Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Ear001


Ear001
addikt

Totális félreértés a cikk. Ezt írja:

"előre tervezhető vidéki családlátogatás, külföldi nyaralás élethelyzettől függően megoldható egy kölcsönkért céges kocsival, vagy egy jóbaráttal pár napra elcserélt dízel kombival is, aki adott esetben félig lebiggyesztett szájjal adja majd nekünk vissza az élvezetes városi cirkáló kulcsát, mikor hazajöttünk."

Aha. Az Euro7 norma bevezetése úgy tűnik azzal fog járni, hogy gyakorlatilag eltűnnek a belső égésű motorral szerelt autók. Nem lesz kitől mit kölcsönkérni, kibérelni, cégből elhozni. Ezzel együtt, annyira drága az elektromos autó, hogy állami támogatás nélkül egy nyugat-európai középosztálybeli sem tudja megengedni magának. Szóval a közeljövő az a jelenlegi trendek szerint, hogy az átlagember talán 100-150 kilométerre elautózhat, a gazdagok meg akár 4-500 kilométerre is, és ennyi. Szép zöld környzeteben ülünk otthon, és bújjuk a vonatmenetrendet, ha valahova el akarunk menni, és drukkolunk, hogy felénk is legyen elektromos hálózat kapacitásbővítés, hogy legyen mivel áramot csorgatni az elektromos rollerünkbe.

(#2) Bog válasza Ear001 (#1) üzenetére


Bog
HÁZIGAZDA

Euro 7: 2026-tól. Addig kicsit más lesz a helyzet...

Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

(#3) Zsolt73


Zsolt73
csendes tag

Írnám, h ki a tökömet érdekel ez egy mobilos oldalon, de nézzük a témát. Honnan lesz ennyi villanyáram? Mi lesz az aksikkal? A múltkor lefilmezték ahogy a zöldesség oltárán adózva, földbe ássák a nem használható szélerőmű lapátjait, stb. Nem ez lesz a megoldás. Túl sokan vagyunk és mindenki autóval akar menni mindenhova. Minél nagyobbal, annál jobb. Sőt egy családban akár három négy is kell.

[ Szerkesztve ]

(#4) WiZARD válasza Ear001 (#1) üzenetére


WiZARD
addikt

Lehet választani, hogy eltűnik az olcsó, egyszerű füstös autó, vagy előbb-utóbb eltűnik az ember a földről.
Persze ez erős sarkítás és tök kényelmes mindenhova autóval menni, sz*rni a környezetünkre, belvárosi lakosként háborogni hogy nincs parkolóhely, vagy csak azon hogy drága az új autó stb. De be kell látni, hogy amit megszoktunk az elmúlt pár évtizedben az nem fenntartható és ebben a formában a határaihoz ért.

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

(#5) Somatom


Somatom
veterán

Ez mekkora csúsztatás. A kalapácsos példáról szegény nagyapám mondása jut eszembe:
Sokkal könnyebb egy nagy kalapáccsal kicsit ütni, mint egy kicsivel nagyot.
Vettem is egy hétszemélyes, "utánfutó-rángató dízelmozdonyt". Mindjárt lett is egy garázskipakolós projektem. Üléskirámolással platósítottam és szabtam bele PVC szőnyegből platóbélést, hogy ne a kárpit sérüljön. Problem solved, bérlés megúszva. Még valamire alkalmas egy ilyen hodály. Belefér a bicikli, amivel az ember beteker a belvárosba. A ződ autó is áll a dugóban és annak is parkolnia kell valahol. Ennyit a környezettudatosságról!

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#6) nemlehet


nemlehet
őstag

"előre tervezhető vidéki családlátogatás, külföldi nyaralás élethelyzettől függően megoldható egy kölcsönkért céges kocsival, vagy egy jóbaráttal pár napra elcserélt dízel kombival is, aki adott esetben félig lebiggyesztett szájjal adja majd nekünk vissza az élvezetes városi cirkáló kulcsát, mikor hazajöttünk."

