Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1801) schawo válasza mjani1172 (#1798) üzenetére


schawo
titán

A kosszériával már egy éve nincs komoly gond. A sorozatgyártás rendesen 2019 év második felétől megy, azóta általában jók a panelillesztések. A céges Teslán (2019 év vége) minden illesztés jól fut, kivéve a tetőüveg, az egy pár millimétert el van tolódva egyik irányba. Ezen kívül a a műszerfalnak mozgatásra volt egy kis nyikorgása, de az elmúlt párezer km után. De szerintem valamikor az még vissza fog jönni, nem tökéletes.

A ráncfelvarrott 2021 modelleket már Kínából szolgálják ki, azokkal még ennyi gond sincs.

A kárpitok nagyon-nagyon jók. A hófehér kárpit is kikezdhetetlen. Ilyen könnyen tisztítható kárpitot még életemben nem láttam. Nem lehet bekoszolni sehogy.

A letisztultság valakinek tetszik, valakinek nyilván nem. Ez olyan mint egy lakásberendezés. Kinek a modern, kinek a klasszikus jön be. Korábban autóban csak a klasszikus létezett, de lakberendezésben igencsak divatos. Autóberendezésben igazából nagy űrt tölt be.

Ha már belső tér szóba került: a hifi valami fantasztikusan jól szól. Az otthoni csövesemmel versenyezhet, nagyon élvezetes hallgatni. Minden autóban ott van a Spotify Premium előfizetés.

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#1802) schawo válasza mjani1172 (#1796) üzenetére


schawo
titán

Miről van szó?

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#1803) schawo válasza bambano (#1795) üzenetére


schawo
titán

Persze. :K

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#1804) 8th válasza mjani1172 (#1800) üzenetére


8th
addikt

(#1805) schawo válasza 8th (#1804) üzenetére


schawo
titán

[link] [link]

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#1806) 8th válasza schawo (#1805) üzenetére


8th
addikt

Nálad nagyon beakadt ez a tesla lemez. :D

(#1807) schawo válasza 8th (#1806) üzenetére


schawo
titán

Csak reakció a nálad beakadt minden szar, ami villany lemezre. Az M3 a legjobban teljesítő autó a rénszarvasteszten. Legalábbis sokáig az volt, nem tudom, hogy azóta jött-e jobb. Ha észreveszed, mindig csak reakciókat adok, nem vezetem a vitát.

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#1808) mjani1172 válasza schawo (#1801) üzenetére


mjani1172
addikt

Nekem sajnos (erre nagyon jó a szemem, nem biztos hogy ugyanazt látjuk. :)
Persze minden autót nem látok, de napi kb 30 autót -belsőt nézek meg, már 25 éve.
Kidolgozásban, illesztésben tényleg a legszarabb a Tesla.Tényleg nem tudok ilyen szempontból gyengébbet.
Tegnap kb egyszerre volt itt egy Model 3 és egy új Captur. Nem egy minőségi osztály volt a kettő. A Tesla-nál már az ajtóbecsukás hangja is borzasztó, bár ez a keret nélküliségből is fakad. Hallani,(én hallom) hogy bent zireg-zörög minden.

A többihez, hogy milyen használatban, tartósságban, vagy pl a hifi nem tudok szólni, ezek amikről én beszélek ügyfélautók amiket én csak rövid ideig látok.
De ehhez pl nincs mit hozzáfűzni.És ez már sokkal jobb mint a 3, ez Y.

[ Szerkesztve ]

(#1809) mjani1172 válasza 8th (#1804) üzenetére


mjani1172
addikt

Láttam, de azért szvsz ezek kb olyan helyzetek amiket egy normális átlagember soha nem él át.

