Hirdetés

2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#301) Hieronymus válasza csongi (#294) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

Nem teljesen.
A hagyományos belsőégésű motorok esetében nem csak a motor hatásfokával kell számolni.
Az erőátvitel együttes hatásfoka eléggé siralmas. Elegendő csak csak megnézni a városi SUV járművek fogyasztás eltérését A differenciálművek nem hatásfok bajnokok.

Az elektromos hajtás esetében a mechanika egy része elhagyható vagy egyszerűsíthető a kialakítása.
Ennek még az elején vagyunk. Ráadásul a belsőégésű motor mindig a helyszínen engedi ki az égéstermékeit.
A szintetikus üzemanyagoknak a dízel irányába kell elmenniük. A legalább 10%-al magasabb hatásfokot nem lehet figyelmen kívül hagyni. Ráadásul a szén-dioxid termelés is alacsonyabb az otto motorokhoz képest. Magasabb a hidrogén tartalom aránya az üzemanyagnak.

Ha egy ilyen járművel nyitott ablakokkal beállsz egy zárt garázsba és járatod a motort, hamarabb fogsz megfulladni, mint a motor lefulladni. Nem oldja a nagyvárosok problémáját.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#302) #16820480 válasza arnyekxxx (#258) üzenetére


#16820480
törölt tag

Például: [link] vagy [link], de azt hiszem azt a videót sem néztétek meg, amit korábban linkeltem, ott a UK grid igazgatója beszélt róla, hogy milyen már működő vagy tervezett megoldásaik vannak (például régebbi autókból kivett akkupakkok újrahasznosítása helyi (otthoni) energiatárolásra, ahol lehet).

(#303) Noukoum válasza 7Heads Drago (#298) üzenetére


Noukoum
veterán

Ez a hír. :C Elején még azt mondja hogy ez egy feltételezés, utána már azt hogy már be is vezetik.
Aztán problémát jelent azoknak akik egy nap a teljes akkumulátor kapacitást elhasználják? Miért is? Ha minden nap többet megy mint 300km (hány ilyen ember van az országban?) akkor szépen feltölti villámtöltőről.
Aztán azt mondja hogy ez hátráltatja a villanyautó terjedését :D Még jó hogy az összes villanyautót amit legyártanak azonnal eladják.
De végülis nem kell érteni semmihez, odaírjuk hogy a “szakértők szerint” és el van intézve. Ebben a világban úgy sem kell értéket hozzáadni semmihez.

#299 “vidéken” élek, elsődleges autó, jelentem hibátlanul üzemel. Soha nem volt gond a hatótáv, amitől itt annyian tartanak.

[ Szerkesztve ]

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#304) cinemazealot válasza Noukoum (#281) üzenetére


cinemazealot
addikt

"...nincs annyi napelemből termelt energia amit ne tudnánk felhasználni."
Ajánlom figyelmedbe a tájékozódást, sokszor nagyon hasznos tud lenni:
- A német energiaforradalom bukása (középtájt A német hálózat anomáliai című fejezet)
- Amikor az a baj, hogy ingyen van az áram
- Túlpörgő szélkerekek

(#305) Tewe013 válasza Noukoum (#295) üzenetére


Tewe013
őstag

Összevissza beszélsz, egyik hozzászólásodban cáfolod a másikat és látszik, h lövésed sincs a témáról, de ahelyett, h beismernéd, h hülyeséget írtál kioktatsz másokat, itt te vagy a troll. És nem nem kerül eltárolásra az energia amit megtermelünk napenergiával egyből megy a hálózatba onnan pedig a fogyasztókhoz. Ja és attól még nem lesz dízelfan valaki, mert helyén tudja kezelni a dolgokat és megcáfolja a hülyeségeket amiket te tényként kezelsz.

