Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#501) Ezekiell válasza Egon (#499) üzenetére


Ezekiell
veterán

Mind a kettő rohadt fontos. Lett volna itthon EUs energetikai korszerűsítési program is, csak hát az el lett lopva ugyebár...

Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.

(#502) Ck. válasza Egon (#497) üzenetére


Ck.
addikt

Ahhoz előbb a stadion építést kellene visszafogni.

(#503) Somatom válasza Hieronymus (#492) üzenetére


Somatom
veterán

Hagyjuk már ezt a zöldek vagyunk kamuzást! Erre is írtam alternatívát. A dízel batárnak városban is van előnye a kis autókkal szemben. Az hogy nincs kedvem használni. Tegnap, üres városban elintéztem vele a mosodát, bevásárlást, stb. Ma hivatalos ügyeket kell intéznem. Még kicsi, zöld autóval is keringhetnék parkolóhelyért, mint gólyafos a levegőben. Úgyhogy inkább bringával megyek. Igen, most, novemberben. Hekkelt pedelecem van, 45 -ig van rásegítés. Városban bármilyen autónál gyorsabb vagyok. Ez tapasztalat, szoktam figyelni az autók haladását a körúton, hidakon, stb. Szvsz. a dízel batárommal együtt is zöldebb vagyok, mint a legtöbb villanyautós, akiknek a többsége, ha tényleg számítana nekik a környezet, akkor símán bringázhatnának.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#504) schawo válasza bambano (#500) üzenetére


schawo
titán

Remélem nem gyorsulsz 100-ra pirostól pirosig. Én nem szoktam.

Ha majd egyszer kipróbálsz egy villanyt, rögtön megérted a dinamikakülönbséget. A 0-100 számok nem jelentenek semmit.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#505) schawo válasza Somatom (#503) üzenetére


schawo
titán

Azért a pedelec nem 12 hónapos megoldás.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#506) schawo válasza Egon (#499) üzenetére


schawo
titán

A fűtési szezon főleg kistelepüléseken okoz szennyezést, ahol viszont az autózás nem. A kettő nem egymásra hat, hanem csak egymás mellett létezik. A városokban a közlekedés a fő tényező.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#507) dabadab válasza mjani1172 (#474) üzenetére


dabadab
titán

Tök kár, hogy ebbe a hozzászólásba némi személyeskedésen kívül rendes érvek már nem fértek el.

DRM is theft

(#508) dabadab válasza 8th (#475) üzenetére


dabadab
titán

Nos, az elektromos autós cikkeknél azokról az emberekről soha senki nem beszél akik vidéken élnek és nem csak húsz-harminc kilométerre járnak dolgozni

Nem, az elektromos cikkeknél csak és kizáról azokról szokott szó lenni, akik naponta kétszer lenyomják a Budapest-München távolságot. Ugyanis folyamatosan megy a nyavalygás azon kis kisebbség részéről, akik az átlagnál (hát még a mediánnál!) jóval többet mennek és alig esik szó a másik 80%-ról. Te is ezt csinálod.

DRM is theft

(#509) bambano válasza schawo (#504) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

én is remélem, hogy te se.
hiába van villanyod, amiről azt hiszed, hogy gyorsabb, az esetek zömében pontosan annyival fogsz gyorsulni, mint az előtted menő.
ráadásul a villanyok zömén gazdaságos gumi van, nem teljesítmény.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#510) dabadab válasza #16820480 (#487) üzenetére


dabadab
titán

Nem is írtam, hogy egy ilyen akkufarm megoldja az egész kontinens problémáját

Arról volt szó, hogy grid szinten tudjuk-e tárolni az elektromos energiát.
Nem tudjuk és nem is nagyon látszik, hogy ez változna. Amit tudunk csinálni, az az átmeneti bufferelés, annál többre nincs technológia még csak elméleti szinten se.

DRM is theft

(#511) batai15 válasza mjani1172 (#474) üzenetére


batai15
félisten

Linkelnéd a csatornát ? Nem találom, érdekelne. :R

(#512) Somatom válasza schawo (#505) üzenetére


Somatom
veterán

Na, az aztán az igazi kamu, ha vki azért nem bringázik az autó helyett, mert az nem 12 hónapos megoldás. Bringázzon csak 9 hónapot a benzines autója helyett és zöldebb lesz, mintha egész évben villanyautózna!

