ennyi
evDirect villanyautós töltőhálózat
ennyi
evDirect villanyautós töltőhálózat
Nem kell túllihegni, csak beszélgetünk.
Egyébként az áruterítést nem személyautók végzik.Ott már gond van ha egy személyutóval viszik a mélyhűtött péksüteményt.
Nekem erre ott vannak a teherautóim.
És nem a mentőket, meg a tűzoltókat akarja kitiltani senki.
Meg egyébként is a feleslegesen nagy autóról volt szó.
Tehát nem jó a kirohanás.
Azert a XVII. kerulet M0 melletti reszen lakok autohasznalatat ne mosd mar ossze az V. keruletiekkel... [bar nem erint, de mas eletkornyezet es igenyek].
Aki munkara szemelyautonak nevezett cuccot hasznal, az utvonal-listaval vagy hogy hivjak megy, es - munkaidon kivul - nem a kozteruleten parkol (vagy nem ott kene neki, hanem minimum telephelyen vagy nem lakosoknak jaro hanem - akar autora szabhato - merteku berlettel).
En elveznem ha eljonne a miniautok valaszteka! Szoval most nekem ervelsz Csak legyen beloluk elektromos is.
Attol tartok kellene egy szemleletvaltozas abban is, hogy presztizs tehat kotelezo hogy x markak kozul vagy y meretu/besorolasu autoval menjen, ha kell ha nem, pl. egy targyalasra. [En igazabol az oltony/kosztum dolgot se ertem a mindennapokra, mint "elvaras" adott szinten/szakmaban.]
[ Szerkesztve ]
Tovább megyek budapesti lakcímmel tulajdonolni sem engednék nagy erős nehéz belsőégésű motoros autót mert a városi léttel ez nem összeegyeztethető.
Aki budapesti, az maradjon bent a k..va városban örökre. Nehogy ki merjen lépni, vagy ha mégis, menjen az apró városi autójával mindenhova Vegytiszta logika
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
Ezt már leírtad, a fékre egyszer. Nem mondtam neki ellent.
A gumik viszont kopnak. ha fékezel, ha gyorsítasz. Még akkor is, ha csak egyenletes sebességgel haladsz.
Sőt, maga az útfelület is kopik, az a szennyezés is a jármű szennyezését növeli.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
Hmm... ez érdekes. Eddig pont TI elvakult elektromos autó imádók kampányoltatok, hogy városba csakis villanyautót! Arra az évi néhány alkalomra bérelni kell vagy rokontól/ismerőstől elkérni a kocsit. Most, hogy valaki más mondja ugyanezt mindjárt a másik a hülye. Vegytiszta logika...
"Aki budapesti, az maradjon bent a k..va városban örökre."
Egyrészt ezt senki sem mondta másrészt eddig azon a véleményen voltál, hogy simán keresztül kasul lehet autózni az országot villanyautóval mert rátöltök itt-ott tíz perceket és kész. Sima ügy.
Akkor? Hol itt a probléma?
de, az áruterítést végző járművek között sok van, amit B-s jogsival vezetnek. Dobozos corsától kezdve HH-s méretű ford transitig bezárólag. Ezen kívül vannak kisebb "garázsbolt" jellegű boltok, ahova ugyanolyan személyautóval hordják az árut a metróból, mint amivel 90/60/90 gizike leparkol az orrod elé az ovi bejáratánál.
Meg egyébként is ki milyen alapon fogja eldönteni, hogy egy bizonyos típus melyik tulajnál felesleges és melyiknél nem? Például az opel omega az feleslegesen nagy? Akkor is, ha egy vízvezeték szerelő millió lomja van benne és egy kuncsafthoz menne, aki éppen leáztatja az alatta lakókat három emeletig?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Én azért nem hiszem azt, hogy az EV mindenre a megoldás, és mindenkinek csak az való. Vannak előnyei, vannak nyilvánvaló hátrányai, és vannak olyan esetek, amikor valakinek a belsőégésű logikusabb. Lásd épp a nagy távolsági utak. EV-vel egyértelműen tovább tart, nyugisabb ember kell hozzá. De nem mindenki nyugis, vannak emberek chilivel a seggükben. Nekik muszáj a dízel. Ők nem vehetnek autót? Vagy hogy képzeled?