(#306) Somatom válasza #16820480 (#302) üzenetére


Somatom
veterán

Milyen lenne egy akkucserés, vagy extenderes, otthoni megoldás? Lenne egy kis hatótávolságú alap beépítve az autóban a hétköznapi, rövid, városi közlekedésre és egy extender otthon. Napelem töltené az extendert, ami éjszaka átadná az alapnak a felvett delejt, illetve a hosszabb utaknál hatótávnövelőként is tudna funkcionálni.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#307) 7Heads Drago válasza SHawk (#252) üzenetére


7Heads Drago
veterán

Már ha ésszerű anyagokkal szigetelsz és nem még jobban szennyezed azzal is környezetet.
Manapság egy építkezésnél keletkező szemét, törmelék is nagyon környezetszennyező. És a legtöbb kivitelező nem is törekszik a "zöld"-ségre. Pedig a tulajnak is spórolna anyagot és a környezetét is védené.

Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

(#308) axioma válasza 7Heads Drago (#298) üzenetére


axioma
veterán

Az elso mondatban benne van: CSUCSIDOBEN. Joerzesu e-autos ma is akkor tolt otthon, amikor nem kell senkinek az aram. Az enyem konnektora 0:05-kor indul peldaul...

(#309) 7Heads Drago válasza tha_answer (#253) üzenetére


7Heads Drago
veterán

A szennyezes es az energiapazarlas legnagyobbresze a lakossagi futesnel kepzodik. Ezzel kell vmit kezdeni maganember szintjen.
Hát nekem vannak ez ügyben kétségeim. A legtöbb energia az iparban megy el. És ha nem a sz@rt gyártanák hanem a valóbban tartós használati cikkeket máris sokat tennének a földért. Illetve az olyan anyagok, gázok és folyadékok használatát kellene beszüntetni amik nagy mértékben szennyezik a környezetet. Sokkal jobban mint a kályhafüst. Illetve a magánemberben azt kell tudatosítani hogy műanyagot, gumit nem égetünk kályhában.
Persze az se ártana a ezen hulladékok nem egy nagy kupacban kötnének ki egy telepen hanem ténylegesen újra lennének hasznosítva.

Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

(#310) Somatom válasza axioma (#308) üzenetére


Somatom
veterán

Régen nyáron alacsonyabb volt az áramigény. A klímák elterjedésével ez megváltozott. Ugyanez a szitu az elektromos autókkal. Ha elterjednek, akkor megváltozik a csúcsidő.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#311) 7Heads Drago válasza axioma (#308) üzenetére


7Heads Drago
veterán

Viszont ha nem egymagad leszel a környéken aki ugyanígy gondolkozik hanem még lesztek 50-en lefog égni a trafó a terheléstől. ;]
Pont ezért gondolom úgy hogy a hibridek a megoldások. Azoknál ha nem töltesz épp sincs gond mivel menet közben is termel. Illetve a kisebb akku miatt kevesebb a töltési idő nincs szükség nagy teljesítményű töltőre. És egy éjszaka így is feltölt. A belsőégésű motorokhoz képest kb feleződik a fogyasztás a jobb gyártóknál.

[ Szerkesztve ]

Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

(#312) Noukoum válasza cinemazealot (#304) üzenetére


Noukoum
veterán

Ajánlom figyelmed a hozzászólások elolvasását, néha hasznos tud lenni..
Persze normális stílusban: Napelemről beszéltem, a linkekben nem csak arról van szó. Akkor miről beszélünk.
A legviccesebb hogy az alapvető feltételezés az volt hogy azért nem lesz elég áram a jövőben mert a napelemből megtermelt energiát nem tudjuk eltárolni. Azt hogy ezt hogy sikerült kimatekozni, ne kérdezd mikor jelenleg sincs ilyen jellegű probléma, és jelei sincsenek.
És érdekes módon ilyenkor kizárólag Németországot tudjuk vizsgálni. Ha a magas villanyautóárakat, a villámtöltők hiányát, a kevés támogatást kell nézni akkor hirtelen tudunk Magyarországot is nézni.
(Németországban politikai okai vannak az atomerőmű leállításának, semmi köze a villanyautózáshoz.)