Uhh ettől azért nem csak kiakadt a bullshit mérő de még a marketinges meetingen való enyhén műszálas ingbe ragadó izzadtságszagot is érezni rajta.

Az embernek azért van saját autója, azért tartja fent, gondozza, fizeti rá az adókat hogy ne függjön másoktól. Én én évi 4-6x megyek vidékre 3-5 napra. Ez nem sok, de pont olyan hosszú hogy azért ennyi időre bérelni valamit már elég borsos, és túl van már a szívességen is. Rengetegen vannak így, évi párszor kell a nagy hatótáv de akkor nagyon. Plusz azért a kölcsönautó mindig stressz, mi van ha összetörik, akár én hibámból akár nem abból, mi van ha alattam rohad le, mi van ha ellopják stb... Persze mindig van megoldás, lehet biztosítást, kölcsönszerződést stb kötni, de megint visszakanyarodunk oda ha már fenntartom a sajátom akkor fene fog ezzel macerálni meg plusz pénzt költeni.

Aztán még odaszúrnám hogy itthon ez még csak nem is olyan égető probléma, lévén kicsi az ország, de nyugaton azért bőven vannak távolságok, személyesen ismerek több embert aki 200 km felett ingázik, mert a német autópályán hipp-hopp ott van. Ok hogy ott sem általános, de nem is ritkaság.

Én úgy látom jelenleg ezek a 150-250 km hatótávú kocsik gyerekkel rohangálós 2. autónak jók. Viszont ehhez meg drága, szóval tényleg csak a felső középosztály (meg tőlük felfelé) akik tényleg érdemben tudnak ezzel gondolkodni. Le lehet nyomni a kisember torkán persze, meg meg lehet ideologizálni, de ez kompromisszumos játék a mai napig. Plusz ugye egy lakásban lakónak pláne macerás tud lenni ha nincs garázs vagy udvar ahova be lehet állni.

Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

(#7) nexus6 válasza Bog (#2) üzenetére


nexus6
aktív tag

igen, én is így látom... sajnos annyira átalakult-átalakulóban van az autóipar hogy szerintem jó a cikk. ha csak megnézzük most mennyibe kerülnek a benzines autók akkor is ledöbbenek hogy egy alsó kategóriás kis autó is lassan 4 millió Ft-tól indul, egy középkategóriás -még erősen nem családi autó- meg 6 millió Ft-tól. persze vannak kivételek is, de a járműgyártók a megszigorított szabályokat (fejlesztéseket) is a vevőkkel fizettetik meg. az elektromos autóknál meg az a baj, hogy a finanszírozási részére még nem áltak át.
egy benzinesnek, dízelnek sokkal magasabbak a fenntartási költségei mint az elektromosnak, így ha a kettőt szembeállítjuk és a teljes élettartamra nézzük akkor hasonló értéket kapunk. persze az hogy mi lesz a 10 éves elektromos autókkal még senki nem tudja...
szóval én is úgy tartom hogy bőven elég egy városi autónak az elektromos. mondom úgy hogy jelenleg nincs is autóm. a legtöbb esetben tömegközlekedek, illetve ha a kisfiam szállítását intézem akkor bérlek autót. jelenleg azt tapasztalom hogy az emberek 1 kilométert is autóval tesznek meg, sokan. persze ebben is vannak kivételek. minthogy sokan vesznek 2 kategóriával nagyobb autót, mert tényleg évente vagy 3évente kihasználja a 800 literes csomagtartót vagy 7 ülést. most én is kisautó vásárlásban gondolkodok...

[ Szerkesztve ]

Ezért szeretem a fórumokat, ezerszer jobban értenek az agytrösztök a dolgokhoz, mint egy helpdesk vagy az információ :)

(#8) Bog válasza nemlehet (#6) üzenetére


Bog
HÁZIGAZDA

Uhh ettől azért nem csak kiakadt a bullshit mérő de még a marketinges meetingen való enyhén műszálas ingbe ragadó izzadtságszagot is érezni rajta.
Ha valaki még nem próbált egy városi villanyautót ott, ahova való (város), az tényleg tegye meg, mielőtt bullshitet kiált. Ha már megtetted, akkor oké, neked nem jött be, de azért az az általános tapasztalat, hogy azért ez nem olyan szörnyű élmény...