elvakult elektromos autó imádók
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
Köszi! 5m hosszú az autóm és majdnem 2 tonna. Budapesten lakok. Elárulnád, hogy egy Corsa -val hogyan járjunk ki négyen Németországba melózni? Hajnal négy van, most érkeztem haza. Tán a városhatáron kívül kellett volna hagynom a nagy autót és átpakolni Corsa -kba? Praktikus lenne. Mellesleg a kollégám békéscsabai. Az sem egy Corsa táv. Ja, és nem közterületen parkolok. Lakhatok még Budapesten, vagy költöznöm kell?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Dobozos corsától kezdve HH-s méretű ford transitig
Már egyszer leírtam. Ezek mind tgk-k. Ha valaki személyautóra vizsgáztatja a dobozos transitot az elég hülye, ne foglalkozzon üzlettel,szállítással.
És még mindig, most is leirom de már csak röviden: A feleslegesen nagy autókról volt szó, példaként felhoztam egy Lincoln Navigator-t., de lehet X7 is.
Te ezt miért állítod párhuzamba egy dobozos corsa-val?
Opel omega? Az annyira felesleges, hogy a gyár sem adott neki utódot, és a vásárlók sem hiányolják. Akik vitték, csak azért vitték egy rövid ideig, mert olcsóbb volt mint a kategóriatársai. Itt a piac is helyesen ítélt, megbukott. (na meg egy igazi szar volt, és tényleg jó példa a feleslegesen nagy autóra)
[ Szerkesztve ]
Miért is?
Mint írtam ha annyira szükséged van a norma túllépésére, akkor kifizetheted, és lehet nagy autód.Ha ez a vágyad és van is rá pénzed akkor teljesülhet ez akár a xv. kerületben.
Egyébként tényleg nem tudom, mit szeretnétek Eddig az volt az álláspont részetekről hogy pl egy Leaf mindenre is elég, most hirtelen nagy a felzúdulás, ne legyen korlátozás, nagyon kell a luxus suv.
Pont azok háborodnak fel, akik eddig csak az elektromos autót erőltették.
[ Szerkesztve ]
En csak illogikusnak tartom egyben kezelni. Bocs, hogy a velemenyem nem attol fugg, hogy a te eloiteleted szerint mint kell mint e-auto-tamogato mondjak, hanem kepes vagyok mas szempontot is figyelembe venni...
[Amugy a 17. szelen anno a Prius1 akkujaval jartunk, Pomaznal videkibb kornyek. De lakik ismeros Bp-Gyal hataratol 2 utcanyira, eszre nem veszed h melyik haz melyik varosban van, cshazas kornyezet.]
Ne haragudj de ez már inkább a Monty Python filmeket idézi.
Tulajdonképpen mi a mondanivalód értelme?
[ Szerkesztve ]
Szerintem vagy legyen tiltva valami vagy ne.
Ez a tiltjuk de csak X kg Y centi felett olyan politikus megoldás. Csinálunk valamit mert nyomás van rajtunk hogy csináljunk valamit de csak annyira csináljuk hogy azért ne fájjon senkinek mert akkor szavazatot veszítünk.
A másik fele hogy ez szül olyan dologkat mint pl. a plugin 3.0 V12 4WD terepjáró mert így bemehet zöld zónába. Közben a döntéshozó úgy tesz mintha nem vették volna hülyére.
Ha kg limit lenne jönnének a 1499Kg-s SUV-ok azonnal.
Ha az a gond hogy nehezek az autók (gond?) akkor oké. Vizsgáljuk meg milyen problémát okoz ez, milyen limit alatt szűnik meg a probléma és legyen tiltva minden olyan cucc ami nehezebb ennél. Minden!
De ha a limit egy szép kerek szám (pl. 1500.00Kg ) és csatolunk mellé egy kivétel listát akkor biztos vagyok benne hogy:
1.nem oldottuk meg a problémát.
2. a probléma nem is létezik.