(#1810) schawo válasza mjani1172 (#1808) üzenetére


schawo
titán

Nyilván sok autóból átfogóbb tapasztalatot lehet levonni. :R

Nálunk az volt az elv, ha van illesztési, vagy festési hiba, akkor addig nem vesszük át, amíg ki nem javítják, de elsőre jó volt. Sőt előre már Németországban körbe lett fotózva az autó. A tetőt nem vettük észre, az azért csúszott be, mert oda nem néztünk, ott nem kerestük a hibát. Egyébként mindig megcsinálják, ha az ember visszadobja panasszal. A rossz illesztés csak az ügyfél elfogadó hajlamából marad benn.

Az ajtócsukódás nem a legszebb hangú, mert nagyon könnyű, alumínium ajtók. Ez egyszerre előny és hátrány. Hang miatt hátrány, a fogyasztás miatt előny.

A zörgés leginkább a hatalmas beltéri tárolókban tartott mindenszar zörgése. Az első időben volt némi nyekergése az anyagoknak, de az idővel beáll. Számítunk rá, hogy visszajön.

Két hónap múlva jön egy kínai 21-es is, azzal össze fogjuk hasonlítani.

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#1811) Ezekiell válasza mjani1172 (#1809) üzenetére


Ezekiell
veterán

Volt szerencsém konkrét rénszarvastesztet csinálni konkrét rénszarvassal szemben -10 fokban, fulljég úton, tüskés gumikkal, Kia Sportage-el. Nem volt rohadt nagy fun (szegény rénszarvasnak még kevésbé, mert csak elcsaptuk.... :( )

Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.

(#1812) Somatom válasza Ezekiell (#1811) üzenetére


Somatom
veterán

Hmmm... rénszarvaspástétom. De fincsi!

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#1813) #16820480 válasza mjani1172 (#1798) üzenetére


#16820480
törölt tag

Nekem kimondottan tetszik az egyszerű beltér, fehérben nagyon szép. Végre valahol nem a vényes krómozott csíkok meg a bőr jelentik a prémiumot, kiráz a hideg tőlük. A tényleg nagy méretű képernyő is király, nem egérmozin kell nézni a navigációt (mint szó szerint az összes egyéb autóban), a szoftvere is elég jó és folyamatosan fejlődik (szemben azokkal az elavult szarokkal, amit a többi gyártó használ általában).
Ami nem annyira jön be, hogy nincs a kormány mögött kijelző, így mindig oldalra kell nézni, ahogy az sem, hogy minden szinte érintőképernyőn van, még a kesztyűtartó nyitója is. A középkonzol is lehetne szolidabb (például a láb melletti részen nekem nem is kellene oda semmi), és használhatnának még több matt anyagot. Illetve ami még nem annyira jön be, hogy az S és a 3 is szedán. Az Y jobb egy fokkal, de az is inkább SUV, mint hatchback. Kíváncsi leszek ha majd tényleg hoznak európai kisautót, akkor azt milyenre tervezik.

(#1814) schawo válasza #16820480 (#1813) üzenetére


schawo
titán

Igen, a szedánsága nyűg. Ha viszünk valamit, akkor kell a Leaf, mert az M3-ba nem lehet semmi nagy darabot betuszkolni, annak ellenére, hogy hatalmas a csomagtartója. Ha lesz német Y és lejár a M3 lízing 2 év múlva, akkor megy a csere arra.

A középkonzol egy hatalmas méretű beltéri tároló. Annál "királyabb dolog" nincs az autóban. Abban minden is elfér. A 21-es ráncfelvarrottból minden fényes elem száműzve lett, a középkonzol is matt.

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#1815) Ezekiell válasza Somatom (#1812) üzenetére


Ezekiell
veterán

Fincsi is bizony (bár a burgert jobban szeretem belőle), de random elütött állatot nem nagy ötlet hazavinni, pláne nem Finnországban, mert nagyon csúnyán megizélnek érte :D (az egészségügyi problémákról nem is beszélve :) )

[ Szerkesztve ]

Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.