Tewe013: Nem etetem többet a troll, bocsi.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#313) axioma válasza Somatom (#310) üzenetére


axioma
veterán

Ok, akkor majd atallitom az orat. De nem jobb lenne ha ezt a szolgaltato szabalyozna' (vezerelt tarifa autokra)? Most vagy a 38Ft-ost hasznalod, vagy azt, akkor mar tenyleg nem foglalkozik vele az autosok tobbsege, nem erdeke.
Akarat kene szabalyozasi oldalrol [marmint rendeletalkotasi]. Muszakilag adott. De a [tul szocialis programu] jelenlegi vezereltre se kotheted ra a fali toltot sem, ez a jelen allapot, mert az autot tekintik a fogyasztonak, nem a toltoegyseget.

(#314) Tewe013 válasza Noukoum (#312) üzenetére


Tewe013
őstag

Semmi gond, jó éhség sztrájkot. ;]

(#315) axioma válasza 7Heads Drago (#311) üzenetére


axioma
veterán

Nem az akku-meret, hanem a a napi hasznalat alapjan kell tolteni. Raadasul ha 230-rol toltod az 10A, 2.2kW. Az orankent 14 km, tehat ejfeltol 6-ig 3 turnusban is megvan a 30km. Es ne mar hogy az 50 haztartas nem hasznal nappal ennyivel tobbet... attol nem eg le a trafo?

(#316) Somatom válasza axioma (#313) üzenetére


Somatom
veterán

A cikk is írja, hogy központi vezérlésre lenne szükség.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#317) axioma válasza Somatom (#316) üzenetére


axioma
veterán

Az mas. A cikk a toltok vezerleset akarna kozvetlenul befolyasolni [ami lehet hogy mar az amugy is epulo Steuerbox rendszerre epitene], de itthon nem merit ki [km-ben! ezt ugye a benzinesek kifelejtik, h az elektromos dugoban is km-ara'nyosan fogyaszt, nem a 7-10 liter kivaltasaval kell szamolni] az ingazok nagy resze az autot. A korlatozas amugy a fali toltokrol szolna, 3x32A az ami a 11kW-t kiadja, azzal viszont nem kell egesz ejjel tolteni. Itthon jellemzobb a hozza adott rofis toltovel csinalni, az 1x10A-re van korlatozva, nem mindegy... de azt me'g a cikk alapjan se akarja senki szabalyozni!
Amugy nekunk van 1x16A fali toltonk a haz kulso falan, de az az esetleges napkozbeni ujraelindulashoz kell, este a 10A-re van kotve [sot Ampera ha nem allitod at es nem szoktuk, 6A-esre default-ol]. Az akkunak is jobb. Egy elektromos suto hasznalata is van ilyen terheles...

(#318) Somatom válasza axioma (#317) üzenetére


Somatom
veterán

Jó matek, amíg csak páran lógtok így a trafón. Egy lakóövezetben viszonylag kevesen sütnek éjszaka, tehát a sütő terhelése nem releváns. Korábban írtam példát a faluházról. Majdnem 900 lakás. Kerekítsünk 1000 autóra! Darabját 10 Amperrel számolva, 2300KW plusz terhelés a jelenlegihez képest. Mindez azonos időben. Szted erre fel van készülve a hálózat? És ez nem egy város, nem egy kerület, csak egy ház (igaz, jó nagy ház).

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#319) #16820480 válasza Somatom (#306) üzenetére


#16820480
törölt tag

Elméletben jól hangzik, csak a gyakorlati probléma az vele, hogy egy akku az rohadt nehéz, nem nagyon fogod tudni külön emelő nélkül megmozgatni (hacsak nincs ilyen 10-15 kilós darabokra bontva, de azt nem tudom megoldható lenne-e a szerkezete és az elemek összekapcsolása miatt hatékonyan). Ezért nem megy az a módszer sem, hogy nem töltőállomás van, hanem út közben kicseréled egy másik, feltöltöttre, amit az adott helyen töltenek, majd beteszik egy másik arra látogató kocsiba, stb.
A másik gond, amit látok, hogy mivel az akku az különösen gyúlékony a nagy tömege mellett, így stabilan és biztonságosan kell rögzíteni. Ez pedig elég nehéz lenne egy kivehető cuccnál. Nem hiába akarja a Tesla is az autók vázába integrálni a cellákat, mert így leghatékonyabb a beépítésük. A kivehető megoldásnak ugye betonstabilnak kell lennie, mert ha egy kicsit is elkezd lötyögni az a másfél tonnás telep a padlóban, akkor eléggé instabillá teheti az autót. Egy ilyen rögzítés meg jelentős súlyt és térfogatot adna az amúgy is nehéz BEV-hez.