Azért vannak más élethelyzetek is. Én egy home office -ba kényszerült, nagycsaládos házaspártól vettem az autót. Állam bácsi támogatja a nagycsaládosokat, hogy ne fogyjon a nemzet. Mégis, milyen autót vegyen egy nagycsaládos, amiben van 3-5 Isofix ülés? Az biztos, hogy nagy autó lesz.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
"Meg egyébként is a feleslegesen nagy autóról volt szó."
Mi a definíciója a "felesleges"-nek?
Aki autót vesz okkal teszi. Aki hatalmasat vesz annak is van oka.
Lehet hogy az az ok nekem , neked, másnak nem szempont de ez tök mindegy mert ő dönti el mire költi a pénzét, mi neki a megfelelő/kényelmes/praktikus.
Lehet ő szorong egy kisautóban és halálfélelme van. Lehet a 3 kutyáját viszi benne néha. Vagy bármi. Közöm semmi.
Pl. mi a különbség ezek között:
1. Feleslegesen vett e-bike-ot arra a napi 4km-re, miért nem sétál én is azt teszem.
1. Felelegesen vett autót arra a napi 15km-re, miért nem e-bike-al megy, én is azt teszem.
2. Feleslegesen vett kombit én mindent meg tudok oldani a kisautómmal.
3. Feleslegesen vett SUV-ot én simán elférek a kombimban a 198 centimmel.
4. Feleslegesen vett X7-est én az kis Nissan Juke-ommal is vidáman belátom a forgalmat.
Valahogy hátra kéne lépni egyet a saját nézőpontunkból és onnét nézni a dolgot.
Persze. A kérdés az hogy az egyéni érdekeket felül írhatja-e a közösségi érdek.
Ha ez a súly/méret gond tényleg akkora gond hogy intézkedni kell (személyes vélemény:nem az) akkor nem tehetünk kivételt. Ha kivételt teszünk akkor az egész közösség érdeke fog sérülni.
Persze ez a példa fasság mert kinek lesz rosszabb attól hogy egy autó 15-20%-al nehezebb mint a másik.
De az elv talán érthető.
Fordítsuk meg a dolgot! Tegyük kötelezővé, hogy legalább 4 méter és 1,5 tonna legyen az autó! A város beáll, mint a szög és mindenki rémülten bringát, meg bérletet vesz. Saját példámból indultam ki. Ha tehetem, akkor inkább nem megyek be az autómmal a városba.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Szerintem sem oldana meg semmit a tiltsuk ki / adóztassuk szarrá az X7 tulajt mert csak hozzáállás... ha az emberek nagy része azzal, vagy Lincoln Navigatorral járna, akkor lenne hatása, de azért akkora jólét nincs itthon
Városban, ahol ez problémás, ott a teljes tiltás (sétálóutca) vagy valamiféle dugódíj működhet. Az utóbbi mértékét lehet környezetvédelmi besoroláshoz kötni, ahogy pl az egyéb adóterheket/díjakat is. Nyilván ezt meg kell csinálni értelmesre, hogy ne legyenek rajta hibrid X7 méretű kiskapuk. Aztán meg tolni kell az autógyárakat afelé, hogy gyártsanak kevésbé szennyező autókat, ahogy ezzel próbálkoznak is... az, hogy mennyire hatékonyan, az más kérdés. Viszont ez mind összetettebb probléma annál, mint hogy pár anyuka SUV-val viszi a gyerekét az oviba ezzel végpusztulásba döntvén a Földet.
Amit még érdemes, hogy próbálni trendivé tenni és népszerűsíteni az alternatív és valóban környezetkímélő közlekedési formákat, hogy kevesebb legyen az autó, és akinek valóban felesleges, az váltson. De közben nem kéne szivatni azt, aki okkal ül kocsiba.
Az eredeti az, hogy nincs ertelme Bp-et egy egysegkent kezelni, ha mar a varos zsufoltsaga (autoval terhelese) a szempont, akkor erdemes lenne csak a zsufolt reszekre hozni barmilyen korlatozo intezkedest (mind1, hogy uzemanyag, tonna, vagy mi alapjan). A behajtasi engedelyes tervek se Bp-re, hanem annak valamilyen ertelmu belvarosara szoltak (az egyetlen ami hasonlo, az a szmogriado eseten ami volt talan 3 alkalommal eddig hogy paros/pt rendszamu auto kozlekedhet, na az varoshatartol volt ervenyes, es csak bizonyos korny.v.besorolas alatt).
