Hirdetés

2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#601) Ribi válasza #16820480 (#600) üzenetére


Ribi
nagyúr

A benzines kis autókról volt szó.
25k dodó az itt meg 10 misi. Az minden, csak nem olcsó. :U

(#602) Noukoum válasza Ribi (#601) üzenetére


Noukoum
veterán

Még jó hogy egy azonos méretű benzines és villanyos autónak ugyanannyi a fenntartási költsége így csak a vételár számít. :N
Amúgy meg kinek mi az olcsó?

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#603) Somatom válasza 8th (#597) üzenetére


Somatom
veterán

Vajon miért?
"Tegye fel a kezét" az itt levők közül az, akinek úgy van elektromos autója, hogy nem tudja otthon tölteni!

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#604) Ribi válasza Noukoum (#602) üzenetére


Ribi
nagyúr

Nincs olcsó elektromos autó, szóval a 2x annyiba kerülő elektromosnak lehet kevesebb a fentartási költsége, de megvenni drága. Szóval?
Ha meg kinek mi az olcsó akkor mit is számít a fenntartási költség?
Vagy most mit is akartál ebből kihozni?

(#605) batai15 válasza Noukoum (#602) üzenetére


batai15
félisten

Kinek mi az olcsó ? Ami a többségnek drága.
Ha az igazi átlag fizetést nézzük az országba,nem a gazdagok által fel tornazottat,akkor nettó 250-300 jön ki .
Ahhoz még elég messze van kpba de még hitelre is egy 10 miskas kocsi .
Szerk : még a fele annyiba kerülő is .

[ Szerkesztve ]

(#606) axioma válasza #06658560 (#596) üzenetére


axioma
veterán

Nem vagyok kepben: a jovedeki ado nem azert van, mert egy elfogyo termeszeti kincsrol beszelunk? Az utado az mas, azt nyilvan bele illene tenni. Meg jo kerdes, mi lesz pl. a benzinkutakon hasznalhato (altaluk kotelezoen ingyenes ha jol tudom) szolgaltatasokkal mint kereknyomas-ellenorzes es korrigalas.
Igen, ma me'g a mai akku a'rak mellett tamogataskent kapja a zold autos ezeket ingyen, meg mert nincs kritikus tomeg ami zavarna' oket. De az akku ara javulni fog, ha abba is beleraknak annyi munkaorat fejleszteskent (ha muszajbol, hat muszajbol) mint amennyit a mai "olcso" benzinmotor kifejlesztesebe beleraktak, es alltam nelkul is belathato kulonbsegre hozva a benzineshez kepest (varosi celra).
Ma en is azt mondom, hogy egy retegnek eri meg az e-auto csak, es akkor se uj autoval szamolva (de aki ujat vesz az ugyse a gazdasagilag megeri alapon dont...). De pl. nekunk csak az autok miatt lett napelem a hazra, tehat az e-autoval egyutt az energiamixet is javitottuk amit elhasznalunk.

(#607) Rolly válasza WiZARD (#599) üzenetére


Rolly
veterán

tény, hogy nem mindenkinek 0 éves az invertere, de akinek már 10-15 annak feltételezhetően már megtérült a rendszer tehát amíg tudja élvezi a szaldót utána meg még mindig olcsóbb lesz neki az áram mint annak akinek nincs napeleme :)

anyumnál gondolkodok pályázati (30-40%-os tám) napelem telepítésében jövőre mert 30-40%-kal nagyobb rendszer menne fel bár bruttó elszámolással de ergó így az is kb hasonló feltételeket tud mint a mostani szaldó...