(#320) k-adi válasza Somatom (#318) üzenetére


k-adi
nagyúr

nincs.

ezért is értelmetlen az egészről nyafogni.. ennek még kell bő 10 év

(#321) 7Heads Drago válasza Noukoum (#254) üzenetére


7Heads Drago
veterán

Feltünhetne hogy a megtermelt energia eltárolásra kerül,
Hol tárolod? Mert tudtommal csak a hálózatba tudod visszatölteni. És ott se tárolódik a tévhittel ellentétben. Csak megjegyzi a rendszer mennyit raktál be.

Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

(#322) Somatom válasza #16820480 (#319) üzenetére


Somatom
veterán

Csomiba, alulról beilleszthetően egy céleszközzel. De, ez csak egy tipp. Sztem technikailag kisebb feladat lenne, mint az általános hálózatfejlesztés.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#323) HUN_Sector


HUN_Sector
senior tag

Arról persze nem szól a fáma, hogy a lítiumos megoldással max tízmillió autót lehetne a föld erőforrásaival felvértezni és elfogyott az alapanyag.
Arról se, hogy a lítiumbányászatnál kevés környezetrombolóbb dolog létezik. Külszíni bánya. Pl.: Open Lithium Mine in WA

(#324) #16820480 válasza Somatom (#322) üzenetére


#16820480
törölt tag

Mondjuk tegyük fel, hogy meg lehet oldani így technikailag. Itt ugyanúgy bejön az is, hogy mennyire kényelmetlen, és hogy mondjuk egy lakótelepes, utcán parkoló ember hova tenni azt a plusz telepet, amikor éppen nem a kocsiban van. De még kert esetén sem biztos, hogy lenne hova tenni.
Ha mondjuk akkora lenne a plusz telep, mint amekkora akkuk egy mostani benzinesben vannak, az még működhetne, de annál jóval nagyobb és nehezebb dögökről van szó.

(#325) 7Heads Drago válasza axioma (#279) üzenetére


7Heads Drago
veterán

Ezt kifejtenéd bővebben számokkal?
És szerintem nem csak engem érdekelne.

Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

(#326) #16820480 válasza HUN_Sector (#323) üzenetére


#16820480
törölt tag

Hát igen, a kőolaj kitermelése és finomítása kimondottan környezetbarát :D :K

(#327) sgery


sgery
őstag

Nagyjából az első mobilaréna teszt óta járok vissza - mikor gyakrabban, mikor kevésbé. Sajnos mostanába kevésbé, mert a szerkesztőség sajnos elfelejtett fejlődni.
Amit végképp nem értek, azok az ehhez hasonló cikkek. Semmi gond nincs azzal, hogy kifejtenétek saját véleményetetek erről a témáról, de ez blog kategória és hígitja a mobilos tartalmat - főcímnek pedig hétvégére elég meredek.
Jó ötlet volt a kocsik elektronikájáról is teszteket írni, de egyrészt a teszt fele a kocsiról szól - és nem kell megsértődni, de boldog boldogtalan kocsikról csinál tesztet mikor annyit ért hozzá mint egy átlag ember - másrészt maga a fedélzeti rendszer tesztje sem ér szinte semmit, mert alig tudni meg róla valamit. Még egy videó sincs róla. 2020-ban.
Amit nem értek. Régen azért olvastam a teszteket mert baromi részletes volt, nem egy hígított baromság, hanem konkrét részletek. Erre jönnek a kocsi tesztek, amiknek a fedélzeti rendszerélől még Doki is többet mondd el, pedig utálja és alig ért hozzá.
Nem féltek, hogy Tech2 Laci (joggal) elviszi az összes olvasótokat? Mert ha elkezd kocsi fedélzeti rendszereket is tesztelni, akkor ennyitek sem fog maradni.
Nem tudnátok jobban ráfeküdni ezekre és videó teszteket is csinálni, amikbe sokkal több információt zsúfoltok?
Valamit tényleg fejlődni kéne - akár speedzone-nal beszélni és a feldélzeti tesztekre rámenni (és hagyni a többit Pistáékra..) stb... Nem látom az olvasói számokat, de biztos vagyok benne, hogy csökken - ha másnem velem.