Én én évi 4-6x megyek vidékre 3-5 napra.
Én csak idén 20-szor mentem Tapolcára. Ebből ötször e-autóval (tesztcucc). Semmi szívás nem volt, bár én a végponton tudok tölteni.

Én úgy látom jelenleg ezek a 150-250 km hatótávú kocsik gyerekkel rohangálós 2. autónak jók. Viszont ehhez meg drága.
Pont erről szól a cikk második-harmadik oldala.

Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

(#9) #21346560 válasza Zsolt73 (#3) üzenetére


#21346560
törölt tag

Nos, a mostani helyzetet tekintve nagyon úgy tűnik, hogy azon már dolgoznak, hogy ne legyünk annyira sokan...

Én egyébként azért tettem le az elektromos autó vásárlásról, mert napi 150 km-t ingázok, és nem feltétlen megoldható a töltés a féltávon...

(#10) dabadab válasza nexus6 (#7) üzenetére


dabadab
titán

persze az hogy mi lesz a 10 éves elektromos autókkal még senki nem tudja...

Az első Leafek idén lettek tíz évesek, szóval egy páran már tudják :)

DRM is theft

(#11) WiZARD válasza nemlehet (#6) üzenetére


WiZARD
addikt

Nem is értem, hogy minek kölcsönkérni és vidékezni egy ekkora országban.
Egy extrémnek tekinthető Debrecen-Szombathely távon egy 40es Leaffel vagy 28as Ioniqqal 1-1.5 órát kell tölteni.
Évente pár alkalommal azért kibírható.

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

(#12) Bdanyy válasza WiZARD (#11) üzenetére


Bdanyy
addikt

Csak az elég kellemetlen, amikor a töltőre is várni kell még. A plugin egyelőre megoldás valamennyire, legalább a célpontok környékén lehet elektromosan autózni.

http://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt

(#13) WiZARD válasza Bdanyy (#12) üzenetére


WiZARD
addikt

Jah, pluginnel egyesíted az összes rosszat.
Cipeled az akkut meg mellé marad a füstös egység is a szervizigényével, kibocsátásával, súlyával, stb.
Évente pár vidéki út miatt nem biztos, hogy ez a jó megoldás.

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

(#14) nemlehet válasza Bog (#8) üzenetére


nemlehet
őstag

Semmi bajom a villanyautóval tényleg jó nyomaték meg a karakterisztika. De azért tedd a szivedre a kezed ez a mondat:
"adott esetben félig lebiggyesztett szájjal adja majd nekünk vissza az élvezetes városi cirkáló kulcsát, mikor hazajöttünk."
Ez még egy prospektusban is szemöldökfelhúzást eredményezne olyan marketinges. Persze meg a fű is zöldebb lesz meg az asszony is fogy 3 kilót..

Én csak idén 20-szor mentem Tapolcára. Ebből ötször e-autóval (tesztcucc). Semmi szívás nem volt, bár én a végponton tudok tölteni.
Én messzebb megyek, Esztergom-Pécs. Tapolca (feltételezem Bp-ről) olyan 150-170 km, Esztergom-Pécs meg 250. Az előbbi azért a legtöbb elektromos autónak megvan ha nem nyomod és nem kell klíma vagy fűtés, az utóbbi meg ahogy olvastam a valós tapasztalatokat sajnos a legtöbb autónál igényelne legalább valamennyi útközbeni töltést. Én nem láttam gyorstöltőt egyik kúton se ami útba esik ergo azért kell ott szobrozni egy 30 percet ami az amúgy is hosszú úton elég kellemetlen. Megint ismétlem mindenre van megoldás, de ilyen áron ahogy a kocsik mennek az ember nem kompromisszumokat akar megoldani. És érdemben gyártói oldalról meg "hívő" oldalról ezeket legfeljebb szőnyeg alá söpörve látom, megoldás, terv, roadmap nincs rá.