(#608) axioma válasza Somatom (#603) üzenetére


axioma
veterán

Felreolvastam

[ Szerkesztve ]

(#609) Rolly válasza Ribi (#601) üzenetére


Rolly
veterán

pont ezt nem értem amúgy a Teslanal... mire kijön a model2 addigra a többi autógyár már simán bement ez az ár alá... most egy e208 kicsit lóg efölé, s anyaghasználatban beltérben, összeszerelési minőségben jobb a model 3-nál (persze az amcsinál nem nehéz :)). Ha 3 év múlva bemutatnak egy model2-t az árban már nem fog tudni versenyezni szerintem a id3 alap verziójával sem pedig az egy számmal (vagy kettővel) nagyobb autó

(#610) dabadab válasza axioma (#606) üzenetére


dabadab
titán

Nem vagyok kepben: a jovedeki ado nem azert van, mert egy elfogyo termeszeti kincsrol beszelunk?

Hány éves vagy, királyfi? :DDD

Nem, a jövedéki adó azért van, mert az autósok hagyományosan jól lehúzható társadalmi réteg volt, aztán már így maradt most is, amikor már kb. bárkinek van (lehet) autója.

DRM is theft

(#611) Somatom válasza axioma (#608) üzenetére


Somatom
veterán

Azt hol, hogyan töltöd?
Szerk.
Ezek szerint otthon.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#612) #16820480 válasza Ribi (#604) üzenetére


#16820480
törölt tag

Az 5 milliós autó sem olcsó, ugyanúgy nem tudom egy összegben megvenni, mint a 10 milliósat. De lényeg például a Tesla esetében nem is ez, hanem hogy láthatóan egy elég jól kigondolt stratégiával állnak a dologhoz, és először kezdték a felső kategóriával, aztán amikor eléggé lement az ár, akkor lépkedtek egyre lejjebb is. Ahogy egyre elérhetőbbek és hatékonyabbak lesznek az akkumulátorok, úgy fognak tovább menni lefelé, nem hiszem, hogy a 25e$ lesz az alja.
A másik meg amit valahol nyilatkozott Musk, hogy ők nem arra fognak törekedni, hogy meglegyen az 100km hatótáv, mert az kevesebbet számít, mint hogy legyen egy élhető 2-300 mérföldes autó (nem emlékszem most a pontos számra, de valami ilyesmi körül volt). És ez amúgy eléggé hasonlít a gondolatmenetre, ami ebben a cikkben van, hogy nem minél nagyobb akkukat tennének a kocsikba, amik nehezek és nem olcsók, hanem annyit, ami elég, és inkább lejjebb szorítani az árat, meg gyorsabb töltési lehetőséget biztosítani mellé.

(#613) Noukoum válasza Ribi (#604) üzenetére


Noukoum
veterán

Azt hogy nem akkor kerül sokba az autód mikor megveszed, hanem mikor eladod / lecseréled / megszabadulsz tőle.

batai15: akkor egyik új autó sem olcsó :)

sheratan: Azért ez nem azért van mert Musk nagy zseni lenne (emiatt). Jelenleg nagyobb aksi -> nagyobb súly -> nagyobb fogyasztás -> kevesebb hatótáv.
A helyzet az hogy nincs szükség nagy hatótávra. Sőt kimerem jelenti hogy télen nyáron 130km/h sebességgel min 300km minden átlagos embernek bőven elég. Ami itthon probléma az a villámtöltők hiánya vidéken, emiatt bizonyos helyzetben jól tud jönni a nagy hatótáv. Még.

[ Szerkesztve ]

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#614) yodamester10 válasza bambano (#486) üzenetére


yodamester10
őstag

Gondolom valami benzinzabáló ;) Csak akkor "beszélgessünk" ha napi használatban jársz akár részben mint én elektromos járgánnyal.Volt kis benzinesem nagyobb benzinesem nagy dízelem kis dízelem most phev-el járok mert kicsit tartottam a tisztán elektromostól de a kövi elektromos lesz, ami egy ID.3. szóval nekem van viszonyítási alapom .A v8 engem nem mozgat soha nem is érdekelt eddig egy Amerikai autó tetszik az a Tesla.Ha gondolod én is szívesen viszlek a GTE-vel simán elektromos módban igaz csak 102 lóerős az elektromos motor.