(#1816) 8th válasza schawo (#1807) üzenetére


8th
addikt

1. nem minden szar ami villany én ezt sosem állítottam. 2. a megválaszolt hozzászólásban a rav4-ről volt szó arra reagáltam szintúgy rav4 témában. Te meg jössz egyből mint egy sértődött óvodás a teslával, hogy de az milyen jó. lol. Hol nem szarom le a teslát nem arról beszéltünk.

Ha észreveszed, mindig csak reakciókat adok, nem vezetem a vitát.

Ha észreveszed te magad hajítottál kavicsot a békés tó vizébe a nevetséges porschét is legyorsulom butasággal. Azóta is csak magyarázod a bizonyítványt, sarkítasz és szándékosan olyan példákat hozol fel az elektromos autó védelmében ami abszolút nem reális.

(#1817) 8th válasza mjani1172 (#1809) üzenetére


8th
addikt

Nem az a lényeg, hogy te átéled-e vagy sem hanem az, hogy aki átéli az kilinccsel fogja nekibaszni a fának/oszlopnak/szembe jövőnek az autót.

(#1818) #16820480 válasza schawo (#1814) üzenetére


#16820480
törölt tag

Az király, akkor jó irányba haladnak vele :K
Mondjuk én sosem akartam annyi dolgot tárolni, hogy kelljen a hatalmas középkonzol, ellenben sokkal bezártabb érzést ad, ha ott tornyosodik. Valamelyik Audi SUV-ra emlékszem egyszer, amikor ültem benne, ott még magasabban futott végig, annyira ráborult az emberre az utastér, hogy szó szerint klausztrofóbiám volt benne, pedig kívülről egy hatalmas hodály.

(#1819) mjani1172 válasza 8th (#1817) üzenetére


mjani1172
addikt

Igaz, de nem számottevő, (és még így sem történt gond,)túl nagy hangsúlyt kap a médiában.
Viszont a hülye start-stop ami a felhasználók 95%-át bosszantja, arról mindenhol jó véleményt hallani.
De ismét írom szvsz.

(#1820) zseko válasza Ezekiell (#1811) üzenetére


zseko
veterán

Anno még Trabanttal volt szerencsém ezt 'tesztelni', nekem köszönhető a vadveszély tábla Gyöngyöspata előtt :DDD (vita tárgya volt a megléte a vadásztársasággal a kártérítésben. Egyébként négy hónappal később még nem volt kint...) Mondanom sem kell, nem jött össze, bár nem sok hiányzott hozzá.

[ Szerkesztve ]

HR24.hu

(#1821) bambano válasza schawo (#1801) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

"A kosszériával már egy éve nincs komoly gond.": ha neked nem gond, hogy rendszeresen elszállnak a tetőüvegek, kis víztől leszakad a lökhárító, stb. akkor tényleg nincs semmi gond.

én mondjuk őrjöngenék, mint állat, ha egy 44.4 milliós autóról pályán elrepülne az üveg. gondolom, a mögöttem jövő is, akinek esetleg kettévágja az autóját. mondjuk ő csak akkor tud őrjöngeni, ha nem vágja le a fejét...

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#1822) 8th válasza mjani1172 (#1819) üzenetére


8th
addikt

Azért kap nagy hangsúlyt a médiában mert így konkrétan életveszélyes az az autó.

(#1823) tha_answer


tha_answer
őstag

hat igen, ahogy egy audi vagy merci klattyan vagy roccen a beallitotarcsa :D

"Az OECD hétfőn kiadott tanulmánya szerint a villanyautók lényegében nem jobbak a szállópor koncentrációja szempontjából a város környezetben, mint a modern belső égésű motoros autók."

"Az OECD javaslata szerint ezt a tényt a jövőben figyelembe kellene venni a városok behajtási szabályozásai kapcsán, azaz a villanyautókat nem szabadna általánosan szennyezés mentesnek tekinteni. Súlybéli korlátozások ötlete ismét felmerült a téma kapcsán, ami előtérbe helyezi a villanyautók legjobb "formáját", a kicsi akkuval ellátott, viszonylag könnyű városi autót. Cserébe remélem lassan kijózanodunk a két és fél tonnás villany SUV-okból, és talán oda is eljutunk, hogy nem erőltetjük a hosszú távú autózást kizárólagosan villany alapon."