Pont erről szól a cikk második-harmadik oldala.
Oké, ez igaz, csak azért a cím és első oldal erősen click-ragebait. De lehet csak nekem van már nagyon péntek.

Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

(#15) helixP


helixP
nagyúr

Abszolút no offense, egy személyes vélemény: Nem csak, hogy továbbra is erőltetett ez a téma ezen a felületen, de a telekommunikációnál megszokott szakértelmet is hiányolom belőle. Egy érdekes vélemény cikk, de nincs meg benne az a rutin és szektorális tudás, mint a mobiloknál.
Amellett, hogy Bog stílusa unikális.
Tényleg van értelme ennek a vonalnak n+1 igazi autós lap mellett?

(#16) Atlantis


Atlantis
veterán

Jó lehet ott fent a fellegekben...de ilyen cikket írni ebben az országban, ahol az autók átlagéletkora 10+ év...finoman szólva sem célközönsége a magyar nép az elektromos autózásnak, persze először a fejekben kell rendet tenni, ezt aláírom. De csillaggarázsos kis hazánkban ennél úgy vélem, súlyosabb gondok is vannak.

>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford

(#17) dabadab válasza nemlehet (#14) üzenetére


dabadab
titán

Ez még egy prospektusban is szemöldökfelhúzást eredményezne olyan marketinges.

Az instant nyomaték azért elég vicces dolog ám :) (ha meg turbódízelhez az összehasonlítási alap, akkor meg pláne)

DRM is theft

(#18) helixP válasza helixP (#15) üzenetére


helixP
nagyúr

* Bocsi, Szentkuti-ra gondoltam, csak Bog kommentjei vannak előttem :)

[ Szerkesztve ]

(#19) julius75


julius75
aktív tag

Megvártam az első véleményeket, mégse az enyém legyen az első, mert.....

......ez a cikk tökéletes iskolapédája annak, mikor a hülyeség szorgalommal párosul.
Gratulálok a szerzőnek, sokat dolgozhatott vele....

[ Szerkesztve ]

(#20) Bog válasza julius75 (#19) üzenetére


Bog
HÁZIGAZDA

Ez a komment meg tökéletes példája annak, amikor valaki csak befröcsög valamit konkrétumok nélkül.

Mondjuk te biztos nem dolgoztál vele sokat.

Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

(#21) forumpista


forumpista
tag

Szerintem az egész cikket pár mondatban is össze lehetett volna sűríteni:
1, a 12-13 milliós e-autók bizony k.rva drágák második autónak (first world problem...) és soha nem térülnek meg
2, első autónak viszont 12-13 milláért elvárnánk a kompromisszum mentességet, nem, nem akarok 2-3 naponta 40-60-80 percet töltögetni, nem nem akarom a szomszéd autóját kölcsönkérni a nyaraláshoz, azt meghagyom azoknak akiknek csak egy 25 éves suzukira futja.
3, mindig lesznek olyanok akik bármilyen irracionális döntést meg tudnak magyarázni maguknak (ha csak ott ha csak úgy ha csak annyit stb, akkor pont jó...)

(#22) #92253184


#92253184
törölt tag

Jó cikk, de ez nem fog átmenni az embereknek. Autót kardhosszabbítási faktor alapján vesznek az emberek. Meg persze, ahogy le is írod teljesen fals módon mérik fel a saját igényeiket.
Ennek ellenére szerintem a kínaiak be fognak jönni az olcsóbb, kicsi villanyautókkal és el fogják vinni a piacot. Néhány év és a Tesla már csak egy emlék lesz.