[ Szerkesztve ]

(#615) WiZARD válasza Rolly (#607) üzenetére


WiZARD
addikt

Nekem most épül a házam és nagyon bizonytalan vagyok még, hogy melyikkel járok jobban.
A támogatás nélküli az nagy eséllyel mehetne a ház részeként 5% áfával, szóval azon eleve nyerek 20%-ot, így a támogatás már csak +10-20% lehet, ami viszont pár év szaldós elszámolással összejöhet...

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

(#616) axioma válasza Somatom (#611) üzenetére


axioma
veterán

Bocs, beneztem a "nem" szot, azt hittem pont az a kerdes ki tolti otthon (azt hittem az a kerdes hogy sajat penzbol, nem ingyeneseken eloskodve).

(#617) axioma válasza dabadab (#610) üzenetére


axioma
veterán

1. kiralylanybol is mar duplan oregedtem ki 2. nem a valos hanem az elvi indokra gondoltam

(#618) batai15 válasza Noukoum (#613) üzenetére


batai15
félisten

Pontosan,egyik sem olcsó, maximum megfizethető, de elég meg nézni az eladási adatokat , illetve a használt autók átlag élet korát. Nem hogy fiatalodna , hanem öregszik. :(
Ne tudd meg Szabolcsban milyen szegénység van:/

[ Szerkesztve ]

(#619) Somatom válasza #16820480 (#612) üzenetére


Somatom
veterán

Nem véletlenül tettem fel a kérdésemet. Az elektromos autók töltése egy logisztikai procedúra, ha nem otthon végzik. Nem mindegy, hogy mennyi időnként kell végrehajtani. Jó duma, hogy a napi használathoz méretezzék az akkukat, de ez csak otthoni töltésnél járható út.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#620) #06658560 válasza axioma (#598) üzenetére


#06658560
törölt tag

Vagy nem adtak, olyan is létezik, nem evidens a kártya megléte. Vagy nem tudják az emberek otthon tölteni. Nem olyan egyszerű már parkolóhelyet sem találni városokban, nem hogy mindig ugyanazt. Aki nem kertes házban lakik, annak még jó sokáig nem lesz alternatíva az elektromos autó a töltési gondok miatt. Pláne ha elkezdjük az akkukat csökkenteni méretre.

(#621) Noukoum válasza batai15 (#618) üzenetére


Noukoum
veterán

Biharban élek, nem kell elmagyaráznod. Ettől függetlenül mindenki két kézzel szórja ami van. Így nem kell meglepődni hogy nem lesz autó / ház :)
Egyébként egy olcsó használt autó sem lesz "olcsó", mert az üzemanyag ugyanannyi és a szervizre ráköltöd a gatyád. Ja és nem akarok okoskodni mert tudom milyen ha nincs, tehát csak arra telik. Akkor sajnos nem sajnos nem kell autót fenntartani mert a belső égésű autó fenntartása egyszerűen sokba kerül most. (Nyilván aki ezt megteheti)

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#622) axioma válasza #06658560 (#620) üzenetére


axioma
veterán

En csak olyan cikket olvastam a nemet phev-k kihasznalatlan toltojerol, ahol konkretan a benzint kifizettek (mind1 a penzugyi megoldas), a villanyt nem. Te tudsz masikrol is?
Igen, ma csak fix vegponti toltesen (vagy a ceg ahova naponta jar a user, vagy a lakohely) eri meg az elektromos. Bar a car-sharing e-autoit lehet hogy hozza kene csapni mint harmadik eset.