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#513) Egon válasza Ezekiell (#501) üzenetére


Egon
nagyúr

Mind a kettő rohadt fontos.

A fentebb látható számok szerint, mégis van egy fontossági sorrend.

Lett volna itthon EUs energetikai korszerűsítési program is, csak hát az el lett lopva ugyebár...

Egy része biztos. A másik részéből meg a közintézményeket korszerűsítették.

Lehet vergődni, de jelen cikk kizárólag a hatótávval foglalkozik, a villanyautók használata vonatkozásában próbálja megindokolni, hogy miért is elég a jelen elektromos autók által kínált hatótáv. Ezt még úgy-ahogy el is lehetne fogadni, ugyanakkor egy autó vásárlásának számtalan egyéb paramétere van, amiben általában nem jeleskednek ezek az autók (ár, helykínálat). Márpedig ezek legalább olyan fontosak az ecceri vásárló számára, mint hogy mennyit tud autózni két tankolás között (most az olyan apróságokról nem is beszélek, mint a "tankolás" időtartama: egy benzinkúton 5 perc alatt végez az ember, míg a töltőoszlopnál mennyit is keccsöl? A népek zömének nincs garázs a birtokában, és emeletes házban lakik az átlag magyar, ergo az otthoni töltés sem játszik).
Persze a fentiekre már többen rávilágítottak. Nem gondolnám, hogy reális elvárás lenne idehaza a tömegek részéről, hogy elektromos autóra váltsanak. Majd ha épeszű árban elérhetők lesznek ezek az autók, akkor lesz miről beszélni. Addig meg marad a túlélési stratégia: két éve vettünk egy K Astra kombit, 2015-2016 környékén, még az Euro 7 előtt veszünk majd valami hasonló újat, és mire az is kikopik alólunk (esetleg betiltják), addigra csak lesz normális, használható elektromos alternatíva.
Egyébként itt is (ahogy mondjuk a politikában is... ;] ) nem ártana mellőzni a végletes gondolatokat, és valami normális, középutas kompromisszumot teremteni - tekintettel pl. arra, hogy az autók koromkibocsátásának 95%-áért az autók 25%-a felel, esetleg a legszennyezőbb sz*rokat kellene kitiltani a városokból/utakról, nem rögtön mindenkit (vagy legalábbis tömegeket) a jelenleg keményen kompromisszumos villanyautók felé terelni... :U

"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

(#514) Egon válasza schawo (#506) üzenetére


Egon
nagyúr

A linkelt cikk nem ezt mondja, de te biztos jobban értesz hozzá.

"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

(#515) schawo válasza bambano (#509) üzenetére


schawo
titán

Én oda is írtam, hogy nem szoktam. ;) Valóban csak annyival lehet gyorsulni, mint az előtted lévő, ha van előtted valaki.

A V8-at meg nem launch controllal indítod zöldnél. Anélkül meg lomhán jön a nyomaték. Villanynál meg semmi extra tövig nyomni a pedált, tök nyugodtan meg tudod tenni minden egyes zöld lámpán, nem haldoklik, hörög, és üvölt torka szakadtából úgy, hogy az egész utca kérdőn odafordul. Ráadásul villannyal még komolyan a fogyasztást sem befolyásolja, a pirosnál lassuláskor úgyis visszajön az energia jó része. (120 helyett 140-et fogyaszt átlagban 1km-en, na bumm).

Még sosem (!) volt olyan, hogy zöldnél bármilyen fosszilis közel maradt volna, pedig nem versenyzéssel foglalkozok. A villany egyszerűen csak megy, és kész.

