Nem teljesen.
A hagyományos belsőégésű motorok esetében nem csak a motor hatásfokával kell számolni.
Az erőátvitel együttes hatásfoka eléggé siralmas. Elegendő csak csak megnézni a városi SUV járművek fogyasztás eltérését A differenciálművek nem hatásfok bajnokok.
Az elektromos hajtás esetében a mechanika egy része elhagyható vagy egyszerűsíthető a kialakítása.
Ennek még az elején vagyunk. Ráadásul a belsőégésű motor mindig a helyszínen engedi ki az égéstermékeit.
A szintetikus üzemanyagoknak a dízel irányába kell elmenniük. A legalább 10%-al magasabb hatásfokot nem lehet figyelmen kívül hagyni. Ráadásul a szén-dioxid termelés is alacsonyabb az otto motorokhoz képest. Magasabb a hidrogén tartalom aránya az üzemanyagnak.
Ha egy ilyen járművel nyitott ablakokkal beállsz egy zárt garázsba és járatod a motort, hamarabb fogsz megfulladni, mint a motor lefulladni. Nem oldja a nagyvárosok problémáját.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!