(#623) batai15 válasza Noukoum (#621) üzenetére


batai15
félisten

Érdekes ez a két kézzel pénz szórás dolog .
Ha úgy nézed azért gurizz hogy össze kaparj egy hiteles házra meg kocsira esetleg kpra mondjuk 20 év alatt ,akkor nem sok értelme van az új autónak .
Van kollégám aki kpra 4 milliós autót vesz meg,de olyan soher hogy gyereknek ne kelljen fagyit venni nyáron direkt nem megy arra kocsival még véletlenül sem.
Ilyen módon kell a fenének .
Az meg hogy az ember néha elmegy kikapcsolódni , vagy áldoz magára és a családra , azt megint meg értem.
Normális országba egyik nem üti a másikat .
Magam részéről törekszem a bevétel felét félre rakni ,mikor hogy sikerül ,de ahogy így beszélgetek azért sok ember 50et ha le tud . És nem nyaral ,nem vesz magának kb semmit.
Na mindegy el kanyarodunk.

(#624) Somatom válasza axioma (#622) üzenetére


Somatom
veterán

Én havonta X Euró értékű Shell kártyát kapok a német munkaadómtól utazási támogatásként. Kétlem, hogy e-autó töltésére fel tudnám használni.

Noukoum:
Ez nem törvényszerű. Két olyan autóm volt egymás után, amik olcsóak voltak, megbízhatóak és nem kellett a gatyámat rájuk költeni. Most is tudok egy 2012 -es Kia Ceed 1.4 kombiról, amiben 16 ezer Km van (meghalt a szomszéd, övé volt). Rongyrázásra viszont egyik sem alkalmas.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#625) Rolly válasza WiZARD (#615) üzenetére


Rolly
veterán

Házépítésnél 5% áfa miatt mindenképpen azt válaszd :) . Nem tudom milyen fogyasztással tervezel. De gondolj inverter választásnál arra, hogy várhatóan mi lesz ami elektromos árammal fog működni, és mi várható, hogy később plusz energiafogyasztást fog hozni...

Nem általános a mi esetünk, már több helyen leírtam:
- 3000 kWh volt az éves fogyasztásunk
- lett napelem 5000 kWh körüli termeléssel
- lett klíma (akkor használjuk fűtésre is így kevesebb gáz kell), plusz egy SideBySide hűtő (485 kWh / év), plusz egy jakuzzi (2000 kWh / év) és máris az éves fogyasztásunk inkább 7000 mint 3000...
- ekkor bővítettük a napelemet, de invertert kellett cserélni (kidobott pénz)
- most 8500-9000 a termelés így az elektromos autózásra is jut elég...
Szóval a te helyzetedet nem ismerem, de egy inverter csere 300-400e bukó (ha nem tudod eladni és használt invertert nem nagyon vesznek :( pedig semmi baja) míg eredetileg nagyobb inverter 100-200e ft lett volna

(#626) #16820480 válasza Somatom (#619) üzenetére


#16820480
törölt tag

Igen, egyelőre sajnos az. De ha mondjuk pár éven belül lenne megfizethető 2-300km-es hatótávú kocsi, amit mondjuk 10 perc feltölteni és ahol most benzinkutak vannak, ott lenne többnyire töltőállomás is, akkor az szerintem komoly tömegeket tudna elérni (beleértve engem is).

(#627) schawo válasza Somatom (#624) üzenetére


schawo
titán

Ebből elég lett volna egy szót leírni: ... német ... Minden más úgyis benne van ebben az egy szóban.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#628) schawo válasza #16820480 (#626) üzenetére


schawo
titán

Azért tudni kell, hogy egy 40kWh-s (250km-es) Leaffel így télen 120 km-t, egy Standard Range Plus Teslával (55kWh, 400km) kb 200km-t lehet megtenni (a 2021-es változattal 230km-t).