FurTv-s Lapeno figurát keresek, aki tudja hol lehet venni szóljon!!!:)

(#328) csongi válasza sgery (#327) üzenetére


csongi
veterán

Ez regi megallapodas. Video az ovek, az irott teszt a PH-e

(#329) 7Heads Drago válasza axioma (#315) üzenetére


7Heads Drago
veterán

30 km-es használatra nekem sehogy se jön ki hogy éri meg 8-10 millát kidobni az ablakon. Magának az autónak a legyártásával is terhelik a környezetet. Én meg az autóm úgy vagyunk zöldek, hogy nem vesszek irreálisan drága másikat.
Ha használtat veszek se járok sokkal jobban. Ott már valszeg bele kell nyúlni az akkuba, illetve még kisebb a hatótáv a használtság miatt.
Az 50 autótól nem, de ha hozzáveszed a normál fogyasztást is. Illetve egy 220v hálózatnál ha te éjszaka töltesz akkor ne indíthatsz semmi mást. Pl nálunk mehet a mosogatógép és a mosógép is. Vagy mi van ha nappal kell rátölteni mert úgy alakul? Nem eszik a család mert épp tölt az autó? Főzőlapok, sütők is 3-4 kw-osak kb.

Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

(#330) Agyrák666


Agyrák666
aktív tag

Ez a Bog nem az Anti? :D

(#331) 7Heads Drago válasza Somatom (#306) üzenetére


7Heads Drago
veterán

+319# sheratan: Kérlek ez már Kínában működő hálózat: [link]
[link]
Akkucsere lehetőségek:

És ez szerint 2019 végén már 130 hely volt ahol lehet cserélni: [link]

[ Szerkesztve ]

Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

(#332) Bog válasza sgery (#327) üzenetére


Bog
HÁZIGAZDA

Ez egy véleménycikk.
Másrészt két nap alatt 300+ komment elég beszédes azügyben, hogy van-e témára igény (a cikkre érkező kattintásokról nem is beszélve).

De nyugi, jövő héten Xperia 5 II és két iPhone (mini és pro max) teszt is lesz. ;)
A videóról meg annyit, hogy heti egyszer van kibeszélős adás, minden csütörtökön a csatornánkon.

[ Szerkesztve ]

Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

(#333) Ck. válasza bambano (#292) üzenetére


Ck.
addikt

Mégis rengeteg országban tisztán a CO2 kibocsátás alapján adóztatják meg az autókat.

(#334) 7Heads Drago válasza Bog (#332) üzenetére


7Heads Drago
veterán

És szakértők is vagytok a témában? Mert ugye az se ártana. Vagy csak az a lényeg hogy a reklám menjen
Ami manapság "okos" arra mindenre van igény. Jelentősen megemeli az iq szintet, vagyis az átlagot... :D Szóval lehetne mosógép, klíma, locsoló berendezés stb. is akár. Mindben van már okos kivitel.

[ Szerkesztve ]

Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

(#335) bambano válasza csongi (#294) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

A mesterséges üzemanyag előállítására több módszer létezik, ebből jelenleg 3-4 olyan, aminek környezetvédelmi szempontból is van értelme. Ezek mind vízből és széndioxidból napfény segítségével állítanak elő valamilyen alap alkoholt, amiből lehet finomítani benzint vagy gázolajat. Víz van bőven, széndioxid annál több lesz, minél többet autózol, nap is van dögivel. Pl. ott a komplett szahara.