"Abban mindentől függetlenül biztosak a kutatók, hogy a finompor koncentráció a jövőben nem fog csökkenni, mert 2050-re az urbánus környezetben a személyi forgalom duplázódni fog."

"A fékezés a villanyautók esetében kisebb terheléssel jár ugyan, hiszen a kétharmad részben rekuperálással zajlik a lassítás, és csak egyharmad részben "klasszikus" fékezéssel, de a nyomatékleadás jellege és az autók súlya miatt ez a kedvező hatás kioltódik."'

"A villanyautóknak természetesen így is jobb a kibocsátása, mint a belső égésű motoros autóknak, hiszen a nullához képest az egészen pici is egészen picivel több. Az ugyanakkor látszik, hogy a nagy igyekezetben és a belső égésűek démonizálásában megint kiöntötték a gyereket is a fürdővízzel."

"A városi, könnyű, egyszerű villanyautókat továbbra is érdemes nagyon jó alternatívának tekinteni, sőt, középtávon csak ez lehet igazán jó megoldás az urbánus mobilitásra autós szemszögből. Amennyiben valaki nagyobb, nehezebb autóval hajt be, belső égésű motoros autóval, vagy szükségtelenül nehéz villanyautóval, azt kasszához kell kéretni. Ez egy értelmezhető forgalomszabályozás. "

"Az mindenesetre látszik, hogy ahogyan az EURO 5-ös dízelek kapcsán sem lehetett örökre elfedni az igazságot, úgy a villany kapcsán sem lehet örökre fenntartani a mindben makulátlanul tiszta mellény látszatát."

"Minden technikának meg van a maga előnye, kedvező felhasználási területe. Ne essünk az egyik hibából a következőbe."

"According to the report, EVs that can travel up to 483 km thanks to their larger battery would emit as much as 3 to 8% more particulate matter compared to classic ICE cars."

" several players are working on systems to extract brake dust so that it is not released into the immediate environment."

[ Szerkesztve ]

(#1824) axioma válasza tha_answer (#1823) üzenetére


axioma
veterán

Nekem hianyzik valami mertekegyseg a 2/3 rekupacional, szerintem ott egy oriasi lyuk van. Minek a 2/3-a? Lassulassal toltott idonek biztos nem, ezt aki vezetett ilyet az tudja. Energianak viszont me'g annyira sem, leginkabb az allora fekezeskor kell, kis sebessegnel. Utana viszont erre az 1/3-ra epiti a varhato port, szoval _szerintem_ ez a resz teves [vagy Amerikaban me'rte'k ahol belvarosig gyorsforgalmi van, mas a varos fogalma is, de akkor se teljesen kerek a sztori].
Ettol fuggetlenul a vegkifejlettel egyetertek [2-3 tonnas monstrum ne kapjon zoldet, szemelyautokent persze].

[ Szerkesztve ]

(#1825) mjani1172 válasza axioma (#1824) üzenetére


mjani1172
addikt

[2-3 tonnas monstrum ne kapjon zoldet, szemelyautokent persze].

Továbbmegyek, komoly büntetést fizettetnék az ilyennel.Tényleg egy pazarló baromság akár ilyen akár olyan.
Akinek meg kell az kicsengeti.

[ Szerkesztve ]

(#1826) 8th válasza mjani1172 (#1825) üzenetére


8th
addikt

Így így. :K

(#1827) Ck. válasza tha_answer (#1823) üzenetére


Ck.
addikt

“According to the report, EVs that can travel up to 483 km thanks to their larger battery would emit as much as 3 to 8% more particulate matter compared to classic ICE cars."
Itt most a gyártás során keletkező károsanyag-kibocsátásról beszél, nem? A különbség csupán az, hogy egy ICE a gyártást követően is folyamatosan, teljes élettartama alatt termeli a jóságot, míg egy BEV nem. Ha pedig megújuló energiát használunk a töltéshez, akkor ez hatványozottan igaz.
De ha van közte nem megújuló-energia is, a benzin és gázolaj előállítása ugyanígy káros, nem beszélve az üzemanyag szállitásért felelős kamionok károsanyag-kibocsátásáról és ha már itt tartunk, akkor belevehetjük a buliba a kamionok gyártását is...