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#516) schawo válasza Egon (#514) üzenetére


schawo
titán

A linkelt cikk egy kukkot sem ír a területi eloszlásról. Magyarországot mint homogén egységet kezeli.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#517) #06658560 válasza dabadab (#508) üzenetére


#06658560
törölt tag

Akik napi szinten nem mennek 100km-et sem, azok is nyavalyognak a belsőégésű motoros autók esetén is, ha az autó nem megy el egy tankkal 500km-et, ha nem elég hetente egyszer megtankolni. az emberek nem a München-Szecső miatt igénylik a nagy hatótávot. Hanem ugyanazért, amiért közösségi közlekedés esetén sem szeretnek hatszor átszállni.

(#518) Elf válasza Somatom (#318) üzenetére


Elf
aktív tag

1000 autónak kb. a fele meg sem mozdul napi szinten (saját megfigyelés lakótelepi parkolók alapján), amelyik megmozdul az 3-20km-t megy.
Ezzel leosztottuk egy kicsit a 2300KW-ot.
Ehhez jön még hozzá hogy mire mind az 1000 autó elektromos lesz kell vagy 15-20 éve.
Ha egyáltalán elektromos lesz. És 1000db.
Szóval meg lesz ez oldva simán.

(#519) #16820480 válasza dabadab (#510) üzenetére


#16820480
törölt tag

Ha az átmeneti bufferelés áthidal már egy éjszakát, akkor igazából a célját elérte, nem? Nem kell egyből 10 évre előre raktározni az egész grid energiáját.

(#520) WiZARD válasza cinemazealot (#401) üzenetére


WiZARD
addikt

Szerintem erre van egy logikus exit a szolgáltatók részéről, és még szerződést se kell módosítani ő általuk kezdeményezve.
Ugyanis a megkötött szerződések adott inverter típusra szólnak. Ha az tönkremegy és cseréled, arra új szerződés kell.
Ezek élettartama meg korlátos, így ha már nem lehet venni az eredeti típust (amire 5-10-15 év után nagy esély van) akkor lehet menni új szerződést kötni, ami 2024-től már csak bruttó elszámolású lehet.

(és ezt akár egy garanciális inverterrel is meg lehet szívni)

Most egyénileg kell kiszámolni, hogy mi éri meg jobban. 50% támogatás és bruttó elszámolás, vagy a kérdéses ideig tartó szaldó támogatás nélkül.

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

(#521) pilóta válasza #06658560 (#517) üzenetére


pilóta
nagyúr

Kb. 70-80 év alatt alakult ez ki, hogy kb. mekkora üzemanyagtartály kell egy autóba. Ez volt az igény, ez volt gazdaságos stb. ezért alakult így ki. De szvsz csak megszokás kérdése, régen a lovakat 50 km-enként legeltetni vagy etetni-itatni kellett, némileg hosszabb ideig, mint egy átlag tankolás, mégis túlélte az emberiség :D
Majd most is hozzászokunk, hogy 400 km-enként kell egy 20 perces szünet az autópályán...

Aki él és nem boldog, az téved!

(#522) bambano válasza schawo (#515) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

"Még sosem (!) volt olyan, hogy zöldnél bármilyen fosszilis közel maradt volna,": ők tudták, hogy verseny van?
gondolom, nem.

"nem haldoklik, hörög, és üvölt torka szakadtából úgy, hogy az egész utca kérdőn odafordul": ez, sokak szerint, feature, nem bug :P

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#523) schawo válasza #16820480 (#519) üzenetére


schawo
titán

Egyébként számításaink szerint elegendő a töltési ponton energiatárolókat használni, nem kell az egész nyilvános villamos hálózatot upgrade-elni. Most épül Siófokon az akkumulátoros tárolós 75kW-os töltőnk 0,5MWh-s teleppel az M7-nél, jövő héttől üzemelni fog.

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#524) dabadab válasza #16820480 (#519) üzenetére


dabadab
titán

Ha az átmeneti bufferelés áthidal már egy éjszakát

Ha áthidalna, akkor nem átmeneti bufferelésnek hívnánk :) Sem a kapacitásuk, sem a teljesítményük nem teszi alkalmassá ezeket a megoldásokat arra, hogy ilyesmire használjuk őket, arra jók, hogy a rövidebb völgyeket meg hullámokat kiegyenlítsék. Mondom, nézd meg a nagyságrendeket, nagyon nagy szakadék van aközött, amit tudunk produkálni meg amire szükség lenne. Mókás gyakorlatként kiszámolhatod, hogy ha a komplett Balatont felszivattyúznánk a Kékes tetejére, akkor azzal mennyi ideig lehetne árammal ellátni Magyarországot.