Nincs ördögi kör, már most is pozitív az energiamérleg, pedig még laboratóriumi szinten mozognak a módszerek. Ha lesz belőle nagyüzemi módszer, telerakják a szaharát mesterséges üzemanyag gyárral, lesz bőven minden.

másik hsz-re: hiába hatékonyabb valamivel a dízel motor, a károsanyag kibocsátása nem jó, tehát műbenzinnel benzines autókat kell használni.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#336) csongi válasza Hieronymus (#301) üzenetére


csongi
veterán

Ezeknek a folyadekoknak az egetesevel zsakutcaba ertunk. Lehet kerulgetni meg okfejteni. Az egesz teknologia a vegere erkezett.
Energia hatekonysaga rossz. Osszetett es tul van bonyolitva.

(#337) Bog válasza 7Heads Drago (#334) üzenetére


Bog
HÁZIGAZDA

Egy véleménycikkhez egyrészt nem kell szakértőnek lenni, másrészt definiálhatod a szakértőség official mérőszámait.
És igen, lehet mosógép, klíma, locsoló és minden egyéb is, az okosotthon témák speciel nálunk is, meg PH-n is fel-felbukkannak. Az e-autó viszont egy komplex, mindenkit érdeklő, alapvetően technológiai terület, ötmilliószor leírtam már, hogy egy tech portálnak must have ezzel foglalkoznia. Azt kell eldönteni, hogy PH, Aréna, vagy IT.Café téma és az Aréna mellett döntöttünk. Btw kicsit meglepődnél, ha tudnád, hogy szentkuti11 milyen autóparkkal rendelkezik és az ebben leledző (benzines) gépkocsikon milyen szerelési folyamatokat csinált végig ő maga évek alatt. Szóval lehet puffogni, de valszeg több villanyautóban ültünk már, mint a lakosság 99%-a, másrészt igen, rendszeresen olvasunk és nézünk szakmai tartalmakat, beszélgetünk autóipari szereplőkkel, részt veszünk sajtóeseményeken, meghallgatjuk a mérnökök álláspontját és rengeteg személyes tapasztalatunk is van. Hibriddel és EV-vel is.

Amúgy meg igazából nem annyira érdekel, hogy van 3 ember, aki azon mormog, hogy minek ide autós téma. Iszonyúan érdekli a júzereket a statok alapján, nagyon dinamikusan változik és alapvetően technológiai terület, ahogyan az látszik is abból, hogy ebben a fórumban is elektronikai kérdésekről megy az eszmecsere és nem a futóműről.

Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

(#338) Ck. válasza 7Heads Drago (#329) üzenetére


Ck.
addikt

“Ha használtat veszek se járok sokkal jobban. Ott már valszeg bele kell nyúlni az akkuba, illetve még kisebb a hatótáv a használtság miatt.” Erős tévhit, ami hozzá nem értő, első szériás Nissan Leaf tulajok hülyeségén és rossz használatán, tapasztalatlanságán alapszik, amivel végül elterjedt az internet.
Mi nemrég vettünk egy 2015-ös facelift Leaf-et, 60 ezer km-rel. Igen, azt amiben nincs aktív temperálás. Azt, ami arról vált hírhedté, hogy az is jobb, ha gyalog jársz mezítláb, vagy ha minden nap taxiért fizetsz. De mi szeretünk hülyeséget csinálni és veszélyesen élni. Nos, az akksija márciusban volt 94%-os. Nem, azóta nem mértem, egyszerűen nem éreztem szükségét, hatótávban sincs észlelhető különbség, belső egésűn sem merünk kompressziót 5 percenként. De mivel jövőre már 6 éves lesz, szerintem holnap reggel első dolgom lesz, hogy nyitáskor hívom a roncstelepet, megkérdezem van-e hely az autónak és mikor lehet vinni, mert neten azt mondják, hogy 3-4 év után a villanyautók akksija kuka, ígyis kisebb csoda, hogy 5 évig húzta. Sőt, a legjobb, ha már nem a saját lábán megy, az akksija úgy sem bírná, inkább kérünk egy trélert, max levonják a költségét a kapott anyagárból.