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#629) Somatom válasza #16820480 (#626) üzenetére


Somatom
veterán

Ha a nagymamám sárga lett volna és áramszedői lettek volna, akkor ő lett volna a villamos. :)
Kicsit sok a "ha". Meg aztán mit jelentene az a "pár év"? Nem sírok az anyagi helyzetem miatt, mégis a most vásárolt, "új" autóm is már 8 éves. Ha öt év múlva megjelenne az általad említett technológia, akkor is minimum 13 év, mire az átlag hazai vásárló számára is megfizethető lesz.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#630) Noukoum válasza batai15 (#623) üzenetére


Noukoum
veterán

Mindenre lehet példát találni. Én sajnos azt látom hogy az emberek jelentős része úgy költ mintha nem lenne holnap. Ezt úgy kell érteni hogy többet mint a bevétel. Hó végén bejön egy hirtelen kiadás (mondjuk 30ezer forint) és nem tudja kifizetni, kölcsön kell kérni.
Nem mondom azt hogy mindenki kenyeren meg vizen éljen. De ha nem figyelsz oda a költségekre akkor kereshetsz te "bármennyit". Aztán meg a legkönnyebb irigykedni meg szitkozódni. Szóval nekem nincs bajom az ilyen emberrel, csak aztán ne másban keresse a hibát. Na ilyen embert még nem láttam..
És nem nyaral ,nem vesz magának kb semmit.
Tisztelen a kivételnek, de ezen olyan jót mosolyogtam. Sok ilyet ismerek. Van olyan akik covid előtt minden második héten kirándultak hol külföldön hol itthon. Persze csak 1-2 napra. És aztán simán elmondják szomorúan hogy ők idén sem tudtak elmenni nyaralni mert nincs pénz és bezzeg másnak (nekem) olyan könnyű. Erre mondom hogy akkor az a tucatnyi kirándulás? Óh hát az nem került sokba. Mondom Milánóba? Áh oda csak 40 ezer (nem emlékszem pontosan) volt a repülőjegy. Mondom persze, másra meg nem is költöttetek... Tehát vannak ilyenek. A nem veszünk kb semmit is ismerem, hétvégén bevásárlás során mindig találkozok ilyennel. Általában nekik tele van a kosár minden sz@rral nekem meg majdnem üres (magyarul annyi van benne ami kell). Persze tudom, az élelmiszer az alap, csak nekünk magyaroknak alap a buli, a pia, a cigi, az autó, a csúcstelefon, az előfizetés, az albérlet, a nyaralás, fesztivál, trendi ruha minden alap.
Szerintem teljesen beleillik a villanyautózáshoz jelenleg, hiszen rengeteget lehet vele spórolni.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#631) #06658560 válasza axioma (#606) üzenetére


#06658560
törölt tag

Az alkohol, a cigaretta elfogyó természeti kincs? Az akku ára ugyan mitöl javulna? Sajnos nagyságrendi javulásra lenne szükség, nem feleződésre. És másik oldalon a fajlagos kapacitás terén is e kéne, amit már húsz éve hallgatunk évi legalább három, tíz éven belül sorozatgyártásra érett termék esetében. Linuxéve, fúziós erőmű stb.

" De pl. nekunk csak az autok miatt lett napelem a hazra, tehat az e-autoval egyutt az energiamixet is javitottuk amit elhasznalunk."

Megint, saját házzal rendelkező tehetős réteg. A harmadikra napelemet pont olyan nehéz tenni, mint ott az elektromos autót tölteni.

(#632) #06658560 válasza #16820480 (#612) üzenetére


#06658560
törölt tag

Jé, a Tesla pont ugyanazt csinálja, mint az autógyárak? Mi benne a jól kigondolt stratégia, amit normál gyárak nem csinálnak?

"Ahogy egyre elérhetőbbek és hatékonyabbak lesznek az akkumulátorok, úgy fognak tovább menni lefelé, nem hiszem, hogy a 25e$ lesz az alja."

Melyek? Lásd másik kommentem, Linuxéve, fúziós erőmű kapcsán. Szép lenne, ha igaz lenne.

(#633) WiZARD válasza Rolly (#625) üzenetére


WiZARD
addikt

thx

Jelenleg 1 elektromos autó, később még1 van tervben, hőszivattyús hűtés/fűtés, plusz a többi...
A tetőre elférő maximális napelemmel tervezek, ez 9-11 kWp körül lesz, ha minden igaz.