Meg megint elfelejted, hogy nálunk vannak évszakok is és télen jóval kevesebb napsütés van, mint nyáron, szóval itt tényleg szezonális tárolás kellene, ha komolyan akarnának napelemeket használni.

DRM is theft

(#525) schawo válasza bambano (#522) üzenetére


schawo
titán

Ha olvastad tovább, én sem írtam, hogy versenyeztem volna. Pont ez a jó a villanyossal, hogy nem kell vele versenyezni, mégis egyszerűen megy magától.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#526) Somatom válasza Elf (#518) üzenetére


Somatom
veterán

Ez csak egy elméleti számolás volt, mert a példában szereplő háznál egyetlen autót sem lehetne otthoni árammal tölteni. A ház aljában nincsenek garázsok, vagy erre alkalmas helyek. Üres átjárók voltak azért, hogy a hegy felől érkező szél át tudjon rajtuk haladni és kipucolni a Flórián teret. Ezeket később beépítették és üzlethelységeket alakítottak ki.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#527) WiZARD válasza bambano (#522) üzenetére


WiZARD
addikt

:D
Vicces téma az autók hangja, meg hogy azért sírnak, hogy nincs.
Persze egy Ferrari jól szól, de azért lássuk be, hogy az átlag user átlag autójának hangja ritkán jó, a dízelek kerregéséről meg inkább ne is beszéljünk.

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

(#528) bambano válasza schawo (#525) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

ha nem versenyeztél, akkor honnan tudod, hogy a másik azért maradt le, mert taposta, mint állat, de nem bírt többet a szekér, vagy azért, mert neki az volt a kényelmes, betervezett tempója?

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#529) dabadab válasza #06658560 (#517) üzenetére


dabadab
titán

A különbség az, hogy egy benzinkutas tankolás az kitérővel, csorgatással, fizetéssel simán tíz-húsz perc - ezzel szemben otthon rádugni a töltőkábelt az pár mozdulat.

DRM is theft

(#530) batai15 válasza bambano (#528) üzenetére


batai15
félisten

V8nál maradva ,az padlógázon tolja elég rendesen a farát ,tudom próbáltam, szóval hogyha az nem ordít , füstöl a gumi ,akkor nem igazán padlóval indultak meg vele.

[ Szerkesztve ]

(#531) schawo válasza Somatom (#526) üzenetére


schawo
titán

A villanyautózás terjedéséhez elengedhetetlenek lesznek a lakótelepi töltők. Egy-két év és mindenfelé megjelennek. Főleg éjszakai töltést lehet majd jól megoldani rajtuk, arra lesznek árkedvezmények.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#532) schawo válasza bambano (#528) üzenetére


schawo
titán

Nem, mert egy benzinest (V8-am ugyan nem volt, csak V6-om, meg Subarum) ép eszű ember normális körülmények között nem tapos. Villanynak meg nem számít. Pont ezt magyarázom már egy ideje.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#533) Egon válasza dabadab (#529) üzenetére


Egon
nagyúr

Jah, a negyedikről lelógatott hosszabbítóval, persze... :U

"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

(#534) schawo válasza Egon (#533) üzenetére


schawo
titán

Ezt előre megválaszoltam neked: [link]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#535) batai15 válasza schawo (#532) üzenetére


batai15
félisten

Városi forgalomban ép eszű ember a villanyt sem tapossa mert hamar bele ugrik valakinek a hátába . :U
De egy nagy teljesítményű autóval is lehet normálisan közlekedni.
Jó ebből a szempontból hogy nyomod megy ,nem kell melegíteni,nem kell váltani(és így nincs elromlo automata sem) tényleg jó a villany.