[ Szerkesztve ]

(#339) 7Heads Drago válasza Ck. (#338) üzenetére


7Heads Drago
veterán

Bocsi, nem akartam a lelkedbe gázolni. :R
Nem azt írtam hogy 3-4 év. Nálam még a 3-4 éves elektromos autó ára is sok. (2013as Aurisokat néztem nem régen pl)
Ha megnézem az árát és mivel lennék előrébb a jelenlegihez képest. Illetve ha nem elektromosra váltok hanem egy hasonló évjáratú hagyományosra. Nekem nem jön ki a matek. Persze másnak attól még kijöhet, viszont a legtöbben nem a matekot nézik.

Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

(#340) Ck. válasza 7Heads Drago (#339) üzenetére


Ck.
addikt

Kicsit elragadtattam magam, én kérek elnézést. Nem konkrétan ellened irányult, tudom, hogy nem írtál egyébként sem konkrét éveket, csak nagyon sűrűn találkozni kijelentésekkel, miszerint 5 év és kuka az akku, stb. A hatótáv mellett ez tűnik a másik legnagyobb félelemnek, főleg ha használt autóról beszélünk.
Egyébként a legtöbb gyártónák 7-8 év garancia van az akkupakkra, ahol 70% alatti kapacitás vesztés esetén cserélik.
Teljesen megértem azt is, hogy jelenleg nem mindenkinek jön ki a matek a magas árak miatt, az alacsony futás és a jelenlegi home office helyzet miatt jelenleg épp nekünk se, mert hetente 1x megy az autó 30 km-t, de ettől függetlenül teljesen más érzés így 5 évesen is beleülni, mint egy mai vadonatúj dízel vagy benzinbe. Mondom ezt úgy, hogy néhány hónappal ezelőttig tűzbe tettem volna a dízelekért a kezem, annyira oda voltam értük. Aztán kipróbáltam néhány hybrid és elektromos autót, 2 hét múlva pedig már nem volt meg az 520d.

[ Szerkesztve ]

(#341) #16820480 válasza 7Heads Drago (#331) üzenetére


#16820480
törölt tag

Érdekes megoldás, de azért itt is ki kell építeni egy elég masszív töltőkapacitást, csak a tetejébe még van egy jó komplex csere mechanizmus is. Plusz azért így is jó öt perc, ha nincs előtted senki, a gyorstöltőkkel meg éppen azon vannak, hogy 10-15 percre lenyomják a töltési időt. Itt ugye még az is játszik, hogy csak a saját gyártó állomásán cserélheted.
Meglátjuk majd pár év múlva hol lesz a cég és még mindig ilyen olcsó lesz-e a dolog. Kínában elég általános a sok nagy ígéret, meg féktelen költekezés a vállalkozások részéről, aztán mennek sorra csődbe (LeTV például a nagyobbak közül).

(#342) Polarstar


Polarstar
nagyúr

Európában kell keresni a megoldást - de ez sajnos nem jut el ide.
Logikus, vállalható megoldás - ez lenne az Ami, a Citroen T-modellje.

[link]

Surface Book és egy Csúz a körtefán!. Pentax-szal fényképezve!

(#343) axioma válasza Somatom (#318) üzenetére


axioma
veterán

Igen, ez a lenyeg. Nappal sutnek, megy a szamitogep-tv-mosogep, ejjel ezek minusz. Ha nappal birja a trafo, ejjel eddig volgy volt, most ejjel miert ne birna?
A faluhaz amugy iszonyu rossz pelda: egyreszt ott a fonodo villamos elotte ami suru es baromi sok mindenre 1 atszallasos elerest ad, masreszt ott elegge bent van mar, megy a car sharing amire esetleg sok atszallas vagy ritkabb hely eseten menni kellene esnem jo a sima bkk, ha varoson belul marad. Igy nem lesz 900 ingazo auto, mert minek is ott auto napi szinten?