(#23) Emericus Max


Emericus Max
tag

Huhhh. Tök szépek azok a dolgok, amiket sokan leírnak, DE:
1. Mindenki kb. Budapest és vonzáskörzetében gondolkodik itt, mind autózás, mind tömegközlekedés oldaláról, vidékre meg max. nyaralni meg rokonlátogatni megyünk...
2. Vidéki kisvárosban lakom, tömegközlekedés kb. 0, szóval az nem opció
3. Az egész városban kb. 4-5db nyilvános elektromos töltő van.
4. Negyedik emeleten lakom társasházban, szóval tölteni otthon nem tudnék.
5. Sokat járok külföldre a munkám miatt (idén pont nem), a repülőtér kb. 80km. Szóval oda vissza a 150km már nem elég.
6. 10+ millió Ft összespórolása egy villanyautóra a magyar nép többsége számára eléggé mission impossible. Normál autóra is. Hitelre meg nem kell.
7. Lehet a benzines/dízeles autóra többet kell költeni szervízre, de ha kicsúszol az akksi gariból, akkor a villanyautónál több milliós tétel is lehet az akkumulátorok cseréje. Szóval lehet van pénzed az éves szervízre a benyás autónál, de nem biztos hogy lesz 2 millád akksi cserére akkor amikor kell.
8. A használt akkumulátorok környezetbarát leszereléséről is elég keveset tudunk.

Én akkor tartom valid opciónak majd a villanyautót, ha 3-4 millióból kijön az ára, lesz mindenhol gyors töltő, és a technológia megengedi a gyors töltést mindenki számára elérhető módon. Ezekkel a feltételekkel szívesen váltanék, de jelenleg nem tudok még ha akarok se.

(#24) PDA_FAN


PDA_FAN
tag

Ajánlom a téma iránt érdeklődők figyelmébe a Plugshare térképét. Ott, ahol autópályán, országúton is 25-30 km-enként van villámtöltő, működik a kis hatótávú villanyautókkal utazás hosszabb távra is. Magyarország még nem ilyen. Itt az emberek a 300 km körüli valós hatótávot legalább elvárják egy villanyautótól. Ráadásul 50 kW-nál nagyobb teljesítményű villámtöltőből alig van.

Továbbá a cikkből kimaradt néhány műszaki szempont:

Kisebb aksit általában kisebb teljesítménnyel lehet tölteni, ami nem a 0-100% töltés idejére vonatkoztatva érdekes, hanem hogy 100 km-nyi hatótáv mennyi idő alatt tölthető bele. A nagy akku itt jelentős előnnyel bír.

Nagyobb akku élettartama várhatóan nagyobb lesz, feltéve, hogy kevesebb töltési és lemerülési ciklussal jár adott távolságon, mint a kisebb akku. Ez persze csak akkor igaz, ha nem egy 35 kWh fogyasztású nagy dögről van szó, ami a 90 kWh akkuval is csak kisautós hatótávra képes.

(#25) Fferi50


Fferi50
őstag

Sziasztok!
Azért elég kalandos ma egy villanyautóval hosszabb távon közlekedni, még ha 300+ -os is a hatótávja. Új Ioniq képes erre, de ha tölteni kell, az maga a borzalom. A DC töltés még rendben is lenne, 1 óra alatt - amíg bevásárolsz, megebédelsz stb. - 80%- ra felnyomja, DE néztétek már a villámtöltés árakat? Perc alapon 100-120 Ft. Az AC töltés (nem a konnektoros, hanem az oszlopról) pedig, hát 6 órákat ír a kis aranyos.... Az már egy éjszaka vagy egy egész nap. Ki tölt ennyi időt a villanykúton? Ára pedig ennek is borsos.
Még szerencse, hogy garázsban otthon 12-14 óra alatt feltöltődik. De útközben, máshol normális töltési lehetőség gyakorlatilag nincs.
Üdv.

(#26) Emericus Max


Emericus Max
tag

Ja, és nem kérek és nem is adok kölcsön autót senkinek és senkitől.
Ki a fene adja oda a kocsiját 10 napra, ha nyaralni mennél?

(#27) cuebler


cuebler
senior tag

az egész családom 70 km-es körzetben lakik, a napi otthon-suli-munka-suli-otthon köröm is kb olyan 15 km. nekem tényleg pazarlás egy nagy hatótávú kocsi súlya és adott esetben a hatótáv miatt fizetendő felár. ezért is nézegetem a kis honda e-t, csak ne lenne ennyi gyerekem :D így marad még egy pár évig a nagy batár dízel, de most már csak "kirepülnek". ezelőtt egyébként hibridem volt, hibamentesen használtam tíz évet és 120tkm-et, de kellett a nagyobb kocsi és akkor még nem volt divat a hibrid suv, csak lexus lehetett volna 20 misiért :DDD

"Vannak, akik csak a csúfságot látják a világban... a zűrzavart. Én a szépséget látom..."