(#1828) Hieronymus válasza Ck. (#1827) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

Az utazás közbeni részecske kibocsájtásról van szó.

Azt azért senki sem gondolhatja komolyan, hogy a e- járműveknek nincs részecske kibocsájtása.
Gumi, fékek és a többi természetes kopás és fogyás anyaga nem nyomtalanul tűnik el az enyészetben.
Részecske formájában kerül ki a környezetbe.

Egy városi benzines jármű, 1 tonna kb, képtelen akkora mellékszennyezést produkálni mint egy olyan e- jármű, aminek az akkumulátora önmagában három és fél tonna.

Valahol olvastam egy tanulmányt, ami a városi autók részecske kibocsájtásáról. Abban az elektromos járművek szennyezőanyag kibocsájtása eléri a benzines autók 60%-át. A nagyobb járművek esetében ez magasabb is lehet.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#1829) Ck. válasza Hieronymus (#1828) üzenetére


Ck.
addikt

És milyen relációs jel van a fékporosabb, gumi-csíkosabb aszfalt és a kipufogófüst környezetre és egészségre gyakorolt hatása között?

(#1830) axioma válasza Hieronymus (#1828) üzenetére


axioma
veterán

" aminek az akkumulátora önmagában három és fél tonna."
Ezt egy kicsit atgondolhatnad... jo lesz az 350kg-nak is.
A fek jo pelda, enyem peldaul rozsdasodik, mondta multkor a szerelo. Gumirol nincs tapasztalatom, sajna az ion legutobbi csereje katyu ill. szalszakadas miatt kellett.

(#1831) Elf válasza mjani1172 (#1825) üzenetére


Elf
aktív tag

Ez érdekes felvetés.
Hol lenne a súlyhatár?
Ha 2-3 tonnás monstrum mitől monstrum? Az 1.5 tonnás még nem monstrum?
Mennyivel abszurdabb egy 80 kilós személy szállítása 2-3 tonnás járművel mint 1-1.5 tonnással? 2x? Ezért kapjon 2x büntetést?
Vagy a 2-3 tonnával átléptünk egy vonalat hogy na most már elég a többi ellenben nem számít?
Asszem könnyű bedobni egy ilyen dolgot de végig gondolva azért ez felvet pár kérdést. :)

Mert ez azért messzire vezet.
Ez konkrétan a fogyasztói társadalom megadóztatása azért mert fogyaszt.
De erre meg már van adó/büntetés ÁFA a neve és fizetjük.
Vagy ezen túl lenne büntetés?
Aki gyalog jár azt nem büntetjük és után a közlekedési eszköz súlya alapján jönne a büntetés?
Mert nem mondja nekem senki hogy csak a 2-3 tonnás elektromos járgányokkal van a gond.
A súly az súly.
Biztos akarunk ilyet?

(#1832) dabadab válasza Hieronymus (#1828) üzenetére


dabadab
titán

Egy városi benzines jármű, 1 tonna kb, képtelen akkora mellékszennyezést produkálni mint egy olyan e- jármű, aminek az akkumulátora önmagában három és fél tonna.

Egyrészt nyilván nem három és fél tonna, másrészt meg pont a fék kopása villanyautón lényegesen kevesebb, mint benzinesen, mert a legtöbb esetben generátorral lassít, nem fékkel.