(#344) bambano válasza axioma (#343) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

van egy 25 amperes kismegszakítóm. egész nap ezt nyúzom.
ha erre rádugok egy 1500 amper közötti fogyasztású töltőt, akkor az egész elszáll a p--ba. utána leolvad. majd felrobbannak a trafóállomások. stb.
pláne, ha ez egy nagyobb sűrűségben lakott terület.

szerk: az összehasonlítás kedvéért, hogy azok is érzékeljék, akik eddig nem gondoltak bele: egy "tank üzemanyag" egy tesla p85-be egy átlag lakás több, mint egy heti fogyasztása. mégegyszer: több, mint egy heti.

[ Szerkesztve ]

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#345) Georgexy_hun


Georgexy_hun
tag

Majd akkor veszek ilyen foskocsit ha annyiért adják amennyit ér. És, hogy mennyit ér nekem egy kocsi? Amennyi km-t elmegy egy tankolással és amennyit bele tudok pakolni.
Egyszóval egy E-klasse méretű kombi legyen és tudja is a 850-900 km-t tartósan 130-140 -el és klímával vagy fűtéssel. Jah és az ára legyen ugyanannyi. Különben mi értelme?
Nem kell,hogy erásebb legyen. Nekem nem kell 600-100 ló. de tudjon messzire menni.

Samsung Galaxy S23 Ultra- Dell XPS 17 L702X - MSI X470 Gaming Plus Max - AMD Ryzen9 3900X - Nvidia RTX 2060 Super - 32 Gb DDR4

(#346) axioma válasza 7Heads Drago (#325) üzenetére


axioma
veterán

Mit, az alto->ion cseret amit irtam?
Alto dugoban 6-7l + havi 15000 parkolas [melonal] + egyeb ha barhova mashova megyek, eladva 400e-et kaptam erte. Az ion volt 2.25M, 16kWh fogyasztasra es 0 parkolasra. Megyek evi 10e km korul normalisan [covid miatt lett 2 ev 16e de ezt akkor nem szamolhattam bele], az akkor benzinessel 350-es benzinnel parkolassal, adokkal evente minimum ugy felmillio korul van, es akkor me'g az autoszerelot nem is szamoltam. Az ionnal meg 50-60e. Es mindenhol az alto javara tevedtem. Ha a kocsit 4 ev mulva ugyanugy 400e-ert tudom csak eladni, akkor nullan vagyok [de akkor semmi nem dragult se benzin, se parkolas se ado'k - megjegyzem az autom most majd masfelszer annyiert hirdetheto mint amiert 2 eve vettem, szoval ez csak nagyon elvi szamolas]. Es nem, nem felek hogy [7 evesen vett] + 4 ev alatt nulla lesz az akku, prius I akkuja regebbi technologia 16 eveskent lett frissitve.

(#347) Ck. válasza Georgexy_hun (#345) üzenetére


Ck.
addikt

Csak egy kérdés: A 900 km-es út során hányszor állsz meg pihenni, wc, kv, stb? Mi rendszeresen teszünk meg hosszabb utakat, 2-3x ilyen hosszú távokat is, ráadásul kutya is jön, 2-3 óránként ígyis-úgyis megállunk egy fél órára. Ennyi erővel addig tölteni is lehet az autót, nem?

[ Szerkesztve ]

(#348) axioma válasza bambano (#344) üzenetére


axioma
veterán

Milyen 1500 Amper? Milyen teljes tesla toltes? Arrol volt szo, hogy a napi ingazok hasznaljanak kis akkus autot. Aki napi sokat megy, annak nem feltetlen jo az elektromos. Tesla egy esetre tudom h hasznaljak varosban: egy taxis hazaspar. Letolnak 2 muszakot, a harmadikban toltik [na azt nem tudom mirol, de 400km az tobb mint ami 8 ora alatt 10A-rel jon - a tav sacc, egy taxissal dumaltam egyszer errol]. De ilyen felhasznalo azert nem gyakori.

(#349) Grougon


Grougon
tag

M3 sr+-al nyomom, eddig bőven elég volt a hatótáv mindig. Krk meg volt 2x15 perc töltéssel bpről. Akinek ennyi ideje nincs egy 500km-es úton annak nagyobb gondja van szerintem :)

(#350) 7Heads Drago válasza axioma (#346) üzenetére


7Heads Drago
veterán

Köszike :)

Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.