(#28) Fred23 válasza nemlehet (#6) üzenetére


Fred23
nagyúr

"Rengetegen vannak így, évi párszor kell a nagy hatótáv de akkor nagyon."

"évi 4-6x megyek vidékre 3-5 napra"

Szerintem a fő cél az lenne, hogy az ilyenek ne vegyenek benzinest, lehetőleg pedig tömegközlekedjenek. Akkor is hülyeségnek tartottam a kocstartást ilyen használati móddal, mikor mi csináltuk.

(#29) Gyula88


Gyula88
tag

Nagy gratula. Nagyon tetszett ez a cikk. :R

A SEMMIRŐL INDULTAM! Nagy része még most is megvan...

(#30) Plazmacucci válasza Emericus Max (#26) üzenetére


Plazmacucci
félisten

Bog vagy Szentkuti.

Vissza kell vinnem pár kazettát.

(#31) Straw


Straw
senior tag

"...az autógyártók azoknak tervezzenek kocsit, akik nem 30 milliós SUV-okat akarnak venni, hanem alapvető helyváltoztatás kapcsán keresnek megoldást"

Teljesen egyetértek, csak sajnos az utógyártók is profit orientált szervezetek, és mint minden piacon a nagyobb haszon a drágább termékeken van, de valószínűleg ezt tű pontosan kimatekozták, hogy miért éri meg NEKIK így jobban

42

(#32) Somatom válasza Bog (#8) üzenetére


Somatom
veterán

"egy városi villanyautót ott, ahova való"
Ha csak az ülne autóba, akinek feltétlenül muszáj, akár nyolcajtós limuzinokkal is lehetne közlekedni a városban. A most városban autózók négyötöde símán megoldhatná a közlekedését biciklivel, rollerrel, gördeszkával, stb. Az lenne a környezettudatos magatartás, nem a villanyautó. Nekem, mint írtam, egy méretes dízelem van. Viszont, a városban bringával járok. Ennyi.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#33) Cefet válasza julius75 (#19) üzenetére


Cefet
aktív tag

Te bezzeg nem sok munkát fektettél bele az érvelésbe, csak simán lehülyézed. Gratulálok! Ebből is látszik, hogy mennyire szükség van ezekre az írásokra. Tökéletesek a meglátásai a városi/ingázós kisautókat illetően. Sokunknak megváltás lenne egy Spring, ha jó áron adnák. Nagyon várós.

(#34) mbotnd válasza WiZARD (#4) üzenetére


mbotnd
tag

+1 az ember kihalhat, a környezete viszont hamar regenerálódik, és nem fogja hiányolni.

(#35) Cefet válasza Somatom (#32) üzenetére


Cefet
aktív tag

Gondolom hóban-fagyban, esőben, sötétben Te sem bicajjal jársz... Mint ahogy 20km-es táv fölött sem opció már a bringa. Egyébként igazad van, aki teheti járjon azzal.

(#36) tothmaxy182


tothmaxy182
őstag

Én szívesen használnék villanyautót, de amíg (a jelenleg úgysem létező) állami támogatás nélkül 12 milliótól indulnak, addig esélytelen.
Ennyit nem akarok és nem is tudok fizetni érte. Egy autó miatt eladósodni meg szerintem a legnagyobb ostobaságok közé tartozik...

Minden szavam magánvélemény!

(#37) #00254208


#00254208
törölt tag

Ha az embereknek olyan kurva fontos lenne a kornyezetvedelem, akkor a kozossegi kozlekedest hasznalnak. Minden mas csak onamitas.