DRM is theft

(#1833) mjani1172 válasza Elf (#1831) üzenetére


mjani1172
addikt

Valamiért úgy gondolom bármilyen számot (sőt továbbmegyek, bármit) írok úgysem fogod elfogadni, kötekedés lesz, de legyen.
Nekem nem tetszik az a fajta mentalitás, amikor pl. egyedül ül valaki (pláne, ha akkora mint egy kutya ülve) egy feleslegesen nagytestű szarban, egyszerűen irritál a pazarlás.(nem csak ez a fajta)
Ennyi.

[ Szerkesztve ]

(#1834) Elf válasza mjani1172 (#1833) üzenetére


Elf
aktív tag

Valamiért úgy gondolom hogy azt gondolod nem értek veled egyet. :)
Pedig de. Engem is irritál a pazarlás.
Annyi hogy a "feleslegesen nagytestű szar" alatt én minden személygépjárművet értek.
Te meg gondolom nem. De javíts ki ha tévedek.
Nem fogok kötekedni. A véleményed érdekel. :R

(#1835) Depression válasza mjani1172 (#1833) üzenetére


Depression
veterán

Mi az, nem tellik rá?
Kis ember kis autóba? :F

Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.

(#1836) plömplöm válasza Depression (#1835) üzenetére


plömplöm
őstag

All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!

(#1837) mjani1172 válasza Depression (#1835) üzenetére


mjani1172
addikt

El kell keserítselek.Most is tévedsz.Minden téren.
De a pazarlás, az mentalitás kérdése, nem anyagi dolgokból fakad.

[ Szerkesztve ]

(#1838) bambano válasza mjani1172 (#1837) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

mindenki úgy van vele, hogy a *másik* autója, közlekedése a pazarlás :)

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#1839) Ck. válasza mjani1172 (#1833) üzenetére


Ck.
addikt

Engem is. Amitől agyfaszt kapok, az a 90/60/90-es mánökkkkennn anyukák, akik tolják a hatalmas Land Rovereket, amit abszolút nem éreznek, valami furcsa okból kifolyólag egy keskeny úton több hely kell nekik, mint egy busznak vagy kamionnak és inkább leviszik a szembe jövő tükrét, mint hogy a 3 kilométerre levő padkához egy kicsit közelebb húzódjanak...szánalmas. :W Arról nem is beszélve, hogy semmivel sincs több hely bennük, mint egy tisztességes kombiban.

(#1840) axioma válasza Elf (#1834) üzenetére


axioma
veterán

Nezopont kerdese. Ha nem lenne a pazarlo urhajozas nem ismerned a tepozarat...
Amugy szerintem az 1 auto - 1 ember (nem utas, hanem akkor ugye sofor) allapot azert van, mert egyreszt szar a tomegkozlekedes, masreszt nem ugyanakkor tartunk ugyanoda. Az egyik volt kozeli munkatarsam pl. itt lakik tolunk par utcanyira, elvileg ugyanakkor (munkaido) ugyanoda mentunk. A gyakorlatban 2 ev alatt mintegy 10-20 alkalommal hoztam haza, mert maskor nem jott ossze hogy egyszerre induljunk es mindketten kozvetlen haza.

(#1841) mjani1172 válasza Elf (#1834) üzenetére


mjani1172
addikt

Én olvastam a bringás ötleted.Tetszik is, és egyet is értek. De én is lusta vagyok sajnos, ezért autóval közlekedem.(Nem vagyok rá büszke). :((
De egy kis fogyasztású autóval teszem, (és ha lehet akkor bringa vagy gyalog).
Én úgy gondolom közlekedni azért kell és jó dolog is, amíg az ember nem akar ebből presztízst kovácsolni.
Van olyan ismerősöm akinek a felesége is kötelezőnek érzi, hogy egy Lincoln Navigatorral jöjjön menjen a városban.Valószínűleg a személyeskedő kollégának is az a természetes ha beülnek az utolsó filléren vett "nagy mergába" ezért volt a gúnyos megjegyzés.Nekem ez a mentalitás nem tetszik, én általában úgy gondolom (nem csak az autóról) legyen jó, megbízható, de ne túlzó,pazarló és feleslegesen magamutogató.