[ Szerkesztve ]

(#536) bambano válasza schawo (#532) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

rendben van, megértettem.
tehát te bejársz a nyugdíjas klubba 110 gátfutás versenyezni, és utána vered a melled, hogy mindig te nyersz. meg hogy te már beértél a célba, mikor a nyuggerek még mindig a járókeretüket próbálják a gáton áthajítani. [link]

:P

[ Szerkesztve ]

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#537) Egon válasza schawo (#534) üzenetére


Egon
nagyúr

Nagy öröm számomra olvasni, hogy már nem "csak" klímaszakértő vagy, hanem jós is... :C
A jelek szerint a second hand windowsok értékesítése nem várt mellékhatásokkal is jár... ;]
Kizártnak tartom, hogy 1-2 éven belül tömegesen legyenek lakótelepi töltők nálunk. 4-5 év múlva talán. :U

[ Szerkesztve ]

"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

(#538) schawo válasza bambano (#536) üzenetére


schawo
titán

Jó a hasonlat. Bár te nem úgy akartad prezentálni, ahogy én most. ;)

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#539) Somatom válasza schawo (#531) üzenetére


Somatom
veterán

Éjszakai töltést? Aztán miért? Az csak azért olcsóbb, mert van fölös kapacitás. Ha azt elszívják a villanyautók, akkor nem lesz olcsóbb. Lehet támogatni, hogy a jelenlegi 1000/20 villanyautóhoz többszáz autós töltőállomást alakítsanak ki (annál a háznál kivételesen erre hely is lenne, mert az elmaradt beruházások miatt egy nagy, üres terület van a ház előtt), de annak a plusz költségét előbb-utóbb valakiken be fogják vasalni. Vajon kiken? Azt a töltést biztosan nem lehet majd az otthoni költségével számolni. Jó esetben olcsóbb lesz, mint egy autópályás, benzinkutas töltés, de abban biztos vagyok, hogy az ott lakó villanyautósoknak nem lesz tőle őszinte a mosolya.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#540) bambano válasza Egon (#537) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

annyiban azért adjunk igazat, hogy a lakótelepen a legegyszerűbb közműhálózatot építeni.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#541) schawo válasza Egon (#537) üzenetére


schawo
titán

Pedig de. Villanyautós töltők telepítésével foglalkozunk, hadd tudjam már, hogy mik a tervek. 22 végére általános jelenség lesz országszerte.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#542) schawo válasza Somatom (#539) üzenetére


schawo
titán

Annál mindenképpen drágább lesz, mintha valaki a 230-ra dugja rá közvetlenül. A mosoly pedig azért lesz őszinte, mert így elérhető lesz széles körben a villanyautózás (jelenleg csak kertvárosi környezetben lehetséges), és átszámítva még mindig olcsóbb marad, mint akár egy priust használni városban.

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#543) batai15 válasza bambano (#536) üzenetére


batai15
félisten

Handriska csinált videót,nagy betű gépek VS tesla.
Rövidbe a Tesla nyert .
Az a baj hogy pont városba nem jó ez a hirtelen ébredő nyomaték meg gyorsulás mert tele van szerencsétlen nyuggerrel akik nem bírnak indulni például egy lámpánál .
Városon kívül meg ahol kellene használni ott meg azért nem mert a villanyosok nyuggerek a hatótáv miatt.
Én még nem láttam dinamikusan közeledő villanyost , ellenben nem egy 100-110el pályán araszolóval .

[ Szerkesztve ]

(#544) #06658560 válasza dabadab (#529) üzenetére


#06658560
törölt tag

Már ha van hol rádugni, nem három utcával arrább tudsz parkolni, vagy a mélygarázsban nincs semmilyen elektromos csatlakozó, vagy egyáltalán nincs garázs, csak az utca. Az autótulajdonos emberek nagy része NEM egyedi házban lakik.
Elég megnézni, hogy milyen hatékony volt az egyik német cég cégautó flottája, amelyik plug-in hibrideket adott a dolgozóknak, a töltőkábelek döntő hányada egyszer sem kerül használatra.