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

(#634) schawo válasza #06658560 (#631) üzenetére


schawo
titán

A 3. emelet problémája jelenleg nem a villanyautózás. Az övék majd 10 év múlva a 10 éves kocsik lesznek. Addig van 10 év, hogy kiépüljön a megfelelő töltő infrastruktúra. És nem kell aggódni, már a töltőüzemeltetők már készülnek a feladatra. Ahogy bővül a 3. fogadókészsége, úgy fognak bővülni a lakótelepi, olcsó, de lassú AC töltőpontok. De egy bármilyen autó üzemeltetésére bőven elég az 1x16A, 3,7kW. Egy könnyen hozzáférhető 3x32-es betápból 6-8 ilyet lehet telepíteni egy ütemben.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#635) schawo válasza #06658560 (#632) üzenetére


schawo
titán

Az akksik már most is nagyon gyorsan mennek lefelé. 3,2V 280Ah (0,9kWh) LiFePO4 akkumulátor cellák már 70 dollár körül hozzáférhetők. Nem véletlenül került a 2021-es M3 SR+-ba +10% kobaltmentes LiFePO4 a korábbi kobaltos Li-Ion helyett. Az Model 3 akkumulátor költsége 5ezer dollárt csökkent az elmúlt 3 évben, és így fordult át veszteségesből nyereségesbe a gyártás.

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#636) dabadab válasza #06658560 (#632) üzenetére


dabadab
titán

Jé, a Tesla pont ugyanazt csinálja, mint az autógyárak? Mi benne a jól kigondolt stratégia, amit normál gyárak nem csinálnak?

Nekem nem rémlik, hogy a nagy autógyárak a drága luxusautók felől próbálták volna megközelíteni az elektromos autózást, kezdve egy praktikusan kb. értelmezhetetlen roadsterrel (a benzines Elise-eket is elég gyakran utánfutón viszik ki a pályára - nem véletlenül), aztán egy értelmezhetetlenül erős nagy szedánnal, majd egy nagy SUV-vel és így szépen mendegélve lefele. Ehelyett voltak mindenféle kicsi, béna, gyenge de baromi drága elektromos kisautóik (már akinek volt egyáltalán, ugye).

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#637) axioma válasza #06658560 (#631) üzenetére


axioma
veterán

Az hogy tehetos, az viszonylagos. En jol keresek, de a ferjem meg az egyetemen tanit, kozepiskolai tanar fizuszintnek is hol alatta hol folotte, a Bp atlagot nem eri el. Itt inkabb attol vagyunk ilyen helyzetben, mert me'g 98-ban szalltunk be az elso ingatlanba (bekasi lakas) mielott az elso nagy arnovekedesi hullam volt, es utana meg epitkeztunk (akkor sok hitellel es befektetett energiaval, plusz kolcsonkeros evekkel, bolcsis-ovis gyerekekkel). Az itt irogatok kozul is gondolom nem egy fiatalnak vannak Bp teruleten kivul cs.hazban elo szulei [az inkabb a mi korosztalyunk], akkor ok most extran tehetosek? Csak hat mi eppen erre koltottunk es szamokkal alatamasztva befekteteskent, mig mas meg masra (persze hitelek, akkori szocpol stb.)

(#638) #16820480 válasza schawo (#628) üzenetére


#16820480
törölt tag

Ez mondjuk engem annyira nem zavarna, télen kevésbé szoktam autóval kirándulni/nyaralni.

Somatom: Ne azt nézd, hogy mennyi a "ha", hanem hogy milyen tendencia van. 5 év múlva teljesen oké lenne, ha elérhető közelségbe kerülne, amit írtam.

