Mind a kettő rohadt fontos.
A fentebb látható számok szerint, mégis van egy fontossági sorrend.
Lett volna itthon EUs energetikai korszerűsítési program is, csak hát az el lett lopva ugyebár...
Egy része biztos. A másik részéből meg a közintézményeket korszerűsítették.
Lehet vergődni, de jelen cikk kizárólag a hatótávval foglalkozik, a villanyautók használata vonatkozásában próbálja megindokolni, hogy miért is elég a jelen elektromos autók által kínált hatótáv. Ezt még úgy-ahogy el is lehetne fogadni, ugyanakkor egy autó vásárlásának számtalan egyéb paramétere van, amiben általában nem jeleskednek ezek az autók (ár, helykínálat). Márpedig ezek legalább olyan fontosak az ecceri vásárló számára, mint hogy mennyit tud autózni két tankolás között (most az olyan apróságokról nem is beszélek, mint a "tankolás" időtartama: egy benzinkúton 5 perc alatt végez az ember, míg a töltőoszlopnál mennyit is keccsöl? A népek zömének nincs garázs a birtokában, és emeletes házban lakik az átlag magyar, ergo az otthoni töltés sem játszik).
Persze a fentiekre már többen rávilágítottak. Nem gondolnám, hogy reális elvárás lenne idehaza a tömegek részéről, hogy elektromos autóra váltsanak. Majd ha épeszű árban elérhetők lesznek ezek az autók, akkor lesz miről beszélni. Addig meg marad a túlélési stratégia: két éve vettünk egy K Astra kombit, 2015-2016 környékén, még az Euro 7 előtt veszünk majd valami hasonló újat, és mire az is kikopik alólunk (esetleg betiltják), addigra csak lesz normális, használható elektromos alternatíva.
Egyébként itt is (ahogy mondjuk a politikában is... ) nem ártana mellőzni a végletes gondolatokat, és valami normális, középutas kompromisszumot teremteni - tekintettel pl. arra, hogy az autók koromkibocsátásának 95%-áért az autók 25%-a felel, esetleg a legszennyezőbb sz*rokat kellene kitiltani a városokból/utakról, nem rögtön mindenkit (vagy legalábbis tömegeket) a jelenleg keményen kompromisszumos villanyautók felé terelni...
"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)