[ Szerkesztve ]

(#545) schawo válasza batai15 (#543) üzenetére


schawo
titán

Azért Teslával simán elmegy az ember büntetési határ alatt (149) bárhová. Azért találkozol kevéssel, mert ha te is annyival mész, akkor marad a távolság köztetek, sosem futsz vele össze. Egy Leaffel muszáj lassan közlekedni, mert kicsi az akku, és ráadásul nagyon homlokon vágja a menetszél. Főleg azokat szoktad látni hátszélben vitorlázni. Leafet és Model 3-at is használok, tök máshogy kell velük közlekedni pályán.

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#546) batai15 válasza schawo (#545) üzenetére


batai15
félisten

Meg amperat ,meg rengeteg priust (idézőjelben a rengeteg)
De mentem már el pár Tesla melett is temomattal pályán, fő úton is (140re állítva ,ill 95re) szal igazából releváns a tapasztalatom.

(#547) #06658560 válasza schawo (#545) üzenetére


#06658560
törölt tag

Németeknél elég sok Teslát hagytam le 130-150 közötti sebességgel haladva, utolérni meg nagyjából csak olyankor ért utol, ha következő lehajtónál lépett le a pályáról. De volt, hogy egyik pályáról másikra hajtva záróvonalon keresztül sietett előzni három autót is, hogy két kilométer múlva szinte álljon mellettem, mert 110-zel se ment, miközben nekem nem okozott gondot a 180-as tempóval haladás.

(#548) bambano válasza batai15 (#543) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

handriska nem kedvenc, nem követem.
a hiba, amit a kolléga elkövetett, hogy azt hiszi, mert a tesla mindent lever, mint macska a poharat, akkor az összes többi villanyos is lever mindent. miközben itt elhangzanak 136 lóerők meg golf gte 204 lóerővel, meg ilyen "rettenetes" 200-300 nm nyomatékkal, miközben egy rendesebb v8 az 500-600 lóerő és 600-1200nm. miközben időnként akár 3 mázsával is könnyebb.

hiába tud a villany elméletileg rakétát, ha bizonyos okokból úgy programozzák, hogy nem rakéta. és a villanyosok zöme ilyen. miközben egy közepesen jó modern benzinesben lehet, hogy alacsony fordulaton kevés a nyomaték a motor főtengelyén, de a hagyományos automata váltóban ott van a nyomaték-konverter, amitől mindjárt lesz bőven nyomaték. és ha beleraksz egy 1000-1200 kg körüli kocsiba egy rendesebb motort, akkor a két tonna fölötti villany max. integethet hátulról. Az se véletlen, hogy a tesla világverő autóiban rettenetes mennyiségű akksi van, hogy lehessen belőle ampert kivenni, plusz sokszáz lóerőnek megfelelő villanymotor. nem 136 lóerő.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#549) Somatom válasza schawo (#542) üzenetére


Somatom
veterán

"elérhető lesz széles körben"
Az előző autómat akkor vettem, amikor még itthon próbáltam megkeresni a boldogulásra valót. Egy 2004 -es Daewoo Kalos volt. Egyik haveromé volt, a felesége használta, talán még a tetőn is volt horpadás, de semmi komoly. Viszont csak 60 ezer volt benne, műszakilag hibátlan állapotban, amit én megőriztem (klíma, ablakok, belső lámpácskák, minden működött). Sem a vezérlés kopóinak cseréjétől, sem a négy db. 175/70-13 -as téligumitól nem fakadtam sírva, amikor meg kellett vennem rá. Zömében kb. ilyen kategóriájú autókat látok a lakótelepek parkolóiban. Amikor tavaly megtalált egy kamikaze, akkor 420 -at adott a biztosító a GTK -ra. Hogy lesz ebből széles körben villanyautózás?

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#550) schawo válasza batai15 (#546) üzenetére


schawo
titán

A különbség, hogy Teslával nem muszájból megy lassan, hanem akaratból. Azért vegyük észre, hogy sok early adopter villanyautós "zöldségből" vásárol és használ villanyt, és sokan sportot űznek abból, hogy ki tud alacsonyabb fogyasztást kihozni az autójából. Szóval mehetne többel, mert simán bírja, és a Tesla töltési infrastruktúra is simán lehetővé tenné, csak épp nem ez a célja.

evDirect villanyautós töltőhálózat

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.