A legutobbi hsz-em meg hogy nem attol fugg hogy kiket tiltanek ki honnan, hogy az adott velelmezett igenyt van-e olyan elektromos auto amelyik lefedi. Es tobbszor elmondtam, hogy kis autokat szeretnek, tehat ezert az mar irrelevans, hogy a leaf hova fer bele, en elektromosban is kicsi/konnyu (igen, kisebb akku) autot szeretnek es nem suv-ot, raadasul nem a varoson belul lakom. Szoval nem magam miatt erveltem, ez annyira fura?
[ Szerkesztve ]
A legnagyobb baj hogy azert is van aki nagyobb autot vesz mint ami kell neki mert nem gyartanak kisebbet. Ion nem egeszen 3.5m, Zoe mar 4 meter feletti, mint jelenleg altalam ismert legkisebb kategoria, 5 ev mulva nem tudok ennel kisebb hasznaltat venni. Vagy van valami e-auto ami ma kaphato es kisebb? (Mini talan, megneztem, 3.85, kispolszki 3 m volt, jo, tudom biztonsagi megfeleles miatt is novekszenek, de inkabb a pszichologia miatt - sajnos a kisebb autot eladhatatlanabbnak tartjak, "miert ne venne mindenki majdnem ugyanannyiert a nagyobbat" elv alapjan.)
Na ez mar kb. megtortent. Hany 4m-nel rovidebb autot latsz %-ban az utakon? Szerintem boven kisebb 5%-nal.
jaja, opel omegának a gyár sem adott utódot, de azért kettő itt áll belőle a ház előtt. a piac úgy ítélte meg, hogy 800 ezer darabot megvesz belőle, tehát nem bukott.
az opel típusismereted (is) nulla.
és nem, a corsa az nem tehergépkocsi. szerintem nyugodtan kijelenthetjük, hogy a subthread eredeti felvetése téves.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
"A legnagyobb baj hogy azert is van aki nagyobb autot vesz mint ami kell neki mert nem gyartanak kisebbet": ez szerintem is baj. például a vectra utóda, az insignia, 21 centivel hosszabb elődjénél. teljesen értelmetlenül. a vectra is durván nagy, az insignia már akkora, hogy nem fér el mindenhol.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Nálunk a sarki Kioskba gyakran látom BMW 6xx-szel hozni az árut, kisebb tételben. persze a komolyabb mennyiséget a nagykerek teherautói hozzák.
De közben az Astra is nő
És így pont mindenki kb. fél számmal a szükséges méret fölé kell menjen. Nekem jelenleg egy kombi Fiesta lenne ideális, ami nincs, így akkor muszáj lennék Focusra lépni. Ami viszont kívül lényegesen nagyobb, mint amennyit belül ad. Kb. két generációval ezelőtti Focus volt ott, ami kéne. Városba még a fiesta is nagy, ott lehetne egy térben kisebb, csomagtérben ugyanakkora modell jó, meredekebb szélvédővel, kisebb IP-val, vékonyabb ülésekkel. De olyan már nincs. A helyzet amúgy ugyanez a Focus-Mondeo viszonylatban is, annyiban, hogy a Mondeo vagy három generáció óta egy hodály, ott hatalmas a lépés a Focusról. VW viszonylatban nagyjából ugyanez.
#1877 schawo: Igen, a szükség törvényt bont.Sokat szállítottunk apámmal mi is mindenféle árut kispókkal. Nem mondanám optimális megoldásnak.
Ez kicsit olyan, mint amikor sok nagy kombinak lecsapják a hátulját, gondolom mert jól néz ki, de emiatt rosszabb lesz a pakolhatóság. Gondolom ezzel is terelik a SUV-ok felé a népet, hogy ha kell a csomagtér akkor vegyél még nagyobb hodályt.