(#38) PirosHello


PirosHello
senior tag

Én értem a cikk lényegét, mert munkahelyemen használok e-autót (Leaf). Jó kis autó.
Városi-, és közeli vidéki utakra jó, éjszaka meg feltölt a telephelyen (aminek a tetején napelempark "zöldül").
Ahol és aki megteheti legyen "zöld", mert tényleg nem kamu a klímaváltozás :W
Ezért nem csak a téma a tudatosítása/érzékenyítése feladat, hanem konkrét tettek kellenek, mert már a mínusz ötödik évben vagyunk ahhoz, hogy a bolygónkat "hosszútávon" megmentsük :O . A cikk ezt a célt szolgálja (többek között). Köszönjük.
Viszont: természetesen az ember "önző" lény (ez alól senki sem kivétel/én sem), és a kényelmét nem fogja feladni talán soha (csak ha "kényszerítik", vagy mazohista). Sajnos ahogy előttem leírták a technológia is elég drága (egy összegben kifizetni egy ilyen autó árát még állami támogatással is keveseknek adatik meg most Mo-on). Szerintem patthelyzet :W
De ez csak1vélemény :R

[ Szerkesztve ]

"Soha ne mondd, hogy tudsz ultizni, maximum ismered a játék szabályait..."

(#39) Cefet válasza PDA_FAN (#24) üzenetére


Cefet
aktív tag

Jó amit írtál, ezért lenne fontos az ár. Mi indokolja, hogy egy Zoe 11 MFt, amikor egy Clio csak 3,5? Az akku? Egy nagy büdös túrót!

(#40) Cefet válasza tothmaxy182 (#36) üzenetére


Cefet
aktív tag

+1

(#41) Somatom válasza Cefet (#35) üzenetére


Somatom
veterán

Jó, akkor csak szép időben járjanak bringával! Már azzal is sokkal előrébb lennénk, mint ezzel a villanyautós hókuszpókusszal. Csak addig lehet ezzel mellet döngetni, amíg kevesek kiváltsága. Ahogy terjednek, úgy jönnek elő a problémák. Pl. ott a faluház Óbudán. Egy házban cirka ezer család él. Családonként egy autó, autónként 10 Amper. Most azt mondanák az Elműnek, hogy kérünk ide tízezer Ampert, hogy éjszakánként tölthessük az autóinkat. Hű, de ződ lenne!

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#42) pilóta


pilóta
nagyúr

Két baj van az eszmefuttatással.

Az egyik, hogy az akku csak bizonyos számú töltést visel el, minél többször megy végbe a lemerül/feltölt ciklus, és minél jobban lemerül annál hamarabb tönkremegy. Ideális esetben 30-80% között használva a leghosszabb az élettartama, így használva sok-sok évig nem lesz gond. Ha viszont sokat töltjük nulláról 100%-ra, akkor pár ciklus alatt vége.
Na most ha egy 500 km-es hatótávú autót használunk úgy, hogy napi 50 km-t teszünk meg, akkor elég hetente egyszer tölteni, és vígan benne maradunk a 30-80%-ban. Ezzel szemben egy 150 km-es hatótávú autóval tesszük ugyanezt, akkor vagy minden nap töltjük, vagy jobban lemerítjük, lényeg, hogy sokkal hamarabb degradálódik az akksi.

A másik, hogy szerencsére elég jó hatásfokú a fékenergia visszanyerés, szóval a nagyobb tömeg nem igazán számít a fogyasztásnál, nem úgy, mint egy benzines autónál...

Szóval bőven nem elég még a hatótáv a legtöbb elektromos autónál, van hová fejlődni.

[ Szerkesztve ]

Aki él és nem boldog, az téved!

(#43) dabadab válasza pilóta (#42) üzenetére


dabadab
titán

Na most ha egy 500 km-es hatótávú autót használunk úgy, hogy napi 50 km-t teszünk meg, akkor elég hetente egyszer tölteni, és vígan benne maradunk a 30-80%-ban. Ezzel szemben egy 150 km-es hatótávú autóval tesszük ugyanezt, akkor vagy minden nap töltjük, vagy jobban lemerítjük, lényeg, hogy sokkal hamarabb degradálódik az akksi.

Ide azért elkelne némi real-life adat is, meg azt sem látom a levezetésben, hogy az 500 km-es autóban egy háromésfél-négyszer nagyobb akku használódik.