[ Szerkesztve ]

(#1842) Elf válasza mjani1172 (#1841) üzenetére


Elf
aktív tag

Csak azt akarom jelezni van olyan nézőpont ahonnét ha megvizsgáljuk mekkora pazarlás egy Lincoln Navigator meg egy Opel Corsa akkor nem látszik a különbség mert olyan kicsi.
Azt érzem hogy olyan ez mint a közlekedésben:
Aki lassabb nálam az a tötymörgő aki feltartja a forgalmat, aki meg gyorsabb az a felelőtlen száguldozó barom. :D
Szóval aki kisebb járművel jár mint az enyém az csóró aki nagyobbal az meg hedonista.
Ez is egy vélemény, ami elég fura, de legalább logikus. Nem úgy mint az hogy 2 tonna felett pazarlás valami mert az már sok.

Fontos hogy nekem nincs ötletem. Megoldom a közlekedésem ahogy nekem kényelmes, tegyen más is így. Amíg elférünk nem érdekel. Ha meg nem akkor megoldom. :R

(#1843) mjani1172 válasza Elf (#1842) üzenetére


mjani1172
addikt

Azért a Lincoln és Corsa között ha csak fogyasztást nézzük több mint háromszoros különbség van, sarkítva háromszor annyi időre lenne elég a kőolajkészlet, ez mellé háromszor annyira szennyez, és kétszer annyi helyet foglal.
Ott ahol start stopp- ot erőltetnek, meg adblue-t és egyéb hülyeséget,minden egyes grammért,szerintem ez azért nem elhanyagolható.

[ Szerkesztve ]

(#1844) 8th válasza Ck. (#1839) üzenetére


8th
addikt

A fővárosban már régen behajtási tilalmat kellett volna bevezetni a polgári személygépjárművek részére xy súlyhatár felett függetlenül attól, hogy mi hajtja. Tovább megyek budapesti lakcímmel tulajdonolni sem engednék nagy erős nehéz belsőégésű motoros autót mert a városi léttel ez nem összeegyeztethető. Így hamar eltűnnének a fővárosból a 10+++ literes fogyasztással büszkélkedő belsőégésű motoros és kamuhibrid suv-ok, a baszom nagy dízel kombik meg az összes olyan környezetszennyező autó ami nem oda való. Belsőégésű motoros autónál húznék egy 1.2 tonnás súlyhatárt abba minden városi kisautó és elég sok kompakt belefér, ami nem az így járt. Hibrid és elektromos autóknál az akkuk súlya miatt megengedőbb lennék ott 1.5 tonnás üres súlynál húznám meg a határt. Afelett kifelé a városból minddel. A belvárosba az ott lakókat leszámítva kizárólag csak elektromos autóval hagynám behajtani az embereket. Ja, hogy ez irreális és teljesíthetetlen? És? Oldják meg elvégre a környezetvédelem a cél vagy nem? Akkor nem kell félrebeszélni. Ha vasszigorral be tudnak vezetni irreális és nyilvánvalóan teljesíthetetlen környezetvédelmi előírásokat a környezetvédelemre hivatkozva akkor nosza rajta. Lehet ehhez is hozzányúlni. Mert legalább akkor csont ez is.

Amúgy ja. Én is bírom amikor lufiszájú luficsöcsű anyuka megáll az 300 lóerős dízel X6-al az óvoda előtt fél méterre a padkától mert apuka kiokosítja, hogy így kell nehogy lepadkázza a kereket. Elfoglal két parkolóhelyet meg a fél utcát és miután bekíséri a csemetéjét kifelé nekiáll csacsogni a többi anyukával. Cseppet sem zavarja, hogy úgy kell kerülgetni az autóját. Tesóm kislánya ovijába jár egy mulatós zenész gyereke is. Jön a "sztár" egy hatalmas terepjáróval (nem városi terepjáróval) megáll az út közepén feltartva mindenkit, kilapátolja meg összecsókolgatja a gyereket majd belöki az óvoda kapun. Azalatt a két perc alatt amíg ez lezajlik mindkét irányba áll a forgalom mert nem fér el két autó egymás mellett az utcában ha ilyen bénán áll az egyik. Soha nem áll be a padka mellé, megáll az utca közepén. Kellenek ezek a nagy szarok a városba, tényleg.