Https://telex.hu/tudomany/2020/12/10/a-leggazdagabb-1-szazalek-tobb-szen-dioxid-kibocsatasert-felelos-mint-az-emberek-fele
Igy basztassatok a kisembert, moralis felsobbrendusegben szenvedo sotetzoldek.
"A jelentés bemutatta, milyen életmódbeli változások tudnának segíteni: a nemzetközi légi közlekedés visszafogása fejenként majdnem 2 tonnával, a háztartások megújuló energiára váltása nagyjából másfél tonnával csökkentené a szén-dioxid-kibocsátást."
De a szabad helyvaltoztatast vegyuk el. Moralizalo balfasisztak.
[ Szerkesztve ]
"kettő itt áll belőle a ház előtt. tehát nem bukott."
" Például az opel omega az feleslegesen nagy?"
"a vectra is durván nagy, az insignia már akkora, hogy nem fér el mindenhol."
[ Szerkesztve ]
Hogy neked milyen iszonyat undorító stílusod van, te jó ég... Ha te sötétzöldezel, akkor te mi vagy?
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
Te jó ég! Mi ez az egérlyuk?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
evDirect villanyautós töltőhálózat
"Vagy van valami e-auto ami ma kaphato es kisebb?"
BMW i3: 3999 mm
[ Szerkesztve ]
"We spared no expense"
e-Up
evDirect villanyautós töltőhálózat
ja, sikítottam is, mikor a h astra szedánját (vagy a kombiját, már nem emlékszem) a c vectra padlólemezére rakták...
szerintem a g astra körülbelül elég nagy nagyságrendileg 300 kilométeres utakhoz. én nem vennék nagyobbat, ha nem lenne csomagolás.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
egyébként a villany-benzin kérdést Demjén Rózsi már évtizedekkel ezelőtt eldöntötte, amikor a zenekarát nem állandómágneses szinkronmotornak nevezte el...
jólvan megyek már
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Na latod arra nem gondoltam, bar rex-es mar ha jol tudom ujonnan nincs, pedig rex-szel talan elfogadnam a baromsagait is (pl. visszafele nyilo kisajto hatul... ki talal ki ilyet??? de a keret nelkuli ajtot se igazan ertem)
[ Szerkesztve ]
Koszi! Na ez valoban kicsi (3.6m), ilyenbol kene tobb! Valamiert nem tunik annyira kicsinek formara nekem, ezert nem jutott eszembe megnezni, a tompeorruak kozul raneztem parra.
[ Szerkesztve ]
Ez játszik esetleg?
Az autók folyamatosan nőttek, a biztonság miatt egyre több tér ment a növekedésből a karosszériába. Így a beltér nem nőtt annyival, mint amennyivel a külső. És egy kisautón is lehetne rendes hasznot realizálni, ha nagy számban menne el.
"Igy basztassatok a kisembert, moralis felsobbrendusegben szenvedo sotetzoldek"
Az ugye megvan, hogy európai átlagemberként/kisemberként is a felső tíz százalékban vagy?
Igen, és leaf-fel szállítva a műanyag hegyek is sokkal környezetbarátabbnak tűnnek...
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
Ez jó volt
evDirect villanyautós töltőhálózat
"2-3 tonnas monstrum ne kapjon zoldet, szemelyautokent persze"
Egyetlen Tesla se lesz zöld rendszámos.
Letesztelnél nekem valamit kérlek? Állítólag jött ki a Leafhez szoftverfrissítés és a rapid gate már kevésbé zavaró. Évente egy-egy 2x 900 km-es út beleférne villámtöltve? Nyilván ne menj vele most nekem ennyit, csak érdekelne hogy több egymás utáni villámozás után mennyire lassul be.
Rapidgatel mint a ménkű
Tegnap 12kW
első töltés 45kW, második 32, harmadik 24, negyedik 12. A hosszú töltés helyett hazafelé teherautó mögött vitroláztam, gyakorlatilag nulla fogyasztással. Leaf nem való hosszú útra, csak nagyon türelmeseknek Teherautónak jó, tegnap sok fordulót szállítottunk vele mindenfelől.
Kiváló városi, és középtávú autó, de hosszú távra egy határ szar.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat