe. Ne essünk az egyik hibából a következőbe."
"According to the report, EVs that can travel up to 483 km thanks to their larger battery would emit as much as 3 to 8% more particulate matter compared to classic ICE cars."
" several players are working on systems to extract brake dust so that it is not released into the immediate environment."
[ Szerkesztve ]