[ Szerkesztve ]

(#1845) bambano válasza 8th (#1844) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

ez nem irreális, hanem veretes marhaság.
attól, hogy valaki pesten lakik, nem is lehet már olyan dolga, munkaköre, ami igényli a rendes autót?

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#1846) Elf


Elf
aktív tag

Akkor vagytok itt páran akik szerint ez a súly/méret probléma megoldásra vár.
Mi lenne az a súly és/vagy mérethatár és miért?
Semmi trollkodás, ez full komoly.

(#1847) Elf válasza bambano (#1845) üzenetére


Elf
aktív tag

Rákerestem kíváncsiságból.
1.2t felett vannak az alábbi friss modellek: Opel Astra, Skoda Octavia, Ford Mondeo,Kia Ceed
Hát... izé...baszom nagy autók... :)

(#1848) mjani1172 válasza Elf (#1847) üzenetére


mjani1172
addikt

Bár a dolgot nem hiszem, hogy nekünk kéne megoldani, de legyen.
Ne súly alapján osztályozzunk, hanem mondjuk hosszméret és teljesítmény.
1.Kategória: Corsa méretig, 2: Astra méretig,( ez már érezhető legyen anyagilag), felette meg legyen kifejezetten húzós.
Japánban is megoldották. Dél olaszországban voltam tavaly, az Astram volt a legnagyobb autó a városban.(nemhogy szo szerint vegye valaki) de tényleg szinte csak kis autók voltak.(500-as,smart,twingo, panda)

[ Szerkesztve ]

(#1849) Mr K válasza Elf (#1847) üzenetére


Mr K
senior tag

Korábban már volt róla szó (kereső). Franciák 1,4-et terveztek, 1,8 lett belőle, és jövőre vezetik be a "súlyadót". Olaszok is kacérkodnak a gondolattal. (Nem aggódni, elektromosak lehetnek 5 tonnásak is, ők felette állnak a köznépnek.)

[ Szerkesztve ]

''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''

(#1850) bambano válasza Elf (#1847) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

persze, remek ötlet.
például az 1.2t fölötti személyautó kategória kitiltásával az áruterítésre használt autók elsöprő többségét kitiltanád. mekkora szuper lenne, hogy lemész reggel a pékedhez, és üresek a polcok.
például ismerek orvosokat, akik városban laknak, de vidéken is vállalnak háziorvosi szolgálatot, és ezért "tiltásra érdemes" autójuk van, hogy oda tudjanak menni rossz időben is. ráadásul van olyan, hogy hirtelen sietni kell, mert pl. a néninek elfogyott az inzulinja és nincs más, aki megoldja.
például azok az alvállalkozók, akik távközlési cégeknek dolgoznak, rendszeresen járnak a dzsindzsába. ismerek olyat, aki azért jár nagycsirkével, mert a helyszíneik sok esetben rosszul megközelíthető helyen vannak, és sok a felszerelés (például az alpin cuccok, de ha fel kell rakni egy másfél méteres parabolát, az se fér be akármibe). és ezen emberek miatt van nálad internet.
sorolhatnám még hosszasan.

másik irányú ellenérvek:
aki arra van szakosodva, hogy folyton kikerülje a szabályokat, az két másodperc alatt szerez vidéki lakcímet, és akkor ennek az egész marhaságnak lőttek egy pukkantósat.

szóval ki lehet találni orbitális marhaságokat, de azok maradjanak meg ilyen fotel-közlekedésszervezők szintjén, mert ha valaki komolyan veszi, abból nagy balhé lesz.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.