(#639) Ck. válasza Somatom (#603) üzenetére


Ck.
addikt

Mi jelenleg nem tudjuk, nagyon sokszor nem. Nincs privát felhajtónk és garázsunk se. Amikor épp a ház melletti közparkoló szabad és sikerül ott megállni, akkor a gyalogos járdán keresztül vezetve oldható csak meg a töltés, akkor is rettegve, hogy majd kinek fog nem tetszeni. Nagyon sokszor viszont csak a publikus töltőkre vagyunk hagyatkozva. Költözés tervben.
Ha elérhető közelségben van publikus töltő, akkor nem feltétlen szükséges minden háztartásban privát töltési lehetőség.

[ Szerkesztve ]

(#640) Somatom válasza Ck. (#639) üzenetére


Somatom
veterán

Na, ez az. Ha nem tudod biztosan tölteni, az gáz.

Sheratan:
Hogy érted azt, hogy "közelségbe"? Úgy, hogy ismert lesz a technológia, vagy úgy, hogy az azzal szerelt autókat a hazai panellakók is meg tudják majd vásárolni? Az utóbbira dobj rá még 10 évet!

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#641) 8th válasza Somatom (#640) üzenetére


8th
addikt

Inkább tizenötöt.

(#642) axioma válasza Somatom (#640) üzenetére


axioma
veterán

Meggondoltam magam, nem erdemes.

[ Szerkesztve ]

(#643) 8th válasza axioma (#642) üzenetére


8th
addikt

Mire a "tíz perces" elektromos autókat használtan meg tudja venni a bérből fizetésből élő panelproli is az mától számolva minimum húsz év. Lévén, hogy az aksi technológia jelen állás szerint teljesen alkalmatlan erre lehet, hogy még több is. Tehát kijelenthető, hogy amiről a kolléga beszélt a nem öt év hanem a nagyon nagyon távoli jövő.

[ Szerkesztve ]

(#644) schawo válasza 8th (#643) üzenetére


schawo
titán

Mit számítasz 10 percnek? A Model 3 Superchargeren (és 10 év múlva a független infrastruktúra nagy részén) 10 perc alatt 200km hatótávot kap. 15 perces pisi, kaja alatt 250km-t (2 óra menet). Ezt ugye úgy kell érteni, hogy otthon tele elindulsz, mész 3 óra alatt 350km-t, majd egy 15 perces megállás után újabb 250-et. Tehát 5 órás és 600km-es út alatt 15 percre kell megállni. 10 év múlva megfizethető áron lesz használt M3 (reálértéken 5M).

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#645) yodamester10 válasza schawo (#644) üzenetére


yodamester10
őstag

Van lehetőség kipróbálni a Model 3-at ? ;]

[ Szerkesztve ]

(#646) schawo válasza yodamester10 (#645) üzenetére


schawo
titán

van egy csomó bérelhető, egyébként igen, saját is. Rendszeresen ott vagyunk villanyautós találkozókon, ott ki lehet próbálni, ha valaki előre szól, kölcsönkaphatja egy körre. De akár a Leafet is. Vagy ha valaki olcsó rexes villanyt szeretne kipróbálni, elhozhatom a Voltot is.

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#647) axioma válasza schawo (#646) üzenetére


axioma
veterán

Hm, a Volt rex-esnek szamit? Nem ugyanaz mint az Ampera, amelyikrol kiderult igen hamar, hogy a marketinggel ellentetben direktben is hajtja a kerekeket?

(#648) 8th válasza schawo (#644) üzenetére


8th
addikt

Egy töltést és nem 40-50%-ra meg nem 200-300 kilométerre. "Tele".

(#649) yodamester10 válasza schawo (#646) üzenetére


yodamester10
őstag

Egyszer szívesen elmennék egy ilyen talira csak félek kilógnék a PHEV-el.

(#650) schawo válasza axioma (#647) üzenetére


schawo
titán

Tök ugyanaz, és alapból rexes. Van egy üzemmód beállítás, amikor a motor bele tud dolgozni a hajtásláncba (zár egy kuplung), de azt a módot csak ritkán kapcsolja be az ember.

evDirect villanyautós töltőhálózat

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.