DRM is theft

(#44) arnyekxxx


arnyekxxx
veterán

Régen a főelvtárs nem magyarázta ilyen sokáig a bizonyítványt, hanem tömören összefogalta: "nem a zsemle a kicsi, hanem a pofátok nagy"

(#45) arnyekxxx válasza #92253184 (#22) üzenetére


arnyekxxx
veterán

"Autót kardhosszabbítási faktor alapján vesznek az emberek."

igen azért járok IVes golffal mert ettől 5centivel nagyobb a pöcsöm és minden nőt megkapok vele, nem pedig azért mert elvisz bárhova is meg vissza, és ha kell 6 beltéri ajtót hazaviszek vele.

(#46) pilóta válasza dabadab (#43) üzenetére


pilóta
nagyúr

De pont ez az, hogy nem használódik. Míg a kisebb akksi meg használódik.
Tegyük fel, hogy ideális körülmények között kibír 1000 töltést egy akksi (elvileg kibírhat sokkal többet meg sokkal kevesebbet is, használatfüggő, de a példa kedvéért vegyük 1000-nek). A 500 km-es autónál ez 20 évet jelent, a 150 km-esnél meg 3 évet. De mivel az 500 km-est tudod ideális körülmények között használni (a töltések zöme 30-80%-között történik, néha megy csak alá-fölé), a 150-est meg szinte mindig az ideális tartományon kívül használod, ezért még az 1000-et se bírja ki, ezért csak 2 év lesz. Vagyis a 3-4szer nagyobb akksit 10x addig használtad. Melyik a környezetszennyezőbb akkor?

Persze aki kisebb hatótávú autót vesz, az valszeg kevesebbet is megy vele, stb. a fenti összehasonlítás csak egyforma használat esetén áll fenn, de a lényeg talán érthető.

Aki él és nem boldog, az téved!

(#47) BoC1ka válasza WiZARD (#4) üzenetére


BoC1ka
senior tag

Hibahataron beluli, ertsd ~1 % kal lesz kevesebb co2 kibocsajtas ha hnap minden auto full elektromos lenne. Mas kerdes, hogy ez az akcio jobban eladhato a plebsnek minthogy kedves Maersk csereld le a flottad.

YNWA

(#48) fank70


fank70
csendes tag

Nyilván a felesleges kapacitás pazarlás és többlet szennyezés, ezt szakemberek is elmagyarázták, nem egyszer. Sajnos a többségnek a hatótáv kb olyasmi, mint a "mennyivel megy"... Ezzel el lehet adni az autót.

"Our honor is more important than our wealth"

(#49) WiZARD válasza BoC1ka (#47) üzenetére


WiZARD
addikt

Statisztika függő (EU CO2 kibocsátásának 30%-a a "szállítás", ennek 60%-a a személyautó), de ez még mindig csak a CO2, mi van a többivel ami kijön a füstösökből?

Átlag nagyváros (ahol lélegzik elég sok ember) levegője mennyivel lenne jobb?

[ Szerkesztve ]

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

(#50) nemlehet válasza Fred23 (#28) üzenetére


nemlehet
őstag

Szerintem félreértettél, napi szinten használom a kocsit ingázáshoz mert változó műszakban dolgozok és van olyan amikor még nincs, illetve olyan is amikor már nincs tömegközlekedés. Arról nem is szólva hogy olyan 2,5 óra lenne volán+BKV kombóval (szar a csatlakozás) így meg kb 50 perc és szerencsém van mert a cég udvarán meg lehet állni.
Az ingázáshoz elég lenne egy elektromos, de mivel évente többször kell vidékre menni (250km-nél kicsit nagyobb távolságra) ezért oda már nem.

Az a vicc hogy ahol legjobban kihasználható lenne az elektromos kocsi és legkevésbé probléma a hatótáv (ha a töltési mizériától eltekintünk) az a nagyváros, de pont ott szokott lenni jó tömegközlekedés amivel tulajdonképpen oda lyukadunk ki hogy felesleges a kocsi.

Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.